eitaa logo
احمدحسین شریفی
6.2هزار دنبال‌کننده
365 عکس
380 ویدیو
26 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
قسمت_دهم.mp3
14.48M
🎤فایل صوتی 🔴موضوع: 🔶 : 🔷چرایی جنگ نرم ✅علت تقابل نظام سلطه با جمهوری اسلامی ⁦⁦5️⃣⁩ (نظریه ) مجموعه سخنرانیهای استاد شریفی درباره "جنگ نرم" که در سال ۱۳۹۱ ایراد گردیده است و در همان سال از رادیو معارف در برنامه "نیمه پنهان" پخش شد. 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴فرايند شکل‌گيري زنجيرة «مسؤولان نامتناسب» و «شکل‌گيري فسادهاي زنجيره‌اي» 🖊احمدحسين شريفي 🔸مسئله شکل گیری "کانونهای فساد" و ناکارآمدی در میان مدیران سیاسی و اجرائی از مسائل مهمی است که جا دارد اندیشمندان و دلسوزان بیش از پیش درباره "تبیین" و "کنترل" آن تامل کنند. پیشتر درباره چگونگی شکل گیری «زنجيرة مديران کارناديده» (👈https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/205 ) نکاتی بيان کردم، در اينجا به فرايند شکل‌گيري حلقه‌هاي ناکارآمد و نامتناسب و فسادهاي زنجيره‌اي در میان مديران سياسي و اجرايي به اختصار اشاره مي‌کنم. 🔸وقتي فردي نالايق و نامتناسب را، به هر دليلي، بر کاري مي‌گمارند؛ نخستين حلقة زنجيرة ناکارآمدي شکل مي‌گیرد؛ زيرا اين فرد نامتناسب وقتي در مسؤوليتي سترگ، که ذاتا نيازمند تخصص و تناسب است، قرار مي‌گيرد، تلاش مي‌کند به گونه‌اي براي خودش تناسب و تخصص دست و پا کند! اما چون کسب تخصص و تناسب امری زمانبر است، رو به سوي «رزومه‌سازي»، «مدرک‌سازي» و «پيشينه‌‌بافي» مي‌آورد! يکي از ريشه‌هاي پديدة شوم‌ مدرک‌فروشي و مدرک‌سازي در کشور ما همين‌جا است. بسياري از مديران کشور ما در کوران مسؤوليت‌هاي سنگين و سترگشان، در معتبرترين دانشگاه‌هاي داخل و بعضاً خارج کشور، مدرک دکتري و مهندسي و ... گرفته‌اند! پايان‌نامه و رساله نوشته‌اند! و در ادامه براي درخشان کردن سابقة علمي خود، ده‌ها و صدها مقالة علمي- پژوهشي و امثال آن نگاشته‌اند! (جالب است که بدانیم مقالات علمی چاپ شده توسط برخی از مدیران ارشد کشور ما در دوران مدیریتشان، به مراتب بیش از پرکارترین محققان دانشگاهی و حوزوی کشور بوده است!!) اما اين زنجيره فساد و ناکارآمدي در اينجا متوقف نمي‌شود؛ مديران نامتناسب و نالايق، چون نيازمند حاميان و کاسه‌ليساني در مجموعه جديد هستند، طبيعتاً، به بهانه‌هاي مختلف (از جمله متهم کردن کادر مدیریتی پیشین به رکود و مخالفت با تحول و ...)، حلقه‌اي از مريدان مجيزگو را دور خود جمع مي‌کنند. که يکي از مهم‌ترين کارکردهاي اين مجيزگويان، رزومه‌سازي و بزرگ‌نمايي «آقاي مسؤول» است؛ آنان تمام تلاش خود را به کار مي‌گيرند که به گونه‌اي براي او رزومه متناسب درست کنند؛ کارنامه پژوهشي ببافند و سابقة درخشان بسازند و مي‌بينيم فردي که مثلا در عرصه پژوهش تا ديروز يک کار پژوهشي مدون يا يک مقاله علمي نداشت ناگهان در قامت بزرگترين پژوهشگر همه دوران‌ها ظهور مي‌کند! و ... بدين ترتيب حلقه‌هاي ديگري از فساد و دروغ و فريب شکل‌ مي‌‌گيرد. 🔸امام علي(ع) مي‌فرمايد: «زمامدار همچون رودخانه پهناوري است که رودهايي کوچک از آن جاري مي‌شود، پس اگر آب آن رودخانه پهناور گوارا باشد، آب درون رودهاي کوچک گوارا خواهد بود و اگر شور باشد آب درون آنها نيز شور خواهد بود.» 🔸مولوي نيز با استمداد از همين سخن حکميانة امام علي، چه زيبا فرايند شکل‌گيري حلقه‌هاي مديران فاسد و ناکارآمد و نامتناسب را به تصوير مي‌کشد: خوي شاهان در رعيت جا کند چرخ اخضر خاک را خضرا کند شه چو حوضي دان حشم چون لوله‌ها آب از لوله روان در کوله‌ها چونکه آب جمله از حوضي است پاک هر يکي آبي دهد خوش ذوقناک ور در آن حوض آب شور است و پليد هر يکي لوله همان آرد پديد ز آن که پيوسته‌ست هر لوله به حوض خوض کن در معني اين حرف خوض 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🔹ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹‌
قسمت_یازدهم.mp3
12.7M
🎤فایل صوتی 🔴موضوع: 🔶 : 🔷چرایی جنگ نرم ✅علت تقابل نظام سلطه با جمهوری اسلامی ⁦⁦⁦6️⃣⁩ (نظریه ) ۲ مجموعه سخنرانیهای استاد شریفی درباره "جنگ نرم" که در سال ۱۳۹۱ ایراد گردیده است و در همان سال از رادیو معارف در برنامه "نیمه پنهان" پخش شد. 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴«نظريه»‌ و «نظريه‌پرداز» 🖊احمدحسين شريفي 🔹هر چند هيچ نظريه‌اي در خلأ پديد نمي‌آيد و هر نظريه‌اي به ويژه در علوم انساني، محصول و مولود ازدواج و ارتباط و همراهي عوامل آشکار و نهان متعددي است. اما در مقام داوري دربارة يک نظريه هرگز نمي‌توان، درستي يا نادرستي آن را به عوامل ساختاري و مادي و اجتماعي و سياسي و روان‌شناختي و يا هنجارمند و ناهنجارمند بودن شخصيتِ صاحب‌نظر و يا تقوا و بي‌تقوايي او گره زد. 🔹گره زدن درستي يا نادرستي يک نظريه به شخصيت نظريه‌پرداز: هم از نظر منطقي درست نيست؛ زيرا نادرستي منبع تحريک هرگز ملازم با نادرستي حرکت يا انحرافي بودن مسير حرکت نيست. چه بسا منبع حرکت يک فرد، منبعي فاسد و مخرب باشد؛ اما حرکتي که صورت مي‌گيرد در مسيري درست و نتيجه‌بخش باشد. و هم از نظر اخلاقي درست نيست. در روايات اسلامي به ما توصيه شده است هرگز انحراف «گوينده» را ملازم با انحراف «گفتة» او ندانيد؛ و هرگز گفته‌اي را با توجه به شخصيت گوينده‌اش نسنجيد. امام علي(ع) توصيه مي‌کند: «حکمت را از هر کسي که آن را بيان مي‌کند، بگير؛ و به گفته بنگر و به گوينده منگر.» 🔹علمي بودن يا نبودن يک نظريه ربطي به منشأ و موتور محرکة آن و علل و عوامل زمينه‌ساز شکل‌گيري آن ندارد. علميت يک نظريه و سنجش ميزان استحکام آن، ضوابط و شرايط خاص خود را دارد. مهم نيست که صاحبِ نظرية مراحل جبري تاريخ، يا جامعة بي‌طبقة واپسين (کمون نهايي)، يا طراحِ نظرية هرم نيازهاي انسان، افرادي اجتماعي بوده‌اند يا منزوي، سرمايه‌دار بوده‌اند يا فقير، جزء طبقة پرولتاريا بوده‌اند يا بورژوا. مهم اين است که آيا چنين نظريه‌هايي مي‌توانند با موفقيت از آزمون موازين عقلاني و معيارهاي واقع‌بيني خارج شوند يا نه. ر.ک: کتاب نظريه‌پردازي اسلامي در علوم انساني، ص۱۷۱ 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🔹ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹‌
بخش اول(1) 1.mp3
21.31M
🎤فایل صوتی 🔴موضوع: "اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب اسلامی": بخش دوم ✅ نشست علمی «اخلاق و معنويت در گام دوم انقلاب اسلامی» در مجمع عالی حکمت اسلامی؛ در تاريخ ۵ دی ماه ۱۳۹۸ با حضور دکتر ابوالفضل ساجدی و استاد احمدحسین شریفی و با اجرای جناب دکتر حسن محیطی برگزار شد. 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴انقلاب اسلامي، دين و نهادهاي اجتماعي 🖊احمدحسين شريفي 🔸به اعتقاد بنده مهم‌ترين کاري که انقلاب اسلامي، در جريان تداوم حرکت انبياء انجام داد اين بود که دين را در موقعيتي «فرانهادي» قرار داد. توضيح آنکه به اعتقاد قاطبه جامعه‌شناسان، نهادهاي اصلي اجتماعي عبارتند از: خانواده، اقتصاد، سياست، تعليم و تربيت و دين. البته برخي مثل جي. او. هرتسْلِر در کتاب «نهادهاي اجتماعي»، نهادهاي اصلي را در نه مقوله دسته‌بندي مي‌کند: افزون بر آن پنج نهاد، نهاد اخلاق، ارتباطات، هنر و بهداشت را هم مي‌افزايد. اين نگاه قاطبة جامعه‌شناسان يا جامعه‌شناسي غربي و سکولار است. 🔸اما انقلاب اسلامي موجب شد که دين در جايگاهي فرانهادي قرار گيرد. به تعبير ديگر، انقلاب اسلامي، از جهت قانوني و مقبوليت مردمي، دين را در جايگاه اصلي خودش، که حاکم بر همه نهادها و ساختارهاي اجتماعي است، قرار داد. اقامة فردي و اجتماعي دين، رسالت اصلي پيامبران بوده است: لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْميزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ؛ (حديد، 25) در آيه 13 سوره شوري اين مأموريت و وظيفة اصلي به شفافيت بيان شده است: شَرَعَ لَكُمْ مِنَ الدِّينِ ما وَصَّى بِهِ نُوحاً وَ الَّذي أَوْحَيْنا إِلَيْكَ وَ ما وَصَّيْنا بِهِ إِبْراهيمَ وَ مُوسى‏ وَ عيسى‏ أَنْ أَقيمُوا الدِّينَ وَ لا تَتَفَرَّقُوا فيهِ كَبُرَ عَلَى الْمُشْرِكينَ ما تَدْعُوهُمْ إِلَيْهِ ...؛ 🔸مأموريت اصلي انقلاب و حکومتي که به نام دين و به نام اسلام برپا شده است، چيزي جز اقامة دين در کليت آن نيست؛ اقامه دين يعني تحقق خارجي و بيروني دين و با توجه به جامعيت اسلام، منظور از اقامه اسلام يعني تحقق آن در زندگي فردي و اجتماعي (خانواده، اقتصاد، سياست و تعليم و تربيت؛ به عنوان نهادهاي اصلي جامعه و نهاد علم و حقوق و فرهنگ و هنر و فن‌آوري و ادبيات، سينما، فضاي مجازي و ... به عنوان خرده‌نهادها يا نهادهاي فرعي جامعه.) 🔸با توجه به نکته پيش‌گفته: آيا خردمندانه است که تحقق چنين رسالت و مأموريتي را از علوم انساني غربي طلب کنيم؟! علومي که نه تنها تناسبي با جهان‌بيني توحيدي و نظام ارزشي اسلام ندارند، که در بسياري از توصيه‌هاي خود در تضاد و تعارض با اسلام‌اند. چطور مي‌توان با تکيه بر آنها دنبال تحقق اسلام در ابعاد مختلفي زيست اجتماعي بود؟ تکيه زدن بر چنين علومي همچون تکيه‌ زدن بر باد است؛ نتيجه‌اي جز فروافتادن و سقوط و انحطاط نخواهد داشت. به همين دليل، جبهة مدافعان انقلاب اسلامي، بايد بدانند که اگر دنبال تحقق دين و عمل به آرمان‌هاي اسلامي و انقلاب اسلامي هستند، چاره‌اي جز حمايت از ايدة «علوم انساني اسلامي» ندارند؛ راه ديگري وجود ندارد. 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🔹ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹‌
حجت الاسلام دکتر احمدحسین شریفی در با موضوع 《حکومت اسلامی و اسلامی سازی علوم اسلامی》عنوان کرد: انقلاب اسلامی در تقابل با ايده‌های انسان‌شناختی و علوم انسانی غربی مطرح شد. يعنی نه تنها هرگز بر پايه علوم انسانی غربی شکل‌ نگرفته است؛ بلکه درست در نقطه مقابل آنها و عليرغم تحليل‌های آنها مطرح شده است. ادامه در 👇 ╔═══••••••••••••••••••••✿💯🇮🇷🇮🇷╗ http://www.rcipt.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=146&newsview=367 ╚🇮🇷🇮🇷💯✿••••••••••••••••••••═══╝ مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
قسمت_دوازدهم.mp3
13.55M
🎤فایل صوتی 🔴موضوع: 🔶 : 🔷چرایی جنگ نرم ✅علت تقابل نظام سلطه با جمهوری اسلامی ⁦⁦⁦⁦7️⃣⁩ (نظریه ) ۳ مجموعه سخنرانیهای استاد شریفی درباره "جنگ نرم" که در سال ۱۳۹۱ ایراد گردیده است و در همان سال از رادیو معارف در برنامه "نیمه پنهان" پخش شد. 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴عمومي‌سازي دانشهای تخصصی 🖊احمدحسين شريفي 🔹برخي از انديشمندان بزرگ، در کنار آثار علمي و کاملاً تخصصي خود، تلاش داشتند به منظور گسترش دامنة "علم-آگاهی" و دسترس‌پذير کردن دانش، با زباني ساده‌تر و همگاني‌تر همان انديشه‌هاي تخصصي را براي عامه مردم بيان کنند. 🔹محمدبن زکرياي رازي (م 313ق)، فيلسوف، طبيب و عالم بزرگ مسلمان، در جهت عمومي‌سازي دانش طب، کتابي را با عنوان «من لايحضره الطبيب»‌ تدوين کرد. وي در اين کتاب به ارائة آموزش‌هاي عمومي در حوزه درمان و پيشگيري پرداخت. البته پيش از زکرياي رازي،‌ طبيب ديگري با نام عيسي بن ماسه کتابي با اين عنوان نوشته بود؛ اما خود زکرياي رازي در مقدمه اين کتاب مي‌نويسد: «مرد دانشمند جلیل‌القدری برای خیر و صلاح مردم از من خواست که رسالهٔ مختصری درباب درمان بیماری با غذا و آشامیدنی‌های موجود در هر مکان که دسترسی به طبیب نیست تالیف کنم. من نیز خواسته او را اجابت و کتاب «من لایحضره الطبیب» را تالیف کردم.» 🔹فقيه و محدث بزرگ شيعي، محمدبن علي‌ ابن بابويه معروف به شيخ صدوق (م381ق) نيز از اين کار الگو گرفت و کتاب «من لايحضره الفقيه» را تدوين کرد. خود شيخ صدوق در مقدمة کتابش مي‌گويد: در مسافرتي به سرزمين «بلخ» و گفتگوهاي بسيار ارزشمند و روشني‌بخشي که با يکي از نوادگان جليل‌القدر امام موسي‌بن جعفر به نام ابوعبدالله محمدبن حسن در قصبة «ايلاق» داشتم، «روزى از كتاب محمّد بن زكريّاى رازى طبيب كه نامش را «من لا يحضره الطبيب» گذارده، ياد كرد و گفت آن كتابيست در موضوع خود (با كمى حجمش) جامع و وافى، و از من درخواست كرد كه در فقه و حلال و حرام و قوانين و مقرّرات شرع كتابى بنويسم بقسمى كه همه آنچه را كه در موضوعات مختلف فقه (از طهارت تا ديات) تاكنون نوشته‏ام در بر داشته باشد و آن را «كتاب من لا يحضره الفقيه» نام نهم، تا بوقت نياز بدان مراجعه كرده و مورد اعتماد و اطمينانش باشد و به آن عمل كند، ... اينجانب چون او را- كه خداى توفيقش دهد- اهل و شايسته يافتم پيشنهادش را به اين كار پذيرفتم، و اين كتاب را با حذف اسانيد كه مبادا بسبب نقل آن حجم كتاب زياد شود، تأليف كردم.» 🔹شايد بتوان گفت کتاب من لايحضره الفقيه، نخستين الگوي تدوين رساله‌هاي علميه و عمومي‌سازي استنباط‌هاي فقهي و دسترس‌پذير کردن دانش فقه بوده است. 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🔹ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹‌
🔹هر چند نه در ایران و نه در هیج جامعه انسانی دیگری نمیتوان با استناد به روشهای آمارگیری موجود، از "توصیف" و تشخیص دقیق وضعیتهای انسانی سخن گفت؛ و هر چند متاسفانه در بسیاری از موارد، اغلب متخصصان علوم انسانی، در عمل، به عنوان نامحرمان اطلاعات و آمار واقعی تلقی میشوند، اما برای توصیف و تحلیل وضعیت موجود، چاره ای جز اعتماد به چنین آمارها و اقدام بر اساس آنها نیست. 🔹اعتیاد، علل و عوامل مختلفی دارد، این بنده با اتکا به مشاهدات عینی و حضور در برخی از کمپهای ترک اعتیاد، معتقدم مهمترین و اساسی ترین عامل آن "فقر فرهنگی" شخص معتاد و اطرافیان او است. در هر منطقه یا محله ای که فعالیت فرهنگی هست، اعتیاد و سایر آسیبهای اجتماعی نیز بسیار کمتر است. بر اساس پاره ای از مطالعات و تحقیقات، در میان مسجدیان و جوانان هیئتی آمار آسیبهای اجتماعی میل به صفر دارد. 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🔹ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹‌
قسمت_سیزدهم.mp3
13.92M
🎤فایل صوتی 🔴موضوع: 🔶 : 🔷چگونگی جنگ نرم (راهبرد های دشمن در جنگ نرم) مجموعه سخنرانیهای استاد شریفی درباره "جنگ نرم" که در سال ۱۳۹۱ ایراد گردیده است و در همان سال از رادیو معارف در برنامه "نیمه پنهان" پخش شد. 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴منطق توانايي عارفان بر «کرامات» از نگاه مولوي: «تحمل جفاي ديگران» 🖊احمدحسين شريفي 🔸مولوي در دفتر ششم مثنوي نقل مي‌کند که يکي از مريدان شيخ ابوالحسن خرقاني، به قصد زيارت ايشان و بهره‌ گرفتن از محضرشان، از طالقان به ديار خرقان (روستايي در اطراف شاهرود) حرکت کرد. وقتي به خرقان رسيد و پرس‌ پرسان منزل شيخ را پيدا کرد و با صد حرمت و احترام حلقة در خانه را کوبيد؛ ناگهان «زن برون کرد از در خانه سرش» که چه مي‌خواهي؟ گفت براي ديدار شيخ آمده‌ام. «خنده‌اي زد زن که خه‌خه ريش‌ بين/ اين سفرگيري و اين تشويش بين» و بعد شروع کرد به تمسخر اين مرد که «مگر ديوت دو شاخه بر نهاد» و همچنين فحش و ناسزاي فراوان عليه شيخ ابوالحسن گفت. مريد طالقاني که چنين وضعيتي را ديد، در حقيقتِ کارِ شيخ به ترديد افتاد و با خود مي‌گفت: کاين چنين زن را چرا اين شيخ دين دارد اندر خانه يار و همنشين ضد را با ضد ايناس از کجا با امام الناس نسناس از کجا که چه نسبت ديو را با جبرئيل که بود با او به صحبت هم مقيل چون تواند ساخت با آزر خليل چون تواند ساخت با رهزن دليل در عين حال سراغ شيخ را گرفت و خواست تا شيخ را ناديده از اين سفر بازنگردد. مطلع شد که شيخ براي جمع‌آوري هيزم به صحرا رفته است. ايشان هم، با همان حال ترديد و دو دلي نسبت به کار شيخ ابوالحسن، به قصد ملاقات با او راه صحرا را در پيش گرفت و به دامنه‌ کوه‌هاي خرقان رفت. ناگهان چشمش به شيخ افتاد که: شير غران هيزمش را مي‌کشيد بر سر هيزم نشسته آن سعيد تازيانه‌ش مار نر بود از شرف مار را بگرفته چون خرزن به کف شيخ ابوالحسن خرقاني از همان دور، ذهن مريد را خواند و به او تذکر داد که فريب وسوسه‌هاي شيطان را نخور و در کار اولياء الهي ترديد نکن. افزون بر اين، کرامت‌هاي ديگري هم براي او نمايان کرد. مثلاً: خواند بر وي يک به يک آن ذوفنون آن چه در ره رفت بر وي تاکنون اما هنوز ترديدهاي اين مريد نه تنها برطرف نشده بود که بيشتر هم شده بود. با خود مي‌گفت چنين شيخي با چنين قدرتي نسبت به تصرف در تکوين، چگونه با چنان همسري زندگي مي‌کند؟! شيخ ابوالحسن در پاسخ گفت: گر نه صبرم مي‌کشيدي بار زن کي کشيدي شير نر بيگار من بدين ترتيب مولوي با استناد به این داستان (صرف نظر از واقعی یا ساختگی بودن آن) این نتیجه عرفانی را میگیرد که دليل چنان برخورداري‌ها و توانايي‌هايي "تحمل جفاي خلق" و "صبر بر مصيبت‌هاي اجتماعي و بد اخلاقيهای دیگران" است. چون بسازي با خسي اين خسان گردي اندر نور سنتها رسان کانبيا رنج خسان بس ديده‌اند از چنين ماران بسي پيچيده‌اند 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🔹ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹‌