eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
از توحید به این آسانی نمی توان گذشت. اوّلاً پایه اعتقادی است. ثانیاً، اصل مهمّ عملی فردی و اجتماعی است. ثالثاً، ملّت مسلمان موحّد، از آن خیلی کم چیزی می دانند، بلکه می شود گفت چیزی نمی دانند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 247 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنِ ابْنِ رِئَابٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ لِأَبِي بَصِيرٍ: أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ أَنِّي أَجِدُ مِنْكُمْ ثَلَاثَةَ مُؤْمِنِينَ يَكْتُمُونَ حَدِيثِي مَا اسْتَحْلَلْتُ أَنْ أَكْتُمَهُمْ حَدِيثاً. الكافي، ج‏2، ص 242 @Arshiv_Gholam
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆 طرح رضوان 1400 اصفهان، فلاورجان، سهروفیروزان @Arshiv_Gholam
یک وقت کسی را عبادت می کنند، به این صورت که او را مقدّس و دارای نیروهای مافوق عالم طبیعت می دانند...این یک مفهوم رایج همگانی از عبادت. غیر از این مفهوم، یک معنای دیگری...از همین مفهوم وجود دارد که آن را هم عبادت می شود گفت...معنای دوّم عبادت چیست؟...اطاعت هر کسی به صورت مستقل و بی قید و شرط، عبادت اوست..."مَن أصغَی إلَی ناطقٍ فقَد عبَده" خیلی وسیع تر است دایره عبادت...حتی شش دانگ حواس را هم به یکی دادن، عبادت اوست. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 248 تا 251 @Arshiv_Gholam
الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ جَعْفَرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ (علیه السّلام) يَقُولُ: لَيْسَ كُلُّ مَنْ قَالَ بِوَلَايَتِنَا مُؤْمِناً وَ لَكِنْ جُعِلُوا أُنْساً لِلْمُؤْمِنِينَ. الكافي، ج‏2، ص 244 @Arshiv_Gholam
بت های دنیایی، قدرت های دنیایی هم، همیشه سعی می کنند نام خودشان را در افتتاح و سرآغاز و دیباچه هرکاری جا بزنند. هرکاری که به نام غیر خدا شروع شد، دارای جهت غیر خدایی است قهراً...به ما می گویند که حتّی ذبیحه را وقتی که می کُشید، با نام خدا بکُشید. یعنی ضروری ترین، اوّلی ترین نیاز شما که خوراک شماست، بایستی با نام خدا باشد، برای خدا باشد...شکم پُر کردن اصل نیست، خدا اصل است...یعنی چه؟ یعنی تمام جهت گیری های زندگی ات برای تأمین هر نیازی، ولو نیاز های اوّلی، باید بر طبق فرمان خدا و در جهت سبیل اللّه باشد. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 258 و 259 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى بْنِ عُبَيْدٍ عَنْ يُونُسَ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَيَسْكُنُ إِلَى الْمُؤْمِنِ كَمَا يَسْكُنُ الظَّمْآنُ إِلَى الْمَاءِ الْبَارِدِ. الكافي، ج‏2، ص 247 @Arshiv_Gholam
جامعه توحیدی...یک جامعه بی طبقه است...همه در یک مسیر و با یک نوع امکانات و با یک نوع حقوق زندگی می کنند و حرکت می کنند...همه ی انسان ها از یک اصل و یک منشأ و یک ریشه اند...معنایش این نیست که انسان می تواند پیغمبر یا امام هم بشود با کوشش و مجاهدتش، آن یک بحث دیگری است...اجمالاً پیغمبران و امامان (علیهم السّلام)، این ها از یک امکانات بشری بیشتری برخوردارند، یک ویژگی هایی دارند که این ها در بشر معمولی نیست...استثنائی اند و سخن، روی افراد جامعه های بشری است به طور عموم...ممکن است انسان هایی بر اثر شرایطی، یک استعداد خاصی پیدا کنند؛ خب، یک مزیّتی است...امّا این اختلافات منشأ اختلاف حقوقی نیست. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 270 تا 278 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أُورَمَةَ عَنِ النَّضْرِ عَنْ يَحْيَى بْنِ أَبِي خَالِدٍ الْقَمَّاطِ عَنْ حُمْرَانَ بْنِ أَعْيَنَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) جُعِلْتُ فِدَاكَ مَا أَقَلَّنَا لَوِ اجْتَمَعْنَا عَلَى شَاةٍ مَا أَفْنَيْنَاهَا؟ فَقَالَ أَ لَا أُحَدِّثُكَ بِأَعْجَبَ مِنْ ذَلِكَ، الْمُهَاجِرُونَ وَ الْأَنْصَارُ ذَهَبُوا إِلَّا وَ أَشَارَ بِيَدِهِ ثَلَاثَةً قَالَ حُمْرَانُ، فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ مَا حَالُ عَمَّارٍ؟ قَالَ رَحِمَ اللَّهُ عَمَّاراً أَبَا الْيَقْظَانِ بَايَعَ وَ قُتِلَ شَهِيداً، فَقُلْتُ فِي نَفْسِي مَا شَيْ‏ءٌ أَفْضَلَ مِنَ الشَّهَادَةِ، فَنَظَرَ إِلَيَّ فَقَالَ لَعَلَّكَ تَرَى أَنَّهُ مِثْلُ الثَّلَاثَةِ أَيْهَاتَ أَيْهَاتَ. الكافي، ج‏2، ص 244 @Arshiv_Gholam
با کدام آبرویی روزشمارش باشیم عصرها منتظر صبح بهارش باشیم کاروان سحرش بهـر همه جا دارد تا که جا هست، چرا گرد و غبارش باشیم سال ها منتظرِ سیصد و اندی مرد است آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم گیرم امروز به ما اذن ملاقاتی داد مرکبی نیست که راهی دیارش باشیم سال ها در پی کار دل ما راه افتاد یادمان رفت ولی در پی کارش باشیم ما چرا؟ خوب ترین‌ها به فدای قدمش حیف او نیست که ما میثم دارش باشیم؟ اگــر آمــد خبــر رفتـن مــا را بدهیــد به گمانم که بنا نیست کنارش باشیم "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
تعهّد توحید از طرف یک موحّد، در حقیقت خلاصه می شود در تعهّد سازندگی یک دنیای توحیدی؛ تعهّد توحید از نظر موحّد و برای موحّد، عبارت است از تعهّد زدودن تمام آثار شرک؛ این ها تعهّدات توحید است...کلمه توحید از باب تفعیل است...از ریشه وحدت؛ یعنی یکی بودن...توحید یعنی یکی کردن...خدا را یکی کردن، حکومت الهی، قانون الهی، نظام الهی به وجود آوردن...خیلی تعهّد توحید سنگین است. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 292 و 293 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنِ ابْنِ بُكَيْرٍ عَنْ فُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ عَنْ عَبْدِ الْوَاحِدِ بْنِ الْمُخْتَارِ الْأَنْصَارِيِّ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السّلام): يَا عَبْدَ الْوَاحِدِ مَا يَضُرُّ رَجُلًا إِذَا كَانَ عَلَى ذَا الرَّأْيِ مَا قَالَ النَّاسُ لَهُ وَ لَوْ قَالُوا مَجْنُونٌ وَ مَا يَضُرُّهُ وَ لَوْ كَانَ عَلَى رَأْسِ جَبَلٍ يَعْبُدُ اللَّهَ حَتَّى يَجِيئَهُ الْمَوْتُ. الكافي، ج‏2، ص 245 @Arshiv_Gholam
 کسانی که مهریه‌ی بالا برای خانمشان قرار می‌دهند، به جامعه ضرر می‌زنند. خیلی از دخترها توی خانه می‌مانند، خیلی از پسرها بی‌زن می‌مانند، به‌خاطر این‌که این چیزها وقتی در جامعه رسم شد، سنّت و عادت شد، به جای "مَهرُ السّنّة"، به جای این‌که مهر پیغمبر (صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله) سنّت باشد، وقتی مهر جاهلی سنّت شد، اوضاع، اوضاع جاهلی خواهد شد. نائب المهدی امام خامنه ای خطبه‌ی عقد، ۱۳۷۷/۸/۱۱ @Arshiv_Gholam
 مهریه‌ی سنگین مال دوران جاهلیت است. پیامبر اکرم (صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله) آن را منسوخ کرد. پیامبر (صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله) از یک خانواده‌ی اعیانی است. خانواده‌ی پیغمبر (صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله)، تقریباً اعیانی‌ترین خانواده‌ی قریش بودند. خود ایشان هم که رئیس و رهبر این جامعه است. چه اشکالی داشت دختر به آن خوبی که بهترین دختران عالم است و خدای متعال او را "سیّدة النّساء العالمین" قرار داد "مِن الاَوّلینَ و الآخِرین"، با بهترین پسرهای عالم که مولای متّقیان است می‌خواهند ازدواج کنند، مهریه‌ی ایشان زیاد باشد؟ چرا ایشان آمدند و این مهریه‌ی کم را قرار دادند که اسمش "مَهرُ السُّنَّة" است. نائب المهدی امام خامنه ای خطبه‌ی عقد، ۱۳۷۴/۲/۲۸ @Arshiv_Gholam
مهریه هر چه کمتر باشد، به طبیعت ازدواج نزدیکتر است؛ چون طبیعت ازدواج معامله که نیست، خرید و فروش که نیست، اجاره دادن که نیست، زندگی دو انسان است. این ارتباطی به مسائل مالی ندارد. ولی شارع مقدّس یک مهریه‌ای را معیّن کرده که باید یک چیزی باشد. اما نباید سنگین باشد. بایستی عادی باشد جوری باشد که همه بتوانند انجام دهند. نائب المهدی امام خامنه ای خطبه‌ی عقد، ۱۳۷۴/۵/۱۸ @Arshiv_Gholam
بعضی خیال می‌کنند مهریه‌ی سنگین به حفظ پیوند زناشویی کمک می‌کند. این خطاست. اشتباه است. اگر خدای ناکرده این زن و شوهر نااهل باشند، مهریه‌ی سنگین هیچ معجزه‌ای نمی‌تواند بکند. نائب المهدی امام خامنه ای خطبه‌ی عقد، ۱۳۷۵/۵/۱۱ @Arshiv_Gholam