eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠رد اسقاط تکلیف صوفیه با تمسک به روایات 🔸روایات فراوان و متواتری از معصومین (علیهم السلام) رسیده که بر وجوب تمسک به دین و استمرار آن تا لحظه مرگ دلالت دارد و حلال حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) را تا قیامت حلال و حرام او تا روز قیامت حرام اعلام است. 👈«عَنْ زُرَارَةَ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَنِ الْحَلَالِ وَ الْحَرَامِ فَقَالَ حَلَالُ مُحَمَّدٍ حَلَالٌ أَبَداً إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ حَرَامُهُ حَرَامٌ أَبَداً إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ لَا يَكُونُ غَيْرُهُ وَ لَا يَجِي‏ءُ غَيْرُهُ وَ قَالَ قَالَ عَلِيٌّ مَا أَحَدٌ ابْتَدَعَ بِدْعَةً إِلَّا تَرَكَ بِهَا سُنَّة.[1] 🔻زرارة می‌گويد از امام صادق (علیه السلام) راجع به حلال و حرام پرسيدم. ایشان فرمودند: حلال محمد هميشه تا روز قيامت حلال‌ست و حرامش هميشه تا روز قيامت حرام، غير حكم او حكمى نيست و جز او پيغمبرى نيايد و على (علیه السلام) فرمود هيچ كس بدعتى ننهاد جز آنكه به سبب آن سنتى را ترك كرد.» 🔰روایات و احادیث یاد شده با وجود فراوانی، عموماً و خصوصاً بر این معنا تصریح دارند و اهل دقت هیچ‌گونه تردیدی در آنها نمی‌یابند. ♻️بنابراین سستی ادعای صوفیه مبنی بر اسقاط تکلیف شرعی از مکلفین بی‌اساس است. 📚پی‌نوشت: 1.کلینی، اصول كافی، ترجمه مصطفوى، اسلامیه، تهران، ج ‏1، ص 75. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠رد اسقاط تکلیف با تمسک به آیات قرآن 🔸برخی از صوفیه معتقد هستند در صورت دست‌یابی به کشف مورد ادعای خود، تکالیف شرعی از ایشان ساقط می‌شود. 🔹از این رو یکی از بزرگان صوفیه درباره اسقاط تکلیف می‌گوید: «پس از یقین، عبودیت نیست، ربوبیت است و تکلیف نیست!»[1] 🔰ما با تمسک به آیات قرآن این ادعای صوفیه را رد می‌کنیم. خداوند متعال در کتاب خود قرآن کریم می‌فرماید: 👈«مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ [ذاریات/ 56] من جن و انس را نيافريدم جز براي عبادت کردن! (و از اين طريق تكامل يابند و به من نزديك شوند.)» 🔻مضمون این آیه با ادعای صوفیه مبنی بر اسقاط تکلیف متعارض است. زیرا آیه شریفه به صراحت اعلام می‌دارد هدف از خلقت اجنه و انسان‌‌ها عبادت خداوند است و اگر قرار باشد عبادت از انسان‌ها برداشته شود، آیه ذکر شده معنی نخواهد داشت. 🔰درنتیجه بطلان ادعای صوفیه مبنی بر اسقاط تکلیف روشن می‌شود. 📚پی‌نوشت: 1. گنابادی ملا علی، صالحیه، حقیقت، تهران، ص 411. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
صلى الله عليه و آله فرمودند: الْمُؤْمِنُ يَأْكُلُ بِشَهْوَةِ أَهْلِهِ وَ الْمُنَافِقُ يَأْكُلُ أَهْلُهُ بِشَهْوَتِهِ. مؤمن با رغبت و میل خانواده اش می خورد (نظر آنان مهم است) ولی خانواده منافق طبق میل آن منافق می خورند. 📚 كافي (ط - الإسلامية) ج‏4 ص12 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 دستور به خانه وحی 🔶 « » مورخ شهیر در قرن هفتم و هشتم در کتاب «المختصر فی اخبار البشر» در موضوع برخورد خلفا با کسانی که نکردند، می‌نویسد: ، عمر را به سوی و همراهانش فرستاد تا آنان را از خانه سلام الله علیها بیرون کند و به او گفت: اگر بیعت نکردند، با آن ها بجنگ؛ سپس با مشعلی از ، به سمت خانه رفت تا آن جا را بسوزاند. وقتی فاطمه سلام الله علیها او را دید، به او فرمود: ای پسـر خطـاب کجا می آیی؟! آیا می خواهی خانه ما را آتش بزنی؟ عمر گفت: آری (یا آتش می زنم) یا این که باید داخل شوید در آنچه امت در آن داخل شدند (بیعت کنید). 📚 المختصر فی اخبار البشر ج۱ ص۱۵۶ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔸🔶 و تِلْکَ الْأَيَّامُ نُداوِلُها بَيْنَ النَّاسِ 💠 ترجمه: و ما این روزها[یِ پیروزی و ناکامی] را [به عنوان امتحان] در میان مردم می گردانیم 📚 قسمتی از آیه 140 سوره آل عمران عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 ناصبی و توجیه هجوم به 🔶 «ابن تیمیه» درباره علت هجوم به خانه علیه السلام و سلام الله علیها می‌گوید: اگر این صورت گرفته باشد، به این منظور بوده که اموال الهی از را از آن خانه خارج کنند و به صاحبان آن ها بدهند!!! 📚 منهاج السنه ج۸ ص۲۹۱ 👈🏼 پ ن: اولا تئوریسین وهابیت فرض را بر قبول هجوم به خانه گذاشته است و ثانیاً ابن تیمیه گری خود را با این جملات آشکار نموده، نمی‌گوید که اگر اموال الهی در خانه حضرت بوده پس چرا بدون هجوم از ایشان نخواستند آن ها را برگرداند؟! عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔹سمینار تخصصی نقد بهائیت توسط استاد: حامد بازگیر ناقد: دکتر حجت حیدری چراتی دبیر علمی: حجت الاسلام فخرآور ⏰زمان: سه شنبه 1400/10/28 🕙ساعت: 10:00 الی 11:00 🔗لینک ورود به جلسه: https://b2n.ir/a95618 عضویت در کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
امام على عليه السلام فرمودند: اِجعَلُوا كُلَّ رجائكُم للّهِِ سبحانَهُ و لا تَرجُوا أحَدا سِواهُ، فإنّهُ ما رَجا أحَدٌ غَيرَ اللّهِ تعالى إلاّ خابَ هر چه اميد داريد، به خداى سبحان داشته باشيد و به كسى جز او اميد مبنديد؛ زيرا هيچ كس، به غير خداوند متعال اميد نبست، مگر آن كه نوميد بازگشت 📚 غررالحكم حدیث2511 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 تصریح عالم به 🔶 مالکی عالم معاصر در کتابش به صراحت به صحت روایت اشاره می‌کند: ولكن حزب علي كان أقل عند بيعة عمر منه عند بيعة أبي بكر الصديق نظراً لتفرقهم الأول عن علي بسبب مداهمة بيت فاطمة في أول عهد أبي بكر، وإكراه بعض الصحابة الذين كانوا مع علي على بيعة أبي بكر، فكانت لهذه الخصومة والمداهمة، وهي ثابتة بأسانيد صحيحة اطرافيان در زمان بیعت با ، كمتر از زمان با بودند؛ چون در آغاز ابوبكر به خانه هجوم برده شد و بهمين جهت بعضى از صحابه که با علی علیه‌السلام بودند از بيعت با ابوبكر اكراه داشتند. اين مدعا با سندهاى صحيحى كه وجود دارد، ثابت شده است. 👈🏼 سپس در پاورقی می‌گوید: در ابتدا فكر مى‌كردم قصه هجوم است و صحت ندارد تا اینکه سندهاى محكم براى آن پيدا كردم كه يكى از آنها روایتی است که ابن ابی شیبه به از مولی عمر روایت کرده است . 📚 قراءة فی کتب العقائد المذهب الحنبلی ص٤۶ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔸🔶 قلِ اللَّهُمَّ مالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِي الْمُلْکَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشاءُ وَ تُعِزُّ مَنْ تَشاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاءُ بِيَدِکَ الْخَيْرُ إِنَّکَ عَلي‏ کُلِّ شَيْ‏ءٍ قَديرٌ 💠 ترجمه: بگو: خدایا! ای مالک همه موجودات! به هر که خواهی حکومت می دهی و از هر که خواهی حکومت را می ستانی ، و هر که را خواهی عزت می بخشی و هر که را خواهی خوار و بی مقدار می کنی ، هر خیری به دست توست ، یقیناً تو بر هر کاری توانایی 📚 آیه 26 سوره آل عمران عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 تصریح به صحّت اسناد روایت منقول از 🔶 در کتاب المذکر و التذکیر والذکر به روایت به خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و تهدید به آتش زدن خانه و اهل خانه اشاره شده و محقق کتاب این روایت را تصحیح کرده است. 👈🏼 اسناده صحیح ؛ اخرجه ابن ابی شیبه فی " المصنف " بهذا الاسناد اسناد این روایت صحیح است و ابن ابی شیبه این روایت را با همین اسناد در آورده است. 📚 المذكر والتذكير والذكر ص۹۱ رقم۱۹ (اسم المؤلف: أبوبكر بن أبي‌عاصم و هو أحمد بن عمرو بن الضحاك بن مخلد الشيباني الوفاة ۲۸۷ه.ق ، دار النشر : دار المنار - الرياض- ۱۴۱۳ ه.ق / ۱۹۹۳ م ، الطبعه : الاولی ، تحقيق : ياسر خالد بن قاسم الردادي) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
امام على عليه السلام فرمودند: مَا الْعَاجِلَةُ خَدَعَتْكَ وَ لَكِنْ بِهَا انْخَدَعْت‏ دنیا تو را گول نزده بلکه تو گول آن را خورده ایی 📚 غررالحكم حدیث2511 👈🏼👈🏼راهنمای شیادشناسی در محیط مجازی قدیم‌ها هر کجای خیابان شلوغ می‌شد مردم جمع می‌شدند، الان در اینستاگرام! به شلوغی‌ها، تیراژ بالا و فالوئر فراوان شک کنید به حرف‌ تیک آبی ‌ها بیش از سایرین شک کنید. این نشانه فقط برای تایید صفحات است، نه تایید حرف‌های صاحب صفحه! چه بسیار شارلاتان که از توییتر و اینستاگرام تیک آبی گرفته‌اند... فالوئر فراوان به معنای حقانیت و راستگویی نیست! فریب برچسب ‌هایی نظیر برترین، پرفروش ‌ترین، پربیننده ‌ترین، پرخواننده ‌ترین، پربازدیدترین، و... را نخوردید آنهایی که صفحه ‌شان پر از عکس اتومبیل است، فقدان شخصیت ‌شان را با ماشین ‌ها پوشش می‌دهند! فریب دغلکارانی راکه در اینستاگرام می گویند می‌خواهیم پولدارتان کنیم ولی قصد زدن جیب ‌شمارا دارند نخورید! گول ظاهرسازی و زبان بازی هایشان را نخورید! به تعداد محدودی خانم ‌های علاقمند هنرپیشگی جهت تست برای بازی در فیلم نیاز است. پس از واریز فیش.../ آگهی دهنده هم شیاد است و هم متجاوز! عنوان شغلی، شرافت اشخاص را تضمین نمی‌کند. فیزیکدان، خلبان، مترجم، کارگردان، مربی تیم ملی، ناشر، آرشیتکت هم می‌تواند قالتاق باشد! عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
📚کانال ، تأملاتی است درباره: 🌍؛ اوصاف و احوال آن 📌لینک عضویت ایتا👇 👉https://eitaa.com/joinchat/2600337464C9b945cb3d1 🖥سایت: 🆔https://ahmadshahgoli.ir __ ✍🏻احمد شه گلی (دکتری فلسفه_عضو هیئت علمی) 🌿 🌾💐 🍃☘️🍄 💐🌾🌺🍃🌱
امام على عليه السلام فرمودند: فَضلُ فِكرٍ و تَفَهُّمٍ، أنجَعُ مِن فَضلِ تَكرارٍ و دِراسَةٍ زياد انديشيدن و فهميدن، سودمندتر از زياد تكرار كردن و خواندن است 📚 غررالحكم حدیث 6564 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 (۱)🔶 👈🏼 از نقل می‌کند: بر غضب نمود و با وى کرد و تا پایان عمر با او سخنى نگفت. و بعد از پیامبر شش ماه بیشتر زندگی نکرد. وقتی از دنیا رفت، شوهرش او را دفن کرد و را خبر نساخت و خود بر او نماز خواند: حدثنا یحیى بن بکیر حدثنا اللیث عن عقیل عن بن شهاب عن عروة عن عائشه أَنَّ فاطمة بِنْتَ النبی صلى الله علیه وسلم أَرْسَلَتْ إلى أبی بَکْرٍ تَسْأَلُهُ مِیرَاثَهَا ... فَوَجَدَتْ فاطمة على أبی بکر فی ذلک فَهَجَرَتْهُ فلم تُکَلِّمْهُ حتى توفیت و عاشت بَعْدَ النبی سِتَّةَ أَشْهُرٍ فلما توفیت دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِیٌّ لَیْلًا ولم یُؤْذِنْ بها أبابکر وَصَلَّى علیها وکان لِعَلِیٍّ من الناس وَجْهٌ حَیَاةَ فاطمة فلما تُوُفِّیَتْ اسْتَنْکَرَ عَلِیٌّ وجوه الناس فَالْتَمَسَ مُصَالَحَةَ أبی‌بکر وَ مبایعته ولم یَکُنْ یُبَایِعُ تِلْکَ الْأَشْهُرَ. 📚 صحیح بخاری ج۴ ص۱۵۴۹ ح۳۹۹۸ (نشر دار ابن کثیر) ؛ صحیح مسلم ج۳ ص۱۳۸۰ ح۱۷۵۹ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
امام على عليه السلام فرمودند: ثلاثٌ يُوجِبْنَ المَحبَّةَ: حُسنُ الخُلقِ، و حُسنُ الرِّفقِ، و التَّواضُعُ سه خصلت موجب جلب محبّت مى شود: خوش خويى، ملايمت و فروتنى 📚 غررالحكم حدیث4684 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 (۲)🔶 👈🏼 در می‌نویسد: وقد طالبت فاطمة رضی الله عنها ابا بکر رضی الله عنه بمیراث ابیها رسول الله صلی الله علیه وسلم فلما لم یعطها ایاه حلفت لا تکلمه ابدا واوصت ان تدفن لیلا لئلا یحضرها فدفنت لیلا؛ از میراث پدرش را خواست، نپذیرفت، قسم خورد که دیگر با او (ابو‌بکر) سخن نگوید و کرد که دفن شود تا او (ابوبکر) در دفن وی حاضر نشود. 📚 تأویل مختلف الحدیث ص۴۲۷ (نشر المکتب الاسلامی) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
عليه السلام فرمودند: مَن ساءَ خُلقُهُ عَذّبَ نَفْسَهُ هر كه بد اخلاق باشد، خودش را عذاب دهد 📚 كافی جلد2 صفحه321 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
تلاوت یک آیه از قرآن کریم اعراف بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ قَالَ أَنْظِرْنِي إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ شیطان گفت: (حال که رانده درگاه شدم) مرا تا به روزی که خلایق برانگیخته شوند مهلت ده.(۱۴) 💐🍃🌺💐 به نیابت *همه ی شهدا* هدیه به امام زمان برای سلامتی و تعجیل درظهور آقا امام زمان(عج): 🌹 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ، وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجِل فَرَجَهُم 🌹
امام على عليه السلام فرمودند: لِيَكُنْ أبغَضَ النّاسِ إلَيكَ، و أبعَدَهُم مِنكَ، أطلَبُهُم لِمَعايِبِ النّاسِ بايد منفورترين مردم نزد تو و دورترين آنها از تو كسى باشد، كه بيش از همه عيب جوى مردم است 📚 غررالحكم حدیث7378 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 واقعیت ها در کتب مخالفین 🔶 👈🏼 تحریف کتاب «المحاسن المجتمعة في الخلفاء الأربعة»: در این کتاب نقل شده حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فرزندی را سقط کردند که نامش محسن بود! عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌸 عطر قرآن 🌸 📇 خلاصه تفسیر سوره 📆 جلسه: 68 🔖 آیه: ۲۳ و ۲۴ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ✅ آیه ۲۳ و ۲۴ سوره بقره: «و ان کنتم فی ریبٍ ممّا نزّلنا علی عبدنا فأتوا بسورةٍ من مثله و ادعوا شهداءکم من دون الله ان کنتم صادقین-فان تفعلوا و لن تفعلوا فاتّقوا النار التی وقودها الناس و الحجارة اعدّت للکافرین» 🚸🚸🚸🚸 💠معجزه برعکس سایر علوم غریبه و غیر غریبه راه فکری ندارد لذا هم ندارد، بلکه انسان در اثر قداست نفس و عظمت روح و ارتباط روح با ماورای طبیعت، در طول علل قرار گرفته و به این دلیل در جهان، هر کار را که خدا بخواهد انجام می دهد. اما شخص مادی فقط محسوسات را موجود می داند و آنچه حس نشود را غیر موجود و می داند که از آن جمله، معجزه است.(بقره_۵۵) ❌موجود از نظر قران دو قسم است: ۱. قسم (شهادت): که احکام عامه ماده بر آن جاری است. ۲. قسم (غیب): که هیچ یک از احکام ماده بر آن جاری نیست.(عالم الغیب و الشهادة/رعد_۹) 🍄بحث در غیر قابل حس بودن است نه اینکه به میزان قدرت حس مربوط باشد. غیبها دو نوعند: یا تنها در این عالم و از چشم سر غایبند مانند فرشتگان که در قیامت همه انسان ها آنها را می بینند و دیگر، غیب همیشگی یعنی خداوند که حتی در قیامت نیز قابل دیدن نیستند. از جنس آتش است پس ماده ای خارجی و قابل دیدن با چشم خارجیست اما تنها قابل دیدن با چشم قسم مجرد انسان است(فصلت_۳۰) 🍀البته اینجا استثنائاتی نیز وجود دارد چنانکه خداوند می فرماید گنهکاران در قیامت نیز از خداوند .(مطففین_۱۵) مفهوم مخالف این آیه این است که عده ای نیز وجود داند که می توانند خدا را در آن روز ببینند. اما کفار مایل بودند که فرشته ها را با چشم دنیوی ببینند (فرقان_۲۱). این نگاه مادی گرایانه زمان موسی بود که گفتند تا خدا را آشکارا نبینیم ایمان نمی آوریم(بقره_۵۵) 🌓علت محجوب بودن این افراد در قیامت نیز در آیه، چرک، تیرگی و است که بواسطه انجام گناهان، بر قلبهای اینها نشسته است.«کلّا بل ران علی قلوبهم/مطففین_۱۴» اینها در قیامت نیز تنها قهر و عذاب خدا را می بینند نه لقای حق و نعمات او را(انشقاق_۶) ♦️♦️♦️♦️♦️ 🔴✅رد به قرآن: (برای نمونه آیا بحث تطبیقی با دین در انتهای تمام ، پذیرفته است؟) 1⃣آنهایی که با بینش مادی با قران روبرو می شوند کارشان صحیح نیست چون اند؛ یعنی پیشرفت صنایع آنها را متحیّر کرده است. 2⃣اگر علمی در یک بعدی پیشرفت کند فوراً سعی می کنند آیات قران را بر آن علم پیشرفته تطبیق کنند در حالیکه بسیاری از علوم پیشرفته، به متکی هستند و پایگاه ثابتی ندارند چون فرضیه در آینده دور یا نزدیک عوض خواهد شد و با عوض شدن آن، مبانی آن علم برهم می خورد. 3⃣حال اگر ما قران را بر آن علم حمل کنیم لازمه اش این است که خود قران هم معاذالله دستخوش تحولات و حوادث گردد و بدین صورت در آن راه خواهد داشت در حالیکه در قران شکی نیست.(لا ریب فیه/بقره_۲) اگر علمی، مبادی بدیهی داشت مانند که عقلاً راه دیگری وجود ندارد، می توان قران را با آن تطبیق داد اما قران قابل تطبیق بر که غالباً مبتنی بر فرضیه هستند نیست. 🔰یک انسان مادی، را مادی دانسته، را انسانی نابغه و را نوشته ای از سر نبوغ می داند و را نیز تکامل یافته در طول تاریخ فرض می کند که امکان تغییر و تحول در آن هست در حالیکه اینها امور غیبی هستند که قابل بررسی با حس نیست لذا نبوغ در رسالت راه ندارد چون راه فکری ندارد. ♦️هر آیه محتوایی دارد که دلیل آن محتوا، اسم یا ی خداوند است که در پایان همان آیه آمده است و با آیه هماهنگ است. مثلاً آیات توبه در انتها با رحمت و غفران خدا پایان می یابد(ان الله غفور رحیم) ✅امیرالمومنین در نهج البلاغه گوید در قران همه چیز هست اما شمایید که باید او را به دربیاورید و از او حرف در بیاورید اما شما نمی توانید بلکه من به حرف در می آورم چون هستم(و لن ینطق و اخبرکم عنه) پس فرمود من تا نبینم عبادت نمی کنم پس انسان جانی نامحسوس نیز دارد که می تواند خدای نامحسوس را ملاقات کند. عضویت در کانال http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
امام على عليه السلام فرمودند: مَن يَستَأثِر مِنَ الأَموالِ يَهلِك هر كه در اموالْ انحصارطلبى كند، نابود مى شود 📚 تحف العقول صفحه 217 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰