eitaa logo
ظهور بسیار نزدیک است
15هزار دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
17.5هزار ویدیو
378 فایل
💓 از غدیر تا ظهور 🙏 با شما حرف خواهیم زد از : 🌹 یاایتها النفس المطمئنة 🌼 ارجعی الی ربک 🌼 راضية مرضية 🌼 فدخلي في عبادي 🌼 وادخلي جنتي 👈 کپی آزاد 🔸 موسسه جنبش پیشوازان دولت کریمه 🔸 تبلیغات تبادلات 🔹 @mahdeyar314 🔸کانال دیگر ما 🔹 @zoh110hor
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️ دو واجب فراموش شده در آخرالزمان #امر_به_معروف_نهی_از_منکر 🔻 ظهور بسیار نزدیک است 🔹 @zoho313or 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
✨حکمتی از نهج‌البلاغه حضرت علی«ع» 📖 موضوع: . ▫▫▫ ⬅روايت شده است كه در ايام بن الخطاب، در حضور او از زيورهاى و كثرت آن سخن به ميان آمد. 🔸گروهى (به عمر) گفتند: اگر آنها را مى گرفتى (و مى فروختى) و با آن، لشكرهاى مسلمين را مجهز مى ساختى، آن بيشتر بود. ❓كعبه چه احتياجى به اين زيورها دارد؟ 🔹به دنبال آن، عمر تصميم به اين كار گرفت و از علیه السلام دراين باره سؤال كرد. ✔امام«ع» در پاسخ او فرمود : اين قرآن بر «ص» نازل شد در حالى كه چهار نوع مال وجود داشت: 1⃣ ،كه آنهارا(طبق دستورقرآن)به عنوان ارث مطابق سهام خاص در ميان ورثه تقسيم فرمود، 2⃣و «فىء» ( كه از طريق جنگ يا غير جنگ به دست آمده بود) كه آن را بر مستحقانش تقسيم كرد، 3⃣و ، كه آن را در موارد خود قرار داد، 4⃣و (زكوات)،كه آنرا درآنجا كه لازم بود مقرر داشت (ودر ميان مستحقانش تقسيم فرمود). ➕و در آن زمان زيورهاى كعبه وجود داشت و آن را بر همان حال باقى گذاشت (و حكم خاصى براى تقسيم آن بيان نكرد) ➖و اين امر نه از روى فراموشى بود و نه به دليل مخفى بودن مكان آن، 🔸بنابراين تو نيز آن را بر همان حال كه خدا و پيامبرش آن را قرار داده اند باقى بگذار (و از در آن صرف نظر كن). 🔹عمر (هنگامى كه گفتار امام«ع» را شنيد) عرض كرد: اگر تو نبودى مى شديم. و زيورهاى كعبه را به حال خود واگذاشت. ▫▫▫ ‼ نکات : ✅ امام«ع» درواقع براى به مشكل از دليل روشنى استفاده كرد ➖و فرمود كه : «هرگاه به مجيد مراجعه شود تكليف تمام اموال، چه و شخصى و چه روشن شده است». 🔻درباره اموال شخصى، به شكل مبسوط در سوره آمده 🔻و درباره اموال مانند خمس، در آيه ۴۱ سوره «» 🔻و درمورد حكم ، در آيه ۶۰ سوره «توبه» 🔻و درباره كه به صورت فىء وارد بيت المال مى شود در آيه ۷ سوره «حشر» حكم آمده است. ✅ولى با اينكه زيورآلات و اموالِ متعلق به كعبه، كم نبوده است با اين حال قرآن اختيار كرده و اين سكوت هرگز به معناى فراموشى و از قلم افتادن نيست، بلكه مفهومش اين است كه بايد در اختيار كعبه باشد. ✅ كه در منابع اهلبيت آمده استفاده مى شود كه از هداياى كعبه مى توان براى استفاده كرد؛ از جمله در حديثى از «ع» آمده است كه شخصى خدمت آن حضرت عرض كرد: به كعبه كنيزى هديه كرده اند كه پانصد دينار ارزش دارد چه دستورى مى فرماييد؟ حضرت فرمود: آن را بفروش و مبلغ آن را به كسانى كه در راه مانده اند و حجاجى كه بده. ✅شخصى از «ع» درباره خريدن قطعه اى از پرده كعبه سؤال كرد (هنگامى كه پرده كعبه را عوض مى كردند، پرده كهنه را قطعه قطعه كرده، مى دادند و يا مى فروختند) كه قسمتى از آن را براى خود نگاه داشته و بقيه را مى خواست بفروشد. حضرت فرمود كه مانعى ندارد و براى او دارد. ✔قرائن نشان مى دهد كه زيورآلات كعبه قبل از اسلام نيز وجود داشته است. ✅از حديثى كه ؛ در بحارالانوار از «ابن اسحاق» نقل مى كند استفاده مى شود ➖كه كعبه گنجى داشت درون چاهى در داخل كعبه وجمعى از قريش پنج سال پيش از بعثت پيغمبراکرم«ص» آن را كردند. پس از اسلام نيز تا مدتها كسى در آن تصرف نمیكرد و حتى امام علی«ع» در حديث شريف مورد بحث نيز از تصرف در آن فرموده است؛ ولى سالهاست كه هيچگونه زيورآلاتى در كعبه مشاهده نمى شود. ✅تنها، پرده كعبه را هر سال عوض مى كنند و پرده پيشين را قطعه قطعه كرده براى شخصيتهاى مى فرستند يا به زوار مى دهند؛ ➖اما اينكه از چه زمانى آن زيورآلات شد و يا در صندوق يا محل خاصى حفظ گرديد براى ما روشن نيست. 🚨و به تازگى براثر باورهاى نادرست خود در ، پرده كعبه را بايگانى مى كنند.  ✅❓ اكنون اين پيش مى آيد كه چرا امام علی«ع» به عمر فرمود حلى كعبه را به حال خود واگذارد؟ در حالى كه به طور مداوم زيورآلات تازه اى به كعبه هديه مى كردند و انباشتن و نگهداشتن همه آنها وجهى نداشت. سؤال اين است كه دستور آن حضرت به ظاهر دستورى موقت بوده است و اين بوده كه حتى الامكان آن زيورآلات حفظ شود تا اگر نيازى براى مرمت كعبه يا مسجدالحرام پيدا شود از آنها استفاده كنند. 🚨✅ عمر پس از شنيدن اين كلام حكيمانه خطاب به حضرت على«ع» عرض كرد: « اگر تو نبودى مى شديم». منحصر به اين مورد نيست، بلكه در طول خلافت خود بارها به مشكلات و برخورد كه كسى جز اميرمؤمنان على«ع» آن را براى وى نگشود و اين اعتراف را به تعبيرات مختلف تكرار كرد كه مرحو
م در جلد ششم الغدير در بحث «نوادر الاثر» آنها را با ذكر مدارك دقيق از كتب آورده است. تعبيراتى همانند آنچه در ذيل مىآيد : 1. «لَوْلا عَلِىٌّ لَضَلَّ عُمَرُ؛ اگر على نبود عمر گمراه مى شد». 2. «اللّهُمَّ لا تَبْقِنى لِمُعْضِلَةٍ لَيْسَ لَهَا ابْنُ أبيطالِبٍ؛ خدايا! هرگاه مشكلى پيش آيد كه على براى حل آن حضور نداشته باشد مرا باقى مگذار». 3. «لا أبْقانِىَ اللهُ بِأرْضٍ لَسْتَ فِيها يا أبَاالْحَسَنِ؛ خدا مرا در سرزمينى زنده ندارد كه تو در آن نباشى». 4. «أعُوذُ بِاللهِ مِنْ مُعْضِلَةٍ لا عَلِىٌّ بِها؛ به خدا پناه مى برم از اينكه مشكلى پيش آيد و على براى حل آن حضور نداشته باشد». 5. «عَجَزَتِ النِّساءُ أنْ تَلِدْنَ مِثْلَ عَلِىِّ بْنِ أبيطالِبٍ لَوْلا عَلِىٌّ لَهَلَکَ عُمَرُ؛ مادران عاجزندازاينكه مثل على بن ابى طالب را بزايند اگر على نبود عمر هلاك مى شد». 6. «يَابْنَ أبيطالبٍ ما زِلْتَ كاشِفُ كُلِّ شُبْهَةٍ وَمُوضِحُ كُلِّ حُكْمٍ؛ اى فرزند ابوطالب! تو همواره حل كننده شبهات و واضح كننده احكام بوده اى». تعبيرات ديگرى نيز از اين قبيل هست كه همه با از كتب اهل سنت ذكر شده است». 📚حکمت۲۷۰ _(تاریخی، فقهی، اقتصادی) 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
💌 بدترین انتخاب 🔸 #پناهیان 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#چگونه_دعا_کنیم؟ (۱) قسمت اول: ادبِ دعا استاد #پناهیان 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#چگونه_دعا_کنیم؟ (۲) قسمت دوم: بهترین حال برای اجابت دعا استاد #پناهیان 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
✔️ برای متقاعدشدن به ترک گناه، باید بپذیری که در یک جهان منظم و حساب‌شده زندگی می‌کنی 🔸 انسان باید چند ویژگی داشته باشد تا برای پذیرش دین، آمادگی پیدا کند. علاوه بر منفعت‌طلبی، اهل برنامه و اهل مسابقه بودن-که در جلسات قبل بیان شد- چهارمین ویژگی یا عاملی که موجب می‌شود نسبت به دین‌داری و ترک گناه، متقاعد بشویم، این است که بفهمیم در چه جهانی داریم زندگی می‌کنیم؟ 🔸 ما در یک جهان بسیار منظم، حساب‌شده و دارای عکس‌العمل، زندگی می‌کنیم. آثار بی‌نظمیِ ما در این جهان، کاملاً به خودِ ما برمی‌گردد و به ما لطمه می‌زند. لذا ما نمی‌توانیم با این جهانِ به‌شدت منظم، هماهنگ نباشیم. 🔸 جهان ما جهانی است که باید مطابق با ضابطه‌های آن زندگی کرد؛ البته بعضی‌ها می‌خواهند این ضابطه‌ها را فراموش کنند تا راحت‌تر زندگی کنند! این روش درستی نیست و به انسان ضربه می‌زند. اما روش پیشنهادیِ دین، این است که راحتی را در عادت‌کردن به مراقبت و رعایت‌کردن‌ِ قوانین و ضوابط عالم، پیدا کنیم. 🔸 اگر دین به ما دستوراتی می‌دهد-که وقتی انجام ندهیم اسمش می‌شود گناه- باید بدانیم منشأ این دستورات، نظم و حساب‌شده‌بودنِ عالم است! شما نمی‌توانی در این جهان، بدون نظم و برنامه زندگی کنی و الا به خودت ضربه خواهی زد. 🔸 کسی که بخواهد دین را بپذیرد و بعد نسبت به موضوع «ترک گناه» متقاعد شود، اول باید بپذیرد که در یک جهان بسیار منظم و حساب‌شده دارد زندگی می‌کند که عکس‌العمل رفتارهایش به او برمی‌گردد. 30 علیرضا ۹۸.۲.۲۸ 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
#امام_على عليه السلام: 🔸 #نصيحت كردن تو در حضور جمع، خُرد كردن و كوبيدنِ #شخصيّت طرف است. غررالحكم حدیث ۹۹۶۸ 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
💌 فرار 📝 فرار از دنیا یعنی دور شدن و فرار از دنیا طلبی ، چشم و هم چشمی های دنیایی، مادیات و رفتن به سمت خدا و معنویات و... #پناهیان 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
4_5859380464661300749.mp3
1.45M
❕آخر کوچه ی دنیا بن بست است 🔊 سخنان پندآموز استاد اخلاق آقا #مجتهدی_تهرانی 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
💢 اثر لقمه حرام در بدبختی و هلاکت انسان ! ❗️مرحوم ملا احمد نراقی رحمه الله در كتاب «معراج السعادة» مال حرام را از بزرگ‌ترین عوامل هلاكت انسان و مهم‌ترین موانع رسیدن به سعادت [دنیوی و اُخروی] معرفی می‌كند و می‌فرماید: ❗️«بیش‌تر كسانی كه به هلاكت رسیده‌اند، به سبب خوردن مال حرام بوده و اكثر مردمی كه از فیوضات و سعادت ها محروم مانده‌اند، به واسطه آن است. كسی كه تأمل كند، می‌داند كه خوردن حرام، مانع بزرگی است كه بندگان را از وصول به درجه نیکان [باز داشته] و قوی‌تر مانعی است برای اتصال به عالم انوار.» ❗️ایشان در ادامه می‌فرماید: «آری، دلی كه از لقمه‌ حرام روییده شده باشد كجا؟ و قابلیت انوار عالم قدس كجا؟ و نطفه را كه از مال مردم به هم رسیده باشد با مرتبه رفیعه انس با پروردگار چه كار؟ چگونه پرتو عالم نور، به دلی تابد كه بخار غذای حرام، آن را تاریك كرده؟ و كی پاكیزگی و صفا از برای نفس حاصل می‌شود كه كثافات مال مشتبه آن را آلوده و چرك نموده باشد؟» 📙معراج السعاده، ص ۴۲۸ 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#چگونه_دعا_کنیم؟ (۳) قسمت سوم: شرط اجابت دعا استاد #پناهیان 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
🌸🌸🌸🌸 ✨ حکمتی از نهج‌البلاغه حضرت علی«ع» 📖 موضوع: . ▫▫▫ وَ قَالَ ( عليه السلام ) : لَا تَجْعَلُوا عِلْمَكُمْ جَهْلًا وَ يَقِينَكُمْ شَكّاً إِذَا عَلِمْتُمْ فَاعْمَلُوا وَ إِذَا تَيَقَّنْتُمْ فَأَقْدِمُوا . ⭕ امام علیه‌السلام فرمودند:  ⬅ خود را نادانى، و يقين خود را شک و ترديد مپنداريد، ⬅پس هر گاه دانستيد كنيد، و چون به رسيديد اقدام كنيد. ▫▫▫ ‼ نکات : ✅ اشاره به اينكه هرچيزى دارد كه از آثار آن مى توان آن را شناخت، ➖هنگامى كه اثر و خود را از دست بدهد به منزله است؛ هرچند ظاهرآ وجود داشته باشد. ✅ درباره انسانهايى كه چشم و گوش دارند؛ اما آثارى كه از چشم وگوش انتظار مى رود يعنى و عمل كردن و ديدن و ، در كار آنها نيست، تعبير به ناشنوا و نابينا كرده و حتى آنها را مردگان بى جانى شمرده است، ✔مى فرمايد: « تو نمیتوانى سخن خود را به گوش برسانى ➖و نمى توانى صداى خود را به گوش كران برسانى در آن هنگام كه پشت مىكنند و از تو مى گريزند ➖ونيز نمى توانى كوران را از شان برهانى؛ ✔تو فقط مى توانى سخن خود را به گوش كسانى برسانى كه آماده پذيرش به آيات ما هستند و در برابر حق تسليمند!». ✅«ع» نيز ثروت اندوزان بخيل و خودخواه را مردگان برخوردار از حيات ظاهرى مى شمرد و مى فرمايد: «هَلَکَ خُزَّانُ الاَْمْوَالِ وَهُمْ أَحْيَاءٌ». ➕به عكس، را كه از دنيا رفته اند و آثارشان در افكار و دلها باقى است زندگان جاويد مى داند و مى فرمايد: «الْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِيَ الدَّهْرُ أَعْيَانُهُمْ مَفْقُودَةٌ وَأَمْثَالُهُمْ فِي الْقُلُوبِ مَوْجُودَةٌ». 🚨همانگونه كه قرآن مجيد نيز شهيدان را دانسته است.  ✅ اين يك و اسلامى است كه هر موضوع بى خاصيتى در حكم معدوم است و به همين دليل عالمانى كه به خود عمل نمى كنند در كلام امام«ع» به منزله شمرده شده اند. به دنبال آن مى افزايد: «يقين خود را (نيز) قرار ندهيد»؛  ✅ آنهايى كه به يقين دارند و آماده آن نمى شوند، را مى دانند ومرتكب مىشوند، به آثار مثبت اطاعت پى برده اند و ترک مى كنند، همه به منزله انسان هاى شكاكند. ✅ «ع» در پايان اين سخن مىفرمايد: ➖«آنگاه كه عالم شديد كنيد و زمانى كه يقين كرديد اقدام نماييد (تا علم و عمل شما گردد و ميان باطن و ظاهر شما برچيده شود». ✅ هرگاه بخواهيم علم ما بايد عمل كنيم و هرگاه كنيم كه يقين ما تبديل به شک نشود بايد بر طبق آن نماييم. 📚حکمت۲۷۴ _ (اخلاقی، تربیتی) 🙏ترجمه مرحوم استاد محمد دشتی. 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
💌 اثر شگفت‌انگیز دوست داشتن افراد #پناهیان 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
﷽🌷 امیرالمومنین علی علیه السلام: ‌ دنیا دو روز است: روزی به سود تو و روزی به زیان تو. هرگاه به سود تو بود، سرکشی نکن و وقتی به زیان تو بود، شکیبایی(صبر و تحمل) پیشه کن. ‌ 📗غررالحکم ۱۹۱۷ 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
4_5886417434113475915.mp3
2.57M
🌼 خیر دنیا و آخرت... 🔊 آیت الله #مجتهدی_تهرانی 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
✔️ قبل از دین‌داری باید برای ما جا بیفتد که در این جهانِ حساب‌شده، نمی‌توانیم هر رفتاری انجام بدهیم 🔸باید خارج از دین و قبل از دین‌داری برای ما جا بیفتد که ما در این جهان، نمی‌توانیم هر رفتاری انجام بدهیم! فکر نکنیم که زندگی شانسی است! این عالم، حساب و کتاب دارد و ما وقتی در این عالم قرار می‌گیریم، طبیعتاً رفتار ما هم باید حساب و کتاب داشته باشد، چون عکس‌العمل‌های رفتار ما به خودمان برمی‌گردد. 🔸ما باید با طبیعت همراه باشیم چون داریم در دل این طبیعت زندگی می‌کنیم. ما نمی‌توانیم هرطور که دلمان خواست با طبیعت برخورد کنیم، چون عکس‌العمل‌ها و آثار منفیِ آن به خودمان برمی‌گردد. مثلاً خوابیدن بین‌الطلوعین برای انسان بسیار مضرّ است، مثل این است که انسان به بدنش، به مغزش و به اعصابش ضربات سختی وارد کرده باشد! بالاخره این طبیعت، ما را به یک سری مسائل وادار می‌کند و ما نمی‌توانیم با آن بی‌تفاوت باشیم. 🔸پدر و مادر نمی‌توانند با بچه‌های خود هرطور دلشان خواست، رفتار کنند، حتی نمی‌توانند در مقابل چشم بچه‌ها هرطوری که دلشان خواست باهمدیگر برخورد کنند و حرف بزنند؛ چون بالاخره عکس‌العمل‌هایش به خودشان برمی‌گردد و شرایط دشواری برای خود پدر و مادر پدید خواهد آمد. 31 علیرضا ۹۸.۲.۲۸ 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
4_5868729818190710036.mp3
1.01M
🌷 مسیر رستگاری در زندگی 🔊 مصاحبه استاد #ماندگاری با رادیو ایران 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
🔘خارج از دین هم می‌توان برخی از آثار و نتایج گناهان را فهمید 🔸ما می‌توانیم خارج از دین، آثار و نتایج برخی از رفتارها و گناهان را بررسی کنیم. مثلاً موضوعاتی مثل «حجاب» یا «فکرکردن به گناه» موضوعاتی است که آثار سوء آنها از نظر فیزیولوژی هم کاملاً قابل اندازه‌گیری است و اگر دانشگاه‌های ما همّت کنند می‌توانند نتائجش را به‌دست بیاورند. کمااینکه دربارۀ «دروغ گفتن» با قرار دادنِ چندتا سنسور بر روی بدن انسان، می‌توانند آثارش را مشاهده کنند. 🔸ما نباید گولِ انرژی جوانی را بخوریم و در این دوران، علیه خودمان اقدام کنیم و انرژی‌های خودمان را نابود کنیم! مثلا باید بدانیم که هر موسیقی‌ای با روح آدم سازگار نیست و برخی از موسیقی‌ها بر روی بدن، اعصاب و روان انسان تأثیرات نامطلوبی می‌گذارد. 🔸از سوی دیگر، دستورات عبادی دین؛ مثل نماز، سحرخیزی، سجدۀ طولانی، قنوت طولانی نماز شب و... حتی بر جسم انسان هم آثار مثبتی دارد که می‌توان جنبه‌های فیزیکال این عبادت‌ها را بررسی کرد. کمااینکه در روایات فرموده‌اند، نماز شب و سحرخیزی در سلامتی بدن تأثیر دارد. ان‌شاءالله اطباء، فیزیک‌دان‌ها و شیمی‌دان‌ها و برخی از متخصصین علوم مختلف، به‌مرور آثار مثبت عبادات را برای ما ثابت خواهند کرد. 32 علیرضا ۹۸.۲.۲۸ 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
🌹 امیرالمومنین #امام_علی علیه السلام: ‌ ❗️آنکه در گناهی، بسیار اندیشه کند این کار او را به گناه می کشاند. ‌ 📗 غررالحکم، ۸۵۶۱ 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
⚠️شیطان دائما همدم اوست.. 🌹وَمَنْ يَعْشُ عَنْ ذِكْرِ الرَّحْمَنِ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ [36] هر كس كه از ياد خداى رحمان روى گرداند، شيطانى بر او مى‌گماريم كه همواره همراهش باشد. (36) سوره مبارکه زخرف 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
💌 دیدن مهربانی‌های خدا #پناهیان 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
4_5868729818190710035.mp3
1.42M
❔میانه‌روی در زندگی به چه معناست؟ 🔊 مصاحبه استاد #ماندگاری با رادیو ایران 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59
#حق_الناس ‌ 🌹 آقا رسول الله (ص): مزد #کارگر را پيش از آنکه عرق بدنش خشک شود به او بپرداز. ‌ 📗شهاب‌الاخبار، ص ٣٢٧ ____________________ ‌🌹 امیرالمومنین (ع): دو دسته فردای قیامت هیزم #جهنم خواهند بود: آدم بخیلی که وجوهات و حق #فقرا را از مال خود نپردازد، و دیگر عالمی که دین خود را به دنیای خود بفروشد. 📗فهرست غرر، ص ۲۷۲ 🔻 نفس مطمئنه 🔹 @zoohor59