eitaa logo
انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی حوزه علمیه جامعه الزهرا سلام الله علیها
401 دنبال‌کننده
531 عکس
105 ویدیو
57 فایل
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعة الزهرا سلام الله علیها
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥لحظه دویدن حسنین علیهما السلام برای رساندن خبر شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها به حضرت علی علیه‌السلام که با هوش مصنوعی ساخته شده است! ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
The history… تاریخ دردناک کودکان فلسطینی به روایت 😔👆 ‌ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
💠 همایش ملی دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین با مجوز ISC برگزار می‌شود 🗓 مهلت ارسال چکیده مقالات: تا ۲ دی ۱۴۰۲ 🗓 مهلت ارسال اصل مقالات:‌ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ✅ اعلام نتایج داوری مقالات: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ 🔰 زمان برگزاری همایش: ۱۲و ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ 📲 ارتباط با دبیرخانه و ارسال مقاله وبسایت: Rcnm.qomirib.ac.ir 🌹 ┄┅═══••✾••═══┅┄ @jz_news | کانال رسمی جامعه الزهرا
ابزار هوش مصنوعی کاربردی تغییر صدا برای افرادی که تولید محتوا میکنند بسیار کاربردیست…! https://murf.ai/voice-changer https://voice.ai/ai-voice-changer https://www.voicemod.net/ https://www.unictool.com/voice-changer/ https://www.altered.ai/ 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 *هوش مصنوعی؛ ابزاری برای تحقق اهداف توسعه پایدار* 🔸 رویکرد مجمع جهانی اقتصاد به پیگیری اهداف توسعه پایدار از طریق فناوری 🖌 طیبه بابایی 🔹 در عصر پویایی که با تغییرات سرسام‌آور توأمان است، نقش هوش مصنوعی در توسعه پایدار کورسوی امیدی است که می‌تواند واکنش بشر به چالش‌های بزرگ جهانی را بازتعریف کند. هر اندازه که نگرانی‌های زیست‌محیطی بیشتر می‌شود، لزوم حرکت در مسیر توسعه پایدار را ضروری‌تر می‌نماید. هوش مصنوعی در این برهه حساس نه فقط یک شگفتی فناورانه بلکه نیروی قدرتمندی محسوب می‌شود که امکان ایجاد تحولات مثبت را فراهم می‌کند. 🔹 پتانسیل هوش مصنوعی در استفاده از داده‌ها، بهینه‌سازی فرایندها و آفرینش نوآوری نهفته است و آن را به سنگ بنای مهمی برای پیشرفت جهانی تبدیل می‌کند. این پیوند میان نوآوری و توسعه پایدار، نویدبخش آینده‌ای با انعطاف‌پذیری، توسعه پایدار و رفاه عمومی است. 🔹 مجمع جهانی اقتصاد، در راستای پیگیری تحقق اهداف توسعه پایدار، پلتفرم نوآوری «UpLink» را راه‌اندازی کرده و مدعی است که قصد دارد با پیوند دادن برترین نوآوران به شبکه‌ای از کارشناسان و سرمایه‌گذاران رو به رشد، که قابلیت افزایش و تسریع سرمایه‌گذاری‌های خود را دارند، در نقش یک کاتالیزور برای نوآوری ظاهر شود. 👈 مشاهده متن کامل این یادداشت در [زاویه](https://zaviehmag.ir/?p=15733) 🆔 @zaviehmagir‌ 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
••••••• 🔹مدرسه علمیه تخصصی فاطمیه گرمسار با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار می کند 🔹دومین نشست تخصصی: «هوش مصنوعی و تعلیم و تربیت» • با رویکرد بررسی تحولات جهانی متأثر از هوش مصنوعی 🔹با حضور: ✔️ جناب آقای دکتر کاظم فولادی قلعه • عضو هیئت علمی دانشگاه تهران • رئیس دانشکده مهندسی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران • سرپرست آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران 🔹زمان: چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۰ 🔹مکان: سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار 🔹 همچنین علاقمندان می توانند به صورت برخط در این برنامه شرکت نمایند. لینک تالار پژوهشی مدرسه علمیه تخصصی فاطمیه گرمسار https://ac.whc.ir/r4g54e5r76kx •••••• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
فرضیۀ نفس‌مندی هوش مصنوعی ⛵️برایان کاتر، استادیار دانشگاه نوتردام آمریکا، مقاله‌ای نگاشته است با عنوان «فرضیۀ نفس‌مندی » که قرار است در مجلۀ ایمان و فلسفه چاپ شود. او از این فرضیه دفاع می‌کند که دست‌کم می‌توان این احتمال را که (Artificial General Intelligence) به‌معنای حقیقی نفس‌مند باشد، جدی گرفت. ⛺️ این فرضیه بر این فرض‌ها بنا شده است: 🪀ما بالاخره AGI‌ را خواهیم ساخت؛ 🪀در مورد هر موجود نفس‌مند، نظریۀ صادق است؛ 🪀 نفس، موجودی غیرفیزیکی است. ⛵️کاتر دو استدلال به‌سود این تز عرضه کرده است: استدلال قیاس با بیگانه و استدلال دریافت‌کنندۀ مناسب. ایدۀ استدلال اول (the alien-analogy argument) این است که اگر موجوداتی متفاوت با انسان‌ها و حیوانات زمینی را بیابیم که هوش‌مند به نظر برسند، یعنی رفتارها و کارکردهای هوشمندانه داشته باشند، اما از مادۀ بدنی متفاوتی ساخته شده باشند، می‌پذیریم که آنها هم نفس‌مندند. حال اگر نفس‌مندی آنها را رد نمی‌کنیم، نمی‌توانیم نفس‌مندی ماشین هوشمند را نیز رد کنیم. ⛵️ایدۀ استدلال دوم (the fitting-recipient argument) این است: اگر جوهری درست است، آنگاه پذیرفتنی است که نفس‌مندی وقتی روی می‌دهد که سامانۀ فیزیکی مناسبی در کار باشد که دریافت‌کننده و دارندۀ آن نفس باشد. این سامانۀ فیزیکی آنگاه مناسب است که نفس بتواند کارهای خود را از طریق آن انجام دهد، و ازاین‌رو باید ظرفیت‌های مناسب رفتاری و سامانۀ کارکردی متناسبی داشته باشد. پس ماشین هوش‌مندی که همین وضعیت را دارد، همانند انسان نفس‌مند خواهد بود. به بیانی دیگر، اگر بدن خاص انسانی را به سبب آمادگی‌ها و ساختارهای ویژه‌اش نفس‌مند می‌دانیم، ماشینی را که به‌نوعی بدن هوش مصنوعی است، نیز باید نفس‌مند بدانیم. جالب اینکه کاتر از آلن تورینگ (1950:334) این ایده را نقل می‌کند که طرفدار جوهری خداباور، باید امکان نفس‌مندی ماشین را بپذیرد. ⛵️کاتر در مقاله توضیح داده است که مرادش از نفس و نفس‌دار شدن چیست، ازجمله نفس‌مندی را گونه‌ای اتحاد نفس و بدن می‌‌داند که بر روابط علّی متقابل میان نفس و بدن استوار است. نیز دربارۀ شرایط از لحاظ طبیعی کافی (nomologically sufficient condition) برای نفس‌دار شدن بحث کرده است، زیرا نفس‌دار شدن مسلماً حادثه‌ای تصادفی نیست. ⛵️بر همین اساس، وی به نکتۀ مهمی اشاره کرده است: لازمۀ فرضیۀ مزبور این نیست که ما نفس‌های ماشین‌های هوشمند آینده را خلق می‌کنیم، بلکه نقش ما تنها فراهم آوردن شرایط مادی لازم برای نفس‌مند شدن است. این سخن مشابه سخن دوگانه‌انگاران جوهری است که معتقدند اگر بدن مناسبی فراهم آید، آنگاه نفسی بدان متصل می‌شود یا این بدن با نفسی ازپیش‌موجود متحد می‌گردد. ⛵️کاتر مفصلاً هر دو استدلال را صورت‌بندی کرده و دربارۀ آنها بحث کرده است. و در پایان به برخی لوازم فرضیۀ نفس‌مندی ماشین پرداخته است، مانند وضعیت اخلاقی، این‌همانی شخصی و نوع و مرتبۀ وجودی نفس‌های ماشین های هوشمند آینده. ⛱متن مقاله در philpapers در دسترس است. Cutter, Brian (forthcoming). The AI Ensoulment Hypothesis. Faith and Philosophy. 🖊 رضا درگاهی‌فر 👈به نقل از فلسفه ذهن ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
یا ؟ 🍀 واژۀ از pan‌ به معنای همه و psyche به معنای روان یا روح، و پسوند -ism كه نشانگر نظریه یا آموزه است، مركب است. با نگاه به همین سه جزء، ممكن است به نظر برسد كه ترجمۀ دقیق این اصطلاح، همه‌روان‌انگاری است، دراین‌صورت بیان‌گر این آموزه است كه همه چیز روح و روان‌اند. ☘️ در سال 1398 پایانه‌نامه‌ای با عنوان «همه روان‌انگاری در فلسفه ذهن معاصر» دفاع شده است https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/d9aa5a792d61c0992348d4cb232f5cc9 در ص3 گفته است: «همه‌روان‌انگاری در لغت به‌معنای اعتقاد به روح و روان بودن همه اشیاست» و در ص4 از دیوید چالمرز نقل می‌كند: «همه‌روان‌انگاری این برنهاد است كه برخی از هویات بنیادین فیزیكی آگاه هستند». مقاله‌ای نیز برگرفته از همین پایان‌نامه در 1401در مجله پژوهش‌های فلسفی و كلامی چاپ شده است با عنوان «بررسی استدلال از طریق نفی نوخاستگی آگاهی بر دیدگاه همه‌روان‌انگاری». https://pfk.qom.ac.ir/article_2366.html 🌿 اما به‌رغم ترجمۀ تحت‌اللفظی، برابرنهاد بهتر این اصطلاح، چنان‌كه رایج و جاافتاده است، همه‌روان‌دارانگاری است. مطابق این آموزه، همه چیز دارای روح و روان است. در مدخل panpsychism دانشنامه استنفورد در تعریف این واژه آمده است: The word “panpsychism” literally means that everything has a mind 🌱 باید توجه كرد كه این آموزه ویژگی خاصی را برای اشیای طبیعی در بر دارد و مفادش این است كه اشیای طبیعی روان یا ذهن یا آگاهی یا ... دارند، نه اینكه روان یا ... هستند. نباید واژۀ «همه» را بسیار وسیع و مطلق نگریست. مراد این است كه همۀ اشیای طبیعی (هر طور كه شیء طبیعی را تفسیر كنیم) روان یا ... دارند یا روان‌مند، ذهن‌مند یا آگاهی‌مندند. غالباً این نظریه در دایرۀ فیزیكالیزم غیرتحویل‌گرا قرار می‌گیرد، بنابراین نوعی دوگانگی میان شیء فیزیكی و روان آن را می‌پذیرد. 🎄 لزوماً با شناسایی اجزای لفظی یك اصطلاح مركب و در نظر گرفتن معناهای آنها، نمی‌توان به معنای دقیق آن اصطلاح رسید. هرچند به‌صورت تحت‌اللفظی، همه‌روان‌انگاری برابرنهاد درستی برای panpsychism به نظر می‌رسد، معنای دقیق اصطلاحی آن متفاوت است. به تعبیر یكی از نویسندگان: the etymology of a concept does not necessarily determine its meaning. اصطلاح فلسفی كوته‌واژه‌ای است برای اشاره به معنایی دقیق و نمی‌توان حضور تمام ظرائف را در آن انتظار داشت. 🌳 دیوید كلارك در فصل درآمد از كتابش (همه‌روان‌دارانگاری و نگرش دینی) تصریح می‌كند كه ریشه‌شناسی این واژه تا حدی می‌تواند ما را به معنایش برساند (ص1): The etymology of “panpsychism” provides us some suggestions of its meaning. به همین ترتیب، pancognitivsm را نباید همه‌شناختی‌انگاری ترجمه كرد، بلكه مثلاً «همه‌شناخت‌مندانگاری» می‌تواند معادل مناسبی باشد. 🖊 رضا درگاهی‌فر 👈به نقل از فلسفه ذهن ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
کتاب «متافیزیک معرفت»، نوشته کیث هوساک، در 328 صفحه توسط انتشارات آکسفورد در 2007 چاپ شده است. 🌕 در این کتاب چند مبحث و فصل مهم و مرتبط با فلسفه ذهن مطرح شده است. ✳️ پیش‌فرض نویسنده این است که معرفت درواقع رابطۀ بسیط غیرفیزیکی است و ازاین‌رو وظیفۀ معرفت‌شناسی تحلیل معرفت از راه صدق و توجیه نیست، بلکه مطالعۀ توجیه است با مفروض انگاشتن مفهوم معرفت. ☘️ فصل نخست تبیین می‌کند که معرفت رابطه‌ای میان ذهن و واقعیت است. در این فصل در این باره بحث شده است که آیا معرفت، یک است؟ سپس رابطۀ میان معرفت و حالات ذهنی را بررسی می‌کند. 🍀 محور بحث در فصل سوم، است و بیان می‌شود که محتوا گونه‌ای یک واقعیت است و محتوا ویژگی است و همین ویژگی، ارزش شناختی فعل ذهنی را متعین می‌سازد. سپس دربارۀ و رابطه‌اش با بحثی مطرح می‌شود. 🌿 نویسنده فصل پنجم را به بحث دربارۀ اختصاص می‌دهد و می‌کوشد و را از راه معرفت تعریف کند. می‌گوید یک حالت ذهنی آگاهانه است اگر مصداق گونه‌ای خاص از کلی (universal)، یعنی (quale)، باشد. 🌱 در فصل ششم دربارۀ چیستی بحث می‌شود و نویسنده، همنوا با جان لاک، شخص را نیز بر اساس معرفت تعریف می‌کند: شخص آن ذهنی است که می‌تواند تحت مفهوم "من" دربارۀ خود بیندیشد؛ پس شخص آن موجودی است که خود را تحت مفهوم "من" می‌شناسد. در این فصل دربارۀ ، و نظریۀ نیز مباحثی مطرح شده است. 🖊 رضا درگاهی‌فر ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 👈 کلیک کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی چند هوش مصنوعی قدرتمند برای ترجمه مقالات علمی ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج قاسم سلیمانی: هر وقت در سختی‌های جنگ فشارها بر ما حادث میشد، وقتی که به صورت بسیار مضطری هیچ کاری از ما بر نمی‌آمد، پناهگاهی جز زهرا(س) نداشتیم و ما هم پناهگاهمون زهرا(س) بود.
حکمرانی نهاد علم.mp3
23.54M
🔊 🔸 صوت کامل کرسی علمی ترویجی تاملی بر حکمرانی نهاد علم 💢 بنیاد ارزشی، اصول و پیامدهای تربیتی مورد انتظار از منظر معارف تعالی بخش اسلامی 🔻 به مناسبت هفته پژوهش 🎙 با حضور: ✍️ دبیرعلمی: 📅 سه شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
۱۴۰۲.۸.۲۹_مرلسم ولادت حضرت زینب س_استاد منصوری.mp3
32.4M
📍اندکی اندیشه در فهم الگوی ، ، در پرتو زندگی و موضوع سخنرانی مراسم بزرگداشت حضرت زینب سلام الله علیها: حضرت زینب سلام الله علیها و تقابل رویکرد انفعالی با آزادسازی ظرفیت‌های نهفته ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
🔰معاونت پژوهش و پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام الله علیها برگزار می کند. جهد علمی پشتیبانی تبلیغ 🔆بزرگداشت هفته پژوهش همراه با تقدیر از پژوهشگران برتر 🎙با حضور: مدیر محترم جامعه الزهرا سلام الله علیها سرکار خانم دکتر برقعی 🎙سخنران ویژه: آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره 🗓زمان: چهارشنبه 29 آذرماه 1402، ساعت 9 الی12 🏢مکان: ساختمان شهید بهشتی، آمفی تئاتر طبقه همکف 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602
845_28450448258888.pdf
418.3K
بررسی توان رقابت هوش مصنوعی با ذهن انسان از منظر قرآن نویسندگان: ابوذر تشکری صالح، محمود رجبی چکیده مسئله امکان رقابت هوش مصنوعی با ذهن انسان سالهاست به عنوان موضوعی جذاب در فلسفه ذهن مطرح است از طریق بررسی آیات و استنباط مبانی انسان شناختی قرآن میتوان میزان مطابقت نظریه هوش مصنوعی را با نگاه کلی مکتب اسلام به انسان مشخص کرد هدف این مقاله مقایسه میان مبانی انسان شناختی قرآن با اصول کلی نظریه هوش مصنوعی است. بر اساس این مقایسه روشن می‌شود میان نگاهی که قرآن به ابعاد وجودی ،انسان استعدادها و قابلیت‌های او و معارف ویژه بشری دارد، با رویکرد قوی به نظریه هوش مصنوعی ناسازگاری جدی وجود دارد قرآن انسان را خلیفة الله میداند که به روح او وحی میشود و استعداد رسیدن به مقام قرب الهی را دارد؛ در حالی که نظریه هوش مصنوعی انسان و ذهن او را تماماً مادی می‌پندارد و با استناد همه فعالیتهای ذهنی به مغز، امکان تقلید تحرکات مغزی توسط یک ماشین را کاملاً ممکن می‌داند. کلیدواژه ها: ذهن، هوش مصنوعی، روح، استعدادهای انسان، معارف بشری ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
استادفولادی_1.mp3
43.46M
🔊 • به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه( ۲۷ آذر ۱۴۰۲) • دومین از سلسله نشست های تخصصی «هوش مصنوعی و تعلیم و تربیت» با رویکرد هوش مصنوعی و نسبت آن با حکمرانی نوین • دکتر کاظم فولادی عضو هیئت علمی و سرپرست آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران • حوزه علمیه تخصصی فاطمیه گرمسار با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
💢معرفی سایت هایی که با هوش مصنوعی کار میکنن 🔗mubert.com - موسیقی بدون کپی رایت تولید شده است. برای آهنگ، می توانید ژانر، حالت و مدت زمان را انتخاب کنید. 🔗 craiyon.com - تصاویر زیبا در صورت درخواست. آنچه را که می خواهید ببینید توصیف کنید و هنرمند با هوش مصنوعی آن را به تصویر می کشد. 🔗 dream.ai — تصاویر غیرمعمول به سبک انتزاعی. به عنوان یک درخواست، کافی است یک یا دو کلمه، به عنوان مثال، "غروب آفتاب" را تایپ کنید. 🔗 watermarkremover.io - واترمارک ها را از عکس ها حذف کنید. این نورون آنها را در عرض چند ثانیه حذف می کند. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
ماهیت تکنولوژی از دیدگاه هایدگر  چکیده مارتین هایدگر از جمله معدود فیلسوفانى است که درباب تکنولوژى تامل فلسفى نموده و از ظواهر امر فراتر رفته و سعى در کشف «روح حاکم بر تکنولوژى جدید» و بنیادهاى وجودى آن مى‏نماید. او در درس - گفتار خود تحت عنوان «پرسش از تکنولوژى‏» به این مهم پرداخته و سعى مى‏کند تا با نقد دیدگاه رایج از تکنولوژى، تکنولوژى به عنوان یک ابزار انسانى، به سوى ماهیت تکنولوژى گام بر دارد. او با گفتن این سخن که «ماهیت تکنولوژى هم، به هیچ وجه، امرى تکنولوژیک نیست‏» سعى مى‏کند تا ماهیت تکنولوژى را از مصادیق و ظواهر آن تفکیک نماید او در این درس - گفتار خود - به تبیین رابطه تکنولوژى با حقیقت پرداخته و آن را «نحوه‏اى از انکشاف حقیقت‏» مى‏شمارد، انکشافى تعرض‏آمیز که به موجب آن نگاه انسان به عالم و آدم عوض شده و همه چیز براى او در قالب یک «منبع ذخیره‏» آشکار مى‏شود، منبع ذخیره‏اى که آماده تصرف و ذخیره شدن است. به گفته هایدگر: «اکنون هوا مورد تعرض قرار مى‏گیرد تا نیترژن خود را عرضه کند، زمین مورد تعرض قرار مى‏گیرد تا مواد معدنى خود را عرضه کند، مواد معدنى هم به عنوان منبع اورانیم مورد تعرض قرار مى‏گیرند و اورانیم هم به عنوان منبع انرژى.....» کلیک کنید. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ
💠 |ظرفیت‌شناسی در علوم و فرهنگ اسلامی 🖇 پیش نشست همایش بین المللی هوش مصنوعی، فرهنگ و علوم اسلامی ◽️دکتر محمد رضا قاسمی با موضوع ابعاد راهبردی هوش مصنوعی ◽️دکتر سید روح الله میرحسینی با موضوع ماهیت شناسی هوش مصنوعی 🗓پنجشنبه نهم دی ماه 🕒 ساعت 15 الی 17 🏢مکان: قم، بلوار بسیج (هنرستان)، پلاک 245، جنب بیمه ایران، موسسه رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج نژاد ☑️برای حضور در نشست به صورت حضوری به آیدی @f_neshast پیام دهید. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/AIandCSJZ