eitaa logo
■ توحید تشیع ■
10.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
253 ویدیو
19 فایل
آثار چندرسانه‌ای از اساتید معظم اخلاق به‌ویژه عالِم فرزانه آیت‌الله استاد مؤیدی حفظه‌الله از شاگردان مرحوم آیت‌الله پهلوانی سعادت‌پرور ‎ادمین و تبادل: @ST_A01 گروه گفت‌وگوهای معنوی: eitaa.com/joinchat/753140449Cbf6aca715d
مشاهده در ایتا
دانلود
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه هفتم | 20 آذرماه 1400 ~ 33 دقیقه | 10 مگابایت ـــــــــــ
13.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سیزدهم؛ «بازندگانِ در قیامت» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه هفتم | دقیقه نُهم ~ 5 دقیقه | 13 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1340 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه هفتم | 20 آذرماه 1400 ~ 33 دقیقه | 10 مگابایت ـــــــــــ
14_Makarem07-26543046_دل‌باختگی به اهل‌بیت علیهم‌السلام.mp3
3.62M
چهاردهم؛ «دل‌باختگی به اهل‌بیت علیهم‌السلام» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه هفتم | دقیقه نُهم ~ 4 دقیقه | 3 مگابایت نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1346 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «دل‌باختگی به اهل‌بیت علیهم‌السلام» یکم؛ اگر انسان به‌حقیقت، از دنیادوستی فاصله بگیرد، در عالم نور و نوریان وارد شده و با عشق‌ورزی به پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و اهل‌بیت طاهرین علیهم‌السلام در خواهد یافت که هیچ وجودی در آفرینش برتر، پاک‌تر و مقرب‌تر از ایشان نیست. دوم؛ خداوند متعال در قرآن کریم، هر گونه توجه غیر الهی را با عنوان «رِجْس» (شرک خفی) خوانده است. این در حالی است که پروردگار در آیه مبارکه تطهیر، اهل‌بیت علیهم‌السلام را از هر گونه رجس، پاک و مطهر بر می‌شمارد؛ چرا که در جان‌های قدسی حضرات معصومین علیهم‌السلام هیچ اثری از هیچ گونه رجسی (خودبینی، دنیابینی و به کلی ناخدابینی) نیست. سوم؛ هر چه هست، عشق و محبت الهی است که در جان‌های مبارک اهل‌بیت علیهم‌السلام موج می‌زند (التّامّینَ في مَحبّةِ الله). نوری‌ترین، زلال‌ترین، قدسی‌ترین و الهی‌ترین قلب‌ها از آن ایشان است. چهارم؛ انسان باید ببیند که در پی چه امام و رهبری به راه افتاده است؟ آیا با وجود چنین نورهای درخشانی، امام نور را رها کرده و به‌دنبال امام نار (آتش) شتافته است؟ پنجم؛ انسان که برای عادی‌ترین و متداول‌ترین حرفه‌ها (نجاری، بنایی، خیاطی و ...) باید در خدمت استاد تعلیم ببیند، چگونه است که برای عالی‌ترین اهداف که همان انسانیت و بندگی محض در پیشگاه حضرت رب است، ادعا می‌کند که خود راه را می‌داند! باید از آنان که گفتند «کفانا کتاب الله»، پرسید که از «کتاب الله» چه می‌دانید؟ ششم؛ آن که علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام را کنار زد، به این دلیل بود که خود در مراتب توحیدی هیچ رشدی نکرده بود؛ پس برای مقابله با علی علیه‌السلام باید او را پایین می‌کشید. به طور کلی، آن که در ضلالت است نمی‌تواند باور کند کسی در مرتبه‌ای والاتر است. نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1346 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1344 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه هفتم | 20 آذرماه 1400 ~ 33 دقیقه | 10 مگابایت ـــــــــــ
9.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چهاردهم؛ «دل‌باختگی به اهل‌بیت علیهم‌السلام» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه هفتم | دقیقه نُهم ~ 4 دقیقه | 9 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1344 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه هشتم | 21 آذرماه 1400 ~ 23 دقیقه | 7 مگابایت ــــــــــــ
15_Makarem08_00480700_داستان بازی‌های نفس.mp3
5.36M
پانزدهم؛ «داستان بازی‌های نفْس» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه هشتم | دقیقه یکم ~ 6 دقیقه | 5 مگابایت نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1349 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «داستان بازی‌های نفْس» یکم؛ دشمن‌ترینِ دشمنان انسان، نفْس اَمّاره (امرکننده به بدی‌ها) است که عموم افراد به بدخواهی‌های او دچار شده‌اند. نفْس اماره، خود را پیش از هر چیز دیگر قرار داده و منافع همه چیز را برای خود می‌خواهد؛ در غیر این صورت، حاضر است همه چیز از بین برود. دوم؛ یکی از پیامدهای حکم‌رانی نفْس در وجود انسان، این است که بدبینی و منفی‌نگری به خدای متعال و خلق او ایجاد می‌کند. تا جایی که در نهایت انسان را به وادی آشفته‌حالی و پریشان‌خاطری می‌اندازد. سوم؛ انسان خیال می‌کند که برطرف شدن نیازمندی‌هایش (مثل ثروت، مسکن و مَرکب) مایه آرامش خاطر خواهد بود؛ در حالی که می‌بیند پس از رسیدن به همه آن‌ها، نتیجه‌ای کامل عکس گرفته و ناخوشی می‌کند. چرا که انسان با خیال‌پردازی‌ها، خوش است و با خیال‌پردازی‌ها، ناخوش ...! چهارم؛ برای اینکه زندگی بر پایه خیال‌پردازی (غیرواقعیات) بنا نشود، انسان باید همیشه نقاط مثبت (واقعیات) خود را در ارتباط با خداوند در نظر بگیرد. مثل نعمت بزرگ سلامتی که خداوند به عموم افراد عطا فرموده است. بسیاری از آنان که در مقصد آرزوهای ما قرار دارند، از نعمت سلامتی که ما از آن برخورداریم، محروم‌اند. پنجم؛ مرحوم آیت‌الله بهجت به این مضمون می‌فرمودند که آیا اگر میلیاردها تومان در اختیار داشته باشی، اما بخشی از سلامتی خود را از دست داده باشی، حاضری دارای خود را برای به دست آوردنِ دوباره سلامتی هزینه کنی؟! پاسخ همه به این پرسش، مثبت است. حال با خود فکر کنید که همین الان، از همان نعمت سلامتی که حاضری برای آن میلیاردها تومان هزینه کنی، برخورداری! ششم؛ آن که زندگی خود را بر پایه خیالات بنا کرده و در آن غرق می‌شود، با خیالات و خطوراتِ خوش، احساس خوشی کرده و با خیالات و خطوراتِ ناخوش، احساس ناخوشی! درست مثل پادشاهِ کاخ‌نشینی که خیالات ناخوشایند، گویی او را در جهنم برده است. یا مثل کوخ‌نشینی که با خیالات خوش، حال خوشی دارد. هفتم؛ اگر نفْس معرکه‌داری کند، انسان را در تاریکی‌ها نگاه می‌دارد. نتیجه تاریکی‌ها نیز جز وحشت، اضطراب، خوف و حزن نیست. مگر آن که انسان با پاکی و لطافتِ قلب (سرّ و سیره و حقیقت نوری وجودی)، عروج و صعود رخ داده و طبق فرموده قرآن، از «اولیاءالله» گردد که در این صورت او با هیچ مانعی بین خود و خداوند مواجه نبوده و خود را در حوزه ولایت الهی شهود خواهد کرد. هشتم؛ با میدان دادن به اله نفس و با در اختیارِ او گذاشتن سرمایه‌ها، پوچی حقیقی نصیب انسان خواهد شد. چرا که حتی اگر خداوند به همه خیالات و دغدغه‌های انسان پاسخ دهد، سرانجام مرگ، فرا خواهد رسید؛ مرگی که در موعد مقرر و به‌صورت ناگهانی از کمین‌گاه خود به سراغ انسان آمده و او را به عالم ابد منتقل می‌کند. چنین فردی، در آن هنگام چه توشه‌ای دارد؟ نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1349 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1347 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه هشتم | 21 آذرماه 1400 ~ 23 دقیقه | 7 مگابایت ــــــــــــ
14.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پانزدهم؛ «داستان بازی‌های نفْس» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه هشتم | دقیقه یکم ~ 6 دقیقه | 14 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1347 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه هشتم | 21 آذرماه 1400 ~ 23 دقیقه | 7 مگابایت ــــــــــــ
16_Makarem08_07071152_عبودیت در ظاهر و باطن.mp3
4.28M
شانزدهم؛ «عبودیّت در ظاهر و باطن» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه هشتم | دقیقه هفتم ~ 5 دقیقه | 4 مگابایت نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1352 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «عبودیّت در ظاهر و باطن» یکم؛ اندام‌های جسمانی و سلامتی ظاهری باید در خدمت خدا و در مسیر عبادات، بندگی خداوند و توجهات الهی به کار گرفته شود؛ نیز تا آنجا که در توان است، از این سرمایه باید برای حل مشکلات و گرفتاری‌های دیگران و گره‌گشایی از آنان بهره برد‌. آن که تمکن مالی دارد، از طریق حمایت‌های مالی باید گرفتاران را یاری رسانَد. اگر شخص، صاحب علم و کمالات است، می‌تواند نیازمندان فکری را کمک کند. مدیران و رئیسان نیز با توجه به قدرت‌هایی که در اختیار دارند، می‌تواند خدمت‌گزاری کنند. دوم؛ باید از خداوند متعال جسم سالم و توانمند درخواست کرد تا با آن در خدمت پروردگار و گره‌گشای خلق خدا بود؛ و نه در خدمت اله نفْس و هواهای آن! سوم؛ آن کس که سرمایه‌های جسمانی (مُلکی) خداوندی را به خدمت نفْس درآورده، در لحظه مرگ در خواهد یافت که حقیقت همه آن، جز جهنم نبوده است. چرا که نتوانسته هیچ توشه‌ای از این سرمایه برای آخرت خود کسب کند. چهارم؛ باید انگیزه‌ها و نیت‌ها که در درون انسان در جریان است، اصلاح شود. این مهم، مورد نیاز همه است. انواع همت‌های غضبی، شهوی، رقابتی و مانند آن در درون همه به صورت فراوان می‌جوشد. در حالی که همت‌های الهی که انگیزه‌ای جز عروج و صعود به مقام بندگی در پیشگاه پروردگار در آن نباشد، بسیار کم و کم‌تکرار است. مثلا، برای موضوعی مهم و ساده مثل نمازگزاری در اول وقت، نفْس با انواع بهانه‌های پی‌درپی، سدّ راه می‌کند. یا برای منع از خیررسانی به مردم، مانع‌تراشی کرده و از فقر و پیامدهای پوشالی می‌ترساند. پنجم؛ باید از خداوند مسئلت کرد تا حال و هوای باطنی انسان را به‌گونه‌ای مورد رحمت خود قرار دهد تا عزم و انگیزه‌های الهی به‌صورت فراوان در آن پدیدار گردد. ششم؛ عزم‌های الهی معمولاً با سختی‌ها، دشواری‌ها و محرومیت‌های مُلکی (دنیوی) همواره است. حتی گاهی قدم نهادن در راه خدا و پیش‌روی در آن، ناملایمات خودی‌ها را نیز برانگیخته و سبب روی برتافتن، بدزبانی و عیب‌جویی آنان می‌گردد. در حالی که باید در مسیر عزم‌ها و انگیزه‌های الهی پایداری و مقاومت کرد. نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1352 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1350 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
11.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شانزدهم؛ «عبودیّت در ظاهر و باطن» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه هشتم | دقیقه هفتم ~ 5 دقیقه | 11 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1350 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه هشتم | 21 آذرماه 1400 ~ 23 دقیقه | 7 مگابایت ــــــــــــ
17_Makarem08_16172005_مراقبت دقیق از زبان.mp3
3.66M
هفدهم؛ «مراقبت دقیق از زبان» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه هشتم | دقیقه شانزدهم ~ 4 دقیقه | 4 مگابایت نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1355 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «مراقبت دقیق از زبان» یکم؛ نوع زندگی عموم افراد تأمین مطالبات نفسانی و هواداری از آن است. نتیجه آن که ریشه عیب‌ها و خطاها که منشأ نفسانی دارد، در دیگران و عوامل بیرونی جست‌وجو می‌شود؛ این امر کاملا نادرست است. دوم؛ دشمن‌ترینِ دشمنان انسان، نفْسی است که در وجود آدمی است. نفْس در هنگامه تضاد منافع، حتی به عزیزترین افراد اطراف خود رحم نکرده و به همه آنان هجوم می‌برد. سوم؛ باید با تمرین مداوم بر زبان مدیریت و مراقبتی دقیق داشت. گاه سخنان خوب و شایسته انسان، سبب می‌شود تا در دل‌های اطرافیان، شادی، آرامش، نورانیت و امیدواری جریان یابد. اگر در چنین لحظه‌ای، مرگ فرا رسد ــ و یا پرده‌های غیب کنار رفته و ملکوت عیان گردد، ــ انسان خواهد دید که از پس آن سخنان نیک، بهشت‌های الهی پدیدار شده‌اند. چرا که تمثّل خوشی‌های ایجاد شده در دل‌ها، بهشت است. چهارم؛ باید رفتارهای زبان را به محاسبه کشید؛ چقدر از سخنان آدمی در طی شبانه‌روز ریشه در بهشت و چه میزان از آن ریشه در دوزخ دارد؟ هر فرد باید کلام خود را در خانواده، اقوام، دوستان، همسایه و در جایگاه مختلف اجتماعی بررسی کند. پنجم؛ تاریکی‌هایی که زبان با گناه‌کاری ایجاد می‌کند، سرانجام به شخص گوینده بازگشت خواهد کرد. آیات قرآن کریم نیز درباره جهنم ــ که همان بازتاب گناهان است، ــ می‌فرماید که آتشی که گناه‌کاران را در بر می‌گیرد، نه‌تنها عامل بیرونی ندارد، بلکه تنها از درون شخص گناه‌کار شعله می‌کشد‌. ششم؛ یکی دیگر از خطاهای زبانی، شرح گرفتاری‌ها و مشکلات زندگی برای دیگران است. نباید این‌چنین بود! آنچه دین به دین‌داران می‌آموزد این است که باید خوبی‌ها و زیبایی‌ها را به زبان آورده و برای دیگران بازگو کرد؛ و تلخی‌ها و مشکلات را در دل، بین خود و خداوند نگاه داشت! تجربه نشان داده که اگر کسی چنین کند، جز خیر نخواهد دید. انسان در سخت‌ترین شرایط و بن‌بست‌ها نیز باید شکرگزار خداوند و بازگوکننده نعمت‌های الهی باشد. هفتم؛ این عالم صاحبی دارد که محال است بر درخواست صادقانه بندگان چشم پوشیده و آنان را واگذارد. قطعاً خداوند پاسخ خواهد داد! نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1355 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1353 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ