eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
571 ویدیو
41 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
ebdaate-allame-dar-masale-nafs@almorsalat.mp3
7.43M
💠| ابداعات علامه طباطبایی در مسئله نفس و تاخر مسائل نفس از سایر مبانی حکمت متعالیه 🎙استاد علی فرحانی 📌 گزیده سومین جلسه از مجموعه جلسات مبانی حکمت متعالیه ⬇️لینک دانلود صوت و متن مجموعه جلسات مبانی حکمت متعالیه 👇👇👇👇 eitaa.com/almorsalaat/4000 @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
🌀گروه هم اندیشی طلبگی المرسلات ♦️شما نیز میتوانید در این گروه عضو شوید و در مباحث طلبگی شرکت کنید. ⬇️لینک عضویت گروه https://eitaa.com/joinchat/1221263413C41edddb737 @almorsalaat
♨️ تدریس ها و بیانات استاد علی فرحانی در تبیین آثار و اندیشه (ره) 🌀مجموعه صوتی نگاهی به دریا شامل بیش از 50 قطعه صوتی منتخب از بیانات استاد علی فرحانی پیرامون سیره علمی و عملی و اندیشه و و و امام خمینی (ره) http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/emamkhomeini/ 🌀امتیازات و شاخصه های دستگاه اجتهادی امام خمینی (ره) eitaa.com/almorsalaat/3856 🌀اصول فقه فرهنگ با تکیه بر منظومه اجتهادی امام خمینی (ره) https://eitaa.com/almorsalaat/6161 🌀مجموعه جلسات تبیین هماهنگی نظام فلسفی و انسان شناسی امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی eitaa.com/almorsalaat/3498 🌀تدریس کتاب الموجز (به عنوان گام اول در یادگیری اندیشه اجتهادی امام خمینی (ره) https://eitaa.com/almorsalaat/5776 🌀تدریس کتاب مناهج الوصول امام خمینی (ره) http://eitaa.com/almorsalaat/1843 🌀تدریس رساله فقهی لاضرر اثر امام خمینی (ره) http://eitaa.com/almorsalaat/3495 🌀تدریس رساله فقهی اجتهاد و تقلید اثر امام خمینی (ره) http://ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/figh/ejtehad-v-taghlid-emamakhomeini-1400/ 🌀تدریس کتاب تعادل و تراجیح اثر امام خمینی (ره) http://b2n.ir/ta-v-ta 🌀مجموعه جلسات اندیشه های تمدن ساز امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/tamadoneslami/ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
🔆 مدرسه مجازی المرسلات با همکاری مجموعۀ آموزشی صُدا برگزار می کند: 🌀کارگاه ادبیات کاربردی و تطبیقی
📌 با توجه به استقبال مخاطبین عزیز، ظرفیت دوره تکمیل شد. ✅ به یاری خداوند متعال پس از پایان این دوره، ثبت نام برای دوره های تخصصی و همچنین برگزاری مجدد دوره عمومی اطلاع رسانی خواهد شد. @soda96 @majazi_almorsalaat
ahamiate-mabahese-delali-dar-taksire-manabe-dar-estenbate-masaele-jadid-v-olavite-rasael-bar-kefaye.mp3
927.3K
♨️| مباحث دلالی علم اصول در تکثیر منابع برای استنباط مسائل جدید فقهی، بسیار پر اهمیت است/ در دَوَران بین خواندن کفایه یا رسائل، خواندن رسائل اولویت دارد. 🎙استاد علی فرحانی 📌تدریس رسائل (برائت)، مدرسه امام کاظم (ع)، 00/01/17 @almorsalaat
🌐روگردانی و اعراض از خداشناسی معلول سرگرمی به ماده ‏پرستی است/ اصولا کارهای فکری با سرگرمی‌های مادی سازش ندارد. 🔅بحث از خدا فطری بشر می‌باشد و نسبت متعاکسی میان خداشناسی و ماده‏ پرستی موجود است. در حقیقت خداشناسی معلول محرومیت مادی نیست، بلکه روگردانی و اعراض از خداشناسی معلول سرگرمی به ماده ‏پرستی است، زیرا سرسپردگی به حکم هر غریزه ‏ای احکام غرایز دیگر را ضعیف می‌کند. 🔅گواه این سخن آن است که: هر جا محرومیت مادی با فعالیت برخی غرایز سرگرم کننده توأم می‌شود- مانند اقسام شهوترانی های پست- باز پای خداشناسی لنگ است، و از سوی دیگر اشخاصی که فراغت نسبی و میانه ‏روی در زندگی دارند به این بحث بهتر می‏پردازند. اصولا کارهای فکری با سرگرمیهای مادی سازش ندارد. 📚علامه طباطبایی، اصول فلسفه، مقاله ۱۴ @almorsalaat
المرسلات
🔆 مدرسه مجازی المرسلات با همکاری مجموعۀ آموزشی صُدا برگزار می کند: 🌀کارگاه ادبیات کاربردی و تطبیقی
🔰 با استعانت از خداوند منّان مرحله اول دوره ادبیات کاربردی (کارگاه متن خوانی و ترجمه) برگزار می شود: ⏰ زمان برگزاری: 1️⃣ گروه اول: ▪️جلسه اول: شنبه 13 آذر ▫️جلسه دوم: دوشنبه 15 آذر ▪️جلسه سوم: شنبه 20 آذر ▫️جلسه چهارم: دوشنبه 22 آذر 2️⃣ گروه دوم: ▪️جلسه اول: یکشنبه 14 آذر ▫️جلسه دوم: سه شنبه 16 آذر ▪️جلسه سوم: یکشنبه 21 آذر ▫️جلسه چهارم: سه شنبه 23 آذر ⏱ ساعت شروع : 18 (6 عصر) ⭕️ جلسات به صورت آنلاین در skyroom برگزار می شود. ✅ گروه بندی و لینک ورود به کلاس از طریق برای عزیزانی که در دوره ثبت نام کردند ارسال می شود. @soda96 @almorsalaat @majazi_almorsalaat ♨️جهت کسب اطلاعات بیشتر در کانال زیر عضو شوید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1705705472C63999eac19
9.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀سجده شکر برای توفیق تحصیل در حوزه 🎙آیت الله جوادی آملی 📌بسیار زیبا و اثرگذار است. حتما ببینید. @almorsalaat
kam-rang-shodane-fiq-dar-osul-v-erjaatr-didgahe-akhond-dar-aghl.mp3
1.66M
🌀|امروزه بر خلاف عملکرد فقهای اقدمین، نقش عقل روز به روز در فقه کمرنگ تر شده است. 🎙استاد علی فرحانی ▪️بر خلاف آنچه که امروز می پنداریم، فقهای گذشته، از عقل در فقه و اجتهاد استفاده بیشتری می بردند و امروز نقش عقل کمرنگ شده است. و به جای آن، به اشتباه، نقش عقل در مباحث اصولی پررنگ شده اشت. ▪️استاد در این صوت، ارجاعاتی درباره دیدگاه آخوند خراسانی در کفایه در مورد عقل و اینکه برخی از احکام عقلی، ملازم با حکم شرعی نیستند، بیان می کنند. 📌تدریس رسائل (برائت)، مدرسه امام کاظم (ع)، 00/01/17 @almorsalaat
1.33M
⁉️| سلام علیکم و رحمه الله. استاد میخواستم نظر حضرتعالی و احیانا دیگر اساتید بزرگوار درمورد چگونگی استفاده از شروح مختلف و کتب هم عرض در علوم حوزوی اعم از ادبی و غیر ادبی بدونم. مثلا اینکه فرد کنار هدایه، مبادی العربیه هم بخونه یا کنار سیوطی شرح ابن عقیل هم بخونه و مثلا برای کتاب های دیگر مثل کفایه و مکاسب از شروح متعدد استفاده کنه، آیا اصلا این کار مطلوبه؟ اگر نه، علتش چیه؟ همچنین برای انتخاب شروح چه چیزی رو معیار قرار بده؟ ✅ حجت‌الاسلام ابراهیمی را بشنوید. @almorsalaat
🔵| شاگردهای مرحوم آقای قاضی هر جا که بودند، مایه‌ی برکت شدند 🔹شما ببینید یک نفس گرم مثل حاج میرزا علی آقای قاضی در نجف چقدر برکات درست کرد. شاگردهای مرحوم آقای قاضی هر جا که بودند، مایه‌ی برکت شدند؛ یک نمونه‌اش مرحوم علامه‌ی طباطبایی (رضوان الله تعالی علیه) که قم را روشن کرد؛ چراغ علوم عقلی را در قم ایشان روشن کرد و ادامه داد و با مشکلات ساخت. بقیه تلامذه‌ی مرحوم آقای قاضی و متأثرین از ایشان هر جا بودند، همینجور بود. در تهران، در آذربایجان، در خود نجف، در بروجرد، در جاهای دیگر، هر جا شاگردهای ایشان بودند، مرکز معنویت و مرکز اشعاع روحانیت بودند. نمیشود اینها را ندیده گرفت. 🎙رهبر معظم انقلاب ۸۹/۸/۲ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
|از موارد نادر ایستادگی شیخ در مقابل مشهور امروز در ضمن مطالعه عبارت شیخ به مطلبی برخورد کردم که ذکر آن خالی از لطف نیست. در روش شناسی اجتهادی ایشان خصوصا در کتاب مکاسب معروف است که ایشان به قول مشهور قدمای از فقها بلکه حتی شهرتی که میان برخی از اعاظم متأخرین همچون شهید ثانی و محقق کرکی و علامه حاصل شود، اعتنای زیادی می کنند و حتی به خاطر شهرت، دست از ظاهر روایت بر می دارند کما اینکه در مسئله لزوم معاطات چنین کردند. اما در رسائل در بحث شبهه موضوعیه وجوبیه، پس از اینکه نظر خود را بر اساس ادله بیان می کنند که در اینجا هم برائت جاری است، یک مسئله فقهی را مورد بررسی قرار می دهند. ج2 ص170 آن مسئله فقهی دوران بین اقل و اکثر در قضاء فوائت است. ایشان می فرمایند که باید به اقل عمل کنیم اما در جانب اکثر چون از مصادیق شبهه موضوعیه وجوبیه است، برائت جاری می شود. ایشان پس از بیان ادله می فرمایند که مشهور بین الاصحاب بل المقطوع از زمان مفید (ره) الی الشهید الثانی (ره) این است که قائل به احتیاط (وجوبی در صورت تمکن و ظنی در صورت عدم تمکن و از باب رخصت) شده اند. اما شیخ با این وجود که چنین شهرت محکم و پرقدرتی وجود دارد، از نظر خود کوتاه نمی آیند و بر دیدگاه خود که برائت است، اصرار می ورزند و حتی توجیه قابل قبولی هم برای عبارات آنها بیان نمی کنند. به نظر می رسد که عملکرد شیخ در این مسئله، در شناخت روش اجتهادی ایشان قابل توجه باشد و باید ببینیم که آیا می توان توجیهی برای این رویکرد شیخ یافت یا خیر؟ ✍️محسن ابراهیمی 00/09/09 🌀فقه روز👇 https://eitaa.com/joinchat/1156972562C995b2572a2