هدایت شده از عباس موزون
لینک #فصل_چهارم برنامه «زندگی پس از زندگی» در تلوبیون رمضان ۱۴۰۲
✅ قسمت اول-منفی هفت(بخش ۱)
#دانیال_قاسمعلی
✅ قسمت دوم-منفی هفت(بخش ۲)
#دانیال_قاسمعلی
✅ قست سوم-فقط پدر
#میثم_نثاری
✅ قسمت چهارم_ورود به مردن
#سید_ابوالقاسم_احمدی
✅ قسمت پنجم_نمی بخشم
#محمدحسن_تاجمیری
✅ قسمت ششم_از پافتاده
#محمدعلی_درودی
✅ قسمت هفتم_باور
#حمید_علیزاده
✅ قسمت هشتم_مهتاب شبی...(بخش ۱)
#فاطمه_سجادی
✅ قسمت نهم_مهتاب شبی...(بخش۲)
#فاطمه_سجادی
✅ قسمت دهم_در،گذشت
#زینب_حیدریان
✅ قسمت یازدهم_صدای سخن عشق(بخش ۱)
#مسعود_نبی_چنانی
✅ قسمت دوازدهم_صدای سخن عشق(بخش ۲)
#مسعود_نبی_چنانی
✅ قسمت سیزدهم_رسم زمونه...
#رسول_نجفیان
✅ قسمت چهاردهم_دخترم...
#علیرضا_غلامی
✅ قسمت پانزدهم_حلالیت(بخش ۱)
#یاسر_درخشان
✅ قسمت شانزدهم_حلالیت(بخش۲)
#یاسر_درخشان
✅ قسمت هفدهم_خودسوزی
#راحله_خمسه
✅ قسمت هجدهم_آزمون
#شاپور_سعدی_نژاد
✅ قسمت نوزدهم_رشته به رشته مو به مو
#اعظم_فکریان
✅ قسمت بیستم_نذر
#محمدحسن_حکیمیان
✅ قسمت بیست و یکم_خاک و خاکستر
#باقر_حسین_زاده
✅ قسمت بیست و دوم_اکبر
#اکبر_بابامرادی
✅ قسمت بیست و سوم_وقت رفتن
#حسن_رضا_هادی_پور
✅ قسمت بیست و چهارم_آتش
#محسن_اسکندری
✅ قسمت بیست و پنجم_طعم میوه
#عبدالکریم_حاجی_زاده
✅ قسمت بیست و ششم_آخرین بازدم(بخش ۱)
#زهره_ابراهیمی
✅ قسمت بیست و هفتم_مرز نور(بخش ۲)
#زهره_ابراهیمی
✅ قسمت بیست و هشتم_شکار
#محسن_حسنوند
✅ قسمت بیست و نهم_زنده مانی
#نسرین_جاپلقی
✅ قسمت سی ام_بی نهان(بخش ۱)
#خدیجه_مبینی
✅ قسمت سی و یکم_بی نهان(بخش ۲)
#خدیجه_مبینی
✅ قسمت سی و دوم_به کدامین هیات
#علی_فضلعلی
📝 روایت حاشیه دیدارهای حضرت آقا
https://farsi.khamenei.ir/around-index
پ.ن: آن گوشه سمت چپ بالای سایت نوشته سال. روی آن بزنید و برای سالهای قبل را هم بخوانید.
انجمن نویسندگان انقلابی رمان| انار
هدایت شده از پشتیبان 1
آرشیو مباحث استاد شجاعی:
http://eitaa.com/archive_ostad_shojae
آرشیو مباحث مناسبتی استاد شجاعی:
http://eitaa.com/archive_monasebati
وَ سَخَّرْنا مَعَ داوُدَ الْجِبالَ یُسَبِّحْنَ وَ الطَّیْرَ: و مسخر ساختیم با داود کوهها را که تسبیح مىکردند با او، و پرندگان را نیز مسخر او نمودیم که با تسبیح او تسبیح مىکردند.
در اکمال الدین- از حضرت صادق علیه السلام مروى است که: داود علیه السلام بیرون آمدى زبور مىخواندى، باقى نماندى هیچ کوهى و هیچسنگى و هیچ پرندهاى مگر آنکه جواب دادى او را «1».
«عمری است که ما چشم به راهت هستیم»
در حسرت آن صورت ماهت هستیم
ای حجت حق اگر بدانی قابل
آمادهی تکمیل سپاهت هستیم
#چالش_مصرع_سوم
#ناهید_خلفیان
'خونخواه حسین و مادرت زهرایی '
عمری است که دور از همه و تنهایی
مظلوم تر از علی چه کس غیر شماست
از جهل بشر تو ساکن صحرایی
#مشهدی_زاده
#چالش_مصرع_سوم
"عمری است که ما چشم به راهت هستیم"
ما تشنهٔ دریای نگاهت هستیم
بردار نقاب غیبت از چهره خود
در تاب و تب صورت ماهت هستیم
#مستان_بروجردی
#چالش_مصرع_سوم
کنار بوتهی اسفند و بادهای بهار
چقدر بوی خوشی داشت شنبههای قرار
چقدر در نظرم بیدلیل زیبا بود
حضور شاپرکی لابهلای بوتهی خار
چقدر در نظرم شاد بود و ثروتمند
میان مردم ده، کودک دوچرخهسوار
هنوز نام تو میبارد از دهان کویر
از آن شبی که صدایت زدم در آبانبار
مرا به سادگیِ آبیِ کجا میبُرد؟
نقوش هندسی یک گلیم حاشیهدار
کجاست روشنی آن چراغ بغدادی
که میرساندم از آن شام بیستاره به یار
چه مانده است از آن روزهای دار و درخت
به غیر سفرهی پاییز و طعم ربّ انار
#اعظم_سعادتمند
#غزل
- من اگه بستنیفروشی داشتم یا چلوکبابی یا هر مغازهی دیگهای که خوراکی میفروخت، نمیذاشتم هیچ بچهای آبدهنقورتداده و با شکم خالی از جلوی مغازهم رد بشه! نمیذاشتم هیچ آدم بزرگی هم با حسرت بایسته و نگاه ویترین مغازهم کنه! یا کسی بیاد قیمت بپرسه و بعد که دو دوتا چهارتا کرد سرشو بندازه پایین بره!
شاید بگید اینطوری که سر سال ورشکسته میشی؟!
فکر کنم ورشکسته شدن خیلی بهتر از یه زندگی پولداری باشه که کلی آه حسرت پشت زندگیشه!
حالا من گفتم بستنیفروشی و چلوکبابی؟ تو توی ذهنت ویترینِ همین زندگیهای مجازی یه عده رو بیار عزیزجان..
✍سید مصطفی موسوی
انجمن نویسندگان انقلابی رمان | انار
داستان مینیمال
یک| ۱
مینیمال، همهی عناصر یک داستان معمولی را در خود دارد؛ با این تفاوت که این عناصر با ایجاز و اختصار فوقالعادهای همراه است؛ تا آنجا که برخلاف داستان کوتاه و رمان که «شخصیت» مهمترین عنصر آن است، «ایجاز» را مهمترین عنصر داستان مینیمال میدانند. ایجاز، آن قدر در داستان مینیمال اهمیت دارد که مینیمالیستها عبارت «کم هم زیاد است» را شعار خود قرار دادهاند و گفتهاند:«مینیمالیسم یعنی هیچ جزئی از اثرت را نتوانی حذف کنی. همین!» به عبارت سادهتر، کسی که میخواهد یک داستان مینیمال خلق کند، نه تنها باید در طول داستان از دادن اطلاعات غیر ضروری به شدت پرهیز کند؛ بلکه باید آفرینش قسمتهایی از داستان را نیز به عهدهی خود خوانندگان بگذارد تا آنها خود به صورت انتزاعی ناگفتههای داستان را دریابند.
انجمن نویسندگان انقلابی رمان | انار