eitaa logo
علی قربانی
54 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
369 فایل
راه ارتباطی @alig110
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 آیه‌ای که فقط امیر المؤمنین علیه السلام به آن عمل کرد. @kashani1395
💢پول و سرمایه تأثیری در جهت‌گیری نهاد دین نداشته است/ کل پول آموزش حوزه علمیه از یک دانشگاه تهران کمتر است/ هیچ طلبه‌ای از دولت ارتزاق نمی‌کند ✔️حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب: 🔹نهاد دین شامل دو بخش اقتصادی می‌شود؛ یکی وجوهات خیری که مردم برای مصرف می‌دهند یکی وجوهات شرعی که به مراجع می‌دهند، یکی هم موقوفات است. موقوفات باید اقتصاد فعال و پویا داشته باشد. البته موقوفه در ایران حدیث غمباری دارد چون هیچ وقت از آن به درستی استفاده نشده و به بهره‌وری واقعی‌اش نرسیده است. 🔸مردم فکر می‌کنند که حوزه‌های علمیه از دولت ارتزاق می‌کنند در حالی که این باید تبیین شود که هیچ روحانی و عالم دینی از بودجه دولت خرج ارتزاق نمی‌کند و این باید خیلی مشخص و شفاف گفته شود که هیچ طلبه‌ای برای زندگی‌اش و گذران زندگی‌ا‌ش دیناری از دولت ارتزاق نمی‌کند. توجه کنید که بنده از طلبه حرف می‌زنم نه روحانی حکومتی، مثلا روحانی‌ای که قاضی یا استاد دانشگاه است که حقوقش را می‌گیرد فقط لباسش فرق دارد. 🔹دولت گاهی به ساختمان‌‌ها و ساخت و ساز آن‌ها کمک کرده گاهی به هزینه‌های جاری آموزش کمک کرده مثل کمکی که به دانشگاه‌ها می‌کند. کل پول آموزشی حوزه علمیه از یک دانشگاه در تهران کمتر است. 🔸من رقمی که در اقتصاد دین ذکر می‌شود را رقمی نمی‌دانم و کل این رقم عددی نمی‌شود. مثلا سر جمع با موقوفات، خیریه، مبرات و کمک‌ها و... همگی باهم ماهانه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود و این رقم در برابر ارقامی که در بودجه تبادل می‌شود رقمی نیست اما خیلی روی آن مانور داده می‌شود. 👈بیشتر بخوانید: https://b2n.ir/e97647 🆔 @ijtihad
👀 گناه براى غير گناهكار نيز شوم است. 👈اگر گناهكار را سرزنش كند، به آن مبتلا مى‌شود، 👈اگر از او غيبت كند، گنا‌هكار شود 👈و اگر به گناه او راضى باشد، شريک وى است.
✅مهربانی خداوند حتی بر بندگان گناه کارش پیامبر صلى الله عليه و آله : إنّ إبراهيمَ الخليلَ لمّا رُفِعَ في المَلَكوتِ و ذلكَ قَولُ ربِّي : «وَ كذلكَ نُرِي إبراهيمَ مَلَكوتَ السَّماواتِ و الأرضِ وَ لِيَكونَ مِن المُوقِنينَ» قَوَّى اللّه ُ بَصَرَهُ لمّا رَفَعَهُ دُونَ السَّماءِ حتّى أبصَرَ الأرضَ و مَن علَيها ظاهِرينَ و مُستَتِرينَ، فرأى رجُلاً و امرأةً على فاحِشَةٍ فدَعا علَيهِما بالهَلاكِ فهَلَكا ، ثُمّ رأى آخَرَينِ فدَعا علَيهِما بالهَلاكِ فهَلَكا ، ثُمّ رأى آخَرَينِ فدَعا علَيهِما بالهَلاكِ فهَلَكا ، ثُمّ رأى آخَرَينِ فهَمَّ بالدُّعاءِ علَيهِما بالهَلاكِ فأوحَى اللّه ُ إلَيهِ : يا إبراهيمُ ، اكفُفْ دَعوتَكَ عن عِبادِي و إمائي ؛ فإنّي أنا الغَفورُ الرَّحيمُ الجَبّارُ الحَليمُ ، لا تَضُرُّني ذُنوبُ عِبادي كما لا تَنفَعُني طاعَتُهُم ، و لَستُ أسوسُهُم بشِفاءِ الغَيظِ كسِياسَتِكَ ، فاكفُفْ دَعوتَكَ عن عِبادي فإنّما أنتَ عَبدٌ نذيرٌ ، لا شَريكٌ في المَملَكةِ ، و لا مُهيمِنٌ علَيَّ .[مُهَيمنا عليه : أي شاهدا عليه، و قيل : رقيبا و قيل : مؤتمَنا (مجمع البحرين : 3 / 1895) .]و لا على عِبادي ، و عِبادي مَعي بينَ خِلالٍ .[الخَلَّةُ : الخَصْلَة وزنا و معنىً ، و الجمع خِلال (المصباح المنير : 180) .]ثلاثٍ : إمّا تابوا إلَيَّ فتُبتُ علَيهِم و غَفَرتُ ذُنوبَهُم و سَتَرتُ عُيوبَهُم ، و إمّا كَفَفتُ عَنهُم عَذابي لعِلمي بأنّهُ سيَخرُجُ مِن أصلابِهم ذُرِّيّاتٌ مؤمِنونَ فأرفِقُ بالآباءِ الكافِرينَ ، و أتأنّى بالاُمَّهاتِ الكافِراتِ ، و أرفَعُ عَنهُم عَذابي ليَخرُجَ ذلكَ المؤمنُ .[في نسخة : «ليخرج اُولئك المؤمنون» (كما في هامش المصدر) .]من أصلابِهِم ، فإذا تَزايَلوا حَقَّ بهِم عَذابي و حاقَ بهِم بَلائي ، و إن لَم يَكُن هذا و لا هذا فإنّ الّذي أعدَدتُهُ لَهُم مِن عَذابي أعظَمُ مِمّا تُريدُهُم بهِ ، فإنّ عَذابي لعِبادي على حَسبِ جَلالي و كِبريائي . يا إبراهيمُ ، فخَلِّ بَيني و بينَ عِبادي فإنّي أرحَمُ بهِم مِنكَ ، و خَلِّ بَيني و بينَ عِبادي فإنّي أنا الجَبّارُ الحَليمُ العَلاّمُ الحَكيمُ ، اُدَبِّرُهُم بعِلمي ، و اُنفِذُ فيهِم قَضائي و قَدَري .[بحار الأنوار : 12/60/5 .] پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : چون ابراهيم خليل به سوى ملكوت بالا برده شد، و آن فرموده پروردگار من است : «و اين گونه ملكوت آسمان ها و زمين را به ابراهيم نمايانديم، تا از يقين كنندگان باشد»، خداوند ديده او را، آن گاه كه به زير آسمانش بالا برد، چنان نيرويى داد كه زمين و موجودات آشكار و نهان آن را مشاهده كرد. پس، مَرد و زنى را در حال زنا ديد، نفرينشان كرد و هر دو هلاك شدند. آنگاه آن دو نفر ديگر را [در اين حال] ديد، آنها را نيز نفرين كرد و هر دو هلاك شدند. باز دو نفر ديگر را ديد و آنها را هم نفرين كرد و هر دو هلاك گشتند. سپس دو تاى ديگر را ديد و خواست نفرينشان كند كه خداوند به او وحى فرمود : اى ابراهيم! از نفرين بندگان و كنيزان من دست نگه دار؛ زيرا كه من آمرزنده و مهربان و جبّار و بردبارم. گناهان بندگانم به من زيانى نمى رساند همچنان كه طاعتشان سودم نمى رساند. من مانند تو نيستم كه براى خنك كردن دلم آنان را تنبيه كنم. پس، نفرين بندگان مرا بس كن؛ چرا كه تو در حقيقت بنده اى بيم دهنده اى نه شريك در پادشاهى [من ]و نه مراقب بر من و بندگان من. بندگانم در ارتباط با من سه گونه اند : يا به درگاه من توبه مى كنند و من توبه آنان را مى پذيرم و گناهانشان را مى آمرزم و عيب هايشان را مى پوشانم و يا عذاب خود را از آنها باز مى دارم؛ به اين دليل كه مى دانم به زودى از پشت هاى آنان نسل هايى مؤمن بيرون مى آيند و از اين رو با پدران كافر مدارا مى كنم و با مادران كافر با درنگ و حوصله رفتار مى نمايم و عذابم را از آنها بر مى دارم تا آن مؤمن از صلب آنان بيرون آيد و چون از هم جدا شدند، عذاب من درباره آنان تحقّق مى يابد و بلايم در ميانشان مى گيرد و اگر نه آن بود و نه اين (نه توبه كننده بودند و نه از آنان كه فرزندانى مؤمن به دنيا مى آورند) پس، عذابى كه برايشان آماده كرده ام بزرگتر از كيفرى است كه تو برايشان مى خواهى؛ زيرا عذاب من براى بندگانم بر حسب جلال و كبرياى من است. پس، اى ابراهيم! مرا با بندگانم وا گذار؛ چرا كه من از تو، به آنان مهربانترم و مرا با بندگانم وا گذار؛ زيرا كه من جبّار و بردبار و دانا و حكيمم؛ با علم خود آنان را تدبير مى كنم و قضا و قدرم را در ميان آنها به اجرا در مى آورم.
🔸🔶 و تِلْکَ الْأَيَّامُ نُداوِلُها بَيْنَ النَّاسِ 💠 ترجمه: و ما این روزها[یِ پیروزی و ناکامی] را [به عنوان امتحان] در میان مردم می گردانیم 📚 قسمتی از آیه 140 سوره آل عمران عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 تصریح عالم به 🔶 مالکی عالم معاصر در کتابش به صراحت به صحت روایت اشاره می‌کند: ولكن حزب علي كان أقل عند بيعة عمر منه عند بيعة أبي بكر الصديق نظراً لتفرقهم الأول عن علي بسبب مداهمة بيت فاطمة في أول عهد أبي بكر، وإكراه بعض الصحابة الذين كانوا مع علي على بيعة أبي بكر، فكانت لهذه الخصومة والمداهمة، وهي ثابتة بأسانيد صحيحة اطرافيان در زمان بیعت با ، كمتر از زمان با بودند؛ چون در آغاز ابوبكر به خانه هجوم برده شد و بهمين جهت بعضى از صحابه که با علی علیه‌السلام بودند از بيعت با ابوبكر اكراه داشتند. اين مدعا با سندهاى صحيحى كه وجود دارد، ثابت شده است. 👈🏼 سپس در پاورقی می‌گوید: در ابتدا فكر مى‌كردم قصه هجوم است و صحت ندارد تا اینکه سندهاى محكم براى آن پيدا كردم كه يكى از آنها روایتی است که ابن ابی شیبه به از مولی عمر روایت کرده است . 📚 قراءة فی کتب العقائد المذهب الحنبلی ص٤۶ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 دستور به خانه وحی 🔶 « » مورخ شهیر در قرن هفتم و هشتم در کتاب «المختصر فی اخبار البشر» در موضوع برخورد خلفا با کسانی که نکردند، می‌نویسد: ، عمر را به سوی و همراهانش فرستاد تا آنان را از خانه سلام الله علیها بیرون کند و به او گفت: اگر بیعت نکردند، با آن ها بجنگ؛ سپس با مشعلی از ، به سمت خانه رفت تا آن جا را بسوزاند. وقتی فاطمه سلام الله علیها او را دید، به او فرمود: ای پسـر خطـاب کجا می آیی؟! آیا می خواهی خانه ما را آتش بزنی؟ عمر گفت: آری (یا آتش می زنم) یا این که باید داخل شوید در آنچه امت در آن داخل شدند (بیعت کنید). 📚 المختصر فی اخبار البشر ج۱ ص۱۵۶ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 ناصبی و توجیه هجوم به 🔶 «ابن تیمیه» درباره علت هجوم به خانه علیه السلام و سلام الله علیها می‌گوید: اگر این صورت گرفته باشد، به این منظور بوده که اموال الهی از را از آن خانه خارج کنند و به صاحبان آن ها بدهند!!! 📚 منهاج السنه ج۸ ص۲۹۱ 👈🏼 پ ن: اولا تئوریسین وهابیت فرض را بر قبول هجوم به خانه گذاشته است و ثانیاً ابن تیمیه گری خود را با این جملات آشکار نموده، نمی‌گوید که اگر اموال الهی در خانه حضرت بوده پس چرا بدون هجوم از ایشان نخواستند آن ها را برگرداند؟! عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
✅ لبخند در چهره بدعت‌گذار پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: ⬅️ منْ تَبَسَّمَ فِي وَجْهِ مُبْتَدِعٍ فَقَدْ أَعَانَ عَلَى هَدْمِ اَلْإِسْلاَمِ. ⬅️ هرکسی به چهره بدعت‌گذاری در دین لبخند بزند , همانا آن بدعت‌گذار را در از بین بردن دین اسلام کمک و یاری کرده است. 📚منبع: مستدرک الوسائل , جلد۱۲ , صفحه ۳۲۲
🔸بیانات رهبر معظم انقلاب در اوّلین جلسه‌ درس خارج فقه (شانزده شهریور ۹۵) [باید] بدانیم امروز نیازهاى جامعه را. امروز دشمنان ما پولهاى گزافى را خرج میکنند. این چیزى که عرض میکنیم، تحلیل نیست اطّلاع است؛ انسان به بسیارى از این حرفها علم دارد. پول خرج میکنند براى اینکه بتوانند ذهن جوانِ مسلمانِ مؤمنِ ایرانى را، منصرف کنند، منحرف کنند. از چه؟ از اصل دین؛ نه فقط از نظام جمهورى اسلامى، یا از ولایت فقیه یا امثال اینها؛ [بلکه‌] از اصل دین، از تعبّد به دین، از مسئله‌ى تشیّع تا برسد به نظام جمهورى اسلامى و برسد به بقیّه‌ى چیزهایى که وجود دارد؛ دائم دارند شبهه خلق میکنند. کسانى هستند در داخل که ابزار آنها میشوند امّا خیلى از آنها خودشان هم در داخل کشور نیستند؛ در بیرونند، خط میدهند، عنوان و سوژه معیّن میکنند و پخش میکنند و میگویند اینها را بگویید، اینها را ترویج کنید. امروز هم فضاى مجازى یک صحراى بى‌پایانى است که از همه طرفش میشود حرکت کرد؛ دیگر مثل سابق نیست که شما بخواهید یک مطلبى را بیان کنید، ناچار باشید روى کاغذ بنویسید، آن را پلى‌کپى کنید یا فتوکپى کنید ده نسخه، صد نسخه، دویست نسخه؛ این‌جورى نیست. هر یک نفرى که بتواند با رایانه کار بکند یک رسانه است. مى‌نشینند پخش میکنند شبهات را، حرفها را، جوانهاى مؤمن را، جوانهاى سالم را گمراه میکنند. اینها را باید شناخت. چه کسى بایستى بیاید وسط میدان و سینه سپر کند و مانع بشود از گمراهى جوانان؟ چه کسى باید مانع بشود از اقدام دشمن براى انحراف ذهن جوانان؟ به عهده‌ى چه کسى است این کار؟ جامعه‌ى علمى و مذهبى، یعنى روحانیّت، اوّلین وظیفه‌اش این است؛ مهم‌ترین وظیفه‌اش این است.
✨شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج) با همکاری موسسه معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام برگزار می‌کند. 📺برنامه تلویزیونی (کتابخانه) 📝بررسی کتب اعتقادی با حضور نویسندگان 🎙کارشناس این هفته: حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا برنجکار 📆زمان: پنجشنبه ۳۰ دی ماه ساعت ۱۸:۳۰ 🌐پخش زنده: شبکه ماهواره‌ای حضرت ولی عصر و سایت www.valiasr-aj.tv/ 🆔 @maaref_org
PTT-20220120-WA0604.opus
2.37M
راهکارهای شرعی برای حل مشکل دیرکرد در بانک ها : حضرت استاد نیکزاد حفظه الله تعالی