eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.3هزار دنبال‌کننده
204 عکس
41 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب بی ظرفیتی ها و نبود استقامت علامت نبود عشق و علاقه و شناختِ انسان و دنیاست . کسی که عشقی ندارد ، صبری نخواهد داشت ؛ چون صبر و استقامت ما به اندازه عشق و علاقه ماست . کسی که دنیا و انسان را نشناخته و دنیا را (آخور) و انسان را (حیوان) می داند ، ناچار مثل بوق دُرشکه خواهد شد که با کوچک ترین فشاری ، جیغش بلند می شود و بی هیچ فشاری پف می کند و مغرور می شود . شناخت کار انسان و شناخت دنیا که کلاس و کوره است ، انسان را در برابر فشارها ، صابر و استوار و حتی بالاتر شاکر و بهره بردار بار می آورد . 📚 انسان جاری ، مسعود پور سید آقایی 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
کانال ✂️ برشی از یک کتاب در پیامرسانهای مختلف : سروش : http://sapp.ir/Ahlebasar گپ : http://gap.im/ahlebasar بله : https://ble.im/ahlebasar بیسفون : http://bpn.im/Ahlebasar روبیکا : https://rubika.ir/Ahlebasar ایتا : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✂️ برشی از یک کتاب در سال شصت و یک هجری ، همه چیز به ظاهر درست و طبیعی بود و توده مردم و افکار عمومی ، اوضاع را چندان غیر طبیعی نمی دیدند . همه چیز در دستگاه های تبلیغاتی توجیه شده بود . در سال شصت و یک هجری هم مثل قبل بر ماذنه ها شعار توحید می دادند و مردم رو به قبله نماز می گزاردند ؛ اما طعم اسلام تغییر کرده بود . شهر ، شهر اسلام بود و نبود . مردم ، مسلمان بودند و نبودند . حکومت ، دینی بود و نبود .《بود》به این معنا که در مجالس ، حرف از دین و پیغمبر و قرآن بود ؛《نبود》به این معنا که بیشتر احکامِ حکومتی اسلام و در راس آن ، اجرای عدالت اسلامی و اجرای بدون تبعیض حدود الهی و قوانین حکومتی ، ترک شده بود . در حاشیه همین شهر اسلامی بود که (گردن حسین بن علی علیه السلام را زدند و دختران بنیان گذار و موسس مدینه دینی و جامعه اسلامی را بدون حجاب به زنجیر کشیدند . (مسئله شما و ما) این است که چه شد شهر اسلامی ، جامعه دینی و حکومت دینی تا این حد منحط شد ؟ 📚 حسین ، عقلِ سُرخ ، حسن رحیم پور ازغدی ، ص ۱۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 👤حسن رحیم پور ازغدی حتماً این کتاب رو در ایام محرم مطالعه کنید 👌 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب چرا باید حادثه کربلا را همیشه از نظر صفحه سیاهش مطالعه کنیم و چرا باید همیشه گفته شود ؟ چرا همیشه باید حسین بن علی از آن جنبه ای که مورد جنایت جانیان است مورد مطالعه ما قرار بگیرد ؟ چرا شعارهایی که به نام حسین بن علی می دهیم و می نویسیم ، از گرفته شود ؟ چرا ما صفحه نورانی این داستان را کمتر مطالعه می کنیم ، در حالی که جنبه حماسی این داستان صد برابر بر جنبه جنایی آن می چربد و نورانیت این حادثه بر تاریکی آن خیلی می چربد . پس که یکی از جانیهای بر حسین بن علی ما هستیم که از این تاریخچه فقط یک صفحه اش را می خوانیم و صفحه دیگرش را نمی خوانیم . جانیهای بر امام حسین آنهایی هستند که این تاریخچه را از نظر هدف منحرف کرده و می کنند . حسین را یک روز کشتند و سر او را از بدن جدا کردند ، اما حسین که فقط این تن نیست ، حسین که مثل من و شما نیست ؛ و بعد از مرگش زنده تر می شود . 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۳۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب این تاریخِ دردناک اسلام است ، ، قربانی (کالبدش)شد و محتوایش پیش پای فرمش شهید گشت و بنابراین ،‌ اسلام با سلاحِ رستم فرخ زاد ایرانی یا هراکلیوس روم یا با زبانِ شبهات کافرانه ابن ابی العوجاء و کفر گویی امثال او و نظریات جاثلیق ، زمین گیر نشد ؛ اسلام با روایاتِ جعلی ابوهریره و ابودرداء و با فتوای کعب الاحبار ، ابوموسی اشعری و شریح قاضی کشته شد . سیدالشهدا در کربلا قربانیِ《تحریف اسلام》شد . این روندِ مسخ مذهب ، تفکیک مذهب از حکومت ، تفکیک اخلاق از سیاست ، حذف (محتوا) و (حفظ شکل) بود که به مبهم و مجهول الهویه کردن اسلام ، هزار قرائتی کردنش ، تفسیر به رای قرآن ، تحریف دین و منحط کردن اسلام انجامید و همین ، هدف آن هاست ؛ نه از صحنه روزگار برانداختن اسلام ، که می دانند ممکن نیست . آنان نمی خواستند اسلام را محو کنند ؛ می خواستند اسلام را مات کنند . اسلامی می خواستند و می خواهند بسازند که دیگر با گنج قارون و تخت فرعون ، کاری نداشته باشد . یک اسلام بی طرف که با سیاست و اجتماعیات و حکومت و عدالت و حقوق بشر ، کاری نداشته باشد . یک مذهب فردی و عبادی و خصوصی که ربطی به این مسائل عینی نداشته باشد . 📚 حسین ، عقلِ سُرخ ، حسن رحیم پور ازغدی ، ص ۱۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
Roze_Panahian_VaghtiMohebatKucha.mp3
2.6M
✂️ برشی از یک روضه #به_این_میگن_روضه #مداحان عزیز به جای #داد و #فریاد کمی #منطق و #عاطفه در روضه های خودتون خرج کنید . کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما باید شخصیت حسین بن علی را که برای ما یک شخصیت انسانی است . این مرد که ما هر سال به نام او صرف می کنیم ، خرج می کنیم ، تعطیل می کنیم ، باید خصوصیاتش برای ما شناخته شود و از جمله خصوصیات او همین است که آیا حسین علیه السلام یک شخصیت حماسی هست یا نه ؟ آیا ما باید با وجود حسین و سرگذشت او یک احساس حماسی داشته باشیم یا یک احساس تراژدی ، مصیبت ، رثا و نفله شدن ؟ 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۲۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب خیانت ، یک مسئله تدریجی است . شمر هم ناگهان شمر نشد . شمر از خط مقدم جبهه علی بن ابی طالب(ع) به خط مقدم جبهه یزید آمد . همه به تدریج شمر می شوند . همه ما این چنین هستیم و کم کم شمر می شویم ؛ بطوری که اگر از ابتدا به خود ما بگویند که شما بیست سال دیگر چنان آدمی خواهی بود ، خودمان هم باور نمی کنیم ؛ ولی بعد چنان می شویم و کم کم به راحتی باور هم می کنیم . (مسئله خیانت در انقلاب) ، غدّه بدخیمی است و آن موقع هم این گونه بود و هم الان نیز می تواند آن گونه باشد . این غدّه کم کم رشد می کند . هیچ کس خائن( به دنیا) نمی آید . همه کم کم خائن بار می آیند و خود نیز در این قضیه ، مقصر هستند و یک نمونه هم وقایع کربلاست . 📚 حسین ، عقلِ سُرخ ، حسن رحیم پور ازغدی ، ص ۳۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب آن حکومت دینی که حسین(ع) می خواست دوباره اقامه بشود ، همین حکومت بود . حکومتی که حاکمش ، علی (ع) ، مَصقَلَه بنِ هویره را که از کار گزاران خودش بود ، به جرم قوم و خویش بازی در حکومت ، گوشمالی داد ، حکومتی که با عَلاء بن زیاد ، یکی دیگر از مسئولین که خانه ای اشرافی برای خود ساخت ، برخورد کرد . حکومتی که وقتی مُنذِرِ بنِ جارود ، پارتی بازی کرد ، حضرت او را کوبید . حکومتی که وقتی عبدالله بن زَمعه ، سهم اضافی از اموال عموم و بیت المال برای خود خواست ، حضرت امیر (ع) او را پیش چشم مردم ، تحقیر کرد . حکومتی که وقتی عثمان بن حُنیف ، حاکم بصره ، در میهمانی سرمایه دارها شرکت کرد و فقط در میهمانی شرکت کرد و بر سر سفره آن ها نشست ، او را به شدت توبیخ کرد . حکومتی که وقتی ابن عباس ، پسر عموی خود علی (ع) ، در حاکمیت ، خطا کرد ، او را در هم کوبید و گفت : به خدا سوگند ، با شمشیری تو را خواهم زد که هر کس را با این شمشیر زدم ، به جهنم رفت . حکومتی که آهن گداخته به دست برادرش عقیل نزدیک کرد ؛ چون سهم اضافی از بیت المال می خواست . حکومتی که ابوالاسود دوئلی را از اصحاب درجه یک خود علی بن ابی طالب(ع) و آدم صالح و شریفی بود ، از قضاوت عزل کرد ؛ برای آن که صدایش را در جلسه دادگاه بلند کرده بود . حکومتی که حسین(ع) به خاطر آن شهید شد ، حکومتی بود که اهل سازش و سستی نباشد . ‌ 📚 حسین ، عقلِ سُرخ ، حسن رحیم پور‌ ازغدی ، ص ۴۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب من برای این دسته ها حقیقتاً احترام قائل هستم چون ابراز احساسات است ، احساساتی صد در صد طبیعیِ ناشی از عقیده و ایمان . آنهایی که می دانند اگر در یک ملت احساسات طبیعی ناشی از عقیده و ایمان درباره قهرمانان بزرگ آن ملت وجود داشته باشد چقدر ارزش دارد ، می دانند که من چه می گویم . نباید اینها را نسخ کرد ، نباید با اینها مبارزه کرد ، باید اینها را اصلاح کرد . باید این احساسات بسیار بسیار عظیم را که فقط ناشی از قدرت عقیده و ایمان است ، کرد . آیا اگر شما میلیاردها دلار خرج کنید ، می توانید یک چنین احساساتی در ملت به وجود بیاورید ؟! اینکه آن بابا از جیب خودش پول خرج می کند ، خودش را بیکار می کند ، زنجیر بر می دارد پشت خودش را سیاه می کند و اشک او هم متصل جاری است ، ارزش دارد و نباید با آن مبارزه کرد و گفت این کارها است . ابرازِ احساسات برای قهرمانان بزرگ تاریخ وحشیگری نیست . فقط اشتباه او در این است که وقتی می خواهد ابراز احساسات کند ، به شکلی ابراز احساسات می کند که نمایشگر قهرمانی جنایتکارانه جنایتکاران و نمایشگر مظلومیت آن کسی است که به او عشق می ورزد و علاقه دارد . او نمی داند حالا که می خواهد نمایشگری بکند باید طوری نمایشگری بکند که نمایشگر باشد ، نمایشگر آن جنبه نورانی و روشن تاریخ عاشورا باشد ، نمایشگر روح حسین بن علی باشد . خوشبختانه کم و بیش این بیداری پیدا شده است و گاهی انسان به چشم می بیند که بعضی از دستجات توجه کرده اند که چه باید بکنند و چه می کنند . 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۳۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب امروز باید عزای حسین را گرفت ، اما برای حسین در یک عزای جدیدی است که در گذشته نبوده است و آن عزای جدید این همه دروغهاست که درباره حادثه کربلا گفته می شود و احدی جلوی این دروغها را نمی گیرد . امروز بر این مصیبتِ حسین بن علی باید گریست ، نه بر آن شمشیرها و نیزه هایی که در آن روز بر پیکر شریفش وارد شد . 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۷۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک تلنگر #عاشورای_امروز را پیدا کنید ... 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب اباعبدالله در روز عاشورا شعارهای زیادی داده است که در آنها خودش را مشخص کرده که من برای چه می جنگم ، چرا تسلیم نمی شوم ، چرا آمده ام که تا آخرین قطره خونِ خودم را بریزم ؟ و این شعارها در میان ما شیعیان فراموش شده و ما شعارهای دیگری به جای آنها گذاشته ایم که این شعارها نمی تواند روح نهضت اباعبدالله را منعکس کند . ائمه ما یکی پس از دیگری آمدند و دستور دادند که عاشورا را باید زنده نگه داشت ، مصیبت حسین نباید فراموش شود ، این باید زنده بماند . هر سال که محرم و عاشورا پیدا می شود ، شیعه باید آن را زنده نگه دارد . عاشورا شعارِ شیعه شده است . شیعه باید بتواند جواب بدهد وقتی در مقابل یک سُنی و بالاتر در مقابل یک مسیحی یا یک یهودی یا یک لامذهب قرار گرفت و او گفت : شما در این روز عاشورا و تاسوعا که تمام کارهایتان را تعطیل می کنید و می آیید در مساجد جمع می شوید ، دسته راه می اندازید ، سینه می زنید ، زنجیر می زنید ، داد می کشید ، فریاد می کشید ، چه می خواهید بگویید ؟ ؟ باید بتوانید بگویید ما حرفمان چیست . اباعبدالله نیامد فقط بجنگد تا کشته شود و حرفش را نزند . حرف خودش را زده است ، و مقصد خودش را مشخص کرده است . 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۱۸۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب دو مسئولیت بزرگ مردم دارند . یک مسئولیت این است که نهی از منکر بر همه واجب است . وقتی که می فهمید و می دانید و مردم اغلب هم می دانند که (برخی روضه ها)دروغ است ، نباید در آن مجلس بنشینید ، که حرام است ، بلکه باید کنید . و دیگر این تمایلی است که صاحب مجلسها و مستمعین به دارند ، مجلس باید بگیرد ، باید کربلا بشود . روضه خوان بیچاره می بیند که اگر بنا بشود هر چه می گوید از آن راستها باشد مجلسش نمی گیرد ، بعد همین مردم هم دعوتش نمی کنند ، ناچار یک چیزی هم اضافه می کند . این انتظار را مردم باید از سر خودشان بیرون کنند (نگویند) فلانی روضه خوانی که مجلس او می گیرد ، فلان روضه خوانی که کربلا می کند . میکند_یعنی_چه؟! شما باید روضه راست را بشنوید و و سطح فکرتان بالا بیاید ، به طوری که اگر در یک کلمه روحتان اهتزاز پیدا کرد ، یعنی با روح حسین بن علی هماهنگی کرد و اشکی ولو ذره ای ، ولو به قدر بال مگس (جاری شد) اگر یک چنین اشکی در حالت هماهنگی روح شما با حسین بن علی از چشم شما بیرون بیاید ، واقعاً مقام بزرگی برای شماست . اما اشکی که از راه قصابی کردن بخواهد از چشم شما بیاید ، اگر یک دریا هم باشد ارزش ندارد (داد بکشید) یعنی چه ؟! چرا داد بکشید ؟! 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۷۲ و ۷۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در نقل و بازگو کردن حادثه عاشورا ما هزاران تحریف وارد کرده ایم ، هم تحریفهای لفظی _ یعنی شکلی و ظاهری _ راجع به اصل قضایا ، مقدمات قضایا ، متن و حواشی مطلب ، و هم (تحریفهای معنوی) که در تفسیر این حادثه ما تحریف کرده ایم . با کمال تاسف این حادثه ، هم دچار تحریفهای لفظی است و هم دچار تحریفهای معنوی ، هر دو . و باز تحریفهایی که می شود ، گاهی لااقل هماهنگی با اصل مطلب دارد ، ولی گاهی تحریف نه تنها کوچکترین هماهنگی ندارد بلکه قضیه را مسخ و بکلی واژگون می کند ، به شکلی در می آورد که به صورت ضد خودش در می آید . باز هم با کمال تاسف باید عرض کنم تحریفهایی که به دست ما مردم در این حادثه صورت گرفته است ، همه در جهت پایین آوردن و مسخ کردن قضیه بوده است و در این امر ، هم گویندگان و علمای امت تقصیر داشته اند و هم مردم . 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۷۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
سلام علیکم و رحمه الله ✋ ایام رو تسلیت میگم خدمت همه شما بزرگواران " به نظر شما آیا مطالب مختصِ نهضت عاشورا و مرتبط با ماه محرم تا اربعین ادامه داشته باشد یا اینکه ان شاء الله بقیه مطالب بماند برای سال دیگه محرم ؟ لطفاً نظرخودتون رو بفرمایید ازطریق👇 : @Ammar12
✂️ برشی از یک کتاب چه رفته بود بر امت محمد که نیم قرن بعد از رحلت او ، زنازاده دغل باز چون یزید بن معاویه بر آنان حاکم شود ؟ مگر نه این که خدا فرموده است : إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ ؟ چه بود آن تغییر انفُسی که این امت را سزاوار چنین فرجامی ساخته بود ؟ ... معاویه بن ابی سفیان که این رجعت انفُسی را با عقل شیطانی خویش به خوبی دریافته بود ، آن چه را که در نهان داشت آشکار کرد و یزید را به جانشینی خویش برگزید و از آن دیارِ مردگان ، جولان گاه کفتارها و لاشخورهای مرده خوار ، سخنی به بر نخاست . این جا دیگر سخن از خلیفه اللهی و حکومت عدل نیست ، سخن از شیخوخیتِ موروثیِ قبیله ای است که بعد از مرگ پدر به فرزند ارشد می رسد . از پیامبر اکرم تا ، از دنیا تا آخرت فاصله بود ... با این همه ، اگر پنجاه سال پس از آن در بنی ساعده ، این بدعت تازه پدید نمی آمد ، کار هرگز بدان جا نمی رسید که خورشیدِ تاریخ در شفق سرخ عاشورا غروب کند و بریزد ..‌. اما دل به تقدیر بسپار که رسم جهان این است ! ساحل را دیده ای که چگونه در آیینه آب وارونه انعکاس یافته است ؟ سرّ آن که دهر بر مراد می چرخد این است که دنیا وارونه آخرت است . 📚 فتح خون ، مرتضی آوینی ، ص ۱۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب پس اگر از ما بپرسند شما در روز عاشورا که دائماً حسین حسین می کنید و به سر خودتان می زنید ، چه می خواهید بگویید ؟ باید بگوییم : ما می خواهیم حرف آقایمان را بگوییم ، ما هر سال می خواهیم کنیم . باید بگوییم . در این روز می خواهیم در کوثر حسینی شستشو کنیم ، تجدید حیات کنیم ، روح خودمان را شستشو بدهیم ، خودمان را زنده کنیم ، مبادی و را بیاموزیم ، روح اسلام را از نو به خودمان تزریق کنیم . ما نمی خواهیم حس امر به معروف و نهی از منکر ، احساس شهادت ، احساس جهاد ، احساس فداکاری در راه حق ، در ما فراموش بشود ؛ نمی خواهیم روح فداکاری در راه حق در ما بمیرد . این فلسفه عاشوراست ، نه گناه کردن و بعد به نام حسین بن علی بخشیده شدن ! گناه کنیم ، بعد در مجلسی شرکت کنیم و بگوییم خوب دیگر گناهانمان بخشیده شد . می شود روح ما پیوندی با روح حسین بن علی بخورد ؛ ، گناهان ما قطعاً بخشیده می شود ولی علامت بخشیده شدنش این است که دو مرتبه دیگر دنبال آن گناه نمی رویم . اما اینکه از مجلس حسین بن علی بیرون برویم و دو مرتبه دنبال آن گناهان برویم ، نشانه این است که روح ما با روح حسین بن علی پیوند نخورده است . 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۱۸۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب وااسفا ! را رها کرده اید و بر گِرد دیوارهایی سنگی می چرخید ؟ بیایید ... باطن قبله این جاست . به خدا ، اگر نبود که خداوند خود این چنین خواسته ، می دیدی کعبه را که به طواف آمده است و حجر الاسود را می دیدی که با او بیعت می کند . مگر نه این که ، غایت تکامل عالم است ؟ ... ای اُمت آخر بر شما چه رفته است ؟ مگر تا کجا می توان در مُحاق و فرو شد که خورشید را نشناخت ؟ معاویه مرده است و یزید بر خلافت خویش از مردم بیعت می گیرد . آیا می توان دست بیعت به یزید داد و آن گاه باز هم به جانب قبله نماز گزارد ؟ یزید که قبله نمی شناسد ، یزید که نماز نمی گزارد . چه رفته است شما را ای اُمت آخر ؟ 📚 فتح خون ، مرتضی آوینی ، ص ۲۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما حسین را نگهداری نکرده ایم ، حسین بوده است که تا کنون ما را نگهداری کرده است . به قول اقبال لاهوری : (هیچ وقت مسلمانان اسلام را نگهداری نکرده اند ، همیشه اسلام بوده است که مسلمانان را نگهداری کرده است) . هر وقت کشور را تهدید می کند ، آن وقت می بینید می آیند سراغ علی بن ابیطالب و نهج البلاغه اش ، سراغ حسین بن علی و یاد او . از آن مردمی هستیم که سوار کشتی که می شوند ، هنگامی که دریا طوفانی می شود صدای یا الله یا الله ، خدا خدایشان بلند است با خلوص نیت ، درباره چیزی جز خدا فکر نمی کنند . ولی وقتی خدا نجاتشان می دهد ، به ساحل نجات که می رسند ، وقتی خطر را دور می بینند ، بکلی یادشان می رود ، منکر خدا می شوند ، برای خدا مشرک می سازند . ما در مگر ندیدیم حدود بیست و پنج سال پیش(زمان نهضت ملی شدن نفت و تزلزل حکومت پهلوی) چقدر نام حسین بن علی و علی بن ابیطالب را آنها که نمی بردند ، می بردند ! همینکه نجات پیدا کردند ، گفتند ما داشتیم ، المقنّع داشتیم ، مازیار داشتیم . وقتی خطری این ملت را تهدید می کند ، بابک خرّمدین کدام جهنم دره است ؟! به جنگ حسین بن علی می آیند ، قهرمان در مقابل او درست می کنند . ، به جای اینکه اسم پسرش را بگذارد ، بابک و مازیار و جمشید و فرشید می گذارد ! 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۲۳۷ و ۲۳۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب مکه ، مدینه ، بصره ... دمشق . آیا در این زنده ای باقی نمانده است که سِحر شیطان او را از خویشتن نربوده باشد ؟ آیا کسی هست که روحِ خویش را به شیطان نفروخته باشد ؟ وامحمدا ! چرا هیچ دستی و عَلَمی از هیچ جا به یاری حق بلند نمی شود ؟ آیا همه دست ها را بریده اند ؟ زبان ها را نیز ؟ پس چرا هیچ فریادی به دادخواهی بر نخاسته است ؟ امام حسین از روز جمعه سوم شعبان که به مکه رسیده است تا هشتم ذی الحجه که مکه را ترک خواهد کرد ، چهار ماه و چند روز در این شهر توقف داشته است ... چهار ماه و چند روز . نه ، واقعه آن همه شتاب زده روی نداده است که کسی فرصت اندیشیدن در آن را نیافته باشد ... و با این همه ، از جز ندایی بر نخاست . ما کوفیان را بی وفا می دانیم ، مظهر بی وفایی ، و این حق است ؛ اما آیا نباید پرسید که از کوفه گذشته ، چرا از مکه و مدینه و بصره و دمشق نیز دستی به یاریِ حق از آستین بیرون نیامد جز آن هفتاد و چند تن که شنیده اید و شنیده ایم ؟ اگر نیک بیندیشیم ، شاید انصاف این باشد که ! 📚 فتح خون ، مرتضی آوینی ، ص ۳۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed