💠هیأت منتظران شهادت
🏴عزاداری حضرت زینب و امام موسی کاظم علیهما السلام
سخنران: حجتالاسلام غلامعلی بدرلو
مداح: شیخ علیاصغر محمدی راد
🔸چهارشنبه ساعت ۲۱
🔸خیابان خیام جنوبی-بین کوچه۴و۶
#اطلاع_رسانی
🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
هدایت شده از لنزِ سرگردان
للحق
چرا عموم یا قشر خاکستری مردم با روحانیت درست و حسابی ارتباط برقرار نمیکنند؟ یا یک فاصله ای بینشون احساس میشه؟
که اختلاف نظرها و فاصله ها در دیگر اقشار جامعه هست، یک موردش امروز به چشمم آمد.
عموم مردم، حتی فرهیختگان در حال حاضر یک شخصیت روحانی و طلبه را معمولا در مراسمات تشییع و ختم میبینند!
خب در تشییع که فقط نماز میت است و بس. و تدفین را سپرده اند به یکسری کارمند که در ده دقیقه بدون توصیه و موعظه و سفارشی برای میت قضیه را تمام میکنند. همه عجله دارند انگار. بگذریم که این مسئله خودش داستان مفصلی است.
اثرات منفی اینکه روحانی طلبه فقط در مراسم ختم دیده میشود به دو بخش تقسیم میشود.
اول اینکه کلا این مراسمات اگر از نکته و پند و اندرز و نصیحت تهی باشند فقط بار منفی دارند. یعنی اگر طلاب علوم دینی فقط در مراسم ختم حضور داشته باشند، خوب نیست.
دوم اینکه در اکثر مراسمات ختم که رفتم بی سوادی واعظ و عدم تعهد موج میزند. به این مسئله از نوجوانی حساس بودم و در خاطرم هست در ختم ها زمان های مفید و غیره را اندازه گیری میکردم. مثلا در یک منبر ۴۵ دقیقه ای حدودا پانزده شانزده دقیقه حدیث و محتوا بود. الباقی هرچه بود آورده ای برای مخاطب نداشت.
خلاصه به نظرم آمد بد نباشد گاهی لابلای پیگیری خرید خودرو و فوتبال و وام بانک، به اینها هم فکر کنیم. هم مایی که منبری و روحانی برای مراسمات دعوت میکنیم. هم وعاظ محترمی که در مراسمات دعوت شده شرکت میکنند.
تا بعد.
هدایت شده از لنزِ سرگردان
للحق
برای تولیدات اعم از فرهنگی و غیره، درآمد زا و رایگان و هر آنچه که با مخاطب طرف است، یک وجه مشترک داریم، یک جمله کاربردی.
« باید به گوش مخاطب برسد »
حالا پول خرج کن، حالا مراسم بگیر، سخنرانی کن، وقت صرف کن، فیلم بساز و ...
اصلا مخاطب برای دوستان کمترین اولویت و ارزش را دارد.
مثال خیلی زیاد است، خیلی.
از فیلم های مستندی که پول خرج شده، وقت صرف شده، مخاطب نداشته، فقط عنوانی از تخته وایت برد دغدغه ها پاک شده!!!
البته که گاهی مخاطب دارد، مثلا دوستداران و علاقه مندان به موضوعی مشاهده میکنند. دریغ از مخاطبی جدید.
حالا چه شد که نوشتم؟! گاهی که نماز مغرب در حرم حضرت معصومه س هستم. توفیق میشود و سخنرانی بعد نماز را مینشینم. مکان عالی، سخنرانان مطرح، مخاطب حداقل هزار نفر... اما دریغ از صوت مناسب. از هر ده جمله یکی دو جمله را میشنیدم.
خلاصه که حیف است.
اگر بخش خصوصی گرداننده بود به راحتی این حجم از مخاطب را به راحتی از دست نمیداد.
« باید به گوش مخاطب برسد »
« باید به چشم مخاطب برسد »
« باید به دست مخاطب برسد »
یاعلی
هدایت شده از کانال حجت الاسلام جواد ابوالقاسمی
47.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ نقدی بر سخنان حجت الاسلام پناهیان پیرامون نحوه ایمان آوردن ابوذر و مساله ولایت فقیه
🔰 برشی کوتاه از برنامه راه روشن مورخ 1403/10/18.
🎙 حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی
#راه_روشن
#ایمان_ابوذر
#پناهیان
#ولایت_فقیه
#استاد_ابوالقاسمی
#شبکه_حضرت_ولیعصر_عج
━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
کانال حجتالاسلام و المسلمین ابوالقاسمی در ایتا🔻
https://eitaa.com/shjavadabolghasemi
بخشی از مقدمه مرحوم علّامه شهرستانی بر تصحیح الاعتقادات مرحوم شیخ مفید (رحمهما الله) در باب عظمت و قدرت ذهنی مرحوم مفید (رحمه الله):
لقد كان المفيد مفيدا حقّا، مفيدا في القول و العمل، مفيدا في الافتكار و الابتكار، آية في الذّكاء و سرعة الخاطر و بداهة الجواب، حتّى قال فيه أمثال الخطيب البغداديّ: إنّه لو أراد أن يبرهن للخصم أنّ الأسطوانة من الذّهب و هي من الخشب لاستطاع.
سلسلة مؤلفات الشیخ المفید (تصحیح اعتقادات الإمامیة). ج 5، ص 21.
شیخ مفید (رحمه الله) در اشکال بر پاره ای از نظرات اعتقادی شیخ صدوق (رحمه الله)، ریشه این اشتباهات را روش نص گرایی یا به تعبیر دقیق تر نص بسندگی در نظریه پردازی کلامی میداند:
قال الشيخ المفيد رحمه اللّه الذي ذكره الشيخ أبو جعفر رحمه اللّه في هذا الباب لا يتحصل و معانيه تختلف و تتناقض و السبب في ذلك أنّه عمل على ظواهر الأحاديث المختلفة و لم يكن ممن يرى النظر فيميز بين الحق منها و الباطل و يعمل على ما يوجب الحجة و من عول في مذهبه على الأقاويل المختلفة و تقليد الرواة كانت حاله في الضعف ما وصفناه...
سلسلة مؤلفات الشیخ المفید (تصحیح اعتقادات الإمامیة). ج 5، ص 49
هدایت شده از پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
ادعای شیخ محمود حلبی.mp3
567.8K
موسس انجمن حجتیه خود امام زمان است | این صدای شیخ محمود حلبی است.
به نظر شما اگر همین ادعا را امام #خمینی(ره) درباره انقلاب اسلامی داشت، واکنش انجمن حجتیه چه بود؟
یا اگر همین ادعا از سوی هر کدام از فرق انحرافی گفته میشد، باز این جریان چه واکنشی درباره آن فرقه داشتند؟!
یکی از عوامل خودبرتر بینی در اعضای انجمن، همین موضوع است که طبق گفته آقای حلبی، مجموعه خود را تحت امر امام میدانند و فکر میکنند که هر چه به زبان می آورند، از اراده امام زمان علیه السلام بوده است!
همین یک صوت، سند خوبی است برای شناختن اندیشه انجمن حجتیه!
@antihalghe
@ali_m_hoshyar
هدایت شده از پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
5.31M
💠 نظر آیت الله خامنه ای پیرامون انجمن حجتیه در دوران ریاست جمهوری
این روزها مطلبی در مورد نظر ایشان در حال انتشار است که برای فهم بهتر آن، شنیدن این صوت لازم است.
⚠️نگذاریم تاریخ تحریف شود.
🆔 @hojjatiye
هدایت شده از مباحثه فقاهت
🔸 #اصول
💠 مقایسه جایگاه زراره با جایگاه عبد الله بن ابی یعفور
👤 #استاد_سیدمحمدجواد_شبیری
🔻#زراره و #عبدالله بن ابی #یعفور به یک معنا دارای دو مکتب مختلف هستند. زراره فقیهتر است ولی عبدالله بن ابی یعفور همچون زراره به فقاهت شناخته نمیشود. البته عبدالله بن ابی یعفور از برخی جهات به عنوان شخصیتی شناخته میشود که وفاداری بیشتری نسبت به امام علیه السلام داشته و چنانکه از برخی روایات استفاده میشود بیشتر از زراره اهل تسلیم بوده است. زراره هم سابقۀ سنیگری داشته و هم اهل مناظره بوده است و از همین رو دارای روحیۀ بحث و جدل بوده است؛ لذا لحن گفتوگوهایی که زراره با امام علیه السلام دارد خاص بوده و شاید شبیه آن را از امثال عبدالله بن ابی یعفور نبینیم. هر یک از زراره و عبدالله بن ابی یعفور نیز اصحابی داشتند.
البته ائمه علیهم السلام ...
📚 درس خارج اصول، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ادامه مطلب و مباحثه👇👇
http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3813
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
🌐 کانال "مباحثه فقاهت"
🆔 @mobahathah_ir
هدایت شده از فرقه نیوز
23.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨#اختصاصی_فرقه_نیوز
⚠️پروژه مخفی انجمن حجتیه؛ تضعیف علمای شیعه؛ وقتی دین امام زمان علیهالسلام را فقط نزد خود میدانند!
♦️تعابیرِ زشتِ سران انجمن حجتیه در تضعیف و تخریبِ علما؛ از شیخ مفید و شیخ طوسی تا علامه طباطبایی و حضرات آیات سبحانی و جوادی آملی
❗️چون پیشینیان علمای ما توی دست و پای سنّیها درس خواندهاند به حرف و روایات آنها گوش ندهید!
➕همراه با صوت، تصویر و سندی منتشر نشده از شیخ محمود حلبی و دکتر قندهاری
@ferghenews_com
🌘 أف به دنیایی که برای بچّههای فاطمه (علیهم السّلام) أمن نیست...
🔻فخرج الحسين (عليه السّلام) من تحت ليلته هذه [الثانية] و هي ليلة الأحد ليومين بقيا من رجب سنة ستّين [من الهجرة] ببنيه و إخوته و بني أخيه و جلّ أهل بيته، إلّا محمّد بن الحنفيّة، و هو يتلو هذه الآية "فخرج منها خائفا يترقّب قال ربّ نجّني من القوم الظالمين"، فلمّا دخل مكّة تلا هذه الآية "فلمّا توجّه تلقاء مدين قال عسى ربّي أن يهدينا سواء السبيل".
📜وقعة الطف، ص 85