eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔎معرفی شخصیت| پروفسور رجینا آستین 🔹 پرفسور آستین به‌عنوان یک طرفدار بی‌محابای تفکیک نژادی، ، طبقه اجتماعی و جنسی را محور دوره‌های  خود قرار می‌دهد، که در آن با دیدی محدود به سیاست‌های هویتی، مسائل حقوقی را بررسی می‌کند. 🔸 نمود رویکرد در سمینار مشهور او (جرائم پیشرفته: جرائم عمدی و برخوردهای نژادی، جنسی و طبقه اجتماعی) است. 🔹پروفسور آستین تفاوت بین اعمال قانونی و غیرقانونی را به‌عنوان یکی از محدودیت‌های تحمیل‌شده از جامعه ظالم سفیدپوستان در نظر می‌گیرد و جامعه سیاه‌پوستان را به نپذیرفتن این تفاوت تشویق می‌کند.  🔸 یکی از ویژگی‌های برجسته دوره‌های پروفسور آستین عدم پذیرش هرگونه تحریف حقایق علمی، به نفع برنامه‌های شدیداً است. 📌برای آشنایی بیشتر اینجا کلیک کنید:👇 🌐 khbn.ir/fde1c 🔰 @adyanuniv 🔰
📋گزارش| ورزشکاران ایرانی ضد صهیونیست؛ بخش اول 🔶ما با نمایندگان رژیم مسابقه نمی‌دهیم؛ این قهرمانی است؛ اینکه قهرمان ما و پهلوان ما حاضر نشود برود با این کشتی بگیرد یا مسابقه بدهد یا هر مسابقه‌ی دیگری، این « » است. 🔷 کریمی نخستین‌بار در سال ۱۳۹۲، در مرحله نیمه‌نهایی کشتی با حریفی از رژیم‌اشغالگر قدس برخورد کرد و حاضر نشد با او به رقابت بپردازد. 🔶 غلامی بعدصرف نظرکردن از رویارویی با رقیب اسرائیلی گفت: «هدف بزرگی برای این کارم داشتم که برایم مهم‌تر از هر عنوانی بود. هدفم این بود که از مردم مظلوم حمایت کنم.» 🔷 محمد رهبری بعد عدم رویارویی با رقبای اسرائیلی گفت: «طبق فرموده امام خمینی(ره)، اسرائیل را به نمی‌شناسم و اسلام و مردم فلسطین برای من از مدال بیش‌تر اهمیت دارند.» 📌ادامه را از اینجا بخوانید:👇 🌐 khbn.ir/XpMK 🔰 @adyanuniv 🔰
📚 | صنعت هولوکاست ✍️ فینکلشتاین معتقد است که یک ایدئولوژی منسجم بوده و به یک سلاح ایدئولوژیک تبدیل شده است تا به وسیله آن یکی از قدرت‌های نظامی که تاریخچه‌ای متناقض با دارد، خود را دولتی مظلوم جلوه دهد. ✍️ من در کتاب گزارش می‌دهم که چگونه سازمان‌ها و موسسه‌های یهودی و اشخاص یهودی در آمریکا، از هولوکاست به منظور دفاع از اسرائیل استفاده کرده‌اند. ✍️ از مانور بر روی هولوکاست بیان می‌کند که تا سال ۱۹۸۰م. در زندگی مردم آمریکا، جنگ علیه یهودیان و کشتار آن‌ها اهمیتی بیشتر از جنگ داخلی در آمریکا پیدا کرده ‌بود. ✍️ او معتقد است گروه‌های امدادی در سال ۱۹۵۴ شمار افراد بازمانده را از صدهزار نفر به یک‌میلیون نفر افزایش داده‌اند. 📌معرفی بیشتر این در لینک زیر:👇 🌐 khbn.ir/Q5Jlpgf 🔰 @adyanuniv 🔰
🔆 روشنگری هایی درباره نشانه های ظهور🔅 ♻️ این فصل دارای پنج مبحث است 💠 اول :👇 🔰 نشانه های ظهور را می توان به همان دو دسته مشهور، تقسیم بندی کرد:👇 ✳️ دسته اول : علامات حتمی ✳️ دسته دوم : علامات غیر حتمی؛ یا علامات موقوفه؛ همچنانکه در برخی روایات بدین نام آمده است ⭕️ تفاوت میان دسته اول با دوم، اینچنین است که: 1️⃣ اولاً نشانه های حتمی در واقع، نشانه هایی هستند که رخ دادنشان، ضروری هستند و از خلال روی دادن این نشانه ها می توان از فرارسیدن روز ظهور امام زمان آگاه شد. 2️⃣ اما نشانه های غیر حتمی، در واقع نشانه هایی هستند که تحقق و عدم تحققشان در ترازوی احتمالات است ؛ به طور مساوی احتمال دارد این علامت، رخ دهد و احتمال دارد بداء حاصل شده و رخدادش، به کلی دگرگون شود. ♻️ به عبارت دیگر: تفاوت میان این دو نشانه، تفاوت میانِ وجوب و امکان است؛ بدین صورت که نشانه های دسته اول واجب الوقوع هستند و ثبوت محمول نسبت به موضوعش ، الزامی و ضروری است؛ اما نشانه های دسته دوم، ممکن الوقوع بوده و محمول می تواند از موضوعش، سلب شده و می تواند بدون ضرورت، روی دهد. ⚜️ پس علائم غير حتمی نسبتِ ایجاب یا سلب در وقوع، متساوی بوده و احتمال وقوع، یا عدم وقوعش، مساوی است. 🔆 این تقسیم بندی طبق روایات شریفه صورت گرفته و در قالب علامات حتمی و علامات غیر حتمی ، عنوان شده است :👇 〽️ این تقسیم بندی از طرفی حصر عقلی هم دارد؛ به گونه ای که علامات به خودی خود یا واجب الوقوع بوده اند و یا ممکن الوقوع؛ و حالت سومی ندارد که بخواهیم دسته سومی فرض بگیریم مثلا علامتی ممتنع الوقوع باشد و ضرورت بر عدم وقوعش باشد، در حالیکه وقوعش هم جزو علامات بر شمرده شده باشد! 💡 لذا با توجه به این نکات، آن نشانه ای که وقوعش ضروری است، با عنوان علامات حتمی یاد شده، و بر آن نشانه ای که ممکن است رخ دهد، علامات غیر حتمی اطلاق می شود. 📚بخشی از کتاب المهدوية الخاتمه 🔰 @adyanuniv 🔰
کانال فرق و ادیان
🔆 روشنگری هایی درباره نشانه های ظهور🔅 ♻️ این فصل دارای پنج مبحث است 💠 #مبحث اول :👇 🔰 نشانه های ظ
💠 دوم : 👇 علامات حتمی 🖊 مشهور است که نشانه های حتمی، تنها پنج علامت است🔰 1️⃣ خروج سفیانی از شام 2️⃣ خروج یمانی از یمن 3️⃣ ندای آسمانی (صیحه) 4️⃣قتل نفس زکیه 5️⃣ فرو نشستن زمین منطقه بیداء 🔗 روایات معتبری بدین امر دلالت می کند؛ از جمله: 🔆 قبْلَ قِیَامِ الْقَائِمِ خَمْسُ عَلاَمَات مَحْتُومات: الیمَانِی، وَالسُّفیانِی، وَ الصیحَةُ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّکِیَّةِ وَ الْخَسْفُ بِالْبَیدَاءِ. 📚شیخ صدوق، کمال الدین، ج ۲، ص ۶۵۰، ب ۵۷، ح ۷. 🔆 روایت صحیحه عمر بن حنظله که: از امام صادق شنیدم که فرمود: پيش از قيام حضرت قائم عليه السلام، پنج نشانه رخ خواهد داد: صيحۀ آسمانى، خروج سفيانى، فرو رفتگی در سرزمین بیداء و كشته شدن نفس زكيه و خروج يمانى. ⚜️ امام باقر و امام صادق (علیهم السلام) 🔆 أحْمَدُ بْنُ إِدْرِيسَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ قُتَيْبَةَ عَنِ اَلْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ اَلثُّمَالِيِّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنَّ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ كَانَ يَقُولُ خُرُوجُ اَلسُّفْيَانِيِّ مِنَ اَلْمَحْتُومِ وَ اَلنِّدَاءُ مِنَ اَلْمَحْتُومِ وَ طُلُوعُ اَلشَّمْسِ مِنَ اَلْمَغْرِبِ مِنَ اَلْمَحْتُومِ وَ أَشْيَاءُ كَانَ يَقُولُهَا مِنَ اَلْمَحْتُومِ 📚الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۴۳۵ - عنوان باب : [7 - فصل ذكر بعض الشبهات حول الإمام المهدي عليه السّلام] > ذكر طرف من العلامات الكائنة قبل خروجه عليه السّلام 📚بخشی از کتاب المهدوية الخاتمه 🔰 @adyanuniv 🔰
کانال فرق و ادیان
💠 #مبحث دوم : 👇 علامات حتمی 🖊 مشهور است که نشانه های حتمی، تنها پنج علامت است🔰 1️⃣ خروج سفیانی از
🏴‍☠️ معرفی سفیانی از روایات أهل بیت سوم : 👇 بیان ویژگی های علامات حتمی 🏴‍☠️ نشانه اول : سفیانی 👹 ✅ روایات شریفه پیرامون شخصیت سفیانی و رویدادهای مرتبط با او، مطالب زیادی گفته اند که خلاصه آنچه در روایات آمده را به طور اجمالی به شرح زیر عنوان می کنیم: ویژگی اول و دوم : 👇 🔖 نام و نژاد و ویژگی های ظاهری ♻️ روایات شریفه در صدد بیان نام و نشان سفیانی بشکل دقیق برآمده است و این مطالب بگونه ای بیان شده است که امکان روپوشانی و تلبیس برای مردم وجود ندارد ؛ این روایات در صدد بیان نام و مکان خروج و ویژگی های ظاهری او می باشد، از جمله: روایت اول :👇 🔆 عن عمر بن اذينة قال:قال أبو عبدالله عليه‌السلام : قال: أبي عليه‌السلام: قال: أمير المؤمنين عليه‌السلام : يخرج ابن آكلة الاكبادمن الوادي اليابس وهو رجل ربعة،وحش الوجه،ضخم الهامة،بوجهه أثر جدري إذا رأيته حسبته أعور،إسمه عثمان وأبوه عنبسة،وهو من ولد أبي سفيان حتّى يأتي أرضاً ذات قرار ومعين فيستوي على منبرها. 📚نام کتاب : كمال الدين وتمام النعمة نویسنده : الشيخ الصدوق جلد : 1 صفحه : 651 🔅 عمر بن اذنیه می گوید: امام صادق نقل از امیر المومنین(ع)فرمود: پسرهندجگرخوار (سفيانى)از بيابان خشك بيرون مى‌آيد،او مردى باقد متوسط،صورت وحشتناك وسری درشت وچهره ای آبله‌رو است.اگراو را ببينى خيال مى‌كنى كه يك چشمى است.اسمش عثمان وپدرش عنبسه واو ازاولاد ابو سفيان است. او خروج مى‌كند وبه سرزمینی ایمن و آرام، مى‌ آيد وبر منبر آن مى‌نشيند 💯 این مبحث ادامه دارد ... 📚بخشی از کتاب المهدوية الخاتمه 🔰 @adyanuniv 🔰
▪️اربعین یعنےچهل منزل عزا ▪️اربعین یعنےشبےبےانتها ▪️اربعین یعنےغریبےبےکسے ▪️اربعین یعنےهمه دلواپسے ▪️اربعین یعنےچهل منزل سفر ▪️اربعین یعنےهمه خوف وخطر 🏴پیشاپیش فرا رسیدن سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تسلیت باد. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴شبهات وهابیت🔴 🔻توسل🔻 ▪️قسمت یازدهم ▪️دلايل سلفيه بر عدم جواز توسل 6 🔻عدم دليل بر توسل به ميت دليل دیگر سلفيها اينست که توسل به پيامبر (صلی الله علیه و آله) را در زمان حيات بنابر دلايلي مي‌پذيريم اما بعد از مرگ بعلت فقدان دليل نمي‌پذيريم [47] . ▪️نقد و بررسي از نظر دکتر رمضان بوطي عالم و استاد دانشگاه دمشق توسل به پيامبر (ص) و به آثار وي جايز است، و هيچ فرقي نمي‌کند در زمان حيات آن حضرت باشد يا بعد از وفات؛ زيرا که آثار پيامبر مطلقا متصف به حيات نيست خواه تبرک و توسل به آثار آن حضرت در حياتش باشد يا بعد از رحلتش، همچنان که در صحيح بخاري در باب موي پيامبر خدا (ص) ثابت شده است. آيا مگر پيامبر زنده داري تأثير ذاتي در اشياء است تا بحث کنيم که اين تأثير همچنان بعد از وفات ادامه دارد يا نه؟ مسلما هيچ مسلماني نمي‌تواند، تأثير ذاتي در اشياء را به غيرخداي يکتا نسبت دهد و کسي که خلاف آن را اعتقاد داشته باشد به اجماع مسلمانان کافر است. بنابراين مناط تبرک و توسل به پيامبر و آثارش نسبت به تأثير به ذات وي نيست بلکه بدان جهت است که او برترين خلايق در نزد خدا، و رحمتي است از سوي خدا به بندگان، پس توسل به او وسيله‌ايست براي تقرب به خدا و رحمت بزرگ خدا نسبت به خلق، و اصحاب با اين معني به آثار پيامبر توسل مي‌جستند، و مستحب است طلب شفاعت توسل اهل تقوي و اهل بيت نبوت. براي طلب باران و غيره و اين چيزي است که جمهور ائمه فقها مانند شوکاني و ابن‌قدامة حنبلي و صنعاني و غيره بر آن اجماع دارند. و فرق گذاشن بعد از اين ميان حيات و مرگ پيامبر خلطي است عجيب و غريب» [48] . زيرا همان طور که استاد حسن بن علي السقاف مي‌نويسد، شرک، شرک است خواه در دنيا باشد يا در آخرت خواه کسي که بوسيله‌ي وي به خدا توسل مي جويند زنده باشد يا مرده، و عمومات جواز توسل به پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) کافي است که هم قبل از وفات و هم بعد از وفات و هم آخرت را شامل شود [49] . ▪️ادامه دارد ... —-------------------------📚منابع : 47- رسالتان بین الشیخین، ص 41 48- فقه السنة، چاپ دهم، ص 355 49- تعلیق علی الرسالتین، رسالة التقریب، شماره 1418، 17 ، ص 69 🔰 @adyanuniv 🔰
زیارت سید الشهداء علیه السلام ●قالَ الإمَامُ الصّادِقُ عليه السلام: وَ اللَّهِ لَوْ أَنِّي حَدَّثْتُكُمْ بِفَضْلِ زِيَارَتِهِ وَ بِفَضْلِ قَبْرِهِ لَتَرَكْتُمُ الْحَجَّ رَأْساً وَ مَا حَجَّ مِنْكُمْ أَحَدٌ. ●امام صادق عليه السلام فرمودند: ...و الله قسم اگر در مورد فضیلت زیارت حسین عليه السلام و فضیلت قبر ایشان با شما سخن بگویم به تحقیق حج را بطور کلی ترک می کنید و دیگر کسی از شما به حج نخواهد رفت. 📜کامل الزیارات/ب۸۸/ح۱. 🔰 @adyanuniv 🔰
عمده الکلام فی التوسل.pdf
15.24M
📚 ✍🏻 نویسنده: شیخ 👈🏼 به زبان 👈🏼 مؤلف این کتاب جمیل حلیم الحسینی است. او کتاب خود را در پاسخ به شبهات وهابیت در مورد توسل و تبرک نگاشته است کتاب او مشتمل بر دو بخش است بخش اول آن در بردارنده ی تعریف معنای عبادت ومنافات نداشتن آن با توسل است در این بخش نویسنده با استناد به ادله نقلی قرآنی و روایی به نقل تناقضات وهابیون پرداخته است در بخش دوم به مساله تبرک پرداخته است و با استناد به سیره و ادله قرآنی و روایی در صدد اثبات ان بر آمده است و تناقضات ابن تیمیه را روشن کرده است در تتمه با استناد به کتب صحاح و علمای اسلام و با ذکر سندها از آن کتاب ها به نقد ابن تیمیه و وهابیت پرداخته است. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
✍🏻 نویسنده: شیخ 👈🏼 به زبان 👈🏼 مؤلف این کتاب جمیل حلیم الحسینی است. او کتاب خود را در پاسخ به شبهات وهابیت در مورد توسل و تبرک نگاشته است کتاب او مشتمل بر دو بخش است بخش اول آن در بردارنده ی تعریف معنای عبادت ومنافات نداشتن آن با توسل است در این بخش نویسنده با استناد به ادله نقلی قرآنی و روایی به نقل تناقضات وهابیون پرداخته است در بخش دوم به مساله تبرک پرداخته است و با استناد به سیره و ادله قرآنی و روایی در صدد اثبات ان بر آمده است و تناقضات ابن تیمیه را روشن کرده است در تتمه با استناد به کتب صحاح و علمای اسلام و با ذکر سندها از آن کتاب ها به نقد ابن تیمیه و وهابیت پرداخته است. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
🌻 امام صادق علیه السلام: 🍀 کلُّنا سَفنُ النِّجاة وَ لٰکِن سَفینةُ جَدِیَّ الحُسَیْن أَوسَع وَ فی لُجَجِ البِحار أَسْرَع. 🍀 همه ی ما {اهل بیت} کشتی نجاتیم؛ اما کشتی جدم حسین وسیعتر و در عبور از امواج سهمگین دریاها سریعتر است. 📚 🔰 @Adyanuniv🔰
🔎معرفی شخصیت| شلومر بروم 🔹 بروم به‌عنوان مدیر پروژه روابط فلسطینی- اسرائیلی یک شخصیت نسبتاً ناشناخته است. هیچ مشخصه‌ای از محل تولد و ویژگی‌های فردی او در فضای مجازی وجود ندارد. تمامی سایت‌هایی که وی را معرفی کرده‌اند با همان بیوگرافی مرکز «INSS» معرفی کرده‌اند که به این نکته اشاره می‌کند که وی افسر بازنشسته ارتش است. 🔸 از نوشته‌های وی به دست می‌آید که وی در۴ حوزه متخصص و تأثیرگذار است: ✡️الف. حوزه مذاکرات اسرائیل با تشکیلات خودگردان، ✡️ب. اسرائیل، ✡️ج. حوزه ایران، ✡️ د. ارتباط با کشورهای عربی و منطقه. 📌برای آشنایی بیشتر اینجا کلیک کنید:👇 🌐 khbn.ir/sjD7g 🔰 @adyanuniv 🔰
📝 | قضیه و یهودی‌سازی قدس و جدا کردن آن از جهان اسلام ✍ در نزاع فلسطینی عربی- صهیونی همیشه مورد اهتمام بوده است؛ از یک طرف اسرائیل بدون قدس حیات و موجودیت ندارد و از طرف دیگر قدس شهر عربی مقدس برای فلسطینیان عرب مسلمان و مسیحی است و دارای تاریخ و تمدن اسلامی و جزء جدایی‌ناپذیر از اراضی فلسطین می­‌باشد. ✍️ طرح یهودی­ سازی قدس در صدد این است که هویت قدس را از عربی اسلامی، چه از حیث فرهنگی، چه سکونتی و چه جغرافیایی به هویت یهودی صهیونی تغییر دهد. ✍️ آینده قدس یک نقطه عطف جوهری در نزاع صهیونی- عربی در دو بعد دینی و سیاسی خواهد بود. 📌ادامه در لینک زیر:👇 🌐 khbn.ir/5pfdj 🔰 @adyanuniv 🔰
📝 | قاچاق و فروش زنان در ✍ قربانیان اصلی انسان در اسرائیل را دختران و کودکان کشورهای فقیر و جنگ‌زده تامین می‌کنند. زنان و کودکانی که یا دزدیده شده‌اند و یا با امید زندگی و کار بهتر، فریب قاچاق‌چیان و شرکت‌های مهاجرتی را خورده‌اند. ✍️ افرادی که بعد از خروج از کشور همچون کالا به منظور به فروش رسیده‌اند، زنان و کودکانی از کشورهای اروپای شرقی، آمریکای جنوبی و حتی خود کشور آمریکا هستند. ✍️ حدود ۴۰ درصد زنانی که حاضر به مصاحبه شده بودند اعتراف کرده بودند که نیروهای مشتریان ثابت هستند. ✍️ «موشه نیر راهی» ژنرال پلیس در کنفرانسی درباره «فحشاء» گفت: «قاچاق زنان در اسرائیل است.» 📌ادامه در لینک زیر:👇 🌐 khbn.ir/KbbU 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 انیمیشن «سفر عشق» به مناسبت ایام اربعین حسینی انیمیشن «سفر عشق» به مناسبت ایام اربعین حسینی با نوای سیدمصطفی موسوی و محمدحسین پویانفر براساس شعری از محمد رسولی و سیدالعلوی الغریفی به همت بسیج سازمان صدا و سیما منتشر شد. 🔰 @Adyanuniv🔰
📷 | اعمال روز سیدالشهداء 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 اولین 🔶 بشارة المصطفى: عن عطيّة العوفي قال: خرجت مع جابر بن عبد اللّه الأنصاري رحمه اللّه زائرين قبر الحسين بن عليّ بن أبي طالب عليهم السّلام فلمّا وردنا كربلا دنا جابر من شاطى‏ء الفرات فاغتسل ثم ائتزر بإزار و ارتدى بآخر ثمّ فتح صرّة فيها سعد فنثرها على بدنه ثمّ لم يخط خطوة الّا ذكر اللّه حتّى دنى من القبر قال: ألمسنيه فألمسته فخرّ على القبر مغشيّا فرششت عليه شيئا من الماء فأفاق ثم قال: يا حسين (ثلاثا) ثم قال: حبيب لا يجيب حبيبه، ثم قال: و أنّى لك بالجواب و قد شحطت أوداجك على أثباجك و فرّق بين بدنك و رأسك، ثمّ ذكر بعض مناقبه و كأنّه كان هذا زيارته له ثم زار الشهداء بالسلام عليهم ثم قال: و الذي بعث محمدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بالحقّ لقد شاركناكم فيما دخلتم فيه، قال عطيّة فقلت لجابر: و كيف و لم نهبط واديا و لم نعل جبلا و لم نضرب بسيف و القوم قد فرّق بين رؤوسهم و أبدانهم و أوتمت أولادهم و أرملت الأزواج؟ فقال لي: يا عطيّة سمعت حبيبي رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم يقول: من أحبّ قوما حشر معهم و من أحبّ عمل قوم أشرك في عملهم، و الذي بعث‏ محمدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بالحق نبيّا انّ نيّتي و نيّة أصحابي على ما مضى عليه الحسين عليه السّلام و أصحابه‏ گويد با براى قبر عليه السّلام از بيرون شديم، وقتى به رسيديم كنار رفت و غسل كرد سپس لنگى به كمر خود بست و قطعه ديگرى (همچون لباس احرام) به شانه‏اش افكند و مقدارى (گياه خوشبو) از كيسه درآورد و به بدنش پاشيد و به راه افتاد ، قدمى برنميداشت مگر با ذكر خدا، و چون نزديك قبر رسيد به من گفت دستم را به قبر برسان، تا دستش به قبر رسيد بيهوش بروى آن افتاد، قدرى آب به صورتش پاشيدم تا حالش جا آمد، سپس سه بار گفت ، بعد از آن گفت دوست جواب دوستش را نميدهد، خطاب به قبر گفت: چگونه پاسخ دهى، زيرا خون از رگهاى گردنت به پشت و شانه‏ات روان شده، و بين بدن و سر مباركت جدائى افتاده است ؛ سپس برخی از مناقب علیه السلام را متذکر گردید و ایشان و شهداء را با این کلمات نمود : سوگند به آن كس كه محمّد را به راستى برگزيد ما در راهی كه شما رفتيد با شما شركت داريم. ميگويد به جابر گفتم چگونه (ما شريك آنهائيم)؟ با اينكه از دره فرود نيامديم و از كوهى بالا نرفتيم و شمشير نزديم ولى آنها سرشان از بدنها جدا شده و فرزندانشان يتيم و زنهاشان بيوه گشتند؟ جواب داد : اى عطيه از دوستم صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم شنيدم فرمود هر كس قومى را بدارد با آنها گردد، و هر كس كردار قومى را دوست بدارد با آنها شريك است، سوگند به آن كس كه صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم را به راستى برگزيد نيّت و قصد من و يارانم همان نيّت امام حسين عليه السّلام و اصحاب آن حضرت است . 📚 سفینةالبحار ج۸ ص۳۸۳ ؛ بحارالانوار ج۶۵ ص۱۳۱ (با کمی اضافات) 🔰 @Adyanuniv🔰
✅پاسخ به شبهه زئوس قسمت دوم 🔰شبهه : خونه من را هم بلد هستید، تشریف بیارید، شبها سرم را میذارم روی اون سنگ سیاه می خوابم، من خانه ام را خیلی دوست دارم. یک بار ابرهه آمد با فیل ها خانه من را خراب کند من با ابابیل، سنگ ریزه انداختم بر روی سر فیل ها و آنها را کشتم. من از خانه خودم محافظت می کنم فقط یکبار نمی دونم چی شد خوابم برد یا چرت زدم غافل شدم سیل آمد خانه ام را خراب کرد تمام خونم خراب شد. 🔰بیان شبهه: زئوس در این قسمت در نظر دارد که بگوید چطور خداوند در مقابل ابرهه از خانه خود دفاع کرد ولی در مقابل سیل و امثال آن کاری انجام نداد، به عبارت دیگر که خداوند متعال کسي که قصد تخريب کعبه را داشته باشد به وي امان نداد و همچون اصحاب فيل آنان را نابود مي کند ، پس چطور در مقابل سیل و امثال آن از خانه خود دفاع نمی کند. 🔰 @Adyanuniv🔰