eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
📃 | دروغ بزرگ ، انکار سلطه یهود برصنعت و تجارت فیلم قسمت ششم : ✍️ یهود شهر تینسل (نام دیگر هالیوود) را در کنترل خود داشته و هنوز هم دارند. به غیر از این گفتن دروغ است. اینکه گروهی از افراد که کمتر از ۳ درصد جمعیت آمریکا را نمایندگی نموده و بسیاری از اعضای آنها وفاداری به یک کشور خارجی( اسراییل) را خود اظهار می کنند، این که این افراد شماری بسیاری از نهادهای فرهنگی، مالی و فرهنگی امریکایی را تحت کنترل داشته باشند، حکایت از بدی اوضاع از قبل دارد. ✍️ اما انکار نفوذ و قدرتشان مطلقاً توهین‌آمیز است، به ویژه هنگامی که خودشان دائماً از "بیش نمایندگی" در چنین حوزه هایی، متکبرانه و با غرور و افتخار یاد می‌کنند و دیگر اینکه، هنگامی که چنین امری به نقطه‌ای می‌رسد که غیر یهودیان، به علت اظهار واقعیت‌ها و حقیقت، از سوی آشوبگران یهودی و متعصبین صهیونیست مورد حمله قرار می‌گیرند، مطلقاً ناراحت کننده و آزاردهنده است. ✍️ اغلب امریکایی ها همیشه به اینکه قدرت بسیار زیاد در دستانی بسیار کم قرار می‌گیرد، به دیده سوءظن و بدبینی نگاه کرده اند. اصولا قانون اساسی آمریکا حول محور همین موضوع بنا شده است و به همین علت است که ما هرگز به گروه های نخبگانی که تلاش کرده‌اند خواسته‌های خود را بر ما دیکته کنند، اعتماد نکرده‌ایم. بنابراین اگر ما به تفکرات نظام و تشکیلات قدیمی نخبگان پیشین اعتماد نمی کنیم، چه دلیلی وجود دارد که به نخبگان جدید، تشکیلات یهود و قدرت فوق‌العاده زیاد آنها در آمریکا، اعتماد کنیم. 🔰 @adyanuniv 🔰
📚 | از مبارزه تا مذاکره یاسر عرفات 🔹 کتاب «از مبارزه تا مذاکره یاسر عرفات» نوشته «افسانه وفا» به زندگی و فعالیت‌های سیاسی می‌پردازد.شخصی که با تلاش و سیاستمداری توانست گروه‌های مختلف مبارز را هماهنگ و صدای مردم را به گوش جهانیان برساند. 🔸 کتاب در بخش دوم علت تشکیل سازمان عرفات یعنی «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» یا « » از سوی آنان را چنین بیان می‌کند: «دولت‌های عربی یا نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند برای فلسطین کاری کنند، بنابراین آنان تصمیم گرفتند خودشان با عملیات نظامی علیه این کار را انجام دهند.» 🔹 در قسمت «روند سازش، کمپ دیوید اول تا کمپ دیوید دوم» جریانات را مطرح می‌کند. همچنین برای آمادگی ذهنی مخاطب، نویسنده در ابتدای این قسمت تاریخچه اشغال فلسطین و بخش‌هایی از لبنان، سوریه و مصر را به شکل مختصر بیان کرده تا زیاده‌خواهی رژیم غاصب اسرائیل را نشان و علت عدم رسیدن توافق یاسر عرفات و طرف اسرائیلی را به طور ضمنی به مخاطب بفهماند. 📌معرفی بیشتر این در لینک زیر:👇 🌐 khbn.ir/f7B 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ مقبره مادر سلیمان یا پاسارگاد 🔹 ادوارد گرانویل براون در سفر نامه اش آورده که ایرانیان مقبره پاسارگاد را مسجد مادر سلیمان می خوانند و جزو مکان های مقدس می دانند. 🔰 @adyanuniv 🔰
فضیلت اشک بر اباعبدالله علیه السلام ●عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ «علیه السلام» قَالَ: مَنْ ذُکِرْنَا عِنْدَهُ فَفَاضَتْ عَیْنَاهُ وَ لَوْ مِثْلَ جَنَاحِ الذُّبَابِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ ذُنُوبَهُ وَ لَوْ کَانَ مِثْلَ زَبَدِ الْبَحْرِ . ●امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که نام ما نزد او برده شود و از چشم وی اشک جاری گردد و لو به اندازه بال مگس، گناهان وی آمرزیده می‌شوند و لو اینکه به اندازه کف دریاها باشد . 📜بحارالانوار/ج۴۴/ص۲۸۹. 🔰 @adyanuniv 🔰
🔷🔶 👈🏼👈🏼 بیهقی در دلائل النبوة از عروه روایت کرده که او گفت: هنگامی که رسول اللَّه صلّی اللَّه علیه و آله با مسلمین از تبوک مراجعت می‌کرد و در راه مدینه بسیر خود ادامه می‌داد، گروهی از اصحاب او اجتماعی کردند، و تصمیم گرفتند که آن جناب را در یکی از گردنه‌های بین راه به طور مخفیانه از بین ببرند، و در نظر داشتند که با آن حضرت از راه عقبه حرکت کنند. ⭕️پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) از این تصمیم خائنانه مطلع شد و فرمود: هر کس میل دارد از راه بیابان برود؛ زیرا که آن راه وسیع است و جمعیت به آسانی از آن می‌گذرد، حضرت رسول (صلی الله علیه وآله وسلم) هم از راه عقبه که منطقه کوهستانی بود به راه خود ادامه داد، اما آن چند نفر که اراده قتل پیغمبر را داشتند برای این کار مهیا شدند، و صورت‌های خود را پوشانیدند و جلو راه را گرفتند. حضرت رسول امر فرمود، حذیفة بن یمان و عمار بن یاسر در خدمتش باشند، و به عمار فرمود: مهار شتر را بگیرد و حذیفه هم او را سوق دهد، در این هنگام که راه می‌رفتند ⭕️ ناگهان صدای دویدن آن جماعت را شنیدند، که از پشت سر حرکت می‌کنند و آنان حضرت رسول را در میان گرفتند و در نظر داشتند قصد شوم خود را عملی کنند. پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) از این جهت به غضب آمد، و به حذیفه امر کرد که آن جماعت منافق را از آن جناب دور کند، حذیفه به طرف آن‌ها حمله کرد و با عصائی که در دست داشت، بر صورت مرکب‌های آنها زد و خود آنها را هم مضروب کرد، و آنها را شناخت، پس از این جریان خداوند آنها را مرعوب نمود و آنها فهمیدند که حذیفه آنان را شناخته و مکرشان آشکار شده است، و با شتاب و عجله خودشان را به مسلمین رسانیدند و در میان آنها داخل شدند. ⭕️بعد از رفتن آنها حذیفه خدمت حضرت رسول رسید، و پیغمبر فرمود: حرکت کنید، و با شتاب از عقبه خارج شدند، و منتظر بودند تا مردم برسند، پیغمبر اکرم فرمود: ای حذیفه شما این افراد را شناختید؟ عرض کرد: مرکب فلان و فلان (ابوبکر و عمر) را شناختم، و چون شب تاریک بود، و آن‌ها هم صورت‌های خود را پوشیده بودند، از تشخیص آنها عاجز شدم. حضرت فرمود: فهمیدید که اینها چه قصدی داشتند و در نظر داشتند چه عملی انجام دهند؟ گفتند: مقصود آنان را ندانستیم، گفت: این جماعت در نظر گرفته بودند از تاریکی شب استفاده کنند و مرا از کوه بزیر اندازند، عرض کردند: یا رسول الله! امر کنید تا مردم گردن آنها را بزنند، فرمود: من دوست ندارم مردم بگویند که محمد اصحاب خود را متهم می‌کند و آنها را می‌کشد، سپس رسول خدا آن‌ها را معرفی کرد و فرمود: شما این موضوع را ندیده بگیرید و ابراز نکنید. ⭕️برخی از علمای اهل‌سنت همانند ابن حزم اندلسی که از استوانه‌های علمی اهل سنت به شمار می‌رود نام این افراد را آوره است. وی در کتاب المحلی می‌نویسد: ابوبکر، عمر، عثمان، طلحه، سعد بن أبی وقاص؛ قصد کشتن پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم را داشتند و می‌خواستند آن حضرت را از گردنه‌ای در تبوک به پایین پرتاب کنند. 📚 منابع: 1️⃣ المحلی، ابن حزم اندلسی، ج۱۱ ص۲۲۴ 2️⃣ تفسیر، ابن کثیر، ج۲ ص۶۰۵ چاپ داراحیاءالتراث العربی بیروت 3️⃣ منتخب التواریخ، محمدهاشم خراسانی، ص63 🔰 @adyanuniv 🔰
🔴شبهات وهابیت🔴 🔻توسل🔻 ▪️قسمت چهاردهم ▪️دلایلی از توسل در نزد اهل سنت 2 🔻عمر و توسل به عموي پيامبر اکرم «عن انس‌ بن‌ مالک: ان عمر بن الخطاب کان اذا قحطوا استسقي بالعباس بن عبدالمطلب فقال: اللهم انا کنا نتوسل اليک بنبينا فستقنا و انا نتوسل اليک بعم نبينا فاسقنا قال: فيسقون؛ [63] . انس مي‌گويد: عمر ‌بن ‌خطاب در خشکسالي با توسل به عباس ‌بن ‌عبدالمطلب از خدا طلب باران مي‌کرد و مي‌گفت: خدايا، ما همواره به وسيله پيامبرت به تو متوسل مي‌شديم و ما را سيراب مي‌کردي. اينک به وسيله عموي پيامبرمان به تو متوسل مي‌شويم؛ پس ما را سيراب کن. وي مي‌گويد: آنان سيراب مي‌شدند.» در روايت تاريخي ديگري، در سال رماده، هنگامي که قحطي به اوج رسيد، عمر به وسيله عباس طلب باران نمود. خداوند نيز باران فرستاد و زمين سرسبز شد. در اين هنگام عمر رو به مردم کرد و گفت: به خدا سوگند، عباس وسيله ما در پيشگاه خداست و مقامي در نزد خدا دارد. سال الامـام وقـد تتابع جدبنا فسقي الغمـام بغـرة العباس عـم النبي وصنـوا والده الـذي ورث النبي بذک دون الناس احيي الاله به البلاد فاصبحت مخضرة الاجناب بعد اليأس [64] . اين حکايت تاريخي به ما نشان مي‌دهد يکي از مصاديق «وسيله»، توسل به ذوات محترم و صاحب منزلت است که مايه تقرب به خداوندند. قسطاني مي‌گويد: وقتي عمر به وسيله عباس طلب باران نمود، گفت: اي مردم، پيامبر خدا عباس را به ديده پدري مي‌نگريست. از او پيروي کنيد و او را وسيله خود به سوي خدا قرار دهيد. اين عمل انديشه کساني را باطل مي‌کند که مطلق توسل و يا توسل به غير پيامبر را تحريم کرده‌اند. [65] . رعيني در المواهب الجليل جلد 4 صفحه 405 مي‌نويسد: آنچه منع شده قسم به غير خداست ولي تعظيم به آنها منع نشده است بلکه امر به تعظيم آنها شده است و تعظيم در حق انبيا و اوليا و ملائکه واجب گردانيده است چنانچه در صحيح بخاري در فضل عباس آمده است که عمر در زمان قحط از او توسل جسته است و فعل عمر که در ديدگاه صحابه انجام شده است و کسي هم منع نکرده است دليل بر جواز توسل است. 🔻راهنمايي عثمان ‌بن ‌حنيف در دوران خليفه سوم، مردي براي حاجتي پيش عثمان‌ بن ‌عفان آمد. خليفه به آن شخص توجه نکرد. اين شخص در راه با عثمان‌ بن‌ حنيف ملاقات کرد و از خليفه سوم به علت عدم توجه به او شکوه نمود. ابن‌حنيف آن شخص را به اين طريق امر نمود: وضو بگير و به مسجد برو، دو رکعت نماز بخوان و اين دعا را بخوان: «اللهم اني اسئلک و اتوجه اليک بنبينا محمد نبي الرحمة يا محمد اني اتوجه بک ربي فتقضي لي حاجتي.» مرد رفت و به اين گفته عمل نمود. سپس به خانه عثمان رفت و حاجتش برآورده شد. وقتي مرد دوباره با عثمان ‌بن ‌حنيف ديدار کرد، از راهنمايي او تشکر نمود. ابن‌حنيف گفت: من کاري نکردم. تنها آنچه را از رسول خدا ديده بودم، به تو گوشزد کردم. [66] . ▪️ادامه دارد ... —-------------------------📚منابع : 63- صحیح بخاری ج2 ص16و ج4 ص209 ؛ سنن الکبری ج3 ص352 64- اسد الغابة ج3 ص111 ؛ الانتصار ج5 ص355 65- المواهب اللدنیة بالمنح المحمدیة فی السیرة النبویة(چاپ مصر)، ج3 ص380 ؛ فتح الباری فی شرح البخاری(چاپ لبنان) ج2 ص413 ؛ آیین وهابیت ص165 66- المعجم الکبیر ج9 ص31 ؛ فتح الباری فی شرح البخاری ج2 ص413 🔰 @adyanuniv 🔰
التوسل فی سنة النبی واصحابه- محمود احمد الزین.pdf
576.9K
📚 ✍🏻 نویسنده: از علمای و مخالفین 👈🏼 به زبان 👈🏼 و از جمله موضوعاتی است که برخی از فرق انحرافی مثل در صدد نفی آن در اسلام هستند. اما با بررسی سنت صلی‌الله‌علیه‌وآله و اصحاب و تابعین ایشان در می یابیم که توسل در سیره ایشان نیز جاری بوده است. نویسنده در این کتاب در صدد بررسی مفهومی توسل و تبرک و همچنین بیان سیره صلی‌الله‌علیه‌وآله و اصحاب ایشان در موضوع توسل و تبرک می باشد. این کتاب شامل مقدمه و دوازده مبحث می باشد. بعضی از مباحث آن به ترتیب عبارتند از: توسل کردن در خواندن زیارت صلی‌الله‌علیه‌وآله در نزد ، بعضی ادله توسل، طلب دعا از صلی‌الله‌علیه‌وآله بعد از وفات ایشان، توسل تبرّکی به آثار رسول الله در زیارت مکان های منوره، توسل به صورت تبرک به آثار پیامبر خدا، حقیقت تبرک و ... مؤلف پس از بررسی مسئله توسل و تبرک به این نتیجه رسیده است که مسئله توسل و تبرک در سنت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و اصحاب و تابعین ایشان بوده و و تابعین به مسئله توسل و تبرک عقیده داشته و آن را اجرا می کردند. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
✍🏻 نویسنده: از علمای و مخالفین 👈🏼 به زبان 👈🏼 و از جمله موضوعاتی است که برخی از فرق انحرافی مثل در صدد نفی آن در اسلام هستند. اما با بررسی سنت صلی‌الله‌علیه‌وآله و اصحاب و تابعین ایشان در می یابیم که توسل در سیره ایشان نیز جاری بوده است. نویسنده در این کتاب در صدد بررسی مفهومی توسل و تبرک و همچنین بیان سیره صلی‌الله‌علیه‌وآله و اصحاب ایشان در موضوع توسل و تبرک می باشد. این کتاب شامل مقدمه و دوازده مبحث می باشد. بعضی از مباحث آن به ترتیب عبارتند از: توسل کردن در خواندن زیارت صلی‌الله‌علیه‌وآله در نزد ، بعضی ادله توسل، طلب دعا از صلی‌الله‌علیه‌وآله بعد از وفات ایشان، توسل تبرّکی به آثار رسول الله در زیارت مکان های منوره، توسل به صورت تبرک به آثار پیامبر خدا، حقیقت تبرک و ... مؤلف پس از بررسی مسئله توسل و تبرک به این نتیجه رسیده است که مسئله توسل و تبرک در سنت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و اصحاب و تابعین ایشان بوده و و تابعین به مسئله توسل و تبرک عقیده داشته و آن را اجرا می کردند. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
⁉️ در واپسین روزهای عمر پیامبر... 💠 «أَنْ تَخْلُوَ الْمَدِينَةُ مِنْهُمْ....» ❇️ صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌خواست کسی از منافقین در مدینه نباشد تا امر علیه‌السلام تثبیت شود. 🔰 گويد: (در بستر بيمارى) صلّى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلّم افرادی را كه بر عداوت با علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام بودند و اصرار مى‏‌ورزيدند و گروهى از طلقاى كه نزديک به چهار هزار نفر مى‏‌شدند، جمع كرد و را بر آنان امير كرد و دستور داد به سمت از شهر خارج شوند. ✋🏼 عرض كردند: يا ! ما تازه از سفر بازگشته‏‌ايم، اجازه بده چند روز كارهاى شخصى را انجام بدهيم. 💢 صلی‌الله‌علیه‌وآله اجازه داد به مقدارى كه كارهاى لازم را انجام دهند در شهر بمانند و از سوى ديگر به اسامه دستور داد در بيرون شهر اردو بزند تا در آنجا منتظر آمدن ديگران بماند و صلّى‌الله‌علیه‌وآله خواست با اين كار از وجودشان خالى شود و كسى از در آنجا نماند. ♨️ اين گروه همچنان در مدينه ماندند و پيامبر خدا بارها دستور خروج مى‏‌داد تا به اسامه ملحق شوند و به سوى محل مأموريت خود حركت كنند. ⚫️ در اين موقع، بيمارى پيامبر صلّى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلّم شدّت يافت؛ وقتى اين امر را مشاهده كردند، به توطئه روى آوردند تا از مدينه بيرون نروند. 📚 بحار الأنوار، ج‏۲۸‌، ص۱۰۷ 🔰 @adyanuniv 🔰
💠 آشنایی با فرقه‌ های صوفیه ✅4⃣ 🔸فرقه نعمت اللهیه در طول تاریخ به چندین فرقه تقسیم شده است و هر یک از مریدان این فرقه‌ها پیر و مرشد خود را حق و دیگران را باطل و گمراه معرفی می‌کنند. 🔻ازجمله این فرقه‌ها می‌توان به فرقه صفی علیشاهی اشاره کرد که بعد از مرگ در ابتدا دو نفر از مریدان او مدعی جانشینی رحمت علیشاه شدند که یکی از آن مریدان محمدکاظم اصفهانی ملقب به و معروف به طاووس العرفاء است که فردی بی‌سواد بوده که خواندن و نوشتن بلد نبوده و لقب طاووس العرفاء را محمدشاه قاجار به او داده است 🔻و دیگری محمد عموی رحمت علیشاه است که هر دو به استناد اجازه رحمت علیشاه مدعی جانشینی وی شدند و هیچ‌کدام اجازه نامه طرف دیگر را قبول نمی‌کرد. 🔻اما میرزا حسن اصفهانی معروف به که از مریدان رحمت علیشاه بود به تهران رفت و در آنجا بساطش رونق فراوانی یافت و وقتی کثرت مریدان خود را دید ادعای قطبیت کرد و سومین نفری بود که ادعای جانشینی رحمت علیشاه را داشت. 🔻صفی به ‌واسطۀ برخورداری از دانش وسیع عرفانی و همچنین بیان گرم و گیرا، در اواخر دورۀ ناصری شماری از ارباب حرف و صاحب‌منصبان درباری را مجذوب خود کرد، که از آن جمله‌اند :محمدمیرزا نوۀ فتحعلیشاه، میرزانصراللّه‌خان دبیرالملک، و ظهیرالدوله که وزیر تشریفات و داماد ناصرالدین‌شاه بود.  🔻کیوان قزوینی نیز مدتی مرید صفی علیشاه بود، ولی بعد به سلطان علیشاه گنابادی پیوست.  📚نورالدین مدرسی چهاردهی، سلسله‌های صوفیه ایران، ج۱، ص۱۱، تهران ۱۳۶۰ش. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠آشنایی با فرقه‌ های صوفیه ✅5⃣ یا 🔸در جمع ارادتمندان خواجه اسحاق ختلانی بیستمین رئیس فرقه ای که خود را منسوب به امام رضا دانسته انشعابی در فرقه همدانیه ایجاد می شود. 🔻 سید علاءالدین محمد موسوی بعد از ابراز علاقه به تصوف، با‌ خواجه‌ اسحاق‌ ختلانی مرید سید علی هـمدانی بـیعت کرد و مراحل فـقر و سـلوک را طی نمود. 🔻خواجه اسحاق با اتکاء به‌ خوابی کـه دیـده بود، به سید محمد لقب داد و در حالی که قرار بود خرقه را به عبدالله برزش آبادی بپوشاند، اما آخرین خرقه سید علی همدانی را به نوربخش پوشانید و او را بـر مـسند ارشاد نشاند و نه فقط خانقاه و تـمامی‌ امور سالکین را به او واگـذاشت، بـلکه با او بیعت و مریدان خود را نـیز بـه این کار تشویق کرد. 🔻بدین طریق نوربخش تازه از راه رسیده، نورچشمی خواجه اسحاق شد و زمام امور را به دست گرفت تا زمینه تشکیل سلسله نوربخشیه مهیا گردد. 🔻امروزه این فرقه بیش از 25 خانقاه فعال در کشور ایران و بیش از 30 خانقاه بسیار مجلل و مدرن در خارج از ایران دارد که مرکز فعالیت آنها نیز در کشور انگلستان است. 🔻ظاهر اعضاء این فرقه هرگز مانند دیگر صوفیان نیست؛ یعنی شارب و محاسن خود را می تراشند و احیانا کت و شلوار و کروات زده و هرگز به گوشه گیری و ریاضت و عزلت روی نمی آورند. 🔻قطب کنونی این فرقه دکتر علیرضا نوربخش است که فرزند قطب سابق یعنی دکتر جواد نوربخش بوده است و ساکن انگلستان می باشد. پی‌نوشت: مولوی محمد شفیع، مقاله نوربخشیان، مجله معارف، شماره 27، 1371، ص 79 🔰 @adyanuniv 🔰