eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
مرا ببخش ای خدای من تویی یگانه دوای من تجلّیِ غصّه های من تویی همیشه نوای من الهی الغوثُ الاَمان به کوی عفوت نشسته ام من از فراق تو خسته ام به عشق مولای عارفان دخیل حیدر ببسته ام الهی الغوثُ الاَمان تو آگهی از نهان من که خانه ات شد جنان من منم منم میهمان تو تویی تویی میزبان من الهی الغوثُ الاَمان به رحمت واسعه حسین به سوز و آوای زینبین بیا و بگذر از این گدا به مجتبی نور هر دو عین الهی الغوثُ الاَمان بیا و پاکم کن ای خدا تو سینه چاکم کن ای خدا ز غصّه ی قصّه ی فدک مدینه خاکم کن ای خدا الهی الغوثُ الاَمان من آمدم رو سیه ولی به سینه دارم غم علی به عشق پاک علی نما دل سیاهم تو منجلی الهی الغوثُ الاَمان ألا به رویم گشوده در مرا ببخش و مرا ببر در این غم و غصّه یا علی به جان زهرا مرا بخر الهی الغوثُ الاَمان به آن سری که ز کین شکست به پهلویی که به خون نشست به آن دو دستی که دشمنش به ریسمان جفا ببست الهی الغوثُ الاَمان به شاه بی غسل و بی کفن به کودکان دور از وطن بیا و حقّ علی دگر نما قبولم خونین بدن الهی الغوثُ الاَمان "سیّد محمّد میرهاشمی" @Arshiv_Gholam
خندیدی و شکستم و عالم خراب شد سهم تمام ثانیه‌ها اضطراب شد تیری رسید و صحبت من ناتمام ماند گفتم که آب؛ تیر برایم جواب شد تیری رسید حنجرت آتش گرفت و بعد از آتش گلوی تو قلبم کباب شد تصویر حلق پاره‌ات ای کودک شهید در چشم‌های دخترکی تشنه قاب شد آنجا که موج‌موج دل آب سنگ شد آنجا که فوج‌فوج دل سنگ آب شد تیری رسید و هستی من را به باد داد آهنگ من بریده بریده "رباب" شد "سیّد محمّد جوادی" @Arshiv_Gholam
هر ایدئولوژی زندگی ساز، نقطه اساسی اش این است که من اینجا برای کاری هستم...پس من مسئولیتی دارم، پس من باید راهی را بپیمایم. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 95 @Arshiv_Gholam
ولیّ فقیه عادل است نه معصوم، لذا امکان دارد در موردی هم اشتباه کند؛ ولی بر ما لازم است که مطیع او باشیم، چرا که سخن او دارای حجّیت و اعتبار شرعی و عقلایی می باشد. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 264 @Arshiv_Gholam
ملک و حکومت فقط متعلّق به خداست؛ پس همه ی ملک ها آن وقتی مشروع و درست است که از ملک الهی سرچشمه گرفته باشد؛ یعنی خدا داده باشد. خدا ملک خودش را به بندگان شایسته اش می دهد، به مستضعفینی که در راه او قدم می گذارند می دهد؛ مال آنهاست؛ غیر آن ها هر که هست، غاصب است. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 17 @Arshiv_Gholam
کفّار در قرآن، همه جا یک اسم و تعبیر دیگری هستند از مرتجعان قرن ها و عصرها. همه جا پیغمبر روشنفکر زمان است، حرف نو دارد، راه نو دارد، به سوی نو دعوت می کند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 97 @Arshiv_Gholam
الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْوَشَّاءِ عَنْ عَاصِمِ بْنِ حُمَيْدٍ عَنْ مَالِكِ بْنِ أَعْيَنَ الْجُهَنِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ (علیه السّلام) يَقُولُ: يَا مَالِكُ إِنَّ اللَّهَ يُعْطِي الدُّنْيَا مَنْ يُحِبُّ وَ يُبْغِضُ وَ لَا يُعْطِي دِينَهُ إِلَّا مَنْ يُحِبُّ. الكافي، ج‏2، ص 215 @Arshiv_Gholam
در میان انسان ها، آن حصاری که انسان ها را به طور قاطع از یکدیگر جدا می کند این است: ایمان و کفر، مؤمن و کافر...ماعَدای ایمان و کفر، با همان مفاهیم و معانی ای که ایمان و کفر دارد، هیچ چیز دیگری جدایی میان دو نفر انسان نمی اندازد، ولو معصیت. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 18 و 19 @Arshiv_Gholam
حاکم، خصوصاً در دنیای امروز و با پیچیدگی امور اجتماعی، باید قدرت مدیریت کلّی امور و استفاده از متخصّصین در امور تخصّصی را داشته باشد و لازم نیست خود در تمام یا بیشتر این امور سر رشته داشته باشد. فرد حاکم، نه امکان دارد و نه لزومی دارد که در این امور متخصّص باشد. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 265 @Arshiv_Gholam
براى سپاهي ها جايز نيست كه وارد بشوند به دسته‏ بندى، و آن طرفدار آن يكى، آن يكى طرفدار آن يكى. به شما چه ربط دارد كه در مجلس چه مى‏گذرد؟ در امر انتخابات باز هم به من اطّلاع دادند كه بين سپاهي ها هم باز صحبت هست. خوب! انتخابات در محلّ خودش دارد مى‏شود، جريانى دارد، به سپاه چه كار دارد كه آن ها هم اختلاف پيدا كنند؟ براى سپاه جايز نيست اين. براى ارتش جايز نيست اين. سپاهى را از آن تعهّدى كه دارد، از آن مطلبى كه به عهده اوست بازمى‏دارد و همين طور ارتش را. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 13 @Arshiv_Gholam
باز هم توبه کنان پشت درت آمده ام شب به امید عطای سحرت آمده ام نظری کن که پِی یک نظرت آمده ام نفس آلوده به سوی گذرت آمده ام یاد دادی که اگر عاصی و سرگردانم زشت این است رخ از روی تو برگردانم نعمتم دادی و با نعمت تو بد کردم مهلتم دادی و تقصیر مجدّد کردم لطف کردی عوضش غفلت بی حدّ کردم بارها آنچه ز من بر نمی‌آمد کردم چه کنم عذر مرا گر نپذیری امشب کاش از این بی سر و پا دست بگیری امشب چشم من خشک شده حال بکاء نیست که نیست جرأت معصیتم هست، حیا نیست که نیست دست بی خیر مرا اذن دعا نیست که نیست خبری در دلم از نور خدا نیست که نیست تا بخواهی تو در این قلب هوس هست که هست حسّ وابستگی ام بر همه کس هست که هست بارِ عام از تو رسیده است که دعوت شده ام یکی از سفره نشینان ضیافت شده ام خوب شرمنده این رسم رفاقت شده ام باز بد جور هوایی زیارت شده ام کربلا قبله دل هاست دلم تنگ شده شاهد حال من آقاست دلم تنگ شده پدری آمده آرام کند دختر را زینب اینجاست که بوسه بزند حنجر را آمده زنده کند خاطره ی مادر را دم رفتن زده محکم گره معجر را چقدر خواسته با گریه از او، تا نرود می دود پشت سر شاه که تنها نرود @Arshiv_Gholam
دلواپسم هنوز علي اكبر نيامده آرام بـخشِ خاطرِ مُضطر نيامده از حال و روزِ خويش مرا بي خبر گذاشت مـعراج رفته با دلم آخـر نيامده يك سيبِ بوسه از لبِ پيغمبري نداد شايـد كه وقـتِ ميوه ي نوبر نيامده در موجِ تلخِ هلهله ها جز من از كسي شكـرانـه ي "لِـرَبِّكَ وَانْـحَرْ" نيامده در خيمه ختمِ نادِ عـلي نذر كرده ام از چيست بر اجـابـتِ مـادر نيامده؟ نيزه انـارِ پهلوي حَورائيش كه ريخت يك دانه اش به دامنِ هـاجـر نيامده مقراض هـا حريـرِ تنش را بُرش زدند چيزي به جـز حصير از او در نيـامده مي خواستم كه پا نَكِشد بر زميـن نشد كاري به غيـرِ گريه ز مـن بـر نيامده وقتي حريفِ اين همه زخمش نمي شوم عمرم چـرا به پـايِ سـرش سر نيامده؟ تابـوتِ مـرگِ حاصلِ عـمرم تمـامِ عمر بـر شانـه بود، حـسِ به بـاور نيامده هر چـه كنارِ هم بـه عبا چيدمش هنوز خيـلي شبـيـهِ اكبـرِ مـن در نيامده "عليرضا شريف" @Arshiv_Gholam
41.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کلاه وحدت🎥 💠 با تحلیل ها و نتیجه گیری هایی که تو این کلیپ میشه کاری ندارم، ولی اخبار و آمار قابل تأملی دست آدم میده. @Arshiv_Gholam
ایمان بر طبق فرهنگ غیر قابل تردید قرآن، صرفاً یک امر قلبی نیست...اوّل مؤمن به خدا شیطان است...أمّا در آن بزنگاه...این ایمان به کار ابلیس نیامد...ایمانی که فقط در دل بماند، می پوسد...ایمان زاینده. ایمانی که مثل چشمه ای فیّاض عمل می زاید، ایمانی همراه با تعهّد...اگر تعهّدی احساس نکردی، در مؤمن بودن خودت شکّ کن...قرآن...صریحاً نفی می کند ایمان را از آن کسانی که به طور مطلق پایبند به تعهّدات ایمانی خود نیستند...اگر همراه نبود، منتظر نتیجه هایش هم نباش، منتظر نصرت در دنیا نباش، منتظر امنیت در دنیا نباش...پندار های بیهوده ناشی از راحت طلبی، ضدّ این را به ما تلقین می کند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 103 تا 107 @Arshiv_Gholam
حاکم، فقیه با کفایت است نه هر فقیهی...نباید گمان شود اگر عالمی که در علم فقه بسیار قوی بود، لزوماً در امور اجرایی هم قوی باشد. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 270 @Arshiv_Gholam
اختیارداری مطلق این عالم متعلّق به خداست. این زیربنای یک تفکّر عظیم اخلاقی و اجتماعی در اسلام است...هر چه در اسلام از شکوفه های اخلاق مشاهده می شود، از این ریشه و این تنه ی اخلاق اسلامی جوشیده و رشد کرده و سرمنشأ و مایه گرفته. انسان را از خودخواهی و منیّت خارج کردن، رها کردن، آسوده کردن و او را به خدا متوجّه کردن...همچنین "له المُلک" مبنای فلسفه سیاسی و نظام سیاسی و اجتماعی اسلام هم هست. نظام سیاسی اسلام، نظام حکومت الهی است...حاکمیّت الهی به معنای همه جانبه و کامل. حاکمیّت الهی یعنی هم قانون از سوی خداست، هم مجری قانون منصوب خداست...حالا نصب الهی یا مستقیماً است...یا نصب الهی مستقیماً نیست. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 25 تا 27 @Arshiv_Gholam
عَلِيٌّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ رِبْعِيِّ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ فُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ: سَلَامَةُ الدِّينِ وَ صِحَّةُ الْبَدَنِ خَيْرٌ مِنَ الْمَالِ وَ الْمَالُ زِينَةٌ مِنْ زِينَةِ الدُّنْيَا حَسَنَةٌ. الكافي، ج‏2، ص 216 @Arshiv_Gholam
شما هم مى‏دانيد كه مردم اين دولت را و اين جمهورى را بپا كردند و آن هم، نه همه مردم؛ اين مردم پابرهنه، اين بازارى و اين متوسّطين و اين محرومين. فشار روى اين ها بوده است، يعنى فشار انقلاب روى دوش اين محرومين بوده‏...محرومين‏ اند كه اين كار را كردند. بنابراين، دولت شما دولت محرومين است، يعنى، بايد براى محرومين كار بكنيد...دولت بدون پشتيبانى مردم نمى‏تواند كار انجام بدهد. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 34 @Arshiv_Gholam
گفت دیباچه ی غم، گفتمش ای دوست منم گفت رانده ز حرم، گفتمش ای دوست منم گفت آن عبد فراری که سراپا گنه است زده با نفس، قدم گفتمش ای دوست منم گفت آن بنده ی شیطان که دل ما سوزاند خصم ما شد همه دم، گفتمش ای دوست منم گفت آن پشت به درگاه ربوبی کرده آن به خود کرده ستم، گفتمش ای دوست منم گفت آن غرق به گرداب معاصی به کجاست؟ با گناهان چو "یم"، گفتمش ای دوست منم گفت آن کیست که با این همه نافرمانی نوشد از جام کرم؟ گفتمش ای دوست منم گفت کو تشنه لبِ آب بقای کرمم تا کشد پا ز عدم؟ گفتمش ای دوست منم گفت آن کیست که سینه زن مولا گردد؟ تا خورد شیعه رقم، گفتمش ای دوست منم گفت در جمعِ مناجات کنانِ سحری کیست مهدیش، صنم؟ گفتمش ای دوست منم "سیّد محمّد میرهاشمی" @Arshiv_Gholam
باز دور و بر ما معرکه برپا شده است یا سر قامت رعنای تو دعوا شده است تو مگر وعده ندادی به حرم آب بری پس چرا جایگهت سینه صحراء شده است تیرهایی که همه از پس نخلستان ریخت با چه نظمی به میان بدنت جا شده است جگرم پاره نکن پای نکش روی زمین به خدا پشت و پناهم کمرم تا شده است چون که در بین حرم خوش قد و بالا بودی باورم نیست که اینگونه سرت وا شده است چقدر فاصله افتاد به ابروهایت از چه رو خورده به هم حالت گیسوهایت؟ خواستم بعد ظفرهای تو تکبیر کشم مرهمی بر جگر مادر بی شیر کشم حال باید بنشینم به کنار بدنت با دلی سوخته از چشم ترت تیر کشم مانده ام فرق تو با تکّه عبایی بندم یا که از پیکر تو نیزه و شمشیر کشم باید این بار به زینب عوض پاسخ خود جسم صد چاک در آیینه به تصویر کشم کودکان تا خبر از حال عمو پرسیدند عکس شیر حرمم بسته به زنجیر کشم تیر ها یک به یک از پای درت آوردند ای برادر چه بلایی به سرت آوردند باز برخیز که در معرکه گرداب کنی لب خشکیده بر علقمه سیراب کنی تو قرار است که با آب حرم برگردی؟ یا دل از زینب ماتم زده بی تاب کنی پا بچسبان به رکاب و علمت را بردار تا که مشک حرم و قلب مرا آب کنی چشم بر راه تو بر خیمه رباب است هنوز تا به آغوش خودت اصغر او خواب کنی شک ندارم که قرار است تو در خلستان داغ خود را وسط سینه من قاب کنی درصدد بود که دشمن بزند هست تو را قرعه افتاد که اوّل بزند دست تو را التماست بکنم تا نروی از بر من ای امید حرم و قوّت بال و پر من تا که با قامت خم سوی تو را افتادم هو کشیدند مرا ساقی آب آور من باید این بار تو را جمع کنم بین عبا ارباً ارباً شده ای مثل علی اکبر من بوی یاس بدن و خنده بر لب از چیست؟ مادرت آمده دیدار تو یا مادر من؟ ای برادر غضب گوشه چشمت کافی است تا که دشمن نرود دور و بر خواهر من باید اوّل بدنت دور ز مرکب بکنم فرصتی نیست تنت را که مرتب بکنم شمر اینجاست که با خنده تماشات کند قد رعنای تو در علقمه خیرات کند سر ماهت ترکی دارد و ماندم که چه سان زینبم با تو سر نیزه ملاقات کند غیرت اللّه رجز سر بده شاید دشمن نتواند به حرم چشم خودش مات کند این جماعت به سرش نیّت بد دارد تا خواهرم راهی دروازه ساعات کند شمر در دور و برت پرسه زنان می خندد مادرم آمده ای کاش مراعات کند زخم های بدنت با چه مداوا بکنم کاش می شد کفنی بر تو مهیا بکنم "مجید قاسمی" @Arshiv_Gholam
"جاهِدُوا فِی اللّهِ حَقَّ جِهادِه هُوَ اجتَباکُم"...یعنی چه برگزیده؟...قرآن در مقابل یهودی ها، آن کسانی که خیال می کردند که احبّاء و اولیاء و دوستان، بلکه فرزندان خدایند با لحنی خیلی ملامت آمیز و زننده ای اعلام می کند که این همه، این دوستی، این ولایت در گِرو این است که به فرمان خدا عمل کنید. ما شما را برگزیدیم، درست است، بنی اسرائیل را هم قبلاً برگزیده بودیم...هر دو انتخاب از یک نوع است؛ به معنای انتخاب آماده ترین فرد است برای بزرگ ترین کار...بنی اسرائیل در زمان خودشان و مسلمانان در زمان خودشان...برای تحمّل بار امانت اسلام، رهبری و هدایت بشر...اگر برنداشتند، همان وضعی را دارند که یهود دارا شدند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 110 و 111 @Arshiv_Gholam