eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر چنان‌چه در ازدواج بحث مادّیات عمده شد، این معامله‌ی عاطفی و روحی و انسانی تبدیل خواهد شد به معامله‌ی مادّی. این معامله‌های گران، این جهیزیّه‌های سنگین، این چشم و هم‌چشمی‌ها و این به رخ کشیدن ثروت‌ها و پول‌ها _که برخی از افراد غافل و بی‌خبر می‌کنند_ ازدواج را در واقع خراب می‌کنند. لذاست که در شرع مقدّس مستحب است مهریه کم گرفته شود که "مَهرُ السّنّة" مورد نظر است. نائب المهدی امام خامنه ای خطبه‌ی عقد، ۱۳۷۷/۱۲/۱۳ @Arshiv_Gholam
بی تو با ما خدا نمی سازد دل ویرانه را نمی سازد امتحان کرده ایم هیچ کسی مثل تو با گدا نمی سازد دل من در حوالی شعله تا نسوزد مرا نمی سازد مردنش بهتر است هرکس که از ترابت دوا نمی سازد مثل تو هیچ کس در آبادی دل ویرانه را نمی سازد راه ما راه نیست بیراهه ست جاده ای که بلاء نمی سازد پی نان در نمی زنم اصلاً به من این کارها نمی سازد زود ما را به کربلا ببرید خاک اینجا به ما نمی سازد غیر تو هیچ کس در این دنیا کفن از بوریا نمی سازد همه لج می کنند خطبه نخوان با دهانت عصا نمی سازد علی اکبر لطیفیان @Arshiv_Gholam
من به همه‌ی مردم در سراسر کشور توصیه می‌کنم که ازدواج‌ها را آسان کنند. بعضی‌ها ازدواج را مشکل می‌کنند. مهریه‌های گران و جهیزیّه‌های سنگین ازدواج را مشکل می‌کند...خانواده‌ی پسرها توقّع جهیزیّه‌های سنگین بکنند. خانواده‌ی دخترها برای چشم هم‌چشمی دیگران جهیزیّه‌ها را و تشریفات را و مجالس عقد و عروسی را رنگین‌تر بکنند. چرا؟ اثر این را می‌دانید چیست؟ اثر این کارها این است که دخترها و پسرها بدون ازدواج در خانه‌ها می‌مانند، کسی جرئت نمی‌کند به ازدواج نزدیک شود. نائب المهدی امام خامنه ای خطبه‌ی عقد، ۱۳۷۳/۹/۲ @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ إِبْرَاهِيمَ الْحَذَّاءِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ صَغِيرٍ عَنْ جَدِّهِ شُعَيْبٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: الدُّنْيَا سِجْنُ الْمُؤْمِنِ، فَأَيُّ سِجْنٍ جَاءَ مِنْهُ خَيْرٌ؟ الكافي، ج‏2، ص 250 @Arshiv_Gholam
"فَإنَّما عَلَی رَسولِنا البَلاغُ المُبین"...معنی این آن نیست که اگر چنانچه کسی بر خلاف مصالح جامعه ی اسلامی یک کاری انجام داد، پیغمبر هیچ کاری به کار او ندارد؛ نخیر، جامعه ی اسلامی مقرّراتی دارد...پیغمبر مجازات می کند...مانع می شود از اخلال اخلال گران...أمّا آنجایی که به عمل اجتماعی ارتباط ندارد و عمل شخصی ای است که مستوجب مجازات خاصّی نیست، در اینجاها پیغمبر اکرم حقیقت را برای شما بیان می کند...پیغمبر اکرم اجبار نمی کند. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 111 و 112 @Arshiv_Gholam
ezdevaj-ghalat.pdf
829.5K
⛔️هشت سنّت غلط ازدواج از نگاه مقام معظّم رهبری⛔️ "نائب المهدی امام خامنه ای" @Arshiv_Gholam
نبوّت یکی از اصول همه ادیان است...دین بدون اعتقاد به نبوّت معنایی ندارد. دین یعنی آن برنامه ای...که به وسیله ی پیام آوری از طرف خدای متعال رسیده. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 313 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ دَاوُدَ بْنِ سِرْحَانَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: أَرْبَعٌ لَا يَخْلُو مِنْهُنَّ الْمُؤْمِنُ أَوْ وَاحِدَةٍ مِنْهُنَّ مُؤْمِنٌ يَحْسُدُهُ وَ هُوَ أَشَدُّهُنَّ عَلَيْهِ وَ مُنَافِقٌ يَقْفُو أَثَرَهُ أَوْ عَدُوٌّ يُجَاهِدُهُ أَوْ شَيْطَانٌ يُغْوِيهِ. الكافي، ج‏2، ص 250 @Arshiv_Gholam
خیلی از حرف های عالم درست است...ما باید ببینیم در میان درست ها، کدام لازم است؟ در میان لازم ها، کدام لازم تر است؟ در میان لازم تر ها، کدام فوری است؟ در میان فوری ها، کدام فوتی و حیاتی است؟ اوّل آن را بگیریم. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 314 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ سِنَانٍ عَنْ عَمَّارِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ سَمَاعَةَ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) جَعَلَ وَلِيَّهُ فِي الدُّنْيَا غَرَضاً لِعَدُوِّهِ. الكافي، ج‏2، ص 250 @Arshiv_Gholam
چرا باید پیامبری باشد؟...حواسّ انسان، غرائز انسان و خرد انسان، برای راهبری و دست گیری انسان کمند، یک کلمه...انسان هم از غرائز استفاده می کند، أمّا کم...عقل بشر برای هدایت او بسنده هست؟...خودش رأی می دهد من صلاحیّت ندارم...عقل بشر محدود است، بی نهایت نیست...نیاز های انسان ها بی نهایت است...نگاه کنید به واقعیت های تاریخی و علمی، ببینید آیا خردها توانستند؟...انسانیت تا به یک مبدأ و نقطه ای فراتر و بالاتر و عمیق تر از خرد انسان متّصل نباشد، نمی تواند راه به هدایت و سعادت برساند. نبوّت معنایش این است. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 317 و 318 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ: إِذَا مَاتَ الْمُؤْمِنُ خَلَّى عَلَى جِيرَانِهِ مِنَ الشَّيَاطِينِ عَدَدَ رَبِيعَةَ وَ مُضَرَ كَانُوا مُشْتَغِلِينَ بِهِ. الكافي، ج‏2، ص 251 @Arshiv_Gholam