e (066) KharejeOsool 2 - (66) Mabadi Alamolhoda.org.mp3
9.7M
👈 > #دوره_دوم_خارج_اصول
جلسه ۶۶
👈 #خارج_مبادی_علم_اصول
جلسه ۶۶
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
#حکم_و_اقسام_آن (بخش۴۹):
ـ تقسمات حکم (بخش۹)
۱ ـ تقسیم حکم به واقعی و ظاهری (بخش۲)
ـ اصطلاح شناسی (بخش۲)
۲۲ اسفند ۱۴۰۰
> #حکم_ظاهری
> #مبادی_علم_اصول
> #خارج_اصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (067) KharejeOsool 2 - (67) Mabadi Alamolhoda.org.mp3
7.99M
👈 > #دوره_دوم_خارج_اصول
جلسه ۶۷
👈 #خارج_مبادی_علم_اصول
جلسه ۶۷
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
#حکم_و_اقسام_آن (بخش۵۰):
ـ تقسمات حکم (بخش۱۰)
۱ ـ تقسیم حکم به واقعی و ظاهری (بخش۳)
ـ اصطلاح شناسی (بخش۳)
۲۳ اسفند ۱۴۰۰
> #حکم_ظاهری
> #مبادی_علم_اصول
> #خارج_اصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (103) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
13.78M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۰۳
> #مفاهیم
جلسه ۱۰
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۷۵: و ذلك لأنّ انتفاءها عن غير ما هو المتعلّق لها، من الأشخاص الّتي...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_شرط
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (104) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
13.42M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۰۴
> #مفاهیم
جلسه ۱۱
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۷۶: ...كما لا تكون الخصوصيّة الحاصلة من قِبَل الإخبار به، من خصوصيّات ...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_شرط
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (105) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
12.78M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۰۵
> #مفاهیم
جلسه ۱۲
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۷۶: وأُورد على ما تُفُصّي به عن الإشكال، بما ربّما يرجع إلى ما ذكرنا...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_شرط
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (106) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
14.58M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۰۶
> #مفاهیم
جلسه ۱۳
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۷۷: إمّا بتخصيص مفهوم كلّ منهما بمنطوق الاُخرى، فيقال بانتفاء وجوب...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_شرط
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (107) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
14.49M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۰۷
> #مفاهیم
جلسه ۱۴
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۷۸: ... كما أنّ العقل ربما يعيّن هذا الوجه، بملاحظة أنّ الأُمور المتعدّدة ...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_شرط
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (108) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
17.92M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۰۸
> #مفاهیم
جلسه ۱۵
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۷۹: والتحقيق: أ نّه لمّا كان ظاهر الجملة الشرطيّة حدوث الجزاء عند حدوث...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_شرط
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (109) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
11.32M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۰۹
> #مفاهیم
جلسه ۱۶
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۸۰: إن قلت: كيف يمكن ذلك - أيالامتثالُ بما تصادق عليه العنوانان ...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_شرط
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (110) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
11.84M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۱۰
> #مفاهیم
جلسه ۱۷
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۸۰: إن قلت: وجه ذلك هو لزوم التصرّف في ظهور الجملة الشرطيّة؛ لعدم إمكان...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_شرط
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (111) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
12.66M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۱۱
> #مفاهیم
جلسه ۱۸
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۸۲: وقد انقدح ممّا ذكرناه: أنّ الُمجدي للقول بالتداخل هو أحد الوجوه ...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_شرط
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (112) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
13.88M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۱۲
> #مفاهیم
جلسه ۱۹
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۸۲: ثمّ إنّه لا وجه للتفصيل بين اختلاف الشروط بحسب الأجناس وعدمِه...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_شرط
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (113) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
12.75M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۱۳
> #مفاهیم
جلسه ۲۰
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۸۳: هذا كلّه في ما كان موضوع الحكم في الجزاء قابلاً للتعدّد، وأمّا...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_شرط
> #مفهوم_وصف
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (114) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
12.69M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۱۴
> #مفاهیم
جلسه ۲۱
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۸۳: وعلّيّته - في ما إذا استفيدت - غير مقتضية له، كما لا يخفى . ومع كونها...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_وصف
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (115) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
12.35M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۱۵
> #مفاهیم
جلسه ۲۲
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۸۴: كما أ نّه لا يلزم من حمل المطلق على المقيّد - في ما وُجد شرائطه...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_وصف
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (116) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
14.91M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۱۶
> #مفاهیم
جلسه ۲۳
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۸۵:تذنيبٌ: لا يخفى أ نّه لا شبهة في جريان النزاع في ما إذا كان الوصف أخصّ...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_وصف
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (117) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
14.13M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۱۷
> #مفاهیم
جلسه ۲۴
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۸۶: فصل: هل الغاية في القضيّة تدلّ على ارتفاع الحكم عمّا بعد الغاية، بناء...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_غایت
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (118) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
12.77M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۱۸
> #مفاهیم
جلسه ۲۵
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۸۷: ثمّ إنّه في الغاية خلاف آخر - كما أشرنا إليه -، وهو أ نّها هل هي داخلة...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_غایت
> #مفهوم_استثناء_و_حصر
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (119) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
11.68M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۱۹
> #مفاهیم
جلسه ۲۶
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۸۸: ومنه قد انقدح: أ نّه لا موقع للاستدلال على المدّعى بقبول رسول اللّٰه صلى الله عليه و آله...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_استثناء_و_حصر
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (120) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
11.29M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۲۰
> #مفاهیم
جلسه ۲۷
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۹۰: وممّا يدلّ على الحصر والاختصاص: «إنّما»؛ وذلك لتصريح أهل اللغة بذلك...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_استثناء_و_حصر
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (121) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
11.52M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۲۱
> #مفاهیم
جلسه ۲۸
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۹۰: ومنها: ما كان في مقام الردع وإبطال ما أثبت أوّلاً، فيدلّ عليه، وهو واضح...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_استثناء_و_حصر
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
e (122) Kefaiah-2 Alamolhoda.org.mp3
11.25M
> #کفایة_الاصول_بخش_دو
جلسه ۱۲۲
> #مفاهیم
جلسه ۲۹ (آخرین جلسه)
☑️️ #سید_محمدصادق_علم_الهدی
ج۱، ص۲۹۱: فصل: لا دلالة للّقب ولا للعدد على المفهوم، وانتفاءِ سنخ الحكم...
آرشیو ۱۳۹۹
> #مفهوم_لقب
> #مفهوم_عدد
> #مفهوم
> #کفایة_الاصول_بخش۲_ترم۲
> #کفایة_الاصول
🎙 @Alamolhoda_org
بسمهتعالی
👈 آغاز دروس استاد در سال جاری
به اطلاع میرساند:
به حول و قوّه الهی، دروس مکاسب و کفایه از شنبه ١٧ اردیبهشت و دروس خارج از یکشنبه ١٨ اردیبهشت ١۴٠١ برقرار است.
درس خارج فقه: روزهای شنبه تا سهشنبه، ساعت ٩ رسمی
درس خارج اصول: روزهای شنبه تا سهشنبه، ساعت ١٠ رسمی
مکاسب بیع: روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٨ رسمی
ضمنا ساعت درس کفایه ٢ تغییر کرده و پیش از غروب و در ساعت ١٩ رسمی برقرار است.
همه دروس به صورت حضوری و به آدرس زیر است:
قم، میدان روح الله ره (نبش کوچه ١٧)، مدرسه آیتالله علمالهدی قده
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#خارج_فقه
#خارج_اصول
#کفایة_الاصول_بخش٢
#مکاسب_بخش٣
#اطلاعیه_ها
♦️♦️اطلاعیه
طبق ابلاغیه حوزه علمیه قم
حضور در کلاس(به صورت حضوری) برای همه طلاب الزامی است
و عدم حضور موجب درج غیبت بوده و غیبت بیش از حد مجاز موجب حذف درس خواهد شد.
جهت هر گونه پرسش
@sh_safayi
پیام دهید.
١٨،اردیبهشت، ١۴٠١
#اطلاعیه
#درس
💿 در ادامه:
بارگذاری دروس مکاسب، از ابتدای مبحث «شروط المتعاقدین»
(شایان ذکر است که در سال جاری تحصیلی، حدّ فاصیل بین تنبیهات معاطات تا شروط المتعاقدین تدریس نشده و به فایلهای صوتی سالهای قبل حواله شده است.)
سال تحصیلی ۱ ـ ۱۴۰۰
قم، مدرسه علمیه آیت الله علمالهدی قده / به درخواست مدرسه علمیه انوار طاها ص
توجّه: آدرس صفحات بر اساس چاپ کنگره شیخ انصاری / مجمع الفکر الإسلامی (۶جلدی) داده شده است.
> #سید_محمدصادق_علم_الهدی
> #مکاسب_بخش۲
> #مکاسب_بخش_دو
> #مکاسب_بخش۳
> #کتاب_البیع
> #کتاب_المکاسب
🎙 @Alamolhoda_org