eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🌻 امام على عليه السلام: 🍀 أحمَقُ النّاسِ مَن ظَنَّ أنّهُ أعْقَلُ النّاسِ. 🍀 احمق ترين مردم كسى است كه خود را عاقل ترین مردم مى داند. 📚 غررالحكم، ص198. 🔰 @Adyanuniv🔰
💠فریب مردم با ذکر لااله الا الله 🔸صوفیان برخلاف سفارش اسلام و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) فقط به ذکر روی آوردند، آن هم نه ذکری که از طرف اسلام سفارش شده، بلکه با استناد به نظر و ذوق مرشد یا خواب‌های او، ذکرهایی را جاری می‌کنند. 🔹گفتن لااله‌الاالله و ذکرهای دیگر، از طرف صوفیان، بنا بر فرموده‌ی امام هادی(علیه‌السلام) فقط لقلقه‌ی زبان و برای فریب مردم بوده تا آنان را به دور خود جذب کنند. چنان‌چه حضرت فرمودند: «لا یهلّلون إلا لغرور الناس. لااله‌الاالله نمی‌گویند مگر برای فریب مردم» 📚(مقدس اردبیلی، حدیقه الشیعه، ص 603) ع 🔰 @Adyanuniv🔰
💠دروغ صوفیه در مورد آغاز تصوف 🔸آغاز تصوف از عصر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) دروغ بزرگی است که بسیاری از صوفیان به آن قائلند. 🔹چنانچه نورعلی تابنده، قطب قبلی این فرقه دراین‌باره می‌گوید: «می‌بینیم که در صدر اسلام مؤمنین حقیقی به... زهاد یا شیعه خوانده می‌شدند و به همین جهت است که بزرگان شیعه در صدر اسلام مثل سلمان و ابوذر و عمار و حذیفه در متون صوفیه جزء اولین بزرگان تصوف ذکر می‌شوند.» 📚علی تابنده، خورشید تابنده، ص 20 ⭐️حال‌آنکه خود پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در حدیثی پیشگویی کرده و می‌فرماید: «قیامت تشکیل نمی‌شود تا گروهی از امتم به نام صوفیه ظاهر می‌شوند که از من نیستند، آنان یهود امت من هستند...» 📚شیخ حر عاملی، نقدی جامع بر تصوف، ص 34 از این روایت مشخص می‌شود که شروع تصوف از عصر نبوی نبوده است. 🔰 @Adyanuniv🔰
1_32084220.pdf
1.3M
معرفی کتاب سفر من از مسیحیت به اسلام تالیف: استاد ترجمه: سید مسلم مدنی انتشارات: مسجد مقدس جمکران این کتاب یکی از کتاب هایی است که در زمینه به رشته تحریر در آمده است. از آنجایی که نویسنده خود در ابتدا مسیحی بوده و سالها با مسیحیان و کشیش ها در ارتباط بوده است به خوبی توانسته ضمن تبیین اندیشه های مسیحیت به نقد و بررسی اساسی ترین آموزه های مسیحیت بپردازد. شاید ویژگی این کتاب استدلال های مختلف یک نومسلمان مسیحی ( کریستیان ) است که توانسته با این استدلال ها به تحریفات موجود در مسیحیت اشاره نماید. این کتاب در دو بخش به رشته تحریر در آمده است. بخش اول با عنوان «نگاهی به مسیحیت» که مولف در ابتدا به بررسی کتاب مقدس و نقدهای مختلف و گسترده ای که به این کتاب وارد شده می پردازد. و سپس اساسی ترین آموزه های مسیحیت از جمله ((تثلیث)) ((فداء)) ((الوهیت مسیح)) را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. علی الشیخ در این قسمت اشاره می کند که این آموزه ها از حضرت عیسی علیه السلام نبوده بلکه تحریفاتی است که بعد از ایشان به وجود آمده است. در بخش دوم نیز که با عنوان «چکیده ای از اسلام» میباشد نویسنده ضمن بیان کوتاهی از زندگانی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله به بشارت کتاب مقدس به پیامبر اسلام اشاره نموده و به بررسی تطبیقی نگاه به حضرت عیسی علیه السلام در قرآم و اناجیل می پردازد. 🔰 @adyanuniv 🔰
4_6005952713332884991.pdf
18.63M
📚ناگفته های کلیسا 🖊تألیف:محمّد صحاف کاشانی - محمّد توحیدی و علی غلامی 📇چاپ:انتشارات یاد اندیشه؛قم 🔰 @adyanuniv 🔰
یکی از موارد سوءاستفاده در جریان احمدالحسن البصری مسأله قانون شناخت حجت های الهی است .احمد بصری با فراهم نمودن یک بسته معرفتی به عنوان قانون شناخت حجت های الهی سعی در تطبیق محتوای آن با شخصیت خود را دارد تا از این رهگذر شیعیان اثنی عشری را فریب داده وخود را در جایگاه حجت قرار دهد. در این بسته قانون شناخت تمامی حجت های الهی در سه مسأله :وصیت،سلاح وپرچم;منحصر شده وبرای مطابقت آن با شخصیت خود ابتدا به حدیث موسوم به وصیت در کتاب الغیبه طوسی استناد نموده وسپس با تأویل بردن سلاح رسول الله به علم وتأویل پرچم بر دعوت به حاکمیت الله سعی در اثبات وصایت وحجیت خود دارد. @adyanuniv
در پاسخ به قانون سه گانه احمد بصری گفته میشود: اولا قانون معرفت انبیاء وحجج پیشین با قانون شناخت اوصیاء پیغمبر تفاوت آشکاری دارد واین دو نباید با یکدیگر خلط شوند. ثانیا در هیچ روایتی قانون شناخت حجت های الهی در این سه مورد منحصر نشده بلکه با توجه به تفکیک انبیاء الهی و اوصیاءپیامبر موارد متعددی را به صورت اقتضائی یا اختصاصی شمارش کرده اند. ثالثا غیر از مورد اول(وصیت)هیچ کدام از دو مورد (سلاح وپرچم)ارتباطی به شناخت انبیاء الهی و حجج پیشین نداشته و دو مسأله مذکور از شروط اختصاصی شناخت اوصیاء پیامبر اکرم میباشد .زیرا دوران زندگی انبیاء و رسولان الهی پیش از پیامبر اکرم بوده وامکان استناد آنان به دو شاخصه سلاح و پرچم رسول الله غیر ممکن است @adyanuniv
✅ حذف اوستا توسط زرتشتیان قرائنی در دست داریم، که از روی آن می توان گفت شریعت زرتشتی در قرن نخستین تسلط عرب تا حدی اصلاح شده و تغییر پیدا کرده است و زرتشتیان خود مایل بوده اند، که بعضی از افسانه ها و اساطیر عامی و بعضی از اعتقاداتی را که در فصول اوستا ثبت شده بود، حذف کنند. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ ما آریایی هستیم ؟! 🤨 آریاییان که قومی بیابان گرد بوده و در اثر گرسنگی و کمبود منابع غذایی به فلات ایران مهاجرت کرده بودند، هیچ گاه از سوی بومیان و ساکنان پیشین فلات ایران مورد استقبال قرار نگرفتند، بلکه ورود آنان به فلات ایران و نواحی اطراف، با مهاجمه (تهاجم و حمله) و درگیری همراه بود. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠درمان تکبر با گدایی در مسلک صوفیه 🔺توصیه‌های اخلاقی صوفیان با عرفاء واقعی کاملاً متفاوت است. مثلاً غزالی، صوفی معروف، برای درمان صفت تکبر می‌گوید: 🔺«افرادی که در خود تکبر و بزرگ‌منشی مشاهده می‌کنند باید در بازار اقدام به گدایی کنند تا این صفت زشت در نفس آن‌ها کشته شود.» 📚تاریخ صوفی و صوفی‌گری، ج ۲، ص ۸۱۵ 🔸واقعاً چرا انسان باید آبروی خویش را بریزد تا اینکه تکبر را از خود دور کند، در حالی که در اسلام به آبروداری و عزت داشتن بسیار سفارش شده است. 🔰 @Adyanuniv🔰
💠شطحیات صوفیه در قرن سوم و چهارم 🔹قرون سوم و چهارم، دو قرنی است که شخصیت‌های شطح‌ گوی صوفیه ظهور یافته و تصوف را از مرحله جوانه زدن، به مرحله رشد و رواج سوق دادند. 🔹مشخصات بارز این دوره شور و شوق اعجاب‌انگیزی است که بواسطه تعالیم مبهم و شطح‌گونه در میان صوفیه رواج یافت. 🔹" (متوفی 261 ه. ق) با شطحیات معروفش و " " (متوفی 283 ه. ق) و از همه مهم‌تر " " (متوفی 309 ه. ق) از شخصیت‌های معروف این دوره‌اند. 🔹در این دوره اصول و مسائل عرفان تبلور بیشتری پیدا کرده و مسائلی از قبیل فنا، راز، معرفت شهودی و محبت جزو تعالیم اصلی صوفیان قرار گرفت. 📚 پژوهشی در نسبت دین و عرفان، صص 27 و 28 🔸به نظر می‌رسد کسانی‌که در این دوره جذبِ تصوف شده‌اند، بیشتر تحت تأثیر چنین سخنانی مسلک تصوف را پذیرفته‌اند! 🔰 @Adyanuniv🔰