eitaa logo
احمد حیدری
158 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
206 ویدیو
4 فایل
سلام ! گاهی برخی احادیث اهل بیت علیهم السّلام دل می برند؛ این کمترین چنین می پندارد که اگر لذّت مطالعه آن را با شما خوبان به اشتراک بگذارد، نیک خواهد بود. آدرس کانال: https://eitaa.com/Ahmadheydari12 انتقاد و پیشنهاد: @AhmadHeydari54
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❗️ به رسمیت شناختن کتب آسمانی پیشین، تاییدی بر پلورالیسم! ✍️ پاسخ اجمالي: با توجه به اینکه قرآن بعضی از عقاید شرایع گذشته را انحرافی و کتب آنها را تحریف شده می داند و با توجّه به اینکه اسلام دیگران را فقط به سوی خویش دعوت می کند، روشن می شود که تصدیق کتب آسمانی گذشته به معنای مشروعیت کنونی آنها نیست. معنی تصدیق کتابهای پیشین نیز به معنی تصدیق اصول کلی و مشترک بین همگان است، مانند ایمان به حق تعالی و معاد و رسالت و تایید اصول عام فقهی و اخلاقی مانند صداقت و نیکی و اصل نماز و روزه و مثلا حرمت سرقت و زنا و شراب خواری. ✍️ پاسخ تفصيلي: http://maaref.makarem.ir/l/0418725 ___________________________ 📡 Channel: @makaremeshirazi
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❓ جایگاه تکتف در سنّت رسول خدا(ص)؟ ✍️ چکیده : تکتّف در نماز سنّت رسول خدا(ص) نیست؛ چرا که احادیث تکتّف در منابع اهل سنّت، ضعیف و دارای اضطراب متنی و سندی هستند. در مقابل اکثر احادیثی که شیوه نماز را بدون تکتّف مطرح می کنند صحیح و بیشتر از احادیث دسته اوّل هستند. از طرفی اختلاف مذاهب اسلامی در حرام، مستحب و مکروه شمردن آن نشانه این است که این عمل نمی تواند سنّت مؤکّد رسول خدا(ص) بوده باشد. ضمن اینکه اصل در حالت دست ها آویختن است. شیوه عبادات، توقیفی و اختیارش به دست خدا و رسول اوست. لذا توجیه خاشعانه و متواضعانه بودن نماز با تکتّف نمی تواند سندی شرعی برای اضافه نمودن آن به نماز باشد. توجیه خشوع و خضوع از قاعده استحسان زاده شده است. عمل به استحسان می تواند باب بدعت در دین را بگشاید و آن را ضایع کند. در این مقاله قرار بر این است که جایگاه این عمل در سنّت رسول خدا(صلی الله علیه و آله) با منطق علوم حدیث ، تاریخ و فقه بررسی و از سؤال فوق پاسخ گفته شود. ✍️ متن مقاله: https://maaref.makarem.ir/l/0418819 ___________________________ 📡 Channel: @makaremeshirazi
هدایت شده از makarem.ir
🔸تناقض گويي قرآن در حامل وحي؟! 🔸«تثليث» و منشأ ورود آن به مسيحیّت؟ 🔸علت تقدّس كتب «عهد جديد» نزد مسيحيان عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در: http://mk6.ir/RpVpO #حضرت_آیت_الله_مکارم_شیرازی 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از makarem.ir
🔸مفهوم «وجه الله»؟ 🔸تبيين آیات متشابه قرآن راجع به «رؤيت» 🔸منظور از آیه «وُجُوهٌ یَومَئِذٍ ناضِرَةٌ اِلى‌ رَبِّها ناظِرَةٌ»؟ عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در: http://mk6.ir/PsTnO #حضرت_آیت_الله_مکارم_شیرازی 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات
🌕 مقام و منزلت حضرت زینب(س) ✍️ متن اجمالی: حضرت زینب(س) یکی از بافضيلت‏ ترينِ زنان جهان، دارای جلالت شأن، منزلت والا، قوّت استدلال، برترى عقل، استوارى قلب، فصاحت زبان و بلاغت بيان، بانویی شجاع و با شهامت، سخنور و مفسر بود. حیات آن حضرت با صبر و شکیبایی و مقاومت در برابر مصائب فراوان همراه بود. منزلت و جايگاه ایشان در خاندان پیامبر بسیار رفیع است. بعد از حادثه غم بار عاشورا سرپرستی کاروان اسرا را بر عهده گرفت. خطبه های با صلابت و کوبنده در مجلس ابن زیاد و یزید، گویای فصاحت و بلاغت و علم دانش آن بزرگوار است. ✍️ متن تفصیلی: https://maaref.makarem.ir/l/0406266 ___________________________ 📡 Channel: @makaremeshirazi
هدایت شده از پاسخ به شبهات
🌕 حضرت زینب(س) و مقابله با اندیشه جبر ✍️ متن اجمالی: پس از حادثه عاشورا مزدوران يزيد، با استفاده از ترویج جبر، شروع به تبليغ كردند و پيروزى ظاهری يزيد را خواست خدا قلمداد كردند. لکن حضرت زينب و امام سجاد(ع) كه از شگرد تبليغى دشمن آگاه بودند، اين پايگاه فكرى بنی اميه را هدف قرار داده با سخنان متين و مستدل خود به شدت آن را كوبيدند و يزيد و يزيديان را مسئول اعمال و جناياتشان معرفى كردند. ✍️ متن تفصیلی: https://maaref.makarem.ir/l/0321417 #حضرت_زینب #عقیله #دمشق #جبر #کربلا #کوفه #شام #اخت_حسین #زینب_کبری #خطابه_زینبی #معاویه #صدیقه_الصغری #شریکه_الحسین #یزید #بنی_امیه #قهرمان_کربلا ___________________________ 📡 Channel: @makaremeshirazi
هدایت شده از makarem.ir
🔸اعتبار سند حديث «ائمه اثنی عشر» 🔸سنّت پیامبر(صلّی الله علیه وآله) در انتصاب جانشین 🔸آخرین تلاش پیامبر(صلّی الله علیه وآله) براى تعیین جانشین عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در: http://mk6.ir/IfOgC #حضرت_آیت_الله_مکارم_شیرازی 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات
🌕 غلام ترک، شهید کربلاء ✍️ متن اجمالی: وى از نژاد ترك و خادم و كاتب امام حسين(ع) بود. و با زبان عربى آشنايى داشت. از امام اذن گرفت و در حالى كه رجز مى خواند به ميدان رهسپار شد . وى پس از آنكه به زمين افتاد امام(ع) بر بالينش حاضر شد و چون مشاهده كرد غلام نسبت به آن حضرت اظهار علاقه مى كند، امام گريان شد و در كنارش نشست و صورت بر جبينش نهاد. غلام كه از اين همه محبت به وجد آمده بود، شادمان شد و فرياد زد: «كيست همانند من كه پسر پيامبر صورتش را بر صورتم قرار داده است؟»، اين را گفت و به درجه رفيع شهادت نايل آمد. امام(ع) در لحظه شهادت صورت بر صورت غلامش مى گذارد؛ يعنى همان ابراز محبتى را كه درباره فرزند شجاع و دلبندش على اكبر(ع) مى كند، درباره غلامش نيز روا داشت. يعنى اينها همه مجاهدان و شهيدان راه خدا هستند و همه آنها عزيز و گرامى اند، و همه در يك مسير و براى يك هدف جهاد كردند و شربت شهادت نوشيدند. ✍️ متن تفصیلی: https://maaref.makarem.ir/l/0320604 ___________________________ 📡 Channel: @makaremeshirazi
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❗️ امکان ابقاي اهل کتاب بر دين خود با پرداخت جزيه، تاييدي بر پلوراليسم! ⁉️ آيا حکم جزيه اهل کتاب، تاييدي بر پلوراليسم است؟! ✍️ پاسخ اجمالي: اولا: آياتي از قرآن اهل کتاب را به خاطر اسلام نياوردنشان، کافر و فاسق و مشمول لعن الهی خوانده، مانند آيه 89 سوره بقره. ثانيا: اين آيه نه تنها دلالتی بر پلوراليسم ندارد، بلکه خودش دليل نسخ و عدم مشروعيت شرايع قبلي است؛ زيرا ابتدا فرمان جنگ مي دهد، سپس آنان را فاقد ايمان به خدا و فاقد دين حق می داند. ثالثا: اين آيه فقط دلالت بر همزيستی مسالمت آميز اهل کتاب در کنار مسلمانان پس از تسليم شدن در برابر حکومت اسلامی دارد و هيچ ربطی به پلوراليسم به معناي مشروعيت و حقانيت اهل کتاب ندارد. ✍️ پاسخ تفصيلي: http://maaref.makarem.ir/l/0418726 #نجات_بخشی #صراط_های_مستقیم #پلورالیسم #کثرت_گرایی #رستگاری #جزیه #لعن #جنگ #همزیستی #اهل_کتاب ___________________________ 📡 Channel: @makaremeshirazi
هدایت شده از makarem.ir
🔸جواز معاشرت با اهل کتاب، تاییدی بر پلورالیسم! 🔸هدایت عمومی و رحمت گسترده الهی، تاییدی بر پلورالیسم! 🔸به رسمیت شناختن کتب آسمانی پیشین، تاییدی بر پلورالیسم! عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در: http://mk6.ir/UkUuF #حضرت_آیت_الله_مکارم_شیرازی 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❓ هدایت یافتگان لشکر عمر سعد؟ ✍️ پاسخ اجمالي: کسانی از لشکر دشمن به سپاه امام حسین(ع) پیوستند و در تاریخ به نام آنها تصریح شده عبارتند از: حرّبن یزید ریاحی، جُوين بن مالك تميمى، حارث بن امرء القيس كندى، حُلاس بن عمرو راسبى، زُهير بن سُليم اَزْدى، عبدالرحمان بن مسعود، عبدالله بن بشير خثعمى، عمرو بن ضبيعة، قاسم بن حبيب اَزْدى، نعمان بن عمرو الراسبى، يزيد بن زياد، سعد بن حارث و ابوالحتوف بن حارث. ✍️ پاسخ تفصيلي: https://maaref.makarem.ir/l/0321486 #کربلا #یاران_امام_حسین #امام_حسین #گروه_اندک #عاشورا #شهدای_کربلا #اصحاب_امام_حسین #حربن_یزید #هیهات_منا_الذله ___________________________ 📡 Channel: @makaremeshirazi
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❗️ عصر فَترَت و خالی بودن زمين از پيامبر! ⁉️ در برخي از روايات بيان شده است که زمين هيچگاه خالی از حجت الهي نمی گردد، در حالي که آيه 19 سوره مائده بيانگر عصر فَترَت(عصري خالي از حجّت الهی) است! در اين صورت، اگر زمين هيچگاه خالى از حجت نمي شود، بعد از حضرت عيسی و قبل از حضرت محمد(ص) چه کسی بر روی زمين حجت و پيامبر الهی بوده است؟ ✍️ پاسخ اجمالي: دوران فَترَت به معناي انقطاع آثار وحى و اخبار رسالت، با وجود کساني که راه پيامبران قبلي را ادامه مي دادند و حجت خدا بر روي زمين بودند، هيچ گاه محقق نشده و معنا ندارد. پس از عيسی(ع) علاوه بر 3 يا 4 پيامبر که در منابع آمده و پيامبراني که ممکن است بوده اند و ما اطلاع نداريم، 12 تا 13 نفر حواريون و نيز پس از آنان كشيشانی كه شايستگی ابلاغ پيام مسيح را داشته اند، بوده اند و از اين جهت مردم بدون حجت نبوده اند. وجود نقيب های دوازده گانه بنی اسرائيل بعداز موسي و نيز انبياي فراواني که بعداز آنها تا صدها سال بودند، به اين امر دلالت مي کند که زمين هيچ گاه خالي از حجت نبوده است. ضمن اينکه حضور حجت الهي در زمين، نه لزوما با وجود رسل که با حضور اوصيای انبيا نيز محقق مي شود. براي مثال مي بينيم که وجود امامان معصوم بعد از پيامبر اسلام، خود دليل روشنی بر وجود حجج الهی در زمين مي باشد که در آيه انذار نيز به آن اشاره شده است. ✍️ پاسخ تفصيلي: http://makarem.ir/l/0418813 ___________________________ 📡 Channel: @makaremeshirazi