eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
7.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کریس هیوراندیشمند و اسلام شناس مسیحی ایرلند : دنیا بدون امام نابود است !! اظهارات تکان دهنده کریس هیور در مورد وجود امام زمان عج! 🔰 @adyanuniv 🔰
انشقاق در طرفدارن احمد الحسن ... جریان احمد بصری دچار انشقاق شده وبه چهار گروه انصار مکتب، واحلاس، ورایات سود، وجیش الغضب تقسیم شدند .در باور انصار مکتب بر اساس روایات موجود فردی به نام احمد که فرزند وفرستاده امام دوازدهم است وجود داشته وبا هدف آماده سازی قیام حضرت ظهور کرده ودر حال حاضر از طریق فیس بوک وپالتاک با مردم در ارتباط میباشد.اما در باور احلاس فردی که کاتب فیسبوک است را قبول نداشته و او را فردی غیر از احمد بصری میدانند.لذا بسیاری از کتب نوشته شده در چهار سال اخیر او را قبول نداشته وبر آنها نقد دارند. الحسن @adyanuniv
مبانی گروه رایات سود .. ۱: گروه پرچم (رایات سود)گروهی از اتباع و پیروان احمد بصری هستند که براساس مجموعه ای از روایات مدعی غیبت احمد بصری هستند. آنان بر این باورند که احمدالحسن البصری از سال (۲۰۰۸)م و پس از در گیری پادگان الزرکه در غیبت به سر میبرد ۲: یکی از ادعاهای این گروه این است که در روز مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان احمد الحسن۱۲نفر از اتباع رایات سود را انتخاب کرده و به دیدار با امام مهدی برده وامام مهدی از خیانت مکتب نجف اظهار ناراحتی کرده است. ۳:رایات سود بر این باورند که احمد بصری در کتب اولیه خود به خیانت وارتداد بعضی انصار هشدار داده وآنها بخاطر جمع آوری اموال به کذب گویی مرتکب شده اند ۴; رایات سود معتقدند کتبی که بعد از غیبت احمد الحسن البصری به اسم او منتشر شده است دارای اشکالات علمی فراوان بوده و هیچ کدام از آنان نوشته وی نیست. ۵:رایات سود اذعان دارند که مکتب نجف قوانین وکلمات احمد بصری وقانون حاکمیت الله را نقض کرده است چرا که از دولت وحکومت عراق درخواست نماینده در مجلس استان بصره کرده واین مطلب علاوه بر تایید حکومت عراق به منزله خیانت ونقض قانون حاکمیت الله به شمار میرود. ۶:در باور روایات سود عبدالله هاشم مستند ساز پس از احمد بصری همان مهدی دوم در حدیث وصیت شیخ طوسی است. @adyanuniv
💠صوفیگری نتیجه افکار انحرافی یونان و هندو 🔸از هزاران سال قبل در يونان و هندوستان افرادى معتقد بودند با رياضت و سخت گرفتن بر خويشتن در لذّات و مأكول و مشروب و ملبوس، مى توان به كارهاى مهم و خارق العاده اى دست زد و يا به مقامات معنوى رسيد، زيرا ترك لذّات را سبب قوّت و قدرت نفس مى دانستند. 🔹هنگامى كه اسلام گسترش يافت اين افكار از كشورهاى ديگر به محيط اسلام نفوذ كرد و جمعى آن را با زهد اسلامى و پاره اى از تعليمات اسلام آميختند و افكار انحرافى و التقاطى ديگرى را بر آن افزودند كه «صوفيگرى» نتيجه نهايى آن بود. 📚پیام امام امیرالمؤمنین ع، مکارم شیرازی، ج۸، ص۱۳۱. 🔰 @Adyanuniv🔰
🌻 امام على عليه السلام: 🍀 أحمَقُ النّاسِ مَن ظَنَّ أنّهُ أعْقَلُ النّاسِ. 🍀 احمق ترين مردم كسى است كه خود را عاقل ترین مردم مى داند. 📚 غررالحكم، ص198. 🔰 @Adyanuniv🔰
💠فریب مردم با ذکر لااله الا الله 🔸صوفیان برخلاف سفارش اسلام و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) فقط به ذکر روی آوردند، آن هم نه ذکری که از طرف اسلام سفارش شده، بلکه با استناد به نظر و ذوق مرشد یا خواب‌های او، ذکرهایی را جاری می‌کنند. 🔹گفتن لااله‌الاالله و ذکرهای دیگر، از طرف صوفیان، بنا بر فرموده‌ی امام هادی(علیه‌السلام) فقط لقلقه‌ی زبان و برای فریب مردم بوده تا آنان را به دور خود جذب کنند. چنان‌چه حضرت فرمودند: «لا یهلّلون إلا لغرور الناس. لااله‌الاالله نمی‌گویند مگر برای فریب مردم» 📚(مقدس اردبیلی، حدیقه الشیعه، ص 603) ع 🔰 @Adyanuniv🔰
💠دروغ صوفیه در مورد آغاز تصوف 🔸آغاز تصوف از عصر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) دروغ بزرگی است که بسیاری از صوفیان به آن قائلند. 🔹چنانچه نورعلی تابنده، قطب قبلی این فرقه دراین‌باره می‌گوید: «می‌بینیم که در صدر اسلام مؤمنین حقیقی به... زهاد یا شیعه خوانده می‌شدند و به همین جهت است که بزرگان شیعه در صدر اسلام مثل سلمان و ابوذر و عمار و حذیفه در متون صوفیه جزء اولین بزرگان تصوف ذکر می‌شوند.» 📚علی تابنده، خورشید تابنده، ص 20 ⭐️حال‌آنکه خود پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در حدیثی پیشگویی کرده و می‌فرماید: «قیامت تشکیل نمی‌شود تا گروهی از امتم به نام صوفیه ظاهر می‌شوند که از من نیستند، آنان یهود امت من هستند...» 📚شیخ حر عاملی، نقدی جامع بر تصوف، ص 34 از این روایت مشخص می‌شود که شروع تصوف از عصر نبوی نبوده است. 🔰 @Adyanuniv🔰
1_32084220.pdf
1.3M
معرفی کتاب سفر من از مسیحیت به اسلام تالیف: استاد ترجمه: سید مسلم مدنی انتشارات: مسجد مقدس جمکران این کتاب یکی از کتاب هایی است که در زمینه به رشته تحریر در آمده است. از آنجایی که نویسنده خود در ابتدا مسیحی بوده و سالها با مسیحیان و کشیش ها در ارتباط بوده است به خوبی توانسته ضمن تبیین اندیشه های مسیحیت به نقد و بررسی اساسی ترین آموزه های مسیحیت بپردازد. شاید ویژگی این کتاب استدلال های مختلف یک نومسلمان مسیحی ( کریستیان ) است که توانسته با این استدلال ها به تحریفات موجود در مسیحیت اشاره نماید. این کتاب در دو بخش به رشته تحریر در آمده است. بخش اول با عنوان «نگاهی به مسیحیت» که مولف در ابتدا به بررسی کتاب مقدس و نقدهای مختلف و گسترده ای که به این کتاب وارد شده می پردازد. و سپس اساسی ترین آموزه های مسیحیت از جمله ((تثلیث)) ((فداء)) ((الوهیت مسیح)) را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. علی الشیخ در این قسمت اشاره می کند که این آموزه ها از حضرت عیسی علیه السلام نبوده بلکه تحریفاتی است که بعد از ایشان به وجود آمده است. در بخش دوم نیز که با عنوان «چکیده ای از اسلام» میباشد نویسنده ضمن بیان کوتاهی از زندگانی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله به بشارت کتاب مقدس به پیامبر اسلام اشاره نموده و به بررسی تطبیقی نگاه به حضرت عیسی علیه السلام در قرآم و اناجیل می پردازد. 🔰 @adyanuniv 🔰
4_6005952713332884991.pdf
18.63M
📚ناگفته های کلیسا 🖊تألیف:محمّد صحاف کاشانی - محمّد توحیدی و علی غلامی 📇چاپ:انتشارات یاد اندیشه؛قم 🔰 @adyanuniv 🔰
یکی از موارد سوءاستفاده در جریان احمدالحسن البصری مسأله قانون شناخت حجت های الهی است .احمد بصری با فراهم نمودن یک بسته معرفتی به عنوان قانون شناخت حجت های الهی سعی در تطبیق محتوای آن با شخصیت خود را دارد تا از این رهگذر شیعیان اثنی عشری را فریب داده وخود را در جایگاه حجت قرار دهد. در این بسته قانون شناخت تمامی حجت های الهی در سه مسأله :وصیت،سلاح وپرچم;منحصر شده وبرای مطابقت آن با شخصیت خود ابتدا به حدیث موسوم به وصیت در کتاب الغیبه طوسی استناد نموده وسپس با تأویل بردن سلاح رسول الله به علم وتأویل پرچم بر دعوت به حاکمیت الله سعی در اثبات وصایت وحجیت خود دارد. @adyanuniv
در پاسخ به قانون سه گانه احمد بصری گفته میشود: اولا قانون معرفت انبیاء وحجج پیشین با قانون شناخت اوصیاء پیغمبر تفاوت آشکاری دارد واین دو نباید با یکدیگر خلط شوند. ثانیا در هیچ روایتی قانون شناخت حجت های الهی در این سه مورد منحصر نشده بلکه با توجه به تفکیک انبیاء الهی و اوصیاءپیامبر موارد متعددی را به صورت اقتضائی یا اختصاصی شمارش کرده اند. ثالثا غیر از مورد اول(وصیت)هیچ کدام از دو مورد (سلاح وپرچم)ارتباطی به شناخت انبیاء الهی و حجج پیشین نداشته و دو مسأله مذکور از شروط اختصاصی شناخت اوصیاء پیامبر اکرم میباشد .زیرا دوران زندگی انبیاء و رسولان الهی پیش از پیامبر اکرم بوده وامکان استناد آنان به دو شاخصه سلاح و پرچم رسول الله غیر ممکن است @adyanuniv