نشست علمی چرخه صعودی نظریه های مطرح در فلسفه ذهن.mp3
44.13M
🔊#بشنوید
نشست علمی چرخه صعودی نظریه های مطرح در فلسفه ذهن
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد حسن فاطمی نیا
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/LnJna
📒دبیر علمی: جناب آقای دکتر ذوالفقار ناصری
⏰زمان: یکشنبه 1400/12/8
#علوم_شناختی
#فلسفه_ذهن
#صوت
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعة الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCS
این تصویر که توسط هوش مصنوعی طراحی شده #حس_خوب و مثبتی را به مخاطب منتقل میکند. به نظر شما:
۱. این گونه تصویرها برای تشویق و ترغیب #بچه_ها به داشتن #پوشش_مناسب می تواند کاربرد داشته باشد؟
۲. آیا لازم است در ذیل آنها توضیحی هم نوشته شود،یا خودش به طور #غیرمستقیم پیام را می رساند؟
به نقل از اندکی اندیشه
#اخلاق_هوش_مصنوعی
#ایده_پژوهی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعة الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCS
حجتالاسلام رفیعپور تهرانی:
رویکرد محتاطانه فقه در هوش مصنوعی/ رساله توضیحالمسائل هوش مصنوعی تدوین شود
استاد حوزه علمیه قم درباره هوش مصنوعی و دینداری گفت: باید رساله توضیحالمسائل هوش مصنوعی تدوین شود و فهرستی از واجبات و محرمات استفاده از هوش مصنوعی را در اختیار مخاطبان و جامعه متدین بگذارند؛ چراکه فقه و فقاهت نمیتواند نسبت به مسائل اجتماعی کلان بیتفاوت باشد.
برای مطالعه جزئیات گزارش کلیک کنید.
#فقه_هوش_مصنوعی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعة الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCS
🔖 برنامه دانشگاه مجازی المصطفی در هفته پژوهش
همراه با اعطای گواهی
💥نشست علمی دکتر بهروز مینایی
موضوع: واکاوی نظرگاههای تهدیدی نسبت به هوش مصنوعی
📌جهت شرکت در برنامه ها کلیک کنید
#نشست
#هوش_مصنوعی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعة الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCS
صوت نشست علمی چالش های کاربردی سازی اخلاق اسلامی بررسی موردی اخلاق فناوری اطلاعات.mp3
40.7M
🔊#بشنوید
💠 #صوت نشست علمی "چالش های کاربردی سازی اخلاق اسلامی: بررسی موردی اخلاق فناوری اطلاعات"
🔹سومین نشست از سلسله نشست های علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث ویژه "چهارمین همایش علوم انسانی- اسلامی، پژوهش و فناوری"
🔸ارائه کننده:
🎤 حجت الاسلام دکتر حسینعلی رحمتی
(عضو هیات علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث)
🔸ناقد:
🎤 حجت الاسلام دکتر حجت اله بیات
(عضو هیات علمی دانشگاه قرآن و حدیث)
🔸دبیر جلسه:
🎙دکتر علیرضا بشیری
(مدرس حوزه و دانشگاه)
🗓 یکشنبه 19 آذر ماه 1402
#اخلاق
#فناوری
#ایده_پژوهی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعة الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCS
1402-09-23 فقه هوش مصنوعی-10.mp3
25.33M
🔊#بشنوید
جلسه دهم #فقه_هوش_مصنوعی
📆پنجشنبه ۲۳ آذرماه
📌به نقل از کانال بحث تفسیر، فقه و اصول
#دانش_افزایی
#صوت
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک مجری هوش مصنوعی به نام شهریار در بخش آذری شبکه سحر، تازههای فناوری ایران را به ترک زبانهای خارج از کشور معرفی میکند.
#فناورانه
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ
🎥 ویدئوی ضبطشده
✳️ نشست علمی با موضوع:
«مسئله چارچوب و عواطف انسانی: از هوش مصنوعی به فلسفه»
از سلسله نشستهای «فلسفه هوش مصنوعی»
نشست سوم
🔺 با ارائهی «دکتر ابوالفضل صبرآمیز»
پژوهشگر فلسفه
🗓 سهشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲
⏰ ساعت ۱۰:۱۵ صبح
📍 دانشکده مهندسی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
👈 توسط دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی
با همکاری دانشکده مهندسی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
🔴 مشاهده در کانال آپارات سایبرنما
«شبکه تخصصی دانش سایبرنتیک»
از نشانی:
https://www.aparat.com/v/nrTRL
1402-09-21-event_ai_philosophy3.mp3
31.45M
📢 #بشنوید
✳️ نشست علمی با موضوع:
«مسئله چارچوب و عواطف انسانی: از هوش مصنوعی به فلسفه»
از سلسله نشستهای «فلسفه هوش مصنوعی»
نشست سوم
🔺 با ارائهی «دکتر ابوالفضل صبرآمیز»
پژوهشگر فلسفه
🗓 سهشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲
⏰ ساعت ۱۰:۱۵ صبح
📍 دانشکده مهندسی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
👈 توسط دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی
با همکاری دانشکده مهندسی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
#نشست
#هوش_مصنوعی
#دانش_افزایی
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ
مهدیِ فاطمه؛
چه بگویم، که بُوَد شرحِ پریشانی ما؟
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#فلسطین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥لحظه دویدن حسنین علیهما السلام
برای رساندن خبر شهادت حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها به حضرت علی علیهالسلام که با هوش مصنوعی ساخته شده است!
#هوش_مصنوعی
#فاطمیه
#فناورانه
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
The history…
تاریخ دردناک کودکان فلسطینی به روایت #هوش_مصنوعی 😔👆
#طوفان_الاقصی
#فلسطین
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ
هدایت شده از جامعه الزهرا (علیهاالسلام) قم
💠 همایش ملی دین، فرهنگ و رسانههای نوین با مجوز ISC برگزار میشود
🗓 مهلت ارسال چکیده مقالات: تا ۲ دی ۱۴۰۲
🗓 مهلت ارسال اصل مقالات: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
✅ اعلام نتایج داوری مقالات: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
🔰 زمان برگزاری همایش: ۱۲و ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
📲 ارتباط با دبیرخانه و ارسال مقاله
وبسایت: Rcnm.qomirib.ac.ir
#اللّهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّکَالْفَرَج🌹
┄┅═══••✾••═══┅┄
@jz_news | کانال رسمی جامعه الزهرا
ابزار هوش مصنوعی کاربردی تغییر صدا برای افرادی که تولید محتوا میکنند بسیار کاربردیست…!
https://murf.ai/voice-changer
https://voice.ai/ai-voice-changer
https://www.voicemod.net/
https://www.unictool.com/voice-changer/
https://www.altered.ai/
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
#فناورانه
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ
مطالب مرتبط با جلسه فقه هوش مصنوعی ١٠ (٢٣/ ٩/ ١۴٠٢)
کلمات حکما و متکلمین در زمینه هوش مصنوعی پایه محور
تیغ اکام
المادة البرزخیة
در مورد فیزیک (افادات استاد در این زمینه)
خروج البصر من العین؛ شرح کلام سیدالشهداء علیه السلام در تبیین رؤیت(شامل بحث از اثر مشاهده گر)
آشنایی با فیزیک کوانتوم
ذرات بنیادی
سیری در سرگذشت ماده
پیوندگرایی در هوش مصنوعی
#فقه_هوش_مصنوعی
🔖 *هوش مصنوعی؛ ابزاری برای تحقق اهداف توسعه پایدار*
🔸 رویکرد مجمع جهانی اقتصاد به پیگیری اهداف توسعه پایدار از طریق فناوری
#یادداشت
🖌 طیبه بابایی
🔹 در عصر پویایی که با تغییرات سرسامآور توأمان است، نقش هوش مصنوعی در توسعه پایدار کورسوی امیدی است که میتواند واکنش بشر به چالشهای بزرگ جهانی را بازتعریف کند. هر اندازه که نگرانیهای زیستمحیطی بیشتر میشود، لزوم حرکت در مسیر توسعه پایدار را ضروریتر مینماید. هوش مصنوعی در این برهه حساس نه فقط یک شگفتی فناورانه بلکه نیروی قدرتمندی محسوب میشود که امکان ایجاد تحولات مثبت را فراهم میکند.
🔹 پتانسیل هوش مصنوعی در استفاده از دادهها، بهینهسازی فرایندها و آفرینش نوآوری نهفته است و آن را به سنگ بنای مهمی برای پیشرفت جهانی تبدیل میکند. این پیوند میان نوآوری و توسعه پایدار، نویدبخش آیندهای با انعطافپذیری، توسعه پایدار و رفاه عمومی است.
🔹 مجمع جهانی اقتصاد، در راستای پیگیری تحقق اهداف توسعه پایدار، پلتفرم نوآوری «UpLink» را راهاندازی کرده و مدعی است که قصد دارد با پیوند دادن برترین نوآوران به شبکهای از کارشناسان و سرمایهگذاران رو به رشد، که قابلیت افزایش و تسریع سرمایهگذاریهای خود را دارند، در نقش یک کاتالیزور برای نوآوری ظاهر شود.
👈 مشاهده متن کامل این یادداشت در [زاویه](https://zaviehmag.ir/?p=15733)
🆔 @zaviehmagir
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ
•••••••
🔹مدرسه علمیه تخصصی فاطمیه گرمسار با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار می کند
🔹دومین نشست تخصصی:
«هوش مصنوعی و تعلیم و تربیت»
• با رویکرد بررسی تحولات جهانی متأثر از هوش مصنوعی
🔹با حضور:
✔️ جناب آقای دکتر کاظم فولادی قلعه
• عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
• رئیس دانشکده مهندسی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
• سرپرست آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران
🔹زمان: چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۰
🔹مکان: سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار
🔹 همچنین علاقمندان می توانند به صورت برخط در این برنامه شرکت نمایند.
لینک تالار پژوهشی مدرسه علمیه تخصصی فاطمیه گرمسار
https://ac.whc.ir/r4g54e5r76kx
••••••
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ
فرضیۀ نفسمندی هوش مصنوعی
⛵️برایان کاتر، استادیار دانشگاه نوتردام آمریکا، مقالهای نگاشته است با عنوان «فرضیۀ نفسمندی #هوش_مصنوعی» که قرار است در مجلۀ ایمان و فلسفه چاپ شود.
او از این فرضیه دفاع میکند که دستکم میتوان این احتمال را که #هوش_عمومی_مصنوعی (Artificial General Intelligence) بهمعنای حقیقی نفسمند باشد، جدی گرفت.
⛺️ این فرضیه بر این فرضها بنا شده است:
🪀ما بالاخره AGI را خواهیم ساخت؛
🪀در مورد هر موجود نفسمند، نظریۀ #دوئالیسم_جوهری صادق است؛
🪀 نفس، موجودی غیرفیزیکی است.
⛵️کاتر دو استدلال بهسود این تز عرضه کرده است: استدلال قیاس با بیگانه و استدلال دریافتکنندۀ مناسب.
ایدۀ استدلال اول (the alien-analogy argument) این است که اگر موجوداتی متفاوت با انسانها و حیوانات زمینی را بیابیم که هوشمند به نظر برسند، یعنی رفتارها و کارکردهای هوشمندانه داشته باشند، اما از مادۀ بدنی متفاوتی ساخته شده باشند، میپذیریم که آنها هم نفسمندند. حال اگر نفسمندی آنها را رد نمیکنیم، نمیتوانیم نفسمندی ماشین هوشمند را نیز رد کنیم.
⛵️ایدۀ استدلال دوم (the fitting-recipient argument) این است: اگر #دوئالیسم جوهری درست است، آنگاه پذیرفتنی است که نفسمندی وقتی روی میدهد که سامانۀ فیزیکی مناسبی در کار باشد که دریافتکننده و دارندۀ آن نفس باشد. این سامانۀ فیزیکی آنگاه مناسب است که نفس بتواند کارهای خود را از طریق آن انجام دهد، و ازاینرو باید ظرفیتهای مناسب رفتاری و سامانۀ کارکردی متناسبی داشته باشد. پس ماشین هوشمندی که همین وضعیت را دارد، همانند انسان نفسمند خواهد بود. به بیانی دیگر، اگر بدن خاص انسانی را به سبب آمادگیها و ساختارهای ویژهاش نفسمند میدانیم، ماشینی را که بهنوعی بدن هوش مصنوعی است، نیز باید نفسمند بدانیم. جالب اینکه کاتر از آلن تورینگ (1950:334) این ایده را نقل میکند که طرفدار #دوگانه_انگاری جوهری خداباور، باید امکان نفسمندی ماشین را بپذیرد.
⛵️کاتر در مقاله توضیح داده است که مرادش از نفس و نفسدار شدن چیست، ازجمله نفسمندی را گونهای اتحاد نفس و بدن میداند که بر روابط علّی متقابل میان نفس و بدن استوار است. نیز دربارۀ شرایط از لحاظ طبیعی کافی (nomologically sufficient condition) برای نفسدار شدن بحث کرده است، زیرا نفسدار شدن مسلماً حادثهای تصادفی نیست.
⛵️بر همین اساس، وی به نکتۀ مهمی اشاره کرده است: لازمۀ فرضیۀ مزبور این نیست که ما نفسهای ماشینهای هوشمند آینده را خلق میکنیم، بلکه نقش ما تنها فراهم آوردن شرایط مادی لازم برای نفسمند شدن است. این سخن مشابه سخن دوگانهانگاران جوهری است که معتقدند اگر بدن مناسبی فراهم آید، آنگاه نفسی بدان متصل میشود یا این بدن با نفسی ازپیشموجود متحد میگردد.
⛵️کاتر مفصلاً هر دو استدلال را صورتبندی کرده و دربارۀ آنها بحث کرده است. و در پایان به برخی لوازم فرضیۀ نفسمندی ماشین پرداخته است، مانند وضعیت اخلاقی، اینهمانی شخصی و نوع و مرتبۀ وجودی نفسهای ماشین های هوشمند آینده.
⛱متن مقاله در philpapers در دسترس است.
Cutter, Brian (forthcoming). The AI Ensoulment Hypothesis. Faith and Philosophy.
🖊 رضا درگاهیفر
👈به نقل از فلسفه ذهن
#منابع
#دانش_افزایی
#هوش_مصنوعی
#علوم_شناختی
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ
#همه_روان_دار_انگاری یا #همه_روان_انگاری؟
🍀 واژۀ #panpsychism از pan به معنای همه و psyche به معنای روان یا روح، و پسوند -ism كه نشانگر نظریه یا آموزه است، مركب است. با نگاه به همین سه جزء، ممكن است به نظر برسد كه ترجمۀ دقیق این اصطلاح، همهروانانگاری است، دراینصورت بیانگر این آموزه است كه همه چیز روح و رواناند.
☘️ در سال 1398 پایانهنامهای با عنوان «همه روانانگاری در فلسفه ذهن معاصر» دفاع شده است
https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/d9aa5a792d61c0992348d4cb232f5cc9
در ص3 گفته است: «همهروانانگاری در لغت بهمعنای اعتقاد به روح و روان بودن همه اشیاست» و در ص4 از دیوید چالمرز نقل میكند: «همهروانانگاری این برنهاد است كه برخی از هویات بنیادین فیزیكی آگاه هستند». مقالهای نیز برگرفته از همین پایاننامه در 1401در مجله پژوهشهای فلسفی و كلامی چاپ شده است با عنوان «بررسی استدلال از طریق نفی نوخاستگی آگاهی بر دیدگاه همهروانانگاری».
https://pfk.qom.ac.ir/article_2366.html
🌿 اما بهرغم ترجمۀ تحتاللفظی، برابرنهاد بهتر این اصطلاح، چنانكه رایج و جاافتاده است، همهرواندارانگاری است. مطابق این آموزه، همه چیز دارای روح و روان است. در مدخل panpsychism دانشنامه استنفورد در تعریف این واژه آمده است:
The word “panpsychism” literally means that everything has a mind
🌱 باید توجه كرد كه این آموزه ویژگی خاصی را برای اشیای طبیعی در بر دارد و مفادش این است كه اشیای طبیعی روان یا ذهن یا آگاهی یا ... دارند، نه اینكه روان یا ... هستند. نباید واژۀ «همه» را بسیار وسیع و مطلق نگریست. مراد این است كه همۀ اشیای طبیعی (هر طور كه شیء طبیعی را تفسیر كنیم) روان یا ... دارند یا روانمند، ذهنمند یا آگاهیمندند. غالباً این نظریه در دایرۀ فیزیكالیزم غیرتحویلگرا قرار میگیرد، بنابراین نوعی دوگانگی میان شیء فیزیكی و روان آن را میپذیرد.
🎄 لزوماً با شناسایی اجزای لفظی یك اصطلاح مركب و در نظر گرفتن معناهای آنها، نمیتوان به معنای دقیق آن اصطلاح رسید. هرچند بهصورت تحتاللفظی، همهروانانگاری برابرنهاد درستی برای panpsychism به نظر میرسد، معنای دقیق اصطلاحی آن متفاوت است. به تعبیر یكی از نویسندگان:
the etymology of a concept does not necessarily determine its meaning.
اصطلاح فلسفی كوتهواژهای است برای اشاره به معنایی دقیق و نمیتوان حضور تمام ظرائف را در آن انتظار داشت.
🌳 دیوید كلارك در فصل درآمد از كتابش (همهرواندارانگاری و نگرش دینی) تصریح میكند كه ریشهشناسی این واژه تا حدی میتواند ما را به معنایش برساند (ص1):
The etymology of “panpsychism” provides us some suggestions of its meaning.
به همین ترتیب، pancognitivsm را نباید همهشناختیانگاری ترجمه كرد، بلكه مثلاً «همهشناختمندانگاری» میتواند معادل مناسبی باشد.
🖊 رضا درگاهیفر
👈به نقل از فلسفه ذهن
#منابع
#دانش_افزایی
#فلسفه_ذهن
#علوم_شناختی
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ
کتاب «متافیزیک معرفت»، نوشته کیث هوساک، در 328 صفحه توسط انتشارات آکسفورد در 2007 چاپ شده است.
🌕 در این کتاب چند مبحث و فصل مهم و مرتبط با فلسفه ذهن مطرح شده است.
✳️ پیشفرض نویسنده این است که معرفت درواقع رابطۀ بسیط غیرفیزیکی است و ازاینرو وظیفۀ معرفتشناسی تحلیل معرفت از راه صدق و توجیه نیست، بلکه مطالعۀ توجیه است با مفروض انگاشتن مفهوم معرفت.
☘️ فصل نخست تبیین میکند که معرفت رابطهای میان ذهن و واقعیت است. در این فصل در این باره بحث شده است که آیا معرفت، یک #گرایش_گزارهای است؟ سپس رابطۀ میان معرفت و حالات ذهنی را بررسی میکند.
🍀 محور بحث در فصل سوم، #محتوا است و بیان میشود که محتوا گونهای #بازنمایی یک واقعیت است و محتوا ویژگی #فعل_ذهنی است و همین ویژگی، ارزش شناختی فعل ذهنی را متعین میسازد. سپس دربارۀ #مفهوم و رابطهاش با #محتوا بحثی مطرح میشود.
🌿 نویسنده فصل پنجم را به بحث دربارۀ #آگاهی اختصاص میدهد و میکوشد #آگاهی و #کوالیا را از راه معرفت تعریف کند. میگوید یک حالت ذهنی آگاهانه است اگر مصداق گونهای خاص از کلی (universal)، یعنی #کیفیت_پدیداری (quale)، باشد.
🌱 در فصل ششم دربارۀ چیستی #شخص بحث میشود و نویسنده، همنوا با جان لاک، شخص را نیز بر اساس معرفت تعریف میکند: شخص آن ذهنی است که میتواند تحت مفهوم "من" دربارۀ خود بیندیشد؛ پس شخص آن موجودی است که خود را تحت مفهوم "من" میشناسد. در این فصل دربارۀ #اینهمانی_شخصی، #خودتنهاانگاری و نظریۀ #اذهان_دیگر نیز مباحثی مطرح شده است.
🖊 رضا درگاهیفر
#منابع
#فلسفه_ذهن
#علوم_شناختی
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
👈 کلیک کنید.