eitaa logo
کنشگری🇵🇸
8.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
783 ویدیو
1.4هزار فایل
🧩 نوآوری اجتماعی و فرهنگی 💊 کپسول ایده های تحول افرین 🎯 ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی 👨‍💻 پایگاه حمایت فکری از کنشگران میدانی ✍️راهبرمحتوایی: @admin_activism گروه ایده پردازی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
مشاهده در ایتا
دانلود
📌مدیریت زمان اینستاگرام 🖌شبکه های اجتماعی تصویر محور مخرب ترین شبکه های اجتماعی از لحاظ رویکرد ذهنی(نوروساینس) و معنوی می باشند.حال چند راهکار ساده برای مدیریت اینستاگرام: 🔹سعی کنید شبکه های اجتماعی خود را همگی بر روی لپ تاپ نصب کنید و نسخه های گوشی خود را پاک کنید 🔹نرم افزار4k stogram این قابلیت رو به شما میدهد که تمامی پست های یک پیج اینستاگرام رو با لپ تاپ دانلود کنید از این نرم افزار حتما استفاده کنید 🔹برای ترک فضای مجازی سعی کنید که شبها در رخت خواب با گوشی نخوابید(جایگزین:رمان) 🔹خواندن کتاب اینترنت با مغز ما چه میکند؟ نویسنده:نیکلاس کار 🔅تمد🔅 🆔 @Temod_uni
📍 آدم‌های صد و یک درصدی سومین رویداد جهت‌گیری تخصصی ➕پا به رکاب! (مسئله‌محوری) ➕مسیریابی به کمک ستاره‌ی قطبی (ارزش‌ها) ➕شما به یک دادگاه احضار شده‌اید (انگاره‌ها) ➕ژنرال در هزارتوی خودش (استعدادشناسی) ➕راهنمای برداشتن چند هندوانه با هم (تزاحم نقش‌ها) ➕خلبانی که ناخدای کشتی بود (ساختارسازی‌های زنانه) ➕کشتی‌بان شما نوح است (نصرت الهی) ➕مجمع‌المسائل (کلان مسائل) ➕جزء از کل (ریز مسائل) ➕رد پا (مسیرهای زندگی) ⏳۱۷ تا ۱۹ شهریور به صورت مجازی + یک ارائه‌ی دو ساعته‌ی انتخابی در ۲۵ و ۲۶ شهریور 💡ویژه‌ی دختران ورودی ۹۷ کارشناسی به قبل ✏️ثبت‌نام از طریق: jahatgiri-dokhtaran.ir ⏳مهلت ثبت نام: 12 شهریور ۱۴۰۰ 🔹رویداد جهت‌گیری تخصصی دختران @jahat_dokhtaran
📌چالش ملی مسئله شناسی مساجد کشور ✅ راهی برای معرفی مهمترین مسائل مسجد به رئیس جمهور از دیدگاه شما 🔹ثبت مسائل در: challesh.ir/masjed 🎁 ۱۴ هدیه ۵۰۰ هزار تومانی به نفرات برتر ⚛️ آخرین مهلت ثبت مسائل: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ 🆔 @Temod_uni
🔺معرفی مجموعه رسانه های انقلابی که بر علیه اپوزیسیون های خارج نشین و واقعیت غرب دست به کار شده اند و تولید محتوا خود را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام بارگذاری می کنند ۱.دیش پلاس ۲.طنز زِرِکانس ۳.دی بی سی ۴.زمانه پلاس ۵.دیش و میش ۶.کاوش پلاس ۷.هردمبیل ۸.غربزدگی ۹.خارج بدون فیلتر ۱۰.برهوت 11.فرنگ نما 12.مجله تصویری حقایق امریکا 🔅تمُد🔅 🆔 @temod_uni
🌐جهل مرکب و فضای مجازی🌐 آقای جوادی آملی همیشه سفارش میکردن که خودتون درگیر مطالب روزنامه ای و بولتنی نکنید، از این مطالب نه بصیرت در میاد نه معرفت، جهل مرکب داره، امروز خودمونم می بینیم چقدر این حرف درسته خدایا توفیق مدیریت فضای مجازی رو به ما بده 🔅تمد🔅 🆔 @Temod_uni
15.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آقای جاودان به نمایندگان مجلس گفتند جهنم شما قطعی است دست و پا بزنید نجات پیدا کنید 🆔 @Temod_uni
💫 رهبر انقلاب: ... اگر مردم ما عادت کنند که از این وقت های ضایع شده برای مطالعه کتاب استفاده کنند جامعه و فرهنگ کشور خیلی ترقی خواهد کرد. 📺 تلویزیون با طعم کتاب 📗 بیست دقیقه طلایی، فرصت مناسبی برای چشیدن مزه کتاب 🆔 @Temod_uni
🔰در سوگ بزرگ‌تر و بزرگ‌تری ✍️یادداشت در باب فوت ۴ تن از همراهان قدیمی انقلاب 👤علامه حسن زاده آملی 👤علامه مصباح 👤علامه حکیمی 👤 رحیم پور 👤سیدهادی خسروشاهی بسم الله 💠 فقدان مجاهدانی که در نهضت امام نقش پیشران‌های فکری و عقیدتی را ایفا می‌کردند، رخنه‌ای جبران ‌ناپذیر است. انقلاب اسلامی، گام دوم خود را با از دست دادن بیش از پیش رهبران نهضت برداشته است. اما سوگ عظیم‌تر، فقدان «بزرگ‌تری» در مناسبات اجتماعی جریان انقلاب اسلامی است. ما پیش از «بزرگ‌ترها»، «بزرگ‌تری» را از دست دادیم . 💠قریب به یک دهه است که عرصه عمومی متمرکز در شبکه‌های اجتماعی در انقطاع کامل از رهبران فکری، دچار التهاب و تشتت و تک‌روی است. فرایند اجتماعی شدن و مسئولیت‌پذیری و اثرگذاری اجتماعی به گونه‌ای است که نه تنها کسی نیازی به «بزرگ‌تر» ندارد، بلکه این کنشگران برتر شبکه (!) هستند که حیات اجتماعی بزرگ‌ترها را تضمین می‌کنند و یا امتداد می‌بخشند . 💠 درست است که ما همه سوگوار این عزیزان هستیم. اما پیش از آنکه به سوگ بنشینم، کدامیک از این بزرگان نقش راهبری در مناسبات اجتماعی و سیاسی ما داشتند؟ ما با سیاست‌ورزی تکلیف‌گرایانه علامه مصباح یزدی چه کردیم؟ عدالت‌خواهی مرحوم حکیمی چه نسبتی با رفتارهای غیرمتعهدانه ما داشت؟ و تا چه اندازه توانستیم سنت تربیتی مرحوم حاج حیدر رحیم‌پور را ادامه دهیم و جبهه انقلاب را تقویت کنیم؟ 💠 بزرگترها مانند هر پدیده دیگری در این زمانه، مصادره و مصرف می‌شوند. میدان‌داری متشتت سلبریتی‌های حزب‌اللهی نیازی به سنت بزرگ‌تری اندیشمندان و مصلحان فرهیخته ندارد. همین امر است که اساتید حوزه و دانشگاه رغبتی برای ایفای نقش به عنوان مصلحان اجتماعی ندارند. چرا که شاید ورود به این عرصه در اختیار آنان باشد، اما قطعا مدیریت چنین میدانی دست آن‌ها نخواهد بود و معلوم نیست معادلات حاکم بر جهان فضای مجازی با آینده و سنت فکری آنان چه می‌کند؟ ‌ 💠 از سوی دیگر، در دوران دولت اسلامی ما به بزرگ‌ترهایی نیازمندیم که علاوه بر جایگاه نظری، بتوانند جامعه را در تشکیل دولت مطلوب یاری دهند. چنین امری نیازمند نزدیک شدن به امر سیاسی و حتی کنش سیاسی مطلوب است. این در حالی است که سنت فرهنگی ما میانه‌ای با «بزرگ‌تر مقتدر و سیاست‌ورز» ندارد. ما عموما از بزرگ‌تر «مظلوم و گوشه‌نشین» [و البته در عین حال معترض] استقبال می‌کنیم. هر چه زهد نسبت به قدرت بیشتر، برای ما محترم‌تر! . 💠 لذا سوال اینجاست؛ در دوران حاکمیت سلبریتی‌های حزب‌اللهی بر مناسبات اجتماعی جریان انقلاب اسلامی و بی‌نیازی آن‌ها از راهبری بزرگ‌ترها و نیز مذموم‌انگاری قدرت و تقدیس‌انگاری گوشه‌نشینی معترضانه، چگونه می‌توان به حضور بزرگان در قدرت امیدوار بودو به دولت اسلامی اندیشید؟ 🆔 @Temod_uni
💠 سینما از منظر آوینی 🔰سینما یک «هنر تکنولوژیک» است 🔸آوینی را برای خود به امری پروبلماتیک تبدیل کرده بود. پرسش از سینما به ذات و جوهره آن برمی‌گردد. پرسش او فراتر از مسأله فرم و محتوا بود. مسأله آوینی «ماهیت سینما» بود. 🔸آوینی سینما را یک «هنر تکنولوژیک» می‌دانست که علاوه بر وجوه فنی، هنر را نیز در خود دارد. البته منظور او از تکنولوژی، معنای آن است. آوینی علاوه بر ویژگی تکنولوژیک‌بودن سینما، تعلق آن به مخاطب عام را از لوازم ذاتی سینما قلمداد می‌کرد و معتقد بود: سینما یک هنر محض مثل نقاشی یا رمان نیست. سینما با مردم شکل می‌گیرد. به همین خاطر خصیصه «جذابیت» و «استغراق» در سینما مهم است. 🔸جذابیت و استغراقِ تماشاگر برای فیلم، امری لازم است، اما کافی نیست. بلکه بایستی به مرزهای جاذبیت و جایگاه «خودآگاهی تماشاگر» نیز پرداخته شود. از دید آوینی ما دو نوع جذابیت و استغراق در فیلم داریم: یکی «استغراق مثبت» که قادر است مجموعه ترس‌ها، خشم‌ها و هیجانات تحریک‌شده در فیلم را در خود حل کند و دیگری «استغراق منفی» که مانع آزادی و عقل تماشاگر می‌شود. 🔸آوینی در مورد نسبت فرم و محتوا در فیلم اعتقاد داشت: «رابطه فرم و محتوا شبیه رابطه بدن و روح است. این فرم است که محتوا را می‌سازد». برای فهم درست فیلم، می‌بایست ابتدا فرم و «بیان سینمایی» را شناخت نه اینکه در محتوا متوقف شد. تقطیع ماهیت سینما به فرم و محتوا، از دید اصلاً صحیح نیست. بلکه او سینما را یک کلیت واحد می‌دانست. وی معتقد بود با تکنیک در سینما «نحوی انکشاف» صورت می‌گیرد که در عین حال هم متضمّن «صورت» است هم متضمّن «معنا». 🔸دغدغه آوینی در سینما «کشف حقیقت» بود نه صِرف ساختن فیلم. او معتقد بود و گویا می‌خواست بگوید به سینما جور دیگری هم می‌توان نگریست. آوینی قطعاً به همه پرسش‌هایی که در باب ماهیت سینما وجود دارد پاسخ نداده است. اما کوشش‌های نظری او و تأملاتی که در باب سینما داشته واقعاً تحسین‌برانگیز است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔@Temod_uni
⭕️ «هوادار ساخت ایرانیم» ترند سوم توییتر فارسی شد 📍 در روزی که ۱۵۲ نماینده مجلس نامه منع واردات لوازم خانگی خارجی را امضا کردند؛ مردم نیز در حمایت از لوازم خانگی ایرانی؛ هشتگ هوادار ساخت ایرانیم را ترند سوم توییتر فارسی کردند. 🆔 @Temod_uni
خبر تلخ: ۵۱ هزار کودک ایرانی پدر، مادر یا هر دو والدین رو در اثر کرونا از دست دادند. در اثر این مرگ و میرهای کرونایی، با چه بحران‌های روحی و عاطفی سنگینی مواجهه‌ایم امیدوارم طرح‌های حمایتی و پشتیبانی، در دستور کار دولت و مجلس قرار داشته باشه 🆔 @Temod_uni
📌 دومین دوره رویداد جهتگیری تخصصی در عرصه فرهنگ و تربیت 🕰 ۳۱ شهریور ماه، ۱ و۲ ، ۸ و۹ مهر ماه |به‌صورت مجازی خواهران و برادران 📝 ثبت نام از طریق: 📌 https://evnd.co/JQcKe 🔴 مهلت ثبت نام تا ۲۹ شهریور ماه 🤝 با حضور: ▫️حجت الاسلام والمسلمین محمدقمی (رئیس سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی) ▫️ دکتر حسن بنیانیان (مشاور معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی) ▫️حجت الاسلام والمسلمین فلاح (مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی فتوت) ▫️ دکتر سینا کلهر (عضو هیئت علمی مرکز پژوه های مجلس) 🔔 جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام ارسال فرمایید. @gera_farhang1400 🔰 با موضوعات: ◾ مبانی فرهنگ و تربیت ◾کارفرهنگی در نگاه مکتب امام ◾تجربه نگاری در عرصه فرهنگ و تربیت ◾کارگاه مسئله شناسی در عرصه فرهنگ و تربیت ◾پیوست های فرهنگی ◾لایه های ورود به عرصه فرهنگ و تربیت ◾ابعاد نظام فرهنگی ◾ابزار های ورود فرهنگی ◾جریان انسانی ◾اتصال مخاطبان به مجموعه های همکار ✅ https://ble.ir/gera_farhang 🆔 https://instagram.com/gera_farhang/ ___________
💡ایده اربعین💡 🔸چند سال پیش توفیق شد و این صندوق رو تاسیس کردیم. هدف، این بود که شرایط سفر کربلا، از طریق وام قرض‌الحسنه، برای افراد مختلف و مخصوصاً کم‌بضاعت، تسهیل بشه. فراخوانی دادیم و از کسانی که تمایل داشتند در این صندوق سهمی داشته باشند ، دعوت کردیم مبالغ‌شون رو به این صندوق هدیه و هبه کنند. با این توضیح که : این وجوه، در هر سال قمری، یکبار برای سفر کربلا (و ترجیحا در اربعین) قرض داده میشه. و اگر زودتر از یک سال برگشت ، از اون برای قرض‌الحسنه جهت حل نیازهای مومنین استفاده میکنیم. و انشاالله که این صندوق تا زمان ظهور حضرت حجت علیه السلام، فعال باشه. 🔸بعد از فراخوان، مبالغ ریز و درشت، از ده_بیست هزار تومان تا چند میلیون تومان واریز شد و کار رو شروع کردیم. این صندوق، حدوداً چهار ساله که فعاله و غیر از سال گذشته که بخاطر بسته بودن راه، وام کربلا ندادیم، در همه این سال‌ها فعال، و وجوه اون دائما بشکل قرض‌الحسنه در حال گردش بوده. 🔸در سالهای گذشته، هر سال بیش از صد نفر از کمکهای این صندوق برای سفر کربلا استفاده کردند.امسال هم که کم‌وبیش عزیزانی عازم سفر اربعین هستند، کار پرداخت وام کربلا رو شروع کرده‌ایم. در کانال شخصی ام در تلگرام، ایتا و بله به آدرس ali_shamlu@ در قالب یک فایل پی‌دی‌اف، توضیح کامل‌تری درباره این کار داده‌ام. کلمه کربلا رو سرچ کنید، پیدا میکنید. اگر خواستید این صندوق رو در محله، شهر یا روستای خودتون تأسیس کنید، چند تا نکته رو عرض کنم: 1️⃣دریافت کنندگان رو مستقیم، یا نهایتا از طریق یک واسطه بشناسید، و ازشون چک بگیرید. 2️⃣ترجیحا مسوولین موسسات خیریه واسط شما باشند. زمان بازپرداخت رو شش تا هشت ماهه درنظر بگیرید. معمولا مقداری تاخیر هم خواهید داشت ، و نهایتاً تا سال بعد پول بهتون برمیگرده. امیدوارم همه ما قدمی در راه خدمت به زائران اباعبدالله علیه‌السلام برداریم. اگر تمایل دارید شما هم در این صندوق شریک باشید به @shamloo21 پیام بدید. اگر نکته یا پیشنهادی دارید بنویسید. 🆔 @Temod_uni
شبکه سازی 🔸یکی از اصول شبکه سازي، حمایت به طرق مختلف از اعضاء و تقسیم عادلانه و با برنامه ریزي دقیق منافع حاصل از فعالیت هاي شبکه اي می باشد. در بحث حمایت و توزیع آن در ابتدا به شکلی باید عمل شود که اعضا احساس تبعیض را ایجاد نکنند لذا تصویب سازوکاري جهت توزیع عادلانه حمایت ها که منجر به نارضایتی هیچ یک از اعضا نشود، بسیار مهم است. این مسئله به شکل کلی تر در مواردي که نیاز به توزیع منافع (مادي یا غیرمادي) است، بسیار چالش برانگیز است. 🔸توجه بیش از اندازه به نیازهاي بخشی از اعضا و بی توجهی به سایرین ممکن است بروز تعارض هاي شدید را در شبکه در پی داشته باشد. در برنامه ریزي و انتخاب اقدامات اجرایی نیز نباید به شکلی عمل شود که برخی از اعضا احساس کنند نیازهاي آنها نادیده گرفته میشود. در اینجا به ذکر چند عنوان و روش حمایت می پردازیم: 1. واگذاری فضا جهت تولید 2. تامین تجهیزات 3. ارائه آموزش های تخصصی 4. کمک به تکمیل تیم 5. حمایت در زمینه توزیع 6. تسهیل گری 7. ایده دهی 8. الگوسازی 9. معرفی به ارگان ها 10. حمایت های مالی 11. برجسته سازی 12. مربی گری و مشاوره تولید 13. دسترسی به محتوا فاخر 14. اعطای گواهی‌نامه 15. دادن محل اسکان 🔹یکی از نکات مهم در بحث حمایت از شبکه مقوله مهم مدیریت توقعات است. توقع ایجادشده در اعضاي شبکه نباید غیرواقعی باشد. عملاً بهتر است هیچ توقعی در اعضاي شبکه ایجاد نشود. چون شبکه است و کسی بجاي بقیه فکر نکرده؛ خود جمع اند که باید بگویند این دور هم جمع شدن و شبکه شدن چه کارکردي داشته باشد. 🔹ستاد شبکه باید توجه داشته باشد که مخصوصاً در ابتداي کار سطح توقعات اعضاي شبکه را پایین نگه دارد، چرا که رضایت از تفاوت سطح انتظارات اعضا از شبکه با واقعیت شکل میگیرد و بالا رفتن توقع از شبکه به ویژه دراوایل فعالیت شبکه منجر به نارضایتی از کارکردهاي شبکه در ادامه خواهد بود. 🔅تمد🔅 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @Temod_uni
نقش شبکه های مجازی در جنبش های اجتماعی 🖍انقلاب نارنجی اوکراین 🔹"مايكل مك فائول " استاد علوم سياسي و مدير مركز "دموكراسي، توسعه و حاكميت قانون " در دانشگاه استانفورد كاليفرنيا اعلام كرد كه "انقلاب نارنجي " ممكن است نخستين فعاليتي باشد كه به طور گسترده‌اي به طور "آنلاين " سازماندهي شده باشد. 🔹هماهنگ كردن فعاليت‌ها توسط پيام كوتاه (اس‌ام‌اس)، رسانه‌هاي آنلاين، گفت‌وگوهاي اينترنتي نقش بسزايي در اطلاع رساني درباره جزئيات تقلب در انتخابات و همچنين به اشتراك گذاشتن تجارب فعالان سياسي داشته است. 🔸موبايل و اينترنت به خوبي مي‌تواند به انتشار جك‌ها و شعرهاي مسخره كننده در يك جامعه بپردازد در اوكراين نيز ساختن جك و شعرهاي مسخره كننده عليه يك جريان بخصوص به كار گرفته شد معترضان اوکراینی از حربه ساخت فیلم های کوتاه و انتشار آن در یوتیوب برای جلب افکار عمومی این کشور استفاده کردند. 🔸فیلم "من یک اوکراینی" هستم از طریق سایت یوتیوب منتشر گردید و بیش از 3 میلیون بیننده داشته است. یک خانم اوکراینی با ظاهری آراسته تاکید می کند که شورش های این کشور فقط و فقط با هدف کسب آزادی و دموکراسی و مبارزه با فساد اقتصادی بوده است. 🔅تمد🔅 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @Temod_uni
نقش شبکه های مجازی در جنبش های اجتماعی 🖍جنبش مدنی مولدوای در انتخابات پارلمان این جنبش در آپریل 2009 و در شهرهای بزرگ مولدوای و پیش از اعلام نتایج انتخابات به وقوع پیوست. اعتراضات تماما بوسیله توئیتر، راه اندازی شد که بعضا از آن بعنوان انقلاب توئیتری نام برده می شود. در پایتخت بیش از 30هزار شورشی و اعتراض گر در روز 7 آپریل به ساختمان پارلمان و اداره ریاست جمهوری حمله کرده، شیشه ها را شکسته و وسایل را به آتش کشیدند. گفته می شود که عامل اصلی این شورش خانم روزنامه نگار بیست و پنج ساله ای بنام Natalia Morar بوده بواسطه پست هایش بر روی وبلاگ خبری آنلاین خود که جرقه بسیج مخالفان را زد. 🔅تمد🔅 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @Temod_uni
نقش شبکه های مجازی در جنبش های اجتماعی 🖍انقلاب مصر 🔸در مصر بیش از 20 میلیون نفر از اینترنت استفاده می کنند. 42 میلیون نفرتلفن همراه دارند. ازاین دوبابت مصردرقاره افریقا اول است. درمصر 162هزار بلاگر فعالند. 🔹در سال 2008 یک گروه با بهره گیری از فیس بوک توانست 80 هزار نفر را علیه گرانی مواد غذائی بسیج کند. هم چنین از فیس بوک برای جلب پشتیبانی از اعتصاب کارگران پارچه بافی و اعتراض ها ی کارگری 6 آوریل 2008 (که روز ناخوشنودی ملی مصر نامیده شد) استفاده خوبی شد و این نخستین اعتصاب موفق در این کشور بود که با بسیج اینترنتی برگزارشد و دولت مصر در6 آوریل 2008 یکباره تکان خورد و سعی در رسیدگی به درخواست معترضین کرد. 🔺انقلاب مصر و موج اعتراضات در این کشور با فرآخوان تجمع در روز ۲۵ ژانویه 2011 در صفحه “کلنا خالد سعید” به عنوان روز انقلاب بر ضد فقر و فساد و بیکاری مصر در فیس بوک آغاز شد. 🔸تجمع چند هزار نفری در روزهای پس از۲۵ ژانویه به تجمعات و راهپیمایی ها میلیونی در قاهره برای سرنگونی مبارک تبدیل شد. دولت مصر سه روز پس از شروع تظاهرات مردم ، در 28 و 29 ژانویه اقدام به قطع اینترنت و تلفن همراه نمود تا بدین وسیله ارتباط تظاهرات کنندگان را قطع کند. 🔅تمد🔅 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @Temod_uni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•|﷽|• . جمهوری اسلامی ✌🏻 اساس فروپاشی رژیم صهیونیستی هست ! . 🆔 @Temod_uni
📌استاد صفایی حائری 🔸فهم قرآن چهار مرحله دارد: ترجمه، تفسير، روح، نور. ترجمه، درك مفهوم كلمه‏ هاست. و تفسير، شناخت مصداق و نمونه‏ هاست. و روح، درك انگيزه تركيب كلمه‏ها و جمله‏ هاست و آگاهى به عواملى است كه در نهان كارگر هستند. و نور، ديدار از جلوه‏هاى عظيم و عميق آيه‏ هاست، كه به هدايت و عبوديت و صراط مستقيم می رساند. و دليل اين ادعا همان آيه 52 شورى است؛ «كذلك اوحينا اليك روحا من امرنا ما كنت تدرى ما الكتاب و لاالايمان و لكن جعلناه نورا نهدى به من نشاء من عبادنا ... و انك لتهدى الى صراط مستقيم». براى رسيدن به اين مراحل، روش‏ها و برنامه‏هايى هست ....مهم اين روش‏ها هستند، نه برداشت‏ها. روش دادن، چشمه را كاويدن است و از برداشت‏ها گفت‏وگو كردن، استخر را به آب بستن. و چه كسى نمى‏داند كه آب چشمه بهتر از آب استخر است. جهت فیض بیشتر از سخن؛ به کتاب روش برداشت از قرآن استاد مراجعه کنید 🔅تمُد🔅 🆔 @Temod_uni