eitaa logo
یا علی مدد حیدر
294 دنبال‌کننده
613 عکس
531 ویدیو
299 فایل
ارتباط با ما @A110_F135 لینک دعوت https://eitaa.com/joinchat/2153054208C936e9b12da
مشاهده در ایتا
دانلود
سالروز شهادت امام صادق علیه السلام شیخ الائمه (25 شوال ۱۴۸ هق در مُسِن ترین امام سن 65 سالگی) بر عموم ارادتمندان تسلیت باد تشیع خود را مدیون اکرام علوی و شهادت سید الشهداء امام حسین علیه السلام می دانیم نه فتوحات خلیفه دوم در زمان خلافت عمر بن خطاب طی جنگ اعراب و ایران، وقتی اسرای ایرانی را آوردند در بین آنها ، دختران یزدگرد سوم(يَزْدَجِرْدُ ‌بْنُ ‌شَهْرَيَارَ بْنِ كِسْرَى) پادشاه ایران بود که عمر قصد داشت آن دختران را همچون باقی اُسراء معامله کند و بفروشد که حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام به اعتبار فرمایش نبی اکرم صلوات الله علیه و آله«أكرموا عزيز قوم ذل، وغني قوم افتقر: گرامی بداریدعزیز قومی که خوار شده و ثروتمند قومی که فقیرشده» فرمودند: إن ‌بنات ‌الملوك ‌لا ‌يبعن! سپس یکی از دختران یزگرد سوم را به تزویج امام حسین علیه السلام دیگری را به محمد بن ابی بکر و دیگری را به عبد الله بن عمر درآوردند و که ثمره آن امام سجاد علیه السلام ، قاسم بن محمد ، سالم بن عبد الله شد.[1] مادر امام سجاد علیه السلام و مادر بزرگ امام جعفر صادق علیه السلام ایرانی هستند. و این افتخار هر ایرانی می باشد. بی جهت نیست که انتشار تشیع در ایران و بلاد اسلامی با شهادت حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام رقم خورد. "وبعد أن استشهد الحسين في كربلاء، ‌انتشر ‌التشيع ‌في ‌أنحاء الدولة الإسلامية"[2]. تعجب از تاریخ و بزرگان اهل سنت همچون بخاری و ابوحنیفه اهل سنت افتخار مي كنند که امام صادق علیه السلام از نوادگان ابوبکر خلیفه اولشان هست وَ أُمُّه : أُمُّ فَرْوَةَ بِنْتُ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي بَكْرِ الصِّدِّيقِ ، فَهُوَ عُلُوِّيُ الْأَبِ ، بَكْرِيُ الْأُمِّ [3].مادر جعفر بن محمد الصادق، أُمُّ فَرْوَةَ دختر قاسم پسر محمد بن ابی بکر صدیق می باشد لذا جعفر صادق ، از طرف پدر، علوی، و از طرف مادر بکری هست. اما همین اهل سنت ، در صحیح ترین کتابشان بعد از قرآن ، یعنی صحیح بخاری حتي يك حدیث از امام صادق علیه السلام نقل نکردند. لَمْ يُخَرِّجْ لَهُ البُخَارِيُّ فِي "الصَّحِيْحِ" بَلْ فِي كِتَابِ "الأَدَبِ", وَغَيْرِه[4] بخاری( متوفی 256 ه ق) صاحب کتاب صحیح بخاری ، در صحیح و کتاب ادب و کتب دیگرش روایتی را از جعفر صادق نیاورده! جالب تر اینکه ابوحنیفه ، امام مذهب حنفی اهل سنت گوید: مَا رَأَيْتُ أَفْقَهَ مِنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ فقیه تر از جعفر بن محمد ندیده ام .[5] در عین حال خود را بر عده ای پیشوا و رهبر کرده ! و بد تر از این ، ابوحنیفه به گفته استاد خود و کسی را که خودش او را أفقه الناس «جعفر بن محمد» می داند، توجه نمی کند و مسلک قیاس و رأی را برای امروز باقی نهاده است چرا که جعفر بن محمد به ابوحنیفه گفت : فَقالَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ ولا تَقِسِ الدّينَ بِرَأيِكَ فَإِنَّ أَوَّلَ مَنْ قَاسَ إِبْلِيسُ إِذْ أَمَرَهُ اَللَّهُ بِالسُّجُودِ لآدَمَ فَقَالَ أَنَا خَيْرٌ مِنْهُ اَلآية اَلْكَرِيمَة ...[6] از خدا بترس و تقوا و حریم الهی را حفظ کن و دین را با رأی و نظر خودت قیاس نکن. چرا که ابلیس اول کسی بود که قیاس کرد آن وقتی که خدای متعال به ابلیس دستور به سجده بر آدم داد [ابلیس سجده نکرد] و گفت أَنَا خَيْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِي مِنْ نارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طِينٍ من از او [آدم]بهتر هستم چرا که من را از آتش آفریدی و آدم را از گِل. منابع و پی نوشت [1]«الشَّكْوَى ‌وَالْعِتَابَ ، أبُو ‌منصورٍ ‌الثَّعالبِيُّ(المتوفي ٤٢٩هـ)» (ص45) ؛ «المُسْتَطْرَفِ ‌في ‌كُلِّ ‌فَنٍّ مُسْتَظْرَف ، شِهَابُ الدِّينِ الأَبْشِيهِيُّ (٨٥٢ هـ ق)» (ص327). [2] تَفسِيرُ الْمَاتُرِيدِيّ = ‌تَأْوِيلَاتُ أَهْلِ ‌السُّنَّةِ ، أَبُو ‌مَنْصُورٍ ‌الْمَاتُرِيدِيّ (ت ٣٣٣هـ). [3] «‌قِلادةُ ‌النَّحْر ‌في ‌وَفَيَات ‌أعيان ‌الدَّهر ، الطيب ‌بَامَخْرَمَة الشَّافِعِي(ت947 هـ)» ؛ 2/ 165 . [4] «سِيَرُ أعلامِ النُّبلاء، الذَّهبيِّ (ت ٧٤٨ هـ)»، ط الحديث ؛6/ 371 . [5] «تاريخُ الإِسلام، الذَّهبيِّ (ت ٧٤٨ هـ) تَحْقِيق: ‌عَبْدِ ‌السَّلَامِ ‌تَدْمُرِي»؛ 9/ 88. [6] «الْأَعْلَام ، الزِّرِكِلْيّ ( ١٣١٠ - ١٣٩٦ هـ ق)»؛ 2/ 126.
وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثين‏ ( قصص :28،آیه5) پیشاپیش بزرگ ترین و ماندگارتر رفرداندم قرن 14 و 21 مبارک باد عبرت از تاریخ در جنگ احزاب ، مسلمان ها برای دفاع از خود ، به تنها گزینه مثبت "حفر خندق" که به پیشنهاد سلمان فارسی بود لبیک گفتند و در روز سرد مهاجرین و انصار بدون اینکه غلامی داشته باشند تا برای آنان حفر خندق کند زمانی که خسته و تشنه می شدند پیامبر (صلوات الله علیه و آله) می فرمود اللَّهُمَّ إِنَّ الْعَيْشَ عَيْشُ الْآخِرَةِ، فَاغْفِرْ لِلْأَنْصَارِ وَالْمُهَاجِرَهْ و انصار و مهاجرین جواب می داند نَحْنُ الَّذِينَ بَايَعُوا مُحَمَّدًا * عَلَى الْجِهَادِ مَا بَقِينَا أَبَدَا. بیعت کنندگان با محمد(صلوات الله علیه و آله) بر جهاد تا آخرین نفس ما هستیم. شش روز قبل از اینکه مشرکین برسند خندقی حفر کردند "حداقل: " به طول پنج هزار زراع = 5/2 کیلومتر ، عمق 7 تا 10 زراع = 5/3 تا 5 متر، و عرض 9 زراع = 5/4 متر و بیشتر . رسول خدا (صلوات الله علیه و آله) حفر خندق را بین مسلمان ها تقسیم بندی کرد و برای هر 10 نفر 40زراع = 20 متر اختصاص داد. مهاجرین و انصار حفر می کردند و زمانی که جناب سلمان " افتخار ایران زمین" را می دیدند هر یک می گفتند سلمان از ماست و رسول خدا (صلوات الله علیه و آله) فرموند: سَلْمَانُ مِنَّا أَهْلَ الْبَيْتِ سلمان از ما اهل بیت هست. جنگی نابرابر بود 10 هزار (مشرکین)به 3 هزار (مسلمین) و جالب هست که کمتر از 10 نفر از طرفین کشته یا زخمی شدند و این به خاطر قبول پیشنهاد جناب سلمان فارسی بود و در این جنگ قهرمان مشرکین " عَمْرَو بْنَ عَبْدِ وُدٍّ " به دست مولی المتقین علی بن ابی طالب (علیه السلام) به درک واصل شد و روی این اساس پیامبر(صلوات الله علیه و آله) این مبارزه و این ضربه مهلک را برتر از عمل امت خود تا روز قیامت عنوان نمودند. و فخر رازی در تفسیر کبیرش در تفسیر آیه شریفه" لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ " می گوید : هَذِهِ الْآيَةُ فِيهَا بِشَارَةٌ عَظِيمَةٌ وَفِيهَا تَهْدِيدٌ عَظِيمٌ، أَمَّا الْبِشَارَةُ فَهِيَ أَنَّهُ تَعَالَى ذَكَرَ أَنَّ هَذِهِ اللَّيْلَةَ خَيْرٌ، وَلَمْ يُبَيِّنْ قَدْرَ الْخَيْرِيَّةِ، وَهَذَا كَقَوْلِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ لَمُبَارَزَةُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلَامُ مَعَ عَمْرِو بْنِ عَبْدِ وُدٍّ [الْعَامِرِيِّ] «أَفْضَلُ مِنْ عَمَلِ أُمَّتِي إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ» فَلَمْ يَقُلْ مِثْلُ عَمَلِهِ بَلْ قَالَ: أَفْضَلُ كَأَنَّهُ يَقُولُ: حَسْبُكَ هَذَا مِنَ الْوَزْنِ والباقي جزاف. ضربه علی علیه السلام در روز خندق را به شب قدر تشبیه کرده که اولا قدر و عظمت این ضربه ی مهلک ، را پیامبر(صلوات الله علیه و آله) می فهمد که فرمود: «لَمُبَارَزَةُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلَامُ مَعَ عَمْرِو بْنِ عَبْدِ وُدٍّ [الْعَامِرِيِّ] أَفْضَلُ مِنْ عَمَلِ أُمَّتِي إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ» و خیلی از مردم از جمله بن تیمیه حَرّانی نمی فهمند و ثانیا این ضربه ی مهلک ، همچون شب قدر از هزار شب افضل هست. ان شاء الله حضور در پای صندق رأی ، و اندختن رأیِ درست خود به صندوق ، جمعه روز 28 خرداد 1400 همچون شب قدر می درخشد و بزرگ ترین و ماندگارتر رفرداندم قرن 14 و 21 ثبت خواهد شد و حضور آنچنان شور انگیز خواهد بود که دهان دشمنان ، از حیرت و تعجب وا مانده چرا که هرگز تصور چنین حضور حداکثری را نمی کردند و همچون روز خندق وقتی که عمرو بن عبد ود با چند نفر، خود را مهیای رزم کرد و سمت سپاه اسلام روانه شدند با دیدن خندق گفتند مكر و نیرنگی است که عرب تا بحال بکار نبرده هَذِهِ الْمَكِيدَةُ، مَا كَانَتْ الْعَرَبُ تَصْنَعُهَا وَلَا تَكِيدُهَا منابع: «مَغازي الواقدي - جـ ٢، غَزْوَةُ الْخَنْدَق ص 496-440» ؛ «تفسير الرازي = مفاتيح الغيب أو التفسير الكبير32/ 231» ؛ «تيسير التفسير للقطان ؛ إبراهيم القطان ، 3/ 100 بترقيم الشاملة آليا» ؛ «دراسة في السيرة ص177»
بهترین انتخاب الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْباب‏ (زمر:39،آیه18) در بحث انتخابات و انتخاب بهترین، توجه به هر حرفي نكن تا از زمره مشمولین آیه شریفه ذیل نشوی شیطونه خودش از راه بدر کرد و آخرش گفت بمن چه؟ كَمَثَلِ الشَّيْطانِ إِذْ قالَ لِلْإِنْسانِ اكْفُرْ فَلَمَّا كَفَرَ قالَ إِنِّي بَري‏ءٌ مِنْكَ إِنِّي أَخافُ اللَّهَ رَبَّ الْعالَمين‏ (حشر:59،آیه16) مستکبرین به مستضعفین گفتند مگه ما مجبورتان کردیم؟ قالَ الَّذينَ اسْتَكْبَرُوا لِلَّذينَ اسْتُضْعِفُوا أَ نَحْنُ صَدَدْناكُمْ عَنِ الْهُدى‏ بَعْدَ إِذْ جاءَكُمْ بَلْ كُنْتُمْ مُجْرِمين‏ (سبأ :34،آیه32) و مستضعفین بهانه آورند که شما شب و روز توی گوش ما می خوندید که اینکارو کن اون کارو کن وَ قالَ الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا لِلَّذينَ اسْتَكْبَرُوا بَلْ مَكْرُ اللَّيْلِ وَ النَّهارِ إِذْ تَأْمُرُونَنا أَنْ نَكْفُرَ بِاللَّهِ وقتی که پای محاکمه باز بشه وَ نَجْعَلَ لَهُ أَنْداداً وَ أَسَرُّوا النَّدامَةَ لَمَّا رَأَوُا الْعَذابَ وَ جَعَلْنَا الْأَغْلالَ في‏ أَعْناقِ مستکبرین و کافران می گویند خود کرده را تدبیر نیست الَّذينَ كَفَرُوا هَلْ يُجْزَوْنَ إِلاَّ ما كانُوا يَعْمَلُون‏ (سبأ :34،آیه33) همین چندی پیش بود فایل صوتی وزیر منتشر شد و آقای رئیس جمهور گفت که اون چیزیایی که گفته نظر من و دولت نبوده و نیست! یکی هم نپرسید بگه پس چرا گفته؟ مدعیان تحریم انتخابات به انگیزه إضرار به دین به عامل مستقیم یا غیر مستقیم ، نمی دانند یا فراموش کردند که یزید بن معاویه لعنه الله ، عامل شهادت فرزند پیغمبر صلوات الله علیه و آله و اصحاب و فرزندان و برادانش بود و بجای لعن بر یزید (لعنه الله) و تبری از او ، او را تقدیس و تحمید می کنند!!!!!!!!!!!! حواسمان باشد که سرنوشت به دست خودماست إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِم‏ (رعد:13،آیه 11) و اتباع از حب و بغض با منشأ غیر الهی ، و عمل به فرامین و اهداف دشمن چیزی جزء بدبختی فائده ای ندارد و حواسمتن باشد تکرار اُحُد آسان است اما به غنیمت حاصله اش نمی ارزد!
متن عربی و ترجمه فارسی خطبه غدیر در 11 بخش (مطابق كتاب استاد محمد باقر انصاری).pdf
464.2K
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم‏ الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ وَ آلِهِما وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ أَهْلِكْ أَعْدَاءَهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ متن عربی و ترجمه فارسی خُطبَه (خِطابَه) غدیر در 11 بخش (مطابق كتاب استاد محمد باقر انصاری)
✨"دحو الأرض" در کلام حضرت رضا علیه السلام ✔️روزه ۲۵ذی القعده برابر روزه شصت ماه t.me/shobeiryzanjani
دحو الأرض مطابق روایات، نخستین جایى که از زیر آب بیرون آمد و خشک شد و سپس گسترش یافت، سرزمین «مکّه» و بخصوص محلّ «خانه کعبه» بود و لذا مکّه «امّ القرى» يعني مادر همه آبادى ها نام گرفت.(1) امام رضا عليه السلام در جواب محمد بن سنان درباره علت قرار گرفتن كعبه در وسط زمين فرمودند: أنّه الموضع الذي مِن تحته دُحيت الأرض... وهي أوّل بقعةٍ وُضعت في الأرض؛ لأنّها الوسط، ليكون الغرض لأهل الشرق والغرب في ذلك سواء؛ كعبه جايي است كه زمين از زير آن پهن شده و از زير آب بيرون آمد و همه بادهاي دنيا از زير ركن شامي آن مي وزد و آن اولين بقعه اي است كه در زمين بنا نهاده شد و آغاز پيدايش زمين است و بعد آراام آرام خشكي ها پديدار شدندو....(2) دحوالارض یکى از چهار روزى است که روزه در آن از فضیلتي بي مانند برخوردار است. در روایتى آمده است روزه این روز همانند روزه هفتاد سال است و در روایت دیگر آمده است کفاره هفتاد سال است و هر که‏ این روز را روزه بدارد و شب را به عبادت به سر آورد، براى او عبادت صد سال نوشته مي شود و هرچه در میان زمین و آسمان است براى روزه‏‌ داران استغفار مي کند و این روز، روزى است که رحمت خدا در آن منتشر شده و براى عبادت و اجتماع به ذکر خدا در این روز اجر بسیارى است. محمد بن عبدالله صيقل، يكي از ياران امام رضا عليه السلام مي گويد: خرج علينا الإمام أبو الحسن الرضا عليه السلام ب«مَرُو» في يوم خمسٍ وعشرين من ذي القعدة فقال: صوموا، فإنّي أصبحت صائماً. قلنا: جُعِلنا فداك، أيّ يوم هو؟! قال: يوم نُشرت فيه الرحمة ودُحيت فيه الأرض ونُصبت فيه الكعبة وهبط فيه آدم عليه السلام؛ روز بيست و پنجم ذيقعده امام رضاعليه السلام در مرو از منزل بيرون آمدند و فرمودند اين روز را روزه بگيريد که من هم روزه هستم! عرض کردم فدايت شوم امروز چه روزي است. فرمود: روزي است که رحمت خدا در آن گسترده شده و زمين پهن گرديده و کعبه بنا شده و آدم قدم بر زمين گذارده است.(3) حسن بن على وشّاء مي گويد: من کودک بودم که با پدرم در شب بیست‏ و پنجم ماه ذی‌القعده در خدمت حضرت رضا(ع) شام خوردیم، حضرت فرمود: امشب حضرت ابراهیم و حضرت عیسى(علیهما السلام) متولد شده‏ اند و زمین از زیر کعبه پهن شده، پس هرکه روزش را روزه بدارد چنان است‏ که شصت ماه روزه داشته باشد و در روایت دیگر است که فرمود: در این روز حضرت قائم(عج) قیام خواهد کرد. شب بيست و پنجم ذيقعده شب دحوالارض است و آن شبي است كه رحمت خداوند در آن نازل مي شود و شب زنده داري و عبادت در آن پاداشي بي نظير دارد. از امام رضا عليه السلام نقل شده است: ليلة خمس وعشرين من ذي القعدة وُلد فيها إبراهيم عليه السلام، وولد فيها عيسى بن مريم عليه السلام، وفيها دُحيت الارض من تحت الكعبة. فمَن صام ذلك اليوم كان كمن صام ستّين شهرا؛ شب بيست و پنجم ذيقعده شب ولادت ايراهيم و عيسي عليهما السلام است و شبي است كه زمين از زير كعبه گسترده شد. هر كس روزش را روزه بدارد مانند آن است كه شصت ماه را روزه داشته است.(4) پانوشتها: 1_ بحارالانوار، جلد ۱۱، صفحه ۲۱۷، حدیث ۲۹ 2_ عيون اخبار الرضا(ع)، ج2، ص176،باب 33، ح1 3_ تهذيب الاحكام، شيخ طوسي، ج1، ص306 4_ مفاتيح الجنان، اعمال ماه ذيقعده. اعمال عبادی روز دحوالارض: ✅ روزه گرفتن ✅ إحیاء شب دحوالارض ✅ ذکر و دعا ✅ انجام غسل ✅ دعای مخصوص روز دحوالارض
book-khetabeh-ghadir-ansari.pdf
940.4K
متن عربی و ترجمه فارسی خِطابَه(خُطبَه)غدیر در 11 بخش - محمد باقر انصاری متن و ترجمه خط رنگی خط مشکی فهرست
KhetabeGhadir-Arabic.docx
4.79M
متن عربی خُطبَه (خِطابَه) غدیر در 11 بخش (مطابق كتاب استاد محمد باقر انصاری) فهرست
KhetabeGhadir-Farsi.docx
4.51M
متن ترجمه فارسی خُطبَه (خِطابَه) غدیر در 11 بخش (مطابق كتاب استاد محمد باقر انصاری) فهرست
نماز دهه اول ذی الحجه ●از شب اول ماه تا شب عید قربان بین نماز مغرب و عشا همانند نماز صبح دو ركعت نماز می‌خواند، در هر رکعت پس از حمد، سوره توحید و سپس آیه 142 از سوره اعراف : 🔹« وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَةً وَ قالَ مُوسى لِأَخيهِ هارُونَ اخْلُفْني في قَوْمي وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبيلَ الْمُفْسِدين »🔹 👈🏻 امید است خداوند تعالی از فضل و احسان خویش، ثواب حجاج بیت‌الله را به این نمازگزار عنایت فرماید. التماس دعا
نماز دهه اول ذی الحجه.pdf
288.3K
نماز دهه اول ذی الحجه
💠دعا برای رفع گرفتاری💠 📚از بیانات آیت الله العظمی شبیری زنجانی: 🔹آقای سید حسن شیرازی (نوه میرزای شیرازی و ابوالزوجه آقای سیستانی) از آقای عباس لاری نقل کرد: سید مرتضی کشمیری ـ قدس سره ـ برای رفع گرفتاری ها این دعا را سفارش می کرد: «یا مَنْ إذَا تَضَایقَتِ الأُمورُ فَتَحَ لَها باباً لَمْ تَذْهَبْ إلَیهِ الأَوهامُ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و آلِ مُحمَّدٍ وَ افْتَحْ لِأُموری المُتَضایقه باباً لَمْ یذْهَب إِلیهِ وَهْمٌ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمینَ». این دعا از ادعیه حضرت حجت( علیه السلام) است و در کتاب قصص الأنبیاء راوندی(ص 360) نیز نقل شده است. البته در نقل راوندی به جای «صلّ»،«فصلّ» است؛ ولی آن طور که از مرحوم کشمیری نقل شده، «صلّ» است. https://t.me/ShobeiryZanjani/675
طرحهای_گرافیکی ویژه غدیر 100در265cm ⬇️⬇️⬇️فایل فشرده https://t.me/arghadir/1322
بنر پرده خوانی 150 در 214 cm https://t.me/arghadir/1257
بنر پرده خوانی 2 دشمنان غدیر فایل باکیفیت جهت چاپ در فایل زیپ https://t.me/arghadir/1233
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای قربانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 روستایی عجیب و خارق العاده در فرانسه که تمام ساکنانش مسلمان شیعه شده اند. 🌸 معتقد و منتظر ظهور امام زمان ایستاده اند! 🔹توصیه می کنم با سبک زندگی و چگونه مسلمان و شیعه شدن این روستا آشنا شوید! 🔹شک ندارم تاکنون از این روستا کمتر کسی مطلع بوده است! 📺 کانال تخصصی شیعه شناسی @shiastudyir 🌸🌸🌸
متن عربی و ترجمه فارسی خُطبَه و خِطابَه غدیر در 11 بخش (مطابق كتاب استاد محمد باقر انصاری)- خط مشکی.pdf
791.6K
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم‏ الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ وَ آلِهِما وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ أَهْلِكْ أَعْدَاءَهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ متن عربی و ترجمه فارسی خُطبَه و خِطابَه غدیر در 11 بخش (مطابق كتاب استاد محمد باقر انصاری) - خط مشکی دانلود خط رنگی فایل اصل کتاب فهرست
متن عربی و ترجمه فارسی خُطبَه و خِطابَه غدیر در 11 بخش (مطابق كتاب استاد محمد باقر انصاری)- رنگی.pdf
794.5K
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم‏ الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ وَ آلِهِما وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ أَهْلِكْ أَعْدَاءَهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ متن عربی و ترجمه فارسی خُطبَه و خِطابَه غدیر در 11 بخش (مطابق كتاب استاد محمد باقر انصاری) - خط رنگی دانلود خط مشکی فایل اصلی کتاب فهرست
عن زيد بن حارثه مولى رسول اللّه - صلّى اللّه عليه و آله و سلّم - قال : « لمّا كان اللّيلة الّتى فيها رسول اللّه على الانصار بيعة الاولى . فقال : اخذت عليكم بما اخذ اللّه على النّبيّين من قبلى ان تحفظون بما تحفظوا انفسكم و تمنعونى فيما تمنعوا انفسكم و تحفظوا على بن ابى طالب بما تحفظوا انفسكم فانّه صدّيق الاكبر يزيد اللّه به دينكم و انّ اللّه اعطى موسى العصا و ابراهيم النّار المُطفِئَة و عيسى الكلمات الّتى كان يحيى بها الموتى و اعطانى و هذا و لكلّ نبى آية ربّى و الأئمّة الطّاهرين آيتى من ولده لن تخلوا الارض من الايمان ما بقى احد من ذرّيته و عليهم تقوم القيمة . » از زيد بن حارثه ، غلام رسول اللّه (صلی الله علیه و آله) نقل شده: « آن شبی كه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از انصار بيعت نخستين خود را گرفت نبى (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) فرمود: به آنچه که خداى تعالى از پيغمبران قبل از من بيعت گرفت ، من از بیعت گرفتم ؛ به اینکه مرا حفظ کنید آنچنانکه خود را حفظ می کنید و مرا منع کنید به آنچه خود را منع می کنید و علی بن ابی طالب علیه السلام را حفظ کنید آنچنانکه خود را حفظ می کنید چرا که علی بن ابی طالب علیه السلام بزرگترین تصدیق کننده من می باشد که خداوند به واسطه او بر دین شما می افزاید همانا خدای متعال 👇 👈به حضرت موسی (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و السلام) عصا را داد تا (از نیل بگذرد و ابزار ساحران را ببلعد) 👈و به حضرت ابراهیم (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و السلام) آتش بی حرارت و سرد داد ( تا از آتش سوزان نمرود نجات یابد) 👈و به حضرت عیسی (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و السلام) کلماتی داد که به و اسطه آن مردگان را زنده می کرد. 👈و برای من و این (علی بن ابی طالب علیه السلام) [هم]عطا کرد و برای هر پیامبری ، آیه و نشانه پروردگارم هست و ائمه طاهرین از فرزندان علی بن ابی طالب (علیه السلام) ، آیه و نشانه من می باشند و تا زمانی که یکی از ذریه و نسل او (علی بن ابی طالب علیه السلام) باشد زمین خالی از ایمان نمی گردد و با پایان امامت آنان قیامت برپا می شود. مناقب مرتضوى ( فارسي )، محمد صالح الحسينى الترمذى ( كشفي ) متوفى 1060 هـ ق ، ص ١٥0
روى عن زيد بن خارجة مَوْلَى‏ رسول اللّه [صلی الله علیه و آله‏] قال‏: لما كان الليلة التي فيها أخذ رسول اللّه على الأنصار بيعة الأولى فقال: أخذت عليكم بما أخذ اللّه على النبيين من قبلي أن تحفظوني بما تحفظوا أنفسكم و تمنعوني فيما تمنعوا أنفسكم، و تحفظوا علي بن أبي طالب بما تحفظوا أنفسكم فإنه الصديق الأكبر، يزيد اللّه به دينكم، و إنّ اللّه أعطى موسى العصا، و إبراهيم النار المُطْفِئَة ، و عيسى الكلمات التي كان يحيي بها الموتى، و أعطاني هذا، و لكل‏ نبي‏ آية ربي و الأئمة الطاهرين آيتي من ولده لن تخلو الأرض من الإيمان ما بقي أحد من ذريته و عليهم تقوم القيامة. از زيد بن حارثه ، غلام رسول اللّه (صلی الله علیه و آله) نقل شده: « آن شبی كه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از انصار بيعت نخستين خود را گرفت نبى (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) فرمود: به آنچه که خداى تعالى از پيغمبران قبل از من بيعت گرفت ، من از بیعت گرفتم ؛ به اینکه مرا حفظ کنید آنچنانکه خود را حفظ می کنید و مرا منع کنید به آنچه خود را منع می کنید و علی بن ابی طالب علیه السلام را حفظ کنید آنچنانکه خود را حفظ می کنید چرا که علی بن ابی طالب (علیه السلام) بزرگترین تصدیق کننده من می باشد که خداوند به واسطه او بر دین شما می افزاید همانا خدای متعال 👇 👈به حضرت موسی (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و السلام) عصا را داد تا (از نیل بگذرد و ابزار ساحران را ببلعد) 👈و به حضرت ابراهیم (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و السلام) آتش بی حرارت و سرد داد ( تا از آتش سوزان نمرود نجات یابد) 👈و به حضرت عیسی (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و السلام) کلماتی داد که به و اسطه آن مردگان را زنده می کرد. 👈و برای من این (علی بن ابی طالب علیه السلام) را عطا کرد و برای هر پیامبری ، آیه و نشانه پروردگارم هست و ائمه طاهرین از فرزندان علی بن ابی طالب (علیه السلام) ، آیه و نشانه من می باشند و تا زمانی که یکی از ذریه و نسل او (علی بن ابی طالب علیه السلام) باشد زمین خالی از ایمان نمی گردد و با پایان امامت آنان قیامت برپا می شود.[1] در زیارت امام علی (علیه السلام) ، از امام صادق (علیه السلام) ، حضرت امیر المؤمنین علیه السلام «آيَةً لِرِسَالَتِهِ‏» آیه و نشانه رسالت نبی اکرم صلوات الله علیه و آله معرفی شده است.[2] [1]شيخ حر عاملى، محمد بن حسن (المتوفی 1104 ق)‏، إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات ؛ ج‏2 ؛ ص335- بيروت، چاپ: اول، 1425 ق. [2] ابن مشهدى، محمد بن جعفر المتوفی 610 ق‏، المزار الكبير (لابن المشهدي) ؛ ص220- قم، چاپ: اول، 1419 ق.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از پیغمبر هم نقل شده که فرمود: خدا به موسی سلام الله علیه یک عصایی داد که به زمین می‌زد دریا کنار می‌رفت، علامت نبوّت بود. به حضرت ابراهیم سردی آتش را داد، علامت نبوّت بود. به حضرت عیسی کلماتی یاد داد، مرده زنده می‌کرد، علامت نبوّت بود. «وَ أَعطَانِی هَذَا عَلِیّاً».[۶] به من علی را عطا کرده است. «إنّ لکل نبیّ آیه و آیه نبوّتی علیّ بن‌ ابی‌طالب»، «وَ لِکُلِّ نَبِیٍّ آیه وَ هَذَا آیَهُ رَبّی». آیت نبوّت من است. لذا امام صادق در صلوات خود بر امیر المؤمنین می‌فرماید: «وَ آیَهً لِرِسَالَتِهِ‏»،[۷]سلام بر مهم‌ترین آیت نبوّت پیغمبر. [۶]- إحقاق الحق و إزهاق الباطل، ج ‏۷، ص ۱۳۱٫ [۷]- زاد المعاد – مفتاح الجنان، ص ۴۶۳٫ سایت حامد کاشانی
أسند ابن قرطة في مراصد العرفان إلى زيد بن حارثة أن رسول الله ص بايعنا على أن نحفظه في نفسه و في علي بن أبي طالب و قال أعطى الله تعالى العصا لموسى و الكلمات لإبراهيم و أعطاني هذا يعني عليا و لكل‏ نبي‏ آية و هذا آيتي و الأئمة الطاهرين من بعده آيات الله لم تخل الأرض من الإيمان ما بقي أحد من ذريته و عليهم تقوم الساعة. از زید بن حارثه نقل شده که سول خدا صلوات الله علیه و آله از ما بیعت گرفت تا خود حضرت و علی بن ابی طالب علیه السلام را حفظ کنیم (حرمت و جایگاه منزلت شان را نگهدارند) و حضرت رسالت فرمودند : خدای متعال به 👇 👈به حضرت موسی (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و السلام) عصا را داد تا (از نیل بگذرد و ابزار ساحران را ببلعد) 👈و به حضرت ابراهیم (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و السلام) آتش بی حرارت و سرد داد ( تا از آتش سوزان نمرود نجات یابد) 👈و به حضرت عیسی (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و السلام) کلماتی داد که به و اسطه آن مردگان را زنده می کرد. 👈و برای من و این را یعنی علی بن ابی طالب (علیه السلام) را عطا کرد و برای هر پیامبری ، آیه و نشانه پروردگارم هست و علی بن ابی طالب (علیه السلام) و ائمه طاهرین بعد از علی بن ابی طالب (علیه السلام) ، آیات و نشانه های خدای متعال می باشند و تا زمانی که یکی از ذریه و نسل او (علی بن ابی طالب علیه السلام) باشد زمین خالی از ایمان نمی گردد و با پایان امامت آنان قیامت برپا می شود.[1] در زیارت امام علی (علیه السلام) ، از امام صادق (علیه السلام) ، حضرت امیر المؤمنین علیه السلام «آيَةً لِرِسَالَتِهِ‏» آیه و نشانه رسالت نبی اکرم صلوات الله علیه و آله معرفی شده است.[2] در قرآن خدای متعال فرموده که آیات و نشانه های مرا به بهره اندک نفروشید [و اساسا چیزی نمی تواند جای آیات الهی را پرکند غیر از خود آن] [3] [1] عاملى نباطى، على من محمد بن على بن محمد بن يونس(المتوفی 877 ق‏) ، الصراط المستقيم إلى مستحقي التقديم ؛ ج‏2 ؛ ص85 ، 16 فصل [في أخذ بيعة الناس على أن يحفظ الناس رسول الله ص في أهله‏]- نجف، چاپ: اول، 1384 ق. [2] ابن مشهدى، محمد بن جعفر المتوفی 610 ق‏، المزار الكبير (لابن المشهدي) ؛ ص220- قم، چاپ: اول، 1419 ق. [3] وَ آمِنُوا بِما أَنْزَلْتُ مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ وَ لا تَكُونُوا أَوَّلَ كافِرٍ بِهِ وَ لا تَشْتَرُوا بِآياتي‏ ثَمَناً قَليلاً وَ إِيَّايَ فَاتَّقُونِ‏(بقره :2،آیه41) ؛ إِنَّا أَنْزَلْنَا التَّوْراةَ فيها هُدىً وَ نُورٌ يَحْكُمُ بِهَا النَّبِيُّونَ الَّذينَ أَسْلَمُوا لِلَّذينَ هادُوا وَ الرَّبَّانِيُّونَ وَ الْأَحْبارُ بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِنْ كِتابِ اللَّهِ وَ كانُوا عَلَيْهِ شُهَداءَ فَلا تَخْشَوُا النَّاسَ وَ اخْشَوْنِ وَ لا تَشْتَرُوا بِآياتي‏ ثَمَناً قَليلاً وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ. (مائده:5،آیه44).