eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
به این گونه تفکّر، تفکّر إلتقاطی می گویند. تفکّری که در آن، باورهای متضاد در کنار هم جمع می گردد و شما به این تناقضات آگاه نیستید و یا به آن أهمیّت نمی دهید. استاد محمّد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص19 @Arshiv_Gholam
990622_04.mp3
3.27M
زمینه (پادشاه آسمونه...) هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) هیئت یارقیه (سلام اللّه علیها) @Arshiv_Gholam
1399.4.27.mp3
1.91M
مناجات (به خرابات روم...) هیئت خیمه أصحاب الحسین (علیه السّلام) @Arshiv_Gholam
990427-03.mp3
1.87M
زمینه (یاحسین یاحسین ثاراللّه...) هیئت خیمه أصحاب الحسین (علیه السّلام) @Arshiv_Gholam
990517-05.mp3
755K
مدح (رسیده اند سه تایی سر قرار، نجف...) هیئت خیمه أصحاب الحسین (علیه السّلام) @Arshiv_Gholam
990523-04.mp3
3.97M
مناجات و روضه (بی سحر آدم از تو بی خبر است...) هیئت خیمه أصحاب الحسین (علیه السّلام) @Arshiv_Gholam
990528-02.mp3
5.65M
مناجات و روضه (در میان جمعم أمّا باز غربت میکشم...) هیئت خیمه أصحاب الحسین (علیه السّلام) @Arshiv_Gholam
990528-07.mp3
1.89M
مناجات (من ای صبا ره رفتن به کوی دوست ندارم...) هیئت خیمه أصحاب الحسین (علیه السّلام) @Arshiv_Gholam
990622_03.mp3
2.44M
ذکر أباعبداللّه (علیه السّلام) هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) هیئت یارقیه (سلام اللّه علیها) @Arshiv_Gholam
990617_04.mp3
15.08M
شور و روضه هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) هیئت یارقیه (سلام اللّه علیها) @Arshiv_Gholam
1_405273159.mp3
11.97M
زمینه و نغمه (صلّی اللّه علیک یا أباعبداللّه...) هیئت یارقیه (سلام اللّه علیها) @Arshiv_Gholam
1_405269553.mp3
10.04M
ذکر أباعبداللّه (علیه السّلام) هیئت یارقیه (سلام اللّه علیها) @Arshiv_Gholam
به خودسازی توجّه زیادی داشت، از رفاه و لذائذ دنیوی چشم می پوشید و اجازه نمی داد نفس کامجو او را به تن پروری عادت دهد. در موقع نشستن هیچ گاه به جایی تکیه نمی کرد. خواهرانش از او می خواستند بدون تکیه گاه ساعت ها ننشیند. أمّا به دغدغه خواهر جوابی دیگر میداد: "این طور بهتر است، انسان باید خودش را بسازد". چون به ریاضت کشی گرایش داشت، بر تشک نمی خوابید و تنها بالشی زیر سر می نهاد. پیشانیش از جای مهر قالب گرفته بود زیرا بیشتر أوقات تا صبح به عبادت می پرداخت. روح اللّه حسینیان ستاره صبح انقلاب، ص18 (زندگینامه شهید سیّد مصطفی خمینی) @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: الْمَجَالِسُ بِالْأَمَانَةِ وَ لَيْسَ لِأَحَدٍ أَنْ يُحَدِّثَ بِحَدِيثٍ يَكْتُمُهُ صَاحِبُهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ إِلَّا أَنْ يَكُونَ ثِقَةً أَوْ ذِكْراً لَهُ بِخَيْرٍ. الكافي، ج‏2، ص 660 @Arshiv_Gholam
جلسه ذکر و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) قرائت قرآن زیارت آل یس حدیث خوانی روضه و سینه زنی جمعه، 11 مهر 1399 ساعت 19:30 قم، پردیسان، بلوار شهروند، بلوار علمدار، بلوار مسلم، خیابان شهید گلی صرمی، ک ۱۴، پ ۱۰، طبقه ۱، منزل شیرازی "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
صحبت از خوان کریم است و تهی دستی ما دست‌ها گرم قنوتند، زحاجت لبریز گوش این طایفه آوای گدا نشنیده است قبل گفتن شده کاسه ز إجابت لبریز دست هایم دم صبحی به ضریحش نرسید مثل شمعی به تمنّای حرم آب شدم بیشتر حرف حسن بود میان سخنم أربعین نزد حسینش که شرفیاب شدم خاک گر نام حسن داشت به لب، دُر میشد نام او را به روی سنگ یمن بنویسند بی کفن بود حسین، ورنه وصیّت می‌کرد تا به روی کفنش نام حسن بنویسند گرچه "لا یوم کیومک" به روی لب دارد گرچه او در غم غارت شدن خلخال است تن غارت زده شاه شهادت بدهد روز هجر حسنش سخت‌تر از گودال است طشت تنها شده از خون دل او آگاه آه که محرم غم‌های حسن چاه نبود آی کوفی که حسن را به مذلّت خواندی نقش انگشتر او عزتُ لِلّه نبود؟ جگر سنگ شود آب اگر گریه کند شرح وقتی بدهد او جگر سوخته را روضه اش کوچه تنگی است نمیداند که میخ را گریه کند یا که در سوخته را بیت الأحزان نگاهش شده راوی غم قصه رد شدن آینه و کینه‌ی سنگ با کنایه بنویسید که آیینه شکست دست سنگین و فدک نامه و یک کوچه تنگ "محسن حنیفی‌" @Arshiv_Gholam
در یک تعریف ساده معنی حکومت را این طور بیان می کنیم: دستگاهی است که بر رفتار های إجتماعی یک جامعه أعمّ از نظم و أمنیّت و . . . نظارت دارد و سعی می کند این رفتار را در مسیر خاصّ قرار دهد. استاد محمّد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص38 @Arshiv_Gholam
صبح جمعه پیاده روی مسجد مقدّس جمکران محضر رفقای هیئت یا رقیه (علیها السّلام) @Arshiv_Gholam
مى‏گويد از نهج البلاغه اين كلمه ‏اش را قبول دارم، باقى‏اش را قبول ندارم. از قرآن هم اين را نمى‏گويد، اين را ندارد. از قرآن يك كلمه ‏اش را، يك جمله را مى‏گيرد، أمّا نمى‏داند كه اين جمله مُفسِّر دارد، در خود قرآن تفسير دارد، در روايات دارد. از چيزهايى كه در اين زمان واقع شده. اين هم‏ه براى شكستن اسلام و روحانيّت است. همين چيزهايى است كه همه اين أشخاص منحرف إدّعا مى‏كنند كه ما اسلام را مى‏خواهيم بگوييم اسلام غير آن اسلام سُنَّتى. يكى از مصيبت ها اين است كه يك آدمى كه از اسلام نمى‏داند اسلام با سين است يا با صاد، از اسلام بى‏إطّلاع است، از مدارك اسلام بى‏إطّلاع است، اين يك كلمه را برمى‏دارد و مى‏رود پيش جوانان، مى‏خواند و داد مى‏زند و فرياد مى‏زند. و جوان ها را وادار به يك كارى مى‏كند. يك نفر فقيهى كه شصت سال عمرش را صرف كرده در فقه و در مدارك فقه، حالا هم وقتى كه مى‏رسد به يك حكمى و مى‏بيند كه روى مدارك نمى‏تواند به طور جَزْم بشود [حكم كرد]، باز با إحتياط از كنارش رد مى‏شود. لكن اين آدمى كه يك روز ننشسته در فقه نظر بكند، و نمى‏تواند بنشيند نظر بكند، يك همچو آدم هايى خيال مى‏كنند كه حالايى كه مثلًا إنقلاب شده، بايد در اسلام هم إنقلاب بشود. اسلام هم بايد اين جورى بشود. اين ها نمى‏فهمند يا بسياريشان هم فهميده هستند، لكن مى‏خواهند أساس را از بين ببرند، أحكام اسلام را يكى يكى مى‏خواهند از بين ببرند. روح اللّه الموسوي الخميني صحيفه نور، ج‏13، ص 364 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ مَالِكِ بْنِ عَطِيَّةَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِذَا كَانَ الْقَوْمُ ثَلَاثَةً فَلَا يَتَنَاجَى مِنْهُمُ اثْنَانِ دُونَ صَاحِبِهِمَا فَإِنَّ فِي ذَلِكَ مَا يَحْزُنُهُ وَ يُؤْذِيهِ. الكافي، ج‏2، ص 660 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): مَنْ عَرَضَ لِأَخِيهِ الْمُسْلِمِ الْمُتَكَلِّمِ فِي حَدِيثِهِ فَكَأَنَّمَا خَدَشَ وَجْهَهُ. الكافي، ج‏2، ص 660 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْمُغِيرَةِ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) إِذَا دَخَلَ مَنْزِلًا قَعَدَ فِي أَدْنَى الْمَجْلِسِ إِلَيْهِ حِينَ يَدْخُلُ. الكافي، ج‏2، ص 662 @Arshiv_Gholam
990711-02.mp3
6.46M
مناجات و روضه (چه می خواهد لب تشنه...) هیئت خیمه أصحاب الحسین (علیه السّلام) @Arshiv_Gholam
990711-03.mp3
3.73M
زمینه (آقا کجایی...) هیئت خیمه أصحاب الحسین (علیه السّلام) @Arshiv_Gholam
990711-05.mp3
2.78M
توسّل پایانی هیئت خیمه أصحاب الحسین (علیه السّلام) @Arshiv_Gholam