eitaa logo
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
895 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
﷽؛اینجا با هم یاد می‌گیریم. با هم ریشه می‌کنیم. با هم ساقه می‌زنیم و برگ می‌دهیم. به زودی به اذن خدا انارهای ترش و شیرین و ملس. نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 نمایشگاه باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
مشاهده در ایتا
دانلود
یک جاهایی را را میگذارم برای بعد تا کامل و دقیق برسی کنیم (مهم است) ( عدم حقیقی، شناخت تعلق صحیح است ) حضرت امام علی (ع) میفرمایند : گردآورندگان و نگاه دارندگان اموال مردند، درحالی که هنوز زنده بودند یعنی در حال زنده بودن هلاک شدند ((و العلماء باقون ما بقی الدهر .)) در اینجا دقیقا علما را معنی میکند یعنی کسانی که دل به اموال ما بسته اند علما یعنی آنهایی که دل به مال ما نبسته اند علما به معنی دانشمندان نیست علما از جهت سواد و معلومات مطرح نشده ؛ بلکه این تفاوت انسان ها از دید تعلق است و موضوع تعلق را مشخص میکند وضع گرفتار ایشان در تعلقات شان هست در مقابل علما یعنی آنها که در این تعلق در آنها نیست و از این تعلق آزادند از این جهت که علم حقیقی یعنی اینکه تو بدانی به کدام باید متعلق باشی و به این گروه علما می گویند وقتی انسان علم این را نداشته باشد که به چه چیزی باید تعلق داشته باشد و از این علم محروم باشد توفیق شد در سایر علوم چه فایدهای دارد چه سودی از دانستنی های دیگرش می برد و شر امروز خواص اشیاء را می‌داند نحوه ساختن آنها را می‌داند ولی چه خیری از این کار می برد؟ فرض که علم کشور سازی بلد است اما نمی تواند آن را حفظ کند و در وضعیتی که فارغ است از آنچه باید به آن عالم باشد وزیر بنای تمام علم هایش در آن مبنا باشد و علم به جای که به آن تعلق داشتن دارد از این جهت امام علی علیه السلام به کسی عالم می گوید که ما در علم را دارد علمی که اگر نبود بودن سایر علوم به جای اینکه منافع باشد ضرر هم دارد بمب اتم به وسیله علم به وجود آمد و به وسیله علم هم به کار میرود ؛ اما این علم در مادر علوم ها نیست از این نظر نمی شود آن را علم دانست امام علی علیه السلام در این زمینه میفرمایند : به آن کسی که از این علم محروم است عالم نخواهم گفت حتی اگر همه چیز در عالم بداند @ANARSTORY
هدایت شده از 🌿
قسمت پنجم گام اول برنامه ریزی و مدیریت زندگی: خستگی و نارضایتی عمیق و واقعی از وضع موجود بخش اول خانواده ای را فرض کنید که آنقدر غذاهای تکراری در خانه خورده اند، که دیگر تمایلی به غذاهایی که مادر با زحمت فراوان تهیه می کند ندارند. یا یک تولید کننده، با تمام زحمتی که متحمل می‌شود در نهایت بازهم از نتیجه کار و کاسبی اش راضی نیست. و هر کس دیگری در هر شغل و موقعیتی. این افراد تا در روش کار خود تغییری ایجاد نکنند، وضع همان است که بوده و بعید است مشکل‌شان خودبه‌خود حل بشود! چه چیزی به این گونه افراد کمک می کند تا از وضع موجود خارج شوند و تحول رو به رشدی در موقعیت خود ایجاد کنند؟! چه اتفاقی موجب می شود که برخی افراد در روش و سبک زندگی‌شان، دست به تغییراتی می‌زنند، تا به وضع دلخواه برسند، ولی برخی دیگر فقط وضع موجودشان را تحمل کنند؟! برداشتی آزاد از کارگاه مدرس: محمد مهدی الهی منش برای دریافت اصل مباحث به@doreh_tarbiati پیام بدهید. @anarstory
بیانات نورانی. چراغهایی برای یافتن راه. https://eitaa.com/joinchat/1473380440C6000a46bce نشانی نمایشگاه چشمه... به سمت جنگل ظلمات...چشمه آب حیات را خواهید یافت. https://eitaa.com/joinchat/1614741592C64fca83486 @ANARSTORY
_«یالله بشین» زود می پرم روی گرده اش،مردک غول تشن... _«حالا همگی باهم:الموت لصدام،درود بر خمینی» @anarstory
12.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| نماهنگ «اینها افسانه است» بیانات آیت الله مصباح یزدی پیرامون شخصیت مرحوم آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی (ره) ۹۶/۱۰/۱۴ 💻 @mesbahyazdi_ir
11.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویژه ی کار و تبلیغ برای صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف.
من چقدر دلم میخواهد برسیم به بحث (ریشه سوءظن و اعتراض به خداوند)🎈
(بسم الله رحمن رحیم ) به جلسه 9 رسیدیم و مبحث بعدی کتاب بحث جلسه های سابق درباره ی این بود که ؛ اراده انسان است که وضع او را مشخص میکند یعنی اگر یک تصمیم بگیری اگر اراده نداشته باشی نمیتونی اون تصمیم عملی کنی . حرکت انسان تابعه تعلق أو است یعنی تو به چیزی که تعلق داری و دست هایت را با آن بستی . و در جهت تعلق خود حرکت میکنی. انسان موجودی که متحرک هستن یعنی حرکت او نتیجه تعلق خود در جهت تعلق است یعنی تعلق هم علت موجودی هرچه است یعنی علت مبقیه حرکت و جهت دهنده به حرکت و اگر قبول کنیم که تحولات انسان مستقیم نتیجه حرکت به این نتیجه می‌رسیم که تحولات انسان نتیجه تعلقات اوست تحویل یعنی دگرگون شدن عمیق و اساسی انسان به تبدیل شدن انسان خاکی به انسان مافوق خاکی این تحول اساسی در نتیجه تبدیل شدن موضوع تعلق است تعلق به خاک انسان را موجودی خاکی میکند این تحول اساسی دقیقه انرژی تبدیل شدن موضوع تعلق انسان از تعلق به خاک است @ANARSTORY