eitaa logo
ظهور
84 دنبال‌کننده
18 عکس
106 ویدیو
12 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
Ostad Raefipour-Mahdaviat Va Rahhay Moghabele Ba Tablighat Alayhe Montazeran Zohour-97.07.22-Tehran-80kb.mp3
30.7M
🔊 استاد 📝« مهدویت و راه‌ های مقابله با تبلیغات علیه منتظران » 📅 ٢٢ مهر ٩٧ - تهران
🌺آیت‌الله انصاری‌همدانے(ره): نزدیڪ است ولے اگر دعا بڪنید نزدیڪ تر می شود. چون دعای شما خیلی موثر است. هرچـــــه می توانید برای ظـــهور حضـرت دعا ڪنید.
♦️متن سخنان بسیار مهم سيد حسن العماد، دبیرکل جنبش تنظیم مستقبل العداله ☑️ آنهایی که از روایات ظهور و برنامه امام زمان اطلاع ندارند، نمی فهمند چرا عربستان، اسراییل، انگلیس و امریکا دارند حمله می کنند به یمن. ☑️ باید برگردیم به کتاب های دینیمان. متاسفانه و متاسفانه، دشمن بیشتر از ما کتاب های دینی، روایی مهدوی و علائم و مقدمات ظهور را می خواند. دشمن کتاب های ما را بررسی کرده و فهمیده امام زمان ظهور نمی کند جز این که مقدماتش اماده شود! ☑️ مقدمه اش چیست؟ پرچم خراسانی، پرچم یمانی... شما ایرانیان، اگر دقت کنید همین هایی که عامل حمله به یمن هستند، حامی هشت سال جنگ علیه شما بودند، با همین پول ها و موشک ها و سلاح ها که به ما حمله می کنند به شما حمله کردند ، چرا؟ چون آن روز نمی خواستند ایران آزاد بشود، مستقل بشود و پرچم خراسانی بایستد. ☑️ ولی شکست خوردند، ایران مستقل شد و امروز نگران استقلال یمن هستند که حلقه یمنی ظهور تکمیل نشود! اینها یمن را نابود می کنند چون دشمنی دارند با خود امام زمان عج! با خود ظهور، با خود دولت عدالت امام زمان دشمنی دارند! ☑️ امروز ما یمنی ها چشممان باز شده و بیدار شده ایم؛ به برکت جمهوری اسلامی، به برکت امام خمینی، به برکت سیدعلی خامنه ای و به برکت شهدای قبل و بعد از انقلاب شما! ☑️ آن انفجار نور رسید به یمن. آمریکا و عربستان کور خوانده اند که یمن برگردد به سابق! اینها امروز علیه یمن در جنگ هستند چون اگر یمن مستقل بشود، دو بال ظهور تکمیل شده و ظهور امام زمان محقق می شود. اینها می دانند و دارند روی این نقشه کار می کنند. ☑️ حالا شما برگردید به صحبت های محمد بن سلمان که مدتی پیش در مصاحبه ای گفت ما نمیگذاریم ایران در منطقه گسترش یابد چون ایران به دنبال زمینه سازی ظهور امام زمان است. دقت کنید علنا دارد می گویند مشکلشان ظهور است، که بعد از آن بود که سید حسن نصر الله در سخنرانی پاسخش را این طور داد که چه تو، چه بزرگتر از تو، چه اربابان تو، نمیتوانند و نخواهند توانست جلو ظهور امام زمان را بگیرند. ☑️ امروز جنگ با یمن، جنگ با امام زمان و برنامه امام زمان و زمینه سازان ظهور امام زمان است. اینها می دانند امام زمان مقدمات دارد و با جلوگیری از مقدمات ظهور، جلو ظهور را میگیرند. ☑️ فدای امام زمان بشوم که هنوز ظهور نکرده اینطور از او میترسند، اگر خود حضرت بیاید چه کار می کنند!؟ امروز یک امتحان بزرگ است برای منتظرین امام زمان، چون فقط آنها هستند که از مسئولیت مهم خود اطلاع دارند. چون میدانند یمن مقدمه ظهور است. لذا دفاع و کمک به یمن یعنی کمک به ظهور امام زمان. ☑️ دشمن دارد کار می کند، برادران و خواهران عزیز اگر ما بخوابیم، دشمن خواب نیست ، ۲۴ ساعته کار می کند. ما چه کار کرده ایم؟ فقط بحث عاطفی مسئله یمن را نگیرید؛ مسئله یمن، هر منتظر امام زمان است. ☑️ امام خامنه ای فرمود همانا باطل رفتنی است. نابودی آل سعود قطعی است، اما شرط دارد. اگر مومنین خوب کار کنند، اگر ما فقط نگاه کنیم و دست روی دست بگذاریم اتفاقی نمی افتد و دشمن همچنان ادامه می دهد. روایت داریم که ظهور با دستان ما محقق می شود. پس باید تلاش کنیم، در هر عرصه که ممکن است. ☑️ حتی اگر همین جوان ها سعی کنند در فضای مجازی مظلومیت یمن را به گوش جهانیان برسانند، بدون شک به ظهور کمک کرده اند. اگر از این امتحان موفق بیرون بیاییم، ظهور زودتر محقق می شود. ☑️ برادران و خواهران ایرانی، خوشا به حال شما که صاحب آماده کردن مقدمه اول ظهور یعنی خراسانی هستید و همچنین خوشا به حال شما که کمک کننده به مقدمه دوم یعنی یمانی هستید. خوشا به حالتان! امروز در یمن با افکار امام خمینی چه معجزاتی انجام می دهند. با چه؟ با بعضی از کتاب های امام خمینی، با بعضی کتاب های سیدعلی خامنه ای.. این سخنرانی در سومین همایش "مجاهدان در غربت" در دامغان برگزار شده است
❇️ تقسیم بندی امیر مومنان (ع) از 1. امیر المومنین علی (علیه السلام ) فرمودند: شما هفت طبقه می شوید: 🔰طبقه اول: در آن تقوی و پرهیزگاری زیاد می باشد تا سال هفتادم هجری. 🔰طبقه دوم: اهل بذل و بخشش و مهربانی هستند تا سال دویست و سی ام هجری. 🔰طبقه سوم: اهل پشت کردن و بریدن از همدیگر هستند تا سال پانصد و پنجم هجری. 🔰 طبقه چهارم: اهل سگ صفتی و حسد بردن بر یکدیگر هستند تا سال هفتصد هجری. 🔰طبقه پنجم: اهل باد به بینی کردن و تکبر و بهتان می باشند تا سال هشتصد و بیست هجری. 🔰طبقه ششم: اهل خونریزی و اضطراب و سگ صفتی با دشمنان و ظهور اهل فسق تا سال نهصد و چهل هجری. 🔰 طبقه هفتم: اهل حیله و جنگ و فریب و خدعه و فسق ها و پشت کردن به همدیگر و بردن از یکدیگرند، و کنیه همدیگر را در دل می گیرند و با اسباب بازیهای بزرگ بازی می کنند.(350) شاید اشاره به شهربازی های کنونی باشد، والله العالم. 22. امام علی (علیه السلام ) در ذیل خطبه طولانی معروف به خطبه البیان در باب علائم ظهور امام قائم (عج) فرمودند:... و در آن زمان در شهرها، حصارها و پایگاههایی مخصوص برای نشستن- واقع شدن - یا بلند شدن، یا برای جلوگیری از عظائم یا همان چیزهای بزرگی که فرود می آید - نازلات - بنا می شود. پس در چنین زمانی اگر یکی از ایشان - مردم آخرالزمان - در شبانه روز خود نماز بگزارد از برای نمازش چیزی - در پرونده اعمالش - نوشته نمی شود و از او پذیرفته نمی گردد؛ چرا که در حال نماز گزاردن فکر می کند و نیت او این است که چگونه در حق مرد ظلم کند و با مسلمانان حیله نماید.(351) احتمالا حدیث فوق اشاره به فرودگاههای امروزی دارد که مولایمان امیر المومنین (علیه السلام ) بر پایی آنها را از علائم آخرالزمان بر شمرده اند والله العالم. 📗الزام الناصب ،ج2ص185
☀️امام زمان(عج): 💠 اراده حتمى خداوند بر این قرار گرفته است که ـ دیر یا زود ـ پایان حق، پیروزى، و پایان باطل، نابودى باشد 📚بحارالأنوار،ج۵۳،ص۱۹۳
‌💐 #دولت_کریمه_امام_عصر ◀️ قسمت اول #استاد_شجاعی
رجعت.pdf
473.8K
🔰 موضوع:
‌💐 #دولت_کریمه_امام_عصر ◀️ قسمت دوم #استاد_شجاعی
Ostad Raefipour_Salamat Manavi_97.06.09_Tehran_24kb.mp3
18.26M
🔊 استاد 📝« سلامت معنوی » 📅 ۶ آذر ٩٧ - تهران
"امام زمان آمدنی نیست، آوَردَنیست" 🌟حاج اسماعیل دولابی میفرماید: ظاهرا میگوییم آقا می آید ولی در حقیقت ما به خدمت حضرت میرویم. ما به پشت دیوار دنیا رفتیم و گم شدیم، باید از پشت دیوار بیرون بیاییم تا ببینیم که حضرت از همان ابتدا حاضر بودند. امام زمان گم و غائب نشده است. ما گم و غائب شده ایم. 📚 مصباح الهُدی ص ۳۱۹ ‌ از حضرت فاطمه روایت شده که پیامبر اکرم فرمودند: امام همچون کعبه است که (مردم) باید به سویش روند، نه آن که (منتظر باشند تا) او به سوی آنها بیاید. 📚 بحار الانوار، ج ۳۶، ص ۳۵۳ تا ما نخواهیم، او نمی آید... کافیست از خودمان شروع کنیم..
امام صادق علیه السّلام : «هر یک از شما باید برای خروج حضرت قائم [سلاحی] مهیا کند- هرچند یک تیر باشد- خدای تعالی هرگاه بداند کسی چنین نیتی دارد، امید آن است که عمرش را طولانی کند تا آن حضرت را درک کند و از یاران و همراهانش قرار گیرد.
💢 آخرین حجت الهی از انظار! به راستی چرا آخرین حجت الهی باید قرن های متمادی از انظار مخفی بماند، در میان مردمان باشد و با آن ها زندگی کند؛ اما دیده ها عاجز از شناختن او باشند؟ آیا حضور فیزیکی امام در جامعه آن گونه که همگان او را بشناسند، مترتب خطراتی بر جان امام است؟ آیا غیبت را می توان به عنوان آزمایشی برای پیروان حضرت در نظر گرفت؟ 🔰🔰🔰🔰 جهت پاسخ گویی به سؤالات متعدد در بحث امام غائب(عج)، به درگاه با عظمت و پر از غنا و سخای قرآن کریم رفته و به بررسی برخی از آیات در این زمینه پرداخته ایم؛ باشد که زلال جاری قرآن موجب تطهیر فکر و اندیشه مان باشد.👇👇👇 1.انسان ها دارای ظرفیت مختلف اند ٢.امتحان،سنت الهی ٣.حفظ جان امام ۴.مومنین،ودایع الهی ✅انسان ها دارای های مختلف اند از آنجایی که تمامی مردم در یک حد و استعداد نیستند، بعضی از مؤمنین از نظر ایمان و تقوا دارای درجات برتر هستند و بعضی در مراحل ابتدایی از دین قرار دارند؛ همان گونه که از روایات فهمیده می شود. در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است: «... حَدیثُو عَهدٍ بِشِرک لَهَدَمتُ الکعبَه فَألزَقتُها بِالاَرضِ وَ جَعَلْتُ لَها بابَینِ[1]؛ اگر عرب های تازه اسلام آورده ظرفیت داشتند... من کعبه را خراب می کردم و برای آن دو درب قرار می دادم». از چنین روایتی متوجه می شویم که همه مردم دارای یک ظرفیت نیستند؛ بلکه دارای طبع های مختلف هستند. بنابراین همه چیز را نمی توان به هر کس گفت. خداوند نیز در قرآن شریف می فرماید: (یا أیهَا الّذینَ آمَنُوا لا تَسْئَلُوا عَنْ أشْیاءَ إِنْ تُبْدَ لَکمْ تَسُؤْکمْ)[2]؛ «ای کسانی که ایمان آورده اید از چیزهایی سؤال نکنید که اگر آشکار و روشن گردد، شما را ناراحت می کند». این آیه به وجود حضرت مهدی(عج) تأویل شده است؛ یعنی از غیبت و زمان ظهور سؤال نکنید؛ زیرا شما ظرفیت شنیدن آن را ندارید و موجب ناراحتی شما می شود. این معنا در کلام مبارک حضرت مهدی(عج) به عنوان دلیل و حکمت غیبت ذکر شده است، آنجا که فرمود: «وَ أمّا عِلّه ما وَقَعَ مِنَ الغَیبَه فَإنَّ اللهَ عَزَّوّجَلَّ یقُولُ: (یا أیهَا الَّذینَ آمَنُوا لاتَسئَلُوا عَنْ أشیاءَ إنْ تُبْدَلَکمْ تَسُؤکمْ)... فَأغْلِقُوا أبْوابَ السُّؤالِ عَمّا لایعْنیکمْ، وَلا تَتَکلَّفُوا عِلَی ما قَدْ کفیتُمْ وَ أکثُروا الدُّعاءَ بِتَعجیلِ الفَرَجِ فَإنَّ ذلک فَرَجُکمْ[3]؛ و اما درباره وقوع غیبت، خدای تعالی می فرماید: ای کسانی که ایمان آورده اید! هرگز سؤال نکنید از مسائلی که اگر فاش شود، شما را اندوهگین سازد و از اموری که سودی برایتان ندارد، سؤال نکنید و خود را در آموختن آنچه از شما نخواسته اند، به زحمت نیندازید و برای تعجیل فرج بسیال دعا کنید که همان فرج شماست». ✅ ، سنت الهی (وَ لَنَبْلُوَنّکمْ بِشَی ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ اْلأمْوالِ وَ اْلأنْفُسِ وَ الثّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصّابِرینَ)[4]؛ «شما را امتحان می کنیم به چیزی از ترس و گرسنگی و کاستن مال و خطر جانی و ثمرات زندگی؛ مژده بده به آن ها که ثابت قدم هستند». امام صادق(ع) خطاب به یار وفادارش «محمّدبن مسلم» فرمود: «قبل از ظهور قائم نشانه هایی از جانب خدای تعالی برای مؤمنان خواهد بود. عرض کردم: فدای شما شوم، آن ها کدام است؟ فرمود: امتحان که خدا می فرماید: «به چیزی از ترس»؛ این ترس بیماری های گوناگون، گرسنگی، بالا رفتن قیمت ها، کاستن مال، قحطی، خطر جانی، مرگ شایع، نقص ثمرات زندگی و نیامدن باران است. پس در آن موقع به آن ها که در عقیده به ما ثابت می مانند، مژده بده. آن گاه فرمود: ای محمد! این تأویل آیه است و هیچ کس جز آن ها که راسخ در علم هستند، تأویل قرآن را نمی داند و ماییم راسخین در علم».[5] پی نوشت ها: [1]. جامع الصحیح، ابن مسلم القیشری النیشابوری، ج 3 و 4، ص 98؛ العمده، ص 317. [2]. مائده (5): 101. [3]. کمال الدین، ج 2، ص 239؛ الزام الناصب، ج 1، ص 428. [4]. بقره (2): 155. [5]. کمال الدین، ج 2، ص 554، کشف الغمه، ج 3، ص 359.
💢 آخرین حجت الهی از انظار! (عج) خداوند در داستان حضرت موسی(ع) درباره حفظ جان او به مادرش چنین الهام می کند: (وَ أوْحَینا إِلی أُمّ مُوسی أنْ أرْضِعیهِ فَإِذا خِفْتِ عَلَیهِ فَألْقیهِ فِی الْیمّ وَ لا تَخافی وَ لا تَحْزَنی إِنّا رَادّوهُ إِلَیک وَ جاعِلُوهُ مِنَ الْمُرْسَلینَ)[12]؛ «به مادر موسی الهام کردیم که او را شیرده، پس اگر بر او ترسیدی او را (در میان صندوقی) به دریا بینداز و مترس و محزون مباش که بی تردید ما او را به سوی تو باز می گردانیم و او را پیامبران مرسل قرار می دهیم». حضرت موسی(ع) نیز مطابق نقل قرآن می فرماید: (فَفَرَرْتُ مِنْکمْ لَمّا خِفْتُکمْ فَوَهَبَ لی رَبّی حُکمًا وَ جَعَلَنی مِنَ الْمُرْسَلینَ)[13]؛ «پس چون از شما ترسیدم از نزدتان گریختم، پس پروردگارم به من دانش و حکمت بخشید و مرا از فرستادگان خود قرار داد». آنچه از این آیات به دست می آید، این که انسان باید تا جایی که امکان دارد، خطر مرگ را از خود دور کند و بدون جهت خود را به کشتن ندهد. قرآن در داستان حضرت موسی(ع) بیانگر آن است که وقتی حضرت در شرایطی قرار گرفت که خطر قتل، او را از ناحیه دشمن تهدید می کرد، فرار کرد و خود را از مرگ نجات داد. همچنین کناره گیری رسول گرامی اسلام(ص) برای سه سال در شعب ابی طالب و نیز پنهان شدن ایشان و هجرت از مکه هنگامی که چهل شمشیر برهنه آماده آسیب رساندن به ایشان بودند، در راستای همین اصل می باشد. در واقع همان طور که فرعون، حیله های شیطانی خود را نسبت به حضرت موسی(ع) و مشرکین مکه توطئه های خود را علیه رسول خدا(ص) انجام دادند، بنی امیه و بنی عباس نیز نقشه های فراوانی را برای به_حضرت _مهدی(عج) کشیدند؛ چنان که در حدیثی از امام باقر(ع) آمده است: «إذا ظَهَرَ قائمُنا أهلَ البَیتِ(ع)، قالَ: (فَفَرَرْتُ مِنْکمْ لَمّا خِفْتُکمْ فَوَهَبَ لی رَبّی حُکمًا وَ جَعَلَنی مِنَ الْمُرْسَلینَ)؛ خِفتُکمْ عَلی نَفسی وَ جِئتُکمْ لَمّا أذِنَ لِی رَبّی وَأصلَحَ لی أمْرِی[15]؛ هنگامی که قائم ما ظهور کند، این آیه شریفه را تلاوت می کند: "از شما فرار کردم هنگامی که ترسیدم از شما، پس خداوند به من حکم عطا کرد و مرا از مرسلین قرار داد، از شما بر خودم ترسیدم و آمدم نزد شما زمانی که خداوند من به من اجازه داد و امورم را بر من اصلاح کرد". تلاوت این آیه به مفهوم ادعای رسالت نیست؛ بلکه هدف بیان حکمت غیبت یا همان ترس از جان است؛ یعنی هنگامی که جانش در خطر بود، در پشت پرده غیبت مخفی شد و زمانی که خطر برطرف شود، خداوند او را برای اصلاح جامعه بر می انگیزد «واژه "ترس" که در احادیث بیان شده، غیر از ترسی است که افراد ساده لوح در ذهن دارند؛ بلکه منظور از آن حالت پیش بینی و پیش گیری است که صاحبان مسئولیت خطیر باید داشته باشند و هرگز خود را در معرض کشته شدن قرار ندهند».[17] 🔻پی نوشت ها: [12]. قصص (28): 7. [13]. شعراء (26): 21 [15]. بحارالانوار، ج 52، ص 385. [١٧]. روزگار رهایی، کامل سلیمان، مترجم: علی اکبر مهدی پور، ج 1، ص ١٩٧
💢 آخرین حجت الهی از انظار! ، خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: (لَوْ تَزَیلُوا لَعَذّبْنَا الّذینَ کفَرُوا مِنْهُمْ عَذابًا ألیمًا)[22]؛ «و اگر آن ها جدا بودند بی تردید کسانی از آنان را که کفر ورزیدند به عذاب دردناکی عذاب می کردیم». در روایتی آمده است، محمدبن ابی عمیر می گوید، از امام صادق(ع) پرسیدم: «ما بالُ أمیرالمؤمنین(ع) لَمْ یقاتِلْ مُخالِفیهِ فی الأوَّل؟ قالَ: لآیه فِی کتابِ اللهِ تَعالی: (لَوْ تَزَیلُوا لَعَذَّبْنا الّذینَ کفَرُوا مِنْهُمْ عَذاباً ألیماً) قالَ: قُلتُ: وَ ما یعنی بِتَزایلِهِمْ؟ قال: وَدائعُ مُؤمِنُونَ فی أصلابِ قَومٍ کافِرینَ وَ کذلّک القائمُ(ع) لَمْ یظهَر أبَداً حَتّی تَخرُجَ وَدائعُ اللهِ عَزَّوَجَلَّ، فَإذا خَرَجَتْ ظَهَرَ عَلی مَنْ ظَهَرَ مِنْ أعْداءِ اللهِ عَزَّوَجَلَّ فَقَتَلَهُمْ[23]؛ چرا امیرالمؤمنین(ع) در ابتدا با مخالفین خود نجنگید؟ فرمود: به دلیل آیه ای که در قرآن کریم است که می فرماید: «اگر جدا می شدند، کافران را به سختی عذاب می کردیم». او می گوید: گفتم: مقصود از جدا شدن ایشان چیست؟ فرمود: جدا شدن ودایع مؤمنی که در اصلاب قوم کافر وجود دارد. قائم(عج) نیز چنین است. او ظهور نمی کند تا آنکه ودایع خدای تعالی خارج شود و چون خارج شد، بر دشمنانِ آشکارِ خدای تعالی چیره می شود و آن ها را نابود می سازد». در واقع همان طور که مصلحت خدای تعالی ایجاب کرد که اسم اعظم خود را در حروف مقطعه «الم»، «الر»، «المر»، «المص»، «کهیعص»، «حمعسق»، «طسم» و «یس» در کتابش که کلام و حجتش می باشد، پنهان کند؛ همچنین مصلحت خدای تعالی است که حجت خود را در میان مردم از مؤمنین و غیر مؤمنین پنهان کند؛ زیرا اگر حجت خود را آشکار کند، اکثریت مردم از حدود الهی درباره ایشان تجاوز می کنند، به همین جهت مستحق هلاکت می گردند. هلاکت آن ها نیز روا نیست؛ زیرا امکان دارد مؤمنان در اصلاب آن ها باشند و نیز اگر آن ها را به هلاکت نرساند، روا نخواهد بود؛ زیرا به حدود الهی درباره امام تجاوز کرده اند؛ از این جهت وقوع غیبت در چنین حالی واجب است. چنانکه در اصلاب آن ها مؤمنی نباشد، خدای تعالی حجت خود را آشکار می کند و دشمنانش را بر زمین فرو می برد و نابود می کند؛ چنان که اگر کسی واجب القتل باشد و در صلب او مؤمنی باشد، کشته نمی شود تا آن مؤمن از صلب او جدا شود و کسی متوجه این امر نمی شود، مگر آنکه از طرف خداوند حجت باشد؛ به همین جهت است که حدود الهی را جز امام(ع) اقامه نمی کند. از این رو است که امیرالمؤمین(ع) جهاد با اهل خلاف را بعد از رسول خدا(ص) به مدت 25 سال، ترک فرمود.[24] پی نوشت: [22]. فتح (48): 25. [23]. کمال الدین، ج 2، ص 534؛ الزام الناصب، ج 1، ص 431 [24]. کمال الدین، ج 2، ص 540 و 541.
🌹امام صادق(ع): هرگاه راه را گم کردی ندا کن: یااباصالح!یااباصالح! ارشدنا الی الطریق! رحمکم الله؛ ما را دریابید و راه را بر ما نشان دهید، خداوند شما را رحمت کند. 📚بحارالانوار، ج۵۱، ص۲۸
🔹 امام صادق علیه السلام : کسی که اقرار به جمیع ائمه نماید اما منکر مهدی شود،همانند کسی است که به جمیع انبیا اقرارکندو محمد (ص) را انکار نماید. 📚مهدی موعود ص209
⭕️لزوم دعا برای تعجیل فرج امام زمان‌عج ✨ حضرت آیت‌الله ره: 🔻اگر دنیا را بخواهیم، باید ناصر حقیقی را بخواهیم. اگر دنیا را می‌خواهیم! آخرت که دیگر معلوم است. 🔻بله، بشارتی است برای مؤمنین که عبادت در ایام غیبت، افضل است از عبادت در حال حضور. پس چطور ما دعا نکنیم برای ظهور حضرت؟ فرمود: آیا میل ندارید که عدل در تمام دنیا مبسوط شود؟!
ایت الله سعادت پرور میفرمایند از علامه طباطبایی(ره) سوال کردم: «آیا امکان تشرف به محضر امام زمان(عج) وجود دارد و در صورت امکان چه اعمال و دستوراتی تشرف را حاصل می کند؟» ایشان فرمودند: در این مورد، رعایت سه مطلب ضروری است: – برای دیدار امام زمان(عج) باید بسیار باتقوا و پرهیزکار بود. – باید محبت، عشق و معرفت فرد زیاد باشد. البته هرگز کسی نخواهد توانست به حدی معرفت کسب کند که درخور امام زمان(عج) باشد، اما می توان در حد توان نسبت به این مسئله تلاش کرد. – مداومت کردن بر یکی از زیارت های مشهور. خود ایشان در این مورد زیارتی را که با «سلام علی آل یاسین» آغاز می شود توصیه می فرمودند .
هدایت شده از انقلاب ، قبل و بعد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسراری گفته نشده از انقلاب و امام خمینی و امام خامنه ای آیت الله ناصری ۹۷/۰۳/۱۳
Ostad Raefipour-Naghsh Moalemin Dar Zamine Sazi Zohor-97.08.21-Tehran-24kb.mp3
17.66M
🔊 استاد 📝 « نقش معلمین در ظهور » 📅 ٢١ آبان ٩٧، تهران
💾🔊 استاد 📝 « نقش معلمین در ظهور » 📅 ٢١ آبان ٩٧، تهران ⏳ زمان : ٨٩ دقیقه 🎥📥 دانلود تصویری با کیفیت HD720p - حجم 324 مگابایت 👇 http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Ostad%20Raefipour-Naghsh%20Moalemin%20Dar%20Zamine%20Sazi%20Zohor-97.08.21-Tehran-HD720p.mp4 🎥📥 دانلود تصویری با کیفیت 360p - حجم 133 مگابایت 👇 http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Ostad%20Raefipour-Naghsh%20Moalemin%20Dar%20Zamine%20Sazi%20Zohor-97.08.21-Tehran-360p.mp4 📥🎵دانلود صوتی با کیفیت 80kb - حجم 56 مگابایت 👇 http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Ostad%20Raefipour-Naghsh%20Moalemin%20Dar%20Zamine%20Sazi%20Zohor-97.08.21-Tehran-80kb.mp3 📥🎵دانلود صوتی با کیفیت 24kb - حجم 16 مگابایت 👇 http://dl.masaf.ir/Ba-Ostad/Sokhanrani/Sayer-Hamyashha/Tehran/Tehran%20-/Ostad%20Raefipour-Naghsh%20Moalemin%20Dar%20Zamine%20Sazi%20Zohor-97.08.21-Tehran-24kb.mp3
🌸 (ع)از آسمان 🔰🔰🔰🔰🔰 💢آمدن عیسى(ع) از آسمان و یارى امام مهدى(عج) از نگاه قرآن[1] 🔰مسلمانان اتفاق نظر دارند كه پیامبر خدا ، عیسى(علیه السلام) ، در آخر الزمان ، از آسمان به زمین مى آید . خدا مى فرماید : «همه اهل كتاب ، پیش از مرگ مسیح ، به او ایمان مى آورند و روز قیامت بر آنها گواه خواهد بود » (نساء/159) 🔰همچنین مى فرماید : « مسیح سبب آگاهى بر روز قیامت است ( زیرا نزول وى گواه نزدیكى رستاخیز است ) . هرگز در آن تردید نكنید و از خدا پیروى كنید كه این راه مستقیم است » ( زخرف / 61 ) . 🔰یعنى مسیح(علیه السلام) از نشانه هاى قیامت است و همه اهل كتاب ، مسیحى و یهودى ، به او ایمان مى آورند ; و ایمان آنها زمانى است كه خدا وى را به دنیا مى فرستد و مسیح و آیات و نشانه هاى خدا را مى بینند. 🔰امام باقر(علیه السلام) فرمود : « عیسى(علیه السلام) پیش از روز قیامت ، از آسمان به زمین نزول مى كند و یهودیان و مسیحیان پیش از مرگش ، به او ایمان مى آورند. وى پشت سر مهدى نماز مى خواند » 📗( بحار 14/530 ). 🔰حكمت عروج مسیح به آسمان این است كه خدا وى را براى مرحله حساسى از تاریخ و براى مأموریت مهمّى ذخیره كرده است ، پیروان وى بزرگ ترین نیروى جهان در آخر الزمان خواهند بود و همچنین بزرگ ترین مانع براى رسیدن نور هدایت به ملت ها و برپایى دولت جهانى عدل الهى . از این رو طبیعى است كه مسیح(علیه السلام) در سرزمین هاى آنان فرو بیاید و جهان مسیحیت ، كه پدیده هاى جاهلانه و عوامانه آن را فرا گرفته ، آمدن حضرت را موجب یارى خود در برابر ظهور مهدى(علیه السلام) و مسلمانان بدانند. طبیعى است كه مسیح(علیه السلام) از كشورهاى مختلف مسیحى بازدید مى كند ; خدا انواع معجزات را به دست او ظاهر مى سازد و تعداد بسیارى به دست ایشان هدایت مى شوند . 🔰نخستین ثمره نزول حضرت عیسى ، كاهش دشمنى غربى ها با اسلام و مهدى(علیه السلام) و برقرارى پیمان صلح و آشتى بین دولت هاى غرب و امام مهدى(علیه السلام)است .
💢 اوصاف و ویژگی های حقیقی (عج) ✅ ویژگی های یاران امام زمان که در قرآن به آنها اشاره شده : 🔆. متواضع اند: «عباد الرحمن الذين يمشون علي الأرض هونا» 🔆 داراي بينش صحيح هستند، زيرا غرور در قلب و عقل آنان نفوذ نکرده است. 🔆 اهل پرورش جاهلان جامعه اند: «وإذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما» 🔆 اهل طاعت و سجده و قيامند، «و الذين يبيتون ربهم سجدا و قياما» 🔆 خود را آلوده به گناه که منجر به ورود به جهنم مي شود نمي کنند: «والذين يقولون ربنا أصرف عنا عذاب جهنم» 🔆 اهل اعتدالند: «إذا أنفقوا لم تسرفوا و لم يقتروا» 🔆موحدند و غير خدا را نمي خوانند: «لا يدعون مع الله الها آخر» 🔆به جان انسانها احترام مي گذارند: «ولايقتلون النفس التي حرم الله إلا بالحق» 🔆پاکدامنند: «ولايزنون» 🔆 دنبال پاکسازي روان خويش اند: «و من تاب و عمل صالحا» 🔆 جبران کننده عقب ماندگيها و پرکننده خلأ ها هستند: «إلا من تاب و آمن و عمل صالحا» 🔆 حتي مرتکب مقدمات گناه هم نمي شوند و در مجالس گناه هم شرکت نمي کنند: «و إذا مروا باللغو مروا کراما»
💚امام صادق عليه السلام : ألا تَعلَمُ أنَّ مَنِ انتَظَرَ أمرَنا ، وصَبَرَ عَلى ما يَرى مِنَ الأَذى وَالخَوفِ ، هُوَ غَداً في زُمرَتِنا ؟ 🔰آيا نمی دانی كسى كه چشم به راه امر ما باشد و بر آزار و هراسى كه می بيند، ورزد، فردا [ى قيامت] در زمره ما خواهد بود؟! 📚 دانشنامه امام مهدی (عج) ج5، ص358