💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
تولید شده در گروه درختان سخنگو
وابسته به باغ انار😎🤦♂️🏃♂️
@ANARSTORY
آه که چه ساده اندیش بودم و یلدای امشب را درنیافتیدم...
خوشا به حال شما که حواستان بود یلدای امشب آخرین یلدای قرن است. آخرین یلدای قرنِ بعد، همه مان را مور و ملخ خورده و نوه ی اقای واقفی درحالی که عصای موسی را در دست دارد اندر احوال "واو" پدربزرگش برای اهالی باغ انار می گوید. شاید هم دنبال صدای جیرینگ جیرنگ واریز فروش واو است و نوه ی آقای مجاهد مشغول پرورش کروکدیل های کشور است و گاهی به رسم تفریح جدش، سراغ تیراندازی با تفنگ بادی آن مرحوم میرود و نوه ی خانم آرمین در حالی که کتابش را امضا میکند، ننه قندون را در دست دارد و از گریه های شبانه ی آن مرحومه در کشتن هابیل می گوید و نوه ی "احد" شب ها دست در دست آشیخ غلامرضا و درویش مصطفا طی الارض می کند و تا طور سینا میرود و با نامیرای کوره چی و لوثیا و صخور وهبذول گپ و گفتی میکند و به باغ برمیگردد و نوه ی آقای ابراهیمی بالاخره از آوینی و جلال و نادر پلی به منشاء رمان (اومانیسم) زد و طرحی نو در ادبیات برانداخت و نوه ی خودم را که سیره ی مادربزرگ فقیدش را در پیش گرفت و قشر عظیمی را معتاد رمان آنلاین کرده و ملت را تا مرکز سکته پیش برده، نمیدانم چه علاقه ای به منِ مرحومه ی دست از دنیا شسته دارد که همچنان خودنویسم را نگه داشته و نوه ی وهب هیچ اصلا بماند ...
ان شاءالله که به مادربزرگش نرفته باشد و عاقبت بخیر شود.
و آه...
وآهتر...
وآهترتر آنکه...
این آخرین یلدا با روحانیست و چه کسی می داند سال دیگر یلدا را بدون او چگونه میگذرانیم...
پس دریابید آخرین نفسهای آخرین پاییز قرن را...
#هیام
#باغ_انار
#عشرون
#یلدا
#990930
@ANARSTORY
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
#بیماری @ANARSTORY
تکبر با من عجین است.
و زورم به اش نمی رسد.
و دعایم باید بکنید تا مرا نسوزاند.
که اگر دعا فایده نداشته باشد هیچ چیز دیگر فایده نخواهد داشت.
این روزها...معلوم نیست زنده باشیم....نباشیم...طلب بخشش و عافیت...
نه یک دل که هزاران دل ...
از همگی التماس دعا.
یا علی مدد.
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
#سرداردلها #شهیدسلیمانی @ANARSTORY @HOLLYYAGHUT
و اینک ماه #دی آغاز شده....
و سیزده روز دیگر ...
و توی ای شیرِ این دیار...هزاران شیربیدار آفریدی...
به کفتارهای این سرزمین رحم نخواهیم کرد...باذن الله.
@ANARSTORY
#تمرین20
صدای گریه ی نوزاد، در خانه پیچید. پدربزرگ، او را در آغوش گرفت. پس از خواندن اذان، در گوشش نجوا کرد: نور چشمم! قدم در راهی گذاشتی، که نامش زندگیست. و من در انتهای این راه، نفس های آخر را می کشم. فرزندم! به دنیا دل نبند، چرا که دنیا محل گذر است، نه ماندن!
#شینار
#9901001
@ANARSTORY
>
و اژدها به روی بلندترین قله امپراطوری همیشه بیدار است.
#مونولوگ
@ANARSTORY
و اصلاً در کَت من نمی رود که یک سال از کشتن تو می گذرد و گلویشان را پاره نکرده ام.
#مونولوگ
هدایت شده از 🇮🇷عِمران واقفی🇮🇷
#جلسه_8
#دختر_محی
#تعلق
یک جاهایی را را میگذارم برای بعد تا کامل و دقیق برسی کنیم
(مهم است)
( عدم حقیقی، شناخت تعلق صحیح است )
حضرت امام علی (ع) میفرمایند : گردآورندگان و نگاه دارندگان اموال مردند، درحالی که هنوز زنده بودند
یعنی در حال زنده بودن هلاک شدند
((و العلماء باقون ما بقی الدهر .)) در اینجا دقیقا علما را معنی میکند
یعنی کسانی که دل به اموال ما بسته اند علما یعنی آنهایی که دل به مال ما نبسته اند علما به معنی دانشمندان نیست
علما از جهت سواد و معلومات مطرح نشده ؛ بلکه این تفاوت انسان ها از دید تعلق است و موضوع تعلق را مشخص میکند
وضع گرفتار ایشان در تعلقات شان هست در مقابل علما یعنی آنها که در این تعلق در آنها نیست و از این تعلق آزادند از این جهت که علم حقیقی یعنی اینکه تو بدانی به کدام باید متعلق باشی و به این گروه علما می گویند
وقتی انسان علم این را نداشته باشد که به چه چیزی باید تعلق داشته باشد و از این علم محروم باشد توفیق شد در سایر علوم چه فایدهای دارد چه سودی از دانستنی های دیگرش می برد و شر امروز خواص اشیاء را میداند نحوه ساختن آنها را میداند ولی چه خیری از این کار می برد؟
فرض که علم کشور سازی بلد است اما نمی تواند آن را حفظ کند و در وضعیتی که فارغ است از آنچه باید به آن عالم باشد وزیر بنای تمام علم هایش در آن مبنا باشد و علم به جای که به آن تعلق داشتن دارد از این جهت امام علی علیه السلام به کسی عالم می گوید که ما در علم را دارد علمی که اگر نبود بودن سایر علوم به جای اینکه منافع باشد ضرر هم دارد بمب اتم به وسیله علم به وجود آمد
و به وسیله علم هم به کار میرود ؛ اما این علم در مادر علوم ها نیست از این نظر نمی شود آن را علم دانست
امام علی علیه السلام در این زمینه میفرمایند : به آن کسی که از این علم محروم است عالم نخواهم گفت حتی اگر همه چیز در عالم بداند
@ANARSTORY
هدایت شده از 🌿
#برنامه_ریزی_و_مدیریت_زندگی
قسمت پنجم
گام اول برنامه ریزی و مدیریت زندگی:
خستگی و نارضایتی عمیق و واقعی از وضع موجود
بخش اول
خانواده ای را فرض کنید که آنقدر غذاهای تکراری در خانه خورده اند، که دیگر تمایلی به غذاهایی که مادر با زحمت فراوان تهیه می کند ندارند.
یا یک تولید کننده، با تمام زحمتی که متحمل میشود در نهایت بازهم از نتیجه کار و کاسبی اش راضی نیست.
و هر کس دیگری در هر شغل و موقعیتی.
این افراد تا در روش کار خود تغییری ایجاد نکنند، وضع همان است که بوده و بعید است مشکلشان خودبهخود حل بشود!
چه چیزی به این گونه افراد کمک می کند تا از وضع موجود خارج شوند و تحول رو به رشدی در موقعیت خود ایجاد کنند؟!
چه اتفاقی موجب می شود که برخی افراد در روش و سبک زندگیشان، دست به تغییراتی میزنند، تا به وضع دلخواه برسند، ولی برخی دیگر فقط وضع موجودشان را تحمل کنند؟!
برداشتی آزاد از کارگاه #برنامه_ریزی_و_مدیریت_زندگی
مدرس: محمد مهدی الهی منش
برای دریافت اصل مباحث به@doreh_tarbiati پیام بدهید.
@anarstory
بیانات نورانی.
چراغهایی برای یافتن راه.
https://eitaa.com/joinchat/1473380440C6000a46bce
نشانی نمایشگاه چشمه...
به سمت جنگل ظلمات...چشمه آب حیات را خواهید یافت.
https://eitaa.com/joinchat/1614741592C64fca83486
@ANARSTORY
#تمرین21
_«یالله بشین»
زود می پرم روی گرده اش،مردک غول تشن...
_«حالا همگی باهم:الموت لصدام،درود بر خمینی»
#شینار
#991002
@anarstory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینید | نماهنگ «اینها افسانه است»
بیانات آیت الله مصباح یزدی پیرامون شخصیت مرحوم آیت الله محیالدین حائری شیرازی (ره)
۹۶/۱۰/۱۴
💻 @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اهمیت ویژه ی کار و تبلیغ برای
صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف.
(بسم الله رحمن رحیم )
#دختر_محی
#تعلق
#محور_تحول_در_انسان
به جلسه 9 رسیدیم و
مبحث بعدی کتاب
بحث جلسه های سابق درباره ی این بود که ؛
اراده انسان است که وضع او را مشخص میکند
یعنی اگر یک تصمیم بگیری اگر اراده نداشته باشی نمیتونی اون تصمیم عملی کنی .
حرکت انسان تابعه تعلق أو است
یعنی تو به چیزی که تعلق داری و دست هایت را با آن بستی .
و در جهت تعلق خود حرکت میکنی.
انسان موجودی که متحرک هستن یعنی حرکت او نتیجه تعلق خود در جهت تعلق است یعنی تعلق هم علت موجودی هرچه است یعنی علت مبقیه حرکت و جهت دهنده به حرکت و اگر قبول کنیم که تحولات انسان مستقیم نتیجه حرکت به این نتیجه میرسیم که تحولات انسان نتیجه تعلقات اوست تحویل یعنی دگرگون شدن عمیق و اساسی انسان به تبدیل شدن انسان خاکی به انسان مافوق خاکی این تحول اساسی در نتیجه تبدیل شدن موضوع تعلق است تعلق به خاک انسان را موجودی خاکی میکند این تحول اساسی دقیقه انرژی تبدیل شدن موضوع تعلق انسان از تعلق به خاک است
@ANARSTORY
49.2K
#آسوده_بخوابید
شهر در امن و امان است
آسوده بخوابید درختانِ باغِ انار...
@ANARSTORY