توربو و راتاتوئی تقریبا یک خط داستانی را دنبال میکنند.
هر دو برای خود آرزویی دارند که از ارزشهای خانوادگی متفاوت است.
توربو میخواد سریع باشد و در مسابقه سرعت ماشینها شرکت کند، اما ارزش خانوادگیاش سرعت پایین و آرام بودن است.
رمی موش سرآشپز آرزویش آشپز بودن و غذای مطلوب خوردن است، اما ارزش خانوادگیاش موش بودن و دزدی کردن است.
هر دو آرزویشان را از یک انسان دارند و یک جمله.
توربو از "گی" و رمی از "گوستو".
جملهای که توربو به آن باور داشت و باعث تغییر مسیر زندگیاش شده بود "هیچ رویایی خیلی بزرگ نیست و هیچ رویا پردازی خیلی کوچک نیست" بود و آن جمله برای رمی "هرکسی میتواند غذا بپزد" بود.
هردو با باور به خود و اندیشه نقش سوم داستان هم زندگی خود را تغییر دادند و هم ارزش خانوادگیشان را.
توربو در مسابقهی سرعت ماشینها اول شد و مسبب سکونت خانوادهاش در یک مکان امن شد. و رمی سرآشپز رستوران 5ستارهی گوستو شد و خانوادهاش را از فاضلاب به طبقهی بالای رستوران گوستو رساند.
#تمرین_کلاسی 52
#020524
#مونا_کردستانی
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
نور یه نکته ای درباره خداحافظی آقای شهبازی عرض کنم. به نظرم داریم توی یک جورچین خبیثانه بازی میک
این هم خوب بود:
هر کسی با هر عقیدهای فک نکنم بگه بزن فلان شبکه رشیدپور یا علی ضیا اجرا داره ببینیم لذت ببریم!
آقای صدا و سیما به خودت بیا!
محمدq
💠 جشنواره ملی بانوی هزارهٔ اسلام
(بزرگداشت حضرت خدیجه علیهاالسلام) برگزار می نماید.
🔶🔸کارگاه شعر، با موضوع ضرورت و چگونگی تولید آثار هنری برای اهل بیت علیهم السلام
📆 تاریخ برگزاری: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
🕓ساعت برگزاری:۱۷:۳۰
🔰با حضور استاد ارجمند کارگاه شعر:
🔸سرکار خانم دکتر عالیه مهرابی
✅ همراه با حضور اعضای انجمن ادبی اوج هنر
📲 راه ارتباطی:
علاقه مندان شرکت در کارگاه شعر جهت ثبت نام مشخصات خود را در پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۳۱۷۰۷۴۴۶ ارسال نمایند.
📰برای اطلاعات بیشتر به آدرس های زیر مراجعه فرمایید.
👇
☎️راه های ارتباط با ما:
📨پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/b_Islam
📨پیام رسان روبیکا
https://rubika.ir/b_Islam
1_6216654337.mp3
16.34M
توضیحات حجت الاسلام سید کمیل موسوی، پیرامون پشت پرده کناره گیری محمدرضا شهبازی مجری معروف صداوسیما
7.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💬چگونه دانشگاهها و مراکز علمی ایرانی برای غرب به وسیله ISI جاسوسی میکنند؟
تاریخچه isi و بیان نکاتی پیرامون رویکرد، پشت پرده و اهداف آن
استاد ازغدی
@BisimchiMedia
@anarstory
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
💬چگونه دانشگاهها و مراکز علمی ایرانی برای غرب به وسیله ISI جاسوسی میکنند؟ تاریخچه isi و بیان نکاتی
اینکه در مورد زبان فارسی حساسیت داریم به خاطر این است. البته منظور نگاه تمدنی است که الحمدلله هنوز بین میلی از نخبگانمان هم وجود ندارد.
9.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
☄️روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست به صورت صریح عنوان میکند،تغییر حکومت در ایران غیر ممکن است.
🟢برخلاف تبلیغاتی رسانه های غربی و اپوزیسیون، ۷۰ درصد جمعیت ایران به طور کامل از حکومت این کشور پشتیبانی میکنند
وقتی رسانه اسرائیلی میگوید ۷۰ درصد شما جمعیت واقعی را تخمین بزنید.
@BisimchiMedia
💬 #تحلیل_و_تبیین | متولد پنجاه و هفت
👈 امیر دریادار دوم ستاد، فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با رسانه KHAMENEI.IR
🔹 ما دیگر هیچ محدودیتی در هیچ دریایی نداریم و با انجام این مأموریت به این خودباوری رسیدیم که اگر اراده کنیم میتوانیم و توانستیم بااقتدار در تمامی اقیانوسها حضور پیدا کنیم.
🔹 در این مأموریت از فاصله ۵۰۰ کیلومتری تمامی تهدیداتی که متوجه ناوگروه بود، مورد پایش و رصد قرار میگرفت.
🔹 در این مأموریت ما در هفتدریا هفت تنگه و چهار اقیانوس دنیا حضور پیدا کردیم و پنج مرتبه از خط استوا عبور نمودیم. رکورد عبور از کلیه مدارات مهم کره زمین (مدار استوا، مدار رأسالسرطان، مدار رأسالجدی) و تنگه ماژلان در این مأموریت تاریخساز، به ثبت رسید.
🔹 برای اولینبار در دنیا رکورد دریانوردی مداوم ۲۳۳ روزه با پیمایش حدود ۶۵ هزار کیلومتر را به ثبت رساندیم.
🔹 حضور ما در برزیل بهمثابه شکست آمریکا در برابر ایران بود که باوجود تلاشهای گسترده نتوانست مانع پهلوگیری ناوگروه ایران در حیاطخلوت خود (بندر ریودوژانیروی برزیل) شوند.
🔍 بخوانید👇
khl.ink/f/53519
@anarstory
هدایت شده از خط حزب اللّه
💬 #یادداشت_هفته | متشکّل شدن مجدد شیعه
👈🏼 نگاهی به الگوی ویژه هدایت و سیره تبلیغی امام سجاد علیهالسلام و ثمرات آن بر اساس بیانات رهبر انقلاب
🔻 زندگی امام سجاد «از همه جهت یکی از زندگی های پر از درس است.» ۱۳۷۲/۴/۲۳ یکی از این جهات، الگوی هدایت و سیره تبلیغی ایشان است. همه شواهد نشان می دهد نیم قرن بعد از حکومت پیامبر اسلامی، جامعه اسلامی چنان به انحراف رفته است که امیدی به اصلاح آن نیست؛ اما به راستی امام سجاد چگونه در طول ۳۵ سال دوران امامت خود با صبر و استقامت، چنین اثر شگفتی در جامعه اسلامی ایجاد کردند؟
🔻 اختناقِ گسترده در دوران بعد از حادثه عاشورا
🔹 شرایط دوران امام سجاد از چند جهت حائز اهمیت است. از یک سو «وقتیکه حادثهى عاشورا پیدا شد، در عالم اسلام... حالت رعبى میان مردم به وجود آمد؛ بیشتر یا شاید کلّاً در میان شیعیان و طرفداران ائمّه.» (حماسه امام سجاد، ص ۱۸۴) از سوی دیگر «عامّهى مردم دچار یک بیایمانى و ضعف و اختلال اعتقادى شدید شده بودند. کار به جایى رسیده بود که حتّى بعضى از ایادى دستگاه خلافت، نبوّت را زیر سؤال میبردند.» (انسان۲۵۰ساله، ص ۱۸۱) و «اخلاق مردم بشدّت خراب شده بود.» (انسان۲۵۰ساله، ص ۱۸۲) چراکه «بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابنزیاد و عمر سعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند.» ۱۳۷۲/۴/۲۳
🔹 در آن دوران «اغلب شخصیّتهای بزرگ، سر در آخور تمنّیّات مادّیای که بهوسیلهی رجال حکومت برآورده میشد، داشتند.» ۱۳۶۵/۴/۲۸ و کارشان شده بود «از طرفى موجّه کردن و محبوب کردن چهرهى قدرتها در دل مردم، از طرفى منفور کردن خاندان پیغمبر و محبّت اینها را از دلها گرفتن.» (حماسه امام سجاد، ص ۸۳) فشار و سختگیری به جایی رسیده بود که «دستگاه عبدالملک... کمال اِشراف و نظارت را بر زندگى امام سجّاد داشت. جاسوسهایى گماشته بود که وضع زندگى امام سجّاد را به او گزارش بدهند.» (حماسه امام سجاد، ص ۱۹۳)
🔹 حال سؤال این است با وجود اینکه «اختناق در آن دوران و نامناسب بودن وضع، اجازه نمیداد که امام سجاد بخواهند با آن مردم بیپرده و صریح و روشن حرف بزنند؛ نه فقط دستگاهها نمیگذاشتند، مردم هم نمیخواستند.» ۱۳۶۵/۴/۲۸ امام سجاد چگونه اسلام را از تحریف و جامعه اسلامی را از خطر انحراف نجات دادند؟
🔻 امام از هیچکس مأیوس نیست...
🔹 نگاه متعارف جامعه اینگونه است که با وجود چنین وضعیتی، تربیت مردم ناشدنی است. اما «امام سجاد... نگفتند وضع بد است، نگفتند که از شمشیر قدرت حاکم خون میچکد، نگفتند این حرفها در دل و مغز علیل مردم جا نمیگیرد؛ حرفشان را گفتند.» (حماسه امام سجاد، ص۱۲۶) سیره عملی ایشان نشان میدهد «امام از هیچکس مأیوس نیست حتّى از محمّدبن شهاب. امام انسان را داراى فطرت نیکو میداند... بدیها عارضیاند، بدیها مال بعدند، بدیها نقشونگار روى این صفحه هستند و خود صفحه پاک است... هر انسانى در هر حدّى از انحراف، از قلمرو و محیط و منطقهى امید یک انسانِ هدفى و مسلکى بیرون نیست؛ همهکس را میتوان امیدوار بود که هدایت شود.» (حماسه امام سجاد، ص۱۵۳)
🔻 دو نوع روش تبلیغی امام
🔹 با بررسی شیوه تبلیغی حضرت سجاد میتوان دریافت که «امام چون در دوران اختناق زندگى میکردند و نمیتوانستند مفاهیم مورد نظر خودشان را آشکارا و صریح بیان کنند، از شیوهى موعظه و دعا استفاده کردند. دعا مربوط به صحیفهى سجّادیّه است... و موعظه مربوط به بیانات و روایاتى است که از آن حضرت نقل شده.» (حماسه امام سجاد، ص۲۰۵)
🔻 اولاً حضرت برای بازسازی جامعه نبوی «پوششى براى حقایق درست میکرد، و آن، پوشش، دعا بود.» (حماسه امام سجاد، ص ۱۶۲) یعنی در بدترین شرایط تبلیغی «امام سجّاد از بيان معارف دست نکشيد؛ بهعنوان دعا، بهنام نيايش، مطالبى فراهم آورد و آنچه ميخواست بگويد، گفت.» (همرزمان حسین، ص ۹۲) ثانیاً موعظه «بهترین نحو انتقال و القای ایدئولوژى و افکار درست است.» (حماسه امام سجاد، ص۲۰۶) موعظههای عمومی حضرتسه ویژگی مهم دارد:
🔹 ۱- «این بیانات امام که خطاب به عامّهى مردم است، از نوع آموزش نیست، از نوع تذکّر و یادآورى است. یعنى در این بیان، امام نمینشینند مسئلهى توحید را براى مردم باز کنند و بشکافند، یا مسئلهى نبوّت را براى مردم تفسیر کنند بلکه تذکّر میدهند، یادآورى میکنند.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۰)
🔍 ادامه👇