eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
تبلیغ در میان غیر یهودیان، آری یا خیر؟ مسیحیان بر این باورند که گزاره های کتاب مقدس از سوی خدای عالم به نویسندگان الهام شده است. اگر این ادعا راست باشد، نباید، هیچ گزاره ای از کتاب مقدس، دچار تناقض گردد! اما پاره ای از آیات کتاب مقدس، گویا دچار تناقض است؛ برای نموته به دو مورد زیر بنگرید: الف. "پس رفته، همة امّتها را شاگرد سازید و ایشان را به اسمِ اب و ابن و روح‌القدس تعمید دهید." ۱ ب. "این دوازده را عیسی فرستاده، بدیشان وصیّت کرده، گفت، از راه امّت‌ها مروید و در بَلَدی از سامریان داخل مشوید، بلکه نزد گوسفندان گمشده اسرائیل بروید." ۲ چنان که دیده می شود بنا به آیه ی نخست، بایستی همه ی امت ها را تعلیم داد و در آیات بخش ب، غیر یهودیان و سامریان، استثناء شده اند. ----- ۱. متی ۲۸: ۱۹. ۲. متی ۱۰: ۵. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 یک دستور جامع و کاربردی برنامه ریزی در زندگی امام موسی کاظم علیه السلام در یک دستور جامع و کاربردی برای برنامه ریزی در زندگی چنین می فرماید: «اجْتَهِدُوا فِی أَنْ یَكُونَ زَمَانُكُمْ أَرْبَعَ سَاعَات»؛‏ سعی کنید در زندگی، زمان خود را به چهار بخش تقسیم کنید: ✅1. سَاعَةً لِمُنَاجَاةِ اللَّهِ : بخشی را به راز و نیاز با خداوند متعال اختصاص دهید. ✅2. وَ سَاعَةً لِأَمْرِ الْمَعَاشِ : بخشی را هم به تلاش برای کسب روزی حلال اختصاص دهید. ✅3. وَ سَاعَةً لِمُعَاشَرَةِ الْإِخْوَانِ وَ الثِّقَاتِ الَّذِینَ یُعَرِّفُونَكُمْ عُیُوبَكُمْ وَ یُخْلِصُونَ لَكُمْ فِی الْبَاطِنِ: زمانی هم به معاشرت با برادران و اشخاص مورد اعتمادی بپردازید كه شما را از عیب‏هایتان آگاه می کنند و از صمیم قلب با شما یک رو هستند. ✅4. وَ سَاعَةً تَخْلُونَ فِیهَا لِلَذَّاتِكُمْ فِی غَیْرِ مُحَرَّمٍ وَ بِهَذِهِ السَّاعَةِ تَقْدِرُونَ عَلَى الثَّلَاثِ سَاعَات‏: زمانی را هم برای لذتهای حلال و تفریح قرار دهید که به کمک این بخش است که شما توان گذراندن آن سه بخش را خواهید داشت. تحت العقول ص409 علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠دیدگاه شیعیان، ادعای صوفیان 🔸هر پیامبری برای باقی ماندن راهی که از طرف خدا مامور به ارشاد مردم به سمت و سوی آن مسیر و هدف شده است، نیاز به امام، وصی و ولیّ دارد. 🔹رسول خاتم حضرت محمد صلی الله علیه و آله نیز از طرف خداوند در روز غدیرخم جانشین پس از خود را معرفی نمود و در غیر این روز نیز، در مراسمات مختلف امیرالمومنین علی علیه السلام را به عنوان ولیّ خویش و فرزندان او را به عنوان امامان پس از او معرفی فرموده بود. 🔻بحث ولایت سالیان درازی معرکه ی آرا بین شیعه و متصوفه بوده است. اسلاف تصوف سنی مذهب بوده اند و انتساب ایشان به اهل بیت علیهم السلام مردود است. 🔰شیعه معتقد است، امامت از نوع ولایت تشریعی بوده و تعداد این بندگان خاص دوازده نفر است و بر دیگران واجب است که تنها از ایشان اطاعت کنند. 🔰اما متصوفه، ولایت را یک مقام اکتسابی و قطب هر زمان را ولیّ دانسته و براین عقیده اند که هرکسی در هر زمانی می تواند به مقام ولایت که همان فناء فی الله و بقاء بالله، در نظر ایشان است نائل گردد. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 حقانیت بر غاصبین در 🔶 که به جرئت میتوان او را از کبار و بزرگان معاصر عنوان نمود و خدمات علمی و تالیفات و تحقیقات و منزلت و جایگاهش نزد شیعه بر همگان واضح است ، در وصف دریای فضائل لب به اعتراف می گشاید. وی در تحقیقش بر کتاب ، بعد از نقل ، تحقیق جالبی می زند. در فضائل الصحابه آمده است که: فرمودند که هرکه من مولای او هستم مولای اوست. 📚 فضائل الصحابه لاحمد بن حنبل (ط جامعة أم القري) ج۲ ص۵۶۹ 👈🏻 وصی الله عباس ذیل این روایت می‌نویسد: سند روایت است. گفته است که حدیث هرکه من مولای او هستم علی مولای اوست ، صحیح نیست و از طریق افراد و مطمئن نقل نشده است!! در این کلام ابن حزم جسارت زشتی وجود دارد و رجال این روایت ثقه و مورد اطمینان و اثبات و معروف هستند. 📚 فضائل الصحابه لاحمد بن حنبل (ط جامعة أم القري) ج۲ ص۵۶۹ دیدیم که وصی الله عباس عالم بزرگ معاصر چه دفاع جانانه ای در قبال این آفتاب تابان در برابر جسارت مسخره ابن حزم کرده است.حدیث غدیر صحیح است و منکری یارای مقابله با این مطلب را ندارد. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠لقب خاص امیرالمؤمنین در فرقه صوفیه 🔸از روایات زیادی با این مضمون استفاده می‌شود که هیچ کس شایسته‌ی خطاب شدن به این لقب نیست. 🔹اما می بینیم که بزرگان تصوف سایرین را به این لقب می‌خوانند و در وصف ایشان شعرها می سرایند. 🔻فریدالدین عطار نیشابوری شارح و نویسنده‌ی بزرگان صوفیه، همان کس که با اشعار و شرح حال نویسی‌ها، به مسلک منحرف صوفیه تداوم بخشید، غاصبین خلافت را امیرالمومنین می خواند. 🔻او در کتاب مصیبت نامه[1] نام آنان را به این لقب منتسب کرده و در فضیلت ایشان! اشعاری را می سراید. 🔻جلال الدین بلخی رومی نیز که از سردمداران صوفی است، دچار این مصیبت شده و غاصب دوم را امیرالمومنین دانسته و می گوید: عهد عُمّر، آن امیرمومنان داد دزدی را به جلاد و عوان[2] 🔰امام صادق علیه السلام فرمودند: همانا این اسم تنها مختص مولا امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام است و هیچ کس صلاحیت آن را ندارد و کسی راضی نمی شود او را امیرالمومنین خطاب کنند، مگر اینکه مابون باشد![3] ♻️صوفیه و بزرگان آن بدون شک از مخالفین اهل بیت علیهم السلام و خلافت بلافصل امیرالمومنین علیه السلام بوده و ادعای برخی از ایشان مبنی بر شیعه گری و پیروی از همین گمراهان، ادعایی دروغین بوده که اثبات نشدنی خواهد بود. 📚پی نوشت 1- مصیبت نامه، عطار نیشابوری، ص 29 تا 31 ، نسخه ی الکترونیکی. 2- مولوی در مثنوی 3- مستدرک الوسائل ج۱۰ص۴۰۰ / بحارالانوار 37/۳۳۱. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 📛 بیشتر مردم، شعاع دیدشان، و حدّ تلاششان، همین دنیا و شکم و خانه و ماشین است و به کلی غافل از قبر و قیامت و آخرت خود شده اند این روزها 📛 کاش لحظه ای تفکر میکردند در خلقت و سرنوشتشان! زکجا آمده ام، آمدنم بهر چه بود؟! به کجا میروم آخر؟! ✅ باور کنیم که اینهمه دم و دستگاه، آسمان ها، زمین، بی هدف نیست خلقتشان، و همگی باید رودررو شویم با الله و جواب دهیم تک تک ثانیه هایمان را 😔 ولی بیشتر مردم، آنقدر غرق شام و شکم و دنیا شده اند این روزها، که اصلا به فکر قبر و قیامت و لحظه رودررویی با خدا نیستند که نیستند! 👇👇👇👇 🌴 آیات 7 و 8 سوره روم 🌴 🕋 يَعْلَمُونَ ظَاهِرًا مِّنَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غَافِلُونَ 🕋 أَ وَ لَمْ يَتَفَكَّرُوا فِي أَنْفُسِهِمْ ما خَلَقَ اللَّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ ما بَيْنَهُما إِلَّا بِالْحَقِّ وَ أَجَلٍ مُسَمًّى وَ إِنَّ كَثِيراً مِنَ النَّاسِ بِلِقاءِ رَبِّهِمْ لَكافِرُونَ ⚡️ترجمه: اکثر آنان به امور ظاهری از زندگی دنیا آگاهند و از عالم آخرت و وعده ثواب و عقاب حق به کلی غافلند. آيا آنان در وجود خودشان فكر نكردند؟ خداوند آسمان‌ها و زمين و آنچه را كه ميان آن دو است، جز بر اساس حقّ و زمان‌بندى معيّن نيافريده است، و بى‌شك بسيارى از مردم به لقاى پروردگارشان در قیامت كفر مى‌ورزند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
سخن شنیدنی آکوئیناس در نسبت عقل و تثلیث آقای توماس آکوئیناس از بزرگترین الهیدانان و اندیشمندان مسیحی است که در جایگاه بس بلندی ایستاده است. کتاب جامع الهیات او، منبع برجسته ای در میان نگاشته های مسیحی است. او در این نگاشته ی استدلالی به روشنی می گوید که با عقل طبیعی نمی توان تثلیث را شناخت. او تلاش برای اثبات عقلی تثلیث را خوار کننده ی ایمان می داند: "Therefore, by natural reason we can know what belongs to the unity of the essence, but not what belongs to the distinction of the persons. Whoever, then, tries to prove the trinity of persons by natural reason, derogates from faith in two ways." ____________ https://ccel.org/ccel/aquinas/summa/summa.FP_Q32_A1.html لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 ملاک تشخیص و 🔶 « » از صلی الله علیه و آله و سلم می گوید: «ما و صحت نسب فرزندانمان را با حبّ علی بن ابی طالب علیه السلام می‌نمودیم؛ هر کدامشـان که علـی علیه السلام را دوست نداشتـند، می فهمیدیم از ما نیستند». 👈🏻 « » دانشمند مشهور در واکنش به این روایت می گوید: «این کار از قدیم مشهور بوده و تا امروز نیز بین ما معروف است که جز علی علیه السلام نیست». 📚 أسنی المطالب فی مناقب علی بن أبی طالب (نسخه خطی) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔹اطلاعیه🔹 دانشجویان و طلابی که قصد دارند پایان نامه خود را در رابطه با موضوع فرق و ادیان بنویسند یا نگاشته اند، جهت راهنمایی، مشاوره، رفع نواقص و اشکالات و همچنین تبدیل پایان نامه به کتاب، می توانند به آیدی ذیل مراجعه بفرمایند. 🔰 @Adminkhatam🔰⁦ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 تبیین در روز 🔶 « » می گوید در سفری همراه صلی الله علیه و آله و سلم بودیم، وقتی به محل« » رسیدیم، ایشـان در روزی که گرم تر از آن ندیده ام دستور توقف داد. سپس فرمودند: همانا در نزد شما چیزی را به یادگار می گذارم که بعد از آن هرگز گمراه نشوید! « » را؛ سپس دست ( ) علـی علیه السلام را گرفت و فرمود: ای مردم چه کسـی بر شمـا سزاوارتراست؟ گفتند: خدا و رسولش می دانند. نگاه فرمود: «هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست!» 📚 المستدرک علی الصحیحین جزء ۳ ص ۶۱۳ و ۶۱۴ 👈🏻 پ ن: « » و « » برجسته سند این روایت را صحیح می دانند. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🔺 احترام به اهل علم 🔅 : 🔸 «إنَّ اللّهَ تَبارَكَ وتَعالى أوحى إلى دانِيالَ عليه السلام : إنَّ أمقَتَ عَبيدي إلَيَّ الجاهِلُ المُستَخِفُّ بِحَقِّ أهلِ العِلمِ التّارِكُ لِلاِقتِداءِ بِهِم ، وإنَّ أحَبَّ عَبيدي إلَيَّ التَّقِيُّ الطّالِبُ لِلثَّوابِ الجَزيلِ اللّازِمُ لِلعُلَماءِ .» 🔹 خداوند متعال به دانيال عليه السلام وحى فرمود كه: «منفورترينِ بندگانم در نزد من، آن نادانى است كه حق [و حرمت] اهل دانش را سبُك مى‌شمارد و آنان را سرمشق خويش قرار نمى‌دهد، و محبوب‌ترينِ بندگانم در نزد من، آن پرهيزگارى است كه جوياى ثواب بسيار است و ملازمت با عالمان را اختيار كرده است» . 📚 الكافي: ج ۱ ص ۳۵ ح ۵ علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عقیده باخرزی به جانشینی پیامبر صلوات الله علیه 🔸 باخرزی از بزرگان فرقه‌ی صوفیه بوده که آداب و عقاید صوفیه را در کتاب خود بیان نموده است. او در باب " فص الایمان " کتاب اوراد الاحباب و فصوص الآداب در مورد بدعت ‌ گذار می‌نویسد : 👈« هر که متابعت رسول نکند مبتدع است.»[1] 🔻فارغ از این ‌ که باخرزی در بسیاری از عقاید خود در همین کتاب مخالفت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نموده است مانند بحث جانشینی پیامبر، که علاوه بر تأکیدات مکرر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در غدیر خم و غیر آن مبنی بر اختصاص آن به وجود علی بن ابیطالب (علیه السلام)، باخرزی این مقام را برای قریشیان ثابت نموده است.[2] 📚پی نوشت [1]. باخرزی، ابو المفاخر؛ یحیی، اوراد الاحباب و فصوص الآداب، به کوشش ایرج افشار، جلد دوم، چاپ دوم، چاپ دانشگاه تهران، صفحه9 [2]. همان، صفحه 6. صلی‌الله علیه و آله علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰