✅قربانی کوروش برای مرگ آبراداتس
پس از مرگ آبراداتس در هنگام تشییع جنازه وی فرمان داد گله داران گاو و گوسفند فراوان به آن محفل منتقل نمایند تا بر سر مزارش قربانی کنند.
#نقد_ناسیونالیسم
#پوستر_مقاله
#کوروش
#عید_قربان
#قربانی
🔰 @adyanuniv 🔰
✅قسم روباه رو باور کنیم یا دم خروس را!
🔹 از یک طرف زرتشتیان و باستانگراها شعار می دهند 👈🏻 کاشتن بجای کشتن🤨
🔸ولی در مراسمات خودشون، مانند هیرومبا قربانی گوسفند انجام می دهند 🤯
#نقد_زرتشت
#پوستر_مقاله
#زرتشت
#عید_قربان
#قربانی
🔰 @adyanuniv 🔰
💠ادعای اجازهنامه قطبیت از طرف امیرالمؤمنینع
🔸برخی از فرقههای صوفیه همچون فرقههای نعمتاللهیه داشتن اجازه برای مدعی قطبیت را شرط میدانند و آنها بر این اعتقادند که اثبات قطبیت، فقط و فقط با داشتن اجازه از طرف قطب قبلی ثابت میشود.
🔹صفی علیشاه از جمله مدعیان جانشینی رحمت علیشاه بود، درحالیکه بههیچعنوان از رحمت علیشاه اجازهنامه قطبیت دریافت نکرده بود.
🔆صفی علیشاه ادعا کرد که اجازه قطبیت خود را از مولا علی (علیه السلام) در خواب گرفته است.
📚نابغه علم و عرفان، صص 352 و 353
☀️همچنین ادعا کرد که خداوند متعال در خطابی او را انتخاب و موظف به دستگیری از صوفیه کرده است.
#نقد_تصوف
#صفی_علیشاه
#قطب
🔰 @Adyanuniv🔰
💠ترک شریعت به دستور پیر و مراد
🔸برخی از صوفیان در لاابالی بودن نسبت به انجام دستورات شرعی معروف بوده تا جایی که برخی حلال و حرام را برای خود بیمعنی میدانند.
🔹متصوفهای که در برابر احکام و دستورات شرعی اینچنین بیقیدی و لاابالیگری نشان میدهند، در برابر سخنان و دستور پیر و مرشد خود آنچنان مقید و متعبد و تسلیم هستند که حق هیچگونه سؤال و اعتراضی برای خود قائل نیستند.
🔅حتی اگر مرشد دستوری برخلاف احکام شرع بدهد، مثلاً بگوید واجبی را ترک کند یا حرامی را مرتکب بشود باید باعلاقه و میل و بدون سؤال و گفتگو انجام دهد.
☀️تبعیت مرید از شیخ تا جایی است که شمس تبریزی میگوید: «سؤال کردن از شیخ بدعت است.»
📚شمس تبریزی، محمد بن علی، مقالات شمس، ص 203
#نقد_تصوف
#ترک_شریعت
#شمس_تبریزی
🔰 @Adyanuniv🔰
💐 عید قربان بر شما مبارک
🌻 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
🍀 إنَّما جَعَلَ اللّهُ الأضحى لِشبَعِ مَساكِينِكُم مِنَ اللَّحمِ فَأطعِمُوهُم.
🍀 همانا خداوند عيد قربان را برنهاد تا مستمندان از گوشت سير شوند؛ پس از گوشت قربانى به ايشان بخورانيد.
📚 ثواب الأعمال، ص59.
🔰 @Adyanuniv🔰
🌹 عید سعید قربان، عید اطاعت و بندگی مبارکباد🌹
✨بهترین کارها در روز عید قربان...
🔹 امام جواد علیه السلام فرمودند:
🔹ما مِنْ عَمَلٍ أَفْضَلَ يَوْمَ النَّحْرِ مِنْ دَمٍ مَسْفُوكٍ أَوْ مَشْيٍ فِي بِرِّ الْوَالِدَيْنِ أَوْ ذِي رَحِمٍ قَاطِعٍ يَأْخُذُ عَلَيْهِ بِالْفَضْلِ وَ يَبْدَؤُهُ بِالسَّلَامِ أَوْ رَجُلٍ أَطْعَمَ مِنْ صَالِحِ نُسُكِهِ وَ دَعَا إِلَى بَقِيَّتِهَا جِيرَانَهُ مِنَ الْيَتَامَى وَ أَهْلِ الْمَسْكَنَةِ وَ الْمَمْلُوكِ وَ تَعَاهَدَ الْأُسَرَاءَ.
🔹در روز عید قربان کاری با فضیلت تر از این پنج چیز نیست: قربانى کردن، یا قدم برداشتن در جهت نیکى به پدر و مادر یا خویشاوندى که قطع رحم کرده تا به او چیزى ببخشد و آغاز سلام کند، یا مردى که از بهترین قسمت قربانیش به دیگران اطعام کند و بقیه آن را به همسایگان از یتیمان و بیچارگان و بردگان بدهد و از اسیران دلجویى کند.
📚 خصال، ج ۱ ص ۲۹۸
🔰 @Adyanuniv🔰
#سکوت جریانهای انحرافی در قبال #نژادپرستی در آمریکا
اغلب سرکردگان جریانهای انحرافی و فرقهها
دم از حقوق بشر، آزادی، دفاع از حقوق انسان ها میزنند و با استناد و ترویج این مفاهیم با اقبال نیز روبرو می شوند.
اما در #بزنگاهها و برخی حوادث ماهیت اصلی و ضدانسانی آنها نمایان می شود که نمونه بارز این امر اتفاقات اخیر درخصوص تبعیض نژادی در آمریکاست که از سکوت عجیب این جریان ها حکایت دارد.
مدعیان آزادی انسان ها و تساوی زن و مرد و مخالفان ظاهری #نژاد_پرستی این روزها
نقاب از چهره خود برداشتنه و در قبال بی عدالتی و وحشیگری سکوت اختیار کرده اند
و این در حالی است که همین جریانها در قبال کوچکترین اتفاقات در ایران موضع خصمانه میگیرند.
این امر چیزی جز وابستگی این جریانها به استکبار جهانی را نشان نمیدهد و برخی از این جریانها فراتر از سکوت، اقدام به فرافکنی و یا حمایت از دولت آمریکا در برابر این ظلم کردهاند.
#بهائیت
#حلقه
#مسیحیت_تبشیری
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
#پولُس یا شائول طرسوسی در دیدگاه روایات اسلامی
#امام_صادق علیه السلام:
رسولان الهی در زمان خود و پس از خود مبتلا به شیاطینی بوده اند که آنان را آزرده و مردم را پس از آنان گمراه کرده اند؛ دو شیطانی که نسبت به عیسی علیه السلام چنین کرده اند؛ پولس و مریسا بوده اند. ۱
#امام_کاظم علیه السلام:
دریکی از بدترین مکان های جهنم که #سَقَر نام دارد، نام پنج تن از اُمم سابق ذکر شده است این پنج تن عبارتنداز؛ قابیل، نمرود، فرعون، یهود،
و پولس که #نصرانیت را با بدعت های خود به وضعیت کنونی در آورد. ۲
منابع:
۱_ (مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، بیروت، موسسه الوفا 1404، ج8ص 310)
۲_ (همان، ج 13 ص212، حدیث5)
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
#یهودیان_آتئیست
افراد مختلف بیخدایی و واژگان مشابه را متفاوت معنی میکنند و به این جهت تعیین مرزی بین بیخدایی، باورهای غیردینی، ادیان #ناخداباور و باورهای معنوی دشوار است.
در حالی که در فرهنگ غرب، #آتئیست ها را غالباً به عنوان افرادی بی دین و بیخدا می پندارند مهمترین مروجان بیخدایی را میتوان یهودیان عنوان کرد چرا که بسیاری از یهودیان، فرد بیخدای را که مادر یهودی داشته باشد، کاملاً یهودی میدانند زیرا یهودیت بر اساس شرع یهود از طریق #نژاد و نه باور به خدا منتقل میشود.
بدین ترتیب بسیاری از یهودیان ناخداباور، در جُرگه یهودیان به شمار میروند.
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
احمد اسماعیل صالح السلمی البصری متولد 1968
وی خود را پنجمین فرزند با واسطه امام دوازدهم دانسته
احمد بن اسماعیل بن صالح بن حسین بن سلمان فرزند امام مهدی علیه السلام .
ودارای ادعا های بیشماری میباشد من جمله یمانی
و سفارت و وصایت حضرت
حجت
#_احمد الحسن
@adyanuniv
💠دیدگاه ابوریحان بیرونی درباره صوفیه
🔸ابوریحان بیرونی در مقدمه کتاب ماللهند نیز به این اشاره میکند که سخن دیگری به غیر از کلام هندیان در این کتاب نقل نخواهم کرد مگر کلام صوفیان یا یکی از طوایف مسیحیان، زیرا مرام آنها در مسئله حلول و اتحاد به هم نزدیک است.
📚ماللهند، مقدمه، ص 5
🔹بیان کردن کلام صوفیان و اعتقاد آنها در کتابی که درباره تاریخ، عقاید، رسوم و فلسفه مردم هند است، نشان دهنده نزدیکی عجیب عقاید و ادعاهای صوفیه به آئین هندو است.
🔹کما اینکه ابوریحان بیرونی در جایجای کتاب خود به اشتراکات میان مسلک صوفیه و آئین هندو اشاره میکند.
#نقد_تصوف
#ابوریحان_بیرونی
#آیین_هندو
🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✝ پولس مخالف پطرسِ حواری عیسی مسیح علیه السلام.
پولس و پطرس(مخالف یا همنظر)⁉️
#_استاد_طباطبائی
#پولُس_مخالف_یا_همنظر_مسیح؟
#پولُس_مخالف_یا_همنظر_حواریون؟
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
#عبدالکریم_ذاکر_نایک_کیست؟
ذاکر نایک در مطالعات تطبیقی ادیان مرجع تام محسوب میشود و شاید با نفوذترین ایدئولوگ سلفی در هند است، او بر خلاف بسیاری از مبلغان اسلامی سنتی، کت و شلوار و کراوات میپوشد و به جای اردو و عربی، به زبان انگلیسی سخنرانی میکند، حافظهای بسیار قوی دارد و در سخنرانیهای خود مدام از کتاب مقدس بایبل* و کتابهای هندوها مثل ویدها، گیتا و راماین استشهاد میدهد.
📝 توضیحات کامل در لینک زیر: ⬇️
http://www.iqna.ir/fa/news/3521346/خطیب-هندی-و-اسلام-من-درآوردی-عکس
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کریس هیوراندیشمند و اسلام شناس مسیحی ایرلند :
دنیا بدون امام نابود است !!
اظهارات تکان دهنده کریس هیور در مورد وجود امام زمان عج!
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
انشقاق در طرفدارن احمد الحسن ...
جریان احمد بصری دچار انشقاق شده وبه چهار گروه
انصار مکتب،
واحلاس،
ورایات سود،
وجیش الغضب
تقسیم شدند .در باور انصار مکتب بر اساس روایات موجود فردی به نام احمد که فرزند وفرستاده امام دوازدهم است وجود داشته وبا هدف آماده سازی قیام حضرت ظهور کرده ودر حال حاضر از طریق فیس بوک وپالتاک با مردم در ارتباط میباشد.اما در باور احلاس فردی که کاتب فیسبوک است را قبول نداشته و او را فردی غیر از احمد بصری میدانند.لذا بسیاری از کتب نوشته شده در چهار سال اخیر او را قبول نداشته وبر آنها نقد دارند.
#_احمد الحسن
#_یمانی
@adyanuniv
مبانی گروه رایات سود ..
۱: گروه پرچم (رایات سود)گروهی از اتباع و پیروان احمد بصری هستند که براساس مجموعه ای از روایات مدعی غیبت احمد بصری هستند. آنان بر این باورند که احمدالحسن البصری از سال (۲۰۰۸)م و پس از در گیری پادگان الزرکه در غیبت به سر میبرد
۲: یکی از ادعاهای این گروه این است که در روز مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان احمد الحسن۱۲نفر از اتباع رایات سود را انتخاب کرده و به دیدار با امام مهدی برده وامام مهدی از خیانت مکتب نجف اظهار ناراحتی کرده است.
۳:رایات سود بر این باورند که احمد بصری در کتب اولیه خود به خیانت وارتداد بعضی انصار هشدار داده وآنها بخاطر جمع آوری اموال به کذب گویی مرتکب شده اند
۴; رایات سود معتقدند کتبی که بعد از غیبت احمد الحسن البصری به اسم او منتشر شده است دارای اشکالات علمی فراوان بوده و هیچ کدام از آنان نوشته وی نیست.
۵:رایات سود اذعان دارند که مکتب نجف قوانین وکلمات احمد بصری وقانون حاکمیت الله را نقض کرده است چرا که از دولت وحکومت عراق درخواست نماینده در مجلس استان بصره کرده واین مطلب علاوه بر تایید حکومت عراق به منزله خیانت ونقض قانون حاکمیت الله به شمار میرود.
۶:در باور روایات سود عبدالله هاشم مستند ساز پس از احمد بصری همان مهدی دوم در حدیث وصیت شیخ طوسی است.
#_احمدالحسن
#یمانی
@adyanuniv
💠صوفیگری نتیجه افکار انحرافی یونان و هندو
🔸از هزاران سال قبل در يونان و هندوستان افرادى معتقد بودند با رياضت و سخت گرفتن بر خويشتن در لذّات و مأكول و مشروب و ملبوس، مى توان به كارهاى مهم و خارق العاده اى دست زد و يا به مقامات معنوى رسيد، زيرا ترك لذّات را سبب قوّت و قدرت نفس مى دانستند.
🔹هنگامى كه اسلام گسترش يافت اين افكار از كشورهاى ديگر به محيط اسلام نفوذ كرد و جمعى آن را با زهد اسلامى و پاره اى از تعليمات اسلام آميختند و افكار انحرافى و التقاطى ديگرى را بر آن افزودند كه «صوفيگرى» نتيجه نهايى آن بود.
📚پیام امام امیرالمؤمنین ع، مکارم شیرازی، ج۸، ص۱۳۱.
#نقد_تصوف
#زهد
#صوفیگری
#ریاضت
🔰 @Adyanuniv🔰
🌻 امام على عليه السلام:
🍀 أحمَقُ النّاسِ مَن ظَنَّ أنّهُ أعْقَلُ النّاسِ.
🍀 احمق ترين مردم كسى است كه خود را عاقل ترین مردم مى داند.
📚 غررالحكم، ص198.
🔰 @Adyanuniv🔰
💠فریب مردم با ذکر لااله الا الله
🔸صوفیان برخلاف سفارش اسلام و اهلبیت(علیهمالسلام) فقط به ذکر روی آوردند، آن هم نه ذکری که از طرف اسلام سفارش شده، بلکه با استناد به نظر و ذوق مرشد یا خوابهای او، ذکرهایی را جاری میکنند.
🔹گفتن لاالهالاالله و ذکرهای دیگر، از طرف صوفیان، بنا بر فرمودهی امام هادی(علیهالسلام) فقط لقلقهی زبان و برای فریب مردم بوده تا آنان را به دور خود جذب کنند.
چنانچه حضرت فرمودند: «لا یهلّلون إلا لغرور الناس. لاالهالاالله نمیگویند مگر برای فریب مردم»
📚(مقدس اردبیلی، حدیقه الشیعه، ص 603)
#نقد_تصوف
#ذکر
#امام_هادی ع
#مقدس_اردبیلی
🔰 @Adyanuniv🔰
💠دروغ صوفیه در مورد آغاز تصوف
🔸آغاز تصوف از عصر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) دروغ بزرگی است که بسیاری از صوفیان به آن قائلند.
🔹چنانچه نورعلی تابنده، قطب قبلی این فرقه دراینباره میگوید: «میبینیم که در صدر اسلام مؤمنین حقیقی به... زهاد یا شیعه خوانده میشدند و به همین جهت است که بزرگان شیعه در صدر اسلام مثل سلمان و ابوذر و عمار و حذیفه در متون صوفیه جزء اولین بزرگان تصوف ذکر میشوند.»
📚علی تابنده، خورشید تابنده، ص 20
⭐️حالآنکه خود پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در حدیثی پیشگویی کرده و میفرماید: «قیامت تشکیل نمیشود تا گروهی از امتم به نام صوفیه ظاهر میشوند که از من نیستند، آنان یهود امت من هستند...»
📚شیخ حر عاملی، نقدی جامع بر تصوف، ص 34
از این روایت مشخص میشود که شروع تصوف از عصر نبوی نبوده است.
#نقد_تصوف
#تاریخچه_تصوف
#نورعلی_تابنده
🔰 @Adyanuniv🔰
1_32084220.pdf
1.3M
معرفی کتاب #تولدی_نو
سفر من از مسیحیت به اسلام
تالیف: استاد #علی_الشیخ
ترجمه: سید مسلم مدنی
انتشارات: مسجد مقدس جمکران
این کتاب یکی از کتاب هایی است که در زمینه #نقد_و_بررسی_مسیحیت به رشته تحریر در آمده است.
از آنجایی که نویسنده خود در ابتدا مسیحی بوده و سالها با مسیحیان و کشیش ها در ارتباط بوده است به خوبی توانسته ضمن تبیین اندیشه های مسیحیت به نقد و بررسی اساسی ترین آموزه های مسیحیت بپردازد.
شاید ویژگی این کتاب استدلال های مختلف یک نومسلمان مسیحی ( کریستیان ) است که توانسته با این استدلال ها به تحریفات موجود
در مسیحیت اشاره نماید.
این کتاب در دو بخش به رشته تحریر در آمده است.
بخش اول با عنوان «نگاهی به مسیحیت» که مولف در ابتدا به بررسی کتاب مقدس و نقدهای مختلف و گسترده ای که به این کتاب وارد شده می پردازد.
و سپس اساسی ترین آموزه های مسیحیت از جمله ((تثلیث)) ((فداء)) ((الوهیت مسیح)) را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.
علی الشیخ در این قسمت اشاره می کند که این آموزه ها از حضرت عیسی علیه السلام نبوده بلکه تحریفاتی است که بعد از ایشان به وجود آمده است.
در بخش دوم نیز که با عنوان «چکیده ای از اسلام» میباشد نویسنده ضمن بیان کوتاهی از زندگانی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله به بشارت کتاب مقدس به پیامبر اسلام اشاره نموده و به بررسی تطبیقی نگاه به حضرت عیسی علیه السلام در قرآم و اناجیل می پردازد.
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
4_6005952713332884991.pdf
18.63M
📚ناگفته های کلیسا
🖊تألیف:محمّد صحاف کاشانی - محمّد توحیدی و علی غلامی
📇چاپ:انتشارات یاد اندیشه؛قم
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
یکی از موارد سوءاستفاده در جریان احمدالحسن البصری مسأله قانون شناخت حجت های الهی است .احمد بصری با فراهم نمودن یک بسته معرفتی به عنوان قانون شناخت حجت های الهی سعی در تطبیق محتوای آن با شخصیت خود را دارد تا از این رهگذر شیعیان اثنی عشری را فریب داده وخود را در جایگاه حجت قرار دهد.
در این بسته قانون شناخت تمامی حجت های الهی در سه مسأله :وصیت،سلاح وپرچم;منحصر شده وبرای مطابقت آن با شخصیت خود ابتدا به حدیث موسوم به وصیت در کتاب الغیبه طوسی استناد نموده وسپس با تأویل بردن سلاح رسول الله به علم وتأویل پرچم بر دعوت به حاکمیت الله سعی در اثبات وصایت وحجیت خود دارد.
@adyanuniv
در پاسخ به قانون سه گانه احمد بصری گفته میشود:
اولا قانون معرفت انبیاء وحجج پیشین با قانون شناخت اوصیاء پیغمبر تفاوت آشکاری دارد واین دو نباید با یکدیگر خلط شوند.
ثانیا در هیچ روایتی قانون شناخت حجت های الهی در این سه مورد منحصر نشده بلکه با توجه به تفکیک انبیاء الهی و اوصیاءپیامبر موارد متعددی را به صورت اقتضائی یا اختصاصی شمارش کرده اند.
ثالثا غیر از مورد اول(وصیت)هیچ کدام از دو مورد (سلاح وپرچم)ارتباطی به شناخت انبیاء الهی و حجج پیشین نداشته و دو مسأله مذکور از شروط اختصاصی شناخت اوصیاء پیامبر اکرم میباشد .زیرا دوران زندگی انبیاء و رسولان الهی پیش از پیامبر اکرم بوده وامکان استناد آنان به دو شاخصه سلاح و پرچم رسول الله غیر ممکن است
#_یمانی
@adyanuniv