eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥راهپیمایی یوم اللّه 22 بهمن🎥 ⏳جمعه، 22 بهمن 1400 💎 قم المقدّسه ♦️شروع 44 سالگی انقلاب اسلامی مبارک @Arshiv_Gholam
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥راهپیمایی یوم اللّه 22 بهمن🎥 ⏳جمعه، 22 بهمن 1400 💎 قم المقدّسه ♦️شروع 44 سالگی انقلاب اسلامی مبارک @Arshiv_Gholam
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥راهپیمایی یوم اللّه 22 بهمن🎥 ⏳جمعه، 22 بهمن 1400 💎 قم المقدّسه ♦️شروع 44 سالگی انقلاب اسلامی مبارک @Arshiv_Gholam
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥راهپیمایی یوم اللّه 22 بهمن🎥 ⏳جمعه، 22 بهمن 1400 💎 قم المقدّسه ♦️شروع 44 سالگی انقلاب اسلامی مبارک @Arshiv_Gholam
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥راهپیمایی یوم اللّه 22 بهمن🎥 ⏳جمعه، 22 بهمن 1400 💎 قم المقدّسه ♦️شروع 44 سالگی انقلاب اسلامی مبارک @Arshiv_Gholam
هیچ کس مطمئن از گریه شب فردا نیست پس بیایید به جای دو سه شب گریه کنیم دهه ی اوّل ما وقف علی اکبر توست دهه ی دوّم اگر شد به وهب گریه کنیم یاد دادند به ما از سحر عاشورا تا شب پانزده ماه رجب گریه کنیم "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
رابطه علّت فاعلی حقیقی با معلول خود چنین است که معلول را در خود جای داده است و با تمام وجود به آن احاطه دارد. علّت فاعلی، ایجاد کننده یک وجود و علّت مادی پذیرنده یک حالت و خصوصیت است...بود و نبود علّت فاعلی مسئله ای عقلی است و از حیطه تجربه خارج است. آنچه در حیطه تجربه می توان درباره آن سخن گفت، وجود و عدم علّت مادی است. شیخ محمد حسن وکیلی عیار تجربه، ص 87 تا 90 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ جَمِيلِ بْنِ دَرَّاجٍ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ الرَّجُلِ يَعْمَلُ الشَّيْ‏ءَ مِنَ الْخَيْرِ فَيَرَاهُ إِنْسَانٌ فَيَسُرُّهُ ذَلِكَ، 🔸فَقَالَ لَا بَأْسَ مَا مِنْ أَحَدٍ إِلَّا وَ هُوَ يُحِبُّ أَنْ يَظْهَرَ لَهُ فِي النَّاسِ الْخَيْرُ إِذَا لَمْ يَكُنْ صَنَعَ ذَلِكَ لِذَلِكَ. زراره گويد از امام باقر (عليه السّلام) پرسيدم راجع به مردى كه كار خيرى مي كند و شخصى او را مى‏بيند و او خوشش مى‏آيد، 🔹فرمود: عيب ندارد، هر كس دوست دارد خوبيش ميان مردم نمايان شود به شرط آنكه عمل را به آن قصد انجام ندهد. 📜الكافي، ج‏2، ص 297 @Arshiv_Gholam
razi-shodi-az-nokar-ya-na.mp3
4.41M
🎙به تو بیشتر از این بدهکارم🎙 "کربلایی سیّد مجید بنی فاطمه" @Arshiv_Gholam
اين آقاى بهشتى مسلمان، متعهّد، مجتهد، اين چه كرده بود كه تو تاكسى مى‏نشستى، مى‏ديدى كه دو نفر آدم به هم مى‏رسند يك حرفشان فحش به اوست؟! تو اجتماعات، يك دست ه‏اى مرگ بر كى، "طالقانى را تو كشتى" [مى‏گفتند.] خوب، شما ببينيد چه ظلمى [بود] به يك همچو موجود فعّالى، كه مثل يك ملّت بود. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏15، ص 18 @Arshiv_Gholam
دو راهزن، دو حرامی، دو پست بی تقوا شدند مانع و بستند راه زهرا را یکی از آن دو نفر آمد و لجاجت کرد سرِ قباله به خیرالنّساء جسارت کرد نمک به زخم دلش بین کوچه پاشیدند به اشک مادر ما آن دو رذل، خندیدند همین که بر رخ گل، ضرب تازیانه نشست به خشت کوچه چنان خورد، بار شیشه شکست دلیل دارد اگر ضربه سخت و سنگین بود عفیفه بود و سرش بین کوچه پایین بود همان جراحت سختی که داشت از مسمار دوباره تازه شد آن دم که خورد بر دیوار به روی خاک نشست و سرش زمین افتاد به پیش چشم حسن بود و ناله سر می داد زمین و عرش برین پُر غبار شد ای وای دو چشم مادر سادات تار شد ای وای شکست قدّ حسن با نظر به ابرویش همین که دید رخش را سفید شد مویش فلک به سوی زمین رو به سرنگونی بود میان دست حسن، گوشوار خونی بود رساند مادر خود را به خانه و دق کرد از آن به بعد فقط کنج خانه هق هق کرد "محمد جواد شیرازی" @Arshiv_Gholam @hosenih
Moghadam-Shab3Fatemieh11390[02].mp3
10.21M
🎙از همون روزی که دنیا اومدم🎙 "کربلایی جواد مقدم" @Arshiv_Gholam
فقه می گوید اگر واجبی أهمّ، بر مقدمّه ای حرام متوقّف باشد، باید آن واجب أهمّ را حفظ و توجیه ترک واجب أهمّ به خاطر حرمت مقدمّه مجاز نیست...اگر واجب بر مقدمّه ای حرام متوقّف باشد و ملاک وجوب، قوی تر از ملاک حرمت باشد، واجب بر حرام تقدّم می یابد. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 278 و 279 @Arshiv_Gholam
شده ام خاک پای حضرت عشق پس به هفت آسمان شرف دارم ذوق پرواز را نمی خواهم شوق پابوسی نجف دارم "بِعَلیِِ" خدا ببخش مرا السّلام علیک یا سلطان من به یاد سر علی دارم هر شب قدر بر سرم قرآن مسجد کوفه قتلگاه شده مرتضی بین بستر افتاده تا که ضربت زدند بر سر او آه عمّامه از سر افتاده همگی مثل بچّه های یتیم پشت بیت علی مقیم شدیم کودکی بین کوچه ها می گفت به خدا بچّه ها یتیم شدیم بین بستر به دخترش می گفت کوچه های مدینه یادت هست مادرت بین شعله ها می سوخت دخترم زخم سینه یادت هست کاش یک مشت بی حیا ای دوست آتش غم به حاصلت نزنند کاش یک روز در خیالت هم مادرت را مقابلت نزنند "مجید تال" @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ عَنْ سَعِيدِ بْنِ جَنَاحٍ عَنْ أَخِيهِ أَبِي عَامِرٍ عَنْ رَجُلٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: 🔸مَنْ طَلَبَ الرِّئَاسَةَ هَلَكَ. امام صادق (عليه السّلام) فرمود: 🔹هر كه رياست طلبد هلاك شود. 📜الكافي، ج‏2، ص 297 @Arshiv_Gholam
اگر شما، خصوصاً شما اهل علم را، كه هدف اصلى شما هستيد، اگر شما را از صحنه خارج كنند، اسلام را كنار زده ‏اند. طبّ بى‏طبيب نمى‏تواند عمل بكند؛ طبيب مى‏خواهد، متخصّص مى‏خواهد. اسلام به استثناى روحانيت مثل طبّ به استثناى طبيب است. اين كه اسلام را تا اينجا رسانده، همين طبقه بوده ‏اند و شما الآن موظّفيد؛ مكلّفيد كه اسلام را با قدرت به نسل هاى آتيه تحويل بدهيد، ان شاء اللَّه. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏15، ص 21 @Arshiv_Gholam
شیعه می گوید تو که حکومت علیّ بن أبی طالب را قبول داری، باید معیار های خلافت و ولایت را هم قبول داشته باشی. باید قبول داشته باشی که علیّ بن أبی طالب به خاطر جمع بودن این معیار ها به عنوان ولیّ انتخاب شده. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 588 @Arshiv_Gholam
دنیا به چشمش از تو بهتر را نخواهد دید عالم دگر مثل تو دلبر را نخواهد دید دیگر علی بعد از تو روز خوش نخواهد داشت دیگر کسی لبخند حیدر را نخواهد دید با حافظ قرآن بگو فکر کفن باشد از صبح فردا روی کوثر را نخواهد دید آری حسن دلخوش به غسل نیمه شب بود می گفت علی بازوی مادر را نخواهد دید حیدر سه دفعه تا در خانه زمین افتاد مردی چنین در شعله همسر را نخواهد دید هرکس تو را رنجاند بانو مطمئن باشد روز جزا روی پیمبر را نخواهد دید "محمود یوسفی" @Arshiv_Gholam @hosenih
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْمُغِيرَةِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُسْكَانَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: 🔸إِيَّاكُمْ وَ هَؤُلَاءِ الرُّؤَسَاءَ الَّذِينَ يَتَرَأَّسُونَ فَوَ اللَّهِ مَا خَفَقَتِ النِّعَالُ خَلْفَ رَجُلٍ إِلَّا هَلَكَ وَ أَهْلَكَ. امام صادق (عليه السّلام) مي فرمود: 🔹بپرهيزيد از اين رؤسایى كه رياست را بخود مي بندند، زيرا به خدا سوگند كه كفش ها دنبال سر مردى صدا نكند، جز آنكه هلاك شود و هلاك كند. 📜الكافي، ج‏2، ص 297 @Arshiv_Gholam
اين جانب از دادگاه هاى انقلاب مى‏خواهم كه با مراعات جانب عدل اسلامى با قاطعيت انقلابى با اين مفسدان و تباه كنندگان حرث و نسل رفتار و احكام قرآن مجيد را درباره آنان اجرا نمايند، و به ياوه گويى همان كسانى كه به حدود اسلامى پايبند نيستند گوش فرا ندهند كه اجراى حدود و قصاص و تعزير اسلامى بيمه ‏كننده حيات و نظام كشور است و سستى و سهل انگارى در اين أمر ترحّم بر پلنگ تيز دندان است. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏15، ص 38 @Arshiv_Gholam
اگر تن به ولایت شیطان دادی، شیطان بر تمام انرژی های سازنده خلّاق آفریننده ثمربخش وجود تو مسلّط خواهد شد...دیگر از دست او خلاصی پیدا نخواهی کرد...آن وقت او به آسانی می تواند تو را در همان راهی که خودش می خواهد...بکشاند و ببرد...برای شیطان و طاغوت، مصالح شخصی خودش هدف اوّلی است. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 600 @Arshiv_Gholam