eitaa logo
صالحی - ارتباط کاربران
1.4هزار دنبال‌کننده
791 عکس
275 ویدیو
294 فایل
﷽ 💫 طلبه ای ساده دروس خارج حوزه قم لیسانس نرم افزار ارشد مهندسیIT دکتری عرفان اسلامی ✅ اینجا نشر پژوهش‌ها، و پرسش وپاسخهای کاربران 📌خصوصی @mSalehi ✅ تدریس فعلی: 1. @Shia_erfan 2. @Sania_Ashar ✅ کانال اصلی بنده @Salehy 📲نرم‌افزارهای مفید @SalehiApps
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 داستان پسر قاتل یک آیت الله در فیلم سینمایی مصلحت 👇پخش شده در نیمه‌شب دوشنبه ۶ فروردین ١۴۰٣، از شبکه ١ 📌داستان این فیلم در سال‌های اول بعد از انقلاب و برگرفته از یک ماجرای واقعی است. 📌 مهدی پسر آیت‌الله مشکاتیان که یکی از مقامات بلندپایه‌ی قوه‌ی قضائیه است، مرتکب قتل می‌شود، اما از پذیرفتن آن سر باز می‌زند و اطرافیان پدرش به خاطر مصلحت انقلاب، سعی می‌کنند کسی دیگر را به جای او متهم جلوه دهند که ... 🎞 از لحاظ دغدغه‌ی چالشی فیلم، درجه یک و عالی👌 🎬 مسأله‌ی فیلم "مصلحت" دقیقاً وضعیت امروز خیلی از مسئولین ما در تصمیم‌گیری‌های حساسِ کشور است! 🔴 در تلوبیون ببینید👇 🌐 http://www.telewebion.com/episode/0xc2b847c 🔸 @Salehi786
بسم الله 🔸هدایت قرآن (کلام خدا) برای شناساندن توحید خداوند و مظهریت توحید او در انسان است. 🎙ارائه شده در صوت «جلسه ٢ دوره فلسفه و توحید» 🔸 🔸بیان عارف باللّٰه سیدحیدر آملی (رحمة الله علیه) : ⚡قرآن کریم، «صورتِ کتبی و تشریعیِ» نفس انسان و عالَم هستی است. ⚡عالَم هستی، «صورتِ تکوینیِ» نفس انسان و قرآن کریم است. ⚡نفس انسان، «صورتِ نفسیِ» عالَم هستی و قرآن کریم است. 🔸 🔸عارف باللّٰه سیّد حیدر آملی متوفای قرن۸ ه.ق (قدّس سرّه) در تفسیر قرآنِ «المحیط الأعظم» می‌نویسد: 🔸محتوى القرآن هو اللّه سبحانه و الإنسان‏ : 🔻في القرآن كلمتان و لم يأت أكثر منهما، و هاتان الكلمتان هما عبارة عن اللّه سبحانه و تعالى و هو الحقّ الظاهر و الإنسان و هو المظهر، و أمّا سائر المعاني و المعارف و الحقائق و كلّ ما ورد فهي إمّا أنّها تتعلّق بالأسماء الحسنى للّٰه تعالى و مظاهرها، و صفاته و أفعاله تعالى، أو أنّها ترتبط بأفراد و مراتب الإنسان حول سيره التكاملي صعودا و نزولا أي إمّا أنّها درجات أو أنّها دركات للإنسان، أو أنّها واردة في شئون عوالم الإنسان، و الآيات المرتبطة بالأنبياء (علیهم السلام) و في أفراد الشياطين في قبال تلك الآيات، أيضا مرتبطة بتفسير الإنسان. 🔻و كذا الآيات المربوطة بالنبوّة و الولاية و المعاد و الأخلاق و الأحكام فهذه الآيات أيضا جميعها لأجل الإنسان و ترتبط به. هذا بما أنّ الإنسان هو مظهر اسم الجلال و الجمال الإلهيّ، و على هذا فالقرآن فيه كلمة واحدة و هو الحقّ سبحانه و تعالى و مظاهره: ⚡ «هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْباطِنُ‏». 🔻و من هذه الجهة يصبح كلّ شي‏ء جميلا، فالعالم هو نظام أحسن، و القرآن هو أحسن الحديث، و الإنسان هو أحسن المخلوقين كما أنّ اللّه سبحانه و تعالى هو أحسن الخالقين. ⚡ و هذه الثلاثة- الإنسان- العالم- القرآن، هي حقيقة واحدة لا أكثر و ذلك لأنّ القرآن هو الظهور الكتبيّ للعالم و الإنسان، و العالم هو الظهور التكويني للإنسان و القرآن، و الإنسان هو الظهور النفسي للعالم و القرآن. و على هذا لا يرى و لا يقرأ في العالم و الإنسان و القرآن إلّا هو، و لا يوجد إلّا هو، يا هو يا من لا هو إلّا هو. 🔹 📌 تفسير المُحیطُ الأعْظَم وَ الْبَحْرُ الخِضَمّ فی تَأویلِ کتابِ الله العَزیزِ المُحْکَم، ج ١ ص ۴١ (تحت عنوان: محتوی القرآن هو الله سبحانه و الانسان). 🌐 https://ablibrary.net/#/reading/booklist/5343/45 🔸 @Salehi786 @Salehy
بسم الله معنای یکتایی الهی: «رَبُّنَا أَحَدِيُّ اَلْمَعْنَى» 🔸حقیقت هستی واحد است که «لاَ ثَانِيَ لَهُ»، نه یکی (در باب اعداد)، بلکه یکتا است (و دومی اصلا برایش قابل فرض هم نیست)، که این بیانْ همان قاعده‌ی حکمیِ «صرفُ الوجود لا یتثنی و لا یتکرر» است. 🎙ارائه شده در صوت «جلسه ٢ دوره فلسفه و توحید» 🔸 جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/310196 شناسه حدیث : ۳۱۰۱۹۶ نشانی : التوحيد ج ۱، ص ۸۳ . https://hadith.inoor.ir/hadith/402618 شناسه حدیث : ۴۰۲۶۱۸ نشانی : البرهان في تفسير القرآن ج ۱، ص ۳۶۷ . معصوم : امیرالمؤمنین (علیه السلام) . 🔻اِبْنُ بَابَوَيْهِ، قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ إِسْحَاقَ اَلطَّالَقَانِيُّ (رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ)، قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ سَعِيدِ بْنِ يَحْيَى اَلْبُزُورِيُّ، قَالَ حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ اَلْهَيْثَمِ اَلْبَلَدِيُّ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبِي، عَنِ اَلْمُعَافَى بْنِ عِمْرَانَ، عَنْ إِسْرَائِيلَ، عَنِ اَلْمِقْدَامِ بْنِ شُرَيْحِ بْنِ هَانِي، عَنْ أَبِيهِ، قَالَ: . ⚡إِنَّ أَعْرَابِيّاً قَامَ يَوْمَ اَلْجَمَلِ إِلَى أَمِيرِاَلْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ)، فَقَالَ: . ⚡يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ، أَ تَقُولُ: إِنَّ اَللَّهَ وَاحِدٌ؟ . قَالَ: فَحَمَلَ اَلنَّاسُ عَلَيْهِ، وَ قَالُوا: يَا أَعْرَابِيُّ، أَ مَا تَرَى مَا فِيهِ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ مِنْ تَقَسُّمِ اَلْقَلْبِ؟! . ⚡ فَقَالَ أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ): دَعُوهُ، فَإِنَّ اَلَّذِي يُرِيدُهُ اَلْأَعْرَابِيُّ هُوَ اَلَّذِي نُرِيدُهُ مِنَ اَلْقَوْمِ» . ⚡ ثُمَّ قَالَ: «يَا أَعْرَابِيُّ، إِنَّ اَلْقَوْلَ فِي أَنَّ اَللَّهَ وَاحِدٌ عَلَى أَرْبَعَةِ أَقْسَامٍ: فَوَجْهَانِ مِنْهَا لاَ يَجُوزَانِ عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ وَجْهَانِ يَثْبُتَانِ فِيهِ؛ ⚡ فَأَمَّا اَللَّذَانِ لاَ يَجُوزَانِ عَلَيْهِ: 💥 ١. فَقَوْلُ اَلْقَائِلِ: وَاحِدٌ، يَقْصِدُ بِهِ بَابَ اَلْأَعْدَادِ، فَهَذَا مَا لاَ يَجُوزُ، لِأَنَّ مَنْ «لاَ ثَانِيَ لَهُ» لاَ يَدْخُلُ فِي بَابِ اَلْأَعْدَادِ، أَ مَا تَرَى أَنَّهُ كَفَرَ مَنْ قَالَ: ثَالِثُ ثَلاَثَةٍ؟! ⚡٢. وَ قَوْلُ اَلْقَائِلِ: هُوَ وَاحِدٌ مِنَ اَلنَّاسِ، يُرِيدُ بِهِ اَلنَّوْعَ مِنَ اَلْجِنْسِ، فَهَذَا مَا لاَ يَجُوزُ عَلَيْهِ لِأَنَّهُ تَشْبِيهٌ، وَ جَلَّ رَبُّنَا عَنْ ذَلِكَ وَ تَعَالَى. ⚡٣. وَ أَمَّا اَلْوَجْهَانِ اَللَّذَانِ يَثْبُتَانِ فِيهِ: فَقَوْلُ اَلْقَائِلِ: هُوَ وَاحِدٌ لَيْسَ لَهُ فِي اَلْأَشْيَاءِ شِبْهٌ، كَذَلِكَ رَبُّنَا، ⚡۴. وَ قَوْلُ اَلْقَائِلِ: إِنَّهُ رَبُّنَا أَحَدِيُّ اَلْمَعْنَى، يَعْنِي بِهِ أَنَّهُ لاَ يَنْقَسِمُ فِي وُجُودٍ، وَ لاَ عَقْلٍ، وَ لاَ وَهْمٍ، كَذَلِكَ رَبُّنَا عَزَّ وَ جَلَّ». 🔸 @Salehi786 @Salehy
بسم الله نامه خدا به انسان بهشتی: «مِنَ الْحَىِّ القَيُّومِ الَّذى لا يَمُوتُ الَى الْحَىِّ القَيُّومِ الَّذى لايَمُوتُ» 🔸انسان بهشتی به میزان مظهریت نور اسماء الهی یافتن و ظهور نور خدا گشتن، لذت بهشت الهی را می‌یابد. 🎙ارائه شده در صوت «جلسه ٢ دوره فلسفه و توحید» 🔸 🔸انسان مؤمن در بهشت قیامتی مظهر «حیات باقی الهی» (الحیُّ القیوم) و «اراده کن فیکون الهی» (مشیتُ الله) می‌شود. 🔻نامه‌ای از خداوند به انسان مؤمن در بهشت می‌دهند که می‌فرماید: 💥 *«مِنَ الْحَىِّ القَيُّومِ الَّذى لا يَمُوتُ الَى الْحَىِّ القَيُّومِ الَّذى لايَمُوتُ. امّا بَعْدُ، فَانّى اقُولُ لِلشَّىْ‏ءِ كُنْ فَيَكُونُ، وَ قَدْ جَعَلْتُكَ تَقولُ لِلشَّىْ‏ءِ كُنْ فَيكونُ»* 📌کتاب «معاد از دیدگاه امام خمینی»، ص۴١٨؛ به نقل از «‏‏آداب الصلوة‏» ص٣٢و٣٣ 🌐 www.imam-khomeini.ir/fa/c78_85776/کتاب/معاد_از_دیدگاه_امام_خمینی_س_/مادّۀ_اخروی 👇👇👇 🔸امام خمینی (ره): 🔻نتیجه این تسلیم اراده به حق در دار آخرت آن شود که حق تعالی‏‎ ‎‏اراده او را در عوالم غیب نافذ فرماید و او را مثل اعلای خود قرار‏‎ ‎‏دهد، و چنانچه خود ذات مقدّس هرچه را بخواهد ایجاد کند به‏‎ ‎‏مجرّد اراده موجود شود، اراده این بنده را هم آن طور قرار دهد؛‏‎ ‎‏چنانچه بعضی از اهل معرفت روایت نمودند از ـ رسول اکرم (صلّی‏‎ ‎‏الله علیه و آله) راجع به اهل بهشت که ملکی می آید پیش آنها؛ پس‏‎ ‎‏از آن که اذن ورود می طلبد وارد می شود و نامه ای از جناب‏‎ ‎‏ربوبیّت به آنها می دهد بعد از آن که از خدای تعالی به آنها سلام‏‎ ‎‏ابلاغ نماید. 🔻و این سلطنت الهیّه ای است که به بنده دهند از برای ترک اراده‏‎ ‎‏خود و ترک سلطنت هواهای نفسانیّه و اطاعت ابلیس و جنود‏‎ ‎‏او. و در آن نامه است برای هر انسانی که مخاطب به آن‏‎ ‎‏است: ⚡ «مِنَ الْحَىِّ القَيُّومِ الَّذى لا يَمُوتُ الَى الْحَىِّ القَيُّومِ الَّذى لايَمُوتُ. امّا بَعْدُ، فَانّى اقُولُ لِلشَّىْ‏ءِ كُنْ فَيَكُونُ، وَ قَدْ جَعَلْتُكَ تَقولُ لِلشَّىْ‏ءِ كُنْ فَيكونُ». فقال (صلى اللَّه عليه و آله): ⚡«فلا يَقولُ احَدٌ مِنْ اهْلِ الجَنَّةِ لِلشَّىْ‏ءِ كُنْ الّا وَ يَكُون». 🔻«از حیّ قیّومی که نمی میرد به [سوی] حیّ قیّومی که نمی میرد؛ اما بعد، من چون به [هر] چیز گویم «باش»، پس موجود می‌شود. تو را (نیز مظهر آن) چنان قرار دادم که به (هر) چیز بگویی «باش» موجود شود. آنگاه رسول اللّه (ص) فرمود: «احدی از اهل بهشت به چیزی نمی گوید «باش» مگر آنکه (موجود) شود»؛ (نقل حدیث از: کتاب «علم الیقین»؛ ‏فیض کاشانی؛ ج 2، ص 1061، المقصد الرابع، باب 17، فصل اوّل. انتشارات بیدار، چاپ 1358). 🔸 🔻بیان: نامه‌ی مکتوبی که از خداوند به سوی این انسان مؤمن که وارد بهشت شده، نشان از اظهار حقیقت مکتوب و تثبیت شده در جان مومن است. می‌فرماید: منِ خداوند هر چه می‌گویم میشود «اذا اراد شیئا ان یقول له کن فیکون»، حال خواسته ام که تو هم در بندگیِ من ظهور مشیت من بشوی که هرچه بخواهی می‌شود. آیت و مَثَل من بشوی. هم در دنیا مَثَلی الهی بوده و هم در آخرت شده است. و آن نتیجه‌ی اطاعت و محبت و معرفت انسان مؤمن در عالم دنیاست که در آخرت آشکار شده است. 🔸 @Salehi786 @Salehy
هدایت شده از صلوات نامه
روزی یک‌سال ...! 🎙استاد مهدی دشیری رضوان الله علیه: هر میزبانی در میان میهمانی خود بهترین پذیرائی، اطعام و اکرام را از میهمانان خود میکند. خداوند متعال در قلب ماه خود(رمضان الکریم) کریم آل محمد امام حسن مجتبی علیه السلام را به بشریت هدیه داده است.کریم اهلبیت امام حسن مجتبی علیه السلام قلب و بطن کرامت است. آنان که "وَتَرْزُقُ مَن تَشَاءُ بِغَیرِ حِسَابٍ" (۲۷ آل عمران) (رزق بی حساب) از خداوند میخواهند دست توسل به دامان امام حسن مجتبی علیه السلام زنند. 🎙حجت‌الاسلام محمد حسن الهی: «این دعایی[آیاتی] که نیمه ماه رمضان می‌نویسند، این را ما هر سال نوشتیم نتیجه‌اش را هم دیدیم، یعنی موقع اذان ظهر نیمه ماه رمضان زیر آسمان، این آیات را نوشته و در کیف پول خود بگذارید: «أَنُلْزِمُكُمُوهَا وَأَنْتُمْ لَهَا كَارِهُونَ» (قسمتی از آیه ۲۸‌ سوره هود) و بعد بنویسید: «إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِينُ» (آیه ۵۸ سوره ذاریات). آن زمان حاج آقا فخر گفت من می‌ترسم آن تکه دوم را که دعا را کامل می‌کند، به شما بگویم! اگر آن را بگویم آن قدر به شما پول می‌رسد که ممکن است دیگر نماز نخوانید، نگفت!" 📚نسیم های گره گُشا، ج ۱، (پاورقی) نسیم ۳۶۳. 🌹نیاز نیست اِعراب (علائم) آیه گذاشته شود. 🌹در صورت امکان قبل و بعد از انجام این دستور به روح مرحوم آقا فخر تهرانی رضوان الله علیه ، صلوات و سوره ای هدیه شود. 💐به پیشگاه با کرامت امام حسن مجتبی صلوات الله علیه، صلواتی هدیه بفرمائيد. @salavatnameh @ostadelahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸فلسفه و توحید (در سوره اخلاص) | 🔹توجه قرآنی و برهانی و عرفانی به توحید در ماه مبارک رمضان | دوره فلسفه اسلامی در مدار توحید 🔻٣ جلسه آنلاین، ساعت ٢۰ الی ٢١:١۵ 📌از امروز یکشنبه ١٣ ماه رمضان (۵ فروردین)، تا سه‌شنبه ١۵ ماه رمضان (٧ فروردین) ✅ امکان حضور آنلاین، با این لینک 🔈 صوت جلسات 👇 🌐 1 eitaa.com/salehy/3411 🌐 2 eitaa.com/salehy/3414 🌐 3 eitaa.com/salehy/3419 🔻تصاویر ساختار سوره اخلاص👇مورد اشاره طی هر ٣ جلسه 🌐 eitaa.com/salehy/3420 🔹کمیته فلسفه اسلامی انجمن الهیات کشور 🔹 @EtehadieElahiatKeshvar 🔸 @Salehi786 @Salehy
1_10399772425.mp3
508.3K
🔸یه صوت خوب برای زنگ ساعت در گوشی‌هاتون واسه سحر و تهجد شبانه 😄😅
کرامت نفس در تربیت کودک - استاد فیاضبخش .pdf
57.6M
🔸کتاب کرامت نفس در تربیت کودک 🔹اثر فاخر در تربیت دینی ✅ عنوان کلی فصل‌ها: ⚡١. عوامل موثر در تربیت کودک پیش از تولد ⚡٢. عوامل مؤثر در شکل گیری شخصیت کودک بعد از تولد ⚡٣. تأثیر شخصیت خانواده در کرامت نفس کودک ⚡۴. رابطه محبت و پرورش شخصیت کودک 🔹 🔻چاپ اول، سال١٣٨٩، در ٢١٨ صفحه 📌از آنجا که نسخه چاپی کتاب سال‌هاست که تمام شده و تجدید چاپ هم نشده، فایل کتاب از دوستان دریافت و برای مطالعه علاقمندان ارسال شد 🔸 @Salehi786
هدایت شده از فروغ توحید
41.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
「﷽」 سلمه الله ✨{نکات بسیار مهم در مورد اهمیت شب قدر و ورود به حوض کوثر با مدیریت سرمایه محبت} 🍃 🔹در این شبهای قدر، خدای متعال درهای خاصش را به رویمان باز کند و‌ ما را در حوض کوثر محو کند 🔹محب امیرالمومنین علیه السلام، قبل از آنکه از دنیا کوچ کند به عالم برزخ، در همین دنیا از حوض کوثر و از درخت طوبی خواهد خورد و مقامش در بهشت را خواهد دید. 🔹هیچ کس ولی الله نمیشود مگر اینکه محبتش را برای خدا و اهل بیت علیهم السلام خرج کند. 🔹محبت با احساسات فرق میکند، باید سرمایه محبت را که در دل به امانت داده اند، در آستان اهل بیت علیهم السلام خرج کرد. 🔹اگر به حوض کوثر رسیدی، به توحید خواهی رسید 🍃این فرازهای جوشن کبیر و دعای سحر، تفسیر انسان کامل و اهل بیت علیهم السلام است. ✨(زیرنویس فارسی) ✨(کیفیت خوب) ✨ ◦◦◉🌼 ۩فروغ توحید۩ 🌼◉◦◦ 🔆 @forooghetohid
هدایت شده از فروغ توحید
╬═╬╬═╬═══ 「﷽」 استاد سلمه الله ♦️مرحوم آقای دولابی می فرمودند در زیارت حرم امیرالمومنین علی علیه السلام بودم که متوجه شدم حتی صلوات هایی که می فرستیم همه به عنایت مولا امیر مومنان است. ♦️در آن حال مشاهده کردم که مردم می آمدند و از دست مبارک حضرت آب کوثر می نوشیدند. ♦️بعضی را یک جام کفایت می کرد و با همان جام اول سیراب می شدند بعضی با دو جام و بعضی را چند جام. اما کسانی بودند که هرچه می نوشیدند زیادتر طلب می کردند پس حضرت امیر از گریبان آن ها گرفته و به داخل حوض کوثر می انداخت. ♦️خوشا به سعادت آن هایی که سیر نشده و در معنویت به کم قناعت نمی کنند اینجا باید صد دهان بلکه سر تا پا دهان بشوی و تا می توانی از خم حقیقت بنوشی. ساقی‌یِ سیم‌ساق ِ من گَر همه دُرد می‌دهد کیست که تَن چو جام ِ می جُمله دَهَن نمی‌کند •┈••✾❀ @forooghetohid ❀✾••┈
╬═╬╬═╬═══ 「♥️」استاد معظم آیت الله 🔸 روز 27 رجب در کنار تمام اعمالی که برای رسول اکرم صلی الله علیه و آله به آنها سفارش شده، زیارت مخصوصی در شأن امیرالمؤمنین علیه السلام وارد شده است. به حسب مناسبت روز مبعث باید برای پیامبر صلی الله علیه و آله زیارتی وارد می شد، اما برای امیرالمؤمنین علیه السلام چنین زیارتی وارد شده،که بسیار و شگفت انگیز است. 🔸دلیل این امر آن است که امیرالمؤمنین با شدن در اوامر و فرامین رسول اکرم صلی الله علیه و آله به نهایت درجه تبعیت از آن حضرت رسیده و به همین دلیل تمام را کرده لذا با رسول اکرم صلی الله علیه و آله به رسیده است .از این رو خدای متعال در ماجرای با مسیحیان به رسول اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید به آنان بگو : 🌟﴿تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ﴾ [1] 🌟بیایید ما فرزندان خود را بخوانیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را بخوانیم ، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود بخوانیم ، شما هم از نفوس خود؛ آنگاه مباهله کنیم. 🔸تمام مفسرین شیعه و سنی متفق القول اند که در روز رسول اکرم صلی الله علیه و آله به همراه که آن حضرت اند و که در داخل گروه زنان خاندان نبوت است و امیر المؤمنین علیهم السلام به محل مباهله تشریف بردند! بنابر این آن کس که خدا او را پیامبر صلی الله علیه و آله معرفی می کند کسی نیست جز علیه السلام . و این که خدای متعال در ماجرای نزول قرآن می فرماید: 🌟﴿إِنَّهُ لَتَنْزِيلُ رَبِّ اَلْعالَمِينَ*نَزَلَ بِهِ اَلرُّوحُ اَلْأَمِينُ*عَلى قَلْبِكَ لِتَكُونَ مِنَ اَلْمُنْذِرِينَ﴾[2] 🌟مسلّماً این (قرآن) از سوی پروردگار جهانیان نازل شده است!روح الامین آن را بر قلب (پاک) تو نازل کرده است، تا از انذارکنندگان باشی! 🔸نشان می دهد، قرآنی که بر اکرم صلی الله علیه و آله نازل شده بر جان علی علیه السلام نیز نازل گشته و جدای از وجود آن حضرت نیست، لذا تا ابد از علی علیه السلام جدایی¬ نخواهد یافت. بر همین اساس رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: ✨«عَلِيٌ‏ مَعَ‏ الْقُرْآنِ‏ وَ الْقُرْآنُ مَعَهُ، لَا يَفْتَرِقَانِ حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْضَ»[3] ✨علی با قرآن است و قرآن با اوست، این دو هیچگاه از یکدیگر جدا نمی شوند تا این که در حوض کوثر بر من وارد شوند. وقتی این روایت را در کنار روایتی دیگر قرار می دهیم که پیامبر صلی الله علیه و آله به امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود : ✨«يَا عَلِيُّ أَنْتَ‏ مِنِّي‏ وَ أَنَا مِنْكَ رُوحُكَ مِنْ رَوْحِي وَ طِينَتُكَ مِنْ طِينَتِي‏» [4] ✨ای علی تو از منی و من از تو هستم، روح تو از روح من است و سرشت تو از سرشت من است. با دقت در این دو روایت پرده از سر عظیمی برداشته می شود. پیامبر صلی الله علیه و آله یک بار علی علیه السلام را با قرآن و بار دیگر با خود می کند.از این مقایسه فهمیده می شود که امیرالمؤمنین با و وحدت دارد و وجود حضرتش هم عالم با مقام جمع الجمع رسول اکرم صلی الله علیه و آله و همانند آن حضرت فاتح عالم هستی است. 🔸لذا رسول اکرم صلی الله علیه و آله هر چه از دارد در وجود علیه السلام حاضر است و هر آن که اکرم صلی الله علیه و آله دارد باید از علی علیه السلام وارد شده و هر که قصد از وجود او دارد باید از دست ، علی علیه السلام جام گیرد. 🔸پس باید از چشمه ی وجود علیه السلام نوشید که هر چه هست در وجود او است. 🌺بخور از این چشمه زنده شو جاوید 🌺نگو که فسانه است و فسون ─━════●۩🌟 🌟۩●════━─ [1] (سوره آل‏عمران‏، آیه 61) [2] (سوره شعراء، آیه 192-194) [3] (الأمالي (للطوسي)، النص، ص: 460، بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏22، ص: 223) [4] (الأمالي( للصدوق)، النص، ص: 16، . با اندکی اختلاف در :كتاب سليم بن قيس الهلالي، ج‏2، ص: 642،عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏2، ص: 59) 💟 https://t.me/forooghetohid/1991 🔸 @Salehi786