eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
482 دنبال‌کننده
410 عکس
538 ویدیو
280 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜در كتاب خرايج ذكر نموده كه به سند صحيح مروى است كه روزى امير المؤمنين عليه السّلام خطبه مى‌خواند بعد از فارغ شدن از خطبه فرمود:«سلونى قبل ان تفقدونى» صعصعة بن صوحان قد راست كرده پرسيد كه يا امير المؤمنين كى دجّال بيرون آيد؟ آن حضرت فرمود: كه اين علمى است كه از اسرار مخفيه است و شايد رخصت اظهار آن نباشد اما آن را نشانه‌ها و علامتهاست كه همه بهم متصل است: فوت كردن و سهل دانستن نماز و بر طرف شدن امانت و رواج يافتن و حلال دانستن دروغ و افترا و رشوه خوردن و مشيّد ساختن بناها و فروختن دين به دنيا و قطع صلۀ رحم نمودن و تابع هوى شدن و مشورت با زنان كردن و سفها را امور عظيمه فرمودن و خون ريختن را سهل شمردن و در آن زمان علم ضعيف باشد و به ظلم فخر كنند و امرا فاجر شوند و وزرا ظالم گردند و علما خيانت پيشه كنند و قرّاء فسق را پيشه نمايند و ظاهر شود شهادت زور و هويدا گردد فجور يعنى فجور مى‌كرده باشند و مناره‌ها بلند شود و مسجدها كنگره‌دار گردد و مصحفها حلى و حلل بهم رساند و بهتان شايع شود و اثم و طغيان رونق گيرد و صفهاى نماز در هم بافته و بهم پيوسته باشد اما دلها متفرق و از هم دور بود و نقض عهد را سهل شمرند و خلاف وعده را آسان گيرند و شريك باشند زنان با شوهران در تجارت بجهت حرص بر دنيا و آوازهاى فاسقان بلند باشد و از ايشان شنوند و كفيل مهمات و رئيس قوم رذل‌ترين ايشان باشد و از فجّار مى‌ترسيده باشند و به تقيه با ايشان سلوك مى‌بايد كرد و تصديق دروغ كذّابان بايد نمود و كاذب صادق باشد و خائن امين، زنان به مردان مانند شوند و مردان به زنان تشبّه جويند و مردان به مردان كفايت كنند و زنان به زنان رغبت نمايند و زنان چون مردان بر زينها سوار شوند و در زمينها گردند و گواهى دهند مردمان بى‌آنكه از ايشان طلبند و گواهى راست را گوش نكنند و گواهى دروغ به كار آيد و بى‌معرفتى و فقهى و علمى، حكم كنند و فتواها دهند و عمل دنيا را بر عمل آخرت ترجيح دهند و اختيار نمايند و بپوشند پوست ميشها را بر دلهاى گرگان يعنى گرگان باشند پوست ميش پوشيده و دلهاى ايشان از مردار بدبوى‌تر و از صبر تلخ‌تر باشد؛ پس بر شماست كه در آن قسم روزگارى خود را از ميان به كنارى كشيد و بهترين مسكنى و موطنى در آن وقت بيت المقدس است و زمانى بيايد كه مردمان آرزو كنند توطّن را در آنجا. پس اصبغ بن نباته برخاسته گفت: يا امير المؤمنين! دجّال كيست‌؟ فرمود: دجّال كسى است كه تصديق كنندۀ او شقى است و تكذيب نمايندۀ او سعيد؛ از اصفهان بيرون آيد، چشم راست ندارد و چشم چپش در پيشانى است مانند ستارۀ سرخ لفظ‍‌ كافر در زير آن نقش، بر خرى سرخ رنگ سوار طىّ‌ ارض به سرعت نمايد، به هر چشمه كه قدمش برسد آن چشمه بر زمين فرو رود و اكثر تابعان او از اولاد زنا باشند و اصحاب طيلسان و يهودان؛ و آن ملعون با آنكه طعام خورد و در بازارها گردد به آواز بلندى كه همه جا رسد أَنَا رَبُّكُمُ‌ الْأَعْلى‌ گويد. بقية اللّه در حوالى شام بر عقبه‌اى كه آن را «فيق» خوانند در ساعت سيم در روز جمعه او را به قتل آورد، بعد از آن «طامه كبرى» است. كسى پرسيد يا امير المؤمنين! آن كدام است‌؟ فرمود: وقت بيرون آمدن دابّة الارض است از ميان صفا، كه انگشترى سليمان و عصاى موسى با اوست؛ اگر خاتم را بر پيشانى مؤمن گذارد نقش «هذا مؤمن حقا» بر پيشانى او ظاهر گردد و اگر بر پيشانى كافر نهد «هذا كافر حقا» بر آن نقش گيرد تا مؤمن به كافر، گويد: واى بر تو! كافر به مؤمن خطاب كند كه خوشا حال تو اى مؤمن! دوست مى‌دارم كه مثل تو باشم «فافوز فوزا عظيما» پس بلند كند دابة الارض سر خود را و خافقين باذن اللّه تعالى او را ببينند و آفتاب در آن وقت از مغرب طالع شود و بعد از آن هيچ توبه‌اى قبول نشود و هيچ عمل به بالا نرود و بعد از آن آن حضرت اين آيه را خواند لا يَنْفَعُ‌ نَفْساً إِيمانُها لَمْ‌ تَكُنْ‌ آمَنَتْ‌ مِنْ‌ قَبْلُ‌ أَوْ كَسَبَتْ‌ فِي إِيمانِها خَيْراً پس فرمود كه از آنچه بعد از آن خواهد شد، سؤال مكنيد كه رسول صلّى اللّه عليه و آله مرا فرموده كه بغير از عترت او كسى را مطّلع نسازم و نزال بن سبره آنجا بود و از صعصعه پرسيد كه معنى اين كلام را نفهميدم. صعصعه گفت: مراد از «دابة الارض» آن كسى است كه عيسى عليه السّلام در پس او نماز كند و او، دوازدهم است از عترت و نهم از فرزندان حسين عليهم السّلام و مراد از آفتابى كه از مغرب طالع شود هم آن حضرت است كه از ميان صفا و مروه بيرون آيد و در ميان ركن و مقام ظاهر شود و ميزان عدلى وضع خواهد نمود كه احدى بر احدى ظلم نخواهد كرد و گناهى نخواهد بود كه توبه بايد كرد و عملها به بركت او مقبول است و به بالا نمى‌رود تا ردّ و قبولش ظاهر گردد . 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 999 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜طاهر بن مهدى بن حسن بن على بن محمد بن على بن موسى بن جعفر بن محمد بن على بن الحسين بن على بن ابى طالب كه در شأن او نازل است كُلَّ‌ شَيْ‌ءٍ أَحْصَيْناهُ‌ فِي إِمامٍ‌ مُبِينٍ‌ (یس/12) كه مراد حضرت رب العالمين از امام مبين نيست الا حضرت امير المؤمنين و قائد الغر المحجّلين كه خليفه بى‌فاصله خاتم النبيّين است و هيچ كس را نمى‌رسد كه بعد از آن حضرت مرتكب امر خلافت شود و بغير از شاه ولايت و سلطان خطۀ هدايت و آيۀ كريمۀ ذُرِّيَّةً‌ بَعْضُها مِنْ‌ بَعْضٍ‌ (ال عمران/34)در شأن ماست و حق تعالى ما را به اين مرتبه عالى اختصاص داده، پس فرمود. اى شافعى! ما از اهل رسوليم و مراد از «اولى الامر» مائيم. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 1011 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜در كشف الغمه بغير از جماعت مذكورين بسيار را نقل كرده از وكلاء و سفراء و غيرهما كه خوفا للتطويل نوشته نشده و توقيعات آن حضرت كه به نام جمعى بيرون آمده بسيار است و در كتب خصوصا در آن دو كتاب مذكور بعضى را از آن آورده‌اند و از آن جمله، توقيعى است كه به نام على بن محمد سمرى بيرون آمده ١،به اين عبارت كه «بسم اللّه الرحمن الرحيم. يا على بن محمد، أعظم اللّه أجر إخوانك فيك! فإنك ميت ما بينك و بين سته ايام فاجمع امرك و لا تومر [لا توص خ ل] الى احد يقوم مقامك بعد وفاتك فقد وقعت الغيبة التامة [الغيبة الثانية خ ل] فلا ظهور الا بعد اذن اللّه و ذلك بعد طول الأمد و قسوة القلب [القلوب خ ل] و امتلاء الارض جورا و سيأتى من شيعتى من يدّعى المشاهدة ألا فمن ادّعى المشاهدة قبل خروج السفيانى و الصيحة فهو كذاب مفتر و لا حول و لا قوة الا باللّه العلى العظيم»؛ يعنى اى على، حق تعالى اجرى عظيم به برادران تو بدهد در فراق تو! به درستى كه تو تا شش روز ديگر بيشتر زنده نيستى، پس كار خود بساز و ديگر به كسى وصيت مكن كه غيبت بزرگ پيش آمد و ظهور موقوف به رخصت حق تعالى است و آن بعد از مدت دراز و قساوت دلها و پر شدن زمين از جور خواهد بود و ديگر مرا كسى نخواهد ديد پيش از ظاهر شدن سفيانى و شنيدن آواز از ميان زمين و آسمان، اگر كسى بگويد كه او را ديده‌ام، دروغ گفته و افترا كرده است و حول و قوتى نيست الا به حق تعالى. توفيق ميانۀ امثال اين اخبار و خبرهائى كه قائم عليه السّلام را ديده‌اند در زمان غيبت كبرى در كتاب نص جلى فى امامة مولانا على مسطور گشته هر كس كه خواهد كه بر آن اطلاع يابد آن كتاب را مطالعه نمايد. 📝توقيع ديگر آن است كه در آن مذكور است كه «من سمانى فى مجمع من الناس فعليه لعنة اللّه»؛ يعنى كسى كه نام برد مرا در مجلسى كه جمعى از مردمان باشند بر اوست لعنت و دورى از رحمت الهى! 📝توقيع ديگر آن است كه بعضى مى‌گفتند فلان وقت ظهور خواهد كرد و بعضى قرار مى‌دادند كه فلان مدت كه گذشت وقت ظهور اوست، نوشته‌اى به خط‍‌ مبارك آن حضرت بيرون آمد كه «كذب الوقاتون» ؛يعنى دروغ مى‌گويند آنهائى كه وقتى براى ظهور و خروج من قرار مى‌دهند و اين عملى است كه نزد حق تعالى است و ديگرى را بر آن اطلاعى نيست پس از آن ساكت بايد بود و انتظار آن كشيد تا آن وقت رسد. توقيع ديگر آن است كه اسحاق بن يعقوب از محمد بن عثمان عمرى التماس نموده كه عريضه او را برساند و سؤالى چند كه نموده جواب بگيرد. آن حضرت به خط‍‌ خود نوشته فرستاده‌اند و اين، ترجمۀ آن است «اما آنچه سؤال كرده‌اى - حق تعالى ترا به راه راست بدارد و هدايت نمايد - از احوال جماعتى از بنى اعمام و خويشان ما، بدان كه ميانۀ حق تعالى و هيچ آفريده‌اى قرابت و خويشى نيست و هر كه منكر باشد از ما نيست و حال او، حال پسر نوح نبى عليه السّلام است و اما امر جعفر عم من و فرزندان او، امر برادران يوسف است. و اما فقّاع، آشاميدن آن، حرام است؛ و اما مالهاى شما، قبول نمى‌كنم آن را الاّ از براى پاك شدن آن اموال، هر كه خواهد برساند و هر كه خواهد قطع نمايد و هرچه خداى تعالى به ما مى‌رساند به از آن است كه شما مى‌رسانيد؛ و اما ظهور فرج كه از آن پرسيده‌اى، آن امريست با حق تعالى و آنها كه وقتى قرار مى‌دهند، دروغ‌گويانند؛ و اما آنكه جمعى را گمان اين است كه امام حسين كشته نشد، آن كفر و گمراهى است؛ و اما آنچه گفته‌اى كه هرچه بر ما مشكل شود چه بايد كرد، رجوع كنيد در آنها به دانايان و راويان احاديث ما؛ به درستى كه آنها حجتند بر ما و من حجتم بر ايشان و عثمان بن سعيد و پسرش، كتاب ايشان، كتاب من است و نزد من ثقه‌اند؛ و اما آنچه از براى ما مى‌فرستند و هديه مى‌كنند تا پاك و بى‌شبهه نباشد، نزد ما مقبول نيست و ثمن مغنّيه، حرام است و محمد بن شاذان از شيعۀ ماست و أبو الخطاب ملعون است و اصحاب او همه به لعن گرفتارند، با ايشان تكلم مكنيد كه من و پدران من از ايشان برى و بيزاريم؛
و اما خمس را ما به شيعۀ خود مباح كرده‌ايم و بر ايشان حلال است تا وقت ظهور ما و اما پشيمانى قوم كه شك در دين خدا داشته باشند ما را به صلۀ ايشان حاجت نيست و اگر استقاله كنند، ما اقاله كرده‌ايم و اينكه پرسيده‌اى از سبب و علت غيبت، نشنيده‌اى كه حق تعالى مى‌گويد لا تَسْئَلُوا عَنْ‌ أَشْياءَ إِنْ‌ تُبْدَ لَكُمْ‌ تَسُؤْكُمْ‌ از آنچه نبايد پرسيد مپرسيد و هيچ‌يك از پدران ما نبودند كه بيعت ظالمى و طاغى در گردن ايشان نبود و ليكن وقتى كه ظهور كنم بيعت هيچ ظالمى و طاغى در گردن من نخواهد بود؛ و اما آنكه پرسيده‌اى از نفع يافتن از من در حال غيبت، به درستى كه اين مثل نفع يافتن از آفتاب است در روز ابر اگر چه در آن روز آفتاب از نظرها غايب است، اما همان نفع او به عالميان مى‌رسد و به درستى كه من امانم از براى اهل زمين، چنانچه ستاره‌ها امانند از براى اهل آسمان و بايد كه سؤال از چيزهائى كه لا يعنى باشد نكنيد و به هرچه شما را به آن تكليف نكرده‌اند كار مداريد و زنهار كه دعا كنيد در تعجيل فرج كه فرج شما در آن است كه از حق تعالى در همه وقت خصوصا وقت استجابت دعوات و عقب صلوات تعجيل فرج آل محمد مى‌طلبيده باشيد؛ و سلام بر تو اى اسحاق بن يعقوب و بر هر كه تابع حق باشد.» 📜و ايضا از محمد بن شاذان بن نعيم نيشابورى روايت كرده‌اند كه گفت: جمع آمد مالى نزد من از قائم آل محمد عليه السّلام كه آن پانصد درهم بود الاّ بيست درهم و مرا خوش نمى‌آمد كه اين بيست درهم كم باشد از مال خود، بيست درهم داخل نمودم و فرستادم به نزد محمد بن جعفر كه وكيل ناحيه بود. توقيع از آن حضرت به محمد بن جعفر رسيد و قبضى فرستاده بود آن حضرت عليه السّلام كه پانصد درهمى كه از آن جمله بيست درهم از مال تو بود به ما رسيد و بر قبول آن شكر كردم. 📝و ايضا از نصر بن صبّاح مروى است ١ كه شخصى از اهل بلخ پنج دينار به وكيل ناحيه فرستاد و نام خود را فراموش كرد كه بنويسد. توقيع آمد كه آن مبلغ رسيد و نام آن مرد و نام پدر او در آن نوشته شده بود و دعا در حق او كرده. 📝و ايضا از سعد بن عبد اللّه بن صالح روايت كرده‌اند كه عريضه نوشتم و طلب دعا كردم از جهت محبوسى كه در حبس پسر عبد العزيز بود و در حق كنيزى كه وقت وضع حملش نزديك بود. توقيع بيرون آمد كه محبوس را حق تعالى نجات مى‌دهد و در باب كنيز هرچه خدا خواهد مى‌شود. كنيز در وقت وضع حمل وفات يافت و محبوس خلاص شد. 📜و ايضا ابو جعفر محمد بن على الاسود روايت نموده كه التماس كرد از من على بن الحسين بن موسى بن بابويه القمى آنكه از ابو القاسم حسين بن روح وكيل ناحيۀ مقدسه استدعا نمايم كه از مولاى من صاحب الزمان - صلوات اللّه عليه - در خواه كه از حق تعالى بخواهد كه مرا ولد مذكرى صالح روزى كند و من از او بجهت خود نيز همين التماس نمودم و بعد از سه روز توقيع بيرون آمد كه زود باشد آنكه حق تعالى على بن الحسين را فرزندى مبارك عطا نمايد و بعد از او اولاد بهم رسند و محمد بن على بن بابويه مشهور كه از اعاظم مجتهدين اماميه است از آن دعا به وجود آمد و اما در حق ابو جعفر نوشته بود كه «ليس الى هذا سبيل»، يعنى او را فرزندى نخواهد شد. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 993 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ وَ لَلْآخِرَةُ خَيْرٌ لَكَ مِنَ الْأُولى و به يقين آخرت براى تو از دنيا بهتر است. (ضحی/ ۴) 🌤✨🌤✨🌤✨ 📜الصّادق (علیه السلام)- عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی‎عَبْدِاللَّهِ (علیه السلام) فِی قَوْلِهِ: وَ لَلْآخِرَةُ خَیْرٌ لَکَ مِنَ الْأُولی قَالَ: یَعْنِی الْکَرَّهًَْ هِیَ الْآخِرَهًُْ لِلنَّبِیِّ (صلی الله علیه و آله). 📝امام صادق (علیه السلام)- وَلَلْآخِرَةُ خَیْرٌ لَّکَ مِنَ الْأُولَی یعنی برای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) همان آخرت است. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۱۷۶ بحارالأنوار، ج۵۳، ص۵۹/ القمی، ج۲، ص۴۲۷/ نورالثقلین/ البرهان کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜امام عليه السّلام جامۀ سفيد پوشيده و دو انگشترى در دست دارد، يكى از حسن بن على عليه السّلام نقش آن «انى واثق برحمتك» و يكى از حسين بن على عليه السّلام نقش آن «انا مستجير بك يا امان الخائفين». روز پنجشنبه ظهور نمايد و روز جمعه وقت نماز ظهر خروج كند و ذو الفقار امير المؤمنين عليه السّلام بر كمر و زره جعفر طيار در بر و قضيب پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلم در دست. سه علم همراه، بر يكى نوشته اَلْيَوْمَ‌ أَكْمَلْتُ‌ لَكُمْ‌ دِينَكُمْ‌ وَ أَتْمَمْتُ‌ عَلَيْكُمْ‌ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ‌ لَكُمُ‌ الْإِسْلامَ‌ دِيناً و بر يكى نقش باشد كه يُوفُونَ‌ بِالنَّذْرِ وَ يَخافُونَ‌ يَوْماً كانَ‌ شَرُّهُ‌ مُسْتَطِيراً و بر سيم «لا اله الا اللّه، محمد رسول اللّه، على ولىّ‌ اللّه و وصىّ‌ رسول اللّه، الحسن و الحسين و التسعة المعصومون من ولد الحسين حجج اللّه على خلقه - صلوات اللّه عليهم اجمعين - ائمة و سادة» نشان شده و چون از مكه راهى شود منادى او ندا كند: هيچ كس طعام و شراب همراه بر ندارد و سنگى كه موسى بن عمران عليه السّلام همراه مى‌داشت بر شتر بار شده و در هر منزلى كه فرود آيد چشمه‌ها از آن سنگ روان شود و هر گرسنه كه از آن بخورد سير شود و هر كه تشنه باشد سيراب گردد و جملۀ لشكر و چهارپايان را كفايت كند تا وقتى كه به نجف فرود آيد و عصاى موسى در دست آن حضرت باشد و هرچه از آن ظاهر مى‌شد در وقتى كه با موسى عليه السّلام بود به ارادۀ آن حضرت نيز همان‌ها از آن عصا به ظهور آيد بلكه معجزات انبياء عليهم السّلام همه از آن حضرت ظاهر شود و مؤيد باشد به نصرت از جانب اللّه و زمين از براى او نور ديده شود و گنجهايش را بجهت او بيرون دهد و آوازه‌اش به مشرق و مغرب برسد و حق تعالى دين او را بر دينها مسلط‍‌ گرداند و اول كلمه‌اى كه بر زبان آورد اين باشد كه بَقِيَّتُ‌ اللّهِ‌ خَيْرٌ لَكُمْ‌ إِنْ‌ كُنْتُمْ‌ مُؤْمِنِينَ‌ بعد از آن بگويد كه «أنا بقيّة اللّه و خليفته و حجّته عليكم» و سلام نكند هيچ كس بر او الا به اين طريق كه «السّلام عليكم يا بقيّة اللّه فى الأرض» و در روى زمين هيچ مسجودى نماند بغير از واجب الوجود و هر بتى و صنمى كه بوده باشد آتش در او افتد و بسوزد. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 994 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 🕊در دعاى ندبه آمده است:«أين جامع الكلمة على التّقوى»؛كجاست آن‌كه سخنان را به تقوا جمع مى‌نمايد. 📝در كتاب المحجّه و غير آن از امير مؤمنان على عليه السّلام دربارۀ آيۀ: لِيُظْهِرَهُ‌ عَلَى الدِّينِ‌ كُلِّهِ‌؛ براى آن‌كه او را بر همۀ دين برترى بخشد،آمده كه فرمود:تا جايى كه هيچ آبادى نماند مگر اين‌كه هر صبح و شام بانگ شهادت لا إله إلاّ اللّه و محمّد رسول اللّه در آن بلند شود. 📜و از ابن عبّاس(همان كسى كه گفته:بيشترين مطالبى كه در تفسير گفته‌ام از امير مؤمنان عليه السّلام گرفته‌ام)آمده است:اين آيه تحقق نمى‌پذيرد مگر وقتى كه يهودى و نصرانى و صاحب كيشى نماند؛مگر آن‌كه به حقّ‌(يعنى اسلام)گرويده شود،تا اين‌كه گوسفند و گرگ،گاو و شير،انسان و مار،از يكديگر در امان باشند،و تا اين‌كه موش انبان را نجود و تا اين‌كه جزيه برداشته و صليب شكسته و خوك كشته شود و همان است فرمودۀ خداوند متعال كه مى‌فرمايد: لِيُظْهِرَهُ‌ عَلَى الدِّينِ‌ كُلِّهِ‌ وَ لَوْ كَرِهَ‌ الْمُشْرِكُونَ‌؛ ٤براى آن‌كه او را بر همۀ دين برترى بخشد هرچند كه مشركان خوشايندشان نباشد.و اين هنگام قيام قائم عليه السّلام خواهد بود. 📝و على بن ابراهيم در تفسير اين آيه گفته است:اين آيه دربارۀ قائم آل محمد-عجّل اللّه فرجه الشريف-نازل شده است. 📚مکیال المکارم - 1، صفحه 116 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜[١١٦٤]٨٣-عدّة من أصحابنا،عن أحمد بن محمّد بن أبي نصر،عن حمّاد بن عثمان،عن أبي عبيدة الحذّاء قال: سألت أبا جعفر عليه السّلام عن الاستطاعة و قول النّاس،فقال:و تلا هذه الآية: ✨ وَ لا يَزالُونَ‌ مُخْتَلِفِينَ‌ إِلاّ مَنْ‌ رَحِمَ‌ رَبُّكَ‌ وَ لِذلِكَ‌ خَلَقَهُمْ‌ يا أبا عبيدة!النّاس مختلفون في إصابة القول و كلّهم هالك قال قلت:قوله: ✨ إِلاّ مَنْ‌ رَحِمَ‌ رَبُّكَ‌ قال:هم شيعتنا و لرحمته خلقهم و هو قوله: ✨ وَ لِذلِكَ‌ خَلَقَهُمْ‌ يقول:لطاعة الإمام الرّحمة الّتي يقول: ✨وَ رَحْمَتِي وَسِعَتْ‌ كُلَّ‌ شَيْ‌ءٍ يقول:علم الإمام،و وسع علمه الّذي هو من علمه كلّ‌ شيء هم شيعتنا،ثمّ‌ قال: ✨فَسَأَكْتُبُها لِلَّذِينَ‌ يَتَّقُونَ‌ يعني ولاية غير الإمام و طاعته،ثمّ‌ قال: ✨يَجِدُونَهُ‌ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ‌ فِي التَّوْراةِ‌ وَ الْإِنْجِيلِ‌ يعني النّبيّ‌ صلّى اللّه عليه و اله و سلّم و الوصيّ‌ و القائم ✨ يَأْمُرُهُمْ‌ بِالْمَعْرُوفِ‌ (إذا قام) وَ يَنْهاهُمْ‌ عَنِ‌ الْمُنْكَرِ و المنكر من أنكر فضل الإمام و جحده ✨«و يحلّ‌ لهم الطّيّبات»أخذ العلم من أهله وَ يُحَرِّمُ‌ عَلَيْهِمُ‌ الْخَبائِثَ‌ و الخبائث قول من خالف ✨ وَ يَضَعُ‌ عَنْهُمْ‌ إِصْرَهُمْ‌ و هي الذّنوب الّتي كانوا فيها قبل معرفتهم فضل الإمام وَ الْأَغْلالَ‌ الَّتِي كانَتْ‌ عَلَيْهِمْ‌ و الأغلال ما كانوا يقولون ممّا لم يكونوا أمروا به من ترك فضل الإمام،فلمّا عرفوا فضل الإمام وضع عنهم إصرهم و الإصر الذّنب و هي الآصار،ثمّ‌ نسبهم فقال ✨: فَالَّذِينَ‌ آمَنُوا بِهِ‌ (يعني بالإمام) وَ عَزَّرُوهُ‌ وَ نَصَرُوهُ‌ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ‌ مَعَهُ‌ أُولئِكَ‌ هُمُ‌ الْمُفْلِحُونَ‌ يعني الّذين اجتنبوا الجبت و الطّاغوت أن يعبدوها و الجبت و الطّاغوت فلان و فلان و فلان و العبادة طاعة النّاس لهم،ثمّ‌ قال: ✨ أَنِيبُوا إِلى‌ رَبِّكُمْ‌ وَ أَسْلِمُوا لَهُ‌ ثمّ‌ جزاهم فقال: ✨ لَهُمُ‌ الْبُشْرى‌ فِي الْحَياةِ‌ الدُّنْيا وَ فِي الْآخِرَةِ‌ و الإمام يبشّرهم بقيام القائم و بظهوره و بقتل أعدائهم و بالنّجاة في الآخرة و الورود على محمّد-صلّى اللّه على محمّد و آله الصّادقين-على الحوض.
📝[١١٦٤]٨٣-ابو عبيدۀ حذّاء گفته است:از حضرت باقر عليه السّلام دربارۀ استطاعت و سخن مردم پرسيدم كه اين آيه را خوانده‌مردم همواره در اختلافند جز كسى كه پروردگارت رحم كند.و براى همين آنان را آفريده است.[هود(١١):١١٨ و ١١٩] و فرمود:اى ابو عبيده!مردم در رسيدن به سخن[حقّ‌]گونه گونند و همگى در نابودى‌اند.من عرض كردم:جز كسى كه پروردگارت رحم كند؟ ❣فرمود:آنان شيعيان مايند.و براى رحمتش آنان را آفريده است. و اين سخن او است كه‌و براى آن ايشان را آفريده است. مى‌فرمايد:براى اطاعت امام آفريد 🕊و امام همان رحمتى است كه مى‌فرمايد:رحمتم بر همه چيز گسترده است.[اعراف(٧):١٥٦]يعنى علم امام. و علم او كه برگرفته از علم خدا است بر همه چيز گسترده است.و آنان شيعيان ما هستند. 💎سپس فرمود:و آن را براى كسانى كه پرهيز كنند خواهم نوشت.[اعراف(٧):١٥٦] يعنى از ولايت و اطاعت غير امام[پرهيز كنند.] 🌠سپس فرمود:آن را در نزد خودشان در تورات و انجيل مى‌يابند.[اعراف(٧):١٥٧] يعنى پيامبر و وصى قائم[عليهما السّلام]راكه آنان را به نيكى و معروف فرمان مى‌دهد.(وقتى قيام كند)و از منكر بازمى‌دارد.[اعراف(٧):١٥٧] 🔺و منكر كسى است كه برترى امام و امام را انكار كند. 🌺و چيزهاى پاكيزه را برايشان حلال مى‌كند.[اعراف(٧):١٥٧]كه علم‌آموزى از اهلش باشدو پليدى‌ها را حرام مى‌كند.[اعراف(٧):١٥٧]و پليدى‌ها سخن كسى است كه مخالفت كند. 🕯و بار سنگين‌شان را از دوششان برمى‌دارد.[اعراف(٧): ١٥٧]و آن گناهانى است كه پيش از شناختن فضيلت امام در آن بودند. و زنجيرهايى را كه بر گردنشان بوده است.[اعراف(٧):١٥٧]و زنجيرها همان سخنانى است كه به آن امر نشده بودند كه عبارت از ترك فضيلت امام است.و چون فضيلت امام را شناختند بار گران‌شان را از دوششان برداشتند.و بار گران همان گناه است.همان زنجيرها. 🕯سپس آنان را معرفى كرده،فرمود:كسانى كه به او(يعنى به امام)ايمان آورده،او را بزرگ داشته،يارى‌اش كردند و از نورى كه با او نازل شده بود پيروى كردند، رستگارانند.[اعراف(٧):١٥٧] يعنى كسانى كه از بندگى غير خدا و طاغوت دورى كردند. ⚠️و غير خدا و طاغوت فلانى و فلانى و فلانى‌اند.و بندگى اطاعت مردم از آنان است. ❇️سپس فرمود:و به سوى پروردگارتان بازگرديد و در برابرش تسليم شويد.[زمر(٣٩):٥٤] 🌻سپس پاداششان داد و فرمود:آن بشارت در زندگى دنيا و در آخرت براى آنان است.[يونس(١٠):٦٤] و آنان را امام به قيام قائم عليه السّلام و ظهورش و به كشته شدن دشمنان و به نجات در آخرت و درآمدن بر محمّد-درود خدا بر محمّد و خاندان راستين‌اش-در كنار حوض بشارت مى‌دهد. 📚اصول کافی -جلد 2، صفحه 351 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84 کانال الدولةالزهرائیه در سروش sapp.ir/dolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ يَوْمَ تَرْجُفُ الرَّاجِفَةُ [ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻭ ﻛﻴﻔﺮ ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺨﺘﻪ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ ﺩﺭ ]ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﻟﺮﺯﺍﻧﻨﺪﻩ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﺑﻠﺮﺯﺍﻧﺪ ;(٦) تَتْبَعُهَا الرَّادِفَةُ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻟﺮﺯﺍﻧﻨﺪﻩ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺍﺯ ﭘﻲ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺁﻳﺪ .(٧) 🔅سوره نازعات 🌤✨🌤✨🌤✨ 📝حضرت امام جعفر صادق (ع) در تأويل آيۀ « يَوْمَ تَرْجُفُ الرّاجِفَةُ تَتْبَعَها الرّادِفَةُ » ( روزي كه لرزاننده و زلزله ای بزرگ جهان را بلرزاند و به دنبال آن حادثه دومين رخ دهد) فرمودند: « لرزاننده حسين بن علی (ع) و حادثه دومين علی بن ابی طالب (ع)است. نخستين فردی كه قبر او شكافته شود و خاك را از سر می زدايد حسين بن علی (ع) است». 1- النازعات / 6-7 📚2- تفسير برهان، 4/101 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 🔆آن حضرت در ميان ركن و مقام ظاهر شود و جبرئيل با او آنجا حاضر آيد و شيعۀ او را از اطراف روى زمين به خدمت او خوانده به امر حق تعالى سيصد و سيزده كس در آن روز به خدمت او حاضر آيند، چهار تن از پيغمبران عيسى بن مريم كه از آسمان نزول كند به بام خانۀ كعبه و از بام به نردبان به زير آيد و ادريس نبى عليه السّلام و خضر و الياس و چهار تن از فرزندان حسن بن على عليه السّلام و دوازده تن از اولاد ابو عبد اللّه حسين بن على عليه السّلام و چهار تن از مكه و مثل آن از بيت المقدس و دوازده كس از شام و مثل آن از يمن و سه نفر از آذربايجان و مانند آن از بنى عروه و سه تن از بنى حيه و چهار كس از بنى تميم و دو نفر از بنى اسد و هفت نفر از بغداد و چهار كس از اولاد عقيل و مثل آن از واسط‍‌ و هفت تن از بصره و مثل آن از كوهستان و شش تن از ناحيۀ بصره و چهار تن از خوزستان و مثل آن از جرجان و مانند آن از رى و دوازده تن از قم و سيزده تن از نواحى قم و يك تن از اصفهان و چهار تن از كرمان و يك كس از مكران و سه از مواليه و سه از مرو و پنج نفر از هندوستان و سه از غزنين و سه از ما وراء النهر و سه تن از حبشه و دوازده تن از كوفه و چهار كس از نيشابور و دوازده نفر از سبزوار و هفت تن از طوس و ناحيۀ طوس و سه تن از دامغان و چهار تن از خاور و پنج نفر از كوه پايۀ رى و چهار نفر از مصر و هفت نفر از شيراز و دو نفر از طبرستان و سه نفر از حلب و چهار نفر از كوه كه اين جمله سيصد و سيزده تن باشند. ظاهر و باطن همه يكى، دين و مال فداى يكديگر كنند! 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 993 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜از علامات قيام قائم عليه السّلام يكى آن است كه: ❇️ منادى ندا كند در شب بيست و سيم از ماه رمضان به اسم قائم آل محمد عليه السّلام كه «الحق مع علىّ‌ و شيعته» و در آخر همين روز منادى شيطان ندا كند:«الحق مع عثمان و شيعته» ✴️ و آفتاب در آخر اين ماه بگيرد و ماه در نيمۀ اين ماه ❇️از علامات ظهور حضرت صاحب الامر عليه السّلام خروج سفيانى است از جانب شام و يمانى از يمن ✴️ و كشته شدن پسرى از آل محمد در ميان ركن و مقام كه نام او محمد بن الحسن الزكيه باشد و از صادق آل محمد عليه السّلام مروى است كه فاصله در ميان قتل نفس زكيه و خروج قائم بيش از پانزده روز نباشد. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 995 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 از امام صادق عليه السّلام مروى است كه فرمود گويا مى‌بينم كه سفيانى رحل خود را در رحبه كوفه انداخته است و منادى او ندا مى‌كند كه هر كه سر مردى از شيعيان على را بيارد، او را هزار دينار مى‌دهم!؟ و همسايه در همسايه خود جهد كند و گويد اين از آنهاست و گردنش بزند و هزار دينار بگيرد و غمّازان شما در آن روز نباشند الا فرزندانى كه از زنا بهم رسيده باشند و از صاحب برقع به شيعيان من جورها رسد و پرسيدند كه «صاحب برقع» كه باشد؟ فرمود كه شخصى باشد از مردم شما از زنا بهم رسيده كه برقع بندد و شما را شناسد و شما او را نشناسيد تا آنكه قائم عليه السّلام بر ابلقى سوار در ظهر كوفه نزول كند و دفع دشمن نمايد و عدد لشكر وى به صد هزار برسد و هفتاد هزار چشمه در كوهها و بيابانها به قدرت خداى تعالى جارى گردد كه لشكر او را تعب بى‌آبى نباشد و چهل و نه ميل لشكرگاه او باشد و در تمامى لشكر او مخنّث و ديّوث و خمار و فاسق نباشد و هفتاد هزار قرآن خوان در لشكر او به تلاوت مشغول باشند و نمازها به جماعت ادا مى‌شده باشد و آن حضرت به خلق محمد و سخاوت على و زهد حسن و شجاعت حسين و ورع زين العابدين با خلق زندگانى مى‌كرده باشد - سلام اللّه عليه و على آبائه الطيبين و الطاهرين-. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 996 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84