eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
"فَإنَّما عَلَی رَسولِنا البَلاغُ المُبین"...معنی این آن نیست که اگر چنانچه کسی بر خلاف مصالح جامعه ی اسلامی یک کاری انجام داد، پیغمبر هیچ کاری به کار او ندارد؛ نخیر، جامعه ی اسلامی مقرّراتی دارد...پیغمبر مجازات می کند...مانع می شود از اخلال اخلال گران...أمّا آنجایی که به عمل اجتماعی ارتباط ندارد و عمل شخصی ای است که مستوجب مجازات خاصّی نیست، در اینجاها پیغمبر اکرم حقیقت را برای شما بیان می کند...پیغمبر اکرم اجبار نمی کند. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 111 و 112 @Arshiv_Gholam
ezdevaj-ghalat.pdf
829.5K
⛔️هشت سنّت غلط ازدواج از نگاه مقام معظّم رهبری⛔️ "نائب المهدی امام خامنه ای" @Arshiv_Gholam
نبوّت یکی از اصول همه ادیان است...دین بدون اعتقاد به نبوّت معنایی ندارد. دین یعنی آن برنامه ای...که به وسیله ی پیام آوری از طرف خدای متعال رسیده. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 313 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ دَاوُدَ بْنِ سِرْحَانَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: أَرْبَعٌ لَا يَخْلُو مِنْهُنَّ الْمُؤْمِنُ أَوْ وَاحِدَةٍ مِنْهُنَّ مُؤْمِنٌ يَحْسُدُهُ وَ هُوَ أَشَدُّهُنَّ عَلَيْهِ وَ مُنَافِقٌ يَقْفُو أَثَرَهُ أَوْ عَدُوٌّ يُجَاهِدُهُ أَوْ شَيْطَانٌ يُغْوِيهِ. الكافي، ج‏2، ص 250 @Arshiv_Gholam
خیلی از حرف های عالم درست است...ما باید ببینیم در میان درست ها، کدام لازم است؟ در میان لازم ها، کدام لازم تر است؟ در میان لازم تر ها، کدام فوری است؟ در میان فوری ها، کدام فوتی و حیاتی است؟ اوّل آن را بگیریم. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 314 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ سِنَانٍ عَنْ عَمَّارِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ سَمَاعَةَ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) جَعَلَ وَلِيَّهُ فِي الدُّنْيَا غَرَضاً لِعَدُوِّهِ. الكافي، ج‏2، ص 250 @Arshiv_Gholam
چرا باید پیامبری باشد؟...حواسّ انسان، غرائز انسان و خرد انسان، برای راهبری و دست گیری انسان کمند، یک کلمه...انسان هم از غرائز استفاده می کند، أمّا کم...عقل بشر برای هدایت او بسنده هست؟...خودش رأی می دهد من صلاحیّت ندارم...عقل بشر محدود است، بی نهایت نیست...نیاز های انسان ها بی نهایت است...نگاه کنید به واقعیت های تاریخی و علمی، ببینید آیا خردها توانستند؟...انسانیت تا به یک مبدأ و نقطه ای فراتر و بالاتر و عمیق تر از خرد انسان متّصل نباشد، نمی تواند راه به هدایت و سعادت برساند. نبوّت معنایش این است. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 317 و 318 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ: إِذَا مَاتَ الْمُؤْمِنُ خَلَّى عَلَى جِيرَانِهِ مِنَ الشَّيَاطِينِ عَدَدَ رَبِيعَةَ وَ مُضَرَ كَانُوا مُشْتَغِلِينَ بِهِ. الكافي، ج‏2، ص 251 @Arshiv_Gholam