eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
482 دنبال‌کننده
414 عکس
550 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ مَا نَنسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِّنْهَا أَوْ مِثْلِهَا أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﻫﺮ ﺁﻳﻪ ﺍﻱ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﺑﺮﺩﺍﺭﻳﻢ ﻳﺎ ﺑﻪ ﺗﺄﺧﻴﺮ ﺍﻧﺪﺍﺯﻳﻢ ، ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻳﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪﺵ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻳﻢ . ﺁﻳﺎ ﻧﺪﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﻱ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﻫﺮ ﻛﺎﺭﻱ ﺗﻮﺍﻧﺎﺳﺖ ؟ ! 🔅ایه (١٠٦) سوره بقره ✨🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜[٨٥٥]١٢-عليّ‌ بن محمّد،عن إسحاق بن محمّد،عن شاهويه بن عبد اللّه الجلاّب قال: كتب إليّ‌ أبو الحسن في كتاب:أردت أن تسأل عن الخلف بعد أبي جعفر و قلقت لذلك فلا تغتمّ‌ فإنّ‌ اللّه عزّ و جلّ‌ «لِيُضِلَّ‌ قَوْماً بَعْدَ إِذْ هَداهُمْ‌ حَتّى يُبَيِّنَ‌ لَهُمْ‌ ما يَتَّقُونَ‌» و صاحبك بعدي أبو محمّد ابني و عنده ما تحتاجون إليه،يقدّم ما يشاء اللّه و يؤخّر ما يشاء اللّه «ما نَنْسَخْ‌ مِنْ‌ آيَةٍ‌ أَوْ نُنْسِها نَأْتِ‌ بِخَيْرٍ مِنْها أَوْ مِثْلِها» قد كتبت بما فيه بيان و قناع لذي عقل يقظان. 📝شاهويه بن عبد اللّه جلاّب گفت:حضرت هادى عليه السّلام در نامه‌اى به من نوشتند:پس از ابو جعفر خواستى از آن جانشين بپرسى و از اين جهت نگران بودى.اندوهگين نباش كه خداوند عزّتمند مردمى را كه هدايتشان كرده گمراه نمى‌كند تا امورى كه بايد از آن پروا كنند برايشان بيان نمايد.[توبه(٩):١١٥] و راهبر تو پس از من پسرم ابو محمّد است و آنچه بدان نيازمنديد نزد او است خداوند آنچه را بخواهد پيش انداخته، آنچه را بخواهد عقب مى‌اندازد. 💎آنچه را نسخ كنيم يا آن را به تأخير اندازيم،بهتر از آن يا همانند آن را مى‌آوريم.[بقره(٢):١٠٦]و آنچه را در آن بيان كافى بود براى خردمند بيدار نوشتم. 📚 اصول کافی - جلد2، صفحه 99 محمد بن یعقوب کلینی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دینداری در آخرالزمان🔥 🎤حجت الاسلام کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ يُطيعُونَ اللهَ‌ وَ رَسُولَهُ أُولئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللهُ‌ إِنَّ اللهَ‌ عَزيزٌ حَكيمٌ مردان و زنان باايمان، ولىّ [و يار و ياور] يكديگرند، امربه‌معروف و نهى‌ازمنكر مى‌كنند، نماز را برپا مى‌دارند و زكات را مى‌پردازند و خدا و پيامبرش را اطاعت مى‌كنند، به‌زودى خدا آنان را مورد رحمت [خويش] قرار مى‌دهد، خداوند توانا و حكيم است. (توبه/ ۷۱) 🌤✨🌤✨🌤✨ 📜الباقر (علیه السلام)- و الْقَائِمَ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ إِذَا قَامَ وَ یَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْکَرِ و الْمُنْکَرُ مَنْ أَنْکَرَ فَضْلَ الْإِمَامِ وَ جَحَدَهُ. 📝امام باقر (علیه السلام)- وقتی حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قیام کند آن‌ها را امربه‌معروف می‌نماید، و از کار زشت بازمی‌دارد و منکر این است که مقام امام (علیه السلام) را انکار کند و از پیروی او امتناع ورزد. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۲۴۲ الکافی، ج۲، ص۴۰۶ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ [سوره‌ى نحل] [آيه‌ى ٤٦] أَ فَأَمِنَ‌ الَّذِينَ‌ مَكَرُوا السَّيِّئاتِ‌ أَنْ‌ يَخْسِفَ‌ اللّهُ‌ بِهِمُ‌ الْأَرْضَ‌؟أَوْ يَأْتِيَهُمُ‌ الْعَذابُ‌ مِنْ‌ حَيْثُ‌ لا يَشْعُرُونَ‌؟ (آيا كسانى كه با انجام زشتى‌ها نيرنگ زده‌اند،ايمن‌اند از اينكه خداوند آنان را در زمين فروبرد يا عذاب او- ازآنجاكه پى نبرند-به سراغشان بيايد؟) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜[١١٩]العيّاشيّ‌،بإسناده:عن إبراهيم بن عمر،عمّن سمع أبا جعفر عليه السّلام يقول: «إنّ‌ عهد نبيّ‌ اللّه صار عند عليّ‌ بن الحسين عليه السّلام،ثمّ‌ صار عند محمّد بن عليّ‌ عليه السّلام ثمّ‌ يفعل اللّه ما يشاء،فالزم هؤلاء،فإذا خرج رجل منهم معه ثلاثمائة رجل و معه راية رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم عامدا إلى المدينة حتّى يمرّ بالبيداء فيقول: هذا مكان القوم الّذين خسف بهم،و هي الآية الّتي قال اللّه عزّ و جلّ‌: أَ فَأَمِنَ‌ الَّذِينَ‌ مَكَرُوا السَّيِّئاتِ‌ أَنْ‌ يَخْسِفَ‌ اللّهُ‌ بِهِمُ‌ الْأَرْضَ‌؟أَوْ يَأْتِيَهُمُ‌ الْعَذابُ‌ مِنْ‌ حَيْثُ‌ لا يَشْعُرُونَ‌؟* أَوْ يَأْخُذَهُمْ‌ فِي تَقَلُّبِهِمْ‌؟فَما هُمْ‌ بِمُعْجِزِينَ‌ .» ❇️عيّاشى،به سند خود:از ابراهيم بن عمر،از كسى كه شنيده بود حضرت ابو جعفر باقر عليه السّلام مى‌فرمايد: «به درستى كه پيمان پيغمبر خدا نزد علىّ‌ بن الحسين عليه السّلام سپرده شد. سپس به محمّد بن على(خود آن حضرت عليه السّلام)رسيد و پس از اين،خداوند آنچه را بخواهد انجام مى‌دهد.پس هميشه با اينان باش و چون مردى از ايشان خروج كرد كه ٣٠٠ مرد همراهى‌اش مى‌كردند و پرچم رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم را با خود داشت(بدو بپيوند.)او به‌سوى مدينه روان شود و چون از بيابان«بيداء»بگذرد،بگويد:اين جاى كسانى است كه به زمين فروخواهند شد و اين است آيه‌اى كه خداى-عزّ و جلّ‌- فرموده:(آيا كسانى كه با انجام زشتى‌ها نيرنگ زده‌اند،ايمن‌اند از اينكه خداوند آنان را بر زمين فروبرد يا عذاب او ازآنجاكه پى نبرند به سراغشان بيايد؟*يا آن‌كه هنگام آمد و شدشان به ناگاه ايشان را بگيرد؟آنان توان مقابله با قدرت حق را ندارند).» 📜[١٢٠]عنه،بإسناده،عن جابر الجعفي،عن أبي جعفر عليه السّلام في حديث طويل قال له: «...و إيّاك و شذّاذ من آل محمّد عليه السّلام فإنّ‌ لآل محمّد و عليّ‌ راية و لغيرهم رايات ،فالزم هؤلاء أبدا،و إيّاك و من ذكرت لك فإذا خرج رجل منهم معه ثلاثمائة و بضعة عشر رجلا و معه راية رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم عامدا إلى المدينة حتّى يمرّ بالبيداء حتّى يقول:هذا مكان القوم الّذين يخسف بهم و هي الآية الّتي قال اللّه عزّ و جلّ‌: أَ فَأَمِنَ‌ الَّذِينَ‌ مَكَرُوا السَّيِّئاتِ‌ أَنْ‌ يَخْسِفَ‌ اللّهُ‌ بِهِمُ‌ الْأَرْضَ‌ أَوْ يَأْتِيَهُمُ‌ الْعَذابُ‌ مِنْ‌ حَيْثُ‌ لا يَشْعُرُونَ‌؟* أَوْ يَأْخُذَهُمْ‌ فِي تَقَلُّبِهِمْ‌؟فَما هُمْ‌ بِمُعْجِزِينَ‌ .» 📝از اوست:به سند خود از جابر جعفى آورده است كه حضرت ابو جعفر باقر عليه السّلام ضمن حديثى طولانى به او فرمودند: 💎«و مبادا كه با تك‌روانى از آل محمّد عليهم السّلام كه خروج كنند ،همراهى كنى؛زيرا كه آل محمّد و على پرچمى(و دولتى خاص)دارند و ديگران به پرچم‌هايى وابسته مى‌شوند(ديگران هم دولت‌هايى دارند)...پس هميشه با اينان(-امامان برحق از آل محمّد عليهم السّلام)باش و از آن‌هايى كه برايت ياد كردم جدّا بپرهيز و هرگاه مردى از ايشان كه سى‌صد و اندى نفر با وى بود و پرچم رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم را همراه داشت به پا خاست تا عازم مدينه شود(با او همراهى كن)و چون از بيابان"بيداء"بگذرد مى‌گويد: اينجا جاى كسانى است كه به زمين فروخواهند رفت و اين است(معنى)آيه‌اى كه خداى-عزّ و جلّ‌-فرموده:(آيا كسانى كه با انجام زشتى‌ها توطئه كرده‌اند،ايمن‌اند از اينكه خداوند آنان را در زمين فروبرد يا عذاب او ازآنجاكه پى نبرند به سراغشان بيايد؟*يا آن‌كه هنگام آمدوشدشان به ناگاه آن‌ها را بگيرد؟آنان توان مقابله با قدرت حق را ندارند.).» 📜[١٢١]و عنه،بإسناده:عن ابن سنان،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام،سئل عن قول اللّه عزّ و جلّ‌: أَ فَأَمِنَ‌ الَّذِينَ‌ مَكَرُوا السَّيِّئاتِ‌ أَنْ‌ يَخْسِفَ‌ اللّهُ‌ بِهِمُ‌ الْأَرْضَ‌؟ ،قال: «هم أعداء اللّه و هم يمسخون و يقذفون و يسيحون في الأرض.» 🌠هم از اوست،به سندش:از ابن سنان،از حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام آمده است كه از آن حضرت راجع به قول خداى-عزّ و جلّ‌-:(آيا كسانى كه با انجام زشتى‌ها توطئه كرده‌اند،ايمن‌اند از اينكه خداوند آنان را در زمين فروبرد ؟)سؤال شد.(امام عليه السّلام)در پاسخ فرمود: «آنان دشمنان خدايند و آن‌ها مسخ و(به دوردست)پرتاب مى‌گردند و در زمين آواره مى‌شوند.» 📚سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 255 سید هاشم بحرانی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
19.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
‍ ❖﷽❖ [سوره‌ى انفال] [آيه‌ى ٨] يُرِيدُ اللّهُ‌ أَنْ‌ يُحِقَّ‌ الْحَقَّ‌ بِكَلِماتِهِ‌ وَ يَقْطَعَ‌ دابِرَ الْكافِرِينَ‌ (و خدا مى‌خواهد كه حق را به‌وسيله‌ى كلماتش ثابت گرداند و كافران را از بيخ و بن بركند.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜العيّاشيّ‌:عن جابر قال:سألت أبا جعفر عليه السّلام عن تفسير هذه الآية في قول اللّه-عزّ و جلّ‌-: (يُرِيدُ اللّهُ‌ أَنْ‌ يُحِقَّ‌ الْحَقَّ‌ بِكَلِماتِهِ‌ وَ يَقْطَعَ‌ دابِرَ الْكافِرِينَ‌ قال: أبو جعفر عليه السّلام: «تفسيرها في الباطن يريد اللّه فإنّه شيء يريده و لم يفعله بعد،و أمّا قوله: (يُحِقَّ‌ الْحَقَّ‌ بِكَلِماتِهِ‌ فإنّه يعني يحقّ‌ حقّ‌ آل محمّد. و أمّا قوله: بِكَلِماتِهِ‌ -قال:-كلماته في الباطن،عليّ‌ هو كلمة اللّه في الباطن،و أمّا قوله: وَ يَقْطَعَ‌ دابِرَ الْكافِرِينَ‌ فهم بنو أميّة،هم الكافرون يقطع اللّه دابرهم،و أمّا قوله: لِيُحِقَّ‌ الْحَقَّ‌ فإنّه يعني ليحقّ‌ حقّ‌ آل محمّد عليهم السّلام حين يقوم القائم عليه السّلام. و أمّا قوله: وَ يُبْطِلَ‌ الْباطِلَ‌ يعني القائم عليه السّلام،فإذا قام يبطل باطل بني أميّة و ذلك قوله: لِيُحِقَّ‌ الْحَقَّ‌ وَ يُبْطِلَ‌ الْباطِلَ‌ وَ لَوْ كَرِهَ‌ الْمُجْرِمُونَ‌ .» 🔰عيّاشى به سند خود از جابر آورده كه گفت:از حضرت ابو جعفر باقر عليه السّلام راجع به تفسير اين آيه پرسيدم كه خداى-عزّ و جلّ‌-فرموده است:(و خدا مى‌خواهد كه حق را به وسيله‌ى كلماتش ثابت گرداند و ريشه‌ى كافران را از بن بركند).حضرت ابو جعفر عليه السّلام فرمود: ✅«تفسيرش آن است كه در باطن خدا چنين مى‌خواهد؛زيراكه اين چيزى است كه آن را مى‌خواهد؛ولى هنوز به انجام نرسانده است. ⬅️اين قول خداوند:(حق را به وسيله‌ى كلماتش ثابت گرداند)منظور احقاق حقّ‌ آل محمّد است و اينكه فرموده: ♥️(به وسيله‌ى كلماتش)-(آن حضرت)فرمود:-كلمات او در باطن(مراد است)و على عليه السّلام همان كلمه‌ى خداوند در باطن است ❌و امّا قول خداوند:(و ريشه‌ى كافران را از بيخ و بن بركند)اينان بنى اميّه‌اند،آن‌هايند كافران.خداوند دنباله‌شان را قطع خواهد كرد. اينكه فرمود:(تا حق را تحقّق بخشد)يعنى،حقّ‌ آل محمّد عليهم السّلام را تحقّق بخشد، هنگامى كه حضرت قائم عليه السّلام قيام مى‌كند ✴️ و امّا قول خداوند:(و باطل را محو و نابود سازد)يعنى،حضرت قائم عليه السّلام باطل مى‌سازد كه چون قيام كند،باطل بنى اميّه را از بين خواهد برد و اين است معنى قول خداوند:(تا حق را پايدار و محقّق كند و باطل را محو و نابود سازد؛هرچند مجرمان را ناخوش آيد).» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 531 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜مفضل به امام جعفر صادق (ع) عرض کرد آقا تأويل «لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» چيست‌؟ (يعنى چگونه امام زمان بر همه اديان غالب مى‌شود) 💎حضرت فرمود: تأويل آن اين آيه است: «وَ قاتِلُوهُمْ حَتّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّهِ»: يعنى: چندان از مشركان بكشيد كه ديگر فتنه‌اى در ميان مردم نباشد و همۀ دين براى خدا باشد. 🌺اى مفضل بخدا قسم! اختلاف را از ميان ملل و اديان برميدارد و همۀ دينها يكى مى‌شود چنان كه خدا فرموده: 🔅 «إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللّهِ الْإِسْلامُ» و هم فرموده: 🔅«وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ دِيناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِينَ» يعنى هر كس دينى جز دين اسلام را بپذيرد هرگز از وى پذيرفته نميشود و او در عالم آخرت از زيانكاران خواهد بود. ❓مفضل گفت: آقا! آيا دينى كه پدران او ابراهيم و نوح و موسى و عيسى و محمد داشتند، همان دين اسلام بود؟ 🔶فرمود: آرى همين دين اسلام بود، نه غير آن! عرض كردم: دليلى از قرآن بر اين مطلب داريد؟ فرمود: آرى از اول تا آخر قرآن پر از دليل است. از جمله آيه: «إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللّهِ الْإِسْلامُ» ميباشد. و ديگر اين آيه: «مِلَّةَ أَبِيكُمْ إِبْراهِيمَ هُوَ سَمّاكُمُ الْمُسْلِمِينَ» يعنى اسلام دين پدر شما ابراهيم است و اوست كه شما را مسلمان ناميد. 🔷و ديگر آيه ايست كه خداوند در داستان ابراهيم و اسماعيل از زبان آنها نقل ميكند كه گفتند: «وَ اجْعَلْنا مُسْلِمَيْنِ لَكَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِنا أُمَّةً مُسْلِمَةً»يعنى: خدايا ما دو نفر را دو تن مسلمان و تسليم‌شدۀ خود قرار ده، و از اولاد ما نيز مردمى مسلمان بيرون آور . 🔶و ديگر اين آيه در داستان فرعون است كه ميفرمايد: «حَتّى إِذا أَدْرَكَهُ الْغَرَقُ قالَ آمَنْتُ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ الَّذِي آمَنَتْ بِهِ بَنُوا إِسْرائِيلَ وَ أَنَا مِنَ الْمُسْلِمِينَ» يعنى: وقتى فرعون ميخواست غرق شود، گفت: ايمان آوردم كه جز خداوند يگانه‌اى كه بنى اسرائيل باو ايمان آوردند، خدائى نيست و اينك من از مسلمانان هستم. 🔷و در داستان سليمان و بلقيس ملكه سبا ميفرمايد: «وَ أْتُونِي مُسْلِمِينَ» يعنى: در حالى كه تسليم شده‌ايد، نزد من بيائيد، و چون بلقيس بنزد سليمان آمد گفت: «أَسْلَمْتُ مَعَ سُلَيْمانَ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ» يعنى من با سليمان در پيشگاه خداوند جهانيان اسلام آورديم 🔶و از زبان عيسى بن مريم عليهما السلام ميفرمايد: «مَنْ أَنْصارِي إِلَى اللّهِ» يعنى عيسى گفت: كسانى كه ميخواهند با پذيرش دين خدا مرا يارى نمايند كيستند؟ «قالَ الْحَوارِيُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اللّهِ آمَنّا بِاللّهِ وَ اشْهَدْ بِأَنّا مُسْلِمُونَ» يعنى حواريون گفتند: ما ياوران دينى تو هستيم ما ايمان بخدا آورديم و شاهد باش كه ما مسلمان هستيم! 🔷و در آيه ديگر ميفرمايد: «وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً» يعنى: آنچه در آسمانها و زمين است با ميل و بى‌ميلى اسلام آوردند 🔶و در داستان لوط ميفرمايد: «فَما وَجَدْنا فِيها غَيْرَ بَيْتٍ مِنَ الْمُسْلِمِينَ» يعنى: ما در آنجا بيشتر از يك خانه از مسلمانان نيافتيم 🔷 و در آيۀ ديگر ميفرمايد: «قُولُوا آمَنّا بِاللّهِ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْنا..» «لا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ» يعنى: بگوئيد: ايمان آورديم بخدا و آنچه از طرف خدا براى ما نازل شده و بين هيچ يك از پيغمبران فرق نميگذاريم و ما براى او اسلام آورديم. 🔶و در آيۀ ديگر ميفرمايد: «أَمْ كُنْتُمْ شُهَداءَ إِذْ حَضَرَ يَعْقُوبَ الْمَوْتُ» الى قوله «وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ» يعنى: آيا شما حاضر بوديد هنگامى كه مرگ يعقوب فرا رسيد تا آنجا كه فرمود: و ما همه براى او اسلام آورديم. 📗مهدی موعود، صفحه 1148 علامه محمدباقرمجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ [سوره‌ى توبه] [آيه‌ى ٣٤] وَ الَّذِينَ‌ يَكْنِزُونَ‌ الذَّهَبَ‌ وَ الْفِضَّةَ‌ وَ لا يُنْفِقُونَها فِي سَبِيلِ‌ اللّهِ‌ فَبَشِّرْهُمْ‌ بِعَذابٍ‌ أَلِيمٍ‌ (و آنان را كه طلا و نقره مى‌اندوزند و در راه خداوند انفاق نمى‌كنند به عذاب دردناكى بشارت ده.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜[٦٤]محمّد بن يعقوب:عن محمّد بن يحيى،عن أحمد بن محمّد،عن محمّد بن سنان،عن معاذ بن كثير،قال:سمعت أبا عبد اللّه عليه السّلام يقول: «موسّع على شيعتنا أن ينفقوا ممّا في أيديهم بالمعروف،فإذا قام قائمنا عليه السّلام حرّم على كلّ‌ ذي كنز كنزه حتّى يأتيه به فيستعين به على عدوّه،و هو قول اللّه عزّ و جلّ‌ في كتابه: وَ الَّذِينَ‌ يَكْنِزُونَ‌ الذَّهَبَ‌ وَ الْفِضَّةَ‌ وَ لا يُنْفِقُونَها فِي سَبِيلِ‌ اللّهِ‌ فَبَشِّرْهُمْ‌ بِعَذابٍ‌ أَلِيمٍ‌ .» 📝محمّد بن يعقوب از محمّد بن يحيى،از احمد بن محمّد،از محمّد بن سنان،از معاذ ابن كثير آورده است كه گفت:شنيدم حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام مى‌فرمود: 🌺«بر شيعيانمان اين توسعه داده شده است كه ازآنچه در اختيار دارند به نيكى انفاق كنند.پس هرگاه قائم ما عليه السّلام به پا خيزد،انباشتن ثروت را بر هر گنجينه‌دارى تحريم خواهد كرد تا اينكه آن را بياورد و حضرتش به وسيله‌ى آن بر دشمن خويش يارى جويد و اين است(معنى)فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ‌-در كتاب خود كه:(و آنان را كه طلا و نقره مى‌اندوزند و در راه خداوند انفاق نمى‌كنند به عذاب دردناكى بشارت ده).» . 📜[٦٦]عنه،بإسناده:عن الحسين بن علوان،عن من ذكره عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال: «إنّ‌ المؤمن إذا كان عنده من ذلك شيء ينفقه على عياله ما شاء،ثمّ‌ إذا قام القائم عليه السّلام[ف‍‌]يحمل إليه ما عنده ممّا بقي من ذلك يستعين به على أمره،فقد أدّى ما يجب عليه.» 📝هم از اوست كه به سند خود از حسين بن علوان،از كسى كه او را ياد كرد،از حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام آورده كه فرمود: ✅«همانا اگر نزد مؤمن چيزى از آن(گنجينه)باشد،آنچه بخواهد براى خانواده‌ى خود مصرف مى‌كند،سپس هرگاه حضرت قائم عليه السّلام قيام كند،هرچه را از آن مال نزدش باقى مانده به پيشگاه آن حضرت تقديم دارد كه در راه پيش‌برد امر خود،از آن يارى جويد.چنين كسى آنچه را بر او واجب بوده انجام داده است.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 189 سیدهاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ [سوره‌ى سبأ] [آيه‌ى ١٩] وَ جَعَلْنا بَيْنَهُمْ‌ وَ بَيْنَ‌ الْقُرَى الَّتِي بارَكْنا فِيها قُرىً‌ ظاهِرَةً‌ وَ قَدَّرْنا فِيهَا السَّيْرَ.سِيرُوا فِيها لَيالِيَ‌ وَ أَيّاماً آمِنِينَ‌ (و ما ميان ايشان و قريه‌هايى كه آن‌ها را بركت داده‌ايم، قريه‌هاى آشكارى قرار داديم؛با فاصله‌هاى كوتاه و نزديك به هم(و گفتيم:)در ميان آن‌ها،شب‌ها و روزها با ايمنى مسافرت كنيد.) ✨🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜[١٩٦]ابن بابويه،بإسناده عن أبي عبد اللّه عليه السّلام في حديث في معنى الآية قال: «يا أبا بكير سِيرُوا فِيها لَيالِيَ‌ وَ أَيّاماً آمِنِينَ‌ -فقال:-مع قائمنا أهل البيت عليهم السّلام.» 📝ابن بابويه به سند خود از حضرت ابى عبد اللّه امام صادق عليه السّلام ضمن حديثى در معنى آيه آورده است كه فرمود: 💎«اى ابو بكير(در ميان آن‌ها در شب‌ها و روزها با ايمنى مسافرت كنيد).»آن‌گاه امام عليه السّلام فرمود:«با قائم ما اهل البيت عليهم السّلام.» 📜[١٩٧]الشّيخ الطّوسيّ‌،في الغيبة،قال:روى محمّد بن عبد اللّه بن جعفر الحميريّ‌،عن أبيه،عن محمّد بن صالح الهمدانيّ‌،قال:كتبت إلى صاحب الزّمان عليه السّلام:إنّ‌ أهل بيتي يؤذونني و يقرّعوني بالحديث الّذي روي عن آبائك عليهم السّلام أنّهم قالوا:«خدّامنا و قوّامنا شرار خلق اللّه.»فكتب: «و يحكم!ما تقرءون ما قال اللّه تعالى: وَ جَعَلْنا بَيْنَهُمْ‌ وَ بَيْنَ‌ الْقُرَى الَّتِي بارَكْنا فِيها قُرىً‌ ظاهِرَةً‌ ؟!فنحن-و اللّه-القرى الّتي بارك(اللّه)فيها و أنتم القرى الظّاهرة.» 📝شيخ طوسى در كتاب غيبت گويد:محمّد بن عبد اللّه بن جعفر حميرى،از پدرش، از محمّد بن صالح همدانى روايت كرد كه گفت:به حضرت صاحب الزّمان عليه السّلام نوشتم كه:خاندانم مرا-به آن حديثى كه از پدران شما عليهم السّلام روايت شده كه ايشان فرموده‌اند: «خدمتگزاران و كارگزاران ما بدترين خلق خدايند»-مى‌آزارند و سرزنش مى‌كنند. حضرتش عليه السّلام در جواب نوشت: «واى بر شما!مگر نمى‌خوانيد آنچه را خداى-عزّ و جلّ‌-فرموده است:(و ما ميان ايشان و قريه‌هايى كه آن‌ها را بركت داده‌ايم،قريه‌هاى آشكارى قرار داديم)؟! 🔺ماييم-به خدا سوگند-آن قريه‌هايى كه خداوند در آن‌ها بركت نهاده و شماييد قريه‌هاى آشكار.» 📜[١٩٨]و رواه ابن بابويه في غيبته،قال:حدّثنا أبي و محمّد بن الحسن،قالا: حدّثنا عبد اللّه بن جعفر الحميريّ‌،عن محمّد بن صالح الهمدانيّ‌،عن صاحب الزّمان عليه السّلام...الحديث إلى آخره. 📝نيز ابن بابويه در غيبت خود آن را روايت كرده است:پدرم و محمّد بن الحسن حديثمان دادند،گفتند:عبد اللّه بن جعفر حميرى حديثمان داد،از محمّد بن صالح همدانى،از صاحب الزّمان عليه السّلام...و حديث را تا آخرش آورده است. اين تفسير براى اين آيه به اين معنى از امام باقر و امام صادق و امام كاظم عليهم السّلام نيز روايت گرديده و همه در كتاب البرهان ياد شده است. 📚سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 372 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 در كتاب «منتخب البصائر» از محمد بن طيار از آن حضرت روايت كرده است كه در تأويل آيۀ: ✨«وَ يَوْمَ نَحْشُرُ مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ فَوْجاً» يعنى: و روزى كه برانگيخته ميكنيم از هر گروهى، جمعى را. فرمود: هر مؤمنى كه كشته شده باشد؛ بدنيا برميگردد تا (بعد از زندگى مجدد) به مرگ طبيعى بميرد و هر مؤمنى كه مرده باشد، به دنيا برميگردد تا كشته شود (و به ثواب شهادت نائل گردد). 📝جابر جعفى گفت: از حضرت صادق عليه السّلام تفسير آيه ✨ «وَ لَئِنْ قُتِلْتُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَوْ مُتُّمْ»... يعنى اگر در راه خدا كشته شديد يا مرديد... سؤال شد، 🔍فرمود: اى جابر آيا ميدانى راه خدا كدام است‌؟ عرض كرد نه بخدا مگر اينكه از شما بشنوم. ❣ فرمود: كشته شدن در راه على و اولاد اوست. 🕯هر كس در راه محبت او كشته شود، در راه خدا كشته شده است و هيچ كس نيست كه ايمان به اين آيه داشته باشد، مگر اينكه كشته شدن و مرگى در پيش دارد، 💎به اين معنى كه اگر كشته شود دوباره برانگيخته مى‌شود تا بميرد، و اگر مرد، برانگيخته مى‌شود تا اينكه كشته شود، نظير اين روايت در تفسير عياشى هم ذكر شده است. 📚مهدی موعود، صفحه 1188 علامه محمدباقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜در تفسير عياشى اين روايت بسند ديگر هم از فيض بن ابى شيبه نقل شده است. و هم در كتاب مزبور از جابر بن يزيد جعفى از حضرت امام محمد باقر عليه السّلام نقل كرده كه در تفسير ✨ «يا أَيُّهَا الْمُدَّثِّرُقُمْ فَأَنْذِرْ» 🌠 فرمود: مقصود از «مدثر» محمد صلّى اللّه عليه و آله و آمدن آن حضرت در زمان است كه مردم را از نافرمانى خدا برحذر ميدارد. 🌠و در آيۀ ديگر كه خدا ميفرمايد: ✨«إِنَّها لَإِحْدَى الْكُبَرِنَذِيراً لِلْبَشَرِ» نيز مقصود پيغمبر است كه در رجعت بدنيا بازگشته بشر را از معصيت خدا برحذر ميدارد، 🌠و هم در آيه ديگرى كه مى‌فرمايد: ✨«وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاّ كَافَّةً لِلنّاسِ» مقصود آن حضرت است كه خدا او را در رجعت براى هدايت و تأمين حوائج تمام مردم جهان برانگيخته مى‌گرداند. 📚مهدی موعود، صفحه 1189 علامه محمدباقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ النَّبِيِّينَ لَمَا آتَيْتُكُم مِّن كِتَابٍ وَحِكْمَةٍ ثُمَّ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مُّصَدِّقٌ لِّمَا مَعَكُمْ 🔅 لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ 🔅 وَلَتَنصُرُنَّهُ قَالَ أَأَقْرَرْتُمْ وَأَخَذْتُمْ عَلَىٰ ذَٰلِكُمْ إِصْرِي قَالُوا أَقْرَرْنَا قَالَ فَاشْهَدُوا وَأَنَا مَعَكُم مِّنَ الشَّاهِدِينَ ﻭ [ ﻳﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ ] ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﮔﺮﻓﺖ ﻛﻪ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﻛﺘﺎﺏ ﻭ ﺣﻜﻤﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺍﺩم ، ﺳﭙﺲ [ ﺩﺭ ﺁﻳﻨﺪﻩ ] ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺁﻣﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ [ ﺍﺯ ﻛﺘﺎﺏ ﻫﺎﻱ ﺁﺳﻤﺎﻧﻲ ] ﻧﺰﺩ ﺷﻤﺎﺳﺖ ﺗﺼﺪﻳﻖ ﻛﺮﺩ ، 🔅ﻗﻄﻌﺎً ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﻳﺪ 🔅ﻭ ﻭﻱ ﺭﺍ ﻳﺎﺭﻱ ﺩﻫﻴﺪ . [ ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺧﺪﺍ ] ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺁﻳﺎ ﺍﻗﺮﺍﺭ ﻛﺮﺩﻳﺪ ﻭ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ [ ﺣﻘﻴﻘﺖ ] ﭘﻴﻤﺎﻥ ﻣﺤﻜﻢ ﻣﺮﺍ [ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻭﻓﺎ ﻛﻨﻴﺪ ] ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻧﻤﻮﺩﻳﺪ ؟ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺍﻗﺮﺍﺭ ﻛﺮﺩﻳﻢ . ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﭘﺲ [ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﭘﻴﻤﺎﻥ ] ﮔﻮﺍﻩ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻭ ﻣﻦ ﻫﻢ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﮔﻮﺍﻫﺎﻧﻢ . 💫ایه (81) سوره ال عمران ✨✨✨✨✨✨✨✨ 📜 از فيض بن ابى شيبه روايت مى‌كند كه گفت: شنيدم حضرت صادق عليه السّلام آيۀ ✨«وَ إِذْ أَخَذَ اللّهُ مِيثاقَ النَّبِيِّينَ»... را تلاوت نمود و سپس فرمود: ❣تمام پيغمبران به رسول اكرم ايمان مى‌آورند و على عليه السّلام را يارى مينمايند ♥️و بعد فرمود: آرى و اللّه خداوند از زمان آدم تا پيغمبر خاتم هر پيغمبرى را كه مبعوث گردانيد دوباره به دنيا برميگرداند، تا در ركاب امير المؤمنين عليه السّلام جهاد كنند. 📘مهدی موعود، صفحه 1188 علامه محمدباقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ وَلَئِنْ أَخَّرْنَا عَنْهُمُ الْعَذَابَ إِلَىٰ أُمَّةٍ مَّعْدُودَةٍ ❗️لَّيَقُولُنَّ مَا يَحْبِسُهُ أَلَا يَوْمَ يَأْتِيهِمْ لَيْسَ مَصْرُوفًا عَنْهُمْ وَحَاقَ بِهِم مَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻋﺬﺍﺏ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﺎ ﻣﺪﺗﻲ ﺍﻧﺪﻙ ﺑﻪ ﺗﺄﺧﻴﺮ ﺍﻧﺪﺍﺯﻳﻢ ، ﻣﺴﻠﻤﺎً [ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﺍﺳﺘﻬﺰﺍ ] ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﻔﺖ : ﭼﻪ ﻋﺎﻣﻠﻲ ﺁﻥ ﺭﺍ [ ﺍﺯ ﺁﻣﺪﻥ ] ﺑﺎﺯ ﻣﻰ ﺩﺍﺭﺩ ؟ ! ﺁﮔﺎﻩ ﺑﺎﺷﻴﺪ ! ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﻋﺬﺍﺏ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺳﺪ ، ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﻨﻲ ﻭ ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺘﻨﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﺧﻮﺍﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ . 🔅ایه(٨) سوره هود ✨🌤✨🌤✨🌤✨🌤 💎از امير المؤمنين روايت شده كه در تأويل اين آيه شريفه فرمود: «أُمَّةٍ مَعْدُودَةٍ» اصحاب قائم آل محمد است كه سيصد و سيزده نفر ميباشند. ❣و در تفسير عياشى از حضرت صادق عليه السّلام روايت ميكند كه فرمود: خداوند اصحاب قائم ما را در يك لحظه مانند ابرهاى پراكندۀ فصل پائيز جمع ميكند. 🌠و در غيبت نعمانى از اسحاق بن عبد العزيز از آن حضرت روايت نموده كه فرمود: «لَئِنْ أَخَّرْنا عَنْهُمُ الْعَذابَ إِلى أُمَّةٍ مَعْدُودَةٍ» اين عذاب قيام امام زمان و امت معدوده ياران او ميباشند. كه برابر با سپاه اسلام در جنگ بدر هستند (يعنى ٣١٣ تن ميباشند). 📚مهدی موعود، صفحه 250 علامه محمد باقر مجلسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ قُلْ هَلْ مِنْ شُرَكائِكُمْ مَنْ يَهْدي إِلَى الْحَقِّ قُلِ اللهُ يَهْدي لِلْحَقِّ أَ فَمَنْ يَهْدي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لا يَهِدِّي إِلاَّ أَنْ يُهْدى فَما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ بگو: «آيا هيچ‌يك از معبودهاى شما، به‌سوى حق هدايت مى‌كند»؟! بگو: «تنها خدا به حق هدايت مى‌كند. آيا كسى كه هدايت به‌سوى حق مى‌كند براى پيروى شايسته‌تر است، يا آن كس كه هدايت نمى‌شود مگر هدايتش كنند؟! شما را چه مى‌شود، چگونه داورى مى‌كنيد»؟! (یونس/ ۳۵) ✨✨✨✨✨✨✨ 📜الصّادق (علیه السلام)- عَنْ أَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ جَعْفَرِ‌بْنِ‌مُحَمَّدٍ (علیه السلام) أَنَّ سَائِلًا سَأَلَهُ فَقَالَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّه (علیه السلام) ... وَ مَا الْحُجَّهًُْ فِی أَنَّ الْإِمَامَ لَا یَکُونُ إِلَّا عَالِماً بِهَذِهِ الْأَشْیَاءِ الَّتِی ذَکَرْتَ قَالَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ‌وَ‌جَل ... قَالَ أَ فَمَنْ یَهْدِی إِلَی الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ یُتَّبَعَ أَمَّنْ لا یَهِدِّی إِلَّا أَنْ یُهْدی فَما لَکُمْ کَیْفَ تَحْکُمُونَ فَهَذِهِ الْحُجَّهًُْ بِأَنَّ الْأَئِمَّهًَْ (لَا یَکُونُونَ إِلَّا عُلَمَاء لِیَحْتَاجَ النَّاسُ إِلَیْهِمْ وَ لَا یَحْتَاجُونَ إِلَی أَحَدٍ مِنَ النَّاسِ فِی شَیْءٍ مِنَ الْحَلَالِ وَ الْحَرَامِ. 📝امام صادق (علیه السلام)- شخصی نزد امام صادق (علیه السلام) آمد و سؤالاتی از ایشان پرسید. [که از جمله سؤال‌هایش این بود]: «چه دلیلی وجود دارد که امام (علیه السلام) باید به تمام آنچه فرمودی آگاهی داشته باشد»؟ امام صادق (علیه السلام) فرمود: «دلیلش این سخن خداوند است... أَ فَمَنْ یَهْدِی إِلَی الحَقِّ أَحَقُّ أَنْ یُتَّبَعَ أَمَّنْ لا یَهِدِّی إِلَّا أَنْ یُهْدی فَما لَکُمْ کَیْفَ تَحْکُمُونَ؛ این آیات دلیل بر این است که امامان (دانشمندانی هستند که همه‌ی مردم به آن‌ها محتاجند و آن‌ها (امامان) در هیچ حلال و حرامی به دیگران نیاز ندارند». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۴۶۶ دعایم الإسلام، ج۱، ص۳۵ 📜الصّادق (علیه السلام)- عَنْ مَیْمُونٍ‌الْبَانِ قَالَ کُنْتُ عِنْدَ أَبِی‌جَعْفَرٍ (علیه السلام) ... فَقَالَ إِنَّ أَمْرَنَا قَدْ کَانَ أَبْیَنَ مِنْ هَذِهِ الشَّمْسِ ثُمَّ قَالَ یُنَادِی مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ فُلَانُ بْنُ فُلَانٍ هُوَ الْإِمَامُ بِاسْمِهِ وَ یُنَادِی إِبْلِیسُ لَعَنَهُ اللَّه ُ مِنَ الْأَرْض. 📝امام صادق (علیه السلام)- از میمون‌البان نقل است که امام (علیه السلام) فرمود: «امر ما (امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شناخت او برای مردم) مانند این خورشید آشکار و واضح شده است [در آن هنگام] ندادهنده‌ای از آسمان بانگ برمی‌آورد که «فقط فلانی پسر فلانی، امام است» و نام او را می‌برد و شیطان که خداوند او را لعنت کند [برای انحراف مردم] از زمین بانگ برمی‌آورد [که شخص دیگری امام است]». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۴۶۸ کمال الدین ،ج ۲ ،ص ۶۵۰ / البرهان 📜الصّادق (علیه السلام)- عَنْ عَبْدِ الّرحْمن بن المَسْلَمَهًْ الجَرِیری: قُلْتُ لِأَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام) یُوَبِّخُونَّا وَ یُکَذِّبُونَّا أَنَّا نَقُولُ إِنَّ صَیْحَتَیْنِ تَکُونَانِ یَقُولُونَ مِنْ أَیْنَ تُعْرَفُ الْمُحِقَّهًُْ مِنَ الْمُبْطِلَهًِْ إِذَا کَانَتَا قَالَ فَمَا ذَا تَرُدُّونَ عَلَیْهِمْ قُلْتُ مَا نَرُدُّ عَلَیْهِمْ شَیْئاً قَالَ قُولُوا یُصَدِّقُ بِهَا إِذَا کَانَ مَنْ یُؤْمِنُ بِهَا مِنْ قَبْلُ إِنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ یَقُولُ أَ فَمَنْ یَهْدِی إِلَی الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ یُتَّبَعَ أَمَّنْ لا یَهِدِّی إِلَّا أَنْ یُهْدی فَما لَکُمْ کَیْفَ تَحْکُمُونَ. 📝امام صادق (علیه السلام)- از عبدالرّحمن مَسلَمه جَریری نقل است: به امام صادق (علیه السلام) عرض کردم: «مردم ما را سرزنش و توبیخ می‌کنند [چراکه] ما می‌گوییم آن دو بانگ زده خواهد شد. (اشاره به دو صیحه‌ای است که قبل از ظهور حضرت حجّت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برآورده می‌شود که یکی از آن دو برحق است و یاران را دعوت می‌کند). آن‌ها می‌گویند: «اگر این دو بانگ برآورده شود، حق و باطل آن‌ها از کجا فهمیده می‌شود»»؟ امام (علیه السلام) فرمود: «شما چه پاسخی به آنان می‌دهید»؟ گفتم: «پاسخی به آنان نمی‌دهیم». امام (علیه السلام) فرمود: «به آنان بگویید: هرکس که پیش از وقوع این بانگ، به وقوع آن ایمان داشته باشد، حقّ را تشخیص می‌دهد. خداوند متعال نیز می‌فرماید: أَفَمَن یَهْدِی إِلَی الحَقِّ أَحَقُّ أَن یُتَّبَعَ أَمَّن لاَّ یَهِدِّیَ إِلاَّ أَن یُهْدَی فَمَا لَکُمْ کَیْفَ تَحْکُمُونَ». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۴۶۸ الکافی، ج۸، ص۲۰۸/ بحار الأنوار، ج۵۲، ص۲۹۶/ نور الثقلین/ البرهان
📜الصّادق (علیه السلام)- عَنْ زُرَارَهًَْ عَنْ أَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام) قَال یُنَادِی مُنَادٍ بِاسْمِ الْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قُلْتُ خَاصٌّ أَوْ عَامٌّ قَالَ عَامٌّ یَسْمَعُ کُلُّ قَوْمٍ بِلِسَانِهِمْ قُلْتُ فَمَنْ یُخَالِفُ الْقَائِمَ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وَ قَدْ نُودِیَ بِاسْمِهِ قَالَ لَا یَدَعُهُمْ إِبْلِیسُ حَتَّی یُنَادِیَ فِی آخِرِ اللَّیْلِ وَ یُشَکِّکَ النَّاس. 📝امام صادق (علیه السلام)- زراره از امام صادق (علیه السلام) نقل کرده که فرمود: «در مورد این مطلب که [در هنگام ظهور] منادی‌ای نام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)را با صدای بلند اعلام می‌کند. گفتم: «آیا خواص، مخاطب اویند یا همگان»؟ فرمود: «فراخوانی است عمومی که هر ملّتی با زبان خودش، آن را می‌شنود». گفتم: «اگر به صراحت نام او بر زبان آورده می‌شود، پس چگونه است که با قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مخالفت می‌کنند»؟ فرمود: «شیطان نمی‌گذارد؛ او نیز بانگ برمی‌آورد و مردم را به شک و تردید می‌اندازد». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۴۶۸ کمال الدین ،ج ۲ ،ص ۶۵۰ / البرهان 📜الصّادق (علیه السلام)- صَوْتُ جَبْرَئِیلَ مِنَ السَّمَاءِ وَ صَوْتُ إِبْلِیسَ مِنَ الْأَرْضِ فَاتَّبِعُوا الصَّوْتَ الْأَوَّل. 📝امام صادق (علیه السلام)- [در بیان وقایعی در آستانه‌ی ظهور]: صدای جبرئیل از آسمان و صدای شیطان از زمین خواهد آمد، ولی شما صدای اوّل را تبعیّت کنید. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۴۶۸ بحار الأنوار، ج۵۲، ص۲۰۶ / البرهان کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ [سوره‌ى اعراف] [آيه‌ى ٥٤] هَلْ‌ يَنْظُرُونَ‌ إِلاّ تَأْوِيلَهُ‌؟يَوْمَ‌ يَأْتِي تَأْوِيلُهُ‌... (آيا(كافران كه منكر آيات خداوند و نتايج اعمالشان‌اند) جز تأويل آيات و تحقّق يافتن روز موعود را انتظار كشند؟ روزى كه تأويل آيات فرارسد...) ✨🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜[٤٤]عليّ‌ بن إبراهيم،في تفسيره المنسوب إلى الصّادق عليه السّلام :قال: «فهو من الآيات الّتي تأويلها بعد تنزيلها.»قال:«ذلك في القائم عليه السّلام،و يوم القيامة يَقُولُ‌ الَّذِينَ‌ نَسُوهُ‌ مِنْ‌ قَبْلُ‌ -أي تركوه-: قَدْ جاءَتْ‌ رُسُلُ‌ رَبِّنا بِالْحَقِّ‌، فَهَلْ‌ لَنا مِنْ‌ شُفَعاءَ فَيَشْفَعُوا لَنا؟ »قال:«هذا يوم القيامة. ...أَوْ نُرَدُّ فَنَعْمَلَ‌ غَيْرَ الَّذِي كُنّا نَعْمَلُ‌؟قَدْ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ‌ وَ ضَلَّ‌ عَنْهُمْ‌ أي بطل عنهم ما كانُوا يَفْتَرُونَ‌ .» 📝علىّ‌ بن ابراهيم در تفسير خود-كه به امام صادق عليه السّلام منسوب است-آورده است كه آن حضرت فرمود: 🌺«اين از آياتى است كه تأويل آن‌ها بعد از تنزيلشان است.»(امام عليه السّلام)فرمود: 🕊«آن درباره‌ى حضرت قائم عليه السّلام است و روز قيامت(آنان كه از پيش آن را فراموش كرده‌اند)يعنى ترك گفته‌اند(گويند:همانا رسولان پروردگارمان حق را برايمان بيان داشتند[اى‌كاش مخالفت نمى‌كرديم!]آيا(امروز)شفيعانى داريم كه به شفاعت ما برخيزند؟)» 💎(امام عليه السّلام)فرمود:«اين روز قيامت است.((آنان گويند:)اى‌كاش بار ديگر به دنيا بازمى‌گشتيم تا غير از كارهاى زشتى كه مى‌كرديم،اعمال خوبى انجام دهيم.به‌راستى كه كافران سرمايه‌ى وجود خود را از كف داده‌اند و آنچه در دنيا افترا مى‌زدند از ايشان گم شد)يعنى باطل شد.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 156 سیدهاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84