eitaa logo
گاه نگاشته ها / علی رئیسی
168 دنبال‌کننده
375 عکس
69 ویدیو
581 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻تقلیل گرایی درتبیین جهاد تبیین دستور وتا کید مقام معظم رهبری درباب قطعی وفوری بودن «جهاد تبیین» سبب ورود جمعی ازنخبگان انقلابی دراین عرصه کردید،مهمترین رویکرد جمعی ازنخبگان درباب ایفای جهاد تبیین،بیان دستاوردهای اقتصادی،سیاسی،فرهنگی،وفناوری های پیشرفته که همگی ازمحصولات انقلاب اسلامی به شمار می آیند. این رهیافت رامی توان درترویج آثاری مانند «صعود چهل ساله» یا طراحی واجرای اردوهای «راهیان پیشرفت» مشاهده نمود.تمرکز برشناساندن«دستاوردهای» انقلاب اسلامی اگر چه امری لازم وضروری اما کافی نیست، نگاهی دقیق به عملکرد دشمنان انقلاب اسلامی ما رابه این نتیجه می رساند که دشمن افزون بر سیاه نمایی والقای ناکارآمدی درعرصه«دست آوردها» به دنبال ایجاد تشکیک درمبانی هستی شناسی ومعرفت شناسی باورهای دینی واختلال درگرایش ها وذائقه ارزشی جوانان است.امری که درصورت موفقیت درآن،بیان پیشرفت ها ودست آوردها نیز راه به جایی نخواهد برد.لذا لازم است درگزینش رویکردهای تبیینی،هردوبعد رابه صورت متوازن درپیش گرفت. ۱۴۰۱/۱۰/۸ @Aliraeisi10
گلشن راز: 🔻کدام زن؟ کدام زندگی؟ وکدام آزادی؟ ۱- جامعه وانسان ایرانی درحوادث اخیر با شعاری پرطمطراق به عنوان«زن،زندگی،آزادی» مواجه شد،شعارها همیشه به گونه ای انتخاب می شوند تا نشانگر خلاصه رویکردها واهداف شعاردهندگان باشد وظرفیت همراهی حداکثری را نیز داشته باشد،لذا بیشتر شعارهای اجتماعی خاصیت ابهام وکلی بودن را با خود به همراه دارند. ۲- شعار«زن ،زندگی ،آزادی» درسطح کلی شعاری جذاب،زیبا وگوش نواز،کمتر کسی با اصل شعار به مخالفت برمی خواست.برخی ازسیاسیون جناح موسوم به اصلاح طلب این شعار رانشان دهنده حرکت جامعه به سوی آینده بهتر دانستند وبرخی ازاهل منبر نیز آن را شعار انبیاء تلقی کردند. ولی اهداف آنرا درجامعه ایرانی تقبیح نمودند. ۳-به لحاظ تبارشناسی شعار ریشه در نگرش دنیای«متجدد» دارد،اعم ازاینکه تجدد «چپ» وشعار «عبدالله اوجالان» مارکسیست یا «تجددلیبرالیسم» باشد. ۴-مواجهه دقیق با این شعار مرهون شناخت «بافتاری» است که این شعار درآن بافت سرداده شده واهداف وافعالی که درپی این شعار بیان شد.افزون براین معناشناسی واژگان اصلی این شعار مانند «آزادی»، «زن»، و«زندگی» وتشخیص سمت وسوی ومبانی تفسیری این واژگان ومکتب پشتیبان آنها کمک فراوانی به شناخت تبار وهویت اصلی این شعار خواهد نمود. ۵-به راستی منظور اززن کدام زن است؟زن درنگرش سرمایه داری که به دنبال ترویج مصرف گرایی ازطریق آن است؟یا زن توصیف شده درنگرش فمنیستی که برای اخذمجوز ورود به اجتماع باید شبیه ترین افراد به جنس مرد باشد؟ یازن درنگرش الهی که مظهر جلال وجمال الهی است؟ کدام آزادی؟ آزآدی که زمینه ساز انتخاب های متعالی انسان می شود وریشه درآزادی معنوی دارد؟ودر آخر کدام زندگی؟زندگی که روبه سوی تعالی ازرقیت وهواهای نفسانی دارد؟ وحیات طیبه رانشانه گرفته است؟ یا زندگی دربستر غرایز نفسانی وخود محوری اومانیستی درمکتب سکولاریسم غربی؟ ۶-آری به تعبیر آیه الله جوادی آملی«شعار زن ،زندگی، آزادی را ماهم قبول داریم،اما دوچیز است که ازیادهارفته است.چه کسی ما را آفریده؟بعد به کجا می رویم؟آیا ازپوست به درمی آییم.....»تفکر دراین مسائل وریشه یابی این شعار با این سوالات، وعملکرد گویندگان آن درچند وقت اخیر،غیر واقعی بودن آن رانشان می دهد. ۱۴۰۱/۱۰/۹ @Aliraeisi10
طرح پیشنهادی سیر مطالعاتی.pdf
897.7K
📝 1⃣ پیشنهادهایی برای سیر مطالعاتی طلاب جوان 📍انواع سیر مطالعاتی 📍نکاتی برای بهینه‌سازی مطالعه 📆 نگارش 1394 🆔 @taalighat
❇️نسخه نرم‌افزار «» آماده شده و به صورت در اختیار علاقمندان قرار گرفت. 💠گفتنی است در این نرم‌افزار علاوه بر امكان مطالعه متن 100 جلد از كتاب‌های حكیم فرزانه علامه مصباح یزدی رضوان‌الله‌عليه در موضوعات تفسیر و علوم قرآن، شرح روایات و سیره معصومان، فلسفه و منطق، كلام و فلسفه دین، اخلاق و عرفان، مدیریت، علوم سیاسی، حقوق و مسایل اجتماعی و فرهنگی، امكانات پژوهشی از قبیل جستجوی ساده و پیشرفته، فیش‌برداری، نشانه‌گذاری، حاشیه‌نویسی، یادداشت‌نویسی و... در نظر گرفته شده است. دسترسی به آثار صوتی و تصویری این استاد برجسته از دیگر امكانات این نرم‌افزار است. 🌐لینک دانلود https://mesbahyazdi.ir/meshkat.zip 🔊رسانه علوم انسانی اسلامی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
🗓 مهلت پذیرش تکمیل ظرفیت رشته‌های تخصصی حوزه تا ۱۵ دی 🌀 پذیرش تکمیل ظرفیت رشته‌های تخصصی طلاب جهت تحصیل در مقطع سطح دو، سه و چهار نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اعلام شد. 🌀 علاقه مندان تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ می توانند به سایت سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه به نشانی https://paziresh.ismc.ir مراجعه کنند. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
از چیزی نمی ترسیدم (nbookcity.com).pdf
8.54M
پی دی اف کتاب از چیزی نمی ترسیدم
زندگی نامه خودنوشت سردارشهید قاسم سلیمانی👆👆
Shobahat-01.mp3
22.78M
💯🔊 🔸 صوت کارگاه شیوه های پاسخگویی به شبهات 🔹 جلسه اول 🎙 با ارائه: حجت الاسلام والمسلمین مدیر گروه منطق فهم دین پژوهشگاه 🆔 @iictchannel
♻️سیر اجتهاد در علوم عقلی از منظر حضرت استاد شیخ علی رضایی تهرانی : 🔸مرحله اول : درس گرفتن منطق مظفر + مطالعه شرح شمسیه 🔸مرحله دوم : درس گرفتن منطق منظومه + مطالعه شرح مطالع 🔸مرحله سوم : درس گرفتن منطق اشارات + به صورت مختصر ولی خوب منطق ریاضی را یاد بگیرد 🔸مرحله چهارم : درس گرفتن برهان شفا + درس گرفتن بخش مغالطات شرح حمکت الاشراق + مطالعه منطق فازی + اشارات جلد دوم یا سوم یا التحصیل بهمنیار درحکمت مشاء + شرح التجرید یا الاهیات حضرت آیت الله سبحانی 🔸مرحله پنجم : درس گرفتن الاهیات + نفس شفاء در حمکت مشاء + مطالعه کتاب دلائل الصدق از مرحوم محمد حسن مظفر(کتابی ۳ جلدی است و بهترین کتاب کلامی ما است )+فلسفه اشراق استاد یزدان پناه +نهایه الحمکه با حواشی استاد فیاضی نکته :حکمت مشاء پایه حکمت های اسلامی است و حکمت اشراق و حکمت متعالیه در حکم تعلیقه بر حکمت مشاء اند هم جناب سهروردی چنین کرده است و هم مرحوم ملاصدرا 🔸مرحله ششم : بخش نفس + معاد منظومه مرحوم حاج ملاهادی سبزواری + حکمت الاشراق + جلد یک و جلد دوم اسفار 🔸مرحله هفتم : شرح فصوص قیصری+جلد سوم و ششم اسفار +اصطلاحات صوفیه نکته :بهترین کتاب برای تدریس و تدرس اصطلاحات صوفیه کتاب ملا عبد الرزاقی کاشانی است . 🔸مرحله هشتم : مصباح الانس ابن فناری که شرحی است بر مفتاح الغیب الوجود از ربیب ابن عربی یعنی صدر الدین قونوی در عرفان نظری+جلد هفت و جلد هشت و جلد نهم اسفار 🔸مرحله نهم : یادگیری مقداری علم اعداد و علم حروف +مطالعه دقیق بخش هایی از فتوحات +پرداختن به عرفان عملی و کتاب های عرفانی مانند شرح منازل السائلین ملا عبدالرزاق کاشانی وهم کتاب سیر وسلوک طرحی نو در عرفان عملی شیعی 🔸مرحله دهم : از مرحله سوم به بعد بررسی آیات و روایات عرفانی و حکمی و اعتقادی به تفصیل طلبه هیچ گاه نباید از کتاب و سنت جدا بشود هر کسی در رشته خودش فقیه در آیات الاحکام متمرکز است و روایات فقهی و متخصص در علوم عقلی باید از گام سوم به بعد مانوس باشد به روایات معارفی یعنی روایات اعتقادی حکمی و عرفانی و با اینها به تفصیل کار کند کاری که اساتید ما انجام می دادند. استاد انصاری شیرازی می فرمودند علامه طباطبایی به این کار اعتنا داشتند. @ostad_rezaei_tehrani