eitaa logo
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
903 دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
﷽؛اینجا با هم یاد می‌گیریم. با هم ریشه می‌کنیم. با هم ساقه می‌زنیم و برگ می‌دهیم. به زودی به اذن خدا انارهای ترش و شیرین و ملس. نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 نمایشگاه باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مجاهد
_نوجوانی پیش تان می اید و می گوید می خواهد داستان بنویسد، به او چه می گویید؟ +می گویم استقامت داشته باش. _ چرا؟ + تجربه های فراوانی در این باره دارم. سال هفتاد، داستان تدریس می کردم. یکی بود که روی او خیلی حساب می کردم، ولی وقتی سربازی رفت، داستان را رها کرد. یکی هم بود که بارها می خواستم به او بگویم تو برای داستان ساخته نشده ای، بگذار و برو، ولی او استقامت داشت و ادامه داد. پارسال کتاب او، کتاب سال جمهوری اسلامی شناخته شد. برشی از مصاحبه ی استاد مظفر سالاری بسیار راهگشا
امروز ‏13 نوامبر روز جهانی ‎مهربانی است همه سعی می کنند در این روز به هم لبخند محبت آمیز زده و ناراحتی ها و دلخوری ها را فراموش کنند. قدمت روز مهربانی به سال ۱۹۷۷ باز می گردد گروهی از نهادهای بشردوستانه در این سال بایکدیگر متحد شدند تا مردم را تشویق کنند که در این روز به یکدیگر مهربانی کنند و هدیه بدهند. هدیه‌هایی مثل کتاب، لباس، غذا، شاخه‌ی گل و حتی یک لبخند 🥰 و اینگونه امپراطوری رسانه ای نگذاشت نور پیامبر ما به مردم جهان برسد. و نتیجه اش این شد. روز جهانی مهربانی بر میگردد به روزی که پیغمبر ما قاتل عمویش را بخشید. هند و ابوسفیان را... بر می گردد به روزی که پیغمبر ما بخشید تمام بچه هایی که کلوخ های خار دار به پاهایش می زدند و او کلوخ ها را جمع می کرد و به بهشان بر می گرداند که برای ساختن دوباره شان دستانشان زخم نشود. بر می گردد به روزی که پیغمبر ما امامی را بعد از خودش معرفی کرد تا امت اسلامی توسط گرگ ها سلاخی نشوند...رشد کنند. پیشرفت کنند. بر می گردد به روزی که خداوند نگاه کرد به زمین و دید یک مشت حیوانِ انسان نما رد حال زندگی کردند و با فرستان یک انسان کامل خواست که از لجن زار بکشدشان بیرون و چه مهربانی بزرگتر از بخشیدن روح انسانی به حیوانِ دو پا. و برمی گردد به نور... واگر نور را نفهمیدیم مدام در دام ظلمات گرایان نور ظاهر گرفتار خواهیم شد. برگ باشید. عاشق نور باشید. دنبال نور باشید. @ANARSTORY
🔊فراخوان جذب نیرو ⚪️به یک گوینده آقا، جهت تولید پادکست‌های باغ نیازمندیم. علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ساخت و ارسال نمونه، به @Sepehr_3307 پیام بدهند... ♦️نشانی باغ https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 ♦️نمایشگاه باغ    @anarstory
🌹 ۲۴ آبان؛ سالروز شهادت ادواردو آنيلي ❤️کسي که امام خميني(ره) پيشانيش را بوسید. ♦️شهید (مهدی) ادواردو آنیلی فرزند جياني آنيلي سناتور و میلیاردر ایتالیایی، صاحب کارخانه ماشین سازی فیات، فراری، اوبکو، لامبورگینی، لانچیا، آلفارمو، چندین کارخانه صنعتی، بانک‌های خصوصی، شرکت‌های طراحی مد و لباس، روزنامه‌های لاستامپا، کوریره، دلاسرا و باشگاه فوتبال یوونتوس، در ۶ ژوئن ۱۹۵۴ در نیویورک به دنیا آمد.  ♦️او تحصیلات مقدماتی را در ایتالیا و سپس در کالج آتلانتیک انگلستان گذراند. پس از آن در رشته ادیان و فلسفه شرق از دانشگاه پرینستون آمریکا با درجه دکترا فارغ التحصیل شد.  ♦️اجداد ادواردو با راه‎اندازی کارخانه فیات در ایتالیا این صنعت عظیم را در آن‎جا بنا گذاشتند که امروزه بستگانش سهامدار عمده شرکت فیات، صاحب بانک‌‎ها و بیمه‎ها، باشگاه یوونتوس و... هستند. پدر ادواردو کاتولیک و مادرش یک پرنسس یهودی است.  ♦️گفته مي‌شود هدف اصلي يهوديان در وصلت با خانواده آنيلي تلاش براي تصاحب اموال ميلياردي اين خانواده بود به همين دليل بعدها خواهر ادواردو نيز به عقد يک خبرنگار یهودی به نام «الکان» در مي‌آيد، که اين ازدواج با وجود چهار فرزند به طلاق مي‌انجامد و ازدواج مجدد خواهر ادواردو با يک مسيحي صورت مي‌گيرد و از این‎جا به بعد، یک نوع رقابت بین یهودیت و مسیحیت در مورد فرزندان خواهر ادواردو به‎وجود می‎آید.  ♦️بي‌اهميتي ثروت آنيلي براي ادواردو و تمايلش به اسلام، موجب مي‌شود که پدرش حاضر نشود میراث خانواده را به او بسپارد؛ لذا جياني‌آنيلي پسر برادرش که يک مسيحي بود را به‎عنوان جانشین ادواردو تعيين مي‌کند. اما چيزي نمي‌گذرد که خبر مرگ پسرعموي ادواردو بر اثر سرطان ناشناخته‎ای مي‌پيچد. اين مرگ نيز از مرگ‌هاي مشکوک خانواده آنيلي بود؛ چرا که اگر وي به عنوان وارث اموال آنيلي زنده مي‌ماند، مدیریت اين ثروت عظيم به یک مسیحی تعلق مي‌گرفت و این خلاف خواسته‌ يهوديان بود. ♦️ادواردو شرح مسلمان شدنش را چنین می‌گوید: «زماني که در دانشگاه نيويورک درس مي‌خواندم، یک روز در کتابخانه قدم می‌زدم و کتاب‌ها را نگاه می‌کردم چشمم افتاد به قرآن و کنجکاو شدم که ببینم در قرآن چه چیزی آمده است. آن‌را برداشتم و شروع کردم به ورق زدن و آیاتش ر ا به انگلیسی خواندم، احساس کردم این کلمات، کلمات نورانی است و نمی‌تواند گفته بشر باشد، اين بود که بسيار تحت تاثیر قرار گرفتم اين شد که آن را امانت گرفتم و بیشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می‌فهمم و قبول دارم.»  ♦️اولین آشنایی ادواردو آنيلي با تشیع و انقلاب اسلامی ایران از طریق یکی از مصاحبه‌های دکتر محمدحسن قدیری ابیانه، رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در ایتالیا (در سال‌های ۵۸ تا۶۱) بوده که از طريق تلويزيون ايتاليا پخش شده که ادواردو پس از شنيدن اين مصاحبه برای دیدار با وی به سفارت ايران در ايتاليا مراجعه کرده و همين ارتباط ها نهایتا باعث گرویدن آنيلي به تشیع شد.ادوادو چند بار به ایران سفر کرده و زیارت حرم امام رضا(ع) مشرف شده بود. در یکی از این سفرها در هفتم فروردین 1360 در نماز جمعه به امامت آیت‌الله خامنه‌ای شرکت می‌کند. ♦️در همین سفر ادواردو با بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران دیدار کرده و حضرت امام پیشانی ادواردو را می‌بوسد. ♦️ادواردو نگران سوء‌قصد از سوی صهیونیست‌ها بود و به آقای قدیری گفته بود كه آن‌ها او را به خاطر اسلام آوردنش خواهند كشت و قتل او را به خودكشی، حادثه غیرمترقبه یا بیماری نسبت خواهند داد و حتی او را به زور در یك درمان‌گاه روانی خصوصی ویژه میلیاردرها در نزدیكی مرز سوئیس به طور كاملاً مخفی بستری كرده بودند و بالاخره همان‌طور كه خود ادواردو حدس می‌زد، در ۱۵ نوامبر سال ۲۰۰۰ (۲۴ آبان ۱۳۷۹) در یك واقعه مرموزانه در سن ۴۶ سالگی توسط ایادی صهیونیست جهانی، غریبانه به شهادت رسید. 🌹روحش_شاد... الفتوحی دیگر از امام خمینی
شخصیت پردازی یک ابزار ادبی است که در ادبیات استفاده می شود تا جزئیات مربوط به یک شخصیت داستان را برجسته کند و توضیح دهد. در مرحله اول نویسنده، شخصیت داستان خود را به صورت محسوس معرفی می کند. بعد از معرفی شخصیت اغلب به توصیف رفتار او می پردازد و سپس با پیشرفت داستان، فرایند فکری شخصیت ارائه می شود. سپس شخصیت داستان عقاید و افکار خود را مطرح می کند و با بقیه شخصیت های داستان وارد گفتگو می شود. در مرحله آخر عکس العمل بقیه شخصیت ها نسبت به ویژگی های شخصیتی او ارائه می شود. @ANARSTORY
انواع شخصیت پردازی نویسنده به دو روش می تواند اطلاعاتی را درباره یک شخصیت ارائه دهد و تصویری از او در ذهن خواننده بسازد. این دو روش عبارت اند از: 1.شخصیت پردازی مستقیم یا صریح: این نوع شخصیت پردازی رویکردی مستقیم را برای ساخت شخصیت پیش می گیرد. معمولا از یک شخصیت دیگر یا راوی یا خود شخصیت اصلی استفاده می کند تا بتواند به خوانندگان در مورد موضوع اطلاعاتی ارائه دهد. به عنوان مثال "او حیله گر و حریص بود". 2. شخصیت پردازی غیرمستقیم یا غیرصریح در این روش بصورت نامحسوس تری شخصیت به خواننده معرفی می شود. خوانندگان داستان باید خود بتوانند ویژگی های شخصیت را از طریق افکار، رفتار، نوع گفتگو ظاهر و نوع ارتباط برقرار کردن با سایر شخصیت ها و همچنین عکس العمل دیگر شخصیت ها درک کنند. مثلا به عنوان مثال "او از شلوغی مترو سواستفاده کرد و دستش را در جیب مرد کناری فرو برد و کیف پولش را دزدید". @ANARSTORY
یک شخصیت طنز طراحی کن از درون خودت با کارهای جدی و ویژگی های خاص. برای همیشه داستان هات رو روی اون شخصیت طنز پیاده کن. مثلا یک انار تنبل. یا یک گوجه شرور ولی خنگ. یا یک دخترکی شبیه جودی ابوت. یا یک اسکاج سبز...مو اسکاجی. همگی یک هفته فرصت دارید خودتان را به چیزی تشبیه کنید. چیزی طنز گونه. آن شخصیت از این به بعد خود شما هستید و از شما جدا خواهد شد. این شخصیت نباید هرزه گو و مسخره باشد. بلکه باید خیلی هم شخصیت داشته باشد و به خیال خودش سنگین و وزین باشد. یا علی مددی. شروع کنید. ابتدا فهرست ده تایی از ویژگی های بارز خودتان بنویسید و بر اساس آن یک شخصیت طراحی کنید. ترجیحاً کارتونی. @ANARSTORY
سیریوس بلک در داستان هری پاتر: سیریوس پر نور ترین ستاره در صورت فلکی سگ بزرگ است. سیریوس بلک جادوگری است که به یک سگ سیاه تبدیل می شود. چه سوال هایی می توانید از خود بپرسید: هنگامی که می خواهید شخصیت پردازی کنید این سوالات را از خود بپرسید: ❓ظاهر این شخصیت چگونه است؟ ❓این شخصیت در رابطه با دیگران چگونه رفتار می کند؟ دیگران با او چگونه رفتار می کنند؟ ❓این شخصیت به چه چیزهایی اهمیت می دهد؟ ❓از چه صفاتی برای توصیف ویژگی های این شخصیت می توان استفاده کرد؟ ❓این شخصیت چه فکر می کند و چه می گوید؟ به این نکته توجه داشته باشید که شخصیت پردازی هیچ گاه متوقف نمی شود. تغییرات در شخصیت ها غالبا برای داستان حیاتی و پراهمیت هستند. بنابراین شخصیت ها در طول داستان می توانند عوض شوند و رفتار دیگران نیز با او می تواند تغییر کند. همیار ♦️نشانی باغ https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 ♦️نمایشگاه باغ    @anarstory
هدایت شده از شیردلان
نتیجه شمردن دو انار یکی ۱۹۹ ویکی ۱۹۵ دوتا انار اولی توسط فرزندان موردحمله قرار گرفت ولی دوتای بعدی موفق شدم.😅💪
هدایت شده از گل نرگس
کاش یک انار بهشتی برسد ومن بشکافم ودانه هایش را بشمارم و نورش را بیفشانم در باغ.
واینجا همه‌ے انارها ترشی شده اند!...(: پ.ن:تاریخ‌عڪس=شایددوسال‌پیش😅
هدایت شده از 💙ĂMĨŘ ĤÕŜŜÊĨŇ💙
می‌گویند بشماری، از برکتش کاسته می‌شود... می‌شکافیم و می‌خوریم. شمارشش بماند برای بعد😎
بفرمایید چایی! نوش جان!
ماکارانی❌ ماکارونی✅ @anarstory
ببینید. لطفا. بحث اولا روی اشخاص نیست. ثانیا بحث نوشتن رمان مذهبی و ضد مذهبی و غیر مذهبی نیست... بحث اینجاست که توانایی نوشتن رمان باید به وجود بیاد. و این هم با تلاش به دست می آد....همان نویسنده لاییک پدرش در آمده تا بنویسید....آیا قشر مذهبی ما حاضرند از یک فیلم در روز...یا یک تفریح یا یک برنامه مفید دیگر بگذرند برای یادگیری رمان یا خیر... همیشه دعوا سر اولویت بوده.... تکرار می کنم که بحث نویسندگی بحث سر هم بندی کردن نیست که چند سخنرانی را تبدیل به رمان کنیم...اصلا و ابدا. نویسنده باید هزار سخنرانی گوش بدهد ....زندگی اش که تغییر کرد...حالا از عمق جان برای آنچه اعتقاد دارد قلم بزند. @ANARSTORY
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
واینجا همه‌ے انارها ترشی شده اند!...(: پ.ن:تاریخ‌عڪس=شایددوسال‌پیش😅
چقدر موج روی این تصویر را دوست دارم. و رسانه اناری هزار موج یو اچ اف دارد. و تو هر هزاری.
هدایت شده از نرگس سیاه تیری
بچه انار و کاکتوس کوچولو. بخاطر کرونا همدیگرو بغل نکردن عکس بندازن😊
کارکرد شخصیت پردازی: شخصیت پردازی بخش مهمی از نویسندگی است. بطور خلاصه شخصیت پردازی کمک می کند که به رفتار هر شخصیت در داستان با درک افکار او معنا داده شود. استفاده درست از شخصیت پردازی باعث می شود که خوانندگان داستان با وقایع داستان بهتر ارتباط برقرار کنند. بین شخصیت ها نقش بسیاری در توسعه یک شخصیت دارد زیرا این فرصت را به ما می دهد که انگیزه ها و اعمال شخصیت ها را با دقت بیشتر بررسی کنیم. برای شخصیت پردازی باید جزئیاتی را برای شخصیت داستان انتخاب کرد که به آن ها حسی و ببخشد. برای این کار می توانید یکی از این روش ها را انتخاب کند: ✴️مستقیم به خواننده داستان خود بگویید که ویژگی های شخصیت داستان شما چیست. ✴️ظاهر و رفتار شخصیت داستان خود را توصیف کنید. ✴️افکار و انگیزه های شخصیت خود را به نمایش بگذارید. ✴️از مکالمه بین شخصیت ها استفاده کنید تا مطلب مهمی را در مورد شخصیت داستان آشکار کنید. ✴️از اعمال شخصیت داستان خود را برای به نمایش گذاشتن ویژگی های شخصیتی او استفاده کنید. ✴️عکس العمل و پاسخ دیگران را نسبت به آن شخصیت نشان دهید. ✴می توانید به شخصیت های داستان خود اسامی معنادار بدهید و یا از اسامی مستعار مرتبط با ویژگی های شخصیتی که دیگران به او می دهند استفاده کنید. مثلا سِوِرس اسنیپ در داستان هری پاتر: سِوِرس در لاتین به معنی سختگیر است. سِوِرس اسنیپ پروفسوری سختگیر است که هری را تحت فشار می گذارد. ♦️نشانی باغ https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 ♦️نمایشگاه باغ    @anarstory
شخصيت پردازي غيرمستقيم شخصيت غيرمستقيم آن است كه نويسنده از طريق رفتار، انديشه ها، گفتار و حتي نام شخصيت اطلاعاتي را در اختيار خواننده قرار مي دهد، دراين گونه داستان ها ممكن است نويسنده هيچ گاه نگويد كه اين شخصيت داستان، فردي قاتل يا دروغگوست و لازم هم نيست كه بگويد، اما با اولين دروغ يا اولين جنايت بر ما به درستي روشن خواهد شد كه با چه نوع شخصيتي مواجه ايم. اين شخصيت ها در اعمالي كه انجام مي دهند، درون خود را نشان مي دهد. در روش شخصيت پردازي غيرمستقيم، نويسنده با ، شخصيت داستان را معرفي مي كند و ما از طريق افكار، كردار و گفت و گوهاي خود شخصيت او را مي شناسيم. درمعرفي غيرمستقيم، نويسنده به صراحت درباره ي شخصيت چيزي نمي گويد، بلكه صفات و خصوصيات او را نشان مي دهد. در شيوه ي غيرمستقيم معمولاً زاويه ي ديد راوي است و نحوه ي بيان داستان هم به طور معمول نمايشي است. يعني اگر نويسنده بخواهد شخصيتي را مستقيماً بازسازي كند، معمولاً دوربيني جلوي او مي گذارد و از او فيلم برداري مي كند، نه اين كه ويژگي هاي او را شرح دهد، دراين شيوه كه با جزءنگاري -مثل توجه با ناخن هاي فرد، يك خال كوچك، حالت انگشت ها و نظاير آن ها- سروكار دارد، جزء، دلالت بركل مي كند. از كشيدن انگشت ها و به اصطلاح « شكستن» آن ها مي توان به شخصيت عصبي و ناراحت فرد پي برد. براي شخصيت پردازي غير مستقيم از اين عوامل مي توان ياري جست: 1- كنش 2- گفتار 3- نام 4- محيط 5- وضعيت ظاهري ♦️نشانی باغ https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741
یاحق به پایان آمد این دفتر. و چه می‌توان گفت که لودهنده نباشد؟ همینقدر بگویم که اشتباه می‌کردم. اصلش، قضاوت درباره قله آن هم در فصل چهار، کاری بود خلاف رویه افلاطونی. و واو اصلا کوه نیست. جاده‌ای است پر از فراز و نشیب و بالا و پایین. تازه اگر هم کوه باشد، رشته کوه است، صفا و مروه است... و باید بدوی...شش بار...یا نه، یازده بار... و همه چیز از دوازده آغاز می‌شود. و دوازده، یعنی دو تا شش. و قله عین دارد. اما نه عین عذرا. عین عشق. عین علی. واو را از هر طرف بخوانی، واو است. و این واو، چهارده ندارد.
هدایت شده از r.alimahdi
و بلاخره تموم شد. 469عدد
محسن سليماني دركتاب « تأملي ديگر در باب داستان» مي گويد: « درمعرفي مستقيم شخصيت، نويسنده رك و صريح با شرح يا با تجزيه و تحليل، مي گويد كه شخصيت او چه جور آدمي است و يا به طور مستقيم از زبان كس ديگري در داستان، شخصيت داستان را معرفي مي كند.» دراين شيوه ي شخصيت پردازي، نويسنده شخصيت را مستقيماً تعريف مي كند و درهرجايي كه هست چون فقط مي خواهد شخصيت را تعريف كند- بدون لحاظ كردن جايگاه او- ويژگي هاي دروني و بروني شخص مورد نظر خودرا تعريف مي كند. دراين شيوه نويسنده معمولاً با ، و ، معرفي مي كند. اين شيوه كه معمولاً در داستان نويسي امروز ديگر جايي ندارد در قرن هيجدهم و نوزدهم بسيار معمول بود.» آبرامز همين دو روش را به شيوه اي ديگر «توصيفي و نمايش نامه اي» مي نامد. درروش نمايش نامه اي نويسنده فقط شخصيتش را وادار به صحبت و عمل مي كند و خواننده اش را رها مي كند تا استنباط كند كه چه وضعيت و خلق و خويي پشت آن چه شخصيت انجام مي دهد، پنهان است. درروش توصيفي نويسنده خودش آمرانه مداخله مي كند تا وضعيت و ويژگي اخلاقي شخصيت هايش را توصيف كند. براي مثال، در بخش آغازين و زيباي « غرور و تعصب» از جين آستين ابتدا آقا و خانم « بنت» را به ما نشان مي دهد در حالي كه با يكديگر درباره ي مرد جواني سخن مي گويند. سپس به ما درباره ي آن ها توضيح مي دهد و رمان ادامه مي يابد. ويژگي ديگر شخصيت پردازي مستقيم اين است كه نويسنده به طور واضح و مختصر به معرفي شخصيت مي پردازد؛ اما هيچ وقت نمي توان به تنهايي از اين روش استفاده کرد. ♦️نمایشگاه باغ    @anarstory
ميرصادقي براي شخصيت پردازي در داستان به سه شيوه اشاره مي كند. 1⃣ارايه ي صريح شخصيت ها با ياري گرفتن از شرح و توضيح . به عبارت ديگر، نويسنده با شرح و تحليل رفتار و اعمال و افكار شخصيت ها، آدم هاي داستانش را به خواننده معرفي مي كند. 2⃣ارايه ي شخصيت از طريق او با كمي شرح و تفسير يا بدون آن. اين روش عرضه كردن شخصيت ها جزء جدايي ناپذير نمايشي است، زيرا از طريق اعمال و رفتار شخصيت هاست كه آن ها را مي شناسيم. در صحنه ي تئاتر هنرپيشه با رفتار و گفتار شخصيت هاست كه خواننده به ماهيت آن ها پي مي برد. 3⃣ارايه ي شخصيت بي‌تعبير و تفسير به اين ترتيب كه با نمايش اعمال و كنش هاي ذهني و عواطف دروني شخصيت خواننده، شخصيت را مي شناسد. اين روش، رمان هاي « جريان سيال ذهن» را به وجود آورده است كه دراين نوع، اعمال و حوادث در درون شخصيت ها رخ مي دهد و خواننده غيرمستقيم درجريان شعور آگاه و ناآگاه شخصيت هاي داستان قرار مي گيرد. ويرجينياوولف، جيمزجويس و ويليام فاكنر در آثارشان از اين روش بهره برده اند و استادانه نيز آن را به كار بسته اند. شخصيت پردازي غيرمستقيم به چند طريق انجام مي شود كه عبارتند از: ➕ رفتار( اعمال) ➕گفت و گو ➕ نام ➕ قيافه ي ظاهري ➕ توصيف ➕جريان سيال ذهن ♦️نشانی باغ https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 ♦️نمایشگاه باغ    @anarstory