eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.5هزار دنبال‌کننده
193 عکس
42 ویدیو
1 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب آن حکومت دینی که حسین(ع) می خواست دوباره اقامه بشود ، همین حکومت بود . حکومتی که حاکمش ، علی (ع) ، مَصقَلَه بنِ هویره را که از کار گزاران خودش بود ، به جرم قوم و خویش بازی در حکومت ، گوشمالی داد ، حکومتی که با عَلاء بن زیاد ، یکی دیگر از مسئولین که خانه ای اشرافی برای خود ساخت ، برخورد کرد . حکومتی که وقتی مُنذِرِ بنِ جارود ، پارتی بازی کرد ، حضرت او را کوبید . حکومتی که وقتی عبدالله بن زَمعه ، سهم اضافی از اموال عموم و بیت المال برای خود خواست ، حضرت امیر (ع) او را پیش چشم مردم ، تحقیر کرد . حکومتی که وقتی عثمان بن حُنیف ، حاکم بصره ، در میهمانی سرمایه دارها شرکت کرد و فقط در میهمانی شرکت کرد و بر سر سفره آن ها نشست ، او را به شدت توبیخ کرد . حکومتی که وقتی ابن عباس ، پسر عموی خود علی (ع) ، در حاکمیت ، خطا کرد ، او را در هم کوبید و گفت : به خدا سوگند ، با شمشیری تو را خواهم زد که هر کس را با این شمشیر زدم ، به جهنم رفت . حکومتی که آهن گداخته به دست برادرش عقیل نزدیک کرد ؛ چون سهم اضافی از بیت المال می خواست . حکومتی که ابوالاسود دوئلی را از اصحاب درجه یک خود علی بن ابی طالب(ع) و آدم صالح و شریفی بود ، از قضاوت عزل کرد ؛ برای آن که صدایش را در جلسه دادگاه بلند کرده بود . حکومتی که حسین(ع) به خاطر آن شهید شد ، حکومتی بود که اهل سازش و سستی نباشد . ‌ 📚 حسین ، عقلِ سُرخ ، حسن رحیم پور‌ ازغدی ، ص ۴۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب من برای این دسته ها حقیقتاً احترام قائل هستم چون ابراز احساسات است ، احساساتی صد در صد طبیعیِ ناشی از عقیده و ایمان . آنهایی که می دانند اگر در یک ملت احساسات طبیعی ناشی از عقیده و ایمان درباره قهرمانان بزرگ آن ملت وجود داشته باشد چقدر ارزش دارد ، می دانند که من چه می گویم . نباید اینها را نسخ کرد ، نباید با اینها مبارزه کرد ، باید اینها را اصلاح کرد . باید این احساسات بسیار بسیار عظیم را که فقط ناشی از قدرت عقیده و ایمان است ، کرد . آیا اگر شما میلیاردها دلار خرج کنید ، می توانید یک چنین احساساتی در ملت به وجود بیاورید ؟! اینکه آن بابا از جیب خودش پول خرج می کند ، خودش را بیکار می کند ، زنجیر بر می دارد پشت خودش را سیاه می کند و اشک او هم متصل جاری است ، ارزش دارد و نباید با آن مبارزه کرد و گفت این کارها است . ابرازِ احساسات برای قهرمانان بزرگ تاریخ وحشیگری نیست . فقط اشتباه او در این است که وقتی می خواهد ابراز احساسات کند ، به شکلی ابراز احساسات می کند که نمایشگر قهرمانی جنایتکارانه جنایتکاران و نمایشگر مظلومیت آن کسی است که به او عشق می ورزد و علاقه دارد . او نمی داند حالا که می خواهد نمایشگری بکند باید طوری نمایشگری بکند که نمایشگر باشد ، نمایشگر آن جنبه نورانی و روشن تاریخ عاشورا باشد ، نمایشگر روح حسین بن علی باشد . خوشبختانه کم و بیش این بیداری پیدا شده است و گاهی انسان به چشم می بیند که بعضی از دستجات توجه کرده اند که چه باید بکنند و چه می کنند . 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۳۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب امروز باید عزای حسین را گرفت ، اما برای حسین در یک عزای جدیدی است که در گذشته نبوده است و آن عزای جدید این همه دروغهاست که درباره حادثه کربلا گفته می شود و احدی جلوی این دروغها را نمی گیرد . امروز بر این مصیبتِ حسین بن علی باید گریست ، نه بر آن شمشیرها و نیزه هایی که در آن روز بر پیکر شریفش وارد شد . 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۷۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک تلنگر #عاشورای_امروز را پیدا کنید ... 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب اباعبدالله در روز عاشورا شعارهای زیادی داده است که در آنها خودش را مشخص کرده که من برای چه می جنگم ، چرا تسلیم نمی شوم ، چرا آمده ام که تا آخرین قطره خونِ خودم را بریزم ؟ و این شعارها در میان ما شیعیان فراموش شده و ما شعارهای دیگری به جای آنها گذاشته ایم که این شعارها نمی تواند روح نهضت اباعبدالله را منعکس کند . ائمه ما یکی پس از دیگری آمدند و دستور دادند که عاشورا را باید زنده نگه داشت ، مصیبت حسین نباید فراموش شود ، این باید زنده بماند . هر سال که محرم و عاشورا پیدا می شود ، شیعه باید آن را زنده نگه دارد . عاشورا شعارِ شیعه شده است . شیعه باید بتواند جواب بدهد وقتی در مقابل یک سُنی و بالاتر در مقابل یک مسیحی یا یک یهودی یا یک لامذهب قرار گرفت و او گفت : شما در این روز عاشورا و تاسوعا که تمام کارهایتان را تعطیل می کنید و می آیید در مساجد جمع می شوید ، دسته راه می اندازید ، سینه می زنید ، زنجیر می زنید ، داد می کشید ، فریاد می کشید ، چه می خواهید بگویید ؟ ؟ باید بتوانید بگویید ما حرفمان چیست . اباعبدالله نیامد فقط بجنگد تا کشته شود و حرفش را نزند . حرف خودش را زده است ، و مقصد خودش را مشخص کرده است . 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۱۸۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب دو مسئولیت بزرگ مردم دارند . یک مسئولیت این است که نهی از منکر بر همه واجب است . وقتی که می فهمید و می دانید و مردم اغلب هم می دانند که (برخی روضه ها)دروغ است ، نباید در آن مجلس بنشینید ، که حرام است ، بلکه باید کنید . و دیگر این تمایلی است که صاحب مجلسها و مستمعین به دارند ، مجلس باید بگیرد ، باید کربلا بشود . روضه خوان بیچاره می بیند که اگر بنا بشود هر چه می گوید از آن راستها باشد مجلسش نمی گیرد ، بعد همین مردم هم دعوتش نمی کنند ، ناچار یک چیزی هم اضافه می کند . این انتظار را مردم باید از سر خودشان بیرون کنند (نگویند) فلانی روضه خوانی که مجلس او می گیرد ، فلان روضه خوانی که کربلا می کند . میکند_یعنی_چه؟! شما باید روضه راست را بشنوید و و سطح فکرتان بالا بیاید ، به طوری که اگر در یک کلمه روحتان اهتزاز پیدا کرد ، یعنی با روح حسین بن علی هماهنگی کرد و اشکی ولو ذره ای ، ولو به قدر بال مگس (جاری شد) اگر یک چنین اشکی در حالت هماهنگی روح شما با حسین بن علی از چشم شما بیرون بیاید ، واقعاً مقام بزرگی برای شماست . اما اشکی که از راه قصابی کردن بخواهد از چشم شما بیاید ، اگر یک دریا هم باشد ارزش ندارد (داد بکشید) یعنی چه ؟! چرا داد بکشید ؟! 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۷۲ و ۷۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در نقل و بازگو کردن حادثه عاشورا ما هزاران تحریف وارد کرده ایم ، هم تحریفهای لفظی _ یعنی شکلی و ظاهری _ راجع به اصل قضایا ، مقدمات قضایا ، متن و حواشی مطلب ، و هم (تحریفهای معنوی) که در تفسیر این حادثه ما تحریف کرده ایم . با کمال تاسف این حادثه ، هم دچار تحریفهای لفظی است و هم دچار تحریفهای معنوی ، هر دو . و باز تحریفهایی که می شود ، گاهی لااقل هماهنگی با اصل مطلب دارد ، ولی گاهی تحریف نه تنها کوچکترین هماهنگی ندارد بلکه قضیه را مسخ و بکلی واژگون می کند ، به شکلی در می آورد که به صورت ضد خودش در می آید . باز هم با کمال تاسف باید عرض کنم تحریفهایی که به دست ما مردم در این حادثه صورت گرفته است ، همه در جهت پایین آوردن و مسخ کردن قضیه بوده است و در این امر ، هم گویندگان و علمای امت تقصیر داشته اند و هم مردم . 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۷۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
سلام علیکم و رحمه الله ✋ ایام رو تسلیت میگم خدمت همه شما بزرگواران " به نظر شما آیا مطالب مختصِ نهضت عاشورا و مرتبط با ماه محرم تا اربعین ادامه داشته باشد یا اینکه ان شاء الله بقیه مطالب بماند برای سال دیگه محرم ؟ لطفاً نظرخودتون رو بفرمایید ازطریق👇 : @Ammar12
✂️ برشی از یک کتاب چه رفته بود بر امت محمد که نیم قرن بعد از رحلت او ، زنازاده دغل باز چون یزید بن معاویه بر آنان حاکم شود ؟ مگر نه این که خدا فرموده است : إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ ؟ چه بود آن تغییر انفُسی که این امت را سزاوار چنین فرجامی ساخته بود ؟ ... معاویه بن ابی سفیان که این رجعت انفُسی را با عقل شیطانی خویش به خوبی دریافته بود ، آن چه را که در نهان داشت آشکار کرد و یزید را به جانشینی خویش برگزید و از آن دیارِ مردگان ، جولان گاه کفتارها و لاشخورهای مرده خوار ، سخنی به بر نخاست . این جا دیگر سخن از خلیفه اللهی و حکومت عدل نیست ، سخن از شیخوخیتِ موروثیِ قبیله ای است که بعد از مرگ پدر به فرزند ارشد می رسد . از پیامبر اکرم تا ، از دنیا تا آخرت فاصله بود ... با این همه ، اگر پنجاه سال پس از آن در بنی ساعده ، این بدعت تازه پدید نمی آمد ، کار هرگز بدان جا نمی رسید که خورشیدِ تاریخ در شفق سرخ عاشورا غروب کند و بریزد ..‌. اما دل به تقدیر بسپار که رسم جهان این است ! ساحل را دیده ای که چگونه در آیینه آب وارونه انعکاس یافته است ؟ سرّ آن که دهر بر مراد می چرخد این است که دنیا وارونه آخرت است . 📚 فتح خون ، مرتضی آوینی ، ص ۱۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب پس اگر از ما بپرسند شما در روز عاشورا که دائماً حسین حسین می کنید و به سر خودتان می زنید ، چه می خواهید بگویید ؟ باید بگوییم : ما می خواهیم حرف آقایمان را بگوییم ، ما هر سال می خواهیم کنیم . باید بگوییم . در این روز می خواهیم در کوثر حسینی شستشو کنیم ، تجدید حیات کنیم ، روح خودمان را شستشو بدهیم ، خودمان را زنده کنیم ، مبادی و را بیاموزیم ، روح اسلام را از نو به خودمان تزریق کنیم . ما نمی خواهیم حس امر به معروف و نهی از منکر ، احساس شهادت ، احساس جهاد ، احساس فداکاری در راه حق ، در ما فراموش بشود ؛ نمی خواهیم روح فداکاری در راه حق در ما بمیرد . این فلسفه عاشوراست ، نه گناه کردن و بعد به نام حسین بن علی بخشیده شدن ! گناه کنیم ، بعد در مجلسی شرکت کنیم و بگوییم خوب دیگر گناهانمان بخشیده شد . می شود روح ما پیوندی با روح حسین بن علی بخورد ؛ ، گناهان ما قطعاً بخشیده می شود ولی علامت بخشیده شدنش این است که دو مرتبه دیگر دنبال آن گناه نمی رویم . اما اینکه از مجلس حسین بن علی بیرون برویم و دو مرتبه دنبال آن گناهان برویم ، نشانه این است که روح ما با روح حسین بن علی پیوند نخورده است . 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۱۸۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب وااسفا ! را رها کرده اید و بر گِرد دیوارهایی سنگی می چرخید ؟ بیایید ... باطن قبله این جاست . به خدا ، اگر نبود که خداوند خود این چنین خواسته ، می دیدی کعبه را که به طواف آمده است و حجر الاسود را می دیدی که با او بیعت می کند . مگر نه این که ، غایت تکامل عالم است ؟ ... ای اُمت آخر بر شما چه رفته است ؟ مگر تا کجا می توان در مُحاق و فرو شد که خورشید را نشناخت ؟ معاویه مرده است و یزید بر خلافت خویش از مردم بیعت می گیرد . آیا می توان دست بیعت به یزید داد و آن گاه باز هم به جانب قبله نماز گزارد ؟ یزید که قبله نمی شناسد ، یزید که نماز نمی گزارد . چه رفته است شما را ای اُمت آخر ؟ 📚 فتح خون ، مرتضی آوینی ، ص ۲۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما حسین را نگهداری نکرده ایم ، حسین بوده است که تا کنون ما را نگهداری کرده است . به قول اقبال لاهوری : (هیچ وقت مسلمانان اسلام را نگهداری نکرده اند ، همیشه اسلام بوده است که مسلمانان را نگهداری کرده است) . هر وقت کشور را تهدید می کند ، آن وقت می بینید می آیند سراغ علی بن ابیطالب و نهج البلاغه اش ، سراغ حسین بن علی و یاد او . از آن مردمی هستیم که سوار کشتی که می شوند ، هنگامی که دریا طوفانی می شود صدای یا الله یا الله ، خدا خدایشان بلند است با خلوص نیت ، درباره چیزی جز خدا فکر نمی کنند . ولی وقتی خدا نجاتشان می دهد ، به ساحل نجات که می رسند ، وقتی خطر را دور می بینند ، بکلی یادشان می رود ، منکر خدا می شوند ، برای خدا مشرک می سازند . ما در مگر ندیدیم حدود بیست و پنج سال پیش(زمان نهضت ملی شدن نفت و تزلزل حکومت پهلوی) چقدر نام حسین بن علی و علی بن ابیطالب را آنها که نمی بردند ، می بردند ! همینکه نجات پیدا کردند ، گفتند ما داشتیم ، المقنّع داشتیم ، مازیار داشتیم . وقتی خطری این ملت را تهدید می کند ، بابک خرّمدین کدام جهنم دره است ؟! به جنگ حسین بن علی می آیند ، قهرمان در مقابل او درست می کنند . ، به جای اینکه اسم پسرش را بگذارد ، بابک و مازیار و جمشید و فرشید می گذارد ! 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۲۳۷ و ۲۳۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب مکه ، مدینه ، بصره ... دمشق . آیا در این زنده ای باقی نمانده است که سِحر شیطان او را از خویشتن نربوده باشد ؟ آیا کسی هست که روحِ خویش را به شیطان نفروخته باشد ؟ وامحمدا ! چرا هیچ دستی و عَلَمی از هیچ جا به یاری حق بلند نمی شود ؟ آیا همه دست ها را بریده اند ؟ زبان ها را نیز ؟ پس چرا هیچ فریادی به دادخواهی بر نخاسته است ؟ امام حسین از روز جمعه سوم شعبان که به مکه رسیده است تا هشتم ذی الحجه که مکه را ترک خواهد کرد ، چهار ماه و چند روز در این شهر توقف داشته است ... چهار ماه و چند روز . نه ، واقعه آن همه شتاب زده روی نداده است که کسی فرصت اندیشیدن در آن را نیافته باشد ... و با این همه ، از جز ندایی بر نخاست . ما کوفیان را بی وفا می دانیم ، مظهر بی وفایی ، و این حق است ؛ اما آیا نباید پرسید که از کوفه گذشته ، چرا از مکه و مدینه و بصره و دمشق نیز دستی به یاریِ حق از آستین بیرون نیامد جز آن هفتاد و چند تن که شنیده اید و شنیده ایم ؟ اگر نیک بیندیشیم ، شاید انصاف این باشد که ! 📚 فتح خون ، مرتضی آوینی ، ص ۳۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب همه چیز از دست رفته . نهضتی که نیم قرن پیش به وجود آمد ، همه آورده ها و موفقیت هایش پایمال شده . کتابی که پیامبر آورده بر سر نیزه های بنی امیه بالا رفته . فرهنگ و عقیده ای که اسلام به جهاد و تلاش خودش در دل و ذهن ها نشانده ، وسیله توجیه حکومت اموی شده همه شمشیرهای جهاد در اختیار جلادان قرار گرفته . همه پول های زکات و غنیمت به بیت المال سرازیر می شود و زبان های رسمی که از حقیقت ، توحید ، پیغمبر ، سنت ، قرآن و وحی سخن می گویند در اختیار معاویه است و رژیم معاویه . همه ائمه جماعت ، قضات ، مفسرین ، قارئین قرآن ، علما و متکلمین زمان یا کشته شده اند ، یا خاموش و خفه مشغول ریاضت اند و به گوشه ای مثل موش ها خزیده اند و یا رادیو ترانزیستورهای دستگاه شام شده اند . پایگاه خود محمد یک زبان رسمی ندارند ، یک محراب ندارند ، یک منبر ندارند ، یک گوشه در تمام این سرزمین بزرگی که روم ، ایران ، عرب ، قلمرو بزرگ خلافت اوست ، حتی یک گوشه از آنِ یکی از افراد وابسته به خانواده خود پیغمبر و وابسته به آن نسل به انقلاب نیست . همه رنج های مهاجرین و اصحاب بر باد رفته و گنج باد آورده برای کاخ معاویه شده است ... بنابراین اکنون که سال شصت هجری است ، زمان یکپارچه در اختیار قدرت غاصب قرار گرفته ؛ ارزش ها یکپارچه به وسیله دستگاه تعیین می شود ... ایمان ها یا می شود یا می شود ؛ یا می شود و یا اگر هیچ نشد ، شمشیر ! و اکنون . 📚 حسین وارث آدم ، علی شریعتی ، ص ۱۵۵ و ۱۵۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب شعارهایی که در سینه زنی ها و نوحه سرایی ها می دهید ، شعارهای حسینی باشد . نوحه بسیار بسیار خوب است . ائمه اطهار دستور می دادند افرادی که شاعر بودند ، نوحه خوان بودند ، نوحه سرا بودند ، بیایند برای آنها ذکر مصیبت بکنند . آنها شعر می خواندند و ائمه اطهار گریه می کردند . نوحه سرایی و سینه زنی و زنجیر زنی ، من با همه اینها اینکه شعارها ، نه شعارهای من درآوردی :(نوجوان اکبر من ، نوجوان اکبر من) . شعارهای حسینی شعارهایی است که از این تیپ باشد ؛ فریاد می کند : ((مردم ! نمی بینید که به حق عمل نمی شود و کسی از باطل رویگردان نیست ؟ در چنین شرایطی ، مومن(نگفت حسین یا امام) باید لقاء پروردگارش را بر چنین زندگی ای ترجیح بدهد )). و یا : (( من مرگ را جز خوشبختی نمی بینم ، من زندگی با ستمکاران را جز ملالت و خستگی نمی بینم )) . هر جمله اش سزاوار است که با آب طلا نوشته شود و در همه دنیا پخش گردد و این باز هم کم است . 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۱۸۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب ما که در و جانوری مان غرقیم ، باید سوگوار و عزادار مردان و زنان و کودکانی باشیم که در برای همیشه شهادتشان و حضورشان را در تاریخ و در پیشگاه خدا و در پیشگاه آزادی به ثبت رسانده اند . خدایا ! این باز چه مظلومیتی بر خاندان حسین است ؟ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ؟ حُرّ را در همه روایاتِ مربوط به واقعه کربلا با صفاتی چون صداقت ، شجاعت ، ادب و حفظ حرمت اهل بیت و مخصوصاً فاطمه زهرا ستوده اند ... و اصلاً وقایع کربلا خود شاهدی است بر آن که چراغ فطرتِ آزادگی و حق جویی هنوز در باطن حُرّ ، محجوبِ تیرگی گناه نکشته است و به خاموشی نگراییده . اما هنوز جای این پرسش باقی است که را با دستگاه حکومتی ارباب جور چه کار ؟ چگونه می توان به منصبی که حُر در دارالاماره کوفه داشت راه یافت و باز آن چنان ماند که حُرّ مانده بود ؟ که با پذیرش ولایت ظالمان در یک جا جمع نمی شود ! آن چه حُرّ را در دستگاه بنی امیه نگه داشته است ، است ... . شاید تعبیر « غفلت در غفلت » بهتر باشد ، چرا که تنها راه خروج از این چاهِ غفلت آن است که انسان نسبت به غفلت خویش تذکر پیدا کند . 📚فتح خون ، مرتضی آوینی ، ص ۵۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب حسین نه می تواند خاموش بماند و نه می تواند فریاد کند . نمی تواند خاموش بماند که همه مسئولیت ها در انتظارند که ببینند این تنها مرد چه می کند ؟ نمی تواند فریاد کند که صدایش کوته است ... باید بجنگد اما نمی تواند . شگفتا ! و ! نتوانستن نیز او را از این معاف نمی کند ، چه این مسئولیت بر دوش اوست ؛ زاده حسین بودن اوست ، نه توانا بودنش . و او در تنهایی و عجز بی سلاح و بی همراه نیز حسین است ! پس چه کند ؟ آری او را به نبرد با می خواند ، ولی سلاحی برای نبرد ندارد . آیا باز هم وظیفه دارد که بجنگد ؟ همه متولیان و عقل و دین ، نصیحتگران شرع و عرف ، مصلحت پرستان صلاح و منطق ، همه یک صدا می گویند : « نه » و حسین می خواهد بگوید : « آری » و برای همین هم از مدینه بیرون آمده است . تا پاسخ ویژه خودش را به همه مسلمانان که در موسم حج آنجا جمع اند ابلاغ کند . از مکه نیز بیرون می آید تا به این پرسش نیز جواب گوید که : چگونه ؟ 📚 حسین وارث آدم ، علی شریعتی ، ص ۱۶۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب پیشوایان دین از زمان پیغمبر اکرم و زمان ائمه اطهار دستور اکید و بلیغ داده اند که باید بن علی زنده بماند ، باید مصیبت حسین بن علی هر سال تجدید بشود ، چرا ؟ بحث در این « چرا » است . این چه دستوری است در اسلام ؟ چرا این همه ائمه دین به این موضوع اهتمام داشتند ؟ چرا برای زیارت حسین بن علی این همه اهتمام و ترغیب است ، این همه تشویق است ؟ ما باید به این « چرا » دقت کنیم . ممکن است کسی بگوید : « این برای این است که تسلی خاطری برای حضرت زهرا باشد . » آیا این حرف مسخره نیست که بعد از هزار و چهارصد سال ، هنوز حضرت زهرا احتیاج به تسلیت داشته باشد ؟ در صورتی که به نص خود امام حسین و به حکم ضرورت دین بعد از شهادت امام حسین دیگر امام و حضرت زهرا نزد یکدیگر هستند . این چه حرفی است ؟! مگر حضرت زهرا بچه است که بعد هزار و چهارصد سال هنوز هم دائماً به سر خودش بزند ، گریه کند ، بعد ما برویم به ایشان سر سلامتی بدهیم ! این دین را می کند . حسین مکتب عملی در اسلام تأسیس کرد . حسین است . خواستند مکتب حسین زنده بماند ، خواستند حسین سالی یک بار با آن نداهای شیرین و عالی و حماسه انگیزش ظهور پیدا کند . 📚 حماسه حسینی - مرتضی مطهری ، ص ۸۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب صحرای بلا به وسعت تاریخ است و کار به یک یا لَیْتَنی کُنْتُ مَعَکُم ختم نمی شود . اگر مرد میدانِ صداقتی ، نیک در خویش بنگر که تو را نیز با اُنسی این گونه هست یا خیر ! اگر هست که هیچ ، تو نیز از قبله دارانِ دایره طوافی ، و اگر نه ... دیگر به جای آن که با زبان بخوانی ، در خیل اصحاب آخرالزمانی حسین با به زیارت عاشورا برو . ضحاک بن عبدالله مشرقی را که می شناسی ! عصر عاشورا از جبهه حق گریخت بعد از آن که صبح تا شام را در رکاب امام شمشیر زده بود . فرزندِ است و شک زاییده و این هر سه ، خوف و شک و شرک ، راهزنان طریق حق اند ... که اگر با مرگ اُنس نگیری خوف راه تو را خواهد زد و را در رها خواهی کرد . 📚 فتح خون ، مرتضی آوینی ، ص۸۴ و ۸۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما از وقتی که ، به گفته جلال « سنت شهادت را فراموش کرده ایم و به مقبره داری شهیدان پرداخته ایم ، را ناچار گردن نهاده ایم » و از هنگامی که به جای شیعه علی بودن و از هنگامی که به جای شیعه حسین بودن و شیعه زینب بودن ، یعنی ، زنان و مردان ما شده اند و ، در عزای همیشگی مانده ایم ! چه هوشیارانه پیام حسین را و یاران بزرگ و عزیز و جاویدش را ؛ پیامی که خطاب به همه انسان هاست . این که حسین فریاد می زند _ پس از اینکه همه عزیزانش را در خون می بیند و جز دشمن و کینه توز و غارتگر در برابرش نمی بیند _ فریاد می زند که « آیا کسی هست که مرا یاری کند و انتقام کشد ؟ » مگر نمی داند که کسی نیست که او را یاری کند و انتقام گیرد ؟ این سؤال ، سؤال از تاریخ فردای بشری است و این پرسش از آینده است و از همه ماست . و این سؤال انتظار حسین را از عاشقانش بیان می کند و دعوت شهادت او را به همه کسانی که برای همه شهیدان حرمت و عظمت قائل اند ، اعلام می نماید . اما این دعوت را ، این انتظار یاری از او را ، این پیام حسین را _ که و در هر عصری و از نسلی ما خاموش کردیم . به این عنوان که به مردم گفتیم که حسین ، ضجه می خواهد و دگر هیچ ، پیام دیگری ندارد ؛ مرده است و عزادار می خواهد ، نه شاهدِ شهیدِ حاضر در همه جا و همه وقت و پیرو . آری ، اینچنین به ما گفته اند و می گویند ! 📚 حسین وارث آدم ، علی شریعتی ،ص۲۱۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت برش #اشکِ_تنها_یا_شیعه_بودن 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✋ سلام علیکم و رحمه الله ان شاء الله با توکل به خداوند از امروز تصمیم بر این داریم که متن هایی رو که در کانال قرار میدیم ؛ روز بعد از انتشار " 🎧 صوت بُرش متن مربوطه رو هم به اشتراک بزاریم ؛ اگر دوستان بزرگوار ، و دارند از طریق آیدی @Ammar12 به حقیر اطلاع دهند .
✂️ برشی از یک کتاب عجبا که در پنج قرن پیش یک مرد بوقلمون صفت که معلوم نیست شیعه است یا سنّی به نام ملاحسین کاشفی (کتابی می نویسد به نام روضه الشهداء) این مرد ، واعظ است و چون اهل سبزوار و بیهق بوده و آنجا مرکز تشیع بوده ، ذکر مصیبت هم می کرده است . این مرد تا توانسته ساخته و پرداخته و حتی اسمهایی در این کتاب هست از اصحاب و از مخالفین که معلوم است است و ظاهراً از خود ساخته . بعد این کتاب چون فارسی بوده به دست مرثیه خوان ها می افتد و سند و مدرک آنها می شود که این کتاب را از رو می خوانده اند و به همین مناسبت آنها را (روضه خوان) گفته اند ، و این کتاب بعد بجای همه کتاب های درست ، منبع و ماخد روضه های شده است . این کتاب در اواخر قرن نهم یا دهم نوشته شده است زیرا ملاحسین کاشفی در ۹۱۰ وفات کرده است . 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۶۰۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed