eitaa logo
🇵🇸🇱🇧کنشگری
9هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
863 ویدیو
1.4هزار فایل
🧩 نوآوری اجتماعی و فرهنگی 💊 کپسول ایده های تحول افرین 🎯 ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی 👨‍💻 پایگاه حمایت فکری از کنشگران میدانی ۸۸۵۳ ✍️راهبرمحتوایی: @admin_activism گروه ایده پردازی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 تولید علم و تحول جامعه ✍️ علی مهدیان 🌱یکی از رفقای دوست داشتنی ام جریانی که برایش پیش آمده بود تعریف میکرد که برایم خیلی دلنشین بود. میگفت از سفری جهادی تبلیغی بر گشته بودم، خواب آیت الله حسن زاده آملی را دیدم ، او مرا و دوستم که همراهم بود در آغوش گرفت و بعد گفت «تولید علوم انسانی اسلامی فرع و مترتب بر تولید انسان اسلامی است» این نکته درست و راهبردی تولید علوم دینی در کار رهبران انقلاب اسلامی است هر چند شنیدن آن به این شکل برایم جالب بود. 🌱 اندیشه امام که تزکیه را مقدم بر تعلیم میکند یک اصل اخلاقی را صرفا بیان نمیکند بلکه یک راهبرد تولید علم را معرفی مینماید. اندیشه ای که تولید علم را فرع بر تحول عال‍ِم میداند. و دانش را شان انسان میداند. او که علوم طبیعی را کشف یک ورق نازل از هستی میداند که حقیقتی دارد در ماورای خود و فهم این ورق نازل را به عنوان مقطع آن هستی بینهایت کار انسان سالک و موحد میداند، و بر این اساس، علوم دانشگاهی را نیز شعبه ای از آیه محکمه و فریضه عادله و سنه قائمه میداند، آری او کارخانه انسان سازی (به تعبیر رهبری) میسازد تا اثاره عقول کند و دانش را در ساحتهای مختلف متولد کند. ایجاد جامعه دینی بر محور اراده و حکومت الهی را مقدم بر تولید دانش دینی میداند. 🌱هر قدمی در عینیت که بر داشته میشود از دانشی که تا این نقطه از تاریخ تولید شده است ارتزاق میکند اما «واطلب العلم باستعماله» یعنی رشد دانش، منوط به رشد جامعه مولد علم است. مرزهای علم جابجا نمیشود مگر با تلاش برای تحقق جامعه توحیدی بر اساس آنچه تا کنون روشن و هویدا شده. 🌱با این حساب هم علوم حوزوی و هم علوم دانشگاهی وقتی متحول میشوند که متصل شوند به نیازها و مساله های امروز انقلاب و نظام اسلامی. حوزه منزوی خواهد مرد و علومش نیز شامل قاعده «العلم يهتف بالعمل فإن أجابه و إلا ارتحل» میشود اگر متوجه این راهبرد مهم و حیاتی نباشد. 🔅تمد🔅 🆔 @Temod_uni
مرارت‌های مالی آکادمیسین علوم انسانی [۱] ✍️ارشام بهمن نژاد ✅... دیگر نمی‌دانم به کدام سو روی بیاورم. تلاش‌هایم برای اینکه پولی در فرانسه و آلمان جور کنم، به در بسته خورده‌است، و البته قابل پیش‌بینی بود که پانزده پوند نمی‌توانست به من کمک کند جلوی این بهمن را بیش از چند هفته بگیرم. صرف‌نظر از این واقعیت که هیچکس به ما نسیه نمی‌دهد به جز قصاب و نانوا که آن هم پایان این هفته تمام خواهد شد. برای مخارج مدرسه‌ی بچه‌ها، برای اجاره‌ی خانه و کل دارودسته‌ی طلبکاران، وامانده‌ام. علاوه بر این، بچه‌ها نه لباس دارند نه کفش که بیرون بروند. خلاصه قیامتی برپاست. ✅هنگامی که به منچستر آمده‌بودم و از همسرم که در پاریس سرشار از نومیدی بود جدا شدم، همان چیزی را که به وضوح پیش‌بینی می‌کردم اتفاق افتاد. اگر نتوانم از طریق یک صندوق قرض‌الحسنه یا بیمه عمر پولی به دست آورم خانواده‌ام دو هفته دیگر بیش‌تر تاب نمی‌آورند و من هیچ چشم‌اندازی ندارم که بتوانم. چون قبلاً هر کاری که به فکرت می‌رسد کرده‌ام اما بی‌فایده بود. ضامن می‌خواستند و از من خواستند قبض اجاره و عوارض شهرداری را بدهم که نداشتم بدهم. ✅در تمام لندن یک نفر هم نیست که بتوانم حرفهایم را بگویمش. در خانه‌ام نیز به سکوت رواقی پناه می‌برم تا در مقابل طوفان خشم از سوی دیگر توازنی ایجاد کنم. غیرممکن است تحت این شرایط کار کنم. فرازی از نامه مارکس به انگلس، 8 ژانویه‌ی 1863 ✅یادداشتم را با این بخش از نامه مارکس به انگلس آغاز می‌کنم که بسیار الهام بخش است برای من. و اما در باب موضوع سخن. بار‌ها کسان آشنا و نا‌آشنا از من خواسته‌اند درباره‌ی نحوه‌ی گذران زندگی خود به عنوان یک آکادمیسین علوم انسانی بگویم. این که چگونه شهریه‌ی دانشگاه را می‌پردازم، بسیار سفر می‌روم، کتاب می‌خرم و خرج خورد و خوراک و خوابگاه را تامین می‌کنم؟ ✅این مطالبه آن‌قدر مکرر شد که مرا متأمل کرد.وقتی یک پرسش تکرار می‌شود، آن هم به دفعات و از سوی افراد گونه‌گون و با دامنه‌ی شخصیتیِ وسیع، یعنی مسأله‌ای است جمعی. خوش نداشتم به چنان مطلبی، سطحی و نازل بپردازم. بنابراین اندکی درنگ کردم و اندیشیدم. پس از آن فهم و اعتقاد خود را تقریر کرده و پیراستم و اینک در اختیار می‌گذارم. ✅گذشتگان رسم داشتند که اگر شعری می‌سرایند یا مطلبی می‌نگارند، حاصل سعی خود را تقدیم کنند به دیگری و بی‌صاحب وا ننهند. من نیز بر همان طریق این یادداشت را تقدیم می‌کنم: برای خشایار حاتمی، هم‌بحث و همکار پژوهشی‌ام که او را یک آکادمیسین تراز می‌دانم. اصل یادداشت را در سه مطلب متوالی پس از این، مطالعه کنید. 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
مرارت‌های مالی آکادمیسین علوم انسانی [۲] 🔸«کالا» و «خدمات»؛ این دو قابل فروش‌اند. انسان‌ها به طور تاریخی برای رفع نیاز، از آن‌چه دارند هزینه می‌کنند، بخشی از دارایی خود را اعطا و در مقابل، آن‌چه بدان نیازمندند را دریافت می‌نمایند. در گذشته این مبادله، کالا به کالا بوده، پس از گذشت اعصاری، یک کالای میانجی پدید آمده که مردمان با تبدیل اموال خود به آن، مبادله را به وسیله ی انجام می‌دادند مثل طلا. 🔸در دوران مدرن طی تطوراتی که شرح تکامل آن بسی دراز است، آن کالای پولی تبدیل به «یک شیء فاقد ارزش مصرفی و صرفا میانجی مبادله» می‌شود که امروز آن را می‌نامیم. پول در طی زمان به چنان درجه‌ای از اهمیت می‌رسد که خود نیز سرشت کالایی می‌یابد: پول تبدیل به اعتبار می‌شود، پول تبدیل به قدرت مطلق رفع نیاز می‌شود، مردمان حتی خودِ پول را خرید و فروش می‌کنند تا از قِبَل آن سود برند، پول تبدیل به می‌شود و تا جایی پیش می‌رود که کارت اعتباری جایگزین کارت شناسایی می‌شود. 🔸امروز سوژه‌ای با هویت ملی مشخص و کارت ملی، شناسنامه و پاسپورت، -یعنی انسانی که هم وجود (شخصیت) حقیقی دارد هم شخصیت اعتباریِ حقوقی- اگر پول نداشته‌باشد، گویی هیچ شخصیتی ندارد: نه جایی برای خواب دارد، نه غذایی برای خوردن، نه پولی برای خرید کتاب دارد و نه اعتباری برای پرداخت هزینه‌های آکادمیک؛ او محکوم به فناست، گویی که هرگز نبوده‌است. 🔸برخی گونه دولت‌ها شخصیت ملی و حقوقی و به عبارت بهتر شهروندان خود را حمایت می‌کنند اما این حمایت در اندازه‌ای است که فرآیند فنای تدریجی شهروند را کُند نماید و هرگز او را به استغنا نمی‌رساند. در چنین جهانی، ما ناگزیر برای رفع نیازهایمان به محتاجیم. برای دریافت پول باید به صاحبان پول چیزی ارائه کنیم که نیازی را از آنان برطرف کند. یا باید کالایی تولید کنیم و یا باید خدماتی ارائه دهیم (هر چند که در تعبیر دقیق‌تر، خدمات نیز خود از انواع کالا هستند ولیک اکنون به غرض رسایی مطلب، معنای عرفی از کالا و خدمات را لحاظ کردم). 🔹اکنون مسأله‌ی ما این است: در چنین جهانی چگونه یک آکادمیسین علوم انسانی می‌تواند روزگار بگذراند؟ 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
📒 کتاب کهکشان نیستی 📚کهکشان نیستی نام رمانی است که بر اساس حیات ۸۱ ساله‌ی آیت الحق سید علی قاضی طباطبایی توسط محمد هادی اصفهانی در شهر نجف اشرف به رشته ی تحریر آمده است 📚 نویسنده در آن سعی نموده که زندگی آیت الله سیدعلی قاضی را ازبدو ورود به نجف و آشنایی ایشان با اساتیدشان و همچنین نحوه تربیت و سیر و سلوک و تربیت شاگردان ایشان را به طور مستند داستانی به رشته تحریر درآورده و به تصویر کشد. ادرس پیج نویسنده کتاب(حتما مطالب پیج نویسنده رو مطالعه کنید) https://www.instagram.com/sholeye_toor/ لینک خرید کتاب yun.ir/ufahk 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
یادداشت نویسنده کتاب کهکشان نیستی ‌السلام علیک یا امیرالمومنین 📌گاهی بعضی دوستان و آشنایان زیاد می پرسند چرا قم را پس از ده سال رها کردی و خودت و خانواده را نعوذ بالله آواره کردی و رفتی نجف؟ همان قم می ماندی! گاهی در مقابل این سخن ها هزاران کلمه روی لبانم خشک می شود. اما فعلا در صدد نیستم آنچه مرا واداشت به آمدن را توضیح دهم لکن اکتفا می کنم به چند کلام از آیت الله کشمیری ره، که این کلمات را در شهر مقدس قم و پس از چندین سال زندگی در آن شهر پر خیر و برکت بیان نموده است. می گوید : 📍" خاک نجف مربی است، خاک منحصریست مخصوصأ برای کارهای سلوکی راه را برای انسان باز و روح را گشاده می کند. 📍" چیز دیگری است، حتی مساجد کوچک آنجا دارای یک معنویتی است که مساجد بزرگ ایران مثل مسجد گوهرشاد خراسان، آن معنویت را ندارد. 📍در ۳۶۰ پیامبر دفن هستند و در کربلا ۲۶۰ پیامبر، قبر حضرت_آدم و نوح در کنار قبر (علیه السلام) می باشد.آنقدر نجف مهم است که مانند مرحوم شیخ زین العابدین مرندی که مجتهدی مسلم و باتقوا بود گاهی می آمد جلوی در صحن امیرالمؤمنین(ع) آنجا که گداها می نشستند می نشست. می گفتند : آقا اینجا خوب نیست . می فرمود : اینجا جایی است که امام_زمان( علیه السلام) و حضرت_خضر(علیه السلام) به طرف حرم می روند، من هم نشسته ام تا شاید توجهی به من کنند. 📌این کلمات یکی از چندین موید ظاهری از علت این انتقال بوده است ، براهین عقلی و خصوصا قلبی را موکول می کنم به استخاره و برای مجال های دیگر 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🔸سه سالگی تمد 🔸 🖌تولیدات منتشر شده در کانال تِمُد 🔹شما میتوانید با کلیک بر روی هشتگ های زیر محتواهای منتشر شده را مطالعه نمایید 📌سلسله یادداشت هایی با موضوع بازسازی ساختارهای فرهنگی ♻️تعداد محتوا:17محتوا 📌تبیین و بیانِ نکات محوری در اندیشه امامین انقلاب ♻️تعداد محتوا:62 محتوا 📌معرفی پلتفرم های فرهنگی،مجازی و غیره ♻️تعداد محتوا:75 محتوا 📌معرفی ابزارهای فضای مجازی جهت توسعه مهارت و افزایش سرعت عملیات ♻️تعداد محتوا:21 محتوا 📌ارایه دیدگاه ها و تحلیل های متفکرانِ معاصر با موضوعات روز ♻️تعداد محتوا:42 محتوا 📌ارایه ایده های عملیاتی و کاربردی برای مناسبات و مسایل مختلف ♻️تعداد محتوا:45 محتوا 📌درنگی در باب موضوع کتاب و کتابخوانی ♻️تعداد محتوا:26 محتوا 📌نگاهی به نظرات و تاثیر علامه طباطبایی در انقلاب اسلامی ♻️تعداد محتوا:9 محتوا 📌شناخت ذائقه های نسل جدید و تفاوت آنها با نسل های دیگر ♻️تعداد محتوا:8 محتوا 📌بیان روش های مساله شناسی و شیوه آن ♻️تعداد محتوا:5 محتوا 📌یادداشت هایی از اقای علی صفایی مرحوم(رض) ♻️تعداد محتوا:5 محتوا 📌نقد ساختار شتاب دهنده ها در کشور ♻️تعداد محتوا:4 محتوا 📌بررسی نحوه شبکه سازی مردمی و اقماری ♻️تعداد: 10 محتوا 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🖌تولیدات منتشر شده در کانال تِمُد 🔹شما میتوانید با کلیک بر روی هشتگ های زیر محتواهای منتشر شده را مطالعه نمایید 📌تفریح سالم با رویکرد ایرانی و اسلامی ♻️تعداد محتوا:14 محتوا 📌بیان موضوعات سیاسی ♻️تعداد محتوا:13 محتوا 📌ارایه گزارش از اخبار و دستاورده های کشور ♻️تعداد محتوا:4 محتوا 📌بیان نکات اخلاقی،عرفانی و تربیتی ♻️تعداد محتوا:24 محتوا 📌مباحث مرتبط با رشته علوم شناختی ♻️تعداد محتوا:3محتوا 📌شناخت جهاد سازندگی و روایت تاریخی آن ♻️تعداد محتوا: 4 محتوا 📌انتخاب مسیر در پسادانشگاه ♻️تعداد محتوا:5 محتوا 📌بررسی موضوعات و مسایل اسیب های اجتماعی ♻️تعداد محتوا:2 محتوا 📌بیان نکات مهم و راهبردی در مدیریت فرهنگی ♻️تعداد محتوا:10 محتوا 📌اسیب شناسی جریان دانشجویی ♻️تعداد محتوا:5 محتوا 📌بررسی مسایل جهان اسلام و بین الملل ♻️تعداد محتوا:11محتوا 📌تاملاتی در باب پژوهشکده ها ♻️تعداد محتوا: 📌فایل پاورپونت آموزش ♻️تعداد محتوا: 🔹🔹🔹🔺 تعداد موضوعات:۲۱🔺🔹🔹🔹 🔹🔹🔹🔺 تعداد محتوا :۳۵۰ 🔺🔹🔹🔹 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
✍️ تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «تنها گریه کن» 🔻 در مراسم یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی و همزمان با آیین ملی تجلیل از مادران شهدا و تقدیر از نویسندگان کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس برگزار شد، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب منتشر شد. 📝 متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است: 🔹 بسم الله الرّحمن الرّحیم با شوق و عطش، این کتاب شگفتی‌ساز را خواندم و چشم و دل را شستشو دادم. همه چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت، عالی؛ راوی، عالی؛ نگارش، عالی؛ سلیقه‌ی تدوین و گردآوری، عالی، و شهید و نگاه مرحمت سالار شهیدان به او و مادرش در نهایت علوّ و رفعت .. هیچ سرمایه‌ی معنوی برای کشور و ملّت و انقلاب برتر از اینها نیست. سرمایه‌ی باارزش دیگر، قدرت نگارش لطیف و گویایی است که این ماجرای عاشقانه‌ی مادرانه به آن نیاز داشت. ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ 🔺 از نویسنده جدّاً باید تشکّر شود 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🔸شما می توانید دیدگاه های خود را در مورد محتوای کانال در قالب انتقادات و پیشنهادات خود به آیدی زیر ارسال نمایید 🆔 @Mogtaba_farhang 🔹 همچنین میتوانید جهت درخواست برای تهیه یا تولید یک محتوا به آیدی بالا پیام دهید 🔅تِمُد🔅 🆔 @Temod_uni
1_986593004.pdf
18.88M
📘 مدیریت فرهنگی ✍️افرادی که کار فرهنگی می کنند، مناسب است این فایل را مطالعه کنند. ▪️تجربه مدیریت کارهای فرهنگی مراکز و نهادها ▪️ روش تحلیل وضعیت فرهنگی، طرح نویسی، کارتشکیلاتی، مدیریت و رهبری و... ▪️قابل استفاده برای تدریس مدیریت فرهنگی و نیروسازی 🔅تِمُد🔅 🆔@Temod_uni
🖍مدیریت پروژهpmo امروزه با گسترش روزافزون پروژه‌های عظیم و تمایل سازمان‌های مختلف برای تعریف راهکارهای خود به صورت پروژه، کنترل و مدیریت بخش‌های مختلف این پروژه‌ها (نظیر مدیریت زمان، هزینه و تخصیص منابع) به دغدغه اصلی مدیران ارشد هر سازمان پروژه‌محوری بدل گردیده است و مدیران را به فکر ایجاد واحدی مستقل در بدنه سازمان خود با نام دفتر مدیریت پروژه (Project Management Office-PMO) انداخت تا بتوانند علاوه بر پوشش بسیاری از ضعف ها، از این واحد به عنوان یک رکن اساسی در توانمندسازی و ایجاد موفقیت در پروژه‌ های خود بهره جویند 🖌نقش و وظایف PMO 📌تمرکزدهی و هماهنگی مدیریت پروژه های سازمان: پروژه های سازمان، می توانند به صورت متمرکز در بخش PMO ، مدیریت و هماهنگ شوند. 📌مديريت منابع مشترک برای تمام پروژه های سازمان:بخش PMO ، می تواند در مدیریت منابع مشترک بین پروژه ها تصمیم گیری کند. برای مثال اگر دو پروژه همزمان به یک کامیون نیاز داشتند ، تصمیم گیری درباره محل حضور کامیون، بر عهده بخش PMO خواهد بود. 📌ثبت دروس آموخته و فایل های مدیریت پروژه ها:تجربیات ارزشمندی در هر پروژه در قالب فایل ها و دروس آموخته شده ایجاد خواهد شد که ثبت و نگهداری این درس آموخته ها و فایل ها توسط بخش PMO انجام خواهد شد. برای مثال: WBS و برنامه زمانبندی پروژه ها، تخمین هزینه های پروژه ها، گزارشات ماهانه پروژه ها، ریسک های پروژه ها و بسیاری موارد دیگر از جمله اطلاعات مهمی هستند که توسط بخش PMO ، ثبت و نگهداری می شوند. 📌به اشتراک گذاری دروس آموخته و فایل های مدیریت پروژه ها:بخش PMO که پیش از این ثبت دروس آموخته و فایل های مدیریت پروژه ها را بر عهده داشت، اکنون آنها را برای سایر پروژه های سازمان به اشتراک می گذارد. 📌طراحی سیستم مدیریت پروژه:بخش PMO ، مهم ترین کاری که بر عهده دارد طراحی سیستم مدیریت پروژه جهت یکپارچه سازی پروژه ها و کاهش اعمال سلیقه شخصی، در مدیریت پروژه های سازمان است. 📌آموزش تیم مدیریت پروژه:بخش PMO ، آموزش سیستم مدیریت پروژه طراحی شده توسط خود را به تیم مدیریت پروژه های سازمان بر عهده دارد. 📌نظارت بر نحوه اجرای فرایندهای مدیریت پروژه:بخش PMO ، مراقبت از اجرای سیستم مدیریت پروژه طراحی شده را نیز بر عهده دارد. در واقع طی ممیزی ها و کنترل های دوره ای منظم یا غیر منظم، بخش PMO ، باید از اجرای سیستم مدیریت پروژه ، توسط تمام مدیران پروژه ها و تیم مدیریت پروژه ها اطمینان حاصل نماید تا در صورت وجود معضلی در اجرای این سیستم، از آن مطلع و راهکاری جهت رفع آن بیابد. 📌توسعه و مديريت سياست ها، رويه ها و الگوها:توسعه دادن سیاست ها، الگوها و فرمت های آماده جهت مدیریت بهتر پروژه ها نیز از جمله وظایف و نقش های بخش PMO ، است. 📌هماهنگی و تمرکزدهی ارتباطات در سراسر پروژه از جمله میان ذینفعان پروژه:بخش PMO ، در زمینه برقراری ارتباط بین مدیران پروژه ها، مدیران بخش ها و سایر ذینفعان کلیدی پروژه ها نقش موثری بر عهده دارد. 📌مزایای ایجاد دفتر مدیریت پروژه 🔺دستابی بهتر به اهداف استراتژیک 🔺دستیابی بهتر به اهداف پروژه ها 🔺صرفه جویی منابع 🔺مستند سازی بهتر دانش و تجربه سازمانی 🔺افزایش دانش و تخصص تیم مدیریت پروژه 🔺دستیابی به سطح بالاتری از رضایت ذینفعان 🔺افزایش بلوغ و فرهنگ سازمانی جهت مدیریت و اجرای بهتر پروژه ها 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔹چرخ دنده های کهنه اردو های دانشجویی 🔸نقدی بر یک دهه دوره های اموزشی 📌چندین دهه است که ستادهای بزرگ و وسیع، اردوهای اموزشی را در فضای دانشگاهی از حالت جزیره ای خارج کرده و در حد کشوری و گاها بین المللی دایره خود را گسترش داده اند. در اوایل انقلاب نسل دهه 60و50 دوره های آموزشی را در قالب هایی همچون حسینیه ارشاد و پخش جزوات که متناسب با ذائقه نسل آن دوره بود،برگزار می کردند و مدل ((همایش محور)) را برای توانمندی سازی جریان انسانی خود در نظر می گرفتند البته باید همچنین به شرایط ان دوران نیز اشاره کنیم که ((التهابات جنگی و فکری)) کیفیت آموزش را بالا طبیعتا بالا می برد یعنی صدام ها و سروش ها خود تعالی بخش محتوا اموزشی بودند چراکه زمانی دشمن را ملموس می بینیم ، مبانی اندیشه ای قوی تر خواهد گشت. 📌التهابات جامعه خاموش شد ، شعله های جنگ که با سوزنده بودنش اما در عین حال انسان ساز بودن ،خاموش گشت. در ادامه مطبوعات نفوذی که پایگاه دشمن بودند همراه با جریان انسانی خود به خارج فرارکردند . با این گام دشمنان رو توانستیم تا حد زیادی به بیرون از مرز ببریم 📌دهه هفتادی ها و هشتادی ها با ذائقه ای متفاوت تر که متاثر از فضای تکنولوژی و عصر مجازی گری بود پا به عرصه جهاد و دانشگاه گذاشتند. ارگان ها و متولیان امر که مسئول برگزاری دوره های اموزشی و توانمد سازی این نسل نیز بودند با رویه ای نه چندان جدید، مدل اموزش را با کمی تغییر به مدل ((کارگاه محوری)) تغییر دادند. بی انکه ویژگی های نسل جدید را شناسایی کنیم و ذائقه ها را بشناسیم این رویه را ادامه دادیم و چون که ((مدل صحیح جهت ارزیابی)) دوره های اموزشی نداریم هنوز با همان دست فرمان ، مسیر غلطی را در دوره های اموزشی طی میکنیم.(کاش یک مدل صحیح برای ارزیابی جریان خروجی دورهای اموزشی وجود داشت تا بفهمیم واقعا چقدر دوره ی اموزشی برگزارشده ، اثر گذاری دارد) 🔺امده ایم برای نسلی کارگاه می گذاریم که نوشتن و خواندن آنها بیشتر به فضای مجازی محدود می شودو از پیام های کوتاه استفاده می کنند . فرهنگ اموزشی در بین نسل دهه هشتاد جای خود را به فرهنگ تصویری داده است و ویژگی این فرهنگ تصویری، کوتاه نویسی، تفکر الگوریتمیک، منتقل کردن پیام های کوتاه به ویژه بیان ایده ها و مسائل از طریق تصاویر و ایماژها و کلیپ ها و انیمیشن ها است. 🔹با نسلی روبرو هستیم که از رفاه نسبی برخوردار است و ندرت و کمیابی دهه 60 را ندیده اند و التهابات جنگی و فکری را همچون فضای دهه 50 لمس نکرده است. چرا با مختصات و ویژگی هایی که نسل جدید دارند و هنوز به شناخت خوبی از انها نرسیده ایم که باید هزاران پژوهش در این زمینه انجام گیرد و این پژوهش ها را مبنای برنامه ریزمان قرار دهیم باز با قالب های از رده خارج شده ، اردوهای اموزشی مان را برگزار می کنیم؟ ادامه👇👇👇 🔅تِمُد🔅 🆔@Temod_uni
🔸چرخ دنده های کهنه اردوهای دانشجویی 📌بالغ بر 108 قالب اموزشی در دنیا وجود دارد که مراجع اموزشی مختلف از این قالب ها برای بیان و انتقال محتوا(کاربرد قالب) استفاده می کنند. در آمریکا وقتی که هنوز گرمای داوری اسکار خاموش نشده است ، فیلم نامه (دوازده سال بردگی) را کتاب درسی می‌کنند و در کره جنوبی بازی کامپیوتری سیمز را جز برنامه روزانه مدارس قرار می‌دهند ، ما در تنوع قالب های آموزشی مختلف دچار یک حالت ایستایی شده ایم و به طور معمول از قالب های سوخته که هیچ جذابیتی برای نسل جدید ندارند هنوز که هنوز است ، استفاده میکنیم . در حالیکه در کشورهای غربی از قالب های مختلفی همچون (کمیک استریپ) که تا به حال به گوش ما نرسیده است ، در حال استفاده میباشند. 🔹 در کشورهای غربی چرخه تولید محتوا یک چرخه تولید کامل می باشد ولی در دوره های آموزشی ما این چرخه ناقص و کهنه بوده و می باشد در آن کشورها اگر شخصیت سفیدبرفی را طراحی می کنند از کمیک استریپ و انیمیشن و استیکر و دفتر خاطرات تا مجله و کیف و غیره نسخه ایرانی و خارجی آن را عرضه می کند. شاید این یاداشت تاکید کمتری بر ایجاد محتوای جدیددداشته باشد اما ببینید غرب برای انتقال ارزشهای خود چگونه از دوران کودکی برنامه ریزی می کند. کودکی که در تخت سفید برفی یا باربی خوابیده ، با شیشه باربی شیر خورده با کیف باربی به مدرسه رفته ، در دفتر باربی مشق نوشته ، لباس باربی و سفیدبرفی بزرگ شده ، حالا برای عروسیش هم در درشکه سفیدبرفی می‌نشیند. 📌چقدر برای برنامه‌ریزی برای راهبردهای جدید آموزشی متناسب باذائقه نسل جدید خودمان را آماده کرده ایم ؟ این بار قرار نیست به جای تخته سیاه ، وایت برد بگذاریم و فقط به جای گچ از ماژیک استفاده کنیم. دنیای فناوری دیجیتال که نسل دهه هشتادی با آن بزرگ شده اند با دنیا و فضای آموزشی ما که به صورت مستقیم و شنودی بوده ، کاملاً فرق می‌کند. در اینجا اساساً ماهیت آموزش دیگر به صورت فرایند خطی نمی باشد بلکه جریانی گسترده و غیرمستقیم و به تعبیری پروسه‌ای[ نه پروژه‌ای ]خواهد بود . 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔸چرخ دنده های کهنه اردوهای دانشجویی 📌نقد دوره های آموزشی_دانشگاهی 🔺قسمت سوم یک کار آماری وزارت علوم در مورد وضعیت فرهنگی_اجتماعی انجام داده است 〽️با جامعه اماری ۶۰هزار نفری ⚠️دانشجویان ۹۷ نسبت به دانشجویان ۹۴ در دختران۱۶٪🧕 در پسران ۱۲٪🧔 کاهش خواندن نماز داشته اند🗣⚠️ ♨️ازدهه ۷۰ و در دل دولت اصلاحات طرح ولایت به عنوان دوره اعتقادسازی و ایدئولوژی سازی اسلامی راه اندازی شد. ۲۴سال اموزش اتفاق افتاده است..... اگر هر دوره به طور متوسط ۱۰۰۰نفر اموزش دیده باشند به عبارتی ۳۰×۱۰۰۰=۳۰۰۰۰ ۳۰۰۰۰نفر اموزش دیده اند..... خروجی دوره های ملی در دانشگاه ها چیست؟ آیا دچار اشتباه راهبردی در اجرا و نه محتوا شده ایم؟ 🆔 @Temod_uni
🔸چرخ دنده های کهنه اردوهای دانشجویی 📌نقددوره های آموزشی_دانشگاهی 🔺پرده چهارم خروجی و برآیند تمامی دوره های اموزشی اگر ۱۰شهید باقری بود کفایت رهبری را می کرد. ایام فتنه اقا می گفتند من به تعداد انگشتان دست و کمتر از ان نیرو ندارم چالشهای انقلاب نیاز به رهبران تحول ساز دارد. مساله بر روی اجزا دوره ها نیست بلکه مساله اساسی بر روی برایند دوره ها در دستگاه ذهنی مخاطبین می باشد. هر دانشجو در این دوره متناسب با اهداف دوره این اتفاق ها برای وی می افتد: دوره ولایت👈ایدئولوژی سازی اسلامی اسلام ناب👈آشنایی با مکتب امام و اسلام حقیقی جهتگیری تخصصی👈 پیدا کردن عرصه خدمت متناسب با نیاز خود و انقلاب خط امام👈کنش گری سیاسی احمدی روشن👈کنش گری اقتصادی پازل های محتوایی هر دوره چرا در کنار هم قرار نمیگیرد و چرا برایند صورت نمی پذیرد؟ بنظر من اگر ما بدنبال صورت دهی کلان و برایند دادن به این دورها در حوزه اجرائیات براییم خروجی دوره ها ان وقت رهبران تحول ساز خواهد بود 🔆مساله بر روی اجزا دوره ها نیست بلکه مساله اساسی بر روی برایند دوره ها در دستگاه ذهنی مخاطبین می باشد.🔆 🆔 @Temod_uni
🔸چرخ دنده های کهنه اردوهای دانشجویی 📌نقد دوره های آموزشی_دانشگاهی 🔺پرده اخر دوره های اموزشی رسالت اغازگری تربیت را دارند. این مساله یعنی در بازه زمانی کوتاه چه چیزی تدریس و اموزش دهیم که ساختار تربیت شاکله اصلی ان شکل گیرد. نقطه موضعی ما اینست که... 1⃣دوره ها در نقطه ای بسیار جزیی و زوم شده اند که اساسا توجه به این حد نیاز نیست. (کل نگری زاویه اموزشی صحیح در دوره ها می باشد و جزییات را در حد اکتفا باید به ان پرداخت.) 2⃣مخاطبین به شناختی از دستگاه اندیشه و مقوله نظام فکری معمولا نمی رسند. (نظام فکری بعد از دوره ایجاد می شود ولی ویژگی ها و کارکردهای ان باید در دوره آموزش داده شود) 3⃣برایند اموزش های دوره های مختلف و محتوای این دوره ها (بدلیل عدم وجود نظام فکری که نتیجه گزاره بالاست)شکل نمی گیرد. 🔅تِمُد🔅 🆔 @Temod_uni
«اخلاق» با «ایمان» چه رابطه‌ای دارد؟ شهید مطهری: 🔸هیچ کس نیست که اخلاق را نشناسد و یا نداند که عدالت تا چه اندازه ضرورت دارد. مشکل کار در مرحله اجراست. 🔹آن وقتی که انسان می‌خواهد یک اصل اخلاقی را رعایت کند می‌بیند منافعش در یک طرف قرار گرفته و اخلاق در طرف دیگر، می‌بیند یا باید دروغ بگوید، خیانت کند و سود را ببرد و یا باید راست بگوید، امانت بورزد و از سود صرف‌نظر کند. 🔸 اینجاست که می‌بینیم بشر که دم از اخلاق و عدالت می‌زند، پای عمل که می‌رسد ضد اخلاق و ضد عدالت عمل می‌کند. 🔹آن چیزی که پشتوانه اخلاق و عدالت است و اگر در انسان وجود پیدا کند انسان به سهولت راه اخلاق و عدالت را در پیش‌می‌گیرد و سود را کنار می‌زند، تنها است، ایمان به خود عدالت و ایمان به خود اخلاق. 🔸و آن وقت انسان این ایمان را پیدا می‌کند که به اصل و اساس تقدس یعنی خدا ایمان داشته باشد. 📝 استاد ، آزادی معنوی، ص۹۲ 🔅تِمُد🔅 🆔 @Temod_uni
📕 سرح العیون 🖌این کتاب سنگ بنای روانشناسی اسلامی را بر پایه حکمت آمیخته با روایات بنیان می دهد و کمک می کند که انسان بافت های نهفته وجود خود را شناسایی و در رشد آن دقت نظر داشته باشد. 🔰استاد، در مقدمه کتاب، بیان می‌کند که اثر حاضر، حاصل تحقیقات عمیقی است که در طول سالیان متمادی، در باره معرفت نفس، به عمل آورده است. 🔰معرفت نفس، پس از معرفت خدای تعالی، از لذیذترین و عزیزترین معارف الهی به شمار می‌رود و آن، مفتاح خزائن ملکوت و مرقات معرفت رب است. به نظر سید علی طوبجی سیوطی ، حدیث «من عرف نفسه فقد عرف ربه» از ابو بکر رازی است. ابن تیمیه ، معتقد است که این حدیث، مجهول است و استاد، با عنوان «وهم و رجم» همه این سخنان را رد می‌کند. 🔰گفته می‌شود که معرفت نفس، مبتنی بر اصولی است و عیون مسائل نفس، اصول آن است و در هر عینی، از اصول ایقانیه و امهات برهانیه که مستفاد از فهم خطاب محمدی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم و مستفاض از اصول و جوامع روایی اهل بیت علیه‌السّلام است، استفاده شده است. خلاصه نکات کتاب:https://yun.ir/njqmnc 🔅تمُد🔅 🆔 @Temod_uni
‏آموزش ۴۰ ‎ فردی در مدارس فنلاند برای كودكان ١٥-٩ سال ✍️رضا کشفی ١- مهارت درست لباس پوشيدن ٢- مهارت درست راه رفتن ٣- مهارت خوب حرف زدن ٤- مهارت حرف خوب زدن ٥- مهارت منظم بودن ٦- مهارت شعر خواندن ٧- مهارت نقاشی كردن ٨-مهارت نوشتن ٩-مهارت ترانه و دكلمه خواندن ١٠-مهارت بهداشت ‏١١- مهارت کار تيمی ١٢- مهارت انتقاد كردن ١٣- مهارت جرات ورزی و تمرین شجاعت ١٤- مهارت تشخيص درست از نادرست ١٥- مهارت درست غذا خوردن ١٦- مهارت گره زدن ١٧- مهارت كار با قيچی و برش زدن ١٨- مهارت سعی در خوش خط بودن ١٩- مهارت شستن اشيا ٢٠- مهارت مطالعه ٢١- مهارت مدیریت زمان ‏٢٢- مهارت كنترل خشم ٢٣- مهارت انتقاد پذیری و تحمل حرف مخالف ٢٤- مهارت پژوهش و تحقيق ٢٥- مهارت تشخيص دوست خوب ٢٦- مهارت بازی كردن ٢٧- مهارت غذا پختن ٢٨- مهارت كار با سوزن ٢٩- مهارت تشكر و سپاسگزاری كردن ٣٠- مهارت خوب توجه كردن ٣١- مهارت تفكر كردن ٣٢- مهارت تفكر خوب داشتن ‏٣٣- مهارت دوست خوب پيدا كردن ٣٤- مهارت نگهداری دوست خوب ٣٥- مهارت نگهداری لوازم ٣٦- مهارت انتقاد پذیری و نقد شدن ٣٧- مهارت رازدار بودن ٣٨- مهارت برنامه ريزی كردن ٣٩- مهارت گذشت ٤٠- مهارت صبور بودن 📚منبع: کتاب تحول نظام آموزش فنلاند- مرتضی روغنی 🔅تمُد🔅 🆔 @Temod_uni
شما می‌دانید شیخ فضل‌الله را کی حکم قتلش را صادر کرد؟ یک معمم زنجانی! یک ملای زنجانی! ❗️ وقتی معمم مهذب نباشد از همه بیشتر است! در روایات هست که بعضی اهل جهنم از برخی روحانیون در عذاب هستند! 💬 امام‌ خمینی قدس سره 🆔 @Temod_uni
📝 مطالعه بیشتر | آشنایی با موضوع «شورای عالی انقلاب فرهنگی» در بیانات رهبر انقلاب 🔸«فلسفه‌ وجودی شورای عالی انقلاب فرهنگی، فهم و تبیین و تثبیت و انفاذ ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی و بازآرایی مداوم و پایش پیشرفت‌های فرهنگی کشور متناسب با ظرفیت‌ها و شایستگی‌های عظیم ایران اسلامی و انقلابی است.» ۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ⬅️ ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۰ رهبر انقلاب طی حکمی با انتصاب اعضاء شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، شاکله و آرایش عمومی فرهنگ بر اساس «نظم و محتوای » را یگانه وسیله‌ی مصون‌سازی در برابر هجوم فرهنگی و رسانه‌ای بیگانگان دانستند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به همین مناسبت، مجموعه فیش‌های بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی «» را منتشر می‌کند. موضوعاتی چون: جایگاه ساختاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مطالبات مهم رهبر انقلاب از این شورا، الزامات ایفای نقش موثر این شورا در روند برنامه‌ریزی کلان فرهنگی کشور و... مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در بخش «جملات برگزیده» هم جملات کلیدی و مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی این موضوع آورده شده است. دسترسی: ↙️↙️ فیش‌های موضوعی «شورای عالی انقلاب فرهنگی»: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1583&npt=12#103892 فیش‌های جملات برگزیده‌ی «شورای عالی انقلاب فرهنگی»: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1583&npt=2#44781 🔅تِمُد🔅 🆔@Temod_uni
🖍سواد رسانه‌ای مجموعه چشم اندازهایی است که فرد برای استفاده از محتوا و پیام های رسانه ای به کار می گیرد. 📌سواد رسانه ای یکی از انواع سواد هاست که بیشتر با سوادهای دیداری و تحلیلی و اینترنتی در ارتباط است. 🖊با ایجاد و گسترش رسانه‌های سمعی و بصری، این مفهوم به وجود آمد و با گسترش شبکه‌های اجتماعی، دارای مفاهیم و ابعاد گسترده‌تر و پیچیده‌تری شد. در اینجا به معرفی چند تن از مجموعه های صاحب سبک در حوزه آموزش سواد رسانه ای می پردازیم 🔎https://b2n.ir/f19067 🔎https://b2n.ir/k72108 🔎https://b2n.ir/t03962 🔎https://b2n.ir/p82287 🔎https://b2n.ir/d64925 🔎https://b2n.ir/m94495 🔎https://b2n.ir/k45174 🔎https://b2n.ir/r66996 🔎https://b2n.ir/x76347 🔎https://b2n.ir/a20713 🔎https://b2n.ir/w05695 🔎https://b2n.ir/p19969 🖍پیشنهاد های ویژه 🔎www.aparat.com/nasraa_ir 🔎https://anarestan.com 🔎https://bmtc.ir 🔎https://kodoumo.ir 🔎https://ayenehschool.ir 🔎https://savaderesane.ir 🔎http://majazist.ir/ 🔎https://b2n.ir/d37292 🔎yun.ir/ih1vna 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🔸سامانه نوین هاب 🔸نوین هاب یک پلتفرم مدیریتی شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از داشبورد حرفه‌ای نوین هاب می‌توانید محتوای شبکه‌های اجتماعی خود را برای انتشار مدیریت و زمان‌بندی کنید. به آنالیز آن‌ها بپردازید و کامنت‌ها و نظرات مخاطبین خود را مدیریت کنید. 📌امکانات نوین هاب 🛠مدیریت واحد 20 شبکه اجتماعی 🛠زمان‌بندی و انتشار محتوا 🛠آنالیز شبکه‌های اجتماعی 🛠مدیریت و دانلود کامنت‌ها 🛠دانلود کامنت‌ها 🛠انتشار خودکار و زمانبندی پست‌های شبکه‌های اجتماعی 🛠افزایش سرعت انتشار 🔺ادرس سامانه:👇👇👇 https://novinhub.com ⏬مارابه دبگران معرفی کنید⏬ 🔅تمُد🔅 🆔 @Temod_uni
🔸به اقتضا فرارسیدن هفته بسیج بسته و تقدیم دوستان میشود🔸 💠 ایده های عملیاتی و محتوایی 💡بسته ایده پردازی 🔺پکیج ایده ⚠️ارسال مطالب کانال با درج ادرس کانال و حفظ حقوق ⬇️ به کانال ما بپویندید ⬇️ 🔅تمُد🔅 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3525443610C033ca61cc7
پوستر16آذر.rar
35.87M
📌مجموعه پوستر هفته بسیج 🔴 روز دانشجو و هفته بسیج 🔹سازماندهی بسیج، یکی از نوآوری‌های امام بزرگوار بود. ۱۳۸۷/۰۲/۱۴ 🆔@activism_ideas