eitaa logo
گاه نگاشته ها / علی رئیسی
169 دنبال‌کننده
375 عکس
69 ویدیو
581 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 ابعاد اجتماعی و فرهنگی ایمان ◾برای دسترسی آسان به صوت سخنرانی‌های حضرت استاد یزدان‌پناه در دهه اول محرم که در مسجد چهارده معصوم شهرستان آمل با موضوع "ابعاد اجتماعی و فرهنگی ایمان" صورت گرفت، می‌توانید از آدرس‌های زیر استفاده نمایید؛ ▫️جلسه اول: https://eitaa.com/nafahat_eri/417 ▫️جلسه دوم: https://eitaa.com/nafahat_eri/419 ▫️جلسه سوم: https://eitaa.com/nafahat_eri/420 ▫️جلسه چهارم: https://eitaa.com/nafahat_eri/423 ▫️جلسه پنجم: https://eitaa.com/nafahat_eri/424 ▫️جلسه ششم: https://eitaa.com/nafahat_eri/425 ▫️جلسه هفتم: https://eitaa.com/nafahat_eri/435 ▫️جلسه هشتم: https://eitaa.com/nafahat_eri/436 ▫️جلسه نهم: https://eitaa.com/nafahat_eri/437 ▫️جلسه دهم: https://eitaa.com/nafahat_eri/460 ▫️جلسه یازدهم: https://eitaa.com/nafahat_eri/462 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri @Habibollah_Babai
رییس جمهور یک کشور مثل یک بچه مدرسه ای در مقابل ناظم مدرسه زانو زده و منتظر آزاد باش اوست. چه زیبا قرآن راهبرد فرعون را فریاد می زند که: فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطاعُوهُ إِنَّهُمْ كانُوا قَوْماً فاسِقِينَ  فرعون قومش را خفیف می کرد که از او اطاعت کنند، و موفق به این امر میشد چرا که آنها قومی فاسق و خطاکار بودند. خود حقیر پنداری راهبرد مستکبرین عالم از ابتدای تاریخ است و در مقابل، قیام مردم، دغدغه رهبران الهی بوده است. بغض این مستکبرین را وقتی این قاب عکس، تغییر کند و جای دو سمت میز عوض شود، را تصور کنید. جای ترامپ ملت ایران و جای رییس جمهور صربستان، دولت آمریکا بنشیند.
4_5954040732116322061.pdf
531.2K
بسمه‌تعالی انقلابی که پس از انقلاب در نظام معرفتی حوزه رخ نداد @hparsania
معنویت های نوظهور.pdf
1.45M
📎 همایش ملی معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها 🔹 معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی 🔶 قطب تعمیق ایمان دینی 💡 تبلیغ نیوز | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
مجموعه مقالات اندیشه های علمی آیت الله سبحاني.pdf
9.25M
🔹مجموعه مقالات مجموعه حاضر مشتمل بر مجموعه مقالاتی است که از میان 65 مقاله¬ی رسیده به دبیرخانه همایش و پس از ارزیابی و کسب امتیازات لازم برای چاپ انتخاب شده‌اند. 828 صفحه اولین همایش ملی بررسی اندیشه‌های علمی آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی (مدظله العالی) مرکز مدیریت حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی مرکز مطالعات و پژوهش‌های علم و دین دانشگاه صنعتی سهند تبریز مرکز توسعه پژوهش‌های بین رشته¬ای معارف اسلامی و علوم سلامت (دانشگاه علوم پزشکی تبریز) دی ماه 1397 🆔 @meshkatnoor
“بررسی و نقد الحاد انسان شناختی فوئر باخ“ در جلسه گروه علمی کلام+خلاصه بحث | مجمع عالی حکمت اسلامی http://hekmateislami.com/?p=10853
سلام علیکم برای معرفی آثار مرحوم علامه خدمت استاد بزرگوار حجه الاسلام و المسلمین سید محمد مرتضی عاملی رسیدم ایشان قبول زحمت فرمودند و نکاتی را مطرح کردند صدای ایشان را ضبط کردم و آن را به اشتراک می گزارم توصیه می کنم همه بزرگواران مخصوصا افرادیکه در زمینه تاریخ تخصص دارند حتما گوش دهند 👇👇👇👇👇👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دانلود صوت تدریس صمدیه استاد روح الله راسل آرشیو سال 98 (جدیدترین صوت تدریس صمدیه)+ فایل های ضمیمه و پژوهشی و نمودارها دانلود رایگان تمام جلسات به تفکیک و موضوع بندی شده در: http://tt-ej.ir/post/699 کانال طلبگی تا اجتهاد @talabegitaejtehad
انتشار فوائد معصومیه بر رد شبهات اخباریه + دانلود پیش نویس جلد اول شبهات اخباری ها سالهاست مطرح و پاسخ داده شده است اما امروزه با توجه به رشد نو اخباریگری در حوزه های علمیه و میان عموم مردم لازم است به زبان امروزی پاسخ این شبهات دوباره بازنویسی گردد. جلد اول فوائد معصومیه بر رد شبهات اخباریه در صدد این مهم برآمده است که الحمدلله پیش نویس اولیه آن آماده انتشار شده است. امید است با نظرات سازنده ی شما عزیزان، سهمی از ثواب نسخه نهایی و مجلدات بعدی این پژوهش شامل عزیزان همراه گردد. دانلود کنید در: http://tt-ej.ir/post/700 کانال طلبگی تا اجتهاد @talabegitaejtehad
استاد فرحانی.pdf
۱۳۱.الف 📚 (از ابتدای کتاب تا اوایل فصل ۶ از مرحله ۶) ✅ (سال ۹۷) 1⃣ از ابتدای کتاب تا ابتدای مرحله چهارم 🔰🔰🔰🔰🔰
4_5976732319946377504.mp3
3.23M
صوت نادر👆 قرائت خطبه امام سجاد علیه السلام توسط مرحوم سید مرتضی برقعی در محضر مرحوم آیت الله بروجردی رحمهما الله
تقریر بدایه جناب سربخشی👆👆
شبهه تکثر یا وحدت.mp3
6.69M
💠 حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی چرا وقتی تمام ادیان "خداوند متعال" را قبول دارند،چرا دین اسلام!؟ آیا دین یک حقیقت است و یا چند حقیقت؟ آیا پیروان همه ی ادیان اهل نجات و بهشت هستند؟ چگونه باید با صاحبان ادیان زندگی کرد؟ وظیفه ما مسلمانان نسبت به بقیه ادیان چیست؟ 💠 نشست مجازی علمی-پژوهشی برخط با موضوع "تکثــر یا وحدت ادیان" به همت حوزه علیمه فاطمه الزهرا سلام اللّه علیها البرز در روز چهارشنبه نوزدهم شهریورماه برگزار شد 💠 ۱۴۴۲🏴 کانال رسمی استاد رفیعی ☑️@d_n_rafiei
❓ویراستار رساله های عملیه امروزی کیست؟ ◻️ در صدر اسلام و روزگار امامان به رساله عملیه نیاز نبود، چون مردم مستقیما مسائل مورد نیاز خود را ازحضرات معصومان می شنیدند. پس از غیبت کبری فقیهان و محدثانی چون شیخ صدوق و شیخ طوسی کتاب‌هایی بدون استدلال‌های فقهی و فقط به انگیزه رفع نیاز مردم عادی نگاشتند. اما به زبان فارسی دراین مورد کتابی نبود. تا اینکه در زمان صفویه شیخ بهایی (وفات ۱۰۳۱ق) اولین رساله عملیه فارسی را با نام «جامع عباسی» تدوین کرد. بعد از آن آیت الله حاجی محمد ابراهیم کرباسی( وفات ۱۲۶۱ق) رساله «نخبه» را نوشت. سپس آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی( وفات ۱۳۶۵ق) رساله ای به زبان فارسی به نام «ذخیره الصالحین» منتشر کرد. تا اینکه به روزگار معاصر یعنی زمان مرجعیت آیت الله العظمی سید حسین بروجردی (وفات ۱۳۴۰ش) رسیدیم. ایشان به کمک مشاوران خردمند خود از جمله علامه علی اصغر کرباسچیان به این فکر افتادند که برای فارسی زبانان رساله عملیه ای به نثر روان بنویسند، ازاین رو کتاب «جامع الفروع» خود را که فارسی بود به منظور روان سازی و ویرایش در اختیار گذاشتند. آقای کرباسچیان این رساله را برداشت وبه سراغ ویراستاری فهیم و اهل پژوهش و قلم یعنی استاد علی اصغر فقیهی رفت. از این جا به بعد را از زبان خود استاد فقیهی بشنویم : ◻️ یک روز در خانه ما را زدند. باز کردم. روحانی محترمی دیدم که با خوشروئی سلام کرد و گفت: من کرباسچیان هستم. خدمت آیت الله العظمی بروجردی بودیم. صحبت از این شد که این رساله های عملیه را مردم عادی نمی فهمند باید نثر آن ساده شود. دوستانم شما را معرفی کرده اند چون درسهای حوزوی را خوانده اید و استاد زبان فارسی هم هستید و به قلم روان می نویسید. «آقا» دستور این کار را داده اند. من پذیرفتم و با علاقه مشغول شدم و آن را به فارسی روان درآوردم شماره بندی هم کردم. آقای کرباسچیان نام «توضیح المسائل» را بر آن نهاد. اکنون پس از هفتاد سال همه رساله های عملیه امروزین، محصول کار سترگی است که استاد علی اصغر فقیهی انجام داده است. این پژوهش‌گر، نویسنده و ویراستار برجسته، به سال ١٣٨٢ ش در شهر خود- قم- در نود سالگی درگذشت. قبر او در حرم حضرت معصومه و در کنار شهید مفتح است. https://hawzahnews.com/x9PWH @HawzahNews| خبرگزاری حوزه
4_5987716458287728891.mp3
20.34M
مناسبات حجاب و سیاست در ایران فایل صوتی مناظره مهدی نصیری و حسین سوزنچی در در برنامه زنده زاویه درباره قانون حجاب در کشور؛ در شبکه چهارم سیما، چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ @souzanchi
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند. ✅چند نکته در این رابطه: 🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟ 🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور. 🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است. جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟ 🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند. 🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است. 🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟ 🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است. 🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟ 🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟ 📝 محسن مهدیان @Fars_Plus
▪️10 برداشت غلط و رایج درباره حجاب اجباری 🔻یکم. ما نداریم، حجاب الزامی داریم. تفاوتش چیست؟ برای احکام فردی اجبار نداریم، الزام برای احکام اجتماعی است. مثل تفاوت حکم مستی در خلوت و جلوت؛ در خانه و خیابان. انشالله روشن است. 🔻دوم. الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب ها نیست، بلکه برای صیانت از دموکراسی و دفاع از حق اکثریت است که اسلام را می خواهند. پس مدام ژست نگیرید که مگر چند درصد با اجبار حجاب، باحجاب شدند. 🔻سوم. یک جامعه در انتخاب دین آزادست، اما در انتخاب از دین آزاد نیست. مردم ما اکثریت اسلام را می خواهند و حجاب جزئی از اسلام است. پس تکلیف رفراندوم هم روشن است. رفراندوم برای انتخاب اصل دین است نه جزئیاتش. 🔻چهارم. اینکه الزام حجاب در صدر اسلام بوده یا نه، سوال غلطی است. با فرض اینکه نبوده است باز هم مهم نیست. الزام اجتماعی حجاب از احکام تعزیری است که متناسب با زمان و مکان و شرایط اتخاذ می شود. مثل بسیاری دیگر از قوانین که زمان پیامبر نبوده و امروز هست و شرعی است. 🔻پنجم. بدحجابی در ایران ناشی از بی دینی نیست، ناشی از سبک زندگی غربی است. نشانه اش نیز حیا و عفت زنان ماست و نه ظاهرشان. پس از روی ظاهر نگوئید مردم حجاب نمی خواهند. انشالله روشن است؛ این بند بسیار مهم است. 🔻ششم. متولی حجاب در ایران تنها گشت ارشاد نیست؛ 26 نهاد متولی حجاب اند که متاسفانه در خواب عمیق اند و به کسی هم پاسخگو نیستند. کاش عدلیه به عنوان حقوق عامه به کم کاری این 26 نهاد هم ورود کند. 🔻هفتم. حجاب ملاک دینداری نیست؛ یک نشانه است در کنار دیگر نشانه ها. چه بسا زنان بدحجابی که دیندارتر ند و بالعکس. خیلی ها این خطای اجتماعی را ندارند و صدها خطای فردی و اجتماعی دیگر دارند. 🔻هشتم.حجاب تنها چادر نیست. با این حال چادر طی سالهای اخیر فراتر از حجاب رفته است و به یک هویت فرهنگی-سیاسی و حتا مبارزاتی ارتقا یافته است. 🔻نهم. و موارد شبیه آن، پروژه فرهنگی علیه حجاب نیست؛ پروژه امنیتی علیه نظام است. لذا برخورد امنیتی می خواهد نه فرهنگی. 🔻دهم.مردها با دیدن زن بی حجاب الزاما به وسوسه گناه نمی افتند، بلکه دیدن زن بی حجاب خودش فی نفسه بدون ریبه و لذت معصیت است. لذا بی حجابی تعرض به حقوق دیگران است. انشالله روشن است. 💬 محسن مهدیان @Fars_Plus