#اطلاعیه
#همایش
♦️ *دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها با همکاری مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی برگزار میکند*:
🔸سومین همایش هوش مصنوعی و رسانه با موضوع *حکمرانی رسانه در عصر هوش مصنوعی*
♦️سخنرانان
دکتر محمدمهدی اسماعیلی/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
دکتر سعیدرضا عاملی/ عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی
دکتر محمدرضا مخبردزفولی/ رییس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
دکتر رضا غلامی/ رییس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی
دکتر احمد نادری/ عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی
مهندس میثم عابدی/ معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
دکتربابک نگاهداری/ رییس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
دکتر فرشاد مهدیپور/ معاون رسانهای و امورتبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
🔸محورهای همایش:
●هوش مصنوعی و ضرورتهای تولیدمحتوا
●هوش مصنوعی و مقررات رسانهای در عصر دیجیتال
●هوش مصنوعی و زیرساختهای خدمات دولتی
●چارچوبهای سیاستگذاری؛ مالکیت و مدیریت سازمان رسانه
🔺دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲
🔻ساعت ۸.۳۰ تا ۱۱.۳۰
📍محل برگزاری:
تهران خیابان پاسداران، روبروی پارک نیاوران(ضلع جنوبی)، شماره ۸۰۲، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ
✅ این کتاب برای کسانی مناسب است که گرچه مشتاق دانستن دربارۀ هوش مصنوعی هستند، اما از خود میپرسند، چرا این پدیده همواره ده یا بیست سال از ما فاصله دارد!
✅ این مسئله، دلیلی علمی دارد که من توضیح میدهم. همچنین اگر فکر میکنید که پیشرفت هوش مصنوعی به سمت ابرهوش اجتنابناپذیر است و نگرانید که وقتی این امر محقق شد چه باید کرد، این کتاب را بخوانید. اگرچه نمیتوانم اثبات کنم که اربابان هوش مصنوعی هیچگاه ظاهر نخواهند شد، اما قادرم دلیلی پیش روی شما بگذارم که چشمانداز وقوع این سناریو را به صورتی جدی تضعیف کند. اکثر شما باید این کتاب را مطالعه کنید؛ اگر راجع به انبوه جاروجنجالهای شکلگرفته دربارۀ هوش مصنوعی در جامعه کنجکاو و در عین حال سردرگم شدهاید.
✅سیستمها برای هوش عمومی نیاز به استنباطهایی دارند که از طریق آنها بتوانند برای مثال، روزنامه بخوانند یا مکالمهای پایه برقرار کنند یا مانند «رُزی» روبات کارتون «جِتسونها» دستیار شوند. این استنباطها را نمیتوان با دانش کنونی ما در حوزه هوش مصنوعی برنامهنویسی کرد، آموخت یا مهندسی نمود.
#منابع
#افسانه_هوش_مصنوعی
#اریک_لارسون
#محمد_مظفرپور
#انتشارات_امیرکبیر
#اطلاعیه
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ
🔴⚠️⚠️ اعلام زمانبندی جدید
🔸 کارگاه دانشافزایی فلسفه و علوم کامپیوتر
🔰 توسط هسته “حکمرانی و هوش مصنوعی” مرکز رشد و خانه خلاق و نوآوری و گروه معرفت شناسی و علوم شناختی پژوهشگاه با همکاری موسسه فرهنگی و هنری حکمت بالغه برگزار میشود:
🎙مدرس کارگاه:
حجت الاسلام دکتر #علیرضا_قائمی_نیا
عضو هیأت علمی گروه معرفت شناسی و علوم شناختی پژوهشگاه
➖ مبانی فلسفی هوش مصنوعی نقدهای ویتگنشتاین برتورینگ و دیگران(۵جلسه)
➖ فلسفه علوم کامپیوتر(۱۰ جلسه)
🗞 هزینه ثبت نام: ۳۰۰ هزار تومان
📆 شروع دوره: ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲
⏰ زمان برگزاری: شنبه ها ساعت ۱۳:۳۰
🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔍 مشروح خبر و جزئیات کامل کارگاه👇
🌐 iict.ac.ir/phkargah-2
📡 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
🌐 inandin.ir/event/phkargah
#کارگاه_دانش_افزایی
#مرکزرشدونوآوری
👈به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠مزایا و معایب هوش مصنوعی
#فناورانه
#ایده_پژوهی
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ
🔹مزایا و معایب بهره از #چت_جی_پی_تی برای کودک و نوجوان
#ایده_پژوهی
#فناورانه
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ
مشارکت نخبگان در نهاییسازی پیشنویس سند ملی هوش مصنوعی
🔸ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی فراخوانی از نخبگان، اساتید و دانشجویان علاقمند به مشارکت در نهاییسازی پیشنویس سند ملی هوش مصنوعی دعوت به همکاری کرد.
https://gerdab.ir/0009lc
#اطلاعیه
#نخبگان
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ
#اطلاعیه
#فقه_هوش_مصنوعی
🔸سلسله نشست های علمی🔸
🔶🔸 معاونت پژوهش حوزههای علمیه
نمایشگاه دستاوردهای علمی واحد های پژوهشی حوزوی:
⏱ زمان: چهار شنبـــه 1402/10/20
🔸ساعت 9:45 الی 10:45
نیازهای بین المللی در پژوهش های اسلامی حوزه های علمیه و دانشگاها با رویکرد تقریبی
🎤 حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا پی سپار
🔸ساعت 11 الی 12
فقه هوش مصنوعی
🎤 حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی
🔸ساعت 12:30 الی 13
روش شناسی علوم حدیث
🎤 حجت الاسلام و المسلمین علی راد
🔸ساعت 13 الی 14
عهدنامه مالک اشتر، زمینه ها و ظرفیت ها
🎤 حجج اسلام ذاکری،فولادی و شفیعی
🔸 ساعت 14 الی 15
منظومه فکری حضرت آیت الله دین پرور در ترجمه و شرح نهج البلاغه (منشور جاودانه)
🎤آیت الله خان محمدی و دکتر موحدی
🔸ساعت 16 الی 17
ضرورت توجه به پژوهشهای جدید در پیشبرد دانش کلام
🎤 حجج اسلام سبحانی و جبرئیلی
🔸ساعت 17:45 الی 18:45
وب معنایی در پژوهش های حدیثی، معرفی نرم افزار ثقات
🎤 حجج اسلام عابد و شهبازی
🌐 مشاهده از طریق تلوزیون اینترنتی حوزه
http://livehowzeh.ir/tv
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ
📣📣توجه توجه
با سلام و احترام
اعضای محترم لطفاً به تاریخ #اطلاعیه ها توجه بفرمایید تا فرصت بهرهمندی از دست نرود.
💠 گروه حدیثپژوهی پژوهشکده معارف اهل بیت علیهم السلام برگزار میکند:
✨ وب معنایی در پژوهشهای حدیثی؛ معرفی نرم افزار ثقات (محصول مشترک موسسه همتا و موسسه معارف)
👨💼 ارائه دهندگان:
🔸 حجتالاسلام والمسلمین علیرضا شهبازی
🔹 حجت الاسلام والمسلمین وحید عابد
📅 زمان: چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۷:۴۵
📍مکان: گلزار شهدا، مجتمع امام خمینی ره ، نمایشگاه مشکات
✔️ از همه پژوهشگران و علاقهمندان عرصه حدیث و هوش مصنوعی دعوت میگردد تا در این نشست حضور به هم رسانند.
🔸لینک جلسه به صورت آنلاین
#اطلاعیه
اصول عام اخلاقی فضای سایبر از منظر اخلاق اسلامی.mp3
34.94M
🔊#بشنوید
🌀 كرسي علمی ترويجي:«اصول عام اخلاقی فضای سایبر از منظر اخلاق اسلامی»
🎙با حضور:
#سبحان_نقدی_پور
#حسینعلی_رحمتی
⏰ زمان: یک شنبه 17دی ماه 1402
به نقل از 👈اندکی اندیشه
#ایده_پژوهی
#صوت
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ
💢#گزارش کرسی علمی ترویجی «اصول عام اخلاقی فضای سایبر از منظر اخلاق اسلامی»
(قسمت ۱ از ۲)
✅ این نشست با حضور جناب آقای سبحان نقدی پور (پژوهشگر اخلاق فناوری اطلاعات) به عنوان ارائه کننده، حجت الاسلام دکتر حسینعلی رحمتی (عضو هئیت علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث) بعنوان ناقد، و حجت الاسلام مهدی عزیزی (معاون پژوهش موسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام) به عنوان مدیر جلسه در ساعت ۱۳ یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام و با همکاری پژوهشگاه قرآن و حدیث برگزار گردید.
در ابتدای این کرسی علمی آقای نقدی پور با اشاره به اینکه در عصر حاضر، کارکرد و اهمیت فضای سایبری بر کسی پوشیده نیست، تاکید کرد که این فضا در کنار محاسن اخلاقی، مشکلات اخلاقی نیز به دنبال داشته است از این رو باید با تبیین ارزش ها و اصول عام اخلاقی فضای سایبری به رفع این چالش ها کمک کرد. اینکه ما فضای سایبری را به طور کلی آزاد رها کنیم خلاف عقل است، و اینکه در مقابل آن به شیوه سلبی ایستادگی کنیم نه امکان پذیر خواهد بود و نه عاقلانه، بنابراین روش عاقلانه مواجهه با این فضا، انتخاب برخورد فعالانه در مقابل فضای مجازی و سالم سازی محیط سایبر، و احیای ارزش ها، هنجارها و اخلاقیات در فضای مجازی است.
✅این دانش آموخته حوزه علمیه، گفت تبیین اصول و قواعد پایه و عام اخلاقی فضای سایبر موجب کمک به اخلاقی شدن فضای مجازی می شود و تاکید کرد که این هدف به واسطه تبیین وظایف اخلاقی تمام افراد مرتبط با فضای مجازی اعم از تولیدکنندگان و ترویج دهندگان محتوای مجازی، کاربران و استفاده کنندگان از محتوا و نهادهای حاکمیتی متولی فضای مجازی به دست می آید.
ایشان در ادامه با توجه به تعریف کلی واژه اصول، تاکید کرد که اصول اخلاقی، باید ها و نبایدها، تحسین ها و تقبیح ها، و اموری است که هیچ گاه در نظام اخلاقی استثناء نمی خورند و همیشه حتی در تعارضات اخلاقی پابرجا هستند، بنابراین منظور از اصول اخلاقی فضای مجازی، سلسله قواعد و معیارها، بایدها و نبایدهای کلی رفتار انسان در فضای مجازی است که برای تنظیم رفتار اخلاقی تمام مرتبطان با فضای مجازی مشخص شده است. بنابراین به اصول و ارزش های اخلاقی عام فضای مجازی که مشترک بین تولیدگنندگان و ترویج دهندگان و کاربران هست ، اصول پایه و عام اخلاقی فضای مجازی گفته می شود. ملاک انتخاب اصول عام اخلاقی سایبر اصولی است که می تواند عمومیت، اهمیت، ضرورت و کاربرد بیشتری برای مرتبطان فضای مجازی داشته باشد. برخی از این اصول عبارت اند از:
🔸1. اصل «عدالت». در سه عنوان جزیی رعایت عدالت در تولید محتوا، رعایت عدالت از سوی کاربران، و رعایت عدالت از جانب نهادهای متولی فضای مجازی.
🔸2. اصل «امانت داری». اگر افراد پایبند این اصل نباشند و در بیان واقعیات و یا در نقل جملات صحیح در فضای مجازی، خیانت در امانت کنند این پدیده باعث به هم ریختگی جامعه و از بین رفتن اعتماد به یکدیگر و حاکمیت می شود. تضعیف امانت داری، موجب تجاوز به حقوق مادی و معنوی افراد و جوامع می شود.
🔸3. اصل «پرهیز از ضرر رسانی». که شامل پرهیز از ضرررسانی در تولید و ترویج محتوا ، ضرر رسانی کاربران و استفاده کنندگان، و پرهیز از ضرررسانی نهادهای متولی فضای مجازی می شود.
🔸4. اصل «شرح صدر». فعالیت در این فضا، جلوه گاه نظرات و رفتارهای گوناگون است که گاه مخالف و متضاد با یکدیگر است. این امر مشکلاتی را برای افرادی که ظرفیت شرح صدر آنان ضعیف است، ایجاد می کند که به غیر اخلاقی شدن فضای مجازی کشیده می شود.
🔸5. اصل «حفظ حریم خصوصی». اهمیت حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی، بسیار بیشتر و مهم تر از فضای حقیقی است. از این رو همه مرتبطان با این فضا اعم از کاربران عادی و تولیدکنندگان محتوا و افراد و نهادهای سیاستگذار و برنامه ریزی درباره این فضا باید به طور جدی به آن توجه کنند.
🔸6. اصل «حساسیت به ترویج فضائل و جلوگیری از رذائل». این اصل در واقع همان اصل «امر به معروف و نهی از منکر» است که در ادبیات دینی ما بیان شده و یک وظیفه همگانی محسوب می شود.
... ادامه دارد
💢#گزارش کرسی علمی ترویجی «اصول عام اخلاقی فضای سایبر از منظر اخلاق اسلامی»
(قسمت 2 از ۲)
✅در ادامه این کرسی آقای رحمتی بعنوان ناقد ابتدا برخی از نقاط قوت این بحث را خاطرنشان کرد، از جمله: توجه به موضوع اخلاق فضای مجازی به عنوان موضوعی نوپدید و کم کار شده، توجه به طرح بحث از دیدگاه اسلام، توجه به کارکرد دوگانه فاوا، توجه به لزوم مواجهه فعالانه نه انفعالی، تاکید بر لزوم نگاه واقع بینانه و ایجابی به اخفا (اخلاق فناوری اطلاعات)، تاکید بر لزوم تبیین وظایف اخلاقی مرتبطان، و تاکید بر لزوم تقدم اخلاق بر قانون.
✅عضو هئیت علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث در ادامه موارد زیر را به عنوان برخی از نقدهای وارد به بحث ارایه کرد:
🔹 الف) عدم جامعیت اصول: بدین صورت که گفته شده اصول عام یعنی اصولی که « عمومیت ، اهمیت، ضرورت و کاربرد» بیشتری دارد. یکسری اصول مانند عدالت، امانت داری و پرهیز از ضرر زدن به دیگران، شرح صدر، حفظ حریم خصوصی، حساسیت نسبت به ترویج فضائل و رذائل مطرح شده ولی در مقابل اصول و ارزش های دیگر مثل ایمان، تقوا ٬ اخلاص که برای همه مرتبطان کاربرد دارد ذکر نشده اند در صورتیکه برخی از این اصول مانند ایمان جزو ارزش های پایه اخلاق اسلامی است.
🔹ب) عدم تعریف دقیق اصول: با توجه به وجود تعاریف مختلف از اصول، از آنها تعریف دقیقی انجام نگرفته است. ایشان بعنوان مثال در مورد تعریف «اصل عدالت» گفت گاهی اصل عدالت بعنوان انصاف ، و قسط کاربرد دارد. عدم تعریف دقیق هر اصل اخلاقی موجب شده که بیان مصادیق هم با مشکل مواجه شود یا مواردی که جزو مصادیق هر اصل است ذکر نشود. مثلا تفاوت گذاشتن بین افراد توسط مدیران یک گروه یا باقی گذاشتن و حذف آنها توسط مدیر گروه از مصادیق عدم عدالت می باشد.
🔹ج) باقی ماندن در کلیات و عدم ذکر مصادیق درست و دقیق برای اصول اخلاقی ذکر شده.
🔹د) اکتفا به سطح گزارشگری و توصیف و عدم فراروی به سطح تحلیل و نقد: مثلا به چالش هایی مانند تزاحم اخلاقی (بین مراعات حقوق افراد و حقوق جامعه(مطرح شده در بحث عدالت) یا حریم خصوصی، یا عدم تبیین محدوده رعایت شرح صدر از سوی کاربران عادی یا نهادهای حاکمیتی، یا عدم بررسی اخلاقی مواردی که شخص به طور خودخواسته حریم خصوصی خود را در اختیار دیگران میگذارد ، یا موارد اختلاف درباره مفاهیم یا مصادیق اخلاقی بودن یا نبودن یک رفتار (مثلا گران کردن اینترنت را کاربران ظلم و تضییع حقوق خود بدانند ولی مسئولان شرکت های ذیربط آن را از مصادیق عدالت می دانند) توجه نشده است.
🔹هـ) عدم تعیین ممیزات و مزایای نگرش اسلامی و غیراسلامی به این اصول: با توجه به عنوان این کرسی مشخص نمیشود که کدام از این اصول مختص نگرش اسلامی و متمایز از دیدگاه غیر اسلامی هستند.
✅در پایان این نشست، آقای رحمتی پیشنهاداتی برای تکمیل بحث ارائه شده مطرح کرد، از جمله : تقویت وجه تحلیلی و توجه به چالش ها، فرارفتن از سطح استنادی و توجه به رویکرد فرآوری و تولیدی به آموزه های اخلاقی اسلام، توجه به عوامل و زمینه های نادیده گرفتن این اصول از سوی مرتبطان، چگونگی تشویق و ترغیب مرتبطان به مراعات این اصول، چگونگی جبران ضررها و حقوق ضایع شده به واسطه بی توجهی به این اصول، معرفی امکانات و کارکردهای خود فضای مجازی برای اجرایی کردن هر یک از این اصول اخلاقی، و بالاخره تبیین نسبت اخلاق و قانون در بحث از فضای مجازی.
هوش مصنوعی یا بدن مصنوعی؟
💧 میتوان گفت برنامۀ پژوهشی و عملیاتی #هوش_مصنوعی در پی ساختن حیوانات مصنوعی است (یا دستكم چیزهایی كه به نظر میرسند حیواناند). بسیاری نیز معتقدند هوش مصنوعی فعالیت ساختن اشخاص مصنوعی (artificial persons) است (یا دستكم چیزهایی كه به نظر میرسد اشخاصاند). هدف برنامۀ #هوش_مصنوعی_قوی، ساختن اشخاص مصنوعی است، ماشینهایی كه تمام توانهای ذهنی انسانها را، شامل #آگاهی_پدیداری، دارند. بنابراین هدف هوش مصنوعی قوی، ایجاد ذهنمندی واقعی در ماشین است. (بنگرید: مدخل هوش مصنوعی، دایرةالمعارف اینترنتی استنفورد).
⚡️ اكنون از چالشهای پیش روی هوش مصنوعی قوی صرفنظر میكنیم و فرض میكنیم تحقق آن ممكن است. زین پس مراد از هوش مصنوعی، هوش مصنوعی قوی است. بر این اساس:
☄️ برخی محققان در #فلسفه_اسلامی برآناند كه موافق مبانی #حكمت_متعالیه، سخن گفتن از هوش مصنوعی خطاست (یعنی دقیق نیست و كاربردی مجازی یا تسامحی است)، و باید از بدن یا مغز مصنوعی سخن گفت.
💥 مطابق حكمت متعالیه، ذهنمندشدن فرایندی جسمانیة الحدوث است، یعنی آنگاه كه بدن انسانی مناسبی شكل میگیرد، ذهنمندی در آن تحقق مییابد و موجود انسانی بدنمند و ذهنمند حاصل میآید. پس هوشمندی امری متحقق در/بهنحوی مرتبط با بدن است. اگر تقسیم اشیا به طبیعی و مصنوعی درست و واقعی باشد، تنها میتوان بدن مصنوعی ساخت، و تحقق بدن (یعنی جسمی كه قابلیت ذهنمندشدن را بالفعل دارد) همان و تحقق ذهنمندی در/مرتبط با آن بدن، همان. (دربارۀ علت و چگونگی این تحقق نیز نظریاتی عرضه شده است.) پس برای آنكه هوشمندی محقق شود، باید بدنی ویژه را فراهم آورد. نمیتوان مستقیماً و بیواسطه هوشمندی را ایجاد كرد، بلكه باید از راه ساختن بدن متناسب بدان دست یافت.
☄️ بر این اساس پرسش از امكان هوش مصنوعی قوی، به این پرسش باز میگردد: آیا میتوان جسمی، با قابلیتها و پیچیدگیهای لازم، ساخت كه هوشمند شود؟ به نظر نمیرسد محال باشد.
☀️ بنابراین اگر هوشمندی واقعاً در هویتی فیزیكی روی میدهد، نباید آن را بهمعنای دقیق کلمه، «مصنوعی» دانست، زیرا هوشمندی یا موجود نیست، یا واقعاً بهنحوی برخاسته از/متحد با بدنی جسمانی است. پس هوشمندی همواره نامصنوع است. هوشمندی لازمۀ طبیعی جسممندی مناسب است، بدین معنا كه اگر جسم مناسب ذهنمندی یا هوشمندی موجود باشد، ذهن یا هوش ناگزیر، با موجود بودن علل خاص خودش، موجود میشوند و برساخته بودن یا مصنوع بشر بودنش بیمعناست. آنچه مصنوع بشر است، مغز یا بدن مصنوعی است. پس هوش نمیتواند مصنوع باشد، و تنها جسمی كه زمینۀ بروز و ظهور هوشمندی است، میتواند مصنوع بشر باشد، پس باید از بدن یا مغز مصنوعی سخن گفت.
💦 به نظر میرسد چندین دسته از نظریات ذهن-بدن با این تصویر میتوانند همراه شوند، ازجمله: #دوگانه_انگاری جوهری، #كاركردگرایی، #نوخاسته_گرایی، همه_روان_دار_انگاری و نظریۀ نفس-بدن صدرایی. بهطور كلی این تصویر با #فیزیکالیسم ناتقلیلگرا و نیز با اعتقاد به #سوپروینینس در مورد رابطۀ ذهن و بدن، سازگار است.
🖊 رضا درگاهیفر
به نقل از👈 فلسفه ذهن
#دانش_افزایی
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🧠 انجمن علمی پژوهشی علوم شناختی و هوش مصنوعی جامعه الزهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/AIandCSJZ