هدایت شده از مهدی
2.75M
🔰 رمضانیه 17
⭕️ موضوع: قاتلان امام علی علیه السلام 2
=-=
خلاصه:
|در سقیفه بنی ساعده خلافت امام علی ع غصب شد./ از جمله دلایل حزب مخالف امام علی ع منسوب کردن روایت دروغین به رسول الله ص بود که: نبوت و خلافت در خاندان من جمع نمیشود./ زهد امام علی ع مورد توجه مردم بود./ جریان مقابل در این زمینه وارد شدند./ بیش از 100 اثر در زمینه زهد تدوین کردند./ عبدالله بن مبارک و معافی بن عمران از جمله نویسندگان کتاب زهد هستند که اموی و مخالف امام علی ع هستند./ پس از کشته شدن حلاج ،متصوفه دست به هویت سازی تاریخی زدند و همچنین خود را متشرع نشان دادند./ جوامع مهم متصوفه چون: اللمع سراج و تهذیب الاسرار خرگوشی عهده دار این رسالت بودند./ آنان حضرت علی ع را خلیفه باطنی پیامبر معرفی کردند که وی جانشینانی نیز دارد. اولین نفر حسن بصری بوده است./ در سده های بعدی چون صوفیه نیاز به اثبات سلسله داشتند،ائمه هدی علیهم السلام صوفی معرفی شدند تا این سلاسل خود را به رسول الله ص متصف کنند. |
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
2.27M
🔰 رمضانیه 18
⭕️ موضوع: معرفت شهودی
=-=
خلاصه:
|. منابع معرفت چهارتاست. عقلی،متون مقدس،تجربی و شهود./ ملکوتی که حضرت ابراهیم دید همان سلطنت کامله الهی بود./ ضدیت،غیریت و جزئیت در انطباق عرفان و دین متصور است. / عرفان راه عمومی نیست./ کم بودن افرادی که به معرفت شهودی رسیده باشند، سخت بودن اثبات معرفت شهودی به عنوان یک حقیقت نه تخیل و توهم، تصریح اهل عرفان از جمله دلایل مدعی مطرح شده است.|
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
1.46M
🔰 رمضانیه 19
⭕️ موضوع: تشریع اذان در اندیشه شیعه و سنی
📍 فرسته اول
=-=
خلاصه:
|اذان در اندیشه مسلمین جایگاه والایی دارد./ بهشتی شدن،دفع شیاطین،طلب استغفار ملائکه برای اذان گو از جمله آثار اذان است./ آغاز اذان در اندیشه سنیان بر اساس خوابِ عبد الله بن زید است. همانطور که در سنن ابی داود روایتش آمده و شعیب الارنووط وهابی آن روایت را صحیح میداند./ در اندیشه شیعی اذان در معراج توسط خداوند تشریع شد و به رسول الله ص تعلیم داده شد.|
👇 فایل پیوست را هم ببینیند
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
6.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 رمضانیه 19
⭕️ موضوع: تشریع اذان در اندیشه شیعه و سنی
📍 فرسته دوم
🕳🕳
⭕️قسمتی از اذان استاد صمدی آملی که شهادت به ولایت حضرت زهرا س و امام زمان عج را آوردهاند.
شنیدهام این دو جزء اضافه شده به اذان توسط ایشان حاصل مکاشفه است🤔
〰️〰️
استاد حسن رمضانی در مقالهای معتقد هستند، بدعتهای صوفیه مستحسَن و نیکو است.
👈 حال این سوال مطرح است: آیا در آینده فردی از تربیت شدگان کلاسهای استاد صمدی و همفکران ایشان مکاشفه ای دید و نمازش را به گونه ای دیگر خواند، باید پذیرفت؟
به راستی چرا باید باب مکاشفات در امور تعبدی باز شود ؟
⬆️لازم به ذکر است،قبل و بعد آنچه استاد صمدی در اذان اضافه کردند همان اذان شیعیان است.و فقط همین دو فراز با اذان بقیه شیعیان متفاوت هست.
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
1.86M
🔰 رمضانیه 20
⭕️ موضوع: زندگی پس از زندگی
📍 فرسته اول
=-=
خلاصه:
|تاریخچه و چیستی:
معتقدند افلاطون در کتاب جمهوری به این مسئله پرداخته است./ دکتر مودی در 1975 م کتابی در این زمینه تالیف کرد که حاصل تحقیق از 150 نفر افرادی بود که تجربه نزدیک به مرگ داشتند./ در ایران عباس موزون نیز از مروجین این تجربیات بود./ نامبرده به ادعای خودش دکترای مدیریت دارد و هیچ تخصص دینی ندارد./ وی در دهه هشتاد کتاب خرافی از ایموتو را ترجمه و با نام " ندای آب " منتشر کرد./ از سال 1394 شروع به تحقیقات در این زمینه نمود. در سال 1395 با تاسیس کانالی این تجربیات را ترویج داد و پس از آن در برنامهای با نام " زندگی پس از زندگی " این تجربیات را در رسانه ملی نیز انتشار داد./ در کنار ایشان انتشارات شهید ابراهیم هادی کتاب "سه دقیقه در قیامت "را چاپ کرد که بنابر ادعای خودشان بیش از یک میلیون جلد از ان چاپ شده است. / در کنار نقدهای فراوانی که این کتاب و ادعاهایش داشته است،عباس موزون نیز در برنامهای به تفصیل این کتاب را نقد کرده است.|
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
#پیوست 1
📌تصویر کتاب ندای آب.
👈ایموتو یک شیاد ژاپنی بود که مدعی " تئوری شعور آب " بود. افراد زیادی در ایران مروج این ادعای بی اساس وی بودند مثل دکتر فرهنگ و جناب موزون نیز که مترجم این کتاب خرافی و ضد علمی است.
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
8.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پیوست 2
📌نقد موزون به کتاب "سه دقیقه در قیامت"
👈 وی مطالبه میکند افراد متخصص غیر از وی نیز در این مباحث ورود کنند. /او کتاب سه دقیقه در قیامت را پوست تخمهای میداند! / ادعا دارد هرانچه در برنامه وی هست با هماهنگی عالمان و متخصصان دینی است!
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پیوست 3
📌هدف برنامه زندگی پس از زندگی
👈 موزون مدعی است ریشه تمام شبهات دینی نپذیرفتن عالم غیب است./ وی هدف برنامه خودش را اثبات تجربی عالم غیب میداند.
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
876K
🔰 رمضانیه 20
⭕️ موضوع: زندگی پس از زندگی
📍 فرسته دوم
=-=
خلاصه:
|ظرفیتها/ ادعاها/ علت محبوبیت:
|این برنامه ظرفیتهای خوبی دارد./ توجه به غیب و اینکه انسان فقط جسم نیست و پرهیز از خودکشی افرادی از جمله این ظرفیتهاست./ حقیقی بودن و مبتنی نبودن بر پیش فرضهای تجربهگر از جمله ادعاهاست./ غیر تخصصی بودن علت مهمی بر محبوبیت این برنامه است.|
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
3.24M
🔰 رمضانیه 20
⭕️ موضوع: زندگی پس از زندگی
📍 فرسته سوم
=-=
خلاصه:
|آسیبها و چالشها:
1. ترویج ناخواسته لیبرالیسم مذهبی: تا کنون در جامعه دینی ما یا فهم نظری عالمان دینی مطرح بود یا تجرب عرفانی آنان اعم از دانشیان سنی یا شیعی. لیکن این برنامه، تجربه درک عرفانی دینی را برای افراد مختلف بازکرده است.
2. این تجربیات برای خود فرد فقط حجیت دارد.
3.قرار است با این برنامه غیب اثبات شود. حال جدایی روح از بدن یا مرگ قطعی است،یا خَلعِ بدن است یا خواب و یا کُما است. تجربه نزدیک به مرگ مورد اول و دوم نیست پس یا شبیه خواب است یا کماست. دین ما عزیزتر است از اینکه بخواهد با ادعاهای افراد به کما رفته یا در خواب اثبات شود. گذشته از اینکه در این موارد احتمال تصویر سازی شیطان را نمیتواند نادیده گرفت. که یا خود تجربه گر را با خودش همراه کند یا تجربه این فرد زمینه گرایش برخی دیگر شود. مثالهای فراوانی در کتابهای صوفیه وجود دارد. مثلا: فرعون در بیداری خود را خدا خواند و ابن عربی از صوفیان سنی پراوازه خدا را در خواب دید و فرعون کافر و جهنمی را مومن میدانست. |
〰️〰️
@Age_of_water
🔰 رمضانیه 20
⭕️ موضوع: زندگی پس از زندگی
📍 فرسته چهارم
=-=
بررسی ادعاها:
1. تجربه محمد حسن کریمیان:
ایشان مدعی است در برزخ به وی گفتهاند ظهور نزدیک است ( اینجا ) در حالیکه این ادعا مخالف آموزه های دینی ماست.
بر اساس دلایل ذیل امام زمان عج نیز از وقت ظهورشان بی اطلاع هستند، در نتیجه این دست ادعاها فاقد اعتبار است.
روایت امام رضا (نک: صدوق، عیون اخبار الرضا، ج 2، ص 266.) ، حدیث مفضل بن عمر از امام صادق (نک: مختصر البصائر،ص433.) ، کلام بزرگانی چون : محمد بن حنفیه ( نک: نعمانی،الغیبة،ص292.)، نعمانی ( نک: نعمانی، الغیبة،ص190.) شیخ صدوق: ( نک صدوق،معانی الاخبار، مقدمه،ص33 .) ،شیخ طوسی : (نک: طوسی،الغیبة،ص425.) و آیت الله طبسی .
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
1.67M
🔰 رمضانیه 21
⭕️ موضوع: خمس سنت یا بدعت
=-=
خلاصه:
|آیه 41 از سوره انفال اشاره به خمس دارد./ شیعه دینش را از پیامبر و اهل بیت ایشان اخذ میکند،لذا تفاصیل احکام در سنت رسول الله ص و اهل بیت ع ایشان است./ اگر معتقد باشیم آیه اختصاص به غنیمت دارد،می گوییم: این آیه یکی از مصادیق خمس را بیان کرده است و بقیه مصادیقش در روایات امده است./ لیکن واژه "غنم " یعنی به دست آوردن چیزی اعم از غنیمت یا چیزهای دیگر./ خمس سابقه تاریخی نیز دارد. اخذ خمس از جهینه توسط رسول الله ص، دریافت خمس از عمر بن عبدالعزیز در عهد امام باقر، شیوع عبارت " سهم امام" در عهد غیبت صغری نمونههایی از مستندات تاریخی خمس است.|
〰️〰️
@Age_of_water