هدایت شده از فلسفه و عرفان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عرفان تمدنی و اسلام آمریکایی!
آیتالله میرباقری:
«کتابی که باید با انبر گرفت رو بوس میکنیم میذاریم کنار قرآن. کجا کنار قرآنه مثنوی؟ خوب، خجالت بکشیم دیگه! چه معنی میده بزرگان حوزه از این کتاب تعریف کنن؟ اینها در اردوگاه دشمناند؛ اینها اسلام آمریکایی است؛ از دل این عرفان، حکومت در نمیآید که! این عرفان ها، نمیگویم عرفان امام. عرفان امام عرفانی است که از دلش حکومت در میآيد.»
↕️
امام خمینی:
«شعر مثنوى را جبر میدانند و حال آنکه مخالف با جبر است و علت آن این است که آقایان معناى جبر را نمیدانند. و چنانکه مرحوم حاجى نیز در شرح خود بر مثنوى نتوانسته در شرح و تفسیر، مرام مولوى را برساند؛ زیرا حکیمى قول عارفى را بیان نموده بدون اینکه حظ وافر از قریحه عرفانى داشته باشد و بلاتشبیه مثل این است که ملحدى، مرام نبى مرسلى را شرح کرده باشد.»
رهبر انقلاب:
«مرحوم آقاى مطهرى از من پرسیدند نظر شما راجع به مثنوى چیست، گفتم به نظر من مثنوى همین است که خودش گفته: هو اصول اصول اصول الدین. ایشان گفت کاملاً درست است.»
نقلقول از علامه قاضی:
«من میمیرم و میروم ولی شما از مثنوی دست برندارید».
علامه طباطبائی:
«مولانا؛ عارف رازدان و خدابینی است که غواص اقیانوس معانی و معارف و قدوه اصحاب معرفت است.»
شهید مطهری:
«مولوی حرفی غیر از قرآن ندارد. هرچه میگوید تفسیرهای قرآن است منتها از دید عرفانی».
علامه جوادی آملی:
«آنچه جناب جلالالدین رومی در گفتههایش گفته بنابر عرفان و مبتنی بر مرحله برتری از تعقل دینی است.»
🌐کانال فلسفه و عرفان
هدایت شده از فلسفه و عرفان
🌀شیخ انصاری و حاجی سبزواری
🔷مرحوم آیت الله حاج میرزا محمّد ثقفی صاحب تفسیر روان جاوید و نوه مرحوم میرزا ابوالقاسم کلانتر (مقرر شیخ انصاری) مینویسند ؛
🔹چندی بود میخواستم نکته را تذکر دهم میترسیدم جسارت شود تا این زمان که عنان اختیار از دست رفت و ناچار شدم از حدّ خود تجاوز نمایم و آن آنستکه علماء اعلام و فقهاء اسلام کثر الله أمثالهم تکلیف عوام را معلوم فرمودهاند چنانکه مرحوم سید در عروة الوثقی می فرماید مورد تقلید ، #احکام_فرعیّه_عملیّه است و در اصول دین و فقه و علم نحو و صرف و لغت و موضوعات مستنبطه عرفیّه یا لغویّه و موضوعات صرفه تقلید راه ندارد.
🔹و از این جا معلوم میشود وظیفه آنها همان بیان أحکام شرعیّه فرعیّه است و این منصبی است که امام علیه السّلام به آنها مرحمت فرمودهاست؛ لذا مناسب است خودشان هم از مقامشان تجاوز ننمایند؛ چون میدانند هر علمی اهل و متخصّص و خُبره دارد و جاهل در مسئله باید به اهل ذکر آن رجوع نماید؛ خوب است در مسائل عقلیّه و ادبیّه و تاریخیّه آنچه را فن ایشان نیست وارد نشوند و اگر کسی از این قبیل مسائل سؤال نمود ارشاد به أهلش نمایند.
🔹چنانچه شنیدهام بنای مرحوم شیخ انصاری قدس سرّه که حقا باید اعمالش مانند اقوالش سرمشق علمای متأخّرین باشد بر این بوده که هر وقت مسألۀ عقلیّه مشکلی از ایشان سؤال مینمودند جواب میفرمودند:
👈 من وزیر داخله اسلامم و حاجی سبزواری وزیر خارجه است. به ایشان مراجعه نمائید.👉
📚تفسیر روان جاوید، جلد ۱، صفحه ۱۱۱_۱۱۳
👈♦️کانال فلسفه و عرفان♦️👇
https://eitaa.com/AGLOESHG
حقی که این رهبر عالیقدر بر شما دارد اگر تا روز قیامت به سپاس و شکرانهاش برخیزید از عهده بیرون نیامدهاید، چون شما مرده بودید او زنده کرد.
ملت قیام کرد؟ ملت زحمت کشید؟ اینها همه حرف است، جز اراده و عزم قویم ایشان هیچکس کار نکرد، به دلیل اینکه ملت همیشه بوده است ولی تا روح در ملت پیدا نشد، جان نگرفت، حرکت نکرد.
#علامه_طهرانی
(وظیفه فرد مسلمان در احیای حکومت اسلام، ص۴۳۴)
#امام_خمینی
#روح_ملت
https://eitaa.com/sooyesama
https://eitaa.com/AGLOESHG
فلسفه و عرفان
🔹 اگر خدا از ما سؤال کند... 🔸 پيش عقل سليم همان طور كه تصديق بى تصوّر، از اغلاط و قبايح اخلاقيه به
رهبر معظم انقلاب:
امام (رضوان اللَّه عليه) چكيده و زبده ى مكتب ملاصدراست
هدایت شده از فلسفه و عرفان
🌀 روش فلسفه آموزی در بیان استاد #یزدان_پناه
💠من به #متنخوانی اعتقاد جدی دارم. بعضیها متنخوانی را تقلید صرف از گذشتگان ميدانند؛ ولي من معتقدم متنخوانی، #ماده_تفکر هست، #ماده_تعمق هم هست، همراهی با بزرگترین فیلسوفان هم هست؛ درست مثل اینکه به جایی برسيم که انگار ملاصدرا مستقیماً استاد ما بودهاست. گاهی در سطح ما قرار میگیرند و به ما كمك ميكنند..
💠بعضیها متنها را ميخوانند و برای بقیه تعریف ميکنند؛ ولي من به این اعتقاد ندارم و میگویم که این جوابگو نیست. البته باید کمی سرعت بخشید؛ آموزش به شکل منسجم و مجموعهای و دست به دست هم بايد باشد. معمولاً اگر استادی را همراهی کنیم، بیست سال طول میکشد تا یک دوره فلسفه را بخوانيم؛ ولي اگر یکی را همراه یک استاد و دیگری را با استاد دیگر و مقداري را خود فرد بخواند، میتواند به سرعت آن را جمع کرد؛ ولی باید همه متنها خوانده شود؛ بدایه، نهايه، اشارات، اسفار، تمهيد، مصباح و فصوص باید خوانده شود..
💠در کنار آن، خوب بفهمد. من به #فهم بسیار معتقدم، اما به #حفظ اصلاً معتقد نیستم. بعضیها فقط حفظ میکنند. شخصی، تمام آنچه که استاد میگفت را توضیح میداد؛ ولي از همان متن یک سؤال كه از او کردم، نتوانست جواب دهد. از اول که میخوانید، #دغدغه_فهمیدن داشتهباشید.
💠 متن اوّل را سخت نگيريد؛ مثلاً اگر بدايه ميخوانيد، فقط يك دور نگاه كنيد تا مطالبي را به دست آوريد و اگر سؤالي هم برايتان پيش آمد بنويسد. ممكن است در بدايه مثلاً دويست سؤال و در نهايه صد سوال و در کتاب بعدی ده سوال و بعد هم وقتي به آخرين كتاب ميرسيد، ديگر هيچ سؤالي برايتان باقي نماندهباشد. هر چه جلو ميرويد، سؤالات خود را بنويسيد؛ اما سعي كنيد وقتي به نهايه رسيديد، فقط به دنبال دانستن گزارهها نباشيد. در نهايه، چنين كاري نكنيد. اگر استاد قََدَري در بدايه داشتهباشيد، همانجا فلسفه را در كامتان شيرين ميكند. اگر در بدايه نشد، در نهايه ديگر نبايد كم لطفي كند..
💠از يكي از دوستان پرسيدم نهايه كه خوانديد چطور بود؟ گفت خيلي عالي بود. در دلم گفتم خیلی خوب نخواندی! چون وقتي به نهايه ميرسيد، بايد با مشكلات فراواني رو به رو شويد و كمي خون دل بخوريد تا آن را حل كنيد ...
♦️ کانال فلسفه و عرفان👇
https://eitaa.com/AGLOESHG
🌀عقیم بودن مباحث علمی مطرح شده از امام خمینی ،رهبر انقلاب شهید صدر ،شهید مطهری و شهید بهشتی در پاسخ به مسائل نوپدید انقلاب اسلامی
👈اظهارات یکی از دانش آموختهگان #فرهنگستان علوم اسلامی است.
@AGLOESHG
📚خطر التقاط برای حوزه انقلابی
❇️حدود دو دهه است که در میان فعالان فرهنگی جبهه انقلاب دغدغه فرخنده حل مسأله و ارتباط با مسائل عینی اذهان را به خود مشغول کرده است. تفسیری سطحی و ناصواب از این امر متعالی، سبب فراموشی یا حداقل به حاشیه راندن مباحث معرفتی گردید، تا آنجا که هر بحث مبنایی با برچسب انتزاعی بودن به حاشیه رانده شد.
✳️در این سالها بی اعتنایی یا بی مهری به مسائل بنیادین، هیچ مسأله عینی نظام را حل نکرد، بلکه فقط باعث شد برخی مباحث غربی از سوی عده ای، با رویکرد مذهبی و ولایی مطرح شود. محض نمونه، روزگاری باید در محافل روشنفکری خطر نگاه اگزیستانسیالیستی و ایمان گرایانه را یادآور میشدیم، اکنون در برخی منسوبین به حوزه های علمیه با افتخار از تقدم ایمان بر معرفت سخن گفته میشود و با این ادعا که این دیدگاه با ایمان گرایی متفاوت است، مساله را حل شده می بینند. جمعی که مرادشان حسن و قبح عقلی را شرک و بت پرستی و واقع نمایی در معارف دینی را بنیان برانداز ایمان میداند، مدعی حل مشکلات عینی نظام و طراحی علم دینی هستند و حکمت صدرایی را متهم به ناکارآمدی میکنند. کسی نپرسید مدلی که ریشه در این مبانی ناواقع گرایانه دارد، کدام مشکل واقعی و عینی را میتواند حل کند؟
❇️سالهای نخست انقلاب جریان روشنفکری با طرح معمای رابطه هست و باید، استنباط علوم هنجاری از علوم توصیفی را مغالطه شمرد و عمار انقلاب، دقیقترین پاسخ را با تکیه بر ضرورت بالقیاس، به مشتاقان حل مساله نظر و عمل هدیه کرد. امروز جوانانی، بدون آنکه از مضمون این نظریه سترگ مطلع باشند، آن را در ارتباط بخشی بین فلسفه و عمل، ناکارآمد توصیف میکنند.
✳️در دهه هفتاد باید تمایز بین تساهل و تسامح را با شریعت سمحه و سهله نبوی یادآور میشدیم، اکنون باید تذکر دهیم تساهل و مدارا هر دو ترجمه تلورانس هستند. نمیتوان یکی را الهی و دیگری را باطل معرفی کرد. عده دیگری تلاش میکنند با جزء نگری در عبارات علامه طباطبایی، تقدم گرایش بر معرفت را به او نسبت دهند و وی را به نفع خویش مصادره کنند، غافل از آنکه علامه حتی ملکات را به علم برمیگرداند و نمیتوان سخن او را با ادعای ویلیام جیمز یکسان دانست. عده ای دیگر با شعار تبلیغ دین، تأکید بر مبانی را زاید میدانند و کارکردها و ابعاد شورانگیز دین را برجسته میکنند، بی آنکه مرز این دیدگاه با پراگماتیسم و شورمندی «مشتاقی و مهجوری» را توضیح دهند.
❇️حسرت اصلی از اینجاست که این صداها همگی از حوزویان مکتب امامین انقلاب برمیخیزد. همین میزان تجربه تلخ کافی است که در مسیر خود تجدیدنظر کنیم، هیچ مدل عینی و عملیاتی گسسته از مبانی معرفتی آن نیست، بیش از این حوزه انقلابی را در معرض خطر سطحی نگری و التقاط قرار ندهیم.
#حوزه_انقلابی
👤عبدالله محمدی
عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
https://eitaa.com/abmohammadi👤
https://eitaa.com/AGLOESHG
در تقریرات درس حضرت امام آمده است که:
👈« اقلّ مراتب سعادت اين است كه انسان يك دوره فلسفه را بداند.»
ارجاع: تقريرات فلسفه امام خمينى (قدس سره)، ۳ جلدی، چاپ اول، تهران، موسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينى (س) ۱۳۸۱ش، ج ۳؛ ص: ۴۷۲.
💢کانال فلسفه و عرفان👇
https://eitaa.com/AGLOESHG
فلسفه و عرفان
در تقریرات درس حضرت امام آمده است که: 👈« اقلّ مراتب سعادت اين است كه انسان يك دوره فلسفه را بداند.
آیا دو نوشته کپشن و تصویر قابل جمع است ؟بنظر شما وجه جمع در چیست؟
اینجا بفرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی
«یک ساعت گریه، پنج ساعت فهم، شش ساعت تحقیق، ده ساعت پژوهش...اون ثواب پژوهش بیش از ثواب گریه است.......
@AGLOESHG|عقل و عشق
«به خودشان قَسَم است - و إنَّهُ لَقَسمٌ عظیم - که اگر بشر پُشت به پُشت یکدیگر دهند و بخواهند یک «لا إلهَ إلّا اللَّه» امیرالمؤمنین را بگویند نمیتوانند! خاک بر فرق من با این معرفت به مقام ولایت علی علیهالسلام! به مقامِ علی بن ابی طالب قَسَم که اگر ملائکۀ مقرّبین و انبیاء مرسلین - غیر از رسول خاتم که مولای علی و غیر اوست - بخواهند یک تکبیر او را بگویند نتوانند. حالِ قلب آنها را جز خود آنها نمیداند کسی». (خمینی کبیر، شرح چهل حدیث)
@Arefane | عارفانه
@AGLOESHG|عقل و عشق
آگهی دریافت مقاله
مجله نسیم خرد، بهگونه دوفصلنامه از سال ۱۳۹۴ تا کنون به فعالیت خود ادامه میدهد. این مجله پس از انتشار ۱۳ شماره ترویجی، از شماره ۱۴ به درجه "علمی پژوهشی" ارتقا یافت.
موضوع: فلسفه، زیرشاخهها و دانشهای مرتبط
مدیرمسئول: استاد غلامرضا فیاضی
سردبیر: روحالله سوری
اعضای هیئت تحریریه:
http://nasim-e-kherad.ismc.ir/journal/editorial.board#edb14808
نمایهنامهها (ملی و بینالمللی):
http://nasim-e-kherad.ismc.ir/journal/indexing
آییننامه مقالات:
http://nasim-e-kherad.ismc.ir/journal/authors.note
پژوهشگران گرامی میتوانند آثار خود را برابر آییننامه مقالات تنظیم کرده و به آدرس زیر ارسال نمایند:
http://nasim-e-kherad.ismc.ir/contacts?_action=signup
سامانه نشریه:
nasim-e-kherad.ismc.ir
لطفا در گروهها و محافل علمی که تشریف دارید، اطلاعرسانی نمایید.
کانال اطلاعرسانی مجله «نسیم خرد»
@nasimekherad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀مباهله واجب رکنی ولایت
🎥آیه الله العظمی جوادی آملی
https://eitaa.com/AGLOESHG
🔰 فراخوان دوره جامع حکمت و عرفان، مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام
🌺با لطف و عنایت حضرت حق برای هفتمین سال متوالی، مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام از بین افراد واجد شرایط ⬅️
در دو مقطع، ویژه خواهران، اقدام به پذیرش مینماید.
🔸این دوره با اشراف استاد معظم :
آیت الله سید یدالله یزدانپناه
برگزار می شود .
📚مقاطع تحصیلی:
📍تمهیدی (با محوریت کتاب بدایه الحکمه)
📍عمومی ( در دو سطح: سطح اول با محوریت کتاب نهایهالحکمه/ سطح دوم با محوریت کتاب اشارات)
🔰 این مقاطع برای بهرهمندی بیشتر خواهران به دو صورت:
🔹مجازی
🔹حضوری: در دو شعبه قم ( مرکزی ) و تهران ( اخت الرضا ) برگزار خواهد شد.
🟡 شرایط پذیرش:
▫️ قبولی در مصاحبه
▫️ التزام به پیگیری منظم و مستمر دروس
🔻تعهدات لازم:
▪️التزام به حضور مستمر در دروس
▪️التزام به پیگیری های منظم برنامهی درسی
▪️التزام به مباحثه ویا تقریر هفتگی
📖 دفترچه راهنما :
https://www.uplooder.net//files/7527aca9d1bf7282558c8c90fca431f0/دفترچه-راهنمای-پذیرش-مدرسه-علمیه-باقرین--سال-1402--1403.pdf.html
👈 ثبت نام :
https://survey.porsline.ir/s/AtMfSGL
⏱مهلت ثبت نام: ۱۴۰۲/۴/۲۱ تا ۱۴۰۲/۵/۵
🔎 جهت کسب اطلاع بیشتر به آیدی زیر در ایتا پیام دهید:
🆔@hekmat_baqerain
🆔@Hekmat_Okhtorreza(تهران)
📳تلفن تماس فقط برای بانوان :
☎️ قم ⬅️ 09360929591
تهران ⬅️ 09102401278
⌚️ زمان پاسخگویی: ساعت 10تا 12 صبح
________________
🕌 مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
سخنرانی حضرت استاد امامی نجف آبادی حفظه الله به مناسبت فرارسیدن محرم حسینی
زمان: از سه شنبه 27 تیر ماه 1402 (29 ذیالحجه 1444) به مدت 10 شب، ساعت شروع 21:30
لینک شرکت در جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/mhheydari1372/moharram1402
لینک کوتاه پخش زنده:
https://malakedaei.com/live
۩ موسسۀ ملک داعی ۩
@malakedaei
سلام علیکم از همه اساتید،مدیران ، نخبگان ، طلاب و فضلای حوزه های علمیه دعوت می گردد؛ جهت حمایت از پویش محکومیت توهین به ساحت قرآن کریم و امضای الکترونیک به صفحه زیر مراجعه فرمایید. مرکز بسیج اساتید ، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم
https://farsnews.ir/my/n/211191
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روضه سوزناک مولانا اباالفضل العباس سلام الله علیه
⚫️ آیتالله جوادی آملی
@AGLOESHG|عقل و عشق
معاشران گره از زلفِ یار باز کنید/شبی خوش است بدین قصهاش دراز کنید
حضورِ خلوتِ اُنس است و دوستان جمعند/وَ اِنْ یَکاد بخوانید و در فَراز کنید
رَباب و چنگ به بانگِ بلند میگویند/که گوشِ هوش به پیغامِ اهلِ راز کنید
به جانِ دوست که غم پرده بر شما نَدَرَد/گر اعتماد بر الطافِ کارساز کنید
میانِ عاشق و معشوق فَرق بسیار است/چو یار ناز نماید، شما نیاز کنید
نَخست موعظهٔ پیرِ صحبت این حرف است/که از مُصاحبِ ناجِنس اِحتِراز کنید
هر آن کسی که در این حلقه نیست زنده به عشق/بر او نَمُرده به فتوایِ من نماز کنید
وگر طلب کند اِنعامی از شما حافظ/حَوالَتَش به لبِ یارِ دلنواز کنید
@AGLOESHG|عقل و عشق
4_5947387230774365920.mp3
8.38M
🌀رابطه آیت الله بروجردی با علامه طباطبایی
🎙دربیان آیت الله سبحانی
@AGLOESHG|عقل و عشق
🔰 به مناسبت سالروز درگذشت آیتالله سید علی قاضی رضواناللهعلیه، از اساتید آیتالله بهجت قدسسره، ۶ ربیعالاول ١٣۶۶ق؛
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔸در محضر استادمان آیتالله قاضی بودیم.
🔹ایشان فرزندان زیادی داشتند؛ چون چند عیال داشتند؛
🔸بچهها میآمدند، میگفتند: پول بدهید!
🔹ایشان میفرمودند: نیست!
🔸در آخر که بچهها رفتند، آقای قاضی فرمودند: من اگر بخواهم، طلا هم حاضر میشود! استاد من هم میتوانست این کار را بکند، ولی ما نمیکنیم!
✨هدف از خلقت ما این است که بندهی خدا شویم، مقام بندگی خدا، بسیار مقام بالایی است. ما خلق نشدهایم که حتماً دارای کشف و کرامات باشیم، بلکه غرض اصلی، عبودیّت و بندگی است. چه مقامی بالاتر از این که خداوند ربّالعالمین از انسان راضی باشد؟!
📚برگی از دفتر آفتاب، ص٢٣٠
@bahjat_ir
@AGLOESHG|عقل و عشق
هدایت شده از فلسفه و عرفان
بی همتایی بوعلی.mp3
1.43M
🎙آیت الله جوادی آملی:
"از جناب بهمنیار نقل شده است كه می گوید ما روزانه منتظر ورود بوعلی بودیم كه ایشان تدریس كنند و ما تَدَرّس كنیم و فرا بگیریم، روزی استاد آمد و ما در كنار شمع وجودش جمع شدیم و پروانه وار نشستیم كه ایشان تدریس بكنند، وقتی شروع به تدریس كردند از چشمان ما و رخسار ما فهمیدند كه ما درس دیروز را نفهمیدیم....كم كم به عرضش رسید یا برای او معلوم شد که ما دیشب گعده داشتیم...
آنگاه اشك از چشمان بوعلی سرازیر شد، گفت طناب بازهای شهر ـ این سیرك ها ـ می كوشند در رشته شان متخصص بشوند، شما كه در رشته علمی و علوم الهی تلاش و كوشش می كنید تلاش و كوششتان این نیست كه در رشته تان متخصص بشوید؟!"
@mdianat
https://eitaa.com/AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 مزد برائت
لعن اللَّه ظالميكِ يا فاطمة
📹 #کلیپ
...خبر دردناک بود! مأموران حکومتی در جلوی چشم مردم با تازیانه بر سروصورت زنی مظلومه میزدند و به دارالحکومه میکشاندند و کسی به استغاثههای او پاسخ نمیداد. با شنیدن این خبر، حضرت امام صادق علیهالسلام بهقدری گریستند و ناله کردند که دستمال و محاسن مبارك و سينهشان تر شد. دست از تناول غذا کشیدند و با سرعت برای نجات گرفتار به مسجد رفتند و ...
@zanjani_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هو
ابیاتی از قصیده زیبای صحراویه
اثر علامه ذوالفنون حسنزاده آملی رضواناللهتعالیعلیه
گرنه کارت دلبری و غارت و یغماستی/پس چرا اینسان جمال خویش را آراستی
گرنه شیدای توام ای شاهد یکتای من/پس چرا جوش و خروشم در دل شبهاستی
نی که من تنها شدم شیدای آن حسن آفرین/هر کجا رو آورم صدها چو من شیداستی
در شکنج تار تار زلف افشانت همی/یک جهان آشفته اندر غلغل و غوغاستی
چون تو صاحب دولت حسن و بها در روزگار/من به چشم خویشتن هرگز ندیدم راستی
سالها در جستجویت کوه و هامون گشتهام/همچو آن ماهی به دریا کآب را جویاستی
هم دل و هم دلبر و هم جان و هم جانانه ای/هم انیس و مونس رندان بی پرواستی
هم ره و هم رهرو و هم یاری و هم یاوری/علت اولایی و هم غایت قصواستی
ظاهر و باطن تویی و اول و آخر تویی/ای تویی آنچه که پیدا هست و نا پیداستی
ذات پاکت را چه بتوان گفت کز روی مثل/هفت دریا قطرهای نسبت به آن دریاستی
نی غلط گفتم که نسبت را در آنجا راه نیست/برتر از افکار و از اوهام و از آراستی
کیستم من تا کنم دعوی عشق و عاشقی/عشقبازی کار یکرنگان شیر آساستی
کیستم یارب که از سرّم ندارم آگهی/زین مصیبت دائمم فریاد واویلاستی
درد ما را نی دهد اسفار صدرایش شفا/نی علاجش از شفای بوعلی سیناستی
حیف کز عمر گرانمایه بری نابردهایم/حاصل پیری و برنایی ما درداستی
دل اگر باشد بسی سهل است روزه در تموز/حال ار باشد بسی کوته شب یلداستی ....
سوم مهر، سالگرد عروج ملکوتی علامه حسنزاده آملی رحمةاللهعلیه است. حمد و ۱۱ توحید را به روح بلندش تقدیم نماییم.🌿
@AGLOESHG|عقل و عشق