eitaa logo
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
1.6هزار دنبال‌کننده
861 عکس
98 ویدیو
17 فایل
دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی پژوهشگر مطالعات جنسیت و جامعه کانال‌ها و صفحات من⬇️ https://zil.ink/mimte
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال جلیل محبی
می‌فهمید چرا مردم بهتون اینجوری نگاه میکنند؟ چون شما اینجوری بهشون نگاه میکنید. یک مشت کارمند و کارگر @jalilmoheby
هدایت شده از بانک عکس دفاع مقدس
📸 آیت‌ الله سید علی خامنه‌ای نماینده وقت امام در شورای عالی دفاع و امام جمعه وقت تهران، در دیدار با رزمندگان در جبهه‌ی جنوب زمان: ۲۰ فروردین ۱۳۶۰ عکاس: احمدی 💠 @bank_aks
✅ چرا محوریت «خانواده» در لایحه حجاب و عفاف، مسأله حجاب را حل نمی‌کند؟ 🔹 لایحه حجاب و عفاف که با عنوان «لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» در کمیسیون قضائی مجلس نوشته شد، برخلاف نسخه‌ پیشین خود – که در قوه قضائیه نوشته شده و در دولت جرح و تعدیل شده بود – حرکتی روبه‌جلو داشته و تلاش کرده دارای گفتمانی محوری باشد و خواسته آن را – متناسب با آموزه‌های دینی و احتمالاً توصیفی آماری و تبیینی نظری از وضعیت جامعه – به «خانواده»، به عنوان «نظریه اسلام در اصالت خانواده در مقابل فرد و جامعه» (ماده ۱، ماده ۱۵) ارتباط دهد. 🔹 هرچند عنوان لایحه در آخرین تغییرات خود قبل از تصویب به لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی)» تغییر کرد، اما روح خانواده‌محوری آن حفظ و بلکه تقویت شد. 🔹 لایحه تلاش کرده بجای حجاب، خانواده را – که براساس آمار، مقبول اکثریت جامعه ایرانی است – محور قرار دهد و ادعا کند برای حمایت از خانواده، باید فرهنگ حجاب و عفاف را ترویج داد؛ چون بی‌حجابی و برهنگی به تضعیف خانواده می‌انجامد. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=35000 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
✅ چرا محوریت «خانواده» در لایحه حجاب و عفاف، مسأله حجاب را حل نمی‌کند؟ 🔹 لایحه حجاب و عفاف که با عن
بسیار مشعوف شدم از این که به این بحث پرداخته شد و این زاویه مورد توجه قرار گرفت. هرچند که نویسنده محترم را نمی‌شناسم اما دورادور تقدیر و تشکر برایشان می‌فرستم. لیکن پرسش اصیل‌تر این است که مشخص کنیم چرا و در کدام نظم معرفتی و گفتمانی است که اینچنین مفهوم و مسئله حجاب بیش از هرچیزی با دال «خانواده» هم‌نشین می‌شود؟ چطور می‌شود که حمایت از حجاب بلافاصله و بی‌درنگ به حمایت از خانواده تبدیل می‌شود؟ کسانی که اینگونه فکر می‌کنند در چه فضایی قرار دارند و چطور این مفاهیم را با هم مفصل‌بندی می‌کنند؟ در پاسخ به این سوالات بصیرت‌هایی نهفته است؛ اینکه حمایت از خانواده از طریق حجاب و عفاف تبدیل به نام لایحه می‌شود! @Mahdi_Takallou
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤ نماهنگ | اقتدار مهربانانه ✏️ روایت اخیر رهبر انقلاب درباره جوان دهه هشتادی که در اغتشاشات حضور داشت و با رفتن به راهیان نور متحول شد 💻 Farsi.Khamenei.ir
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
❤ نماهنگ | اقتدار مهربانانه ✏️ روایت اخیر رهبر انقلاب درباره جوان دهه هشتادی که در اغتشاشات حضور داش
این بیان از رهبری در حال گوشزد کردن چه نکاتی به متشرعین و مسئولین است؟ این رویکرد با رویکردی که مذهبی‌های لانه‌کرده در ایتای مست و مدهوش استیت، استیلا و کنتر‌ل‌گری مدرن دنبال می‌کنند، چه تفاوت‌هایی دارد؟ حزب‌اللهی‌هایی که با بازدارندگی قانون به دنبال ارضا و رفع مسئولیت از خود هستند با چه فاصله‌ای از این نحو از حکمرانی قرار دارند؟ هنوز ذهن‌ها این است که کار فرهنگی جای خودش کار قانونی جای خودش، البته کار فرهنگی را که کرده لذا مسئول بیا خیابون کشف حجابو جمع کن! این حجم از امید بستن به قانون و اسطوره‌ساختن از آن از کجا آمده است؟ هنوز ذهن‌ها این است که ما پشت‌پرده قوانین را مصوب کنیم بعد بیاییم برای افکار عمومی لوازم قانون را روایت کنیم! اینها که همه استعلا و استیلاست! این بازیچه کردن افکار عمومی است نه رشد دادن اندیشه‌های عمومی! مرتبط: + گونی سوراخ است! + قانون حجاب، گاو نر و اصرار بر دوشیدن! + تناقض مذهبی‌ها @Mahdi_Takallou
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
افسوس، تقدیر، مراقبت کم‌دقتی در ماجرای «بانوی اول» نباید مانع از پیگیری دغدغه‌های مهم‌تر بشود. پروژه‌ی الگوی سوم با احیا و ظهور الگویی از زن در ایران اسلامی همراه بود که باید بازیابی این انگاره‌ی متفاوت را نوعی مقاومت علیه هجمه‌ی انگاره‌های مسبوق به سابقه‌ی شرقی و غربی دانست. زن مسلمان ایرانی از قرن گذشته حرکتی تاریخی را آغاز کرده که تنها یکی از دستاوردهایش حدوث انقلاب اسلامی 57 بوده است و این مبارزه علیه استبداد شرقی و استکبار غربی با ابتکار و بیداری این زن در عصر جدید ظهور کرده است. ما اگر بخواهیم سیمای چنین زنی را به این گستردگی ببینم باید به صدر اسلام برگردیم و واقعیت این است که این تحول در معنا و جایگاه زن با پیشران زن ایرانی محقق شده است. زن ایرانی آغازگر نظمی جدید در رابطه‌ی زن-مرد و زن-جامعه و زن-تاریخ است و اوست که می‌توان ظرفیت‌های شکوفانشده‌ی زنان دیگر را در این عصر احیا کند. پس پیشگامی معنوی و فرهنگی زن ایرانی با تمام شئونات و سبک‌زندگی‌اش موضوعیت دارد. اقدامات مهم خانم دکتر علم‌الهدی در یکسال گذشته به درستی این منطق و راهبرد کلان را در بستر دیپلماسی فرهنگی پیش برده است و ما بسیار به مرکزیت زن مسلمان ایرانی احتیاج داریم. در نظم جدید جهانی، ایران انقلاب اسلامی و زن ایرانی می‌تواند و باید نویدبخش و بشارت‌دهنده باشد. زن ایرانی می‌تواند و باید الگو باشد. هم استعداد بالای او، هم سابقه‌ی درخشان و دستاوردهای ویژه‌ی او، هم تاب‌آوری بی‌نظیر او برابر هجمه‌های مدرن و سرکوب‌های تحجر و هم قدمت حرکت او چنین جایگاهی را توجیه می‌کند. بنابراین فعالیت‌های فرامرزی خانم علم‌الهدی در صورت‌بندی کلی‌اش بسیار مهم و تحسین‌برانگیز است. به نرم‌افزاری که در این بستر کار می‌کند می‌توان صدها اشکال وارد کرد که جای آن محفوظ است. نخستین اشکال این است که تمام این اقدامات باید ذیل ساختارهای رسمی یعنی معاونت زنان یا شورای فرهنگی زنان باید قرار بگیرد و این فعالیت غیررسمی چه آشکاراً در کسوت بانوی اول یا چه در هر حالت دیگری صحیح نیست. اما اصل حرکت نیاز به پاسداری دارد. اما باید در نظر داشت که حرکت اصیل و زنانه‌ی زن ایرانی در تمام این فرایند هرگز در سایه‌ی حرکت مردانه/دولتی نبوده بلکه عرض آن و گاهی پیش از آن به وقوع پیوسته است. اتکای منفعلانه‌ی زنان به ساختارها، نهادها و ادبیات مردانه هم با اصل روند متناقض است و هم جوهر آن را می‌خشکاند. قرار دادن یا قرارگرفتن خانم علم‌الهدی یا دیگر زنان فعال در میدان‌هایی مردان پیش از این بنا کرده‌اند منافی منویات این حرکت است. اشتباهی که روزنامه‌ی همشهری کرد این بود که او را وارد بازی مردانه‌ی اصول‌گرا – اصلاح‌طلب کرد. حکماً تصویر زن ایرانی در زمین‌های مردانه (مخصوصاً در اشکال معیوبش) رشد نخواهد کرد. چنین مصادره‌کردن‌های مصنوعی و عجولانه‌ای مانع از شکل‌گیری رویه‌ها و سیاست‌ورزی خالص زنانه می‌شود. ادبیاتی به نام بانوی اول هم از همین باب محل اشکال است. @Mahdi_Takallou
شماره صفر فصلنامه اقلیما را چگونه تهیه کنیم؟ نسخه چاپی : سفارش از طریق وبسایت دفتر نسخه الکترونیک : اپلیکیشن طاقچه برای خرید اشتراک نیز می‌توانید به سایت دفتر به نشانی gesostu.ir مراجعه کنید.
«فصلنامه اقلیما ـ شماره صفر ـ تابستان ۱۴۰۲» را از طاقچه دریافت کنید https://taaghche.com/book/191290 📝 فصلنامه اقلیما مجله تخصصی زن،‌ جنسیت و جامعه 📗@Eqlima_Mag
﷽ به توفیق الهی و مصادف با ایام میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ آغاز می شود 🎉مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه حکمت و عرفان اخت الرضا سلام الله علیها 🗓 تاریخ: پنجشنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ 🕙 ساعت: ۱۰ صبح 🎙با سخنرانی: استاد گرانقدر حضرت آیت الله سید یدالله یزدانپناه 📃موضوع سخنرانی: ضرورت حکمت خوانی بانوان 📌 مکان: تهران، خیابان شهید مطهری، بعد از تقاطع بزرگراه مدرس، خیابان شهید علی اکبری، نرسیده به تقاطع شهید بهشتی، روبروی کوچه مهرداد، پلاک ۱۱۶ 🖥 پخش زنده از طریق کانال: https://eitaa.com/okhtorreza ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ @okhtorreza | مدرسه اخت الرضا ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
هدایت شده از ریحانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | بانوی مبارز و فعال 📝 بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره خانم دباغ؛ بانوی مبارز و فعال ❤️ ریحانه؛ بخش زن و خانواده رسانه KHAMENEI.IR بر اساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران دومین کنگره ملی شهدای استان همدان، نماهنگ "بانوی مبارز و فعال" را منتشر میکند. ❤️ @khamenei_reyhaneh
44.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚖ قانون ِ‌ حجاب، تحمیلی به نظر می‌رسد یا مفهوم آن؟! 🎙️مهدی تکلو، مشکل را در گفتمان حجاب می‌داند. 💡دیدگاه شما در این خصوص چیست؟ آیا گفتمان فعلی حجاب بیشتر از این کشش و جذابیت برای حل مسئله‌ را دارد؟ منتظر نظرات شما در کامنت ها هستیم. پژوهشگر مطالعات جنسیت و جامعه 📍مرکز اندیشه ورزی زنان ایران 💠مرکز بررسی مسائل فرهنگی، هاتف💠 📢 آپارات | بله | ایتا | اینستاگرام
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
dabbaq.pdf
105.5K
|‌ مرضیه دباغ و اهرم‌های تحریف و تحریم! رهبری از تاکید بر روایت مرضیه دباغ به دنبال چه مقصودی است؟ به بهانه‌ی سخنان اخیر رهبر انقلاب راجع به خانم مرضیه دباغ @Mahdi_Takallou
📌سلسله نشست‌های امتداد حضور (نشست پنجم) 🔹روایت حکمرانی و سیاست‌گذاری حوزه زنان با محوریت انتقال تجارب مدیران زن جمهوری اسلامی 🎙با حضور سرکارخانم دکتر فاطمه آلیا 🔸پژوهشگر و قائم مقام امور زنان در سازمان صداوسیما 🔸نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادوار هفتم، هشتم و نهم (۱۲ سال سابقه موثر قانون‌گذاری و نمایندگی مجلس) 🔸عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم 🔸رییس کمیته زنان و خانواده مجلس هفتم 🔸عضو هیئت عالی نظارت مجلس شورای اسلامی 🔸عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس 🔸مؤسس و رییس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان 🔸۲۰ سال سابقه تدریس و مدیریت در آموزش‌وپرورش و مدرس مراکز تربیت معلم 🕰زمان: یکشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ الی ۱۲ 📍مکان: بنیاد ملی خانواده (به علت محدودیت ظرفیت، لطفا جهت هماهنگی حضور با شماره ۰۹۱۲۷۹۷۸۷۶۴ تماس حاصل فرمایید) 💠مرکز اندیشه‌ورزی زنان ایران 🔗وبسایت | ایتا | بله 💠@andishevarzizanan
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حال توزیع اعلامیه هشدار تخلیه در محله‌های غزه است. مضمون اعلامیه: همین الان این شهر را ترک کنید، چون فردا شهری وجود نخواهد داشت. احتمالا توضیحات سید حسن نصرالله درباره توصیه مرحوم آیت‌الله بهجت به ایشان برای پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل در بحبوحه آن جنگ را شنیده‌اید. حالا لطفا توصیه آیت الله جاودان به ما برای رهایی مردم غزه را در این ویدئو بنگرید. به آنهایی که گمان می‌کنند سرنوشت جنگ را فقط امکانات و تدابیر نظامی تعیین می‌کند کاری ندارم. ولی از آنهایی که علاوه بر مسائل مادی، به مسائل فرامادی و معنوی هم اعتقاد دارند استدعا دارم به محض رویت این ویدئو، توصیه ایشان را که نهایتا ۱ دقیقه از ما وقت می‌گیرد، با حضور قلب به جا بیاورند. @baladetayyeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیفون تصویری در معماری سنتی یمن! 🔹تدبیر جالب یمنی‌ها برای حفظ حشمت و احترام بانوانشان در معماری سنتی‌شان را مشاهده بفرمایید. در این ویدئو توضیح می‌دهد که برای آنکه احترام و حریم بانوی خانه حفظ شود، با تدبیری معمارانه این امکان را برای او فراهم می‌کردند که وقتی کسی درب منزل را می‌زند بانوی خانه بدون آنکه لازم باشد سرش را از پنجره بیرون کند و یا بدون آنکه لازم باشد از پله‌ها پایین بیاید بتواند ضمن حفظ حریمش، هم مطلع شود که چه کسی پشت درب است و هم اگر لازم دانست، درب را از همان بالا با کشاندن ریسمان متصل به درب بر روی او بگشاید. 🔹پی‌نوشت: موضوع حریم بانوان، فصل اشتراک معماری در همه کشورهای اسلامی بوده و برای مثال در معماری ایرانی نیز برای کوبیدن درب خانه از دو ابزار متفاوت (کلون و کوبه) استفاده می‌شد؛ کوبه مردانه دارای صدای بم و کلون زنانه دارای صدای زیر بود تا صاحب خانه با شنیدن صدای هریک از آنها متوجه شود که مهمان پشت درب، مرد است یا زن تا متناسب با آن، مشخص شود که مرد خانه باید درب را بر روی مهمان بگشاید و یا زن خانه. جالب آنکه کوبیدن هر دو (کلون و کوبه) با هم، این بشارت را به میزبان می‌داد که خانواده‌ای بر او مهمان شده است. @baladetayyeb @azmanegasht
وقتی سخن از تمدن به میان می‌آید، باید نظم‌های جنسیتی‌ش هم لحاظ شود. در نظم مدرن پس از ظهور رویکردهای فمینیستی این نوع نظم‌های جنسیتی بلعیده‌شد و متاسفانه در فضای ایرانی نیز رفته‌رفته نظم‌های جنسیتی روبه‌زوال رفته و با تبعیت کج و معوجی از نظم مدرن، ساختارها بسیاری از ارزش‌ها و کالبدهای جنسیتی را کنار گذاشتند. مساله اصلی اینجاست که با توجه به فضای جدید در وضعیتی که سخن از الگوی سوم مطرح میشود، چگونه می‌توان در کالبدهای انسانی، شرایط جنسیتی بدون سرکوب زنانگی یا حتی مردانگی را برای نظم جدید تمدنی به وجود آورد؟! @azmanegasht