eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
ویرانه ام پُر می شود از عطر گیسویت بابا کجا بودی...چرا خاکی شده مویت پیدا نکردم جای سالم در سرت بابا تا بوسه ای برچینم از مابِین ابرویت پرواز کردم سوی تو اما زمین خوردم این روزها زخمی شده بال پرستویت سجاده ام را پهن کردم کنج ویرانه من هم شبیه عمه ام هستم دعاگویت این است روز و شب دعایم: کاش من را باز یک بار دیگر می نشاندی روی زانویت
ريان‌بن‌شبيب گويد: روز اول ماه محرم خدمت علیه‌السلام رسيدم. پس به من فرمودند: به راستى که محرم همان ماهى است كه اهل جاهليت در زمان گذشته، ظلم و قتال را در آن به خاطر رعایت حرمت این ماه، حرام مى‌دانستند. اما اين امت، نه حرمت اين ماه را نگه داشتند و نه حرمت پيغمبرش را. در اين ماه ذريه‌ی او را كشتند، زنانش را اسير كردند و اموالش را غارت نمودند. خدا هرگز اين گناه آنان را نمی‌آمرزد. اى پسر شبيب؛ اگر براى چيزى گريه می‌کردی، پس براى حسين گريه كن. كه او را مانند گوسفندی سر بريدند و هجده تن از خاندانش با او كشته شدند كه روى زمين نظیر نداشتند. همانا آسمان‌ها و زمین‌های هفت‌گانه براى كشته شدن او گريستند. و چهار هزار فرشته براى ياری او به زمين آمدند، اما او را كشته شده یافتند. پس آنها بر سر قبر او ژوليده و خاک‌آلود باقی مانده‌اند تا امام زمان علیه‌السلام ظهور كند و از ياران او باشند، و شعار آنها يالثارات‌الحسين است. اگر بر حسين علیه‌السلام گريه كنى به طوری که اشکت بر گونه‌هايت جاری گردد، خداوند تمام گناهانی را که مرتکب شده‌ای، از کوچک و بزرگ و كم و زیاد می‌آمرزد. اگر می‌خواهى با خدا ملاقات کنی در حالی که گناهى نداشته باشى، پس حسين علیه‌السلام را زيارت كن. اگر می‌خواهى در غرفه‌هاى بهشتی، در کنار پيغمبر و خاندان او ساكن شوى، قاتلان حسين را لعنت كن. اگر می‌خواهى همانند ثواب کسانی که در کنار حسين شهید شدند، نصیبت گردد، هر گاه به یاد آن [واقعه] افتادى، بگو: ای كاش با آنها بودم و به اجر عظيمى مى‌رسيدم. اگر می‌خواهى با ما در درجات اعلای بهشت باشى، پس در حزن و اندوه ما محزون و در شادى ما شاد باش و داشتن ولايت ما بر تو واجب است. که همانا اگر فردى ولایت سنگى را داشته باشد، خداوند در روز قيامت، با همان سنگ محشورش خواهد کرد. ‍ عَنِ اَلرَّيَّانِ‌بْنِ‌شَبِيبٍ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى اَلرِّضَا عَلَيْهِ‌السَّلاَمُ فِي أَوَّلِ يَوْمٍ مِنَ اَلْمُحَرَّمِ، فَقَالَ لِي: إِنَّ اَلْمُحَرَّمَ هُوَ اَلشَّهْرُ اَلَّذِي كَانَ أَهْلُ اَلْجَاهِلِيَّةِ فِيمَا مَضَى يُحَرِّمُونَ فِيهِ اَلظُّلْمَ وَ اَلْقِتَالَ لِحُرْمَتِهِ فَمَا عَرَفَتْ هَذِهِ اَلْأُمَّةُ حُرْمَةَ شَهْرِهَا وَ لاَ حُرْمَةَ نَبِيِّهَا لَقَدْ قَتَلُوا فِي هَذَا اَلشَّهْرِ ذُرِّيَّتَهُ وَ سَبَوْا نِسَاءَهُ وَ اِنْتَهَبُوا ثَقَلَهُ. فَلاَ غَفَرَ اَللَّهُ لَهُمْ ذَلِكَ أَبَداً. يَااِبْنَ‌شَبِيبٍ؛ إِنْ كُنْتَ بَاكِياً لِشَيْءٍ فَابْكِ لِلْحُسَيْنِ فَإِنَّهُ ذُبِحَ كَمَا يُذْبَحُ اَلْكَبْشُ وَ قُتِلَ مَعَهُ مِنْ أَهْلِ‌بَيْتِهِ ثَمَانِيَةَ عَشَرَ رَجُلاً مَا لَهُمْ فِي اَلْأَرْضِ شَبِيهُونَ. وَ لَقَدْ بَكَتِ اَلسَّمَاوَاتُ اَلسَّبْعُ وَ اَلْأَرَضُونَ لِقَتْلِهِ. وَ لَقَدْ نَزَلَ إِلَى اَلْأَرْضِ مِنَ اَلْمَلاَئِكَةِ أَرْبَعَةُ آلاَفٍ لِنَصْرِهِ فَوَجَدُوهُ قَدْ قُتِلَ. فَهُمْ عِنْدَ قَبْرِهِ شُعْثٌ غُبْرٌ إِلَى أَنْ يَقُومَ اَلْقَائِمُ، فَيَكُونُونَ مِنْ أَنْصَارِهِ وَ شِعَارُهُمْ يَالَثَارَاتِ‌اَلْحُسَيْنِ. إِنْ بَكَيْتَ عَلَى اَلْحُسَيْنِ، حَتَّى تَصِيرَ دُمُوعُكَ عَلَى خَدَّيْكَ، غَفَرَ اَللَّهُ لَكَ كُلَّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتَهُ، صَغِيراً كَانَ أَوْ كَبِيراً قَلِيلاً كَانَ أَوْ كَثِيراً. إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَلْقَى اَللَّهَ عَزَّوَجَلَّ وَ لاَ ذَنْبَ عَلَيْكَ فَزُرِ اَلْحُسَيْنَ. إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَسْكُنَ اَلْغُرَفَ اَلْمَبْنِيَّةَ فِي اَلْجَنَّةِ مَعَ اَلنَّبِيِّ وَ آلِهِ، فَالْعَنْ قَتَلَةَ اَلْحُسَيْنِ. إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَكُونَ لَكَ مِنَ اَلثَّوَابِ مِثْلَ مَا لِمَنِ اُسْتُشْهِدَ مَعَ اَلْحُسَيْنِ، فَقُلْ مَتَى مَا ذَكَرْتَهُ "يٰا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً". إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَكُونَ مَعَنَا فِي اَلدَّرَجَاتِ اَلْعُلَى مِنَ اَلْجِنَانِ فَاحْزَنْ لِحُزْنِنَا وَ اِفْرَحْ لِفَرَحِنَا وَ عَلَيْكَ بِوَلاَيَتِنَا. فَلَوْ أَنَّ رَجُلاً تَوَلَّى حَجَراً، لَحَشَرَهُ اَللَّهُ مَعَهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ. 📚 شیخ رضوان‌الله‌علیه، جلد ۱، صفحه ۱۲۹ 🔰@Adyanuniv🔰
🔸معاویه این کیاست و سیاست را داشت که تصویر انسانی بردبار و جلوه ای از حکومت معتقد به مدارا را از خود و دستگاه خلافتش نشان دهد. در زمان عمر برخی از اهل شام شکایت او را به نزد خلیفه بردند. عمر گفت:" این جوان قریش را رها کنید. جوانی که می تواند به هنگام غضب، تبسم کند".( ، ج3، ص 1418). معاویه برای حکومت، بسیار حلیم بود چنانکه مردی به او سخن زشتی گفت و معاویه خویشتن داری کرد. با اين خشم و کینه که در تو سراغ داریم، چطور تادیبش نکردی؟ گفت: تا زمانی که مردم میان من و حکومت حایل نشوند، مانع زبانشان نمی شوم.( الادباء راغب اصفهانی- چاپ دارمکتبه الحیاه بیروت). ابن عبدالبر در (جلد اول، ص41) به نقل از معاویه می نویسد:"انی لا استحی ان اظلم من لا یجد علی ناصرا الا الله"(شرم دارم به کسی که جز خدا کسی را ندارد، ظلم کنم). 🔸این روش البته فلسفه خود را داشته است:"چون یکی از ماموران مالیات عبیدالله بن زیاد، سهمی بیشتر برای خود برداشت و سهمی کمتر برای عبیدالله، از هراس خشم او به نزد معاویه گریخت. معاویه او را پناه داد. عبیدالله به معاویه اعتراض کرد. معاویه گفت: تو باید سختگیر و خشن باشی. من هم باید مهربان و ملایم باشم.(عقدالفرید،ج4،ص 340) 🔸در ورای این حلم و مهربانی اما سیر حوادث و جدی شدن زبان منتقدین، تصویری عریان تر را بر پرده می برد. حجربن عدی از یاران علی بن ابیطالب و در زمره مخالفان و منتقدین معاویه است . اهل سنت به دلیل صحابی بودن او را محترم می‌دانند؛ و از او با لقب "حجرالخیر" نام می‌برند. می‌نویسد: «وهو المعروف بحجر الخیر.. وفد عَلَی النَّبِیّ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ هو و أخوه هانئ، و شهد القادسیة، وکان من فضلاء الصحابة» و او معروف است به حجر الخیر.. و از بزرگان صحابه بوده (اسد الغابة۱/۴۶۱ دارالفکر) ابن سعد (ت:۲۳۰ه) می‌نویسد: «وکان ثقة معروفاً» از افراد مورد اعتماد بود. وقتی حجر بن عدی، صراحتا زبان به انتقاد از معاویه می گشاید دیگر از آن حلم و بردباری و ملایمت و خیرخواهی خبری نیست. آن شیوه نمایشی مبتنی بر خشم کارگزاران حکومتی و رافت خلیفه هم دیگر بکار نمی آید. 🔸حجر را با دست بسته در در منطقه مرج عذراء ( حومه منطقه الغوطه در اطراف دمشق)گردن می زنند ( همانجایی که بدست حجر و توسط ارتش اسلام فتح شده است!) در تاریخ مدینة دمشق (جلد 6 ،ص241)می نویسد :" معاویه پس از کشتن حجر می گفت که او را به خاطر مصلحت امت کشته اند و اگر زنده میماند، مفسده می کرد". نکته جالب توجه ان است که پس از اینکه آب ها از آسیاب می افتد و منتقد این شیوه از حکومت،از میان می رود، دوباره معاویه به نقش خود باز می گردد بر سر نعش حجر نماز می خواند و وقتی عایشه همسر پیامبر به او اعتراض می کند که: "حلم ابوسفیانی" ات چه شد ؟ می گوید:" مثل تویی نبود که مرا نصیحت کند!".( ، ج1، ص329 و330). 🔸معاویه چندی بعد، در یکی از سفرها حج خود با حسین بن علی روبرو می شود . آن نماز خواندن بر حجر؛ حالا به کار می آید. در نتیجه وقتی حسین از او می پرسد که با حجر چه کردی؟ معاویه، مضمون طعنه آمیزی که حکایت از قدرت حکومتش را دارد، در لفافه تعبد و تشرع می پیچید و می گوید: کشتیم و دفن کردیم و بر او "نماز " خواندیم! پاسخ حسین بن علی اما هوشمندانه است و مستقیما آن وجهی از حکومت بنی امیه را نشانه می رود که تلاش دارد بر" اسلام " خود تاکید کند در نتیجه حسین بن علی، اصل آن "اسلام"- ی که در ظاهر چنین توام با معرفت و بردباری جلوه می کند و در باطن جز به گردن زدن معترض و منتقدی چون حجربن عدی رضا نمی دهد- را زیر سوال می برد و می گوید:"ما اگر پیروان تو را بکشیم، برآنان نماز نمی خوانیم!".( ، ابومنصور شیخ احمد بن علی بن ابیطالب ، ص 296) 🔰@Adyanuniv🔰
🔶 🔶 « » چیره دست قرن چهارم هجری و نواده قاتل چنین می‌سراید: همگان دانستند که در اثر نابکارى آنان بود، که روز ، روز را در پى داشت. صریح خصم شماست و هم آنچه بهترینِ پیامبران در آن روز فرمود. سفارش او را علناً زیر پا نهادید، و بر او بستید آنچه را که خواستید. 📚 کتاب شریف الغدیر ج۴ ص۲۰ 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 اعتراف به تواتر 🔶 حدیث یکی از احادیث فوق تواتر می باشد که با این وجود عده ای از متعصبین و معاندین و نواصب (همچون ) در پی تشکیک در آن برآمده اند. باتوجه ب نظر علمای مخالف شیعه در مورد این حدیث و معاندین و در مورد این حدیث ثابت و آشکار می‌گردد. در مورد این حدیث می نویسد: و در امالی خودش از نقل کرده است که: ” علی بن ابی طالب مولی من کنت مولاه ” و نتیجه آن که این حدیث حدیثی است و شکی در آن نیست بلکه بعضی از حفاظ آن را دانسته اند و در روایتی از است که این حدیث را سی از شنیده‌اند و برای علی بن ابی طالب هنگامی که در ایام نزاع رخ داده به آن شهادت داده اند. 📚 مرقاه المفاتیح شرح مشکاه المصابیح (ط دار الفکر) ج۱۰ ص۴۶۴ 👈🏻 نتیجه آن که : الف) حدیث غدیر حدیثی است ثابت و صحیح و شکی در آن نیست. ب) برخی از حفاظ حدیث مخالفین شیعه آن را متواتر دانسته اند. ج) در روایتی از احمد بن حنبل آمده که سی صحابی این حدیث را از نقل کرده‌اند. د) برخی از در زمان خلافت به این حدیث به سود شهادت داده اند. (همین مطلب خود نشان می دهد که دلالت حدیث غدیر ، خلافت و ولایت امور می باشد چرا که در ایام نزاع در خلافت امیرالمومنین، از اساسی ترین مسائل، مساله خلافت بود و از همین رو عده‌ای از صحابه به این حدیث شهادت داده اند) 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 سیاست دوگانه ها در ردّ 🔶 « » درباره پاداش روز می‌گوید: «این‌ که نقل شده روزه روز غدیر معادل روزه شصت ماه است صحیح نیست، زیرا مگر می‌شود روزه مستحبی از روزه ماه اجر بیشتری داشته باشد؟!» 📚 البدایه و النهایه ص۶۸۱ 👈🏻 حال باید به «ابن کثیر» گفت چرا شما درباره شش روز، روزه ماه که به ماه مبارک رمضان ضمیمه شود و پاداشی معادل روزه در تمام مدت عمر دنیاست، اعتراض نمی‌کنید و نسبت به حدیث صحیح مسلم ساکتید؟!!! 📚 صحیح مسلم کتاب الصیام باب استحباب صوم ستة ایام من شوال 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گرفتن و برخی نواصب و دشمنان علیهم السلام در روز 🔸 اللّهُمَّ اِنَّ هذا يَوْمٌ تَبرَّکَتْ بِهِ بَنُو اُمَيَّةَ وَ ابْنُ آکِلَةِ الَْآکبادِ اللَّعينُ ابْنُ اللَّعينِ عَلى لِسانِكَ وَ لِسانِ نَبِيِّكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ ... وَ هذا يَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِيادٍ وَ آلُ مَرْوانَ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِ اَللّهُمَّ فَضاعِفْ عَلَيْهِمُ اللَّعْنَ مِنْكَ وَ الْعَذابَ (الاَْليمَ) 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴نفوذ بهائیت در نشریات اسرائیلی 👤لطف‌الله حکیم بهائی یهودی تباری است که در محفل ملی بهائیان ایران مشغول بود، به اسرائیل رفت و در تشکیلات مرکزی بهائیان در بیت‌العدل به فعالیت پرداخت. او به طور مرتب، اخبار بهائیت و مطالب نشریات اسرائیل پیرامون این فرقه را به منظور تقویت روحیه بهائیان برای ترجمه و انتشار در مجلات بهائی به ایران می‌فرستاد. از جمله در مهرماه 1332 پس از کودتای 28 مرداد و سرنگونی دولت دکتر مصدق، در نشریه رسمی بهائیان ایران می خوانیم: ✍️جناب دکتر لطف الله از ارض اقدس [اسرائیل] چنین مرقوم داشته‌اند: این ایام در اسرائیل، جراید، چه به زبان عبری و چه عربی و چه انگلیسی، مقالات مفصل راجع به دیانت بهائی و مقام اعلی [قبر منسوب به علی‌محمد شیرازی] درج می‌نمایند. ساختمان مقام اعلی هیجان غریبی بین مردم انداخته به طوری که همه روزه صدها نفوس از سیاحان و از اهالی اسرائیل برای زیارت آن مقام مقدس می‌آیند. ای کاش ممکن بود از همه جراید برای شما ارسال می‌نمودم. امروز در روزنامه یومیه jerusalem Post شرح مفصلی با عکس مقام اعلی درج شده، عجالتاً این روزنامه را برای محفل مقدس روحانی ملی و محلی می‌فرستم که اگر صلاح بدانند، ترجمه نموده، انتشار دهند. (1) 👈سپس مجله رسمی محفل ملی بهائیان ایران، متن کامل مقاله جانبدارانه این نشریه صهیونیستی را که در شماره 16اکتبر1953 (24مهر1332) چاپ شده (2) برای بهائیان درج می‌کند. 👇پی‌نوشت: 📜1. اخبار امری، سال 1332، ش7-6 (مهر-آبان)، ص17-13. 📜2. سیدمحمدباقر نجفی. بهائیان، تهران، طهوری، 1357. صص735 -732. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴پیروان و مخالفان بهاء الله 👥در میان پیروان میرزا حسینعلی نوری بعضی از روحانی نماهای بی سوادی دیده می شوند که به فرقه ضالّه بهائیت پیوستند، مانند سیّد عبدالهادی قزوینی؛ فرد میانی ردیف عقب. 🕌اما تمام علمای شیعه بخاطر مخالفت با ادعاهای میرزا حسینعلی نوری، مبغوض میرزا شده و از طرف وی مورد زشت ترین خطاب ها قرار گرفتند. 🔰@Adyanuniv🔰
✅ جایگاه امام حسین نزد زرتشتیان موبد خورشیدیان: در محرم و صفر به هیچ عنوان جشن و مراسم شادی مانند عروسی و نامزدی برگزار نمی کنیم، زیرا آن را بدیمن می دانیم. 🔰@Adyanuniv🔰
اسلام صلی الله علیه و آله: ✍️مرْحَباً بِكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ يَا زَيْنَ السَّمَاوَات‏ وَ اَلْأَرَضِينَ 🔴 آفرین بر تو یا ابا‌عبدالله، ای زینت آسمان‌ها و زمین‌ها. 📚بحار الأنوار جلد ۳۶ صفحه ۲۰۵ 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ امام حسین متعلق به مسلمانان نیست... 🔹 رئیس انجمن موبدان زرتشتیان ایران: امام حسین (علیه السلام) فقط متعلق به مسلمانان نیست، بلکه متعلق به همه بشریت و جهانیان است. 🔰 @Adyanuniv🔰
👤وزرای بهائی عصر طاغوت 💀بر خلاف اذعان سایت ویکی پدیا مبنی بر شیعه بودن هوشنگ نهاوندی، او از وزرای بهائی رژیم طاغوت بوده است. 🔫ساواک در گزارش مورخ ۱۳۴۴/۳/۳۱، با اعلام بهائی بودن هوشنگ نهاوندی، در این زمینه چنین هشدار می‌دهد: ✍️«در محافل مذهبی شیعه، بهائی بودن چند تن از وزرای هویدا، از جمله وزیر آبادانی و مسکن (هوشنگ نهاوندی)، بهترین و مؤثرترین وسیله تبلیغات برای پیشرفت منظور مخالفان و منتقدان رژیم را فراهم ساخته است.» (۱) 🔫در کارنامه فعّالیت نهاوندی، وابستگی به رژیم صهیونیستی نیز دیده می‌شود. مئیر عزری، نماینده اسرائیل در ایران در زمان پهلوی دوم، در خاطراتش از نهاوندی به عنوان یکی از یاران و همکاران رژیم صهیونیستی یاد می‌کند: ✍️«هوشنگ نهاوندی رئیس دفتر فرح همسر شاه، از دانشگاه پاریس درجه دکتری در اقتصاد دریافت داشته بود و از این پایگاه توانست به ریاست دانشگاه‌های شیراز و تهران و وزارت برسد. نهاوندی زاده گیلان است، راه پیشرفت را پرشتاب پیمود و در سال ۱۹۶۵ که هنوز دفتر شهبانو را سرپرستی می‌کرد، کوشید تا به ما در مناقصه برپا کردن برنامه ساختمان‌های دهقان، یاری دهد که به جائی نرسید.» (۲) 👇پانوشت: 📜۱. ابراهیم ذوالفقاری، اولین زن کابینه، فصلنامه مطالعات تاریخی، شماره ۱۷، تابستان ۱۳۸۶، ص ۲۵۰، به نقل از سند ۳۰۳/۴۱۴، ۱۳۴۴/۳/۳۱. 📜۲. مئیر عزری، کیست از شما از تمامی قوم او، ترجمه ابراهام حاخامی، دفتر اول، ص ۲۳۶. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴سودای تشکیل حکومت بهائی ✍️دستورالعمل‌های موجود در کتب بهائی و نقشه‌هایی که توسط مراکز این فرقه ارائه می‌گردد، نشان می‌دهد یکی از اهداف مهم یا شاید مهم‌ترین هدف بهائیت، «تأسیس حکومت» است.(۱) 🔫ایده غصب قدرت و تأسیس حکومت بهائی که در مرحله اول، معطوف به کشورها و در گام بعد به کل جهان می‌باشد، خیالی است که سردمداران فرقه از دیرباز، در آرزوی آن بوده و تعیین کرده‌اند که بهائیان با طی هفت مرحله می‌توانند به آن دست یابند. این مراحل به ترتیب شامل: «۱. مجهولیت. ۲. مظلومیت و مقهوریت. ۳. انفصال بهائیت از دیگر ادیان . ۴. استقلال بهائیت و مساوات آن با سایر ادیان. ۵. رسمیت یافتن بهائیت و شناسایی آن به عنوان دیانت رسمی کشور. ۶. ظهور سلطه زمینیه امر الهی و ادغام سازمان کشوری با نظام بهائی. ۷. استقرار سلطنت بهائی در سطح بین‌المللی و آغاز عصر ذهبی دور بهائی.»(۲) 👨‍👨‍👧‍👧مسلماً عبور از این مراحل، نیازمند جمعیت بهائیانی است که هر یک از این هفت عنوان را مطالبه و در مسیر اجرای آن اقدام نمایند. مرکز جهانی فرقه –که مقر آن در فلسطین اشغالی است- نقشه‌های متعددی در راستای افزایش شمار بهائیان و گذار از این مراحل هفتگانه، طرح و به نقاط مختلف ابلاغ می‌کند. با این حال، بهائیت علیرغم هزینه بسیار و تبلیغات با تمام قوا، اقبال چندانی نداشته و هرچند با لابی‌گری و نقاب بر چهره واقعی‌اش، در کشورهای بسیاری رخنه کرده، اما در هیچ کجا به درجه مطلوبی از نظر تشکیلاتی نرسیده‌است. 👇پانوشت: 📜۱.افندی، شوقی، قرن بدیع، مؤسسه معارف بهائی، ص۴۳۷. 📜۲.افندی، شوقی، ظهور عدل الهى، ص ۳۲. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴منازعات روحانیت با بهائیت 👈اوج منازعات روحانیت و دولت بر سر موضوع بهائیت در عصر پهلوی و در سال ۱۳۳۴ ش، روی داد که افزون بر درگیر شدن آیت‌الله بروجردی و آقای فلسفی و همین طور سید نورالدین شیرازی در این ماجراها، بسیاری از روحانیون و شخصیت‌های دیگر نیز وارد عرصه مبارزه علیه بهائیت شدند. (۱) 🔹در آن سال حجت الاسلام فلسفی با توافق آیت‌الله بروجردی در ماه مبارک رمضان، مسئله بهائی‌ها را در سخنرانی‌های مسجد شاه که به طور مستقیم از رادیو پخش می‌شد، مطرح کرد. البته وی برای ایراد این سخنرانی‌ها توافق محمدرضا پهلوی را نیز کسب کرده بود. (۲) 🔹او در یک سخنرانی می‌گوید: «اعلیحضرت! مملکت ما این همه طبیب مسلمان دارد، مردم ناراحت هستند از این که دکتر ایادی بهائی طبیب مخصوص شماست. او را عوض کنید.» 🔹با پخش سخنان مهیج و افشاگرانه‌ی آقای فلسفی از رادیو، مردم یکباره خروشیدند و تظاهراتی علیه بهائیان به راه انداختند. 👇پانوشت: 📜۱. رسول جعفریان، جریان‌ها و سازمان‌های مذهبی- سیاسی ایران، ص ۱۸۸. 📜۲. علی دوانی، خاطرات حجت الاسلام فلسفی، ص ۱۹۰. 🔰@Adyanuniv🔰
جز این دو میوه قلبم ثمر نداشته ام ببخش اگر که پسر بیشتر نداشته ام برای اینکه شبیه تو بی کفن باشند برایشان کفن از خانه برنداشته ام مصیبت علی اکبر قد مرا خم کرد وگرنه دست به روی کمر نداشته ام بیا دوتا پسرم را خودم فدات کنم که دشمن تو نگوید جگر نداشته ام بخاطر تو ز خیمه نیامدم بیرون وگرنه هیچ غمی در نظر نداشته ام حسین غصه نخور مادر شهید شدم تو فکر کن که از اول پسر نداشته ام هزار مثل پسرهای من فدای سرت ببخش اگر که پسر بیشتر نداشته ام 🔰@Adyanuniv🔰
از سرباز امیرالمومنین در صفین تا سرباز ابن زیاد در کربلا یکی از شخصیت‌های روز واقعه است که سرنوشت عجیبی را برای خود در کربلا رقم زد. او مثل خیلی از کسانی که در کربلا مقابل سیدالشهدا ایستادند پیش از آن در جنگ صفین و در رکاب امیرالمومنین برای حضرت شمشیر می‌زد. اما در کربلا جزو آن دسته از کوفیانی بود که از جانب عبیدالله بن زیاد مأموریت پیدا کرد تا در جنگ با امام حسین علیه السلام شرکت کند. جدایی از لشکر عمر بن سعد در عاشورا روایات تاریخی می‌گویند هرثمه بن ابی مسلم در کربلا می‌توانست همچون حربن یزید ریاحی سرنوشت متفاوتی را برای خودش رقم بزند؛ او که تا روز عاشورا در صف لشکریان عمربن سعد قرار داشت در آخرین لحظات دچار یک تحول و دگرگونی شد؛ اتفاقی که باعث شد تا او از سپاه دشمنان سیدالشهدا فاصله بگیرد. هرثمه بن ابی مسلم در آن روز نقل کرده است: «من در شمار لشکر عبیدالله بن زیاد بودم. روز عاشورا در کربلا با دیدن درختی به یاد خاطره‌ای افتادم و این تجدید خاطره موجب دگرگونی در درون من و عامل جدایی ام از لشکر عمربن سعد شد.» پیش‌بینی امیرالمومنین برای هرثمه او می‌گوید وقتی به همراه سپاهیان امیرالمومنین (علیه السلام) در جنگ صفین شرکت کرد. در بازگشت، سپاه امام در کربلا توقف کرد و پس از برپایی نماز صبح، حضرت امیر (علیه السلام) مشتی از خاک کربلا را برداشت و آن را بویید و فرمود: «ای خاک! همانا از تو مردمی محشور می‌شوند که بدون حسابرسی وارد بهشت می‌گردند.» تنها گذاشتن سیدالشهدا از بیم ابن زیاد هرثمه وقتی به یاد این خاطره افتاد سوار بر شتر به سمت کاروان امام حسین علیه السلام رفت و این حدیث را برای حضرت بازگو کرد. امام در جواب این سوال فرمود: «اکنون با ما هستی یا بر ضد ما؟»از آنجایی که او بیم آزار و اذیت کودکانش در کوفه توسط عبیدالله را داشت خواسته سیدالشهدا را رد کرد و پاسخ داد: «نه با شما هستم و نه بر شما! کودکانم را در شهر نهادم و از ابن زیاد بر ایشان نگرانم» امام حسین علیه السلام وقتی این جواب را از زبان هرثمه بن ابی مسلم شنید خطاب به او فرمود: «برو! تا آنکه قربانگاه ما را نبینی و صدای ما را نشنوی، قسم به آنکه جان حسین در دست اوست، اگر کسی امروز صدای غربت ما را بشنود و به یاریمان نشتابد، هر آینه خداوند او را با صورت در دوزخ می‌افکند» پاسخی که باز هم در جان ابن مسلم اثر نکرد او در نهایت امام و یارانش را در ظهر عاشورا تنها گذاشت. 🔰@Adyanuniv🔰
🔶 تصریح به صحت 🔶 از علمای بزرگ در مورد این فراز می‌نویسد: ثُمَّ قَوْلُ بَعْضِهِمْ إِنَّ زِیَادَهَ: اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ مَوْضُوعَهٌ مَرْدُودَهٌ، فَقَدْ وَرَدَ ذَلِکَ مِنْ طُرُقٍ صَحَّحَ الذَّهَبِیُّ کَثِیرًا مِنْهَا وَاللَّهُ أَعْلَمُ. قول برخی افراد که زیاده ” اللهم وال من والاه ” موضوع و است است و این عبارت از طرق مختلفی وارد شده که بسیاری از آن‌ها را کرده است والله اعلم. 📚 مرقاة المفاتیح شرح مشکاه المصابیح (ط دار الفکر) ج۱۰ ص۴۷۶ 🔰@Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 طريق‌های فراوان نقل (۱) 🔶 طُرُق روايت غدير در قرون آغازين اسلام بسيار فراوان بوده كه علماء گاهي كتابهاي قطور و چند جلدي فقط خاص آن تاليف مي كرده اند: در کتاب تذکرة الحفاظ می‌گويد: من طريق حديث غدير را كه در كتاب ابن جرير طبري آمده را ديدم: فاندهشت له ولكثرة تلك الطرق. من زده و زده شدم از اين همه طريق براي حديث غدير. 📚 تذكرة الحفاظ ج۲ ص۷۱۳ 🔰@Adyanuniv🔰
🔶 طريق‌های فراوان نقل (۲) 🔶 طُرُق روايت غدير در قرون آغازين اسلام بسيار فراوان بوده كه علماء گاهي كتابهاي قطور و چند جلدي فقط خاص آن تاليف مي كرده اند: در كتاب ديگرش سیر اعلام النبلاء می‌گويد: جَمَع طرق حديث غدير خم في أربعة أجزاء رأيت شطره فبهرني سعة رواياته وجزمت بوقوع ذلك. آقاي ابن جرير طبري طرق حديث غدير خم را در ۴جلد جمع كرده است، بعضي از اين ها را ديدم و ماندم و عقل از سرم پريد و اين همه روايات متعدد ديدم و قطع پيدا كردم كه اين حديث غدير اتفاق افتاده است. 📚 سير أعلام النبلاء ج۱۴ ص۲۷۷ 🔰@Adyanuniv🔰