احمد اسماعیل صالح السلمی البصری متولد 1968
وی خود را پنجمین فرزند با واسطه امام دوازدهم دانسته
احمد بن اسماعیل بن صالح بن حسین بن سلمان فرزند امام مهدی علیه السلام .
ودارای ادعا های بیشماری میباشد من جمله یمانی
و سفارت و وصایت حضرت
حجت
#_احمد الحسن
@adyanuniv
💠دیدگاه ابوریحان بیرونی درباره صوفیه
🔸ابوریحان بیرونی در مقدمه کتاب ماللهند نیز به این اشاره میکند که سخن دیگری به غیر از کلام هندیان در این کتاب نقل نخواهم کرد مگر کلام صوفیان یا یکی از طوایف مسیحیان، زیرا مرام آنها در مسئله حلول و اتحاد به هم نزدیک است.
📚ماللهند، مقدمه، ص 5
🔹بیان کردن کلام صوفیان و اعتقاد آنها در کتابی که درباره تاریخ، عقاید، رسوم و فلسفه مردم هند است، نشان دهنده نزدیکی عجیب عقاید و ادعاهای صوفیه به آئین هندو است.
🔹کما اینکه ابوریحان بیرونی در جایجای کتاب خود به اشتراکات میان مسلک صوفیه و آئین هندو اشاره میکند.
#نقد_تصوف
#ابوریحان_بیرونی
#آیین_هندو
🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✝ پولس مخالف پطرسِ حواری عیسی مسیح علیه السلام.
پولس و پطرس(مخالف یا همنظر)⁉️
#_استاد_طباطبائی
#پولُس_مخالف_یا_همنظر_مسیح؟
#پولُس_مخالف_یا_همنظر_حواریون؟
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
#عبدالکریم_ذاکر_نایک_کیست؟
ذاکر نایک در مطالعات تطبیقی ادیان مرجع تام محسوب میشود و شاید با نفوذترین ایدئولوگ سلفی در هند است، او بر خلاف بسیاری از مبلغان اسلامی سنتی، کت و شلوار و کراوات میپوشد و به جای اردو و عربی، به زبان انگلیسی سخنرانی میکند، حافظهای بسیار قوی دارد و در سخنرانیهای خود مدام از کتاب مقدس بایبل* و کتابهای هندوها مثل ویدها، گیتا و راماین استشهاد میدهد.
📝 توضیحات کامل در لینک زیر: ⬇️
http://www.iqna.ir/fa/news/3521346/خطیب-هندی-و-اسلام-من-درآوردی-عکس
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کریس هیوراندیشمند و اسلام شناس مسیحی ایرلند :
دنیا بدون امام نابود است !!
اظهارات تکان دهنده کریس هیور در مورد وجود امام زمان عج!
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
انشقاق در طرفدارن احمد الحسن ...
جریان احمد بصری دچار انشقاق شده وبه چهار گروه
انصار مکتب،
واحلاس،
ورایات سود،
وجیش الغضب
تقسیم شدند .در باور انصار مکتب بر اساس روایات موجود فردی به نام احمد که فرزند وفرستاده امام دوازدهم است وجود داشته وبا هدف آماده سازی قیام حضرت ظهور کرده ودر حال حاضر از طریق فیس بوک وپالتاک با مردم در ارتباط میباشد.اما در باور احلاس فردی که کاتب فیسبوک است را قبول نداشته و او را فردی غیر از احمد بصری میدانند.لذا بسیاری از کتب نوشته شده در چهار سال اخیر او را قبول نداشته وبر آنها نقد دارند.
#_احمد الحسن
#_یمانی
@adyanuniv
مبانی گروه رایات سود ..
۱: گروه پرچم (رایات سود)گروهی از اتباع و پیروان احمد بصری هستند که براساس مجموعه ای از روایات مدعی غیبت احمد بصری هستند. آنان بر این باورند که احمدالحسن البصری از سال (۲۰۰۸)م و پس از در گیری پادگان الزرکه در غیبت به سر میبرد
۲: یکی از ادعاهای این گروه این است که در روز مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان احمد الحسن۱۲نفر از اتباع رایات سود را انتخاب کرده و به دیدار با امام مهدی برده وامام مهدی از خیانت مکتب نجف اظهار ناراحتی کرده است.
۳:رایات سود بر این باورند که احمد بصری در کتب اولیه خود به خیانت وارتداد بعضی انصار هشدار داده وآنها بخاطر جمع آوری اموال به کذب گویی مرتکب شده اند
۴; رایات سود معتقدند کتبی که بعد از غیبت احمد الحسن البصری به اسم او منتشر شده است دارای اشکالات علمی فراوان بوده و هیچ کدام از آنان نوشته وی نیست.
۵:رایات سود اذعان دارند که مکتب نجف قوانین وکلمات احمد بصری وقانون حاکمیت الله را نقض کرده است چرا که از دولت وحکومت عراق درخواست نماینده در مجلس استان بصره کرده واین مطلب علاوه بر تایید حکومت عراق به منزله خیانت ونقض قانون حاکمیت الله به شمار میرود.
۶:در باور روایات سود عبدالله هاشم مستند ساز پس از احمد بصری همان مهدی دوم در حدیث وصیت شیخ طوسی است.
#_احمدالحسن
#یمانی
@adyanuniv
💠صوفیگری نتیجه افکار انحرافی یونان و هندو
🔸از هزاران سال قبل در يونان و هندوستان افرادى معتقد بودند با رياضت و سخت گرفتن بر خويشتن در لذّات و مأكول و مشروب و ملبوس، مى توان به كارهاى مهم و خارق العاده اى دست زد و يا به مقامات معنوى رسيد، زيرا ترك لذّات را سبب قوّت و قدرت نفس مى دانستند.
🔹هنگامى كه اسلام گسترش يافت اين افكار از كشورهاى ديگر به محيط اسلام نفوذ كرد و جمعى آن را با زهد اسلامى و پاره اى از تعليمات اسلام آميختند و افكار انحرافى و التقاطى ديگرى را بر آن افزودند كه «صوفيگرى» نتيجه نهايى آن بود.
📚پیام امام امیرالمؤمنین ع، مکارم شیرازی، ج۸، ص۱۳۱.
#نقد_تصوف
#زهد
#صوفیگری
#ریاضت
🔰 @Adyanuniv🔰
🌻 امام على عليه السلام:
🍀 أحمَقُ النّاسِ مَن ظَنَّ أنّهُ أعْقَلُ النّاسِ.
🍀 احمق ترين مردم كسى است كه خود را عاقل ترین مردم مى داند.
📚 غررالحكم، ص198.
🔰 @Adyanuniv🔰
💠فریب مردم با ذکر لااله الا الله
🔸صوفیان برخلاف سفارش اسلام و اهلبیت(علیهمالسلام) فقط به ذکر روی آوردند، آن هم نه ذکری که از طرف اسلام سفارش شده، بلکه با استناد به نظر و ذوق مرشد یا خوابهای او، ذکرهایی را جاری میکنند.
🔹گفتن لاالهالاالله و ذکرهای دیگر، از طرف صوفیان، بنا بر فرمودهی امام هادی(علیهالسلام) فقط لقلقهی زبان و برای فریب مردم بوده تا آنان را به دور خود جذب کنند.
چنانچه حضرت فرمودند: «لا یهلّلون إلا لغرور الناس. لاالهالاالله نمیگویند مگر برای فریب مردم»
📚(مقدس اردبیلی، حدیقه الشیعه، ص 603)
#نقد_تصوف
#ذکر
#امام_هادی ع
#مقدس_اردبیلی
🔰 @Adyanuniv🔰
💠دروغ صوفیه در مورد آغاز تصوف
🔸آغاز تصوف از عصر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) دروغ بزرگی است که بسیاری از صوفیان به آن قائلند.
🔹چنانچه نورعلی تابنده، قطب قبلی این فرقه دراینباره میگوید: «میبینیم که در صدر اسلام مؤمنین حقیقی به... زهاد یا شیعه خوانده میشدند و به همین جهت است که بزرگان شیعه در صدر اسلام مثل سلمان و ابوذر و عمار و حذیفه در متون صوفیه جزء اولین بزرگان تصوف ذکر میشوند.»
📚علی تابنده، خورشید تابنده، ص 20
⭐️حالآنکه خود پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در حدیثی پیشگویی کرده و میفرماید: «قیامت تشکیل نمیشود تا گروهی از امتم به نام صوفیه ظاهر میشوند که از من نیستند، آنان یهود امت من هستند...»
📚شیخ حر عاملی، نقدی جامع بر تصوف، ص 34
از این روایت مشخص میشود که شروع تصوف از عصر نبوی نبوده است.
#نقد_تصوف
#تاریخچه_تصوف
#نورعلی_تابنده
🔰 @Adyanuniv🔰
1_32084220.pdf
1.3M
معرفی کتاب #تولدی_نو
سفر من از مسیحیت به اسلام
تالیف: استاد #علی_الشیخ
ترجمه: سید مسلم مدنی
انتشارات: مسجد مقدس جمکران
این کتاب یکی از کتاب هایی است که در زمینه #نقد_و_بررسی_مسیحیت به رشته تحریر در آمده است.
از آنجایی که نویسنده خود در ابتدا مسیحی بوده و سالها با مسیحیان و کشیش ها در ارتباط بوده است به خوبی توانسته ضمن تبیین اندیشه های مسیحیت به نقد و بررسی اساسی ترین آموزه های مسیحیت بپردازد.
شاید ویژگی این کتاب استدلال های مختلف یک نومسلمان مسیحی ( کریستیان ) است که توانسته با این استدلال ها به تحریفات موجود
در مسیحیت اشاره نماید.
این کتاب در دو بخش به رشته تحریر در آمده است.
بخش اول با عنوان «نگاهی به مسیحیت» که مولف در ابتدا به بررسی کتاب مقدس و نقدهای مختلف و گسترده ای که به این کتاب وارد شده می پردازد.
و سپس اساسی ترین آموزه های مسیحیت از جمله ((تثلیث)) ((فداء)) ((الوهیت مسیح)) را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.
علی الشیخ در این قسمت اشاره می کند که این آموزه ها از حضرت عیسی علیه السلام نبوده بلکه تحریفاتی است که بعد از ایشان به وجود آمده است.
در بخش دوم نیز که با عنوان «چکیده ای از اسلام» میباشد نویسنده ضمن بیان کوتاهی از زندگانی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله به بشارت کتاب مقدس به پیامبر اسلام اشاره نموده و به بررسی تطبیقی نگاه به حضرت عیسی علیه السلام در قرآم و اناجیل می پردازد.
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
4_6005952713332884991.pdf
18.63M
📚ناگفته های کلیسا
🖊تألیف:محمّد صحاف کاشانی - محمّد توحیدی و علی غلامی
📇چاپ:انتشارات یاد اندیشه؛قم
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
یکی از موارد سوءاستفاده در جریان احمدالحسن البصری مسأله قانون شناخت حجت های الهی است .احمد بصری با فراهم نمودن یک بسته معرفتی به عنوان قانون شناخت حجت های الهی سعی در تطبیق محتوای آن با شخصیت خود را دارد تا از این رهگذر شیعیان اثنی عشری را فریب داده وخود را در جایگاه حجت قرار دهد.
در این بسته قانون شناخت تمامی حجت های الهی در سه مسأله :وصیت،سلاح وپرچم;منحصر شده وبرای مطابقت آن با شخصیت خود ابتدا به حدیث موسوم به وصیت در کتاب الغیبه طوسی استناد نموده وسپس با تأویل بردن سلاح رسول الله به علم وتأویل پرچم بر دعوت به حاکمیت الله سعی در اثبات وصایت وحجیت خود دارد.
@adyanuniv
در پاسخ به قانون سه گانه احمد بصری گفته میشود:
اولا قانون معرفت انبیاء وحجج پیشین با قانون شناخت اوصیاء پیغمبر تفاوت آشکاری دارد واین دو نباید با یکدیگر خلط شوند.
ثانیا در هیچ روایتی قانون شناخت حجت های الهی در این سه مورد منحصر نشده بلکه با توجه به تفکیک انبیاء الهی و اوصیاءپیامبر موارد متعددی را به صورت اقتضائی یا اختصاصی شمارش کرده اند.
ثالثا غیر از مورد اول(وصیت)هیچ کدام از دو مورد (سلاح وپرچم)ارتباطی به شناخت انبیاء الهی و حجج پیشین نداشته و دو مسأله مذکور از شروط اختصاصی شناخت اوصیاء پیامبر اکرم میباشد .زیرا دوران زندگی انبیاء و رسولان الهی پیش از پیامبر اکرم بوده وامکان استناد آنان به دو شاخصه سلاح و پرچم رسول الله غیر ممکن است
#_یمانی
@adyanuniv
✅ حذف اوستا توسط زرتشتیان
قرائنی در دست داریم، که از روی آن می توان گفت شریعت زرتشتی در قرن نخستین تسلط عرب تا حدی اصلاح شده و تغییر پیدا کرده است و زرتشتیان خود مایل بوده اند، که بعضی از افسانه ها و اساطیر عامی و بعضی از اعتقاداتی را که در فصول اوستا ثبت شده بود، حذف کنند.
#نقد_زرتشت
#پوستر_مقاله
#اوستا
#زرتشت
#تحریف
🔰 @adyanuniv 🔰
✅ ما آریایی هستیم ؟! 🤨
آریاییان که قومی بیابان گرد بوده و در اثر گرسنگی و کمبود منابع غذایی به فلات ایران مهاجرت کرده بودند، هیچ گاه از سوی بومیان و ساکنان پیشین فلات ایران مورد استقبال قرار نگرفتند، بلکه ورود آنان به فلات ایران و نواحی اطراف، با مهاجمه (تهاجم و حمله) و درگیری همراه بود.
#نقد_ناسیونالیسم
#پوستر_مقاله
#آریایی
#ایران
#تحریف
🔰 @adyanuniv 🔰
💠درمان تکبر با گدایی در مسلک صوفیه
🔺توصیههای اخلاقی صوفیان با عرفاء واقعی کاملاً متفاوت است.
مثلاً غزالی، صوفی معروف، برای درمان صفت تکبر میگوید:
🔺«افرادی که در خود تکبر و بزرگمنشی مشاهده میکنند باید در بازار اقدام به گدایی کنند تا این صفت زشت در نفس آنها کشته شود.»
📚تاریخ صوفی و صوفیگری، ج ۲، ص ۸۱۵
🔸واقعاً چرا انسان باید آبروی خویش را بریزد تا اینکه تکبر را از خود دور کند، در حالی که در اسلام به آبروداری و عزت داشتن بسیار سفارش شده است.
#نقد_تصوف
#تکبر
#غزالی
🔰 @Adyanuniv🔰
💠شطحیات صوفیه در قرن سوم و چهارم
🔹قرون سوم و چهارم، دو قرنی است که شخصیتهای شطح گوی صوفیه ظهور یافته و تصوف را از مرحله جوانه زدن، به مرحله رشد و رواج سوق دادند.
🔹مشخصات بارز این دوره شور و شوق اعجابانگیزی است که بواسطه تعالیم مبهم و شطحگونه در میان صوفیه رواج یافت.
🔹" #بایزید_بسطامی (متوفی 261 ه. ق) با شطحیات معروفش و " #سهل_تستری " (متوفی 283 ه. ق) و از همه مهمتر " #حسین_بن_منصور_حلاج " (متوفی 309 ه. ق) از شخصیتهای معروف این دورهاند.
🔹در این دوره اصول و مسائل عرفان تبلور بیشتری پیدا کرده و مسائلی از قبیل فنا، راز، معرفت شهودی و محبت جزو تعالیم اصلی صوفیان قرار گرفت.
📚 پژوهشی در نسبت دین و عرفان، صص 27 و 28
🔸به نظر میرسد کسانیکه در این دوره جذبِ تصوف شدهاند، بیشتر تحت تأثیر چنین سخنانی مسلک تصوف را پذیرفتهاند!
#نقد_تصوف
#شطحیات
#بایزید_بسطامی
🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✝ نیچه و نبرد با مسیحیت✝
⚔جنگ های صلیبی⚔
#_تمدن_اسلامی
#_استاد_رائفی_پور
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
✂️ برشی از یک کتاب
#هویت_زن_در_غرب
پیروان #مساوات حقوق زن و مرد در غرب نیز بد نیست بدانند که #مسیحیت قوانینی به مراتب سخت تر و محدودکننده تر از این را در مورد زنان اعمال نموده است.
تضادّ مسیحیت با جنس مؤنّث بسیار جنون آمیز بود ، زیرا کاملاً موجودیت زن را رد می نمود ، که نظری منحصر به فرد بوده و چنین برخوردی را نه در دین اسلام و نه در یهودیت می توان یافت.
به هیچ وجه منصفانه نیست که محمد و #اسلام را به خاطر بدرفتاری و بی ارزش شمردن زنان محکوم نماییم.
اگر زن مسلمان امروز بعضی از ارزشهایی را که به عنوان آزادی به او پیشنهاد می شود ردّ می نماید ، نه به خاطر تعصب جاهلانه ی اوست ، بلکه به این دلیل است که #غرب در مورد روابط زن و مرد به گمراهی و بی هویتی دچار گردیده است . ما در حالی ادّعای آزادی زن و مرد را بر زبان می آوریم که در تبلیغات ، فیلمهای شهوانی ، مجله های پورنوگرافی و مجالس عیش و عشرت از #زن چهره ای برده وار و بی ارزش ساخته ایم.
📚 محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص ۳۷۱
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
شیوع #کرونا و تشدید تنش میان دولت و #کلیسا
با گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور های اروپایی، روزهای تعطیلی کلیسا هم بیشتر می شود.
این امر باعث توقف درآمد های ماهانه اربابان کلیسا شده و روز به روز بر بحران مالی آنها افزوده می شود.
در حال حاضر میزان نارضایتی #کشیشان کلیسا های انگلیس نسبت به اوایل بحران کرونا بیشتر شده و صدای اعتراض خود را به مقامات دولتی و حتی ملکه انگلیس رسانده اند.
با ادامه شرایط بحرانی کرونا در انگلیس، نیاز های مالی و غیر مالی اربابان کلیسا بیشتر شده است. روسای کلیسا مدّعی هستند از ابتدای شیوع ویروس کرونا، دولت هیچ گونه کمک مالی و غیر مالی به کلیسا نکرده و با بسته بودن درب های کلیسا، نتایج خطرناکی را برای جامعه مسیحیت پیش بینی می کنند.
مقامات دولتی در پاسخ به اعتراضات کشیشان کلیسا به صراحت اعلام کرده اند که دولت هیچ بودجه ای را برای کمک به کلیسا در نظر نگرفته، برنامه ای برای این مساله در آینده ندارد و محدودیت های اعمال شده در خصوص کلیسا، همچنان پابرجا خواهد بود.
این گونه تنش های مقامات دولتی با سردمداران کلیسا، نشان می دهد که آنها به دنبال این هستند سلامتی مردم جامعه را قربانی اهداف خود نمایند، در واقع برای اربابان کلیسا، پرشدن صندلی ها ، رسیدن ده یک ها و تامین منافع مالی اهمّیت دارد.
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
ادعاهای احمد الحسن ......
1 اولین مومن به امام بعد از ظهور است;اول المومنین بالامام المهدی بعد ظهوره.
2 اولین مهدی از دوازده مهدی است;اول المهدیین الاثنی عشر.
3 هیچ دلیل شرعی پیدا نمیشود که امامت را در دوازده تن منحصر کند بلکه ادله شرعی متواتر دلالت بر استمرار امامت بعد از امام مهدی علیه السلام در نسل دوازده گانه مهدیین دارد.لا یوجد دلیل شرعی یحصر الامامة فی اثنی عشر اماما ،بل الادلة الشرعیة متواترة علی استمرار الامامة بعد الامام المهدی علیه السلام فی ذریة المهدیین الاثنی عشر.
4 قائم همان مهدی اول است نه امام مهدی علیه السلام;القائم هو المهدی الاول ولیس الامام المهدی علیه السلام .
5 امام واجب الاطاعة از سوی خداوند است ;الامام مفترض الطاعة من الله .
6 دولت وحکومت را برای امام مهدی آماده خواهد کرد و پس از ایشان اولین حاکم خواهد بود ;ممهد الرئیسی لها والحاکم الاول بعد قائدها الامام المهدی علیه السلام.
#_احمدالحسن
@adyanuniv
🔶 اعتراف عالم اهل سنت به لزوم محبت نسبت به اهلبیت 🔶
#زمخشری عالم و ادیب اهل سنت در تفسیر کشاف خود آورده است:
و قال رسول الله صلى الله عليه و سلم: «من مات على حب آل محمد مات شهيدا، ألا ومن مات على حب آل محمد مات مغفورا له، ... ألا ومن مات على بغض آل محمد جاء يوم القيامة مكتوب بين عينيه: آيس من رحمة الله، ألا ومن مات على بغض آل محمد مات كافرا، ألا ومن مات على بغض آل محمد لم يشم رائحة الجنة
هر کس با محبت آل محمدصلی الله علیه وآله بمیرد، شهید از دنیا رفته است.
هر کس با محبت آل محمدصلی الله علیه وآله بمیرد، بخشیده شده است.
هر کس با محبت آل محمدصلی الله علیه وآله بمیرد، با توبه از دنیا رفته است.
هر کس با محبت آل محمدصلی الله علیه وآله بمیرد، مؤمن با ایمان کامل از دنیا رفته است...
هر کس با محبت آل محمدصلی الله علیه وآله بمیرد، خداوند قبر او را زیارتگاه فرشتگان رحمت قرار می دهد.
هر کس به محبت آل محمدصلی الله علیه وآله بمیرد، به سنت و جماعت اسلام از دنیا رفته است.
آگاه باشید هر کس با عداوت اهل بیت از دنیا رود، روز قیامت در حالی وارد عرصه محشر می شود که در پیشانی او نوشته شده: مایوس از رحمت خدا.
هر کس با بغض شان از دنیا برود، کافر از دنیا رفته است.
هر کس با بغض شان از دنیا برود، بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد.
📚 کشاف (زمخشری) ج۴ ص۲۲۰
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#امیرالمومنین #امیرمومنان
#اهلبیت #اهل_بیت #اهل_البیت
🔰 @Adyanuniv🔰