eitaa logo
Aminikhaah🇵🇸
35.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
528 ویدیو
226 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 نسخه با کیفیت اصلی جهت انتشار در صفحات مجازی
علیه‌السلام فرمودند: «اِجْعَلْ قَلْبَكَ قَرِيناً بَرّاً أَوْ وَلَداً وَاصِلاً وَ اِجْعَلْ عَمَلَكَ وَالِداً تَتَّبِعُهُ وَ اِجْعَلْ نَفْسَكَ عَدُوّاً تُجَاهِدُهَا وَ اِجْعَلْ مَالَكَ عَارِيَّةً تَرُدُّهَا» «قلبت را قرین بِرّ یعنی دوست با محبت و اهل کار خیر و رفیق هم‌پای صادق قرار بده و آن را فرزندی تصور کن که هر جا بروی همراهت است. نگاهت به علمت این باشد که پدری است که باید دنبالش راه بیفتی. نگاهت به نفست این باشد که دشمنی است که باید همیشه با آن درگیر باشی و نگاهت به مالت این باشد که عاریه‌ای است که باید برگردانی» 🔶 این‌ مبانی چهارگانه‌ی زندگی ماست که هیچ‌کدام سر جای خودش نیست. وقتی مبانی دیگر درست نباشد، مبارزه با نفس به دلیل اینکه می‌خواهد روی یک پایه بند شود، بسختی می‌گذرد، درحالی‌که حضرت به سه پایه‌ی دیگر هم توجه می‌دهند. 🔶 وقتی نگاه به مال، قلب و علم درست شود، آن‌وقت نگاه به نفس هم درست می‌شود و آدم می‌تواند در این میدان قرار بگیرد. (الکافي ج ۲: ۴۵۴) 📌برگرفته از جلسات «جهاد با نفس» @Aminikhaah
🔶 طلایی شو 🔷 استعداد طلایی شدن، ذاتی نیست، توجه، توسل و عنایت می‌خواهد. 📌برگرفته از جلسات«امام طلایی ها» @Aminikhaah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 نسخه با کیفیت اصلی جهت انتشار در صفحات مجازی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
از سوال کردند: آیا برای وقت ظهور عجل الله‌تعالی‌ غیر از روایاتِ «مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً» راه دیگری نیز وجود دارد؟ 🔹 فرمودند: بله، اگر عده‌ای توافق بر صلاح کنند، در ظهور آن حضرت مؤثر است؛ چنان‌که «مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً» مُؤثر است؛ ولی این فقط «اگر» است و می‌گویند که «اگر» را با «مگر» پیوند دادند و از جمع آن دو ای‌کاش درآمد. ، ج۳، ص۱۵ در این‌جا آیت‌الله بهجت به این عبارت از نامه‌ی به استناد می‌کند: 📩 اگر که خدا توفیق طاعت به آن‌ ها بدهد،‌ دل‌هایشان اجتماع کند (نه فقط دور هم جمع بشوند)، میمنت ما از این‌ها به تأخیر نمی‌افتد و سعادت مشاهده ما برایشان به تعجیل می‌افتد. آقای بهجت فرمود یک‌دل بشوند که اگر یک‌دل بشوند، امر وابسته به ظالمین نمی‌ماند. این یک دل شدن مردم دو راه دارد: 👈حبّ و بغض 👈محبت و نفرت. دل‌ها یا برای نفرت به چیزی واحد دور هم جمع می‌شود و یا برای محبت به چیزی واحد. ما باید برای یک محبت جمع شویم که اگر چنین شود هر روزمان پیاده‌روی اربعین است؛ باید به هم محبت کنیم و برای هم دل بسوزانیم و حقوق یک دیگر را رعایت کنیم. وقتی جمع نمی‌شویم این فرایند می‌شود که در روایات به ما وعده داده‌اند؛ که فلسطین به هم می‌ریزد آشوب می‌شود، سفیانی ظهور می‌کند و شما را تکه تکه می‌کند و شامات را دست می‌گیرد. البته می‌شود این مسیر را با دعا عوض کرد ولی نه دعای معمولی بلکه بی‌تابی با همه وجود. باید همه جمع بشوند نه بر این محور که دشمنمان یکی است بلکه بر این محور که اماممان یکی است مانند پیاده روی اربعین. و در رابطه با مشرکین و یهودیان فکر نکنید که اجتماعشان به سبب محبت است بلکه برای منافعشان است چنان که قرآن می‌فرماید: تَحْسَبُهُمْ جَمِيعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّى ذلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا يَعْقِلُونَ «۱۴حشر» فکر نکنید این‌ها جمعند، دل‌هایشان با هم اصلاً جمع نمی‌شود. برای اینکه محبت یک نفر باید باشد که این‌ها را جمع کند. اگر دور هم جمع شده‌اند دل‌هایشان دور هم جمع نشده، درندگی‌هایشان دور هم جمع شده، منافعشان است که این‌ها را دور هم جمع کرده. 📌برگرفته از جلسات «امامٍ جمعه» @Aminikhaah
📣 🔷 نظر به استقبال شما همراهان گرامی از سلسه جلسات «طلبه بشم»👉 وبیناری تحت عنوان👈 «طلبه باشم» به زودی برگزار می‌شود. 🔸آن دسته از عزیزانی که بعد از وبینارهای اخیر به جمع طلاب پیوسته‌اند یا به طور کلی دوست دارند با نقشه مسیر طلبگی آشنا باشند، می‌توانند دغدغه‌ها و سؤالات بعد از طلبگی‌شان را با ما مطرح کنند. 📥 سؤالات شما دسته‌بندی می‌شود و در حین وبینار توسط حجت‌الاسلام امینی‌خواه به آنها پرداخته خواهد شد. ✍️ علاقمندان می‌توانند سؤالات خود را از طریق روش‌های زیر با واحد آموزش در میان بگذارند: * آیدی روابط عمومی @ravabet_omumi_taalei * بخش ارسال سؤال، ذیل دوره طلبه بشم از طریق اپلیکیشن تعالی https://taalei-edu.ir/workshop/363 @Taalei_edu
علیه‌السلام از پدرانشان در وصیت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل می‌کنند که به امیرالمؤمنین فرمود: «أَفْضَلُ اَلْجِهَادِ مَنْ أَصْبَحَ لاَ يَهُمُّ بِظُلْمِ أَحَدٍ» ✅ «بهترین این است که کسی با این نیت صبح از خواب بیدار شود که به هیچ‌کسی نکند» 🔸بدیهی است که در مقابل این نیت سخت مقاومت می‌کند، همین است که حضرت می‌فرماید افضل جهاد است، چون نفس قبول نمی‌کند، حتی به‌عنوان یک برنامه‌ی نظری نه عملی، حتی به‌عنوان مُعتَقَد چیزی که قبولش داشته باشد،  آن را پذیرفته باشد. ( الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۷۲: ۳۲۰) 📌برگرفته از جلسات «جهاد با نفس» @Aminikhaah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 توصیه استاد اخلاق به خواندن دعای «اَمَّن یُجیبُ...» برای مردم غزه 🔸همراهان گرامی برای شرکت در این ختم لطفاً از طریق لینک زیر اقدام بفرمایید: http://khatmesalawat.ir/100486 @Taalei_edu
🔸برای غزه و اضطرار دل کودکی سرگشته میان خاک و خون برای قلب مادری پریشان که صدای کودکش هنوز هم برایش تداعی می‌شود برای غرور پدری که روی تلی از خاک به دنبال فرزندانش سرگردان است و برای تو که با چشمان خیس به قاب تلویزیون خیره شده‌ای و ذکر لبانت صلوات است 🔹ملائکه به طواف اذکار نورانی آمده‌اند، ذکر صلوات و امّن یجیب را به بال ملائکه پیوند می‌زنیم، به امید وعده الهی و نفس کشیدن در غزه و فلسطین آزاد که زمین را مستضعفین به ارث خواهند برد... یا مُجیبَ المُضطَرّ اَجِبِ المُضطَرّ بِحَقِّ المُضطَرّ وَ نَحنُ المُضطَرّونَ 🖋️جهت شرکت در این ختم پر برکت از طریق لینک زیر اقدام بفرمایید: http://khatmesalawat.ir/100486 @Taalei_edu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️عالم نور یا ظلمت؛ یقین یا شک ✨آیه 24 می‌فرماید: « با آنکه پیش نفس خود به یقین دانستند که آن‍ها معجزه خداست، باز از کبر و نخوت و ستمگری انکارِ آن کردند...» 🔰پذیرش و انکار، تابع شک و یقین نیست و مشکل از جای دیگری است؛ مشکل از «ظُلْمًا وَعُلُوًّا» است! 🚫 ساختار باطنی آدم را به‌ هم می‌ریزد و تاریکی می‌آورد و باعث می‌شود که آدم یقین هم که داشته باشد، نتواند باور پیدا کند. 📌عُلو بالاتر دیدنِ خود از حق و حقیقت است. ♦️شبکه مفهومی قرآن یک امر بسیار پرعظمتی است و انسان‌شناسی و روان‌شناسی برآمده از آن، سازوکارها و قواعد حاکم بر زندگی انسان را نشان می‌دهد. ❗️اگر انسانی شد از یک طرف از هوای نفسش تبعیت می‌کند و از طرف دیگر حقایق را انکار می‌کند چون با هوای نفسش تناسب ندارد. 🔅در آیه 119 می‌فرماید: «وَإِنَّ كَثِيرًا لَيُضِلُّونَ بِأَهْوَائِهِمْ بِغَيْرِ عِلْمٍ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُعْتَدِينَ». «بِغَيْرِ عِلْمٍ» می‌شود قید توضیحی نه قید احترازی؛ یعنی اینکه همیشه تبعیت از هوا معادل است با غیر علم. همیشه علم و حقیقت در برابر هوای نفس قرار دارند و رسیدن به آنها، عبور از هوای نفس را می‌خواهد. 🔸علم در نگاه قرآن، مفاهیم و اصطلاحات نیست. علم اتصالِ قلب به حقیقت است. (علیه السلام) فرمود: «فَاطلُبْ اَوَّلاً فِی نَفْسِکَ حَقِیقَةَ الْعُبُودِیَّهُ»؛ برو اول بنده شو، خدا به تو علم می‌دهد. حجاب است در برابر نور. بندگی و انسان را به نور علم می‌رساند. 📌برگرفته از دوره آموزشی «تفسیر سوره مطففین» @Aminikhaah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️عقل یا شهود؛ نجم یا خورشید ✨قسم‌های قرآن با مسئله بعدی‌اش تناسب دارند. در ، پروردگار قسم خورده است به هوای نجم و نه به ؛ زیرا هوای نجم حق است و فرموده است پیامبر صلی الله‌علیه‌وآله‌وسلم حقیقت را دیده است و چشمِ دل طغیان نمی‌کند. 🔶در دیدنِ دل دروغ راه ندارد؛ زیرا حجاب‌ها منتفی شده است و نفی و اثبات ندارد. علم حضوری و یکی‌شدن با حقیقت است. (صلّی‌اللّه‌علیه‌و‌آله) خدایش را پیش دید و در ربّ خویش فانی شد؛ در ادامه می‌فرماید آیا تو هم کمالات لات و عزی و منات را دیده‌ای؟! 🔶عقل، نجم و شهود، خورشید است. امیرالمومنین علی علیه‌السلام به کمیل فرمود: «چراغ را خاموش کن که آفتاب بردمید.» چراغ در تاریکی و عالمِ ظلمت خوب است. چون چراغی است که تو را به خورشید می‌رساند. وقتی به خورشید رسیدی چراغ را رها کن. یقین‌های ما عقلی و ابتدای کار است. ✅ و کمک می‌کند بفهمیم در عالم نوریم یا ظلمت. شاه‌کلید اصلی این است که بفهمیم در ولایت خداوند(نور) هستیم یا خیر. ⚖میزانِ حق، علی علیه‌السلام است. او خدایش را دیده است. باورهای ما چقدر با شخصیت علی علیه‌السلام جور است؟ دیده ای خواهم که باشد شه‌شناس... 📌برگرفته از دوره آموزشی «تفسیر سوره مطففین» @Aminikhaah
🔸منطق امام حسین علیه‌السلام: زندگی با دیکته ظالمین، ننگ است! @Aminikhaah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 نسخه با کیفیت اصلی جهت انتشار در صفحات مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا حماس به اسرائیل حمله کرد⁉️ ⚠️اگر حمله نمی‌کرد، اسرائیل را نمی‌کرد و در نتیجه زنان و کودکان بی‌گناه کشته نمی‌شدند! 💠 این حرف ظاهرا درست است، اما پیش‌فرض غلط و اشتباهی دارد؛ تلقی آنها از خوبی و بدی این است که کشته نشویم و راحت زندگی کنیم. در صورتیکه فلسطینی‌ها را قبلاً آغاز کرده بود. ❌ مسأله این است که انسان در مقابل دشمن نباید در موقعیت ضعف باشد و مراقب اینکه مبادا به دشمن آسیبی وارد کند. ✅ همانطور که امیرالمؤمنین علیه‌السلام در آن خطبه معروف به کمیل فرمود: دشمن به شما شبیخون زد، بدون اینکه خونی از آن‌ها ریخته شود، فرار کردند. غصه من این است که شما چرا از آن‌ها خونی نریختید؟ شما هم ضرب شصتی به دشمن نشان می‌دادید. در این موقعیت است که علیه‌السلام فرمودند: اگر خلخال از پای دختر یهودی کشیده شود انسان حق دارد بمیرد. 📌برگرفته از جلسات «تعالیم اسلام» @Aminikhaah
دلها خون گشت از این همه ظلم، مضطر شدیم و پریشان احوال... امشب بغضی سنگین گلوی دنیا را می‌فشارد... به سفارش آیت الله جاودان برای ختم «ده هزار امن یجیب» دست به دعا برمی‌داریم و امن یجیب می‌خوانیم این تنها کاری است که اکنون از دست ما برمی‌آید... یا الله ... اللهم عجل لولیک الفرج همراهان گرامی برای شرکت در این ختم پر برکت لطفا از طریق لینک زیر اقدام بفرمایید : http://khatmesalawat.ir/100489 @Taalei_edu
حلقوم‌ها را می‌توان برید اما فریادها را هرگز... فریادی که از حلقوم‌های بریده بر‌می‌آید، جاوادنه می‌ماند. @Taalei_edu
🟧🟧دعای مظلوم علیه ظالم🟧🟧 ذَكَرَ اَلشَّيْخُ أَبُو جَعْفَرِ بْنُ بَابَوَيْهِ فِي كِتَابِهِ عُيُونِ أَخْبَارِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ : أَنَّ رَجُلاً جَاءَ إِلَى اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَشَكَا إِلَيْهِ رَجُلاً يَظْلِمُهُ فَقَالَ لَهُ أَيْنَ أَنْتَ عَنْ دَعْوَةِ اَلْمَظْلُومِ اَلَّتِي عَلَّمَهَا اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مَا دَعَا بِهَا مَظْلُومٌ عَلَى ظَالِمِهِ إِلاَّ نَصَرَهُ اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ كَفَاهُ إِيَّاهُ وَ هِيَ اَللَّهُمَّ طُمَّهُ بِالْبَلاَءِ طَمّاً [وَ غُمَّهُ بِالْبَلاَءِ غَمّاً] وَ عُمَّهُ بِالْبَلاَءِ عَمّاً وَ قُمَّهُ بِالْأَذَى قَمّاً وَ اِرْمِهِ بِيَوْمٍ لاَ مَعَاذَ لَهُ وَ سَاعَةٍ لاَ مَرَدَّ لَهَا وَ أَبِحْ حَرِيمَهُ وَ اُطْرُقْهُ بِبَلِيَّةٍ لاَ أُخْتَ لَهَا وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ وَ اِكْفِنِي أَمْرَهُ وَ قِنِي شَرَّهُ وَ اِصْرِفْ عَنِّي كَيْدَهُ وَ أَخْرِجْ [وَ اِجْرَحْ] [وَ أَحْرِجْ] قَلْبَهُ وَ سُدَّ فَاهُ عَنِّي وَ خَشَعَتِ اَلْأَصْوٰاتُ لِلرَّحْمٰنِ فَلاٰ تَسْمَعُ إِلاّٰ هَمْساً وَ عَنَتِ اَلْوُجُوهُ لِلْحَيِّ اَلْقَيُّومِ وَ قَدْ خٰابَ مَنْ حَمَلَ ظُلْماً اِخْسَؤُا فِيهٰا وَ لاٰ تُكَلِّمُونِ صَهٍ صَهٍ صَهٍ صَهٍ صَهٍ صَهٍ صَهٍ فَإِنَّكَ تُكْفَاهُ إِنْ شَاءَ اَللَّهُ ♦️مضمون روایت از شیخ ابوجعفر بن بابویه مردی به محضر امام صادق علیه‌السلام رسید و از فردی که به او ظلم کرده بود خدمت حضرت شکایت نمود. حضرت نیز دعایی را به او یاد دادند که پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌آله‌و‌سلّم این دعا را به مظلومی تعلیم داده بودند. هیچ مظلومی این دعا را بر علیه ظالم نمی‌خواند مگر اینکه خداوند او را یاری نموده و در مقابل آن ظالم کفایتش می‌کند و آن دعا این است: اَللَّهُمَّ طُمَّهُ بِالْبَلاَءِ طَمّاً [وَ غُمَّهُ بِالْبَلاَءِ غَمّاً] وَ عُمَّهُ بِالْبَلاَءِ عَمّاً وَ.... 📘جنة الأمان الواقیة و جنة الإیمان الباقیة (المصباح) ج ۱، ص ۲۰۳ ✅@Taalei_edu