eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
252 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
برخی از مردم فکر می کنند که شرکت نکردن در انتخابات یعنی رأی دادن به هیچ کدام از گزینه های موجود. آن ها فکر می کنند که رأی ندادن به معنای اعتراض به فهرست نامزدهای انتخاباتی است و دوست دارند صدای اعتراضشان شنیده شود. بررسی های تاریخی نشان می دهد که صدای معترضان خاموش شنیده نمی شود. انتخابات زیادی در طول تاریخ و در کشورهای گوناگون وجود دارد که در آن ها أکثر مردم رأی ندادند. به عنوان معروف ترین مثال می شود به انتخابات سال 1996 آمریکا اشاره کرد. در انتخابات سال 1996 ایالات متّحده نزدیک به 49 درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند. 49/2 درصد از این افراد به بیل کلینتون رأی دادند. به بیان دیگر تنها 24 درصد از واجدین شرایط آمریکایی رئیس جمهور کشورشان را انتخاب کردند. آیا فریاد سکوت مردمی که به پای صندوق های رأی نرفته بودند شنیده شد؟ آیا رأی مخالف 76 درصد جمعیّت آمریکا از ورود کلینتون به کاخ سفید جلوگیری کرد؟ آیا بیل کلینتون کمتر از اوباما رئیس جمهور بود؟ در انتخابات سال 2008 همین کشور میزان مشارکت به بالاترین حدّ خود در طول چهار دهه رسید. انتخاباتی که اوّلین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا را به کاخ سفید رساند. سیاست مداران آمریکایی به وضوح این پیام را شنیدند. حتّی یک مثال از یک کشور در یک دوره وجود ندارد که رأی ندادن بر یک چیز تأثیری مثبت گذاشته باشد...یک رأی مهم است، چون من تنها کسی نیستم که می گوید یک رأی مهم نیست...هر رأی خاموش، رسیدن به بلوغ کامل سیاسی را کُند می کند. انتخابات، تکرار یا تغییر؟، ص 16 و 17 @Arshiv_Gholam
در انتخابات، موضوع فقط انتخاب یک فرد برای تصاحب یک جایگاه شغلی نیست. هرگز برای انتخاب یک مدیر بانک، انتخابات سراسری برگزار نمی شود؛ بلکه رأی دادن به معنای حمایت یا عدم حمایت از یک جریان فکری اقتصادی است. انتخابات، تکرار یا تغییر؟، ص 19 @Arshiv_Gholam
فکر می کنید رأی ندادن گزینه خوبی است؟ بعد از آن که رأی ندادید چه کار خواهید کرد؟ رأی ندادن شما چه أثر ملموسی بر جامعه و زندگی شخصی شما خواهد گذاشت؟ آیا با پایین آمدن درصد مشارکت اضافه درآمد و یا بیمه ارزان تر دریافت می کنید؟...تأثیر نرفتن پای صندوق اگر تأثیری داشته باشد گذارست. بعد از یک ماه دیگر کسی از تعداد رأی های رئیس جمهور منتخب حرف نمی زند. أمّا تأثیر آرای أخذ شده بیش از چهار سال دوام دارد. بر اساس نظر پرفسور منکیو (استاد دانشگاه هاروارد) شرکت در انتخابات انتخابی عاقلانه تر است؛ چرا که أثرش دوام بیشتری دارد. انتخابات، تکرار یا تغییر؟، ص 19 @Arshiv_Gholam
🏴السّلامُ علیکُم یا أهلبَیتِ النُّبوّة🏴 🔰 جلسه هفتگی خیمه أصحاب الحسین (علیهم السّلام) ⏳ زمان: جمعه، 31 اردیبهشت 1400 بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء (همراه با إقامه نماز) 🌐 مکان: قم، محلّه بنیاد، خیابان پاییزان، خیابان ربّانی نژاد، کوچه 7، پلاک 12، منزل آقای فرّهی. "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
محمّد رضا شاه در کتاب پاسخ به تاریخ که پس از فرار از ایران نوشته است، درباره عدم سلامت در انتخابات آن دوران می نویسد: "انگلیسی ها این امر را کاملاً عادی و طبیعی می دانستند که انتخابات در ایران مطابق نظر و خواسته های خودشان صورت بگیرد. در زمان جنگ جهانی دوم انتخابات ایران به این صورت انجام می گرفت که مثلاً صبح مستشار سفارت انگلیس با لیستی حاوی 80 نامزد نمایندگی مجلس به دیدار نخست وزیر می رفت و بعد از ظهر همان روز کاردار سفارت شوروی نام 12 نفر از نمایندگان مورد نظر خود را به نخست وزیر می داد." این وضعیت تنها محدود به دوران جنگ جهانی و اشغال ایران نبود و پس از اتمام جنگ نیز در طول دوران پهلوی این وضعیت بر کشور حاکم بوده است. اسد اللّه علم، نخست وزیر و یکی از بانفوذ ترین افراد در دوران پهلوی، بارها از نبود آزادی انتخابات، بی ارزش بودن حقوق سیاسی مردم و مداخلات گسترده بیگانگان، دربار و دولت در انتخابات سخن به میان آورده است. انتخابات، تکرار یا تغییر؟، ص 21 و 22 @Arshiv_Gholam
فعّالیت احزاب در دوران پهلوی اُفت و خیز های فراوانی داشت و فعّالیت سیاسی سازمانی هیچ گونه ثُباتی نداشت. خفقان سیاسی در این دوران به حدّی بود که در نهایت به دو حزب "مردم" به رهبری اسد اللّه علم و "ایران نوین" به جای حزب "ملّیّون" توسّط حسن علی منصور با حمایت شاه تشکیل شد و در انتها به دستور شاه دو حزب منحل و تنها حزب "رستاخیز" به عنوان تنها حزب کشور معرّفی شد. حزبی که علی رقم ادّعای مردمی بودن نقش شاه در آن نقش اصلی بود...این رویه خفقان و سرکوب شدید فعّالیت های سیاسی پس از جمهوری اسلامی به کلّی تغییر کرده و با رویکرد آزاد اندیشانه زمینه فعّالیت و بیان آزادانه گروه های مختلف فراهم شده است. به گونه ای که تا تیر ماه سال 1397، 248 تشکّل سیاسی در جمهوری اسلامی وجود داشته که آزادانه و با مجوّز قانونی در حال فعّالیت هستند. انتخابات، تکرار یا تغییر؟، ص 35 و 36 @Arshiv_Gholam
یکی از مهم ترین شاخصه های جمهوریت در کشور، برگزاری انتخابات هایی است که توسّط آن به طور مستقیم و غیر مستقیم مقامات اصلی در سیاست کشور تعیین می شوند. از ابتدای جمهوری اسلامی تا زمان حال حدود 40 انتخابات مهم در سطح کشور برگزار شده است که بدین ترتیب است: _ انتخابات همه پرسی جمهوری اسلامی در تاریخ 10 و 11 فروردین ماه 1358. _ انتخابات خبرگان بررسی قانون اساسی در تاریخ 12 مرداد 58. _ انتخابات همه پرسی تایید قانون اساسی در تاریخ 11 و 12 آذر ماه 58. _ انتخابات همه پرسی بازنگری قانون اساسی در تاریخ 6 مرداد 68. _ 12 دوره انتخابات ریاست جمهوری. _ 11 دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی. _ 5 دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا. _ 5 دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری. علاوه بر موارد ذکر شده انتخابات دیگری ذیل این انتخابات با توجّه به شرایط موجود برگزار شده است که شامل مرحله دوّم انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری سال 1384 و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال های مختلف هستند. انتخابات، تکرار یا تغییر؟، ص 37 @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: کربلایی هادی خادم حسینی دوشنبه 3 خرداد 1400 ســاعتــــ 21 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر مزار شهدای دفاع مقدّس @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
مشارکت در انتخابات 27 کشور دنیا اجباری است. کشورهایی نظیر بلژیک، استرالیا، اتریش، لوکزامبورگ، ترکیه، برزیل و آرژانتین از این دست کشور ها هستند. این کشورها برای شرکت نکردن در انتخابات جریمه هایی مانند جریمه مالی و محرومیت از حقوق مدنی و اجتماعی در نظر گرفته اند. مسئله مهمّی که درباره انتخابات کشورهای دنیا مطرح است، کاهش میزان مشارکت مردمی در چند دهه اخیر است و نکته جالب آنجاست که در کشورهایی که مشارکت انتخاباتی در آن ها اجباری است نیز این کاهش مشاهده می شود. بنابر گزارش انجمن جهانی اقتصاد WEF، میزان کاهش مشارکت انتخاباتی در کشورهای توسعه یافته بسیار جدّی تر به نظر می رسد. کشورهایی مانند فرانسه، کانادا، ایرلند، اسپانیا، بریتانیا و ایالات متّحده آمریکا جزء این کشورها هستند. انتخابات، تکرار یا تغییر؟، ص 53 و 54 @Arshiv_Gholam
به طور کلّی، تمام کشورهایی که دارای انتخابات هستند نهادی برای نظارت بر انتخابات نیز دارند. شیوه های نظارت بر انتخابات در کشورهای جهان، به چند دسته و مدل تقسیم می شود: 1. دادگاه قانون اساسی (نهاد قضائی) 2. شورای قانون اساسی (نهاد اجرایی) 3. نظارت خود مجلس (نهاد تقنینی) 4. وزارت کشور 5. شورای عالی انتخابات. انتخابات، تکرار یا تغییر؟، ص 56 تا 58 @Arshiv_Gholam
برخی این سئوال را مطرح می کنند که آیا اعضای شورای نگهبان در دیگر کشور ها را مردم انتخاب می کنند؟ در پاسخ باید گفت: تقریبا در هیچ کشوری، شورای نگهبان یا ناظر بر انتخابات توسّط مردم انتخاب نمی شود و ایران جز دموکراتیک ترین کشورهایی است که نمایندگان مردم به اعضای حقوقدان شورای نگهبان رأی می دهند. انتخابات، تکرار یا تغییر؟، ص 60 @Arshiv_Gholam
شورای نگهبان رئیس جمهور را مشخّص نمی کند؛ بلکه صلاحیت کاندیدها را برای شرکت در انتخابات تأیید می کند. نهادی مانند شورای نگهبان که وظیفه تأیید صلاحیت و نظارت بر انتخابات را دارد در تمام کشورهایی که دارای انتخابات هستند وجود دارد. انتخابات، تکرار یا تغییر؟، ص 55 @Arshiv_Gholam
اكنون وصيّت من به مجلس شوراى اسلامى در حال و آينده و رئيس جمهور و رؤساى جمهور ما بعد و به شوراى نگهبان و شوراى قضايى و دولت در هر زمان، آن است كه نگذارند اين دستگاه هاى خبرى و مطبوعات و مجلّه‏ ها از اسلام و مصالح كشور منحرف شوند. و بايد همه بدانيم كه آزادى به شكل غربى آن، كه موجب تباهى جوانان و دختران و پسران مى‏شود، از نظر اسلام و عقل‏ محكوم است‏. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏21، ص 435 و 436 @Arshiv_Gholam
از امورى كه اصلاح و تصفيه و مراقبت از آن لازم است قوّه اجرائيه است. گاهى ممكن است كه قوانين مترقّى و مفيد به حال جامعه از مجلس بگذرد و شوراى نگهبان آن را تنفيذ كند و وزير مسئول هم ابلاغ نمايد؛ لكن به دست مجريان غير صالح كه افتاد آن را مسخ كنند و بر خلاف مقرّرات يا با كاغذبازي ها يا پيچ و خم ها كه به آن عادت كرده ‏اند يا عمداً براى نگران نمودن مردم عمل كنند، كه به تدريج و مسامحه غائله ايجاد مى‏كند. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏21، ص 426 @Arshiv_Gholam