🇮🇶🇸🇾🇵🇸🇱🇧🇮🇷کنشگری
🔺کاری که دهها مسول کشوری از ان تاثیر پذیرفتند 🔶پیام رهبری به حجت الاسلام راجی ♨️پیشنهاد داغ برای د
صعود-چهل-ساله (1).pdf
17.85M
📔خروجی کار حجت الاسلام راجی
#سیاسی
Pdfجهت دانلود
📗 معرفی کتاب صمیمانه/ تاملی در شیوه ارتباط موثر با مردم و طیف خاکستری جامعه
♻️ارتباط ما با مردم چگونه باشد که به جذب حداکثری و گسترش رفتارهای صحیح اجتماعی بیانجامد؟
🔅این اثر در راستای دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر جذب حداکثری و ارتباط صمیمانه با مردم، با استفاده فراوان از آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع)، ضرورت ارتباط صمیمانه نیروهای ارزشی با عموم مردم را مورد تاکید قرار داده.
✅حجتالاسلام نظافت یزدی نویسنده کتاب در رابطه با این کتاب می گوید:
به نظر بنده #واجب است تمام نیروهای حزباللهی اعم از دانشجویان، اساتید دانشگاه، فعالان فرهنگی، روحانیون، علیالخصوص ائمه جماعت مساجد و در کل هرکسی که داعیهدار انقلابیگری است، این کتاب را مطالعه کند.
🔹نظر مخاطب در رابطه با این کتاب:
اگر فرد معتقد به اصول و ارزشهای دینی هستید و اطراف شما افرادی هستند که نگاهشون به دنیا و دین با شما فرق داره حتما حتما حتما این کتاب رو بخونید. تا بیاموزید چطور حقیقت دین داری رو به عرصه بروز و ظهور برسونید.
#کتابخوانی
🔅تمُد🔅
🆔 @temod_uni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛎 زنگ تفریح
🍉 این چند دقیقه تدریس ریاضی را از دست ندهید...؛ حتی اگر از ریاضی خوشتان نمی آید.
😃 پیشنهاد می کنم ببینید.
🔻🔻🔻
@temod_uni
#معرفی_ابزار
🛠🛠🛠
حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده است که بخواهید یک فهرست یا یک لیست متنی از فایل های موجود در یک پوشه یا یک درایو خود تهیه کنیدجهت انجام این کار از ابزار PrintFolders استفاده کنید
لینک دانلود👇👇👇
https://soft98.ir/software/17433-PrintFolders.html
🔅تمُد🔅
🆔 @temod_uni
📌نقد شتاب دهنده ها
#یادداشت_اول
🖍مقدمه
استارتآپ نیز مانند بسیاری از پدیدههای دیگر، دارای دو روی مثبت و منفی است. در کنار ویژگیهای مثبتی که برای استارتآپها میتوان برشمرد، با کمی مداقه و بررسی دقیقتر و عمیقتر، میتوان اسیب ها و تهدید هایی را نیز در این حوزه مشاهده کرد که در برخی سطوح میتوان آنها را مشاهده کرد و در سطوحی دیگر، هنوز فراگیر نشدهاند؛ اگرچه میتوان ردّپای آنها را دید. به طور کلّی این تهدیدها و آسیب ها را میتوانیم در حوزههای
«امنیتی»
«فرهنگی»
«ریل گذاری جهت گیری تخصصی غلط»
«عدم توجه به زیرساخت های پیش نیاز»
تقسیمبندی کرد.
#تهدیدهای_امنیّتی
🖊آنطور که جسته و گریخته بیان میشود در سالهای اخیر با اوج گرفتن رشد استارتآپها در کشور، برخی از افراد و نهادها تحت عناوینی چون سرمایهگذاری و آموزش در حوزه استارتآپها وارد کشور شدهاند که بعضاً دارای سوابق امنیّتی منفی هستند. علاوه بر این، در سالهای گذشته شماری از این افراد و نهادها توانستهاند حسن شهرتی نیز بین فعّالان این حوزه کسب کنند. سرمایهگذاران و مربیّان خارجی نیز افزون بر آنها به بازار استارتآپی ایران وارد شدهاند. بر این اساس، میتوان ادّعا کرد که در این فضای کسبوکاری، زمینهای ایجاد شده که ممکن است محملی برای برخی تهدیدهای امنیّتی علیه کشور باشد.
🖌سوءاستفاده اطّلاعاتی، قلب این تهدیدها است (کلان دادههای تولید شده که در اختیار دشمنان شاید قرار بگیرد و یا دسترسی داشته باشند). زیرا این افراد در پوشش فعّالان استارتآپی، اوّلاً اطّلاعاتی فراوان درباره شرایط کسبوکار و بازار ایران به دست میآورند؛ و ثانیاً بسیاری از استارتآپها مجموعه دادههای عظیمی از رفتارها و اعمال شهروندان به دست آوردهاند که دسترسی خارجیها به این اطّلاعات میتواند باعث بروز مشکلات فراوانی برای کشور شود. برای مثال، استارتآپی که ارائهکننده خدمات مجازی کرایه خودرو است، در پایگاه داده خود مشخّصات مشتریان، سوابق استفاده از سرویس، محل سکونت و مکانهایی که افراد به آنجا رفتهاند را در اختیار دارد که مجموعهای ارزشمند برای هر دستگاه اطّلاعاتی به حساب میآید. بنابراین، فقدان نظارت لازم و عدم تدوین سازوکارهای مناسب در این عرصه میتواند این تهدید را به آسیب تبدیل کند.
برای مواجهه با این تهدید بایستی سازوکارها و قواعد مورد بازنگری قرار گیرند و حتّیالمقدور، مقابله با آن از سنخ پیشگیری باشد.
🖍در شرایط کنونی، برخی از نهادهای حاکمیّتی چشم خود را بر چنین تهدیدی بستهاند و آن را انکار میکنند. این برخورد نیز عرصه را برای عملیشدن چنین تهدیداتی مهیّا کرده است. در حالی که با هوشیاری این نهادها و نقشآفرینی مؤثّر آنها در شفافکردن هرچه بیشتر این حوزه، میتوان بخش قابل توجّهی از تهدید را پیش از نیاز به برخوردهای سلبی نهادهای امنیّتی، خنثی کرد.
🔅تمُد🔅
🆔 @temod_uni
📌نقد شتاب دهنده ها
#یادداشت_دوم
🖍به جرأت میتوان ادّعا کرد که مهمترین تهدیدی که گسترش فضای استارتآپی میتواند به همراه داشته باشد، تهدید از ناحیه فرهنگ و پروژه تغییر نرم است. این مسأله آنقدر جدّی است که حتّی برخی مقامات ارشد آمریکایی در پیام خود به جوانان ایرانی توصیه میکنند که به سمت راهاندازی استارتآپها بروند! نکتهای که در اینجا وجود دارد آن است که در موج ترویج استارتآپها و معرّفی این عرصه به جوانان (عمدتاً فرهیختگان) که در چند سال اخیر بسیار شدّت گرفته، بیشتر از آنکه شاهد نگاهی کارآفرینانه و مبتنی بر اقتضائات بومی باشیم، شاهد ترویج الگوهای غربی این حوزه هستیم و ریشه اصلی این الگوها، سیستم بازار آمریکا و اکوسیستم دره سیلیکون بوده است.
⭕️کوشش برای ایجاد حس انزوا از آرمانهای انقلاب و در نتیجه تغییر فرهنگی صورتبندی مسأله به این صورت است که نمایشی از وضعیّت اقتصاد دنیا نشان داده میشود که در آن، شاهد اقتصادی به اصطلاح جهانی هستیم،کشورها در این سیستم اقتصادی، همافزایی مسالمتآمیز دارند و همه از مزایای این همزیستی بهرهمند میشوند.در همین راستا، هنگامی که ما با قویترین عضو این سیستم (آمریکا) درگیر شویم، از این سیستم کنار گذاشتهشده و منزوی میشویم.این انزوا به عقبماندگی کشور میانجامد!!!!.
پس، برای پیشرفت باید از درگیری بیمورد خودداری نمود و وارد این سیستم شد؛
همانطور که برخی کشورهای دیگر، مانند کرهجنوبی، هند، مالزی و چین که تا چند دهه قبل کشورهایی توسعهنیافته محسوب میشدند، به دلیل عدم درگیری با ابرقدرتها توانستند در سیستم اقتصاد جهانی حضور پیدا کرده و با اجرای سیاستهای متناسب با آن، پیشرفت کنند.
این حس انزوا وقتی ایجاد میشود که سرمایهداران بزرگ غربی در انواع اکوسیستمهای کشورهای در حال توسعه سرمایهگذاری کرده و حمایتهای زیادی را انجام میدهند؛عموماً شرایط در مورد ایران متفاوت است و اینگونه نیست. همین امر باعث میشود افرادی پرشور که میل شدیدی به رشد و پیشرفت دارند، به آرمانهایی که آنان را از پیشرفت و بهرهمندی از چنین امکاناتی دور میسازند، بدبین شوند.جوّ موجود در فضای استارتآپی کشور تحریککننده این نوع نگرش است و بر اسطورهسازی مستمر از شرکتها و کسبوکارهایی مبتنی است که ترویجگر این نگاه اقتصادیاند؛ نگاهی که در آن برای پیشرفت ناگزیریم به این سیستم بپیوندیم و راه مستقلی وجود ندارد!
⭕️ترویج سبک زندگی از دیگر اقدامات استارت آپها است، نوع لباسها و کتابهایی که در دیجی کالا به فروش میرسد و...در واقع، الگوهای ترویجی در فضای استارتآپی کشور، الگوهای منبعث از نگاه سرمایهداری هستند و طبیعتاً ارزشهای حاکم بر آنها نیز متأثّر از همین نگاه است.ولی از آنجا که قلمرو استارتآپها از سطح نظریه فراتر رفته و در عمل نیز امتداد مییابد، و از سویی ارتباط استارتآپها با جامعه و وسعت تأثیر و تأثّرات آنها بیشتر است، دامنه و شدّت اثرات آن نیز بیشتر خواهد بود. این اثرپذیری نگرشی، تأثیرات بلندمدّت و خزندهای بر چارچوبهای فرهنگی و ارزشی جامعه ما میگذارد.
🖍مساله دیگر در تهدید های فرهنگی شتاب دهنده ها این می باشد که این ساختار ها دارای ادبیات خاص و مفاهیم مختص به خود مباشند مانند:منتور و کوچ(مشاور)، انجل(فرشته ایده) و ... که یک گفتمان ادبیاتی را در فضای دانشگاهی دارد ایجاد می کند در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از زبان فارسی به عنوان یکی از ارکان هویت ملی مردم ایران نام بردند و فرمودند: ((اکنون زبان فارسی بهترین حامل و رسانه برای معارف، افکار، نوآوری و تمدن عمیق اسلامی محسوب میشود و بر این اساس وظیفه ما در قبال زبان فارسی بسیار سنگین است.)) دیدار اعضای دومین مجمع بینالمللی زبان فارسی با رهبر انقلاب
#جمع_بندی
🖍بر اساس آنچه بیان شد، شرایط موجود در فضای استارتآپی کشور در حال حرکت به سمت و سویی است که به ابزاری مهم در جهت تغییر نرم در جامعه ایران بدل گشته و دشمنان نیز بر این نوع تغییر، حساب ویژهای باز کردهاند. از آنجا که این فرآیند تغییر، روندی بسیار خزنده دارد و تأثیراتش بیشتر تدریجی و مخفی است تا دفعی و آشکار، شناسایی دقیق و برخورد مناسب و به موقع با آن بسیار ضروری است که هوشیاری کامل نهادهای مسئول را میطلبد.
🔅تمُد🔅
🆔 @temod_uni
چگونگی تحول در جامعه
🖌🖌🖌
#قسمت_اول
❓ مولفه هایی اصلی جهت تحول در جامعه چیست؟
:
❓ به چه عناصری باید توجه کنیم تا جنس تحول در جامعه، راهبردی باشد؟
1-شناسایی گلوگاه ها
مسائل و چالش های مختلفی در کشور وجود دارد، مانند فناوری، اقتصاد، فرهنگ، خانواده، تربیت و ... که بابررسی این عناوین،به یک نظام مشکلات بالا و بلند خواهیم رسید که باید آنرا با ریشه یابی به مرحله نظام مسایل برسانیم. برای تحول در جامعه، باید نقاطی را متحول کرد که با تکان دادن آن ها، جامعه حرکت کند، جایی که خیلی از چیز ها به آن وابسته میباشد. حال باید دید نقاط کلیدی در جامعه، برای تحول آن کجاست؟ با توجه به محدودیت منابع وهمچنین سرعت بالای تحولات در عصر حاضر، از کجا باید شروع کنیم؟ به عبارتی اگر منابع بسیار زیادی از لحاظ عِده و عُده داشتیم، می توانستیم همه مسائل را با هم جلو ببریم، و اگر دشمن خارجی و سرعت بالای تحولات و زیغ در حل این نظام مسایل وجود نداشت، می توانستیم بدون کمترین اولویت بندی و بر اساس علاقه کار ها را پیش ببریم، ولی در شرایط کنونی، از کجا باید شروع کنیم؟کدامیک از موضوعات نقش گلوگاهی را دارد و اصلاح ان دومینوی دیگر مسائل را حل و اصلاح می کند؟
2-ایجاد جریان انسانی پیشران و تکلیف گرا
باگذر از 40سال از انقلاب این مساله به وضوح احساس میشود که رسیدن به اهداف 40ساله دوم انقلاب به انگیزه،نیرو،ساختار و برنامه های جدیدی نیازمند است که بتواند افق های ترسیم شده را بدست بیاوریم.ریل انقلاب هنوز در مرحلهی #دولت_اسلامی تکمیل نشده و نیازمند ارائهی منشورها و تولید الگوها، مکتبها و نظامات قدرتمند، مستحکم، غنی و جهان شمول در عرصههای یکپارچهی اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، هنری، فنی و علمی است و ثانیا پیاده سازی این الگو ها و به اجرا در اوردن این مولفه ها نیازمند انسان ها و عناصر تراز امام و انقلاب است.
مقام معظم رهبری: یکی از دوستان -ناطقین محترم- سؤال کردند که «اشکالاتی که ما امروز در جامعه مشاهده میکنیم -همین کمبودها و همین اشکالاتی که شماها بعضیاش را گفتید- به ساختار برمیگردد یا به کارگزاران؟» ساختار قانون اساسی ساختار خوبی است، یعنی اشکالی ندارد؛ البتّه ساختارها در طول زمان تکمیل میشوند... بههر حال، من مشکلی در ساختار نمیبینم. بله، ما کارگزارها اشکال داریم. دیدار دانشجویی سال 98
خلا اصلی درنوع ساختار های انقلاب نمی باشد بلکه باگ اصلی در فضای تحول افرینی جامعه عدم وجود هسته هاو لایه های میانی می باشند که در واقع بتوانند ایجاد جریان انسانی را رقم بزنند و این جریان روح حاکم برجامعه را متحول نماید یعنی هنگامی که یک هسته ی تحول خواه بر فرض مثال بخواهد صنعت یک جامعه ,پیشرفت اقتصادی یک جامعه ,رفاه یک جامعه وهمه این مقوله ها را که در تمدن سازی موثر است را تغییر بدهد باید به سراغ جریان انسانی حاکم بر ان فضا برود چرا که روح تحول در جوامع انها می باشند
خلاق بودن و تکلیف گرا بودن این جریان شاخصه دیگر و مهم آن می باشد چرا که سرعت تحولات جامعه بسیار زیاد و مشکلات انقلاب هر لحظه در حال تغییرات پیچیده است و برای حل این معضلات اولا نیاز داریم که جریان انسانی تکلیف محور باشد و نه براساس علایق و استعدادها(اولویت درجه دو باشد) جهت گیری کند و ثانیا بتواند پاسخ ها تجویزی و فوری و حیاتی را برای نیاز های انقلاب با رویکرد خلاقانه تولیدنماید
#یادداشت_فاخر
🔅تمُد🔅
🆔 @temod_uni
🚕شتاب نامه
🕌مسجد مجازی
📡سامانه های خدماتی مساجد و نماز
🔅تمُد🔅
🆔 @temod_uni
مسجد1.pdf
2.16M
🚕شتاب نامه
🕌مسجد مجازی
📡سامانه های خدماتی مساجد و نماز
#معرفی_مجموعه_فاخر
🔅تمُد🔅
🆔 @temod_uni
📬حرکت های نوآورانه برای دهه هشتادی ها
در موضوعات:
🔆تربیتی
📡سواد رسانه ای
🎻فرهنگی
🚀رویداد
🖊قسمت اول
1.جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان
https://www.instagram.com/isficff/
2.جشنواره فیلمهای کودک و نوجوان
https://www.instagram.com/icff_ir/
3.کانون نوآوری کاوان
https://www.instagram.com/kavan.innovation/
4.فهم بازی
https://www.instagram.com/fahmebazi
5.جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی
https://www.instagram.com/madresefilmfestival
6.ایتات
https://www.instagram.com/etatt.ir
7.کابینا
https://www.instagram.com/kaabinaa
8.مركزنوآورى هاى آموزشى مرآت
https://www.instagram.com/meraat_institution
9.جشنواره دانش آموزی مدرسه
https://www.instagram.com/madresefestival.ir
10.خانه بازى پرديس سلاله
https://www.instagram.com/solaleh_playhouse/
11.مثبت والدگری
https://www.instagram.com/mosbate_valedgari
12.مرکز یادگیری میم
https://www.instagram.com/mimttc/
13.مفتاح
https://www.instagram.com/ecoedu_meftah/
14.حوزه هنری کودک و نوجوان
https://www.instagram.com/hh.koodaknojavan/
15.مدرسه ایران
https://www.instagram.com/madreseiran_ir/?igshid=1cic1963lmtm1
🔅تمُد🔅
🆔 @temod_uni
📬حرکت های نوآورانه برای دهه هشتادی ها
در موضوعات:
🔆تربیتی
📡سواد رسانه ای
🎻فرهنگی
🚀رویداد
🖊قسمت دوم
16.نوجوان خامنه ای
https://www.instagram.com/nojavan_khamenei/
17.نوجوانه جام جم
https://www.instagram.com/nojavane_jamejam/
18باشگاه هنر و رسانه نوجوان
https://www.instagram.com/teenmac80/
19.جشنواره عکس و گرافیک مدرسه
https://www.instagram.com/madresephotographicsfestival/
20.ازبیست
https://www.instagram.com/az_bist/
21.رسانه نوجوانان
https://www.instagram.com/ayandehsazaan/
22.کدوما
https://www.instagram.com/kodoumo
23.مامان ها
https://www.instagram.com/mamanhatv/
24.مرکز تربیت رسانهای باران
https://www.instagram.com/bmtc_ir/
25.چی خوبه
https://www.instagram.com/chikhoobeh/
26.خانه نوآوری تعلیم و تربیت
https://www.instagram.com/eduhouse_ir/
27.کارگاه خلاقیت مدارس
https://www.instagram.com/khallaq_sho/
28.مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت
https://www.instagram.com/borhanedu/
29.مدرسه اینفو
https://www.instagram.com/madrese_info/
30.گروه سلامت سالند
https://www.instagram.com/saaland_ir/
31.دانوین
https://www.instagram.com/danovin.ir/
32.باشگاه نوجوانان پیشرفت
https://www.instagram.com/nojavan.club/
33."مدرسه مضمار نوجوانان"
https://www.instagram.com/mezmar_nojavan/
33.مثبت ما | شبکه نوجوانان ایران
https://www.instagram.com/mosbat_ma/
34.گرا تعلیم و تربیت
https://instagram.com/gera_farhang?igshid=1cz8b90yb7vgz
35.مدرسه اینفو
https://instagram.com/madrese_info?igshid=1jkwncbqmabfb
🔅تمُد🔅
🆔 @temod_uni
🖊پیام نویسنده کانال
با عرض سلام خدمت دوستان😄
دوسال هست که کانال 🔅تِمُد🔅 راه اندازی شده است و در این مدت بدنبال تولید محتوا فاخر و جدید بوده ایم
یکی از معضلات پیش رو کانال کم بودن مخاطبین است 😞اگر در تبلیغات کانال ما را یاری کنید ممنون خواهیم شد😃
🔅تمُد🔅
تولید محتوا دانشگاهی
🆔 @temod_uni
🖋 *سفر پاپ به کشور عراق*
🖌نگرش متفاوت به این رویداد
*تطور تمدنی در مسیحیت*
🔸 پاپ اینجا پاپ آنجا پاپ همه جا، فقط کافی است چشمانت را باز کنی و ببینی؟ پاپ پای مهاجرین را می شوید و می بوسد؛ پاپ به بنگلادش و میانمار سفر می کند و دست نوازش بر سر آوارگان روهینگایی می کشد؛ پاپ با شیخ احمد الطيب الازهری گفتگو می کند؛ پاپ به دیدار آیت الله سیستانی در عراق می رود و در کنارش می نشیند.
این وسط جماعتی از ما به دنبال بحث و جدل بر سر اثبات برتری حوزه علمیه قم و نجف اند. کسی حرف از پیشی گیری حوزه نجف در فهم اولویت های جهانی می زند و کس دیگری به دنبال اثبات محوری بودن حوزه علمیه قم در نسبت با حوزه نجف است. برخی می خواهند اثبات کنند اینکه عالم سنی به دیدار پاپ رفته و پاپ مسیحی به دیدار عالم شیعی آمده خودش دلیلی است بر اثبات ولایت حضرت علی ابن ابیطالب از اول. عده ای از رفقا هم تلاش دارند به پاپ حالی کنند که اگر حاجی نبود کلیساهای شما را هم داعشی ها بر باد داده بودند.
🔹اما حواسمان نیست که همه اینها حواشی حضور جناب پاپ بعنوان متن این داستان است. همه ی بحث های فوق تحت الشعاع حضور شخص پاپ در عراق هستند. یک بار دیگر "دیپلماسی دیدار" پاپ فعال شده و او و پیروانش در کلیسا حق دارند درو کننده ی محصول این دیپلماسی باشند. پاپ مدعی پیامی جهانی است و برای این پیام جهانی اش هم حضوری جهانی برای خودش رقم زده. '
🔺این پاپ است که به گفتگو با علمای شیعه و سنی می نشیند وقتی عمده علمای شیعه و سنی ما برای هم شاخ و شانه می کشند. این پاپ است که پیگیر مساله آوارگان است وقتی بسیاری از علمای ما روحشان هم خبر ندارد. این پاپ است که خودش را در حد بوسیدن پای مهاجرین نه اینجایی نه آنجایی پایین می آورد وقتی حقوق مهاجرين کنار گوش علمای ما له می شود. '
از نجف تا قم با علمایی روبرو هستیم که بعضا نیم قرن پایشان را از شهر بیرون نگذاشته اند اما تاکید دارند که پیامشان جهان شمول است. با مرجعیتی روبرو هستیم که دیدگاه تمدنی ندارد و طبیب دوار مردم جهان نیست . اگر ادعای جهان شمولی حرف و گفتمان و پیام خویش را داریم نگاهی به رفتار پاپ بیندازیم و بعد ادعای خویش را یک بار دیگر محک بزنیم.
#یادداشت_فاخر
🔸 کاربردی سازی علوم انسانی در بستر شتاب دهنده !
🔹 نقدی بر سخنان دکتر سورنا ستاری در مراسم افتتاحییه مرکز نوآوری تبیان
🔸 سیاست جدید بنیاد ملی نخبگان به کدام سمت می رود؟ ایا اساسا این جهتگیری با مبانی انقلاب تضاد دارد
🖊 غرب اساسا در ذات و هویت و حقانیت خود باطل است اما پاسخ های موضعی و تبیینی و فلسفه ی مضاف های گسترده ای دارد.#پویایی_غرب در پاسخ به مسائل خود از لحاظ #کمیت برخلاف #فقه_پویا در مرتبه بالاتری قرار دارد. گذر از مبادی و رسیدن به مصادیق و راهبرد سازی از دل مبانی خود نیاز به اجتهاد علمی و عملی دارد. به عبارتی اینکه از خوانش های نظری به کنش های عملی برسیم معنایابی کاربردی سازی علوم انسانی می باشد.
اگر بخواهم یک نمونه سازی های کاربردی و ساده سازی شده از علوم انسانی غرب را میخواهید ببینید پست های پیج زیر را ببینید
https://www.instagram.com/techrasafarsi
🖊پارادایم های رایج در علوم انسانی غربی با محوریت اصالت انسان و ماده، هر کدام توصیف خاصی از این دو دارند. مکتب اثباتی با نگاه شیء انگارانه و مکانیکی به انسان، مکتب تفسیری با رویکرد اصالت معنایی و تمرکز بر فهم کنش های اختیاری انسان و مکتب انتقادی با اعتقاد به آزادی انسان و حاکمیت جبرهای تاریخی و اجتماعی محیط انسان را تعریف می کنند. شاید نخ تسبیح تمامی این مکاتب را بتوان در انتفاعیات عینی دید یعنی هر مکتب بدنبال انتفاعیات عینی برای بشر می باشد و برخلاف اسلام به انتفاعیات غیر عینی نگرشی ندارند .
#کاربردی_سازی_علوم_انسانی در این پارادایم ها بدنبال تجاری سازی علوم انسانی می باشد و بیش از انکه بدنبال #هدایت_تعالی_بخش باشد و رشد حقیقتی انسانی در جهان هستی رقم بزند، بدنبال ایجاد ایجاد رضایت نسبی و کاذب در بشر و انتفاع حداقلی برای عوام مردم است
🖊سخنان دکتر ستاری پدرخوانده شتاب دهنده ها در افتتاحیه خانه نوآوری تبیان دقیقا گواه بر بازی کردن در این نقشه میباشد(👇👇👇)
https://www.instagram.com/p/CLrEqA2Bo9c
🖌 فارغ التحصیلان رشته های مهندسیبدنبال کاربردی سازی علوم انسانی در بستر شتابدهند ها، دایره موضوعات خود و حیطه های عملیاتی را به عرصه های فرهنگی و انسانی رسانده اند، وقتی چنین مساله ای باب می شود و اساسا به مرحله #زیرساخت_سازی میرسد اساسا ادبیات اجرا و عملیات این مجموعه ها دچار تغییرات جدی میشودمانند:
*اتصال علوم انسانی به بازار !*
*نگاه مشتری مداری به مخاطبین!*
*بوم کسب و کار های فرهنگی!*
*صنایع فرهنگی خلاق*
🖍 در این ادبیات رویکرد های مدیریت تغییر میکند، اینجا دیگر نقش مردم، دانشجویان و مخاطبینِ جامعه یِ هدفِ علومِ انسانی و فرهنگی تغییر پیدا میکند....مردم کالا و مشتری استارتاپ ها می شوند...! نگاه به مردم یک نگاه بازاری و مشتری خواه می شود که از انها میتوانیم درامدزایی کرد. و روح اخلاص و الهی زائل میشود
شناخت از انسان،جامعه و مردم و جایگاه در علوم انسانی و علوم فرهنگی وقتی تبیین غربی شود خروجی مدل ان ادبیات بالا میشود. مبادی غرب در مصادیق و مدل سازی خود شتاب دهنده ها را بوجود میاورد.
مغایرت شتابدهندها با مکتب انقلاب این است که در لایه کار فرهنگی نخواهد توانست #مردم_محور باشد و مدل هایی همچون #جهاد_سازندگی از این بستر تولید نخواهد شد چرا که روح جهاد سازندگی متغایر با اصالت دهی به انتفاع می باشد و درلایه علوم انسانی چون تضاد منافع بین اثربخشی الهی و نظام نفع محوری ایجادمیشود، اساسا علوم انسانی در بستر شتابدهنده ها به تجاری شدن سوق پیدا خواهد کرد.
#شتابدهنده
🔅تمُد🔅
🆔 @diyalame_uni
💢۲۰ اسفند سالروز ولادت عمار ولایت سردار سرافراز و دشمن شکن ، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گرامیباد.
🆔 @temod_uni
🖌اولین دغدغه قبل از شروع سال
🖍سلسله یادداشت های سبک زندگی در ایام عید
مقدمه نگار
🔰کم کم دارد هوای عید به سراغمان می اید و خوشی های آن در ذهن انسان تداعی می شود.اینکه چه برنامه ای برای عید امسال داریم سه مولفه برای ما در انتخاب ان موثر هستند
کرونا
خانواده
خود من
🔸محدودیت های دیگری نیز وقت و برنامه ریزیمان را به اسارت می گیرند مانند فضای مجازی و یا اگرفرزند کوچکی داشته باشیم، این عوامل مانع هم نیز وجود دارند که باید برای آنها تدبیری اندیشید. اگر یک لایه عقب تر بیاییم اصلا آیا برنامه ریزی داریم برای عید؟!سرنوشت وقتمان را که مهمترین نعمت الهی است کجا میخواهیم بگذاریم؟وقت یعنی فرصت ها، ساعت ها، روزها و ماه ها و سال ها بلکه دقیقه ها و ثانیه ها و لحظه ها، بهره گیری از وقت بزرگترین توفیقی است که نصیب بشر می شود.
🔹اگر به اهمیت و ضرورت برنامه ریزی در ایام عید پی بردیم و یقظه ای درونی و نادی باطنِ انسان او را هوشیار کرد و خداوند بر بنده اش منت نهاد شاید کمی تامل خودمان را در ایام عید بیشتر کنیم.
🔸اگر نقطه شروع برنامه ریزی برای عید را از یک#نقطه_راهبردی بخواهیم آغاز کنیم، آن نقطه نوشتن است. کتابت و نوشتن میتواند مقدمه آغازِ تغییر و به حرکت دراوردن سرشت ادمی باشد. اینکه ذهنیات ها به رشته نگارش بیاید و بر روی کاغذ نقش ببندد،اساساً دارای #موضوعیت است.اساسا نوشتن تضمین اجرا شدن است
امام صادق(ع)«القلب یتّکل علی الکتابة.»
«دل با نگارش مطمئن می شود.»
الکافی، ج 1، ص 52
🔹یک نگاهی به مکاتب تحول ساز بیندازید.اگر فیلسوفان شرق که غالبا فیلسوفان شفاهی می باشند را با فیلسوفان غرب که اکثرا فیلسوفان کاتب می باشند، این دو را با هم مقایسه کنیم می بینیم اندیشه ای که بر روی کاغذ امده است بیشتر تحول ساز بوده است.
خود نویسنده و تحریرچی برای تغییر سبک زندگی خود از #یادداشت_نویسی شروع کرده است.
راهبرد اول ما برای تغییر سبک زندگی در عید:((بنویس تا اتفاق بیفتد))
پیامبر خدا (ص):« القلم من اللّه نعمة عظیمة ولولا القلم لم یستقم الملک و الدّین و لم یکن عیش صالح.»
«قلم نعمت بزرگ پروردگار است؛ و اگر قلم نبود، سیاست و دیانتی استوار نمی شد و زیستن خوشی در روزگار نبود.»
مستدرک الوسائل، ج 13، ص 258
#عید
🔅تمُد🔅
🆔 @temod_uni
🖌اولین دغدغه، قبل از شروع سال
🖍سلسله یادداشت های سبک زندگی در ایام عید
✍️قسمت دوم
ذهن نوشت
🔸 شغل و اشتغال و کار کردن دارای ارزش های زیادی در اندیشه اسلامی می باشد یکی از مهمترین زاویه های نگارش به کار این است که اساساً کار دارای #جنبه_تربیتی می باشد.
🔹اگر بخواهیم این گزاره را به معنای دقیقی #تفسیر_یابی کنیم، کار بوسیله عنصر محیط انسان را مهندسی می کند. در اوایل رشد و سیر سلوک انسان، محیط انسانی مهمترین ابزار رشد انسان است. محیط میتواند به وسیله فرهنگ یک عقیده را به انسان تلقین یا نفی کند.
رشد در عرصه میدان و تلقین فرهنگ، دو کارکرد محیط می باشند.
🔸ایام و دوران قبل از عیر چنین شرایطی دارد، وقتی در فضای سازمان،ستاد،تشکل یا هر مجمع دیگری هستیم اگر محیط خوبی را انتخاب کرده باشیم،آن فضا و محیط با #کارخواست یا همان #تعریف_کار_مشخص که در واقع خروجی های آن دم و دستگاه است ما را مهندسی میکند.
🔺اما شرایط عید فرق میکند.....😞
🔷دیگر محیطی برای مهندسی برنامه و وقت ما وجود ندارد، باید خودمان برای خودمان برنامه ریزی کنیم. اینجا باید در ایام عید به یک بعثت و روحیه انقلابی برتر و بالاتری برسیم که در ایام قبل از عید نداشتیم.
🔸اینجا دیگر نیاز به یک بعثت سخت تر است که بتوانیم محیط را بسازیم، مهندسی کنیم و برای او برنامه ریزی کنیم.
دکتر شریعتی:((چگونه از خود یک انسان انقلابی علی گونه بسازیم...اساسا #انسان_ انقلابي تنها انساني نیست که در یک #انقلاب_اجتماعی شرکت می کند. چه بسا که "اپورتونیستها" و "ماجراجوها" و "خودخواه ها نیز در آن شرکت کنند، که می کنند و جرثومه انحراف همه نهضتها، و ناکامی همه انقلاب ها اینان هستند بلکه یک انقلابی پیش از هر چیز یک جوهر دگر گونه خودساخته اي است، انساني است که خویشتن خودساخته ایدئولوژیک را جانشین خویشتن موروثي سنتي و غريزي کرده است. انسان به معني فرد و هم به معنی گروه، همیشه و مطلقا زائیده و پرورده محیط نیست. مقصودم از محیط، هم محیط طبيعي است، چنان که ناتورالیستها بدان تکیه می کنند و هم محیط جغرافیائي و اقليمي است چنان که ژئو گرافیستها از آن سخن میگویند و هم محیط تاریخی است؛ چنان که هیستوریستها بدان معتقدند و هم محیط اجتماعي است؛ چنان که سوسيولوژیستها بدان اتکاء دارند و هم محیط طبقاتی است؛ چنان که مارکسیستها می گویند.
و نیز مخلوق جبري خصوصیات ارثي و ژنتیکی نیست؛ چنان که بیولوژیستها و فاشیستها و راسیستها معتقدند، در عین حال نمی خواهیم همه این عوامل اجتماعي و مادي و طبقاتی را نفی کنیم، بلکه با اثبات این همه، معتقدیم که انسان مي تواند ساخته خویش باشد، یعنی در ساختمان خود سهیم گردد.
این اعتقاد نیز نباید ما را به یک نوع ایده آلیسم، به خصوص به یک رمانتیسم فلسفي عرفاني و احساسي مبتلا کند، که بیشتر اتوپیاسازان از آن سخن می گویند و از انسان یک جوهر مجرد از محیط طبیعت و محیط اجتماع و جبر تاریخ تصور دارند، بلکه انسان زائیده طبیعت و پرورده تاریخ، جامعه و طبقه خویش است، و نیز متأثر از شرایط زیستی، بیولوژیک و حتی ژنتیک. اما مسیر تکامل وجودي انسان به سوي آزادي او از این عوامل جبري علمي مادي پیش می رود و به میزانی که اراده و خودآگاهی در او رشد ميکند از صورت یک معلول به علت تغییر مکان میکند.
🔅کد دوم:ایام عید، ایام بعثت و انقلابی بر علیه #جبر_محیط است
#عید
🆔 @temod_uni
#معرفی_ابزار
🔨پاک نویس
📌ابزار ویرایش سریع فایل word - غلط گیر املایی
🔸پاکنویس ویرایشگری هوشمند برای نوشتههای فارسی شما است. با نصب افزونهٔ وُرد پاکنویس میتوانید متنهای خود را استانداردسازی کنید و اشتباهات املایی آن را اصلاح کنید.
جهت دانلود👇👇👇
https://paknevis.ir/
🔅تِمُد🔅
🆔 @temod_uni
🔸اولین دغدغه، قبل از شروع سال
🖌سلسله یادداشت های سبک زندگی در ایام عید
✍️قسمت سوم
قبل التحریر
::::...ایمان به غیب در عید...:::
🔷از ویژگی های دنیای مدرن #عینی_شدن تمامی امورهای انسان می باشد یعنی اگر حرکتی در عالم بشر به وقوع می پیوندد در جهت رسیدن به عینیات یا محصولات قابل دیدن است.
اسلام بیش از انکه دینِ عینیات باشد دینِ انتزاعیات، امور غیبی و روحانی می باشد.
🔅بیش از انکه عمل برای او مهم باشد نیت برای او مهمتر است.
🔅بیش از انکه حرکت مهم باشد جهت گیری برای او مهم است.
🔺نمی دانم کتاب های تجربیات نزدیک به مرگ را خوانده اید یا خیر...؟
وقتی تامل می کنی در خواندن این کتاب ها، با چه حسرت بزرگی، اعمال حبط و تباه می شود آنهم به خاطر عدم اخلاص و جهت گیری غلط....
وقتی که از فضای کار و تشکیلات جدا می شویم و به فضای عید وارد می شویم یکی از دلایلی که جوشش و بعثت نداریم این مقوله است که در دنیای مدرن حرکت و بعثت زمانی برای ما اتفاق می افتد که عینیت ها غلبه پیدا کند. به عبارتی تا زمانی کارمان تاثیرش را نبینیم، تا زمانی که به یک محصول تولید شده دست پیدا نکنیم و #احساس_رضایت_بخشی در ما بوجود نیاید، حرکت و جوششی در ما رخ نمی دهد.
📌مبادی این بحث ما را به مقولات #نتیجه_ گرایی و #تکلیف_گرایی می رساند، هنگامی که اثر کارهایمان را در واقعیات میدان نبینیم #ناامید می شویم و #حرکتی نمیکنیم.
🔅کدسوم:دوران عید، دوران قیامِ انتزاعیات و عالم غیب بر علیه عینیات است
#عید
🆔 @temod_uni