eitaa logo
انتشارات زحل
94 دنبال‌کننده
385 عکس
88 ویدیو
14 فایل
مدیر مسئول: دکتر مهدی فرمانیان 🔹صفحه انتشارات در تلگرام @zohalpublications 🔹سایت انتشارات www.zohalpub.com ارتباط با ما: @m2shojaie 🔹کانال انتشارات در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
انتشارات زحل
📺 (نوزدهمین برنامه) 🔹غافِرِ الذَّنْبِ وَقَابِلِ التَّوْبِ شَدِيدِ الْعِقَابِ ذِي الطَّوْلِ ۖ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ إِلَيْهِ الْمَصِيرُ﴿۳﴾ 🔸که آمرزنده گناه و پذیرنده توبه، سخت کیفر و صاحب نعمت فراوان است. هیچ معبودی جز او نیست. بازگشت فقط به سوی اوست. (۳) ♦️ترجمه: ▫️سوره مبارکه غافر آیه سوم ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان: ▫️الشيخ محمد سلامة ( ۱۹۸۲ - ۱۸۹۹ ) محمد سلامه از بزرگان نسل اول قراء مصر -من الرعیل الأول- در قرن بیستم است. در خردسالی به حفظ قرآن موفق و به تحصیل دانش های قرآنی در الازهر موفق شد. در جنگ و قیام مصر علیه بریتانیا در ۱۹۱۹ شرکت کرد و پس از جنگ جهانی نخست، دهه سی را در فلسطین به سر برد. 🔻 او از پبشگامان تلاوت مصر در سده بیستم است و در نیمه نخست این قرن در قرائت به شهرت و جایگاه والایی دست یافت. صدایی بسیار نیرومند و پرحجم داشت و بدون بلندگو تلاوت می‌کرد و گفته‌اند صدایش از دور دست شنیده می‌شد. نیز نقل شده است که استفاده از بلندگو را خوش نداشت. در مورد ویژگی‌های تلاوت، قدرت صدا و نیز سبک او از شعیشع نقل شده است که: «شیخ محمد سلامه در محافل شبانه بدون میکروفون به تلاوت قرآن می‌پرداخت. او پیش از پیدایش رادیو یکی از مشهورترین مقرئان مصر به شمار می‌رفت و به علت برخورداری از قرار زیبا و همچنین اجرای سهل و آسان جواب و جواب الجواب که وی را بر دیگر قاریان برتری می‌داد جزو قاریان ممتاز به شمار می‌رفت.» نیز برخی از اهل فن گفته اند: « طنین ویژه موجود در صدای شیخ خصوصیتی است که تحلیل‌گران در مورد آن به ارائه دیدگاه پرداخته‌اند. این طنین جلوه ای زکام آلود در صدای شیخ سلامه پدید آورده است. بدین علت صاحب نظران صدای وی را صوت بلغمی نامیده‌اند. صدای او اگرچه در سایه ویژگی یادشده از خشکی اندکی برخوردار است لکن با هیچ مانعی در زمینه ارتقاء به طبقات اوج و انتقال به پرده قرار و همچنین فقدان سلامت و بی تکلفی در این درجات، روبرو نیست.» 🔻سلامه براین باور بود که صدای قاری باید نیرومند باشد نه ظریف و منعطف. لذا با تلاوت قراء خوش سبک و صدایی چون عبدالباسط و مصطفی هیچگاه کنار نیامد و آن را مخفی نمی‌کرد. بر تلاوت قوی و تصویرگری معنایی قاری تأکید داشت. خود او استاد این فن بود. تلاوت های طولانی داشت. معمولا روی کلمات پایانی تحریر اندکی داشت یا اصلا تحریر نمی زد. مع الوصف از تحریرهای ظریف و سریع در دیگر کلمات آیات بسیار بهره می‌گیرد. 🔻گرفتگی مثبتی در صدای او هست که در صدای شماری از نوابغ عرصه قرائت و انشاد دینی مصر وجود داشت. به فنون و موسیقای تلاوت تسلطی تام داشت و از آنها برای تنوع در قرائت و القای معانی بهره می‌گرفت. تلاوت های طولانی داشت و نقل شده است در یک جلسه که ابتدا او و سپس مصطفی تلاوت کرده است به دلیل حضور شماری از بزرگان وصاحب منصبان در پایان جلسه او مجددا بر کرسی تلاوت نشسته و هفت ساعت تلاوت کرده است، یعنی از سر شب تا اذان صبح و مستمعین میخ‌کوب نشسته و از هنر روحانی او خسته نمی‌شدند؛ مردمی که برای استماع تلاوتش کیلومترها پیاده می‌آمدند. گویا نیم قرن قاری تلاوت سوره کهف روزهای جمعه مسجد سید نفیسه در قاهره بوده است. به همین جهات او در نیمه نخست قرن بیستم بسیار مشهور شد و به جایگاه رفیعی دست یافت. وی در نیمه نخست قرن بیستم یعنی تا ۱۹۴۸ وارد اذاعه نشد و لذا تلاوت های ضبط شده چندانی از او باقی نمانده است. 🔻نقل است که تلاوت در اذاعه را حرام می‌دانست ولی بعدها از این نظر رجوع کرد و به اذاعه رفت، گرچه این زمان دیگر طراوت صوتی لازم را نداشت. قراء نسل های پس از او که با أصوات افسانه ای ظهور کردند، او و أمثال او تحت الشعاع قرار گرفتند. اما محمد سلامه در تاریخ قرائت نامی جاودانه شد. یکی از تلاوت‌های او را در این صبح جمعه استماع می‌کنیم. تلاوتی از سور مبارکه غافر و قیامه. معنویت ویژه‌ای در این تلاوت حس می‌شود. سماعا طیب 🎼 به پیوست فایل کامل ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 @zohalpublications http://zohalpub.com
🌐 به چاپ دوم رسید 🔹زن در تورات و قرآن: تاملاتی درباب جایگاه زن/نویسنده: محمدحسین معزی/ ناشر: انتشارات زحل/ نوبت چاپ: دوم/ پاییز ۱۴۰۲ 🛒 خرید اینترنتی از فروشگاه زحل با تخفیف ✨ https://b2n.ir/y87495 ☎️ تلفن سفارش : ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ ۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 @zohalpublications http://zohalpub.com
🔹در طول تـــاریـخ عـلـوم انــسانی الهی‌دانان متعددی به نقش و جایگاه زنان و نگاه ادیان به این جایگاه روایتگری و داوری نموده‌اند. بسیاری از این گزارش‌ها و مقالات علمی با این نگاه، دستخوش تعصب‌ها و نگاه‌های درون دینی یا بررسی‌های خارج از عرف‌ها و جایگاه‌های علمی است. برای مطالعه و بررسی دقیق به جایگاه زنان در دو آئین بزرگ اسلام و یهودیت لازم است به متون مقدس به جای مانده و مورد اعتماد و پذیرش این دو دین مراجعه کرد. نوشتار حاضر در مقام قضاوت و داوری بین دو آئین اسلام و یهودیت نسبت به جایگاه زن نیست، بلکه به نوعی گزارشی از میان تعالیم و قوانین این دو دین و نگرش آنها بر مقام زن در جهان‌بینی قرآن و تورات و نگاهی به نهادهای رفتاری این دو متن مقدس در حوزه زنان است. 🔹زن در تورات و قرآن: تاملاتی درباب جایگاه زن/نویسنده: محمدحسین معزی/ ناشر: انتشارات زحل/ نوبت چاپ: دوم/ پاییز ۱۴۰۲ 🛒 خرید اینترنتی از فروشگاه زحل با تخفیف ✨ https://b2n.ir/y87495 ☎️ تلفن سفارش : ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ ۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 @zohalpublications http://zohalpub.com
🔹 زادروز عقلیه بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س)، اولين پرستار نمونه و روز پرستار بر الگوهای ايثار و فداكاری مبارك باد. ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 @zohalpublications http://zohalpub.com
انتشارات زحل
📺 (بیستمین برنامه) 🔹إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ۚ ذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْكَبِيرُ ﴿١١﴾ إِنَّ بَطْشَ رَبِّكَ لَشَدِيدٌ ﴿١٢﴾ إِنَّهُ هُوَ يُبْدِئُ وَيُعِيدُ ﴿١٣﴾ وَهُوَ الْغَفُورُ الْوَدُودُ ﴿١٤﴾ ذُو الْعَرْشِ الْمَجِيدُ ﴿١٥﴾ 🔸بی تردید کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند بهشت هایی که از زیرِ [درختانِ] آن نهرها جاری است، ویژه آنان است، این است کامیابی بزرگ. (۱۱)بی تردید به قهر گرفتن و مجازات پروردگارت بسیار سخت است. …. (۱۲)اوست که [مخلوقات را] می آفریند، و [پس از مرگ] باز می گرداند…. (۱۳)و او بسیار آمرزنده و دوستدار [مؤمنان] است. (۱۴)صاحب عرش و ارجمند [و عالی صفات] است. …. (۱۵) ♦️ترجمه: ▫️سوره مبارکه البروج آیه ۱۱ تا ۱۵ ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان: ▫️الشیخ محمد حسن النادی( ۱۹۶۱ _ ۱۹۲۳) یکی از قراء ممتاز و، به واقع، از برترین قراء مصر بود که به چند سبب شهرت زیادی نیافت: نخست آنکه هنوز جوان بود که از دنیا رفت و دیگر آنکه بیش از تلاوت در کار ابتهال و انشاد دینی بود و نیز با قله‌های تلاوت مصر همچون عبدالباسط، مصطفی اسماعیل، محمدصدیق منشاوی و... همزمان بود. با آنکه در حدود ۲۵ سالگی به اذاعه قرآن راه یافت ولی تلاوت های اندکی از او باقی مانده است که به نظر می رسد به علل پیش گفته باشد. 🔻مثل سایر قراء از اوان کودکی قرآن را حفظ کرد و تجوید و فنون قرائت و تلاوت را نزد اساتید فن آموخت. همچنین اصول موسیقی را فرا گرفت و به کار ابتهال و انشاد دینی و تلاوت قرآن مشغول شد. او از سرآمدان عرصه ابتهال و انشاد دینی شد. و در این وادی آثار ماندگاری آفرید.هنر او از اوان جوانی باعث اعجاب می‌شد. و لذا در جوانی به اذاعه راه پیدا کرد. 🔻ویژگی هایی مانند تسلط به مقامات قرائت، مهارت در سبک‌هایی چون سبک محمد رفعت، اعجوبه تلاوت مصر، صدای قوی، منعطف و دارای ویژگی تحریرهای ریز و ظریف، شش دانگ بودن صدا، ادا و تجوید ممتاز او را همچون یک قاری درجه اول در عالم قرائت پدیدار کرد. شاید مهمترین ویژگی سبک ساز تلاوت او استفاده مستمر از تحریرهای ریز یا عُرب است، از آغاز تا پایان تلاوت و از فرود تا اوج؛ چنان که برخی اهل فن گفته‌اند تلاوت او برپایه همین تحریر عرب تنظیم شده است. البته نفس بلندی نداشت ولی در عوض کاملا فنی و استادانه و خواص پسند تلاوت می‌کرد. معناگرایی در کار او مشهود و تلاوتش حساب شده و همراه با تکیه‌ها و تاکیدهای صوتی مرتبط با معنا بود. 🔻دریغ که دولت مستعجل بود و بیماری دیابت او را زود از پا درآورد و مشتاقان هنر روحانی او را از هنرنمایی‌های افزونتر او محروم ساخت. در این صبحگاه جمعه تلاوت او را از سوره مبارکه مطففین و بروج استماع می‌کنیم. سماعا طیبا 🎼 به پیوست فایل کامل ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 @zohalpublications http://zohalpub.com
🌐 (چاپ اول) 🔷انگاره‌های متافیزیکی بودا / نویسنده: امیر هاشم پور/ ناشر: انتشارات زحل/ سال ۱۴۰۲ / نوبت چاپ: اول 🛒 خرید اینترنتی با تخفیف 🔻🔻 http://b2n.ir/engarehaye-boda 🔹سفارش تلفنی: 📞 ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 @zohalpublications http://zohalpub.com
🔹بـودا درتـعلیمات خویش، مبانی‌ای را مطرح می‌کند که برای تبیین آن باید از زبان فلسفه و گفتاری نظام‌مند و دارای منطق استفاده کرد، یعنی گفتاری که اجزاء آن با یکدیگر در تناسب باشد و یک کل را بسازد. این فلسفه از بستر واقع‌گرایانه برای تبیین آنچه انسان مشاهده می‌کند، شروع می‌شود، اما نتیجه را در فضای ایده‌آل ترسیم می‌نماید. با توجه به همین ماهیت فلسفیِ اندیشه بودا است که آنچه به تبعیت از فلسفه ارسطویی، «متافیزیک» خوانده می‌شود در فلسفه بودا و بودایی نیز قابل مشاهده است؛ موضوعاتی چون، نه خود، علیّت، و نیبّانه از مبـاحثی هستنـد که جـنبه‌های متـافیزیکی این تـفکر را به نـمایش می‌گذارند. 🔸انگاره‌های متافیزیکی بودا / نویسنده: امیر هاشم پور/ ناشر: انتشارات زحل/ سال ۱۴۰۲/ نوبت چاپ: اول 🛒 خرید اینترنتی با تخفیف 🔻🔻 http://b2n.ir/engarehaye-boda 🔹سفارش تلفنی: 📞 ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 @zohalpublications http://zohalpub.com
انتشارات زحل
📺 (بیست_و_یکمین برنامه) 🔹وَإِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ ﴿۲۳﴾ 🔸و اگر شما را شکّی است در قرآنی که بر بنده خود (محمد صلّی اللَه علیه و آله و سلّم) فرستادیم، پس بیاورید یک سوره مانند آن، و گواهان خود را بخوانید به جز خدا، اگر راست می‌گویید. (۲۳) ♦️ترجمه: ▫️سوره مبارکه بقره آیه ۲۳ ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان: ▫️امروز مستمع یکی از تلاوت های مرحوم استاد محمود خلیل الحصری( ۱۹۱۷-۱۹۸۰ ) خواهیم بود. چنانکه اساتید فن (برای نمونه استاد شاه میوه- در کانال تلگرامی شان) گفته اند مرحوم حصری ازبزرگان علوم قرائات و فن تجوید مصر محسوب می شود واین موضوع دلایل مختلفی دارد: 🔻نخست جایگاه تشکیلاتی ایشان بعنوان شیخ المقارئ مصر وکسی که تمامی مدارس یا معاهد قرائت زیر نظر وتحت اشراف ایشان قرار داشته است؛ 🔻دوم ارائه نخستین مصحف صوتی ( دوره ترتیل) جهان اسلام در سال ۱۹۶۰ وبدنبال آن دو اجرای دو دوره ترتیل دیگر به روایت های ورش و قالون ازنافع مدنی؛ 🔻سوم نحوه تلاوت ایشان که به جای بازی های صوتی ولحنی بیشتر بر اداء ممتاز  مخارج وصفات و احكام تجويد تمركز داشته است وبه همین سبب اداء ایشان را الگویی متقن برای قراء به حساب  مى آورند. نیز تنظیم لحن بر مقتضای معانی آیات که ویژگی مهم دیگر تلاوت ایشان است و طبعا هرتلاوتی بدون این ویژگی، ولو با کیفیت صوت بسبار ممتاز، استادانه نخواهد بود. 🔻دامنه استفاده از صوت و نغمات در تلاوت ايشان محدود و تاحدي يكنواخت است، اما براساس گفت و گوهایی که ازایشان باقی است، اعتقادشان آن بوده است كه این نوع تلاوت به تلاوت شرعی ( ورتل القران ترتیلا )  نزدیکتر است. 🔻ضمنا باید افزود که ترتیل مرحوم حصری از جمله ممتازترین ترتیل ها و از جنبه آموزشی، در رتبه نخست و برای مبتدیان بسیار سودمند و لذا مورد توصیه است. 🔻تلاوت (حمد-بقره) که در مسجد الحسین (ع) قاهره صورت گرفته، تماما در روایت قالون یکی از راویان نافع مدنی، از قراء سبعه، است که به ندرت در تلاوتهای مجلسی مرحوم حصری چنین اتفاقی افتاده است. در اين صبحگاه جمعه گوش جان به استماع این تلاوت نورانی می سپاریم. سماعا طیبا 🎼 به پیوست فایل کامل ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 @zohalpublications http://zohalpub.com
🌐 (چاپ اول) 🔹سلسله گنابادیه و مونسیه/ نوشته رسول مزرئی / انتشارات زحل / پاییز ۱۴۰۲ 🔸سفارش تلفنی: 📞 ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 @zohalpublications http://zohalpub.com
🌐 (چاپ اول) 🔷علی (ع) و جانشینی پیامبر (ص): وصایت‌نگاری در تاریخ اسلامی (جلد اول)/ نویسنده: طیبه قاسمی/ ناشر: انتشارات زحل/ سال نشر: پاییز ۱۴۰۲ نوبت چاپ: اول 🛒خرید اینترنتی با تخفیف از انتشارات زحل 🔻🔻 http://B2n.ir/ali-va-janeshini 🔹سفارش تلفنی: 📞 ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 @zohalpublications http://zohalpub.com
🔹وصایـت امیـر‌المـومنین علـی (ع) ازعـقاید اسـاسی مـذهب شیعه می‌باشد و اختلافات و نزاع‌های زیادی پیرامون این مسأله مطرح شده است. شیعه امامیه بر این باور است که علی(ع) جـانشین و خلیفه بلافصل نبی‌اکرم (ص) می‌باشد. در اثبات این امر مهم ائمه و یارانشان بسیار تلاش کردند و شیعیان به تدوین کتب وصایت‌نگاری پرداختند. درعصر ائمه کتاب‌هایی که در مورد وصایت نگاری تدوین شده، که به دست ما رسیده است. در این کتاب‌ها علاوه بر دفاع از وصایت و جانشینی امام علی (ع) و دیگر ائمه (ع)، اصل وصـایت را بـه روش کلامی و حـدیث مورد بـررسی قـرار می‌دهند. غیر از شیعه دیگر مسلمانان نیز کتبی تحت عنوان فضیلت‌نگاری در مورد اثبات وصایت علی (ع) نوشته‌اند و علمای شیعه نیز تـدوین کتـب وصایت‌نگاری را به صورت بابی در فصل‌های کتب کلامی خود قرار داده‌انـد که بـه اثبـات عقاید شیعه می‌پردازد. 🔸علی (ع) و جانشینی پیامبر (ص): وصایت‌نگاری در تاریخ اسلامی (جلد اول) / نویسنده: طیبه قاسمی/ ناشر: انتشارات زحل/ سال نشر: پاییز ۱۴۰۲ /نوبت چاپ: اول 🛒خرید اینترنتی با تخفیف از انتشارات زحل 🔻🔻 http://B2n.ir/ali-va-janeshini 🔹سفارش تلفنی: 📞 ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 @zohalpublications http://zohalpub.com
انتشارات زحل
📺 (بیست_و_دومین برنامه) 🔹فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَيِّنًا لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَىٰ ﴿٤٤﴾قَالَا رَبَّنَا إِنَّنَا نَخَافُ أَنْ يَفْرُطَ عَلَيْنَا أَوْ أَنْ يَطْغَىٰ ﴿٤٥﴾قَالَ لَا تَخَافَا ۖ إِنَّنِي مَعَكُمَا أَسْمَعُ وَأَرَىٰ ﴿٤٦﴾ 🔸پس با گفتاری نرم به او بگویید، امید است که هوشیار شود و [آیین حق را بپذیرد] یا بترسد [و از سرکشی باز ایستد.] (۴۴)گفتند: پروردگارا! ما می ترسیم که [پیش از دعوت کردنش به حق] با سخت گیری و شکنجه بر [ضد] ما پیشی گیرد یا بر سرکشی خود بیفزاید. (۴۵)خدا فرمود: نترسید که من بی تردید با شما هستم [سخن او و شما را] می شنوم و [اعمالتان را] می بینم. (۴۶) ♦️ترجمه: ▫️سوره مبارکه طه آیه ۴۴ تا ۴۶ ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان: ▫️عوضین مغربی۱۹۹۲ - ۱۹۲۱ میلادی یکی از قراء کمتر شناخته، برای عموم، در ایران است، با آنکه از اولین و معدود اساتید مصری است که پیش از انقلاب اسلامی برای تلاوت به ایران سفر کرده است. وی در سال ۱۳۵۲ش. به همراه مرحوم استاد نقشبندی تلاوت های متعددی را در ایران اجرا کرده است. 🔻اگرچه صدای مغربی مساحت زیادی ندارد، اما نیرومند و تحریر پذیر است. گویا نفس بلندی هم ندارد اما تسلطش بر سبک ولحن و نغمات و نیز ادای واضح و فصیح از ویژگی های تلاوت اوست وهمه اینها تلاوت او را ممتاز ساخته است. 🔻 در تلاوت از سبک مصطفی اسماعیل الهام گرفته است. بنابر این تا حدی تنوع مقامی او را در قرائت به کار می گیرد. اما این الهام گیری سبب نشده است که او یکسره مقلد مصطفی باشد. لذا تلاوت او مستقل و ممتاز از مصطفی اسماعیل است. محمد بدر حسین، دیگر قاری بنام مصری، نیز مقلد مصطفی است و در عین حال تلاوت او ممتاز و مستقل و همرا با ابداعات خاص خود است. این به عکس تقلیدهای برخی از قاریان ایرانی ماست که نمی توانند میان تقلید و ابداع جمع کنند و قرائتشان در قرائت مقلَد محو می شود. 🔻بسیاری از قراء مصرى گاهی سبك جذاب تلاوت مرحوم رفعت را در بخشى از تلاوت خود استفاده مى كنند و به قرائت خود تنوعی مطلوب می بخشند. مغربی در اواخر تلاوتی که امروز استماع خواهیم کرد از سبک رفعت بهره گرفته و با مهارت و زیبایی آن را اجرا کرده است. 🔻اکنون تلاوت زیبای مغربی را از سوره مبارکه طه می شنویم که در ایران اجرا شده است. تلاوةعطرة و سماعا طیبا. 🎼 به پیوست فایل کامل ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 @zohalpublications http://zohalpub.com
🌐 (چاپ اول) 🔹طالبان در جنگ از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۷/ نوشته انتونیو جوستاتسی / ترجمه محمدعلی واعظی/ انتشارات زحل / پاییز ۱۴۰۲ 🔸سفارش تلفنی: 📞 ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 @zohalpublications http://zohalpub.com