eitaa logo
گروه پژوهشی آرتا
22.6هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
991 ویدیو
102 فایل
🇮🇷هدف ما بیان حقایق تاریخی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته 🇮🇷 ادمین @shadfar97 برای ادامه راه نیازمند کمک های فرهنگی شما هستیم ➪‌‌‌‌6273-8110-6742-9933 شادفر 🔥پاسخگوی سوالات ایران باستان @shadfar97 @Dalander @Entezaremahdi1400
مشاهده در ایتا
دانلود
ورود سارگن به بابل صلح آمیزتر از کوروش بوده است 🔹the entrance of sargon into babylon at the close of the year 710 b.c. was shewn to have been even more peaceful than that of cyrus 170 years later. 🔻ورود به بابل در پایان سال 710 قبل از میلاد نشان داده شده که حتی صلح آمیزتر از ورود کوروش 170 سال بعد بوده است 🌐https://b2n.ir/k72132 📚مجله مطالعات الهیاتی ، دوره 14،چاپ آکسفورد در کلارندون،سال 1913 🔻همچنین بنگرید به ورود کوروش به بابل الگویی از ورود سارگن به بابل @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅بازم گزنفون به خرد برخی واقعا باید شک کرد! پاسخ به برخی اسلام ستیزان آموزش رایگان کتب ابتدایی در برنامه شاد😂 ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
متن روی سنگ مزار ستارخان : «این بنده عاصی ستار، برای اجرای احکام شریعت غرای احمدی(ص) مطابق احکام صادره علمای اسلام، از جان و مال و اولاد و هستی خود، صرف‌ نظر کرده تا دولت جابره تبدیل به دولت عادله و قوانین حضرت سیدالمرسلین رویه و مسلک اهل اسلام شود.» ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
ورود صلح آمیز اسکندر به شهر بابل 🔹می دانید مردم بابل برای استقبال از اسکندر بر دیوارها و خیابان ها به صف کشیده و منتظر ورود اسکندر بودند! 🔻نظرتون چیه ورود صلح آمیز اسکندر به بابل رو هم در تقویم جهانی بزنند! 🤷‍♂ ▪️توضیحات بیشتر در عکس نوشته فوق و متن پایین خدمت شما ارسال می گردد ایران باستان-مت واترز-ملکی- ص ۳۲۷و۳۲۸
ورود صلح آمیز اسکندر به بابل 🔹 ورود اسکندر به بابل از الگویی قابل تشخیص پیروی کرد که چندین نمونه تاریخی اولیه از آن وجود دارد. فوری ترین آن موازی وابسته به فتح شهر توسط کورش در سال ۵۳۹ بود. پس از یک نبرد سخت و پیروزی قاطع در او پیس علیه نیروهای پادشاه بابل( نبونیدوس) ، کورش بدون جنگ وارد شهر بابل شد. این یک ورودی با دقت منظوم بود که به خشونت هایی که پیش از آن وجود داشت، اعتقاد نداشت. 🔹گزارش های آریان و کوئینتوس کورتیوس دنبالهای مشابه را توصیف می کنند. ساتراپ پارسی مازانوس این شهر را به اسکندر تحویل داد و متعاقبا به آن مقام مجددا برگزیده شد. بابلی ها برای استقبال از پادشاه جدید خود(اسکندر) ،بر دیوارها و خیابانها به صف کشیدند و منتظر ورود یک رژه بزرگ شدند. یک دفترچه خاطرات نجومی قطعه ای بابلی نیز به این واقعه مربوط می شود. تسلیم شدن این شهر تنها پس از مذاکرات بین اسکندر و بابلیها صورت گرفته است که یک انتقال صلح آمیز و با تمدید یک پذیرش سنتی برای اسکندر را تضمین کرده است. این استقبال در اسکندر با احترام به خدای بابلی مردوک (بل) و معبد وی که بخش ضروری این تمرین است، به پایان رسید. این ورود صلح آمیز به خشونت های نبرد گوگامل، نبردی که راه را هموار کرده بود، همانگونه که پیروزی کورش در اوپیس در سال ۵۳۹ انجام داد، اعتقاد داشت: در خاطرات نجومی، اسکندر «پادشاه جهان» نامیده میشود (به اکدی sar kissati) همین عنوان برای توصیف کورش در اصطلاح شعر نبونيدوس استفاده شده است. عنوان Ssar kissati قدمتی طولانی در استفاده پادشاهان آشوری و بابلی داشت. استفاده از این عنوان سنتی برای نه برای کورش و نه اسکندر اتفاقی نبود. اسکندر در دسامبر ۳۳۱ قبل از میلاد پذیرای مشابهی را از شوش دریافت کرد پس از مذاکرات، ساتراپ ایلام، ابولیتس، پسرش اوکساترس را برای ملاقات با اسکندر در جاده این شهر فرستادند و به او استقبال رسمی دادند. این اوج تسلیم شوش و تحويل خزانه خود به اسکندر شد. 📚ایران باستان، مت واترز، دانشگاه کمبریج، ترجمه ملکی، نشر شفیعی ، صفحه 327 و 328 📚https://b2n.ir/h78170 📚https://b2n.ir/x38515 📚https://b2n.ir/s69183@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برشی از فیلم Alexander 2004   که صحنه ورود صلح آمیز اسکندر به بابل را طبق منابع تاریخی نشان می دهد اگر ملاک برخی افراد فقط ورود صلح آمیز کوروش به بابل هست و باید روزی در تقویم جهانی به این نام ثبت شود، سایر شاهان پیش از کوروش (مانند سارگون) یا بعد از کوروش (مانند اسکندر) نیز چنین کاری را کرده اند. ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
حقوق بشر بودن منشور کوروش سوتفاهم است 🔻این استوانه گاهی به عنوان اولین منشور حقوق بشر توصیف شده است،اما این یک سو تفاهم را نشان می دهد. از هزاره سوم قبل از میلاد پادشاهان در بین النهرین اغلب فرمانروایی خود را با اعلامیه های اصلاحات آغاز کردند و این سند به سادگی در این سنت طولانی دنبال می شود. This cylinder bas sometimes been described as the first charter of human rights, but this reflects a misunderstanding. From as early as the third millennium BC kings in Mesopotamia often began their reigns with declarations of reforms, and this document simply follows in this long tradition 🌐https://b2n.ir/g64387 📚 باستان شناسی کتاب مقدس :اسناد موزه بریتانیا اثر میتچل(mitchell) نشر دانشگاه کمبریج چاپ اول 1988 میلادی ص 83 همچنین بنگرید به اینجا کلیک کنید اینجا کلیک کنید اینجا کلیک کنید اینجا کلیک کنید اینجا کلیک کنید@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
داریوش، زرتشت و ترتیب آفرینش 🔹داریوش هخامنشی در کتیبه خود ترتیب آفرینش را چنین ذکر می کند : زمین◀️ آسمان◀️ مردم 🔹حال در منابع زرتشتی ترتیب آفرینش چنین است آسمان ◀️زمین◀️مردم مانند بند 25 صفحه 35کتاب گزیده های زادسپرم که از منابع زرتشتی است 📚https://b2n.ir/g46648 🔸🔸به نظر شما دلیل این تناقض کجاست؟ ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
جدیدترین تحقیقات علمی از زبان متخصص آشورولوژی خانم دالی(Stephanie Dalley) در نشر دانشگاه کمبریج به سال 2021 🔹Plentiful records of Judean settlers recently discovered in towns of eastern and south-eastern Babylonia give no sign that Judcans moved back to Palestine in the reign of Cyrus or subsequently. ▪️اسناد فراوان از شهرک نشینان یهودی که اخیراً در شهرهای شرق و جنوب شرقی بابل کشف شده اند هیچ نشانه ای از بازگشت مجدد یهودیان به فلسطین در زمان پادشاهی کوروش یا پس از آن نشان نمی دهد. 🔹On previous occasions Assyrian kings had returned a statue of Marduk to Babylon, and had allowed deported people to return to Babylonia, so Cyrus and his successors were simply following a long-standing tradition in those respects ▪️در موارد گذشته ، پادشاهان آشوری مجسمه مردوک را به بابل بازگردانده بودند و به مردم تبعید شده اجازه داده بودند که به بابل بازگردند ، بنابراین کوروش و جانشینان وی از این نظر، به سادگی یک سنت دیرینه را دنبال می کردند.(مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید) 🔹There is no hint that Cyrus was more tolerant of foreign gods than any other kings of the time, and it was normal to recognize foreign deities in polytheistic societies ▪️هیچ نشانه ای وجود ندارد که کوروش نسبت به سایر پادشاهان آن زمان نسبت به خدایان بیگانه مدارا داشته باشد و طبیعی است که خدایان بیگانه را در جوامع بت پرست به رسمیت بشناسند 🔹Cyrus did not entirely succeed in ruining Nabonidus' reputation. Two successive claimants to the throne at the death of Cambyses called themselves Nabonidus' son, an unlikely claim had Nabonidus been considered mad or a failure. On the contrary, he was a successful king who had persevered through the trials of military actions, held on to the empire gained by his predecessors, extended it at least in the Hejaz, and in northern Syria secured control over Harran. ▪️کوروش به طور کامل موفق نشد شهرت نبونئید را از بین ببرد. دو مدعی متوالی تاج و تخت در مرگ کمبوجیه خود را پسر نبونئید(شاه پیش از کوروش در بابل) نامیدند ، این ادعا که نبونئید دیوانه بوده یا شکست خورده بعید به نظر میرسد.برعکس ، او (نبونئید) یک پادشاه موفق بود که با استقامت در عملیات های نظامی ، امپراتوری بدست آمده توسط پیشینیان خود را حفظ کرده بود ، و آن را حداقل در حجاز گسترش داد و در شمال سوریه کنترل حران را تضمین کرد. 🔹When Cyrus marched against Babylon, Nabonidus took into safe custody at Babylon the statues of gods from the cities on the eastern flank of Mesopotamia that were in particular danger; but they did not save the city from invasion." The Babylonian Chronicle tells of a fierce battle won by Cyrus at Upe (Greek Opis) east of the Tigris, which resulted in looting and the massacre of its citizens. That report gives a different picture of Cyrus from the ideal one that he promoted after becoming king in Babylon ▪️هنگامی که کوروش علیه بابل حرکت کرد ، نبونیدوس مجسمه خدایان شهرهایی را که در جناح شرقی بین النهرین واقع شده بودند ، در بابل تحت مراقبت امن قرار داد. اما آنها شهر را از حمله نجات ندادند. رویدادنامه بابلی از نبردی سخت می گوید که کوروش در اوپیس در شرق دجله پیروز شد ، که منجر به غارت و کشتار شهروندان آن شد. این گزارش متفاوت است با تصویر ایده آلی که کوروش پس از پادشاهی در بابل ارائه می دهد. 🔹There are various different stories of Nabonidus' fate at the hands of the victor. He may have been exiled to Carmania (modern Kerman) close to the royal cities of Pasargadae and Persepolis" after a spell of imprisonment in Babylon. If this version is correct, Cyrus showed more mercy than when he had killed Croesus of Lydia, or when he plundered Opis and slaughtered its people before moving on to Sippar داستانهای مختلف مختلفی از سرنوشت نابونیدوس(نبونئید) بعد از پیروزی وجود دارد. او ممکن است به کارمانیا (کرمان امروزی) در نزدیکی شهرهای سلطنتی پاسارگاد و تخت جمشید پس از دوره زندانی در بابل تبعید شده باشد.اگر این مطلب صحیح باشد ، کوروش رحمت بیشتری نسبت به زمانی که کرزوس لیدیا را کشت ، یا هنگامی که قبل از حرکت به سیپار، اوپیس را غارت کرد و مردم آن را کشت نشان داد. 📚The City of Babylon: A History, c. 2000 BC – AD 116, page261،270 📚https://b2n.ir/d13854 📚https://b2n.ir/q22863 📚https://b2n.ir/u12124@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅اینم از باسوادشون امان از تعصب بیجا توضیحات تکمیلی در صوت پایین 👇